Keresés

Részletes keresés

bubu88 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128578

A Bz-t még talán értem (utastér), nade az MD-t...

 

Előzmény: Btx 002 (128553)
gmarc Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128577

M40 203 Csornán

 

M40 203 tegnap este fél 8 körül Csornán.

bubu88 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128576
Vagy amikor fekve maradnak az ócska lestrapált mozdonyok nyugodtan megnéz egy filmet.

 

 

Persze, és közben tekeri a generátort, így összeköti a kellemest a hasznossal: utazás közben karbantartja a testét, és közben még filmet is néz :)

Előzmény: vizes10 (128570)
Yellopages Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128575

Sziasztok!

 

1 kerdest szeretnek feltenni, talan ti tudtok valaszolni:

 

Adott a helyzet, hogy 1 autot kellene hazahozni budapestre egy eszak-nemetorszagi kikotobol. Az auto sulya 1830 kilo, kb5 meter tengelytav (kb 5.5m hosszu), 1.97 nyomtav (kb 2.10 szeles).  Kontener az nincs, es nem is szeretnenk rendelni hozza. Treler, vagy labon elhozas nem jarhato ut. Termeszetesen ha ki kell menni felallni a szerelvenyre az megoldhato, ilyesmi nem akadaly.

A kerdes az, hogy milyen modon van lehetoseg egyetlen auto hazaszallitasara kontener nelkul. Kit kell felhivni, vagy a MAV mely osztalyan kellene erdeklodni? Esetleg vannak-e kiskapuk (gondolok itt pl. rola szerelveny uresen maradt helyere).

Az emberem aki hozza az autot felhivott vkit a MAV-nal, aki azt mondta egyetlen autoval nem foglalkoznak. Vki mas pedig azt mondta, hogy koltozesnel (?) ha az autot is akarja hozni az ember akkor elhozzak.

 

segitsetek ha tudtok legyszives, akar itt, akar emilben. koszi!

rg7 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128574
Na ez a lehető legszarabb gázolás esete:(( Ettől az egytől félek.
Nem irígylem se a szülőket (sitt, fájdalom), se a kollégát.
Előzmény: Törölt nick (128572)
rg7 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128573

Vagy amikor fekve maradnak az ócska lestrapált mozdonyok nyugodtan megnéz egy filmet...

...a lábbal hajtott biogenerátor által termelt áram segítségével:)

Előzmény: vizes10 (128570)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128572
Elgázolt egy vonat Csongrádon egy nyolc éves kisfiút, aki a sínen játszott. A tragikus baleset akkor történt, amikor a kisgyerek a társaival együtt át akart szaladni a Szentestől Kiskunfélegyházára tartó vonat előtt. A szerencsétlenül járt gyereket a helyszínre riasztott mentők kórházba vitték, de az életét nem tudták már megmenteni. A rendőrség még vizsgálja a baleset pontos körülményeit.
rg7 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128571

Új MÁV-os HÜSZ van fent a VPE honlapján. Átfutottam és a következő változások vannak:

  • 3.18-as melléklet a Szolgálatmegszakításokról
  • HÜSZ szöveg
vizes10 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128570

Legalább a kedves UTAS aki kifizeti a plusz költséget nem érzi majd haszontalannak a 80-60-40, esetleg később 20-as lassújelekkel teletűzdelt pályán döcögő vonatban eltöltött időt. Vagy amikor fekve maradnak az ócska lestrapált mozdonyok nyugodtan megnéz egy filmet.

Ha az első hetekben ki nem rámolják az összes kocsit. ;-)

Előzmény: bodecsabi (128569)
bodecsabi Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128569

Szerintem ilyen kocsinak egyedül a Bp-Bécs vonalon van bármi létjogosultsága. (de ott tényleg hatásos lehet).

 

Hány fizető utas veszi igénybe a Lehár és a Bartók Business fülkéit? Kb. ekkora igény lehet Bp.-Bécs között a netkocsira is. (Nem tudom a fenti kocsik kihasználtságát, én idáig mindig csak a kalauzokat, rendőröket és a Hegyeshalomban felszálló "TURIST INFORMATION" emberkéket láttam bennük terpeszkedni.) :(

 

A netkocsik PR értéke pedig kétes, pont a hatalmas pélyaudvari sorok és koszos vonatok mellett...:( A sorbanállás megszüntetése sokkal nagyobb PR értékű lenne, SZVSZ azt is meg lehetne oldani 400M forintból. Netes, SMS-es jegyhez több kéne.

 

Csabi

 

 

Előzmény: Törölt nick (128567)
vizes10 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128568

Remélem sikerül csatolnom a képet is. Remélem egy-két embernek ez csemege lesz.

