>>Jó, nincs a lengyeleknek se Desirójuk, se Taurusuk,///Igen. de az EP9 nagy narancssárga villany utolsó példányai '96 - osak. Desiro helyett meg most próbálnak alkotni valamit.
Én eddigi utazásaim során ilyet DWA kocsiban nem tapasztaltam, hanem amikor nem volt áram alatt a fűtési fővezeték, akkor leállt a légkondi és a világítás átállt csökkentettre (a neonok közül csak oldalanként váltva ég egy-egy). Lehet, hogy n vagyok figyelmetlen, és tényleg úgy történt, ahogy te leírtad a dolgot.
Annyi kiváló villamosmétrnök született Magyországon. Nem igaz, hogy ne lehetne a problémát tisztességesen megoldani, anélkül, hogy csillagászati összegekbe kerülne a dolog!
<i>A kamionok se itt se ott, kb. 50 éve NEM járnak benzinnel.</i>
Bocs, figyelmetlen voltam. :( Üzemanyagot akartam írni. (Vagy gázolajat.)
<i>Nem tudom miből vetted , hogy a kamionos nem fizet úthasználatot, mert kövezetvám közkeletű de nem pontos kifejezésével élve a határon belépéskor fizet, ha nem unio tag.</i>
Úgy rémlik, hogy a nem fizet helyett nem igazán fizet kifejezést használtam. De majd visszakeresem.
(Ausztriában pl. van útdíj, és ez az úniós tagokra is vonatkozik.)
Szlovákia és Szlovénia úniós tag. (Magyarországgal egyetemben.)
Az ottaniak ezekszerint nem fizetnek semmit? A horvát kamionos mennyit fizet?
24 RoLa vonat. Ha csak a forgalom egy részét RoLa-ra raknánk, már az is eredmény lenne. Ezek közül úgysem megy mindenki végig. Adria-Pozsony.
Rédicsen egyébként annakidején építettek RoLa terminált, azt hiszem.
A 16-os vonal eléggé korszerű. Tudomásom szerint a tengelyterhelés is megfelelő. A 25-ös most kerül felújításra. A 10-es is korszerűsödni fog.
Amúgy meg nem kell mindent RoLa-val vinni. Sokmindenre jó a hagyományos tehervonat és a konténervonat is. Konténerterminál Pozsonyban és a kikötőkben is biztosan van.
Azért kíváncsi lennék arra, hogy vajon miből mennyit szállítanbak ezen az útvonalon, és arra is, hogy honnan hová. Valamint ebből következőleg arra, hogy mi az amit mindenképpen vasúton kellene szállítani, és mi az, amit úgy lenne célszerű. Ezenkívül arra is, hogy mennyi kamiont lenne célszerű Rola-ra pakolni.
Ha napi beindulna napi két pár tehrvonat, valamint két pár RoLa, akkor az már nagyon jó lenne. ennyi még bele is fréne a menetrendbe.
24 RoLa: Ehhez kétvágányúsítani kellene a 16-ost, valamint rendbe kellene rakni a 21-est is.
Apropó, tud valaki olyan fuvarozó céget Magyarországon, aki vasúti járművek közúti szállítását méltányos áron vállalja?
v_peti : Miért kell közúton szállítani a cuccot vasút helyett???
traficc :
Azért Petikém mert vasúton drága ( nagyon) és lassú.
1./
Küldtem Neked és másoknak sok sok nyugat europai vasútbarát újságot.
Láthattad a kb. a mi M-re hasonlitó mozdonyokat , 100 km-nél nagyobb távra már közúton, tréleren viszik a vasutak mer igy töredékébe kerül.
2./
marslako barátunk ma épp itt van Belgiumban. Nohab mentő barátaival alkatrészeket vesznek mozdonyukhoz.
Sajnos komolyan fel sem merülhetett bennük, hogy a vasúti alkatrészeket, vasútállomásról, hazai vasútállomásra, vasúttal vitessék el, mert civil szerveződésük ezt nem tudná kifizetni.
Az kamionosok szinte inygen használják az infrastruktúrát. (szlovák/szlovén/horvát benzinnel). Pedig a kamion hatványozottan rongálja az utat. Igaz, ha magyar benzinnel menne, akkor sem lehetne azt mondani, hogy a benzinárral kifizette ezért a számlát. Úthasználarti díjjal sem nagyon fejik meg. (Kivéve autópályamatrica.)
Közben ott a párhuzamos vasúti kapacitás (Őrihódos/Gyékényes-Szombathely-Rajka-Pozsony). Azt kellene jobban kihazsnálni! Itt viszont keményen bezsedik a pályahasználati díjat.
Jó lenne minél több tehervonatot indítani az Adriától Észak felé! (Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Baltikum...)
