Keresés

Részletes keresés

rg7 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128571

Új MÁV-os HÜSZ van fent a VPE honlapján. Átfutottam és a következő változások vannak:

  • 3.18-as melléklet a Szolgálatmegszakításokról
  • HÜSZ szöveg
vizes10 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128570

Legalább a kedves UTAS aki kifizeti a plusz költséget nem érzi majd haszontalannak a 80-60-40, esetleg később 20-as lassújelekkel teletűzdelt pályán döcögő vonatban eltöltött időt. Vagy amikor fekve maradnak az ócska lestrapált mozdonyok nyugodtan megnéz egy filmet.

Ha az első hetekben ki nem rámolják az összes kocsit. ;-)

Előzmény: bodecsabi (128569)
bodecsabi Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128569

Szerintem ilyen kocsinak egyedül a Bp-Bécs vonalon van bármi létjogosultsága. (de ott tényleg hatásos lehet).

 

Hány fizető utas veszi igénybe a Lehár és a Bartók Business fülkéit? Kb. ekkora igény lehet Bp.-Bécs között a netkocsira is. (Nem tudom a fenti kocsik kihasználtságát, én idáig mindig csak a kalauzokat, rendőröket és a Hegyeshalomban felszálló "TURIST INFORMATION" emberkéket láttam bennük terpeszkedni.) :(

 

A netkocsik PR értéke pedig kétes, pont a hatalmas pélyaudvari sorok és koszos vonatok mellett...:( A sorbanállás megszüntetése sokkal nagyobb PR értékű lenne, SZVSZ azt is meg lehetne oldani 400M forintból. Netes, SMS-es jegyhez több kéne.

 

Csabi

 

 

Előzmény: Törölt nick (128567)
vizes10 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128568

Remélem sikerül csatolnom a képet is. Remélem egy-két embernek ez csemege lesz.

 

900km/h900km/h
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128567
Igen, abban persze van sok igazság, hogy azokat _is_ rendbe kellene tenni. De a kirakatot is néha csinosítani kell - és ez végül is nagy PR érték. Szerintem ilyen kocsinak egyedül a Bp-Bécs vonalon van bármi létjogosultsága. (de ott tényleg hatásos lehet).
Előzmény: ganymedes (128566)
ganymedes Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128566
Sajna az e-kocsikra szánt pénzt pont az egyéb felújításoktól vonják el, mert a kocsit ugyan nyomja a társadalmi kapcsolatokért felelős miniszteri biztos és a kommunikációs igazgató asszony, de plusz pénzt nem kap rá a szesza. Mellesleg más dolog létező igényeket kielégíteni százas nagyságrendű darabszámmal (IC-kocsik), és más kettő darab qrvadrága kocsit csinálni homályosan körvonalazott igényekre, (itthon) kiforratlan technológiákkal, nevetségesen rövid határidőkkel, összecsapott tervezéssel.
Előzmény: Törölt nick (128560)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128565

Apropó, tud valaki olyan fuvarozó céget Magyarországon, aki vasúti járművek közúti szállítását méltányos áron vállalja?
Miért kell közúton szállítani a cuccot vasút helyett???

Az általad később leírt paraméterek alapján ez normál vasúti kocsinak néz ki. (Függetlenül attól, hogy mi a funkiója (komfortkocsi vagy netalántán postakocsi.

 

 

Előzmény: scsabi (128477)
DAttis Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128564

Én azért kiakadok ezért a plazmatévés "fasságért".

Inkább az alapszolgáltatást (tiszta vonatok, gyors célbaérés) csinálják meg. Néhol az elővárosi kocsik olyanok mint a hányadék.

vezessenek be egységes (ne legyen külön IC potdíj) díjtételt.

Nem tudom itt a belgáknál miért, de csak egyfajta díjtétel van hagyományos és IC vonat között, igaz ami nem IC az "csak" IR vasút, de az is tiszta kényelmes, és nem ótvarabb az IC szerelvényeknél. Itt a hagyományos vonat (nem IC) olyan komfortfokozat mint nálunk az IC.

Azért ez elmond vmit.

Én MÁV vonaton budira pld még sose mentem, megoldottam, hogy ne kelljen, bár amúgy se vonatoztam minden naposan, max leginkább nyaranként, de egyes vasúti kocsik siralmasak.

