Keresés

Részletes keresés

peti 19 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128147

OFF

rg7 mail ment

gyurmosz Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128146
Volna egy kérdésem a 140-es vonalat ismerőkhöz; van egy olyan vonat ottan, hogy 714-es gyors, ami elvben Bmx kocsikból áll, a végén egy Amx-szel. Ez valójában is így van? Különösen az érdekel, hogy az 1. osztályú kocsi tényleg Amx-e?
rg7 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128145

OFF
Figyelitek a Kedvenceket? Végre meg vannak jelölve a már megnézett topikok.
Már csak az hiányzik, hogy a fenti <  title  > sorban megjelenjen a topik címe, és egy kis rovarírtás a hozzászólás szerkesztőben:) Kezd alakulni:)))
ON

rg7 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128144
Némi frissülés történt az oldalamon, s ezzel teljessé vált az eddig fellelt, magyarra fordított Ganz-MÁVAG katalóguscsalád.
Manhattani és scsabi ezúton is csókoltatja az eredeti (magyarról-angolra, ill. franciára) fordítókat a rengeteg hülyeségük miatt, ami nagyban nehezítette a munkát.

Tehát az utolsó cucc: Ganz-MÁVAG UNIFIED BOGIE SYSTEM

http://rg7.try.hu



Külön köszönet DGKUm-nek a katalógusért,
manhattani-nek a fordításért!


Az oldalamat továbbra is a http://rg7.try.hu címen tudjátok elérni.

etwg Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128143

Pillantképek Csehországbol:

 

(A legfiatalabbik járgány is már közel van a 30-hoz)

 

 

812749PantografT334
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128142

Vasutas menyasszonok figyelem !

Vigyázzatok  !!!!!!!

 

.............

..............Az esküvő után úgy tűnt, hogy minden rendben van a 23 éves indiai férfi és felesége között, de amikor a nászéjszakára került volna a sor, a nő nem volt hajlandó lefeküdni ifjú férjével, ami felbőszítette a mozdonyvezetőt.


 

A férfi egy acélrúddal fejbevágta a nőt, majd kilökte házuk második emeletéről. A nő meztelen teste először a korlátnak ütközött, majd az aszfaltba csapódott, amibe azonnal belehalt.................

 

u.i. Amica !

Dugd el a vasrudakat..................:-)))

amicus Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128141

Mármint milyen szempontból?

 

Nekem csak az a szempont érdekes, hogy mi van felfestve az oldalára. Minden más burzsoá szemfényvesztés! :-)

Előzmény: THE GOD (128138)
rm40 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128140
Egy kérdés: vannak újabb fejlemények a posta-Bhv-szerű forgóvázakkal szerelt IC-kocsikkal kapcsolatban?
felucca Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128139

...és 99 áprilisában még Veszprém és Szombathely között sem feszült a drót.

 

 

M62210

 

(elnézést, éppen csak körülnéztem a gépemben)

THE GOD Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128138

Savasztok!

 

10-67 Ap - 140-es kocsi

 

 

Mármint milyen szempontból? Az első 5 db 160-as volt az első fővizsgáig. Engedélye is erre van. Most már valóban 140.

 

g

 

 

Előzmény: amicus (128132)
GyöBzs Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128137

Íme a "minden vonaton szállíthatsz kerékpárt"-dolog megoldása gépmenet esetén.

Kerékpárszállítás
felucca Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128136

Madrid-Atocha Cercanías délutáni csúcsforgalomban '98 novemberében. Amikor még volt időm utazgatni....

 

Hasonló nagyságrendű fejlesztésekről szoktak azok elfeledkezni, akik havi rendszerességgel növényházzá akarják alakítani a Nyugatit.

 

 

Madrid-Atocha
felucca Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128135

Egy szép 1998-as decemberi délelőtt Balassagyarmaton (hogy végre az index is rendelkezhessen szerzői jogával). Amikor még volt közvetlen Budapest-Vác-B.gyarmati vonat.