 

900km/h900km/h
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128567
Igen, abban persze van sok igazság, hogy azokat _is_ rendbe kellene tenni. De a kirakatot is néha csinosítani kell - és ez végül is nagy PR érték. Szerintem ilyen kocsinak egyedül a Bp-Bécs vonalon van bármi létjogosultsága. (de ott tényleg hatásos lehet).
Előzmény: ganymedes (128566)
ganymedes Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128566
Sajna az e-kocsikra szánt pénzt pont az egyéb felújításoktól vonják el, mert a kocsit ugyan nyomja a társadalmi kapcsolatokért felelős miniszteri biztos és a kommunikációs igazgató asszony, de plusz pénzt nem kap rá a szesza. Mellesleg más dolog létező igényeket kielégíteni százas nagyságrendű darabszámmal (IC-kocsik), és más kettő darab qrvadrága kocsit csinálni homályosan körvonalazott igényekre, (itthon) kiforratlan technológiákkal, nevetségesen rövid határidőkkel, összecsapott tervezéssel.
Előzmény: Törölt nick (128560)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128565

Apropó, tud valaki olyan fuvarozó céget Magyarországon, aki vasúti járművek közúti szállítását méltányos áron vállalja?
Miért kell közúton szállítani a cuccot vasút helyett???

Az általad később leírt paraméterek alapján ez normál vasúti kocsinak néz ki. (Függetlenül attól, hogy mi a funkiója (komfortkocsi vagy netalántán postakocsi.

 

 

Előzmény: scsabi (128477)
DAttis Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128564

Én azért kiakadok ezért a plazmatévés "fasságért".

Inkább az alapszolgáltatást (tiszta vonatok, gyors célbaérés) csinálják meg. Néhol az elővárosi kocsik olyanok mint a hányadék.

vezessenek be egységes (ne legyen külön IC potdíj) díjtételt.

Nem tudom itt a belgáknál miért, de csak egyfajta díjtétel van hagyományos és IC vonat között, igaz ami nem IC az "csak" IR vasút, de az is tiszta kényelmes, és nem ótvarabb az IC szerelvényeknél. Itt a hagyományos vonat (nem IC) olyan komfortfokozat mint nálunk az IC.

Azért ez elmond vmit.

Én MÁV vonaton budira pld még sose mentem, megoldottam, hogy ne kelljen, bár amúgy se vonatoztam minden naposan, max leginkább nyaranként, de egyes vasúti kocsik siralmasak.

Előzmény: Törölt nick (128560)
bodecsabi Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128563

Néha előre is kell lépni...a másik meg az, hogy _ez a pénz_ valószínűleg vagy erre van, vagy semmire.

 

Ebben igazad van, utánanéztem TEHE hozzászólása óta, ezt elfelejtettem.

 

Szerintem viszont lesz a plazmatévére meg a netre igény ha normális áron adják.

 

Én abba gondoltam bele, hogy biztosan nem lesz olcsóbb, mint az 1.o. IC jegy. Mennyivel lesz drágább? Itt kezdődnek a kétségeim. Tudod mit? Meglátjuk. Ki jön majd sörözni? :))) Az utasok rákényszerítése nem ér! :)))

 

Az viszont biztos, hogy a hasonló próbálkozások -tőlünk nyugatra is- javarészt elhaltak.

 

talán IC kocsik sem lennének ha a rájuk költött pénzt a töméntelen lepukkant By/Bhv kocsikra költötték volna.

 

Az IC kocsik esete szerintem más tészta. Adott x kocsi, amelyik érett a főjavításra. (Nem fővizsga, főjavítás!) Ezeket IC szintre felújítani nem sokkal tőbb pénz (sőt, ma Mo-n egy mai szinten főjavított kocsi lazán eladható IC-be), ergo a kocsi IC-ben több bevételt hoz. Az IC kocsikat egyértelműen támogatom.

A bajom az extra, különleges szolgáltatású kocsikkal van, mint a netkocsi. Lesz belőle 2 db, ebből talán napi 4 vonatot lehet kiállítani (szerencsés esetben) Meddig tudják ezt a kis sorozatot üzemeltetni? Jó, ha magántőkéből szereltk fel, valszeg a netes részt valszeg a magántőke tartja karban. Ő mennyi időt ad a szolgáltatás befutására? Ha esetleg nem érdekli, akkor mi lesz?

 

Csabi

 

 

Előzmény: Törölt nick (128560)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128562

Nem tudom, hogy te milyen IC-kocsival utaztál, de én eddig még nem tapasztaltam függönyhiányt. (A normál IC-kocsik esetében.)

