Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.07.10 0 0 128638

Kavalecztől ezt a hülyeséget el is lehet/szabad nézni.

Az a pasi egyszer igazat vagy értelmeset mondana, - meglepetésében - elválna tőle a felesége.

Előzmény: manhattani (128636)
scsabi Creative Commons License 2004.07.10 0 0 128637
Vasúti járművek közúti fuvarozásához:
Először is mindenkinek köszönöm a tanácsokat és ötleteket amit e tárgyban az előző hozzászólásom után itt a topicban és azon kívül kaptam.

v_peti, traficc
Pillanatnyilag az áruként feladott jármű fuvardíja nem drága (pontosítva elfogadható, méltányos). A gond inkább az, hogy a postavonatok leállításával megszűnt a lehetőség, hogy kvázi menetrendszerint kerüljenek továbbításra, így a szállítási idő jelentősen megnőtt. A másik baj, hogy a valamely okból besorozási, vagy továbbítási korlátozással feladott járműhöz nehéz -néha lehetetlen- vonatot találni ami továbbítja. Ezt is valahogy kezelni kell, pl. erre keresek alternatívát. (meg kell jegyeznem, hogy vannak más problémák is, de azt inkább nem írnám le)

nohab (128605)

A kérdésedre a pontos válasz: nem tudom, ha felénk jársz egyszer, akkor megnézhetjük szkóppal.

A szünetmentes tápellátás kérdéséhez:
Az előzőekben e tárgyhoz írottakban csak néhány (létező) lehetőséget dobtam fel. Természetesen számtalan kiváló villamosmérnök dolgozik az iparágban, biztos vagyok benne, hogy találnak megoldást erre is. Amúgy boldogult szervizes koromban rengeteget használtam notebookot (meg egyéb finomabb vill. cuccokat) takarítási csatlakozóról táplálva, igazából nem volt azzal probléma. (megint a másik dolog, hogy egyes járműsorozatoknál nem árt túlfeszültség-védelmet tenni az érzékenyebb fogyasztók elé).

cs
Előzmény: Törölt nick (128616)
manhattani Creative Commons License 2004.07.10 0 0 128636

>Hát a használt tampon menetrend szerint csak egy vonalon jár, ...
Nektek már semmi sem szent?? :)) A netkocsit hogy hívjátok majd, dugókocsi? :))

 

>Itt a kulcs. Rákényszerítést el lehet játszani IC-vel ICR-el. De a két netkocsival már nem. Illetve talán péntek-vasárnap de az is nagyon extra lenne.
Gondolom, ha netkocsi lesz a vonaton, 2-3 másik kocsit kivesznek :)) Lesz utas a netkocsin! :)))

 

>Pozsony főpályaudvaron ma egy telefonáló bombával fenyegetőzött, közel egy óra alatt vizsgálták át, így kissé megborult a péntek délután a szlovák vasúton.
Gondolom, mávos volt a telefonáló. Nehogy már olyak k...va pontosak legyenek azok a szlovák vonatok! :))

 

>Szvsz az első adandó alkalommal szétlopják, összekarcolják, szétverik stb. az "illetékesek". Régen a komfortkocsi járt így.
Igen, a komfortkocsi képmagnójá szegedi mávosok lopták ki :))

(Arról nem beszélve, hogy nagyon fogytak a tv-nézéshez való fejhallgatók. Ezért  tv-t felhangosították, és akit nem érdekelt a lökött filmcsoda, hanem olvasni/dolgozni/stb. akart, AZ kapott fejhallgatót :))

 

Kb. egy hete Mándoki beszélt a Kossuth reggeli hírműsorában, és Kavalecz meg a két másik tájékoztató jelentőségét az első pest-váci vonat gőzmozdonyának jelentőségéhez hasonlította... Hát... nem is tudom... :)))

Gashpy Creative Commons License 2004.07.10 0 0 128635
Még Csepelről is lehetett hallani a 2 füttyöt...
Előzmény: Sh2 (128634)
Sh2 Creative Commons License 2004.07.10 0 0 128634
Hehe!! Az imént járt Kelenföldön! :))) Hangélmények alapján 424,247 vagy 287 lehetett. (???)
Előzmény: Sh2 (128629)
M40 120 Creative Commons License 2004.07.10 0 0 128633

Üdv!

