ne aggodj, nem olyan bonyolult dolog ez csak multkor a sotetben nem nagyon lehetett latni a turbobol semmit. Majd legkozelebb (vagy Rringen vagy itthon) megnezzuk vilagosban is.
emlexel mondtam hogy szerintem nem MAF, mert a turbonyomasod van meghulyulve rendesen. Persze ez ott helyben, elmeletben, nem igazan jutott eszembe hogy ezen nem wastegate-van, hanem ez egy valtoztatato geometriaju tubro. A lenyeg a lenyeg, mindegy hogy milyen turbo, nem tudja rendesen azt a turbonyomast beloni a komputer amit akar. Raadasul nezegetve ezeket a mereseket, szerintem picit lassan is porog fel az a turbo, rohadt nagyok a lukak. A velemenyem meg mindig az, hogy a turbonyomas szabalyzasa nem okes.
1. Ellenorizni kell a vakumpuma tomiteseket (hogy van-e eleg vakum a turbo szabalyozasahoz egyaltalan), bar szerintem az OK lesz.
2. Ellenorizni kell az osszes vakumcsovet hogy nem-e lukas/ereszt valahol.
3. Ellenorizni kell a turbonyomas allito szelepet (N75). + van ott valami "check valve" is ami el szokott romlani (ez annyit csinal hogy csak az egyik iranyba engedi folyni a levegot).
4. Ellenorizni kell a turbo VNT-jet (ezt a valtoztathato geometriaju balhet). Ez ha beszorult, beragadt, allitolag rangatas hatasara megjavulhat! (vagy eltorhet?).
Ennyit sikerult osszeszednem a kulfoldi a forumbol.
Nekem is optós, de a srác aki építette rengetegettttt szenvedett míg sikerült pontosan behangolnia. Nem értek hozzá, de tán ellenállásokat cserélgetett feszt. A gondot főleg a nótbúk putri soros portja okozta, erről leveleztünk is a topik elején.
Hasonlo problemarol irnak ami neked van, az ok: beragadt/szorul a turbonak valtoztathato geometriaju resze (ami a turbonyomasert felelos). Vilagosban meg kene sasolni azt is.
Ha VAG-COM-al nem mukodik (a regisztralatlan shareware valtozat is mukodik valamilyen szinten) akkor szerintem a kabellel van gond, es akkor hiaba probalkozol akarmilyen programmal. Tobbenis kulfoldrol rendeltek a kabelt olyan 10-15-e forint korul lehet a legegyszerubb (+posta). Nekem ross-tech fele van, ami draga, raadasul nem hajlandoak csak fedex-el kuldeni ami megint draga, dehat remelhetoleg csak egyszer kellett beruhaznom. Mgy-ert a kabel epiteshez, hatha neki lesz valami otlete.
nem nagyon jonnek (tovabbi) otletek a problemara, tehat akkor maradjunk a MAF tesztnel, lehuztad mar a csatit? ha nem tudod hogy melyik gurulj erre valamikor es lehuzzuk.
Van egy 1.9tdi B4 Audim,amivel szeretnék beszélgetni.Sokat turtam a neten,igy visszaolvasva szerintem mindenkin u.azt az utat végigjárta.Letöltöttem egy kapcs. rajzot én is,de nem müxik.Szereztem egy régebbi sw.-t ami magyar,de néhány menü németül jön be.Ezzel próbálkozok.
Turbos auton ha nincs terhelve a motor nem tud felepulni a turbonyomas rendesen. PL uresben (terheles nelkul) hiaba uvegeled, alig lesz turbonyomas. Minnel magasabb fokozatban vagy, annal nagyobb a motor terhelese, ezert annal magasabbra szokik (szokhet) a turbonyomas is. A legjobb persze az 5os padlo lenne, de mar a 3as is elegge paras volt reszemrol ;).
Hat a legszurocsekkingtol ne varj sokat, de azert tedd meg. En lehuznam a csatit a MAF-rol es ugy probalnam az autot. Check Engine-el ne foglalkozz azt egy pillanat alatt ki tudjuk torolni (ha veletlenul nem menne el sajat magatol).
hetvege leven nem tul nagy a forgalom a kulfoldi forumon se (raadasul ultraweb is bepauzolt ha jol latom), de ket dolgot mondtak:
1. Valami gatolja a levego aramlast, meg kene nezni/kicserelni a levegoszurot.
2. A MAF kezd meghalni, elso lepesben meg kene probalni kimosni tiszta alkoholban (patikabol). MAF kiszed, jo sok alkoholba beaztat par percig (hogy elmeruljon benne), meglotykolni, majd estere hagyni kiszaradni, masnap vissza lehet tenni. Masik megoldas (legegyszerubb), hogy az elektromos csatlakozot lehuzod a MAF-rol (picit trukkos), ettol kigyullad a Check Engine, viszont ha jol megy az auto (MAF nelkul) akkor nagy valoszinuseggel a MAF-al van gond. (ez a teszt mukodik 1.8T-n is). Elmeletileg nem kene neki 3000 felett egyre csokkeno erteket mutatnia!
Esetleg meg ez erdekes lehet. N75 nyomasszabalyzo szelep "duty cycle"-ja is visszab vesz (habar nem tul sokkal), hogy a turbonyomas probaljon ismet noni megint.
Esetleg MAF? Habar az osszhangban van a nyomassal, ha nincs nyomas nemigazaz sziv levegot sem, szoval nem egyertelmu. Lehetne debuggolni a MAF-ot, ha siman lehuzza es ugy (erezhetoen) gyorsabb lesz az auto akkor elkepzelheto hogy az.
nem kéne neki...
a gyári max telj. is 3500-3700 között van. Igaz, itt már szomorkodik lefelé a nyomatékgörba, de 4000-nél is még majd' 200Nm.
Szóval passz...
kb 4000-tol ismet megindul felfele a nyomas. Sajnos az injection es MAF grafikonok pont 4000-nel ernek veget, habar az injection vegen is latszik a nyulfarok megindul felfele. Mind a 3 log 3 kulonbozo "futambol" lett merve, tehat a problemat nagyjabol mindig ugyanugy reprodukalja az auto.
Menni megy bar en nem tudom mennyire kene, Gomb szerint 3000 felett elmegy az ereje, ez latszik is a kepeken.