Több, mint hét hónapos szünet után, 2003.08.25-én 0 órától megindul Kunszentmiklós-Tass - Dunapataj között a vasúti személyforgalom. Visszatérnek a Bz-k!!!
Ezekért és az ennél is durvább dolgokért nevezik a vonalat egyszerűen csak Kambodzsának.
Lajosmizse-Felsőlajos-Táborfalva 9 km, de végig mindenfelé szemét van. Nemcsak úgy, mint a magyar átlag, hogy a falu közeledtét szemétdomb jelzi egy túrán, hanem teljes hosszban. Azonkívül a települések belterülete sem panaszkodhat. És az országban szinte egyedülikén itt nőnek a zacskófák, amelyek nejlonzacskót hoznak termésként... Én júniusban Kecskemétről erre jöttem haza és mondhatom, hogy a helyzet a 10 évvel ezelőttihez képest sokat romlott. Legközelebb 2013-ban megyek arra, 10 évenként (szociológiai felmérés gyanánt) bőven elég...
Érdekessége volt viszont a Solt-Dunaföldvárnak, hogy nem tudom honnan kezdték szelvényezni:
Ezer bocs, hogy csak most olvasgattam errefelé...
Nem tudom, hol vannak most azok az anyagok, amikből idézhetnék, ezért csak fejből irogatok:
A Solt–Dunaföldvár táv kb. 13 km (ha jól emlékszem). Ellenben a vonal díjszabási távolsága az átadáskor 33 km volt. Ez amolyan hídvám-szerűség lehetett, vagyis +20 km-t hozzáadtak a földrajzi távolsághoz.
A fura szelvényezés oka azonban az lehet, amit egy öreg dunaföldvári pályamester is mesélt, hogy a Fülöpszállás–Solt vonalat elkezdték építeni, az alépítmény több szakaszon is készen volt, sőt elkészült a szelvényezés is. Valószínűleg ennek folytatása a Solt–Dunaföldvár szelvényezés...
"a 100%-os kihasználtsághoz ilyenkor talánmég egy Bz is elég lenne"
A Kisszénás-Kondoros vonalon mondjuk egy kétszemélyes kézihajtánnyal lehetne csak elérni a 100%-os kihasználtságot. Ha én és v peti nem vagyunk ott aznap, akkor csak a kaller és a vezető tartózkodott volna a Bz-ben...
Talán iskoliaidőben valamivel jobb a helyzet, de akkor is...
Tegnap a 142-es vonalon voltam, Örkényig mentem. A szerelvények kihasználtsága a napközbeni vonatoknál nagyon gyér, a 100%-os kihasználtsághoz ilyenkor talánmég egy Bz is elég lenne, de max egy Bz pár.
A sebességet inkább nem kommentálom, ahogy a kitűrt, piszkos ingű elhanyagolt kalauzt se. (nem azért, de erre nincs szabályzat a mávnál?)
A vonaton Dabas után végigrohangáló roma csoportok szintén nem az egyszeri utas biztonságérzetétt növelik. Egy nénike meg is jegyezte, hogy megtámadják az egyedül utazókat, nem egyszer előfordult már.
Az eseti, 6 előtt induló vonat azonban tele volt, azt sajnos nem tudom meddig.
"hogy az első tervek között ezen a vonalon tervezték a hodosi csatlakozást..."
... a második tervek szerint pedig a GYSEV megfogja szerezni vagy már majdnem az ?vé. Utána kap egy jó kis felújítást és a GYSEV már ki is jutott az Adriára...
Szerény véleményem szerint e vonal meg fog menekülni, a MÁV már nem akar pénzt belefektetni, lehet ezért nem is járat már rajta semmit...
Múlt hétvégén jártam Körmenden is (átéltem a földrengést is, nem én okoztam), és szomorúan tapasztaltam, hogy a Körmend-Zalalövő vonalon vonatpók járnak, holott Körmenden egy Bz szerelvény elég sokáig pihen. Tehát Bz hiányra nem lehet fogni. Ha bele gondolok, hogy az első tervek között ezen a vonalon tervezték a hodosi csatlakozást...
Csak annyit mondott, hogy enyhén szólva is nem látja rózsásnak a helyzetet... A hangjából is az érződött, hogy ott már menetrendszerinti vonat nemigen fog járni... :-(
Ahhoz képest, hogy április végére igérték anno az összes Bz megjavítását...
Szóval ez úgy ideiglenes mint ahogy az nálunk szokásban van az elmúlt pár évtízedben...
Sziasztok!
Az elmúlt hétvégén szabadságomat töltvén lementem kispárommal a Szelidi-tóra. Hazafelé megnéztük Dunapataj vasútállomását. A vágányok teljesen benőve gyommal, még egy teherkocsi sincs az állomáson, teljesen elhagyatott képet mutatott. Visszafelé benéztem még Harta és Solt állomásokra is. Hartán a vasútállomás épülete a 80-as évek építkezési hagyománya szerint fehér kőporral pucolva, ajtók ablakok sötétbarna Xyladekorral mázolva egyébként mint lakás funkcionál. Solt állomása is teljesen kihalt. E három állomáson semmiféle nyoma vasúti forgalomnak. Solt állomáson csak a dunaföldvári felszedett vágányok sínjei árválkodnak....
A menetrend szerint még van forgalom e vonalon, de a valóság egészen mást mutat...
Van valakinek infója e vonal vasúti forgalmáról?
(A dunaföldvári vonalat már teljesen benőtték a növények, a kis duna hídon a hidat lezáró ajtó rács ugy néz ki mintha évek óta ott lenne. Az alépítményt most próbálják elpucolni Solt és Dunapataj közötti vasúti-közúti kereszteződésben, de az átjáró még megvan..)
Pár nap türelmet kérek, mert "sofort" letöröltem, így újra kell szkennelni.
Akkor már megkérdem, hogy a 143 alatt melyiket értetted? Ugyanis az már első alkalommal feltettem a képtárba.
Millió köszönet!
azt még meg tudnád mondani mikori kiadás?
és esetleg még van birtokodban 140,142,143-as menetrend?nagyon érdekelnének persze csak a fotójuk.nos?
ezért is milló köszönet!már elemzem,miért kellett eme vonalat megszüntetni...
8km-re lakom Hetényegyházától esetleg érdekelnének róla titeket képek a vonal mardványairól?Szarkás,Kerekegyháza,Hetényegyháza alsónál még meg vannak az épületek,a nyomvonal 1 részén a Kerekegyháza-Hetényegyháza műút halad,máshol földút.
"Azt miért nem mondod,hogy az átlagsebesség megközelítőleg 32km/h?" - nem tartottam fontosnak kiszámolni. Már csak azért sem, mert az autóbuszok menetidejét a jelenleg érvényes menetrendből vettem, a vonatok menetideje pedig egy 25-30 évvel ezelőtti menetrendből származik
"Így természetesen az autó a legelőnyösebb utazási eszköz.Második helyen még mindig a busz marad,mert valljuk be kényelmesebb és általában nem kell annyit gyalogolni a felszállóhelyig" - miután a vonalon 1979. május 26-án megszűnt a forgalom ... A magam részéről viszont a vonatot (sokkal) kényelmesebbnek tartom, mint az autóbuszt
Második helyen még mindig a busz marad,mert valljuk be kényelmesebb. A vonalon ma valószínűleg csíkos Bz közlekedne, vagy (mivel GYSEV-es vonal volt) Bh-s kocsi.
Mindkettő jóval kényelmesebb az átlag helyközi járatoknál, és még a biciklit is felrakhatom rá, ha megyek horgászni a Rába-partra vgay túrázni.