Előzmény: Törölt nick (128560)
bodecsabi Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128563

Néha előre is kell lépni...a másik meg az, hogy _ez a pénz_ valószínűleg vagy erre van, vagy semmire.

 

Ebben igazad van, utánanéztem TEHE hozzászólása óta, ezt elfelejtettem.

 

Szerintem viszont lesz a plazmatévére meg a netre igény ha normális áron adják.

 

Én abba gondoltam bele, hogy biztosan nem lesz olcsóbb, mint az 1.o. IC jegy. Mennyivel lesz drágább? Itt kezdődnek a kétségeim. Tudod mit? Meglátjuk. Ki jön majd sörözni? :))) Az utasok rákényszerítése nem ér! :)))

 

Az viszont biztos, hogy a hasonló próbálkozások -tőlünk nyugatra is- javarészt elhaltak.

 

talán IC kocsik sem lennének ha a rájuk költött pénzt a töméntelen lepukkant By/Bhv kocsikra költötték volna.

 

Az IC kocsik esete szerintem más tészta. Adott x kocsi, amelyik érett a főjavításra. (Nem fővizsga, főjavítás!) Ezeket IC szintre felújítani nem sokkal tőbb pénz (sőt, ma Mo-n egy mai szinten főjavított kocsi lazán eladható IC-be), ergo a kocsi IC-ben több bevételt hoz. Az IC kocsikat egyértelműen támogatom.

A bajom az extra, különleges szolgáltatású kocsikkal van, mint a netkocsi. Lesz belőle 2 db, ebből talán napi 4 vonatot lehet kiállítani (szerencsés esetben) Meddig tudják ezt a kis sorozatot üzemeltetni? Jó, ha magántőkéből szereltk fel, valszeg a netes részt valszeg a magántőke tartja karban. Ő mennyi időt ad a szolgáltatás befutására? Ha esetleg nem érdekli, akkor mi lesz?

 

Csabi

 

 

Előzmény: Törölt nick (128560)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128562

Nem tudom, hogy te milyen IC-kocsival utaztál, de én eddig még nem tapasztaltam függönyhiányt. (A normál IC-kocsik esetében.)

A másfajta, de IC-forgalomra is használt kocsik esetében már tapasztaltam hiányosságokat. A fülkék folysosó felőli részén szinte mindig függönyhiány van. Ez kissé furcsa. Egy-kettőt el lehet tünteni de mindet? Pl. A Munténia szerelvényén, pedig az Romániából jön, ott ezek a függönyök is megvoltak! Vagy most is megvannak. (Igaz, kissé koszosan.)

Ezen kocsiknál az üléstakarók tűnnek el. De szerintem nem is annyira a lopás miatt, hanem SZVSZ amiatt mert sok nyűg van velük. Ugyanis könnyen lecsúszkálnak az ülésről, de nehéz őket visszarakni, így az utasok a gyűrött takarót lerakják egy üres helyre, vagy begyűrik maguk mögé. Bukarestben meg a takarítók valószínműleg nem vacakolnak a megigazításukkal. Ráadásul egy idő után ezek elkoszosodnak, és a szerintem a román vasút tisztítás helyett inkább beszedte őket. Persze azért előfordulhat itt is, hogy valakinek "megtetszik", aztán hazaviszi.

 

 

 

 

Előzmény: division by zero (128558)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128561

Kamionáradat a 86-oson (Vas Népe 2004.07.09. péntek)

 

http://www.vasnepe.hu/vn.nyitooldal.szoveg.php?kennung=on1vnNYINapNational38176&zulieferer=vn&kategorie=NYI&rubrik=Naptem&region=National&auftritt=vn&dbserver=1

 

Idézet a cikkből:

A problémát az okozza, hogy az uniós csatlakozás óta 60 (!) százalékkal nőtt a kamionforgalom a rédicsi határátkelőn, s ennek döntő része a 86-osra dörög át. Az Észak-Európából, így a lengyelektől, a Baltikumból és a csehektől, szlovákoktól érke- ző monstrumok száma annyira megugrott, hogy ezt már képtelen elviselni az útfelület. „Ausztriában fizetni kell a használatért, ezért inkább elkerülik azokat a pályákat, ide jönnek. Nálunk maximum tengelysúlyt mérnek. Ha a korábbi ötven helyett száz kamiont találnak is rendben, ez ettől még igen nagy többletterhelés“, hallottuk egy forgalomszervezőtől.