A másfajta, de IC-forgalomra is használt kocsik esetében már tapasztaltam hiányosságokat. A fülkék folysosó felőli részén szinte mindig függönyhiány van. Ez kissé furcsa. Egy-kettőt el lehet tünteni de mindet? Pl. A Munténia szerelvényén, pedig az Romániából jön, ott ezek a függönyök is megvoltak! Vagy most is megvannak. (Igaz, kissé koszosan.)

Ezen kocsiknál az üléstakarók tűnnek el. De szerintem nem is annyira a lopás miatt, hanem SZVSZ amiatt mert sok nyűg van velük. Ugyanis könnyen lecsúszkálnak az ülésről, de nehéz őket visszarakni, így az utasok a gyűrött takarót lerakják egy üres helyre, vagy begyűrik maguk mögé. Bukarestben meg a takarítók valószínműleg nem vacakolnak a megigazításukkal. Ráadásul egy idő után ezek elkoszosodnak, és a szerintem a román vasút tisztítás helyett inkább beszedte őket. Persze azért előfordulhat itt is, hogy valakinek "megtetszik", aztán hazaviszi.

 

 

 

 

Előzmény: division by zero (128558)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128561

Kamionáradat a 86-oson (Vas Népe 2004.07.09. péntek)

 

http://www.vasnepe.hu/vn.nyitooldal.szoveg.php?kennung=on1vnNYINapNational38176&zulieferer=vn&kategorie=NYI&rubrik=Naptem&region=National&auftritt=vn&dbserver=1

 

Idézet a cikkből:

A problémát az okozza, hogy az uniós csatlakozás óta 60 (!) százalékkal nőtt a kamionforgalom a rédicsi határátkelőn, s ennek döntő része a 86-osra dörög át. Az Észak-Európából, így a lengyelektől, a Baltikumból és a csehektől, szlovákoktól érke- ző monstrumok száma annyira megugrott, hogy ezt már képtelen elviselni az útfelület. „Ausztriában fizetni kell a használatért, ezért inkább elkerülik azokat a pályákat, ide jönnek. Nálunk maximum tengelysúlyt mérnek. Ha a korábbi ötven helyett száz kamiont találnak is rendben, ez ettől még igen nagy többletterhelés“, hallottuk egy forgalomszervezőtől.

 

Az kamionosok szinte inygen használják az infrastruktúrát. (szlovák/szlovén/horvát benzinnel). Pedig a kamion hatványozottan rongálja az utat. Igaz, ha magyar benzinnel menne, akkor sem lehetne azt mondani, hogy a benzinárral kifizette ezért a számlát. Úthasználarti díjjal sem nagyon fejik meg. (Kivéve autópályamatrica.)

Közben ott a párhuzamos vasúti kapacitás (Őrihódos/Gyékényes-Szombathely-Rajka-Pozsony). Azt kellene jobban kihazsnálni! Itt viszont keményen bezsedik a pályahasználati díjat.

 

Jó lenne minél több tehervonatot indítani az Adriától Észak felé! (Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Baltikum...)

Érdemes lenne talán RoLa vonatokat is indítani Adriától Pozsonyig! A távolság is kb. egy RoLa vonatnak megfelelő.

A különböző útirányok egyik jelentős elágazási pontja kb. itt van. Valamint úticélként is jelentős.

 

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128560
Szerintem viszont lesz a plazmatévére meg a netre igény ha normális áron adják. És - sajnos - néha olyan rossz gondolkodás ez a "mire lehetne még elkölteni a pénzt helyette" - talán IC kocsik sem lennének ha a rájuk költött pénzt a töméntelen lepukkant By/Bhv kocsikra költötték volna. Néha előre is kell lépni...a másik meg az, hogy _ez a pénz_ valószínűleg vagy erre van, vagy semmire.
Előzmény: bodecsabi (128545)
amicus Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128559

Gupet szerintem a leltár során nyilvánvalóvá váló hiányra gondolt (vö. leltárhiány, munkajog :-)).

 

Háát, én a Cégről elég sok mindent el tudok képzelni. Volt már rá példa, hogy hivatalos állaglistából hiányzott egy kocsi, ami már hónapokkal korábban megépült (a 418-as BDt legendája...).

Előzmény: bubu88 (128526)
division by zero Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128558
"IC-ken (még) hálistennek van."
Idén kb 5x IC-ztem, de egyszer se volt...
Előzmény: v_peti (128550)
bodecsabi Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128557

Ez valami vicc?