 

Szvsz az első adandó alkalommal szétlopják, összekarcolják, szétverik stb. az "illetékesek". Régen a komfortkocsi járt így. 

Előzmény: bodecsabi (128545)
bubu88 Creative Commons License 2004.07.10 0 0 128632

Nemrég (most este) hallottam az egyik legnagyobb kereskedelmi csatornán (nem figyeltem oda, csak megütötte a fülemet, így nem tudom, milyen film volt), ahogy a rendőrbácsi kb. azt mondja: [...] most fogtam egy köztörvényes bűnözőt?

:)))

Előzmény: seTTebello (128619)
M40 120 Creative Commons License 2004.07.10 0 0 128631

Üdv !

 

Nincs akkora "szerencsénk", őt egy SZSZA vezette vasúti összeesküvés nem állíthatja meg.

Előzmény: Törölt nick (128624)
VJancsi Creative Commons License 2004.07.10 0 0 128630

Lehet, hogy n vagyok figyelmetlen, és tényleg úgy történt, ahogy te leírtad a dolgot.

Szerintem ez beállítás kérdése, mert van, amikor az összes neon ég végig. A fényerőcsökkenést meg scsabi megmagyarázta, a technikai részleteket Ő ismeri. Én ilyenre nem emlékszem, de valószínű, hogy ez csak figyelmetlenség.

 

Egyébként ha már neonok: mennyibe kerülne, ha egy adott kocsiba csak ugyanolyan színű neonok kerülnének? Nagyban javítana az összképen.

Előzmény: v_peti (128618)
Sh2 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128629
Hű!!! Ha Kelenföld felé jön az a gőzös, akkor remélem füttyent párat itt is, mert a mikrofon már az ablakban van!!! :)))
Előzmény: Törölt nick (128622)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128628

vidámabb téma: hova érdemes elmenni egy kis péntek délutáni desirozásra? :) a páromnak megmutatnám a cuccot...olyan vonal kéne ahol tuti ez jár, és oda vissza aránylag gyorsan megjárható - mivel rohadt nagy meleg van :)

A Desiro-ban nincs meleg, mert van légkondi.

 

Na sikerült a Desiro-zás?

 

 

Előzmény: Törölt nick (128579)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128627

A vasúti szállításnál sok az adminisztráció, és szinte mindent ellenőríznek.

A közúti szállításnál ezzel szemben jóval több kiskapu létezik.

A vasúti infrastruktúra használatáért kemény pénzeket rónak ki.

Ezzel szemben nem súják kellően magas útdíjjal azt, aki a közúton hatalmas tömegeket szállít. Ha az útrongálási adó kellően magas lenne, akkor az esetek nagy részében fel sem merülne az ilyen lehetőség.

 

scsabi meg belföldi szállítást említett. Nemzetközi forgalomban lehet, hogy nehéz mindent jól megszervezni, vagy sokáig tartana, vagy drága lenne, de belföldön???

 

Előzmény: Törölt nick (128616)
rm40 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128626

> Jó, nincs a lengyeleknek se Desirójuk, se Taurusuk

 

Na ja, a lengyeleknek olyan a biztberjük, hogy nemcsak az aszinkron motoros, de egyáltalán bármilyen tirisztoros gép "túl korszerű" oda. A szlovákok bejárnak hozzájuk,de csak az ősrégi 140 sorozatú Bobinák jöhettek szóba.

 

Másrészt persze majdnem lett nekik korszerű mozdonyuk - csak különböző anyagi és egyéb okok miatt az EU43-asok  és az EU11-esek a taljánoknál kötöttek ki végül.

 

Desiro helyett meg most ott vannak a home-made sínbuszaik.

Előzmény: seTTebello (128620)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128625
Csajozik a mozdonyvezető.................:-))
Előzmény: Törölt nick (128622)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128624

Résben rosszul tudod !