 

Az kamionosok szinte inygen használják az infrastruktúrát. (szlovák/szlovén/horvát benzinnel). Pedig a kamion hatványozottan rongálja az utat. Igaz, ha magyar benzinnel menne, akkor sem lehetne azt mondani, hogy a benzinárral kifizette ezért a számlát. Úthasználarti díjjal sem nagyon fejik meg. (Kivéve autópályamatrica.)

Közben ott a párhuzamos vasúti kapacitás (Őrihódos/Gyékényes-Szombathely-Rajka-Pozsony). Azt kellene jobban kihazsnálni! Itt viszont keményen bezsedik a pályahasználati díjat.

 

Jó lenne minél több tehervonatot indítani az Adriától Észak felé! (Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Baltikum...)

Érdemes lenne talán RoLa vonatokat is indítani Adriától Pozsonyig! A távolság is kb. egy RoLa vonatnak megfelelő.

A különböző útirányok egyik jelentős elágazási pontja kb. itt van. Valamint úticélként is jelentős.

 

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128560
Szerintem viszont lesz a plazmatévére meg a netre igény ha normális áron adják. És - sajnos - néha olyan rossz gondolkodás ez a "mire lehetne még elkölteni a pénzt helyette" - talán IC kocsik sem lennének ha a rájuk költött pénzt a töméntelen lepukkant By/Bhv kocsikra költötték volna. Néha előre is kell lépni...a másik meg az, hogy _ez a pénz_ valószínűleg vagy erre van, vagy semmire.
Előzmény: bodecsabi (128545)
amicus Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128559

Gupet szerintem a leltár során nyilvánvalóvá váló hiányra gondolt (vö. leltárhiány, munkajog :-)).

 

Háát, én a Cégről elég sok mindent el tudok képzelni. Volt már rá példa, hogy hivatalos állaglistából hiányzott egy kocsi, ami már hónapokkal korábban megépült (a 418-as BDt legendája...).

Előzmény: bubu88 (128526)
division by zero Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128558
"IC-ken (még) hálistennek van."
Idén kb 5x IC-ztem, de egyszer se volt...
Előzmény: v_peti (128550)
bodecsabi Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128557

Ez valami vicc?

 

Nem, viccnek kicsit durva lenne:)

 

Mondjuk fel voltam rá készülve, az isten még a sorozatjelet is itt találtatta ki :) Megint az a naivitás akaszt ki, amivel egyesek elképzelik, hogy ez egy piacképes termék Mo-n. Így nem. Ha mégis, megiszom annyi sört, ahány függöny van abban a kocsiban. (Akik ismernek, tudják ez nálam nagy felajánlás, utoljára a jegykiadó automaták üzembehelyezésekor söröztem)

 

Csabi

 

 

Előzmény: bubu88 (128548)
rg7 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128556
Sőt a Déliben a VF-eken is ott virít a sárga négyzet. Így már világos számimra, hogy azok felett is már a SZESZA garázdálkodik.
Előzmény: Btx 002 (128553)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128555

e-kocsik: A MÁV évente többmilliárd forintot dob ki az ablakon. De ennek legalább kézzelfogható eredménye van. :)

Bár nem olcsó a két kocsi, de legalább tesztelésre jó. Amikor nem használják diákok, pl. a hét közepén, akkor rárakva az ICR-re ki lehetne próbálni, hogy milyen többletszolgáltatásokra mekkora igény van.

 

ICR: Az a baj, hogy szinte semmi plusszolgálatást nem nyújt az IC-hez képest. és SZVSZ a kocsik sem kényelmesebbek. Igaz, 1. osztályon több hely van a lábnak, de az ülések itt nem dönthetőek, és az asztal sem túl nagy.

Szerintem pl. az elektromos csatlakozásra (laptophoz) lenne igény. Ennek megvalósítása talán nem lenne drága néhány ülőhely mellett.