 

 

Bzmot151
benbe Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128134
Köszi!
Előzmény: amicus (128132)
IST Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128133
Jogos, ott a pont. Na meg nálam is, mivel az 500+ -os jegyeinket Kőbánya-Kispesten vettem két nappal előtte úgy, hogy onnantól legyen érvényes. Nyugati és Köki között rendes jeggyel utaztunk, elkerülve a hurokutazás lehetőségét. Csak - én hülye - elfelejtettem megemlíteni a leírásban.
Előzmény: Krtek (128127)
amicus Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128132

10-67 Ap - 140-es kocsi, csak az oldalszerkesztői nem vetik meg az alkoholt és egyéb tudatmódosító szereket. :-))) Javítjuk majd, köszönjük, hogy figyelsz!

Vezérlőkocsik evolúciója:


Bat 5950 -> BDt 82-26 050 (!)
Bat 5951 -> 99-11 532-3
Bat 5952÷5960 -> Bt 82-26 052÷060*
Bat 5961÷5970 -> Bt 82-27 061÷070
Bat 5971÷5973 -> B(D)t 82-27 371÷373**
Bat 5974÷5984 -> Bt 82-27 274÷284
Bat 5985÷5999 -> Bt 82-27 085÷099
BDat kocsik:
5850÷5855 -> 82-27 300÷305
5856 -> 117 3335
5857÷5899 -> 82-27 307÷350
5900 -> 82-27 306
5901÷5942 -> 82-27 001÷042
5943 -> 82-27 350
5944 -> 82-27 044
5945÷5949 -> 82-27 080÷084

Na ezt fejtsd meg. :-) Ezt jó egy éve scsabi írta be a topicra, ezúton köszönettel felhasználom.

 

Szögletes ablakos ex-vezérlő szerintem csak az ex 82-26 055 van, aki 82-28 151-3 BDb néven áll Miskolcon.

 

Tudom ajánlani a "másik" kocsis oldalt. Képek is akadnak ott, meg évszámok is.

 

A 20-07 és 20-27 Bhv között a távvezérlés a különbség? Nem, hanem a gőzfűtésre való készség.

Előzmény: benbe (128129)
Btx 002 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128131
"A szombat esti 6106/7208-cal le lehet juttatni, ha kell."

Nem ez lenne/lesz/volt az első eset, hogy az elsőosztály meg van hirdetve, és mégsem közlekedik. A fenti megoldás jónak tűnik, csak hát...
Hasonló megoldás volt, amikor a dög MDmot 3005-öt a Szeged-Dombóvár alsó gyors végére akasztották Bátaszéken. Nagyon meglepődtem, hogy ilyet "meg mernek csinálni".
Előzmény: István Gyuri (128117)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128130

"Tudom, hogy kérdeztem már ilyeneket, de hát a hozzászólás-kereső.."

 

Jól működött nekem,érdemes próbálkozni vele.

Előzmény: benbe (128129)
benbe Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128129
Üdvözlet! A különböző vezérlőkocsikról szeretnék érdeklődni! Például a gőzös vezérlőkről, hogy mikor, milyen sorozatjellel épületek, mi lett belőlük később? És a vezérlőkocsik ablakairól, melyikeknek van 20-26 Bh style ablakja? Fényképek is érdekelnek minden mennyiségben, bármilyen jelen/ex vezérlőről! A 20-07 és 20-27 Bhv között a távvezérlés a különbség? Tudom, hogy kérdeztem már ilyeneket, de hát a hozzászólás-kereső... Valamint: az állaglistában láttam IC Ap kocsit 160-as sebességgel? Ez micsoda?
IST Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128128
Én is erre gondoltam később este...
Előzmény: Szütyi (128126)
Krtek Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128127

Szia IST!

 

Remélem, hogy csak Rákosrendező állomásig utaztatok! :-)

Onnan kell egy 10-es jegy még!

 

Mert különben zárt körutazás minősített esetével állunk szemben, amikor is szét kell bontani a kiindulási állomástól legtávolabb fekvő elágazó állomásig egy oda, és másik útirányon át egy talán eltérő hosszúságú visszajegy...

 

Erre vigyázzatok legközelebb, mert tényleg igaza lesz az utolsó jv.-nek.

Régen sok 700 km-es jegyet vásároltam, néztek is nagyokat...