Érdemes lenne talán RoLa vonatokat is indítani Adriától Pozsonyig! A távolság is kb. egy RoLa vonatnak megfelelő.
A különböző útirányok egyik jelentős elágazási pontja kb. itt van. Valamint úticélként is jelentős.
traficc :
Rédics-Rajka = 162 km. Kamional, szabályokat igen-igen betartva 3 óra. Cicizéssel legyen 4 óra de akkor már csak 40 km/h-s átlagsebességet megy a kamionos ami különben nem rossz mert 31 lakott település van útközben.
Naponta átmehet kb. 400 vagy 600 kamion egy irányba.
Vegyük a kisebb számot az a 400-at akkor óránként 16,6 kamion irányonként , azaz pont egy RoLa.
A feladat az, hogy a Rédics-Zeg-Ukk-Cell-Győr-Rajka vagy a Rédics-Zeg-Szbhely-Csorna-Rajka vasútvonakra be kell tervezni munka naponta 24 RoLa vonatot oda és 24 RoLa vonatot vissza.
- csak Mo-i szakaszra számolva 12x18 RoLa kocsi + 12 jó, működőképes, kb. 2000 LE-s dizel gép. + tartalék.
- a 23-as vasútvonal Rédics-Zeg közöti szakaszát - gondolom én - előtte illene olyan pályaállapotba hozni, hogy ezt birja is és a 20 t tengelynyomású gép rajta végigmehesen.
- a 16-os vonal Csorna-Hhalom közötti pélyaállapotairól majd mások, hozzáértőbbek szólnak.
- Rédicsen és Rajkán kell új terminál.
- Meg kell fűzni az államot, hogy lényegesen emelje meg ( most épp csökkenti) a RoLa vonatok közlekedtetésének állami támogatását.
Amennyiben az egész tokkal vonóval ( felrakodás + lelépés) nem, teljesithető 4 óra alatt akkor a dolog bár igen drága, de nem teljesithető.
Az ötletbörzéhez nem elég egy vasúti térkép !
Itt pl. az, hogy az adott úttal párhuzamosan van vasút is.
más
A kamionok se itt se ott, kb. 50 éve NEM járnak benzinnel.
más2.
Nem tudom miből vetted , hogy a kamionos nem fizet úthasználatot, mert kövezetvám közkeletű de nem pontos kifejezésével élve a határon belépéskor fizet, ha nem unio tag.
Legszimpatikusabb vasút: PKP (Ismét az internetes jegy volt az adu ász, valahogy náluk éreztem azt, hogy a lehetőségekhez képest mindent meg akarnak tenni az utasért. Ezt a hozzáállást a MÁV-nál hiányolom.)
Kiváncsi vagyok, hogy Andó Gergely mit fog szólni a PKP-dícséretéhez. :)
Miért kell közúton szállítani a cuccot vasút helyett???
Csak. Annó írtam, hogy az új darü ellensúly szállító és védőkocsijának kiválasztott két Rs kocsi is kamionon ment ki Németországba. (Lehet, hogy elkészültük után is úgy lett volna egyszerűbb...)
Más kérdés a megbízható fezsültség. Ezzel ugyanis pont egy ICR-szerelvényen (Sima IC-ként közlekedve!) tapasztaltam problémát. (2. osztályon.) Ugyanis a mikor nem húzott a mozdony, és talán az áramszedő sem volt fent, akkor érezhetően csökkent a fénycsövek fényereje.
Az e-kocsik kialakítási költségéből a lelakott akkuk egy részét kéne kicserélni...
1 kerdest szeretnek feltenni, talan ti tudtok valaszolni:
Adott a helyzet, hogy 1 autot kellene hazahozni budapestre egy eszak-nemetorszagi kikotobol. Az auto sulya 1830 kilo, kb5 meter tengelytav (kb 5.5m hosszu), 1.97 nyomtav (kb 2.10 szeles). Kontener az nincs, es nem is szeretnenk rendelni hozza. Treler, vagy labon elhozas nem jarhato ut. Termeszetesen ha ki kell menni felallni a szerelvenyre az megoldhato, ilyesmi nem akadaly.
A kerdes az, hogy milyen modon van lehetoseg egyetlen auto hazaszallitasara kontener nelkul. Kit kell felhivni, vagy a MAV mely osztalyan kellene erdeklodni? Esetleg vannak-e kiskapuk (gondolok itt pl. rola szerelveny uresen maradt helyere).
Az emberem aki hozza az autot felhivott vkit a MAV-nal, aki azt mondta egyetlen autoval nem foglalkoznak. Vki mas pedig azt mondta, hogy koltozesnel (?) ha az autot is akarja hozni az ember akkor elhozzak.
segitsetek ha tudtok legyszives, akar itt, akar emilben. koszi!
traficc :
Bármelyik kamionos elhozza, nem hajtanak el, kb. 20 perc alatt szerezhetsz ilyen "vissz"fuvart.