Jelenleg Máltán van vizsgálati fogságban mert a Dublin-Kiruna-Ankara ID jegyet máltai útmegszakitással kérte, de mivel Máltán (még) nics vasút ezért sértő megjegyzést tett a Máltai Lovagok erkölcseire.

.............:-)))))))))

Előzmény: seTTebello (128619)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128623

Legalább a kedves UTAS aki kifizeti a plusz költséget nem érzi majd haszontalannak a 80-60-40, esetleg később 20-as lassújelekkel teletűzdelt pályán döcögő vonatban eltöltött időt. Vagy amikor fekve maradnak az ócska lestrapált mozdonyok nyugodtan megnéz egy filmet.

Ha az első hetekben ki nem rámolják az összes kocsit. ;-)

Magyarország egyik leglassabb távolsági gyorsvonatán (9800/9803), ami szerencsére csak  sebevesvonati számot visel, mert gyorsvonatként kész röhej lenne, szívesen igénybevenném a netkocsit.

 

 

 

Előzmény: vizes10 (128570)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128622
Mi van most a 30a-n? Agárdnál percek óta gőzmozdonyfütty hallatszik...
amicus Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128621
:-)))
Előzmény: seTTebello (128619)
seTTebello Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128620
>>Jó, nincs a lengyeleknek se Desirójuk, se Taurusuk,///Igen. de az EP9 nagy narancssárga villany utolsó példányai '96 - osak. Desiro helyett meg most próbálnak alkotni valamit.
Előzmény: bodecsabi (128593)
seTTebello Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128619
Lehet, hogy már egy török börtönben ül, mert rosszul állították ki neki a Dublin - Ankara ID jegyet és ledroidozta a kalauzt.
Előzmény: v_peti (128614)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128618

Én eddigi utazásaim során ilyet DWA kocsiban nem tapasztaltam, hanem amikor nem volt áram alatt a fűtési fővezeték, akkor leállt a légkondi és a világítás átállt csökkentettre (a neonok közül csak oldalanként váltva ég egy-egy).
Lehet, hogy n vagyok figyelmetlen, és tényleg úgy történt, ahogy te leírtad a dolgot.

Annyi kiváló villamosmétrnök született Magyországon. Nem igaz, hogy ne lehetne a problémát tisztességesen megoldani, anélkül, hogy csillagászati összegekbe kerülne a dolog!

 

 

Előzmény: VJancsi (128582)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128617

<i>A kamionok se itt se ott, kb. 50 éve NEM járnak benzinnel.</i>

Bocs, figyelmetlen voltam. :( Üzemanyagot akartam írni. (Vagy gázolajat.)

 

<i>Nem tudom miből vetted , hogy a kamionos nem fizet úthasználatot, mert kövezetvám közkeletű de nem pontos kifejezésével élve a határon belépéskor fizet, ha nem unio tag.</i>

Úgy rémlik, hogy a nem fizet helyett nem igazán fizet kifejezést használtam. De majd visszakeresem.

(Ausztriában pl. van útdíj, és ez az úniós tagokra is vonatkozik.)

Szlovákia és Szlovénia úniós tag. (Magyarországgal egyetemben.)

Az ottaniak ezekszerint nem fizetnek semmit? A horvát kamionos mennyit fizet?

 

24 RoLa vonat. Ha csak a forgalom egy részét RoLa-ra raknánk, már az is eredmény lenne. Ezek közül úgysem megy mindenki végig. Adria-Pozsony.

Rédicsen egyébként annakidején építettek RoLa terminált, azt hiszem.

A 16-os vonal eléggé korszerű. Tudomásom szerint a tengelyterhelés is megfelelő. A 25-ös most kerül felújításra. A  10-es is korszerűsödni fog.

Amúgy meg nem kell mindent RoLa-val vinni. Sokmindenre jó a hagyományos tehervonat és a konténervonat is. Konténerterminál Pozsonyban és a kikötőkben is biztosan van.

 

Azért kíváncsi lennék arra, hogy vajon miből mennyit szállítanbak ezen az útvonalon, és arra is, hogy honnan hová. Valamint ebből következőleg arra, hogy mi az amit mindenképpen vasúton kellene szállítani, és mi az, amit úgy lenne célszerű. Ezenkívül arra is, hogy mennyi kamiont lenne célszerű Rola-ra pakolni.