Előzmény: IST (128123)
Szütyi Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128126

Ha majd egyszer elindulok egy ilyen túrára akkor lesz nálam az üzletszabályzatból egy ide vágó oldal és azt fogom elhelyezni a jegyvizsgáló arca előtt, de csak betekintésre engedem át, másoltatot nem kaphat róla:-)))))))))))))))))))))))

 

Előzmény: IST (128123)
rm40 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128125
>>A cikk egyik szerzője a - szerintem - kivitelesen jól sikerült embléma tervezője

>Arra vagyok kiváncsi, hogy melyik volt előbb: ez, vagy az NSB mai emblémája. Mert amelyik a kettő közül a második volt, az látta az elsőt.

 

Szerintem a MÁV-os a korábbi, legalábbis arra alapozva, hogy a Glasers Annalen (mai nevén ZEV Rail) című imsert vasúti folyóirat egyik korabeli számában egy cikkben bemutatták az egyes vasutak logóit, abban már szerepelt a MÁV-szárnyaskerék, míg az NSB-től egy aránylag jellegtelen "NSB"-betűlogo szerepelt.

Előzmény: nohab (128109)
rg7 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128124

Fél OFF:
Szándékosan elütöttek egy rendőrt Budapesten

MTI
2004. július 4., vasárnap 9:34


Szándékosan elütöttek egy intézkedni akaró rendőrt a budapesti Vecsési úton szombat este, majd a gázoló gépkocsi megállás nélkül továbbhajtott. A rendőr könnyű sérüléseket szenvedett.

Egy gépkocsi háromnegyed tíz óra körül behajtott a forgalom elől elzárt Vecsési úti vasúti átjáróba. A XX-XXIII. kerületi rendőrkapitányságnak a helyszínen szolgálatot teljesítő járőre a szabálysértés miatt meg akarta állítani a gépkocsit, de az nem állt meg, csak lassított, majd elsodorta a kéttagú járőregység egyik tagját, egy rendőr-főtörzsőrmestert, és tovább hajtott - jelentette az MTI-nek vasárnap Tafferner Éva rendőrfőhadnagy, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) sajtóügyeletese.

Az elütött rendőrnek könnyű sérülései vannak, kórházba szállították.

A gázoló gépkocsivezetőt körözik - mondta el a sajtóügyeletes.

A vasúti átjáró felújítási munkák miatt van elzárva a forgalom elől, csak a BKV autóbuszai hajthatnak át rajta.

IST Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128123
 2004.07.03.

500+ túra az Alföldön

Opking kollégával kitaláltunk egy kis vonatozást szombatra, mellyel az Alföld egy részét szerettük volna beutazni.
Elhatározásunkat tett is követte, így szombat hajnalban felsorakoztunk a Nyugati pályaudvarnál, majd várakoztunk a 3 órai állomásnyitásra.
Amint megvolt, kicsit körbenéztünk az állomáson, majd megnéztük a 7010-es személyvonat (Bp-Nyugati 3.25 - Szeged 7.14) szerelvényét, mely állt V43 1217+Bo+By+Ao -ból. Mivel rendelkeztünk mozdonyon utazási engedéllyel egész napra a kiszemelt vonatokra, így miután a vezető elrendezte a papírmunkát a jegyvizsgálókkal (2-en voltak), bekopogtunk hozzá. Kérésünkre, miszerint felmennénk a gépre ha lehet, azt válaszolta: "Mi a francnak?" Majd a válaszunkra (Vasútbarátok vagyunk, érdekel a pálya, stb...), azt felelte: "Jaj, ne hülyéskedjetek már gyerekek!".
Itt elegem lett a dologból, és felmásztunk inkább az egyik kocsiba.
Megjegyzem: ha azt mondja, hogy ne haragudjunk, de nem, mert őt zavarnánk a munkavégzésében, akkor az teljesen rendben van, megértem. De az, hogy ilyen válaszokat ad, legyerekez, az azért már nem teljesen okés. Jó, nem vagyok egy idős emberke, de talán a 26 évemmel elvárhatnék ennél kicsit pozitívabb hozzáállást.
A vonattal Kecskemétig mentünk (útközben álltalában pontosak voltunk, +-1 perc eltérésekkel), ahol is vonatpótló buszokra szálltunk át.

