Ne haragudj, de Te komolyan elhiszed, hogy a Hajdúsági kamionons üresen kimegy a munkatársadat hazaköltöztetni? Ha jól sejtem ez kb. 3000 km. 140000 ftért 3000 km-t az 46,6 Ft/km. Ha azt nézem, hogy 80 Ft/km alatt egy 7,5 tonnás el se akar indulni, a munkatársadnak nagyon jól győzhette meg a fuvarost :)
ON
Érdekes volt felmenni Lőcsére. A különvonat 2 motor és 2 mellék összeállításban közlekedett, a reggeli vonat felfele max. töltettel, minden négyzetcenti hely kihasználva, lefele összevissza 15 utas. Visszafele egy revizor volt a jegyvizsgáló (odafele nem volt, de nem is tudott volna jönni), az első szlovák jegyvizsgáló, aki szakszerűen kezelte az ED jegyet. Sajnos megint volt, aki egyszerűen kilyukasztotta, ráadásul az egy borítóba fűzött Budapest-Szob Gr jegyet... Volt olyan is, aki szintén csak ezt (és nem magát az ED-t) tanulmányozta, majd érvényesnek találva a Nové Mesto n. V. -Vrbovce vonalra visszaadta....
A szlovák vasút egyébként is nagyot alakított Párkányban szombato. A reggeli lévai személy 2 db 810-es + 1 mellék összeállításban közlekedett, 4 perccel indulás előtt derült ki, hogy az élen álló 810-es nem teljesen jó, ezért az egész szerelvény utasokkal együtt bevágtázott a fűtőházban, a tárólóról kihúztunk egy melléket, mögüle kijárt egy másik 810-es, visszatoltuk a melléket, a béna gép leakadt, a jó fel, és az egész vissza az állomásra. Mindezt persze kapkodás nélkül, jó 15 perc késést összehozva. Amit viszont Léváig sikerült 1-re csökkenteni.
Titibi !
Az A 26 103 psz.-ú gép tuti hogy Cseh gyártányú, esetleg lehet hogy akkor a pályaszám besorolása nem jó, ugyanis egy matricával volt rá ragasztva az említett pályaszám.
Eredetileg DH-11 szerepel rajta.
A gyártását bizonyítani is tudom..
Üdv.
Na azért máv sem szokott fuakrkodni vonóerővel néhanapján. Lásd 2 kocsis egri IC 1047-el... Az 3200kW kocsinként. Ha a boostert is használja a vezér, akkor 3500kW :)))
De jó ellenpélda volt a 20as vonalon az M62+Rezsó+10-12 gyorsvonati kocsi, illetve jelenleg az általad is említett M41 által ráncigált 12 kocsis gyors a 29es vonalon.
Az ÖBB-nél az a szokás, ha több mozdony van egy szerelvényben (ha kell ha nem, ezt most már nem vitatjuk) akkor minden mozdony össze van elektromosan is kapcsolva és az elsöböl vezérlik valamennyit és valamennyi részt vesz a vontatásban.
Ez nem csak az ÖBB hóbortja. Dániában és Norvégiában sem láttam még vonatban hidegen továbbított mozdonyt (speciális mozdonyszállítást kivéve). Akár forda szerint jön ki így, akár operatív jelleggel, az összes mozdonyt összekötik és mind vontat. Norvágiában nem egyszer sikerült így 3 mozdonyt rakni 3 kocsira.
Mi nem tekintjük gyengének az M41-est 12 kocsis gyorsvonathoz se.
A végletek világában élünk. Nálunk ~1300 kerületi lóerő elég 12-13 kocsihoz a meglehetősen dimbes-dombos 29-en, a Dánoknál meg a totális síkvidéken 6 kocsi felett már kevesellték az 1 NOHAB ~1700 kerületi lóerejét. De emlékszem olyanra is, hogy a Fredericiából Németországba közlekedő négykocsis expressz forda szerint 2 db MZ volt, ami - típustól függően - 3300, ill. 3900 lóerős (motorszinten). Azért az már korrekt, >1 MW kocsinként. De rendszeresen hordtak MZ-k 2-4 kocsis személyeket-gyorsokat.