Egy számítógép szünetmentes tápja elég érdekes dolgokat produkál frekvencia és feszültség terén, ha elmegy a hálózat. De ha a kényes dolgod alacsony feszültségre, meg freki ingadozásra legalább annyira érzéketlen, mint egy számítógép tápja...
traficc :...Egy ilyen tanácskozásra a MÁV vezetője legalább vonattal megy ?
vizes 10es : .Naív kérdés volt, vagy csak ironikus?!
traficc :
Komolyan kérdeztem.
Azt nem várom el, hogy a MÁV vezig egy Pécs -Szeged-Debrecen útra vonattal menjen, egy nap alatt, de gondoltam egy sima, a kenesei MÁV üdülőbe tartó útra csak elmehet vonattal.
Van a kocsiban egy 12V DC--> 220V AC átalakítóm, ami elég randa trapézjellel operál, de a célnak megfelel (laptop, mindenféle akkutöltők jól működnek). Néha azonban érzékenyebb dolgokat is hajtanék, a kérdésem az, hogy ha erre rádugok egy számítógépes szünetmentes tápot, akkor abból mi jön ki???? Rendes szinusz vagy olyan, ami bemegy? És ha leveszem a betápot???
Arra lennék kíváncsi van-e valakinek listája az aug. 29.-től megszűnő vonatokról?
Szóbeszédből hallottam hogy sok vonatot meg akarnak szüntetni, ráadásul olyanokat is, melyek éppen aug. 29.-e után lennének kihasználva a diákok miatt.
Nem tudom mi igaz ebből és mi nem.
Persze nem lennék elcsodálkozva, mert annyi okos ember van a vasútnál, és olyan sokat utaznak kinn a vasútvonalakon, hogy betéve tudják milyen kihasználtsággal közlekednek a vonatok.
Pozsony főpályaudvaron ma egy telefonáló bombával fenyegetőzött, közel egy óra alatt vizsgálták át, így kissé megborult a péntek délután a szlovák vasúton.
"Szerintem pl. az elektromos csatlakozásra (laptophoz) lenne igény. Ennek megvalósítása talán nem lenne drága néhány ülőhely mellett.
Más kérdés a megbízható fezsültség. Ezzel ugyanis pont egy ICR-szerelvényen (Sima IC-ként közlekedve!) tapasztaltam problémát. (2. osztályon.) Ugyanis a mikor nem húzott a mozdony, és talán az áramszedő sem volt fent, akkor érezhetően csökkent a fénycsövek fényereje. A fénycső, tudomásom szerint kisebb feszültséggel is kibírja, de a laptop ezt nem díjazná. (Szerintem a plazma-tv sem! )"
Válasszuk szét a két dolgot! A személykocsik világítása általában a kocsi 24 V= akkumulátorköréről működik 24V=/220 V 16 kHz-es egyedi fénycsőinvertereken keresztül. Az általad leírt fényerő-változás abból adódik, hogy a telepek (18 cellás) névleges feszültsége 21,6 V, viszont a töltőgép működésekor a 24 V hálózat feszültsége feszültségkorlátos szakaszban 27,5 V-ra, csepptöltéskor 25,4 V-ra nő meg. A villamosfűtési fővezeték lekapcsolásakor így az akkumulátorköri feszültség is csökken ez okozza a látható fényerő-változást.
A kocsikban elhelyezett 230 V-os csatlakozók az energiaellátó 3×230/400 V-os inverteréről (vagy a közösségi hálózatról) kapják a táplálást, ez csak a villamosfűtési fővezeték feszültség alatti állapotában működőképes (illetve külső táplálásnál). Itt a feszültség stabil, de nem egészen színuszos. A MÁV járművein a kocsikon elhelyezett 230 V-os dugaszolóaljzatok elsősorban takarítógépek, másrészt klnf. konyhai berendezések táplálására szolgálnak. Az utazóközönség notebookjai, illetve érzékenyebb berendezések szünetmentes tápellátására többféle lehetőség van:
1. egyedi 24 V=/230 V 50 Hz inverterek minden vételezési helyhez (elég drága mulatság)
2. központi: léteznek olyan energiaellátók, amelyeknek kis teljesítményű (5 kVA) szünetmentes kimenetük is van a járműakkumulátorról táplálva, mondjuk ez inkább a szükségszellőzés energiaigényét hivatott szolgálni, de notebookozni is jó
3. kereskedelmi: az energiaellátó 230 V-os kimenetéről táplált önálló szünetmentes áramforrások (valszeg ezt használják majd az e-kocsiban). Ez fogyasztói szempontból jó, problémás viszont, hogy a csúnya formájú tápfeszültség miatt ezek nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint kommunális hálózatról táplálva.
cs
megjegyzések: a leírtak áltb. a MÁV többrendszerű nyugvó töltő- és energiaellátó berendezéssel fölszerelt kocsiaira igazak. A forgógépes töltőberendezésű kocsikra, illetve a 10-67; 20-67; 88-67 008÷; 10-33 és 20-33 kocsikra nem, illetve csak részben.