Kecskeméten találkoztunk a 40 62 003-1-es kék Szergejjel, sőt, egy Nohab is ácsorgott, de ahhoz elmenni már nem volt időm, lévén a buszokra siettünk.
Az állomáson egy hölgy mondta be folyamatosan, hogy át kell szállnunk, melyik busz hova megy (az egyik ment be Városföldre, a másik pedig Kunszállásra), úgyhogy a tájékoztatásban kellemesen csalódtam. A buszok amúgy egy Ikarus E9x mittoménhányas járgány volt, valamint egy Rába Contact (vagy hogy írják, nem ismerem a buszokat...), mi az utóbbira szálltunk fel.
A buszutazás Kiskunfélegyházáig tartott, ahol leszálltunk, majd körbenézelődtünk az állomáson. Az alábbi gépekkel találkoztunk: Bzmot 291, V43 1219, V43 1114, V43 1193, V43 1224. Ez utóbbi gép egy 17 kocsis(!!!) szerelvényt húzott be, nem kis megdöbbenésemre. Az utolsó kocsi pont nem lógott le a peronról.
Szegedre V43 1193-on utaztunk tovább, By+By+BDbh volt a kocsiösszeállítás. Az út nem érdemel túl sok szót, rendben közlekedtünk, ezen a nem igazán izgalmas vonalvezetésű pályán.
Szegedre pontosan érkeztünk be, ahol bent ácsorgott M41 2138 is.
191 km, 3 óra 49 perc, átlagsebesség 50,0 km/h.

Mivel volt 1 és háromnegyed óránk a következő vonatunk indulásáig, így rövid villamosutat tettünk. Kellemetlen élményként ért, hogy Szegeden a McDonald's-okban 10.30 előtt nem szolgálnak fel hamburgert, sajtburgert, stb-t. Csak toast-ot lehetett volna venni, hagytuk a csudába. Más meg nagyon nem volt nyitva még, kivéve a Burger Kinget, úgyhogy ott ettünk.
Visszaérve az állomásra kicsit fotózgattam, M41 2127-et, Bzmot 285-öt kaptam lencsevégre. Ez utóbbival mentünk tovább a 7712-es vonaton
(Szeged 9.00 - Békéscsaba 10.52), két Bzx kocsival egyetemben.
Indulásnál 6 percet késtünk, ugyanis a Pestről érkező gyorsvonat is késett. Átszállók érkeztek a mi vonatunkra, úgyhogy érdemes volt megvárni.
A Bzmot vezetője egy rendkívül "jó fej", idősebb úriember volt, akivel kellemesen elbeszélgettünk. Segített az utasszámolásban is, íme az adatok:
Szeged Rókus +~40 fő, -0 fő
Algyő: +4/-0
Hódmezővásárhely-Népkert: +5/-25
Hódmezővásárhely: +25/-15
Kútvölgy: +0/-4
Székkutas: +3/-8
Kakasszék: +1/-1
Orosháza: +31/-30
Orosházi tanyák: +0/-1
Csorvás: +8/-10
Csorvás alsó: +0/-0
Telekgerendás: +1/-0
Fürjes: +0/-0
Békéscsaba: -/-52
Érdekességként még elmondanám, hogy Szeged után kicsivel találkoztunk M61 001-el, ami egy nosztalgiaszerelvényt vontatott. Kellemes meglepetés volt, jól le is fotóztam.
Algyőn M41 2152 állt egy Bzmottal mögötte, aminek a számát sikerült nem felírnom...
Útközben találkoztunk még M62 057-tel, majd Orosházán Btx038-cal (Szeged felé, végén MDmot 3030), Bzmot 289-cel (asszem), Bzmot 169-cel.
Békéscsabára pontosan érkeztünk.
97 km, 1 óra 46 perc, átlagsebesség 54,9 km/h.

Békéscsabán 40 percet töltöttünk vonatfotózással, buszfotózással (ismét kellemes meglepetés ért, befutott a Dunaújváros-Gyula járat, így "hazai" Alba Volános buszt is skerült lekapnom). Az állomáson volt MDmot 3003, Btx 031-gyel a végén (ez utóbbi volt Szeged felé), M44 201, Bzmot 387, 179, 371, V43 1118.
Az állomásépület amúgy nagyon tetszett nekem, bár nem ártana neki egy kis felújítás.