 

Nem, viccnek kicsit durva lenne:)

 

Mondjuk fel voltam rá készülve, az isten még a sorozatjelet is itt találtatta ki :) Megint az a naivitás akaszt ki, amivel egyesek elképzelik, hogy ez egy piacképes termék Mo-n. Így nem. Ha mégis, megiszom annyi sört, ahány függöny van abban a kocsiban. (Akik ismernek, tudják ez nálam nagy felajánlás, utoljára a jegykiadó automaták üzembehelyezésekor söröztem)

 

Csabi

 

 

Előzmény: bubu88 (128548)
rg7 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128556
Sőt a Déliben a VF-eken is ott virít a sárga négyzet. Így már világos számimra, hogy azok felett is már a SZESZA garázdálkodik.
Előzmény: Btx 002 (128553)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128555

e-kocsik: A MÁV évente többmilliárd forintot dob ki az ablakon. De ennek legalább kézzelfogható eredménye van. :)

Bár nem olcsó a két kocsi, de legalább tesztelésre jó. Amikor nem használják diákok, pl. a hét közepén, akkor rárakva az ICR-re ki lehetne próbálni, hogy milyen többletszolgáltatásokra mekkora igény van.

 

ICR: Az a baj, hogy szinte semmi plusszolgálatást nem nyújt az IC-hez képest. és SZVSZ a kocsik sem kényelmesebbek. Igaz, 1. osztályon több hely van a lábnak, de az ülések itt nem dönthetőek, és az asztal sem túl nagy.

Szerintem pl. az elektromos csatlakozásra (laptophoz) lenne igény. Ennek megvalósítása talán nem lenne drága néhány ülőhely mellett.

Más kérdés a megbízható fezsültség. Ezzel ugyanis pont egy ICR-szerelvényen (Sima IC-ként közlekedve!) tapasztaltam problémát. (2. osztályon.) Ugyanis a mikor nem húzott a mozdony, és talán az áramszedő sem volt fent, akkor érezhetően csökkent a fénycsövek fényereje. A fénycső, tudomásom szerint kisebb feszültséggel is kibírja, de a laptop ezt nem díjazná. (Szerintem a plazma-tv sem! )

 

Előzmény: bodecsabi (128545)
rg7 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128554

Plazmatévé lesz a MÁV vonatjain

 

A stabil tesztet vállalom itthon, a futás közbeni tesztelést pedig extrém mágneses terekben (tudom, hogy a plazma nem!:)) minden szolgálatban. A szállítási címet mailben egyeztetjük.
A tartóstesztet 5 éves időtartamra ingyen vállalom!

Előzmény: Tova Szilárd (128544)
Btx 002 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128553
"A Bz-ken van (legalábbis a pécsieken)!"

A Bz-ken én is mindig látok függönyt, az MD-n még megvannak a naprolók. És mit szóltok egy függönyös 21-05 Bmx-hez? :-)

2004 05 15, Szeged, 759

Láttam már Bzmot-on és MDmot-on is fehér négyzetet:

2004 06 23, Bátaszék, 7818
Előzmény: bubu88 (128542)
THE GOD Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128552

A 3. kérdésedhez az infók sccsabi hozzászólásában és az én régebbi írományaimban van. Az összegek azóta sem változtak (100/2 M), mint ahogy az sem amit scsabi nem rég leírt arról, hogy miképpen állt össze ezen járművek átépítésének pénzügyi háttere.

 

A 4. kérdésed pedig az előzőből adódóan oka fogyottá vált.

 

 

g

 

 

Előzmény: bodecsabi (128545)
vizes10 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128551

Egy ilyen tanácskozásra a MÁV vezetője legalább vonattal megy ?

 

Naív kérdés volt, vagy csak ironikus?!

Volt egy főnököm, később péztárvizsgáló lett. összefutottam vele Kelenföldön, és beszélgettünk. Azt mondta Rajkára mennek vizsgálni, és én naív megkérdeztem, hogy melyik vonattal utaznak. Erre mi volt a válasz?

Bemegy a Kerepesi útra, és majd a kollégáival együtt mennek RAJKÁRA autóval!!!!!

Pedig, ha jól megnézi az ember vonattal majdnem annyi idő alatt lehet leérni.

 

Előzmény: Törölt nick (128509)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128550

Függönyt minek leltározák? Olyan már vagy 10 éve nincs MÁV kocsikon...

EC-ken, IC-ken (még) hálistennek van. De pár éve láttam sima fülkés kocsit is függönnyel. Nemzetközi forgalomban közlekedett. (Az Ovidiusban.)

 

Az említett szerelvény kiválóan alkalmas volt arra, hogy az első Szombathelyről induló "villanyvonat" szerelvényét adja. (Az akkori forda szerint tényleg Szombathelyen pihentek azok a kocsik.)

 

Előzmény: division by zero (128539)
roosevelt Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128549
Inkább lenne normális kocsi a gyorsokon meg a személyeken...
Előzmény: bodecsabi (128545)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!