(Persze ha nagyon bele akarunk mélyedni, akkor azt is hozzá kell tenni, hogy a dán MY-k lényegesen gyengébbek az M61-nél, mármint olyan szempontból, hogy A1A'A1A'-k és sokkal hosszabb áttételűek (3,28 vs. 4,5)). Az MZ-k ugyan Co'Co'-k, de még "hosszabbak", elég sokáig az MZ tartotta a dán sebességcsúcsot 191 km/órával (áttétel 3,05, ill. 2,67))
Az egy marha gazdaságos üzem lehet, amikor ..........................
traficc :
Azt hiszem az europai vasutak döntő többsége végérvényesen és véglegesen leszámolt a "gazdaságos" fogalommal.
Ezt itt most NEM ironia.
Kerül amibe kerül, csak menjen.
(.ilyen nálunk is van/volt. = M62+1 db Bhv a 11-en)
Olyan nagy lett a működési veszteségük, s olyan nyilt már e dolog, hogy a körbekeritett csapat elszántságával minden mindegy alapon harcolnak/szolgáltatnak.
Az ÖBB-nél nem véletlen, hogy a politika firtatja a 400 db Taurus szükségességét.
SZVSZ szükség van a 400 db Taurusra ha mellete 400 db régi vill.mozdonyt selejteznek.
De nem.
Ők nem selejteznek 400 db régi vill.mozdonyt, hanem selejtezGETnek.
Nemcsak az ÖBB-nél hanem más vasutaknál is látom, hogy szándékosan ( ez se negativ jelző itt) szolgáltatás felesleget nyújtanak.
Ez utas szempontból kimondottan jóóó
Az otthon még csak pedzegetett de erre felé már gyakorlatba átültetni kezdett "Ülőhelyhez való jog" azt eredményezi, hogy a csúcsórai utasszámnak 110-120%-nak megfelelő ülőhelyet közlekedtetnek egyre több vonalon.
( mintha a monori ingák V43+12 Bhv + V43 össeállitásban mennének)
Mivel azért erre felé is igen-igen csökken a csúcsóra utánni utazni vágyók száma, igy a napközbeni vonatok bizony 10-20%-os, vagy annál kisebb kihasználtsággal mennek.
Az sűrűn inditott, ütemesen közlekedő személyszállitó vonatok miatt, kell a vonó és gyorsitó erő. A tehervonatokat (amúgy is alig vannak) pedig egyszerűen kitiltják a csúcsórákból.
Már sok országban közlekedk kettő mozdonnyal (elöl-hátul) vonat.
Közvetlenül Puchov előtt van az egyen/váltó feszültséghatár. Nincs rendszerváltó állomás, mint pl. Kutna-hora, a két áramrendszerű mozdonyok használatának kiterjesztésével ez nem szükséges.
De ha a mobiltelefonba énekelsz, az lehet, hogy szerinted égi hang (a süketek meg is tapsolják), szerintem viszont nem a szférák zenéje, hanem a hallgatása maga a pokol... :-)
(Azért jó, hogy Rg7 apósától félsz - mert önkritikád az nincs - neki nem mertél énekelni, miután összecsődültek elképedt kollégáid az irodádban.)
A szegény Herkulest gyengének tekintik 6 kocsis gyorsvonathoz amennyiban azt füteni, klimatizálni kell, akkor már nem tud megfelelöen gyorsitani............"
traficc :
Mert nem nálunk tanultak.
Mi nem tekintjük gyengének az M41-est 12 kocsis gyorsvonathoz se.
Az egy marha gazdaságos üzem lehet, amikor magukkal cipelnek egy 10 MW-s mozdonyt, hogy müködjön annak a 20 utasnak a klima berendezés. Hogy van ez nálunk, hány V63-s kellene ugyanilyen alapon mondjuk egy 6 vagonos gyorshoz (esetleg klimával?).