Innen a 37614-es vonattal mentünk tovább (Békéscsaba 11.32 - Szeghalom 13.25 (-Dévavágya)), ami Bzmot 387+Bzx+Bzx+Bzmot 371-ből állt. Mint megtudtuk a segítőkész jegyvizsgálótól, Szeghalomra csak Bzmot 371 ment, így abba a kocsiba szálltunk fel, az utastérbe. Opking pihent egyet, én meg a fel és leszálló utasok számolásával foglaltam el magam:
Fényes: +0/-10
Bicere: +2/-0
Gyula: +15/-30
József Szanatórium: +4/-4
Sarkadi Cukorgyár: +1/-12
Sarkad: +0/-5
Kötegyán: +0/-16
Méhkerék: +2/-5
Sarkadkeresztúr: +0/-2
Okány: +1/-14
Vésztő: +10/-13
Szeghalom: -/-14
Az úton egy igen normális jegyvizsgáló volt, kellemesen el tudtunk beszélgetni vele. Még az Uzsgyik is említésre kerültek. :-)
Gyulán találkoztunk Bzmot 379-cel, Kötegyánon Bzmot 357-tel. Ez utóbbi helyen igen meglepő volt (mivel nem számítottam rá) az irányváltás, pláne Opkingnek, aki elaludt, így arra ébredt, hogy a másik irányba megy a vonat. :-)
Érdekességképpen megemlíteném, hogy Kötegyánban nem csak utasokat, hanem ételt is vételeztünk, melyet a sarkadkeresztúri forgalmi szolgálattevő(?) vett át.
Vésztőn leakadtunk, és csak Bzmot 371 folytatta útját Szeghalom felé, fedélzetén 14 utassal. Vésztőn az egyik vágányon egyébként 11 darab Bz mellékkocsit számoltam meg, ott ácsorogtak egymás mögött.
A menetidőt végig tartottuk, az alábbi statisztikával:
77 km, 1 óra 53 perc, átlagsebesség 40,9 km/h.

Szeghalomból a 37634-es vonattal mentünk tovább (Szeghalom 13.28 - Püspökladány 14.25), mely Bzmot 283-ból és egy Bzx-ből állt. Indulásnál 10 perces késéssel rajtoltunk. Szeghalmon egyébként feltűnt Bzmot 301 is. A késést nem sikerült ledolgozni, Püspökladányba +4 perccel érkeztünk. Az alábbi utasmozgás történt a megállókban:
Szeghalom indul 14 fővel
Füzesgyarmatfürdő: +10/-0
Füzesgyarmat: +5/-3
Biharnagybajom: +3/-7
Sárrétudvari: +7/-2
Szerep: +7/-6
Hosszúhát: +10/-0
Püspökladány-Vásártér: +3/-10
47 km, 47 perc, átlagsebesség: 60,0 km/h

Püspökladányban volt több mint egy óránk a következő vonatunkig, így bejártuk az állomást. Az alábbi gépekkel találkoztunk: V43 1088 (személyvonatot hozott Püspökladányig), Bzmot 392 (hátul ácsorgott), Bzmot 386 (a fűtőházban állt), M41 2162 és Bzmot 222 (szintén a fűtőházban), V43 1100 (Rétköz IC-vel érkezett, majd továbbindult), M44 411 (egy jó távoli vágányon állt), V43 1106 (tehervonattal érkezett), M41 2166+Bzx+Bz 388 (a 6445-ös vonattal érkezett Biharkeresztesről), V63 022 (vonatot továbbított Debrecen felé).
A püspökladányi állomásépület nagyon szép, kívülről jó állapotúnak tűnt.

Aztán megérkezett a 6103-as vonat (Nyíregyháza - Püspökladány 15.41 - Kisújszállás 16.05 - Budapest-Nyugati), amire jól fel is szálltunk. A szerelvény V43 1096 vonatta. A vezér kérésünkre nem engedett fel a gépre, indoklás nélkül csak egy igen határozott "Nem!" hangzott el.
Sebaj, irány az első kocsi, majd indulás +2-vel mivel egy iskoláscsoport is felszállt. Kisújszállásra már pontosan érkeztünk.
31 km, 22 perc, átlagsebesség: 84,5 km/h

Kisújszálláson volt pár percünk az átszállásra, a 36513-as vonattal mentünk tovább (Kisújszállás 16.14 - Kál-Kápolna 17.58), melyet Bzmot 383 továbbított egy Bzx-szel, melynek el is foglaltuk a hátsó részét.
Indulás +3 perccel történt, az alábbi utasmozgás volt a megállókban:
Kisújszállás: +47/-
Kenderes: +1/-6
Bánhalma Halastó: +0/-0
Előhát: +0/-0
Kunhegyes: +1/-20
Kisgyócs: +0/-0
Abádszalók: +0/-19 (négyen maradtunk utasok a vonaton...)
Kisköre-Tiszahíd: +0/-0
Kisköre: +2/-0
Rákhát: +1/-0
Tarnaszentmiklós: +0/-0
Hevesvezekény: +2/-0
Heves: +1/-0
Erdőtelek: +0/-0
Kál-Kápolna: -/-10
A vonalon a kiskörei Tisza-híd (közúti/vasúti) nagyon tetszett, fotóztam ezerrel, lógva ki a Bzx panoráma részének ablakán. Nagy élmény volt.
Kiskörén szembetalálkoztunk Bzmot 262-vel, ami 2 Bzx-et továbbított.
Kál-Kápolnára pontosan érkeztünk.
74 km, 1 óra 41 perc, átlagsebesség 44,0 km/h.

Kál-Kápolnán volt némi gépmozgás, láttuk V43 1087-et, V43 1043-at, majd jött a mi vonatunk is, V43 1366+Ap+By+B+Bp+Bp+Ao+B+Bp összeállításban, ez az 5201-es vonat volt (Sátoraljaújhely - Kál-Kápolna 18.11 - Aszód 18.58 - Budapest-Keleti).
Kál-Kápolnáról 1 perc késéssel indultunk, melyet Vámosgyörkre le is dolgozott a vezér, viszont Aszódra 4 perccel érkeztünk, ugyanis a bejáratnál megfogták a vonatot.
A vonaton ért egy kellemetlen élmény: a napon először találkoztunk olyan jegyvizsgálóval, aki nem ismerte ezt a jegyet!
A dolog nagyjából így zajlott (nem pontos, de talán megfelel):
- Jó napot kívánok, új felszállók menetjegyét kérném!
- Tessék.
Nézi, nézi, nézi, nézi...
- Ez a jegy nem érvényes!
- Miért?
- Mert menettértit kellett volna, hogy vegyenek, mivel már visszafele utaznak.
- Mi nem utazunk visszafele, erre ma még nem jártunk.
- Merre voltak?
- Bp-Szeged-Békéscsaba-Püspökladány-Kál-Kápolna
- Hova mennek?
- Budapestre.
- Akkor rosszul van kiállítva a jegy!
- De miért?
- Mert rá kellett volna vezetni, hogy merrefele mennek, vagy (mittoménmilyen) űrjegyet kellett volna kitöltetni.
- De hát hölgyem a MÁV jegykiadója nem tudja a viszonlyatos jegykiadást!
- Ez igaz, csakhogy nekem tudnom kell valahonnan, hogy nem menettértiben megyünk-e.
- De hát ott van rajta az összes vonat száma amivel eddig közelekedtünk!
- Ezeket a firkálmányokat én nem tudom elolvasni!
- Arról talán nem én tehetek.
- Meg aztán nem fogom itt magának lapozgatni a menetrendkönyvemet, hogy leellenőrizzem mindet.
- Ne haragudjon, de arról sem én tehetek, hogy nem akar dolgozni.
- Ez a jegy akkor sem jó, akár le is szállíttathatnám magukat.
- Na, azt azért nem kellene, elég durva túlkapás lenne az ön részéről. Nézze, jópárszor utaztam már én is, és ismerőseim is ilyen jeggyel. Tudom, hogy jogosan. Ha ön ebben nem biztos, kérem nézze át az erre vonatkozó szabályzatokat!

Itt megunta a hölgy a dolgot, és visszaadta a jegyet kezelés nélkül, majd távozott. A fülkében rajtunk kívül tartózkodó nagymama, unoka, egy fiatal (és egészen csinos) lány, valamint egy srác tátott szájjal hallgatta a jelenetet.
Amint a jegyvizsgáló elment, érdeklődni kezdtek, hogy ezt hogyan mertem megcsinálni, mármint a vitatkozást a jv-vel (hozzátenném: a jv végig
kulturáltam viselkedett, ahogy én is. Nem fajult veszekedéssé a dolog. Ő azt hitte neki van igaza, én meg azt tudtam, hogy nekem. :-)).
Úgyhogy kellemes hangulat kerekedett, beszélgettünk egy jót.
62 km, 50 perc, átlagsebesség 74,4 km/h.

Aszódon leszállva láttuk V46 038-ot, érkezett Bzmot 292, mi pedig a BDbt 365+Bhv+V43 1302-es szerelvénnyel utaztunk tovább tolt menetben
Vác felé. 33418-as vonat Aszód 19.12 - Vác 19.51.
Az utasszám az alábbiak szerint alakult ezen a vonalon:
Aszód: +14/-
Iklad-Domony: +1/-1
Iklad-Domony felső: +0/-2
Galgamácsa: +6/-4
Váckisújfalu: +0/-0
Kisnémedi: +0/-0
Vácrátót: +0/-2
Vác-Alsóváros: +0/-2
Vác: -/-10
35 km, 39 perc, átlagsebesség 53,8 km/h.

Vácon döbbentem rá, hogy ezt bizony benéztem, csak Vác-Alsóvárosig utazhattunk volna, mivel visszafele Bp-Nyugatira ott is megáll a vonat.
Szánom-bánom bűnömet, figyelmetlen voltam, de nagyon. :-(

Szóval Vácról a 2111-es vonattal mentünk Budapest-Nyugati pályaudvarra
(Sturovó - Vác 20.21 - Budapest-Nyugati 21.07), 2 csatolt Hernyóval.
Pályaszám ismeretlen, fáradtságomban elfelejtettem felírni.
Ezen a vonaton a jv szintén nem ismerte az 500 km feletti jegyet.
- Jó estét, új felszállók menetjegyét kérném!
- Tessék itt van.
- Köszönöm!
Nézi, nézi, nézi, nézi.
- Ez a jegy nem érvényes!
- Miért nem?
- Mert nincs ilyen jegy!
- Már hogyne lenne, ott van a kezében!
- Merre mentek ezzel?
- Bp-Szeged-Békéscsaba-Püspökladány-Aszód.
- Akkor ez a jegy nem jó, mert ez jóval több mint 500 km.
- Igen, ezt tudjuk, azért is van rajta a jegyen a távolságnál, hogy 500 km feletti.
- De hát ez akkor sem lett jól kiadva. Mert ha például Záhonyból mennek Szentgotthárdra, akkor a 700 km-re egy 500 km-es és egy 200 km-es jegyet kellett volna kapniuk.
- De miért? Akkor maga szerint mire jó az 500 km feletti jegy?
- Azt nem tudom, de ez itt most nem jó, hiszen visszafele mennek?
- Már hogy mennénk visszafele, ez még csak egy odaút.
- Nem ez nem minősül egy odaútnak.
- Miért nem?
- Mert visszafele kanyarodtak!
- ????????????? Kérem, mondjon egy olyan állomást, amit maga szerint kétszer érintettünk ezzel a jeggyel, és akkor elhiszem, hogy visszafele jövünk.
- Olyat nem tudok, de ez a jegy akkor sem jó.
- Márpedig a jegy jó, 500 km feletti, jó sokszor utaztunk már ilyennel. Amennyiben Ön nem ismeri, kérem olvasgassa egy kicsit az erre vonatkozó szabályzataikat!
Na, ekkor úgy tűnt, hogy elege lett abból, hogy nem sikerült fogást találnia rajtunk, így továbbállt.
Budapestre pontosan érkeztünk.
34 km, 46 perc, átlagsebesség 44,3 km/h.

Ennyi volt a vonatozás szombaton.
Remélem nem aludtatok el a beszámolón.
Képeket csináltam egy csomót, majd előbb-utóbb felteszem a nagyját a netre.
Ja, még az összesített adatok:

648 km, 12 óra 33 perc, átlagsebesség 51,6 km/h.
1047 001-1 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128122
Tapéta    A mai nappal frissitve
division by zero Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128121
Melyik Szilik voltak gőzfűtéssel felszerelve? :-)))
Avagy: minek a 300-as vezérlőkre gőzfűtés?
Bár már jó párról eltüntették (és át is számozták őket), de azért még akadnak olyanok amiken megvan, a 2-es 7. pályaszámjegyen kivül a középső peronon lévő szabályzó kar, ill. a kocsi alján felfedezhető gőzvezeték árulkodik.
310-as alján már nincs
370-es alján még ott van
370-es 2. kép

Esetleg régi 0-ás gőzös vezérlőkből épültek át ezek, és rajta felejtették a gőzfűtést?
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128120
OFF: [i]Szia Matiz, jártál mostanában a MÁV honlap fórumán? A vasútmániások ide fórumban, lehet, hogy visszaélt a neveddel valki, elég fura a neved alatt fuó hozzászólás! [/i] Van egy kisgyerek, több néven írogat ide is: vhio, hkv, mk49 valamennyi, meg ilyenek. Na ez a gyerek egy kb 14 éves retardált, aki azzal szórakozik, hogy engem/minket b@szogat (ex HFL csapat. de a VMW -vel is volt már baja elég). Az indexen is bepróbálkozott, regisztrálta a MATIZ nicket, és elkezdett a "nevemben" ilyesmiket írogatni. Töröltettem az egészet. A MÁV.HU-n nincs moderáció, és regisztráció sem, így bárki nevével visszaélhetnek sajnos. Ez van. Figyelmeztetést kapott már a sráv eleget, nem tanult belőle. Annyira retardált, hogy pillanatok alatt minden adatát megszereztük, nevét, címét, életkorát, tudom melyik suliba jár, kik az osztálytársai. De aztán megláttam egy képet róla, meg elolvastam két hozzászólását, akkor úgy döntöttem, hogy elég nagy csapás neki ilyen fejjel élni, meg a saját butasága. De úgy látom, egy-két pofon nagyon hiányzik már neki :) Ő az, aki a kisvasút.hu és a többi netes képtárból lopkodott képeket, és vhio név alatt árulta őket az indexen (egérpadként), meg ilyen piti húzásai vannak. Ignorálni kell és kész. ON
Előzmény: Törölt nick (127974)
1047 001-1 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128119

Mai nappal frissitve

rg7 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 128118

Találtam ismét egy gyöngyszemet:

A MÁV Világa -> MÁV Stratégia ->

Jövõképünk
 
A MÁV Rt. átalakításának következetes végrehajtása megkívánja az emberi erõforrás gazdálkodás, ezen belül a munkavállalókkal kapcsolatos kérdések új típusú megközelítését, a rendszer átalakítását, korszerûsítését és egységesítését. A társaság szervezetének és mûködésének megújítása megteremti annak lehetõségét, hogy az átalakítás eredményeként munkatársainknak szakmailag színvonalasabb munkát, elfogadható munkakörülményeket, javuló jövedelmi viszonyokat biztosítsunk, ezáltal is megalapozva a hatékonyabb munkavégzés feltételeit.

A MÁV Rt. átalakítási programja keretében kialakított korszerû bér- és juttatási rendszer bevezetésével áttörte az uniós normákhoz igazodó fejlõdés mindezidáig fennálló gátjait

A MÁV Rt. az új rendszer kialakításával is arra törekszik, hogy a vasutasok jövedelme megközelítse a munkaerõpiaci béreket és jövedelmeket, erõsítse munkavállalói cég iránti elkötelezettségét, a szakemberek számára vonzóvá tegye a társaságot.
 
Forrás: mav.hu

Ennek nem a karrier.mav.hu-oldalon lenne inkább a helye???

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!