"Ha a személyszállító motorkocsik és a poggyászkocsik is a SZESZÁ-hoz tartoznak, akkor logikus, hogy a poggyászteres motorkocsik is."
Akkor az összes motorkocsi a SZESZÁ-hoz tartozik. :-)
Elemnetünk egy sóbányába is, a dolog azért nem offtopic, mert a bányában volt egy kisvasút is, amely -a világon talán egyedülálló módon- átment egy templom kellős közepén.
Itt egy kép róla, nem tudom, hogy van-e még egy ilyen vasút a világon.
A visszaút annyiban volt érdekes, hogy a korábban tapasztalt pangással ellentétben elég sokan voltak a Polonián a Lengyel szakaszon a bécsi rész 60%, a budapesti rész 40%-ra volt tele Zebrzydovicénél. Persze Rajkánál már csak kb 15 utas volt a vonaton (az adatok 2. osztályra vonatkoznak)
Most pedig egy kifejezetten szubjektív értékelés következik. Természetesen a rendelkezésre álló idő nem volt elég arra, hogy részletesen tanulmányozzam a lengyel, cseh, szlovák vasúthálózatot, ezért az itt leírt vélemény egy utazó felületes véleménye, aki egy kicsit többet vesz észre, mint egy átlagos utas. A játékban a MÁV is részt vett.
Legtisztább vonatok- Lengyelország
Legtisztább állomások- Csehország
Legjobb IC rendszer - Csehország (azzal nyertek a MÁV előtt, hogy az IC vonatok nem kötelező helyjegyesek (pótdíj az van)
Legszimpatikusabb IC kocsik - Szlovákia
Legjobb jegyváltási lehetőségek - Lengyelország (Igen, az általam tapasztalt gondok ellenére is elvitték nálam a pálmát az internetes és SMS-es jeggyel!)
Legszimpatikusabb vasút: PKP (Ismét az internetes jegy volt az adu ász, valahogy náluk éreztem azt, hogy a lehetőségekhez képest mindent meg akarnak tenni az utasért. Ezt a hozzáállást a MÁV-nál hiányolom.)
A MÁV-ot összehasonlítva ezekkel a Keleti vasutakkal nem kapunk valami rózsás eredményt. Egyedül az IC vonatok rendszere, amire büszke lehet a MÁV (jó, mi látjuk a rendszer hibáit, de valljuk be, nem olyan rossz), a többi kategóriában ezek a vasutak messzire elhúztak. (Talán még a mellékvonali vonatok színvonala hasonló nálunk.) Jó, nincs a lengyeleknek se Desirójuk, se Taurusuk, de a feladatukat (a személyszállítási igények kielélégítése) sokkal jobb minőségben végzik el, mint mi. Bennem legalábbis ez a kép alakult ki-sajnos.
"Fényképészek az M40 233 újra a fürdősön, aki arra lakik ma este fotózhatja, és elvileg holnap is! Nohab időben szóltam? Éppen hétvége jön! Jó fotózást!
Mellesleg holnap 14:00, 16:00, 18:00, órakor hosszú szünet után ismét üzemben láthatjátok a Sághegyre menni az A 178-as gépünket. Vissza a hegyről: 15:30, 17:30, 20:00, lesz az indulás! Ez is unikum fotó témának! A 14:00-kor induló menet visz majd egy kocsit is mert arról már most tudjuk, hogy sok lesz az érdeklődő. Gyertek ti is!
Cellben nem csak a vasutasnap lesz, hanem zajlik a vulkán fesztivál is, program program hátán! A vonatozás lehetőségén túl, a szentháromság téren, pl fúvósok és majorettek, bábosok, kirakodóvásár, táncosok, stb..... A MÁV.hu-n pedig felbukkanó ablakban Celldömölktre kattintva megtudhatjátok a foci pálya programmjait!
Felajánlást teszek! Természetesen ott leszek Cellben. Aki 9:00-kor megjelenik a kiállított gőzösöknél, azt körbevezetem a házban, fényképezhet, és ha van kérdés és tudok válaszolni akkor válaszolok is! Aki élni kíván a lehetőséggel azt várom! Fényképezhető selejtre váró gépek, a henschel hómaró (601), V42 514, és ami bent lesz. Példul az útra kész A 178, Bz-k, esetleg az anakonda, M41-ek, M62 146 ami csodák csodája a hétvégén nálunk javít!"