Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Láttam,de elvileg Neked elég a 0,5(3m-t írtál a tartály és legmagasabb pont közti távolságra)
Pld az én kazánom 1 bar nyomás alatt el sem indul.Nekem fel van pumpálva 1,4 bar-ra,vízoldal 1,7-re utántöltve,teljes felfütéskor 2,1 bart mutat a feszmérő.
Meg ugy sincs ertelme ha annyit leengedek a rendszerbol hogy apszolute ne legyen benne nyomas? Ja szerintem te nem tudod de nalam fejjel lefele van a tartaly felszerelve, igy igazabol nyomas nelkuli allapotban nincsen rajta a benne levo viz sulya.
A rendszer hidegfeltöltési nyomása kb 0,3 barral magasabb kell legyen a mint a levegőoldali nyomás. 5m statikus magasságig elegendő a 0,8 bar előfeszítés, és 1,1 bar hidegfeltöltési nyomás.
De mivel nem akarod megbontani a rendszert, nincs értelme az egésznek, így nem lehet beállítani. Bízd a szerelőre ebben az esetben.
Halgatok ra, csak nem igazan mernem szetszedni, es ezert a rendszert sem akarnam leengedni ha nem muszaj. Szerintem ezt megerted. Ha jol ertelmezem es ahogy Joe is irta valami olyasmi lenne a megoldas az en rendszeremnel hogy leszedett allapotban a legtartalyban 1-1.1bar alapnyomas, utanna visszatenni es raengedni a rendszer nyomast es azt is ennyire felnyomni hideg allapotban.
A levegő oldalt állítsd 0,8 bar-ra ( kizárt tartálynál ), és a hideg rendszer feltöltési nyomása legyen kb 1,0 - 1,1 bar. ( a tartalék vízmennyiség miatt kell )
Tágulásin NEM LEHET nyomást mérni levegő oldalon, ha a vízoldal rá van engedve ! Ki kell zárni a rendszerből, a vízoldalnak nyomásmentesnek kell lennie, és ekkor lehet beállítani a levegőoldalt.
Hány méter szintkülönbség van nálad a tágulási csonkja és a padláson lévő légtelenítő között ?
:-) nem valasztottam le a rendszerrol. Ramertem a pillanatnyi nyomasra es abbol engedtem ki a 0.5bar-t. Gyarilag 1.5bar benne a nyomas. holnap reggel megnezem es ha nem ok akkor szerelo vissza.
Elolvastam amit irtal, es meg is ertettem!!! Koszonom a segitsegedet.
További kérdésem lenne. Kádcsap nem ad elég meleg vizet. Konkrétan a kádba kitöltött víz a legmelegebb csap állásnál is csak langyos és meleg közti határon mozog. A forró eszembe sem jut. Le is fogom mérni valamivel, de most csak így tudom definiálni. A csapteleppel nem hiszem hogy gond van, igényes Grohe. Minden más csapból frankón jön a forró víz, akár 50 akár 60 fok van a kazánon beállítva. Mi lehet itt elrontva? Bajban vagyok?
Igen, sejtem, de nem végleges állapotok uralkodnak nálam. A ház most belakott alsó szintje több mint 200 m2, a szigetelést tavasszal tervezem, most kértem árajánlatokat az anyagra. Szóval edig sem volt gazdaságos az üzemeltetés, de legalább meleg volt. Én most azt az állapotot sírom vissza.
Ahogy írod, a kazán sokat tud, de a kiépítés a leírás alapján ezt nem használja ki:
"Mindkét emeleten van termosztát is, igaz nincsenek külön fűtőkörök. Ezért aztán ha az egyik termosztát kapcsol, akkor a másik emeleten is befolyásolja a hőmérsékletet."
Hiába a többkörös vezérlés, ha a csövezést nem csinálták ennek megfelelően!
Azzal a kazánnal emlékeim szerint plusz két fűtési kevert kört lehet levezényelni, ergó mindent tud amit egy házban tudni kell a kazánnak, nem hinném, hogy olyan nagy lenne a probléma. Mindent modulál olyan elekronika van benne, hogy a holdra lehet szállni vele. Lehet, hogy máshol kell keresni a problémát és nem a szerelő kézcsontjának anyagfolytonosságában.
A viz tagulasat tudom. Ez altalanos iskolas anyag... :-) Most beszeltem egy szakival es azt mondta hogy engedjem vissza egy kicsit a nyomast a tartalybol mert a gyari 1.5bar az nagyon sok ehez a rendszerhez. Azt mondta hogy mehet vissza 1-1.1 bar-ig, es amikor reggel kihult a rendszer akkor a hideg viz nyomasat is vissza kell engedni erre a nyomasra. A tartanybol mar leengedtem a 0.5 bar-t es visszament a rendszernyomasom 1.4bar-ra a kozel 2bar-rol. Azt mondta a szerelo hogy nagyon tul volt feszitve a tagulasi tartaly.
Holnap reggel elvalik majd hogy mit valtozik. Eddig nagyon stabil e rendszer nyomasa es nem is ingadozik semmit. Nem akarom elkiabalni de lehet hogy ez a megoldas!!!
Egy Ferroli Econcept 35A kazánom van nagyméretű melegvíztárolóval. A rendszerbe bekötésre került egy folyamatosan keringető plusz szivattyú és egy hidraulikus váltó is. A visszatérő körön két kis fürdőszoba padlófütése lett kialakítva - thermo szelepekkell. A rendszer dinamikusan, hibátlanul működött a közelmúltig, a szobatermosztáton beállított 22-23 fokot tökéletesen tartotta. Néhány hete egy áramszünetet követően azt vettem észre, hogy csökken a szobahőmérséklet (21-20-19C-re) a kazán pedig alig teljesít. Ugyan 70 fokos vízhőmérséklet volt az engedélyzett, a víz fűtése mégis megállt 50-52 foknál úgy, hogy egy-két vonalnyit mutatott a teljesítmény (a max 5 vonalból). Ekkor leállt, mért keringetett, szűttyögött. A keringetésnek köszönhetően a víz lehűlt 39-44 fokra, amit komótosan megint felfűtött max. 52-ig. A lakásban pedig csak egyre hidegebb lett.
Szerelők jöttek, állítgatták, érzékelőket cseréltek, paneleket tettek be tesztelésre (aztán a régi visszakerült) de nem lett változás... Aztán az egyik szaki azt mondta, hogy a belső szivattyú hőérzékelője a ludas, dobjuk ki belőle, az úgysem kell (mert van plusz keringetőm meg hidraulikus váltóm). Legyen. És tényleg jobb lett - a víz felmegy 60-ig is - , de nem a régi, mert megint mér, keringet, lehűt, a lakást nem fűti fel rendesen...! Elképzelhetőnek tartom, hogy valóban csak beállításról van már szó csupán, ezért kérek segítséget. Befolyásolhatja az eredményt 8teljesítményt), segíthet az alábbi paraméterek módosítása és ha igen mit javasoltok?: