Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Sajnos a problémám továbbra is fennáll, a perlátor/zuhanyfej kiiktatása után is.
Azt elfelejtettem, hogy egy mosdó is van a fürdőszobában, ott sem jön a melegvíz. Néha meg jön. Ha a próba után lemegyek a lenti fürdőszobába, ott minden további nélkül van melegvíz.
Vajon a szintkülönbség okozza a problémát? Korábban évekig nem volt gond ezzel, tehát nem gondolom tervezési hibának. Esetleg a kazánban van valami, ami ezen az "ágon" elromlott? Rejtélyes...
Problema megoldodott, ma reggel beallitottam a tartaly nyomasat 0.8 bar-ra a rendszer nyomasat pedig 1.1 bar-ra 15C vizhomerseklet mellett. Amikor felfutottem a rendszert 50C ig, akkor sem ment a nyomas 1.4 bar fole. Ugy tunik minden prima igy!!!
Koszonom a segitsegedet es mindenki masnak is aki segitett ebben a dologban!
Jaja, meg a csapból is tekerd ki, ott lenne a legjobb megnézni. Ha meg már kivetted, akkor melegíts fel egy a mikróban egy kávéscsészében fél dl 20%-os ecetet, és tedd bele amit kicsavaroztál a csapból 20 percre, majd öblítsd nagy nyomással át, rázd ki belőle a dzsuvát.
Egy Ferroli Econcept 35A kazánom van nagyméretű melegvíztárolóval. A rendszerbe bekötésre került egy folyamatosan keringető plusz szivattyú és egy hidraulikus váltó is. A visszatérő körön két kis fürdőszoba padlófütése lett kialakítva - thermo szelepekkell. A rendszer dinamikusan, hibátlanul működött a közelmúltig, a szobatermosztáton beállított 22-23 fokot tökéletesen tartotta. Néhány hete egy áramszünetet követően azt vettem észre, hogy csökken a szobahőmérséklet (21-20-19C-re) a kazán pedig alig teljesít. Ugyan 70 fokos vízhőmérséklet volt az engedélyzett, a víz fűtése mégis megállt 50-52 foknál úgy, hogy egy-két vonalnyit mutatott a teljesítmény (a max 5 vonalból). Ekkor leállt, mért keringetett, szűttyögött. A keringetésnek köszönhetően a víz lehűlt 39-44 fokra, amit komótosan megint felfűtött max. 52-ig. A lakásban pedig csak egyre hidegebb lett.
Szerelők jöttek, állítgatták, érzékelőket cseréltek, paneleket tettek be tesztelésre (aztán a régi visszakerült) de nem lett változás... Aztán az egyik szaki azt mondta, hogy a belső szivattyú hőérzékelője a ludas, dobjuk ki belőle, az úgysem kell (mert van plusz keringetőm meg hidraulikus váltóm). Legyen. És tényleg jobb lett - a víz felmegy 60-ig is - , de nem a régi, mert megint mér, keringet, lehűt, a lakást nem fűti fel rendesen...! Elképzelhetőnek tartom, hogy valóban csak beállításról van már szó csupán, ezért kérek segítséget. Befolyásolhatja az eredményt 8teljesítményt), segíthet az alábbi paraméterek módosítása és ha igen mit javasoltok?:
Kondenzációs kazánnal kapcsolatos problámám van, de nem biztos, hogy a kazán típusától függ a dolog.
Adott egy kétszintes lakás, a kazán az alsó szinten van, ahol fürdőszoba és konyha is található - itt tökéleets a melegvíz-ellátás. Azonban a felső szinten lévő fürdőszobában a melegvíz vagy két perc alatt "elfogy", vagy csak nagyon kis vízmennyiség esetén jön. Ami érdekes, hogy nagyon ritkán teljesen jó fent is a melegvíz.
A kazán fizikailag éppen a fenti fürdőszoba alatt van, tehát még nagy utat sem kell megtennie a víznek. Amikor hideggé válik a kinyitott víz, látszólag akkor is ugyanúgy dolgozik a kazán (hangilag és LED-ileg).
Mi lehet a gond?
A kazán 5 éves Saunier Duval Thema Condens F24, és ezt a mókát másfél éve csinálja (eddig nem zavart, mert a fenti fűrdőkádat nem használtuk).
Visszaengettem a nyomast a tartalyban ugy hogy a golyoscsapokkal ki tudtam zarni a rendszerbol, es le tudtam engedni a vizet rola. 0.8 bar-ra allitottam, ezutan visszanyitottam mindent es a rendszert 15C viznel feltoltottem 1-1.1 bar nyomasra. Begyujtottam es varom hogy mi fog tortenni.
Azért írtam, mivel nem szokták 0,8 bar alá fújni a tartályokat, akkor sem, ha ezt a statikus magasság megengedné. A Vaillant belső tartályára 0,75 min nyomás van rávésve, pedig 0,3 barig üzemel a kazán.
Sőt, a német REFLEX tartálygyártó ajánlása minimum 1 bar-t határoz meg, bármennyi is a kiszámított érték. Amúgy nekem itthon 1 bar-on van, 1,3-as hidegfeltöltéssel.
Láttam,de elvileg Neked elég a 0,5(3m-t írtál a tartály és legmagasabb pont közti távolságra)
Pld az én kazánom 1 bar nyomás alatt el sem indul.Nekem fel van pumpálva 1,4 bar-ra,vízoldal 1,7-re utántöltve,teljes felfütéskor 2,1 bart mutat a feszmérő.
Meg ugy sincs ertelme ha annyit leengedek a rendszerbol hogy apszolute ne legyen benne nyomas? Ja szerintem te nem tudod de nalam fejjel lefele van a tartaly felszerelve, igy igazabol nyomas nelkuli allapotban nincsen rajta a benne levo viz sulya.
A rendszer hidegfeltöltési nyomása kb 0,3 barral magasabb kell legyen a mint a levegőoldali nyomás. 5m statikus magasságig elegendő a 0,8 bar előfeszítés, és 1,1 bar hidegfeltöltési nyomás.
De mivel nem akarod megbontani a rendszert, nincs értelme az egésznek, így nem lehet beállítani. Bízd a szerelőre ebben az esetben.
Halgatok ra, csak nem igazan mernem szetszedni, es ezert a rendszert sem akarnam leengedni ha nem muszaj. Szerintem ezt megerted. Ha jol ertelmezem es ahogy Joe is irta valami olyasmi lenne a megoldas az en rendszeremnel hogy leszedett allapotban a legtartalyban 1-1.1bar alapnyomas, utanna visszatenni es raengedni a rendszer nyomast es azt is ennyire felnyomni hideg allapotban.
A levegő oldalt állítsd 0,8 bar-ra ( kizárt tartálynál ), és a hideg rendszer feltöltési nyomása legyen kb 1,0 - 1,1 bar. ( a tartalék vízmennyiség miatt kell )