Más kérdés a megbízható fezsültség. Ezzel ugyanis pont egy ICR-szerelvényen (Sima IC-ként közlekedve!) tapasztaltam problémát. (2. osztályon.) Ugyanis a mikor nem húzott a mozdony, és talán az áramszedő sem volt fent, akkor érezhetően csökkent a fénycsövek fényereje. A fénycső, tudomásom szerint kisebb feszültséggel is kibírja, de a laptop ezt nem díjazná. (Szerintem a plazma-tv sem! )

 

Előzmény: bodecsabi (128545)
rg7 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128554

Plazmatévé lesz a MÁV vonatjain

 

A stabil tesztet vállalom itthon, a futás közbeni tesztelést pedig extrém mágneses terekben (tudom, hogy a plazma nem!:)) minden szolgálatban. A szállítási címet mailben egyeztetjük.
A tartóstesztet 5 éves időtartamra ingyen vállalom!

Előzmény: Tova Szilárd (128544)
Btx 002 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128553
"A Bz-ken van (legalábbis a pécsieken)!"

A Bz-ken én is mindig látok függönyt, az MD-n még megvannak a naprolók. És mit szóltok egy függönyös 21-05 Bmx-hez? :-)

2004 05 15, Szeged, 759

Láttam már Bzmot-on és MDmot-on is fehér négyzetet:

2004 06 23, Bátaszék, 7818
Előzmény: bubu88 (128542)
THE GOD Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128552

A 3. kérdésedhez az infók sccsabi hozzászólásában és az én régebbi írományaimban van. Az összegek azóta sem változtak (100/2 M), mint ahogy az sem amit scsabi nem rég leírt arról, hogy miképpen állt össze ezen járművek átépítésének pénzügyi háttere.

 

A 4. kérdésed pedig az előzőből adódóan oka fogyottá vált.

 

 

g

 

 

Előzmény: bodecsabi (128545)
vizes10 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128551

Egy ilyen tanácskozásra a MÁV vezetője legalább vonattal megy ?

 

Naív kérdés volt, vagy csak ironikus?!

Volt egy főnököm, később péztárvizsgáló lett. összefutottam vele Kelenföldön, és beszélgettünk. Azt mondta Rajkára mennek vizsgálni, és én naív megkérdeztem, hogy melyik vonattal utaznak. Erre mi volt a válasz?

Bemegy a Kerepesi útra, és majd a kollégáival együtt mennek RAJKÁRA autóval!!!!!

Pedig, ha jól megnézi az ember vonattal majdnem annyi idő alatt lehet leérni.

 

Előzmény: Törölt nick (128509)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128550

Függönyt minek leltározák? Olyan már vagy 10 éve nincs MÁV kocsikon...

EC-ken, IC-ken (még) hálistennek van. De pár éve láttam sima fülkés kocsit is függönnyel. Nemzetközi forgalomban közlekedett. (Az Ovidiusban.)

 

Az említett szerelvény kiválóan alkalmas volt arra, hogy az első Szombathelyről induló "villanyvonat" szerelvényét adja. (Az akkori forda szerint tényleg Szombathelyen pihentek azok a kocsik.)

 

Előzmény: division by zero (128539)
roosevelt Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128549
Inkább lenne normális kocsi a gyorsokon meg a személyeken...
Előzmény: bodecsabi (128545)
bubu88 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128548
Ez valami vicc?
Előzmény: bodecsabi (128545)
division by zero Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128547
Akkor majd megyek Pécsre MÁV függönyt nézni :-)
Előzmény: bubu88 (128542)
mosomedve Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128546
Most olvastam az Indexen a nagyszerű hírt: e-kocsik közlekednek októbertől, TV-vel, zenehallgatási és internetezési lehetőséggel. Pont erre van szükség? Már az IC-k pontosságára sem lehet számítani, a többi távolsági vonat rendszeresen 10-20 percet késik, a debreceni és mostanában a szegedi gyorson lepusztult, koszos 100 km-es kocsik járnak, a Balaton felé évtizedek óta változatlan az átlagsebesség, vasárnapokon nincs szabad ülőhely a Budapestre tartó nem helyjegyes vonatokon, stb. stb.
Aki ezt az ötletet kitalálta, valószínűleg nem ismeri a MÁV jelenlegi viszonyait, talán még nem is utazott vonaton.
bodecsabi Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128545

Friss sajtoszsemle az indexről:

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Plazmatévé lesz a MÁV vonatjain

Tóth Balázs
2004. július 9., péntek 11:04


Az októberben induló e-kocsikon az utasok filmeket nézhetnek, vagy fülhallgatóval zenét és rádiót hallgathatnak. A vizsgára készülő diákok és a munkalkoholisták faxolhatnak, fénymásolhatnak, és kényelmesen használhatják laptopjaikat. A MÁV szerint a megoldás világszerte egyedülálló.