Egyébként már kinyomoztam az okokat. Az ÖBB-nél az a szokás, ha több mozdony van egy szerelvényben (ha kell ha nem, ezt most már nem vitatjuk) akkor minden mozdony össze van elektromosan is kapcsolva és az elsöböl vezérlik valamennyit és valamennyi részt vesz a vontatásban.
Az egyetlen okot amit eddig meg tudtak nevezni az az volt, hogy igy sokkal jobb gyorsulásokat tudnak elérni és tartani tudják a szoros menetidöt
(föleg az adott pályán - ahol fél oránként áltagban 4 vonat megy egy irányba - 1 SBahn, egy regionális gyors, egy gyors meg egy nemzetközi vagy tehervonat).
A szegény Herkulest gyengének tekintik 6 kocsis gyorsvonathoz amennyiban azt füteni, klimatizálni kell, akkor már nem tud megfelelöen gyorsitani.
Pár hete marslakó irt valamilyen teherbeszélgetés kapcsán arról, hogy egy 7,5 tonnás teherautó (kiskamion) 500 euroból megfordul Magyarországról valamelyik Benelux államba.
Egyik olvtársunk azonnal rávágta hol van ilyen mert Ő már mióta keres ilyet.
Tegnap egyik munkatársunk rendelt egy Brüsszel-Debrecen utat, hazaköltözésre és ez neki 140 000 Ft.-ba , azaz 560 euroba fog kerülni.
Kifelé ha szerez fuvart az egyébként üresen kijövő hajdúsági teherautós akkor jogosan kér pénzt attól IS akinek az árúját kifelé majd hozza.
Puchovon semmi ok gépcserére, hiszen ahogy már irták az áramváltás mezei (azaz állomás közötti). Ez terjedt el szerte a valamikori CSD halozatán. Az elsö áramváltos állomás (Kutná Hora) tul bonyolultnak és drágának véltetett. Ezért lettek kifejlesztve a kétáramnemü járgáynok is.
Roppant kellemetlen kalocsai emlékek jutottak eszembe :) Az AKK-nál bevonulás után egy hétvégén töltést építettünk meg betonaljakból kialakítottunk egy kis felszállóhelyet a személyvonatokhoz. Ásóval meg csákánnyal.
Egyszer alkalmam volt egy kisérleti Ro-La vonat közlekedtetése során a 363-091 ZSR mozdony vezérállásán utazni, Kralován-Leopoldov között. Az emlékeim szerint az áramnem-váltás a nyílt vonalon van Puhó állomás után. /Trencsén felé/ A 363.-ast Leopoldov /sajnos most a magyar nevét fejből nem tudom/ cserélték.
OFF: A vasúti fórumba "költözés" során kimaradt egy-két topic! Küldtem egy mailt megint, hogy mizu van ezekkel. De nem találtam ezzel foglalkozó hozzászólást, csak nekem tűnt fel, hogy hiányos a lista? :) ON
A vezérigazgatósághoz. Valaki megírja majd a pontos levél címet, nekem már nincs meg.
DGKUm:
Köszönöm, csak hírtelen kedvem lett modult építeni, ahhoz kellett valami irányadó méret. Az 509-ről nem tudsz valamit véletlenül? Melyik gép kapta meg a számát és hova tűnt a törött gép?
OFF Nincs türelmem felvedrezni a tárra, de ha "véletlenül betörnél" a gépre (vmi papírod is van arról, hogy értesz hozzá), akkor szép kis gyűjteményt látnál.
OFF: egyre rosszabb. Netscape alatt már a fotók egy része sem jelenik meg, mint eddig. Eddig a válasz fülre kattintva egy picike megjelent a képből, amire klikkelve meg tudtam nézni, most már ott sem jelennek meg a képek egyáltalán :((( ON