 

Ha napi beindulna napi két pár tehrvonat, valamint két pár RoLa, akkor az már nagyon jó lenne. ennyi még bele is fréne a menetrendbe.

24 RoLa: Ehhez kétvágányúsítani kellene a 16-ost, valamint rendbe kellene rakni a 21-est is.

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (128615)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128616

scsabi :

Apropó, tud valaki olyan fuvarozó céget Magyarországon, aki vasúti járművek közúti szállítását méltányos áron vállalja?

v_peti :
Miért kell közúton szállítani a cuccot vasút helyett???

traficc :

Azért Petikém mert vasúton drága ( nagyon) és lassú.

1./

Küldtem Neked és másoknak sok sok nyugat europai vasútbarát újságot.

Láthattad a kb. a mi M-re hasonlitó mozdonyokat , 100 km-nél nagyobb távra már közúton, tréleren viszik a vasutak mer igy töredékébe kerül.

2./

marslako barátunk ma épp itt van Belgiumban. Nohab mentő barátaival alkatrészeket vesznek mozdonyukhoz.

Sajnos komolyan fel sem merülhetett bennük, hogy a vasúti alkatrészeket, vasútállomásról, hazai vasútállomásra, vasúttal vitessék el, mert civil szerveződésük ezt nem tudná kifizetni.

 

Előzmény: v_peti (128565)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128615

Az kamionosok szinte inygen használják az infrastruktúrát. (szlovák/szlovén/horvát benzinnel). Pedig a kamion hatványozottan rongálja az utat. Igaz, ha magyar benzinnel menne, akkor sem lehetne azt mondani, hogy a benzinárral kifizette ezért a számlát. Úthasználarti díjjal sem nagyon fejik meg. (Kivéve autópályamatrica.)

Közben ott a párhuzamos vasúti kapacitás (Őrihódos/Gyékényes-Szombathely-Rajka-Pozsony). Azt kellene jobban kihazsnálni! Itt viszont keményen bezsedik a pályahasználati díjat.

 

Jó lenne minél több tehervonatot indítani az Adriától Észak felé! (Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Baltikum...)

Érdemes lenne talán RoLa vonatokat is indítani Adriától Pozsonyig! A távolság is kb. egy RoLa vonatnak megfelelő.

A különböző útirányok egyik jelentős elágazási pontja kb. itt van. Valamint úticélként is jelentős.

 

traficc :

 

 

Rédics-Rajka = 162 km. Kamional, szabályokat igen-igen betartva 3 óra. Cicizéssel legyen 4 óra de akkor már csak 40 km/h-s átlagsebességet megy a kamionos ami különben nem rossz mert 31 lakott település van útközben.

 

Naponta átmehet kb. 400 vagy 600 kamion egy irányba.

Vegyük a kisebb számot az a 400-at akkor óránként 16,6 kamion irányonként , azaz pont egy RoLa.

A feladat az, hogy a Rédics-Zeg-Ukk-Cell-Győr-Rajka vagy a Rédics-Zeg-Szbhely-Csorna-Rajka vasútvonakra be kell tervezni munka naponta 24 RoLa vonatot oda és 24 RoLa vonatot vissza.

Kiváncsian várom mennetrendi ötleteidet .................

 

Ehhez ugye kell :

- csak Mo-i szakaszra számolva 12x18 RoLa kocsi + 12 jó, működőképes, kb. 2000 LE-s dizel gép. + tartalék.

- a 23-as vasútvonal Rédics-Zeg közöti szakaszát - gondolom én - előtte illene olyan pályaállapotba hozni, hogy ezt birja is és a 20 t tengelynyomású gép rajta végigmehesen.

- a  16-os vonal Csorna-Hhalom közötti pélyaállapotairól majd mások, hozzáértőbbek szólnak.

- Rédicsen és Rajkán kell új terminál.

- Meg kell fűzni az államot, hogy lényegesen emelje meg ( most épp csökkenti) a RoLa vonatok közlekedtetésének állami támogatását.