Az Index információi szerint a közeljövőben meglepően modern kényelmi szolgáltatások jelennek meg a magyar vasúti kocsikban. A rendszeresen pénzügyi gondokkal küzdő és teljes vasúti reformra készülő MÁV elhatározta, hogy néhány frekventált vonalon lehetőséget biztosít a munkavégzésre és szórakozásra: a szerencsés utasok plazmatévén nézhetnek filmeket, zenét hallgathatnak, és kényelmesen dolgozhatnak.

A zenehallgatás nem zavarja majd a többi utast, ugyanis csak fülhallgatóval lehet igénybe venni, a plazmatévézésről és egyéb részletekől azonban egyelőre nem árult el többet a MÁV sajtóosztálya. Az utasok egy adott értékhatárig faxolhatnak és fénymásolhatnak is, és kényelmesen használhatják laptopjukat. Egyelőre nem tudni, hogy internet lesz-e a kocsikban.

Nem olcsó

A másodosztályon utazók valószínűleg nem számíthatnak ilyen extrákra, mivel az új informatikai szolgáltatásokat csak a különleges kialakítású, úgynevezett e-kocsikban lehet igénybe venni, várhatóan októbertől.

A MÁV sajtóosztálya az Indexnek elmondta: az első e-kocsit egy balesetes InterCity szerelvényből hozzák létre, és egyetlen ilyen szerelvény kialakítása és üzembe helyezése körülbelül kétszázmillió forintba kerül. A MÁV fejlesztését a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és az Informatikai és Hírközlési Minisztérium is támogatta, és a vállalat számos nagy magyarországi céggel folytat tárgyalásokat a szponzorálás lehetőségéről.

Egyelőre nem lehet tudni, hogy mely vonalakon, miként és mennyi pénzért lehet igénybe venni az új szolgáltatásokat.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kommentár, kérdések

 

 

1. Nem tudom, de szerintem a mai vasúton nincs fizetőképes kereslet az extra feláras "business" jellegű szolgáltatásokra. Ki fogja ezt a kocsit kifizetni (drágább lesz, mint az 1.o IC valszeg) Hacsak nincs rákényszerítve az utas...

Lásd még: DB Metropolitan halódik, illetve már ott is van 2.o., ICR nem valami kihasznált (kivéve péntek, vasárnap)

 

2. Volt valamikor a MÁV-nak IC Plus szolgáltatása '95 tájékán, ott bizonyos IC-vel járt Komfortkocsi is extra felárért (akkor volt 500 Ft, amikor az IC pótjegy 200 Ft) az is meghalt. Gyakorlatilag ezt akarják újra feléleszteni 400 millióért. (a szolgáltatások-az internet kivételével ugyanazok) Gratulálok.

 

3. Ha a 200 millós költség igaz, akkor ebből mennyi pénz kellett a balesetes kocsi rendberakására, illetve a mindenféle elektronikai kütyü beszerelésére?

 

4. Ha két kocsi kesz, akkor a 400 M forintból hány személykocsit lehetett volna fővizsgálni? Khm...

 

Csabi

 

 

 

 

Tova Szilárd Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128544
http://index.hu/tech/hardver/plazmav5829/

Plazmatévé lesz a MÁV vonatjain

8)))))
etwg Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128543

Egy rendes cég a hiányt is lajstromba veszi.......

 

 

 

:-)

 

 

Előzmény: division by zero (128539)
bubu88 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128542

A Bz-ken van (legalábbis a pécsieken)!

Tényleg: az MD-n miért van fehér/sárga négyzet?

Előzmény: division by zero (128539)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!