Nincs ezzel semmi gond. Ahogy megjelenítik a motor néhány paraméterét úgy miért ne adnák vissza a hibakódot, az is csak egy adat amit kiolvas az ECU-ból. Nekem megjeleníti a sebesség, fordulatszám, gyújtási szög, üzemanyagnyomás, lambdaszondák jelei, belépő levegő hőmérséklet és nyomás, hűtőfolyadék hőmérséklet, fojtószelep állás értékeket. Innentől kezdve magyarul leszarom hogy Kínából hozták házhoz ingyen és maga az eszköz csak 4 ezerbe került. Amit vártam tőle azt tudja. De majd ha lesz hibakód a motornál akkor megmondom kiolvasta-e vagy sem, esetleg lehetett-e vele törölni. Egyenlőre még ilyesmivel nem volt dolgom szerencsére, a checj lámpát csak indításkor láttam eddig világítani.
Én azon szörnyülködöm, hogy mindenki veszi ezt az ebay, meg tök tudja helyekről, az ilyen (jlshgsjbngfkjsdgbsngtsbgf ns gbsdgk jbskgb sgn slkjdg) hosszú, érthetetlen, állítólagos hibakód olvasó/törlő/randalírozó stb kütyüket.
Majd 10-ből legalább 8 esetben életre sem lehet kelteni, de csak 2-3-4-5 e Ft. Kis ismeretséggel 5e-ből majd 3* olvassák, és törlik ki a hibát.
Azért durván lenyúlják itthon a vevőket. Az USB-s kiszerelés 2 ezer Ft alatt van ingyen szállítással. A vaterán láttam még pár helyen, hogy árultak ilyeneket, de azokon már rajta volt a kis haszon, 1500-2000 Ft-tal drágábban adták mint az eBay-en.
ScanMaster-ELM PC-n, mobilon ScanMater-Lite. Mobilra van még a Torque program de nekem wifis cucc van és a Torque hiába kínálja fel a wifis csatlakozást az istennek nem jött össze.
Van még olyan, hogy OBD AutoDoctor, vagy OBD Wizaed. Ez utóbbi kettő közül az egyik nem szerette a cuccot, nem jött létre kapcsolat.
A Kalos a 7-es érintkezőt használja, ami az ISO9141-2 K-Line szabványnak felel meg. De ezek amiket lehet kapni, többféle szabványnak is megfelelnek így működnek. Kiolvasáshoz meg lehet találni programokat PC-re és Androidra is.
Az USB-sek a legolcsóbbak, majd a bluetooth jön és a Wifisek a drágábbak. De Wifis is van már 4-5 körül ingyen szállítással.
Kiolvasó programok közt érdemes körülnézni mert nem egyformán nyernek ki adatokat. Nekem pl Androidos program visszaadja az akku feszültséget is, a PC-s nem. PC-s program viszont grafikusan is megjelenít és el is lehet menteni, így lehet tesztutat elemezni utólag.
Nekem is van egy hibakód kiolvasó kütyü, de ezzel sokra nem megyek. Hibakódot olvas, lehet vele törölni is, de nem sok élő adatot mutat. Torque nevezetű androidos programmal használom. Jelenleg sajnos nem találom ezt a kütyüt sem.
Szó volt itt régebben ezekről az OBD kiolvasókról. 2-5 ezer között lehet kapni, nekem pl visszaadja, a hűtőfolyadék hőmérsékletet, üzemanyagnyomást, belépő levegő hőmérsékletet és nyomást, a lambdaszondák értékeit, fojtószelepállást, fordulatszám, sebesség, akku feszültség, bár ez utóbbi csak az androidos kiolvasó programban jelent meg eddig.
Vagy két hete beültem a kocsiba egy mobiltelefonnal, a gyerek vezetett én meg néztem a hűtőfolyadék hőfokot. (mivel nyári időszakban vagy másfél literrel fogyaszt kevesebbet a gépjószág mint ősszel-télen.) Akkor derült ki, hogy 80 foknál nem melegszik fel jobban a rendszer. Gondoltam termosztát. Kicseréltettem, a jelenség nem változott. Úgy hogy most a hűtőre áramló levegőt próbálom szabályozni. Mivel elég tagolt a lökhárító, letakargatom a nyílásokat. Most 50% lezárása után dolgozik a motor ilyen 14 fok körüli időben 90-92 fokos hűtőfolyadékkal.
Szerintem egyenletesen jár, de svájci órához nem hasonlítanám. Gyertyákat eddig nem néztem, de holnap ránézek. Üzemanyagnyomást nem tudom mivel megnézni, de amint kicsit melegszik minden ok. Visszaolvastam kicsit és írtak ilyen problémára vízhőfok jeladót. Már csak meg kellene találnom.
Ha jó az akksi akkor szinte "letépi" az indítómotort a helyéről, úgy megpörgeti. Motor járása egyenletes, ketyeg mint a svájci óra, vagy akadozik, rángat? Gyertyák érintkezői mit mutatnak? Megfelelő az égés vagy trutymós, fekete a gyertya? (bár, megjegyzem, nekem nyár vége felé mikor a gyújtókábel el volt szakadva az egyes hengernél, rángatott néha a motor de mindig simán indult és sosem produkált leállást, tehát egy henger időszakosan rossz működését még elviseli a rendszer). Esetleg üzemanyagnyomás megfelelő-e?
Gyújtás nélkül mérjünk egy feszültséget. Alaphelyzetben 12 körül lesz, majd indítózás közben. Ha szar az akksi, akkor indítás közben leesik 7 körüli értéke, ezáltal tudható, hogy az indítóáram is lagymatag.
Ha beindul, majd leáll szerintem nagyon nem akksi baj.
Segítségeteket szeretném kérni a hiba feltárásában. Mióta bejött a hidegebb idő, azóta nem indul elsőre az autó. Valamikor másodjára sem. Teker, beröffen aztán leáll. Miután beindult akkor is csak alapjáraton ketyeg és nem emelt fordulatszámon. A szóban forgó gépezet: Daewoo Kalos 2003-as 1.2s
Nem megy a ventilátor. De mivel 87 foknál kellene nyitnia így valószínű, hogy sokkal korábban nyit ezért már nem tud melegedni a hűtőfolyadék mivel megindul a hűtő felé. Szabályozni szabályoz mivel 80 fok +/- 1-2 fok a hőmérséklete. Én el tudom képzelni, hogy mivel a termosztát egy rugós bizbasz, így a 11 év alatt elfáradhatott és kevesebb hő elég a rugó legyőzéséhez.
80°? Az elég alacsony, többlet fogyasztást okoz, az biztos, de az érdekes inkább az benne, hogy hogyan olyan alacsony...? Ha a termosztát nem zár rendesen, lassan melegszik fel, de azért felmelegszik. Ha nem nyit, akkor meg felforr a motor... A 80° minimum érdekes... Valahogy túlhűti a vizet...? Ventillátor fokozatkapcsolója rendben van? Nem lehet, hogy pörög kettesen ha kell-ha nem?