 

 

 

Amennyiben az egész tokkal vonóval ( felrakodás + lelépés) nem, teljesithető 4 óra alatt akkor a dolog bár igen drága, de nem teljesithető.

 

Az ötletbörzéhez nem elég egy vasúti térkép !

Itt pl. az, hogy az adott úttal párhuzamosan van vasút is.

 

 

más

A kamionok se itt se ott, kb. 50 éve NEM járnak benzinnel.

 

más2.

Nem tudom miből vetted , hogy a kamionos nem fizet úthasználatot, mert kövezetvám közkeletű de nem pontos kifejezésével élve a határon belépéskor fizet, ha nem unio tag.

Előzmény: v_peti (128561)
v_peti Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128614

Legszimpatikusabb vasút: PKP (Ismét az internetes jegy volt az adu ász, valahogy náluk éreztem azt, hogy a lehetőségekhez képest mindent meg akarnak tenni az utasért. Ezt a hozzáállást a MÁV-nál hiányolom.)

Kiváncsi vagyok, hogy Andó Gergely mit fog szólni a PKP-dícséretéhez. :)

 

division by zero Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128613
Hát igen, a jóval 100000 feletti árkategóriában lehet olyat találni, ami már képes színuszt produkálni...
Előzmény: DGKUm (128609)
DGKUm Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128612

Miért kell közúton szállítani a cuccot vasút helyett???

 

Csak. Annó írtam, hogy az új darü ellensúly szállító és védőkocsijának kiválasztott két Rs kocsi is kamionon ment ki Németországba. (Lehet, hogy elkészültük után is úgy lett volna egyszerűbb...)

Előzmény: v_peti (128565)
DGKUm Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128611

Más kérdés a megbízható fezsültség. Ezzel ugyanis pont egy ICR-szerelvényen (Sima IC-ként közlekedve!) tapasztaltam problémát. (2. osztályon.) Ugyanis a mikor nem húzott a mozdony, és talán az áramszedő sem volt fent, akkor érezhetően csökkent a fénycsövek fényereje.

 

Az e-kocsik kialakítási költségéből a lelakott akkuk egy részét kéne kicserélni...

Előzmény: v_peti (128555)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128610

Sziasztok!

 

1 kerdest szeretnek feltenni, talan ti tudtok valaszolni:

 

Adott a helyzet, hogy 1 autot kellene hazahozni budapestre egy eszak-nemetorszagi kikotobol. Az auto sulya 1830 kilo, kb5 meter tengelytav (kb 5.5m hosszu), 1.97 nyomtav (kb 2.10 szeles).  Kontener az nincs, es nem is szeretnenk rendelni hozza. Treler, vagy labon elhozas nem jarhato ut. Termeszetesen ha ki kell menni felallni a szerelvenyre az megoldhato, ilyesmi nem akadaly.

A kerdes az, hogy milyen modon van lehetoseg egyetlen auto hazaszallitasara kontener nelkul. Kit kell felhivni, vagy a MAV mely osztalyan kellene erdeklodni? Esetleg vannak-e kiskapuk (gondolok itt pl. rola szerelveny uresen maradt helyere).

Az emberem aki hozza az autot felhivott vkit a MAV-nal, aki azt mondta egyetlen autoval nem foglalkoznak. Vki mas pedig azt mondta, hogy koltozesnel (?) ha az autot is akarja hozni az ember akkor elhozzak.

 

segitsetek ha tudtok legyszives, akar itt, akar emilben. koszi!

 

 

 

traficc :

 

Bármelyik kamionos elhozza, nem hajtanak el, kb. 20 perc alatt szerezhetsz ilyen "vissz"fuvart.

 

Előzmény: Yellopages (128575)
DGKUm Creative Commons License 2004.07.09 0 0 128609
Egy számítógép szünetmentes tápja elég érdekes dolgokat produkál frekvencia és feszültség terén, ha elmegy a hálózat. De ha a kényes dolgod alacsony feszültségre, meg freki ingadozásra legalább annyira érzéketlen, mint egy számítógép tápja...
Előzmény: nohab (128605)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!