Keresés

Részletes keresés

looksharp Creative Commons License 2003.08.26 0 0 2151
Kisszénás-Kondoros: Kár vitázni rajta, az illetékesek eldöntötték a sorsát a teherforgalom Nagyszénásra történő átirányításával. A vonatokon utas alig-alig van, itt nincs értelme a személyforgalomnak. Kondorosra kielégítő a közlekedés a 44-es úton Békéscsaba és Szarvas felé, Orosháza szerepe a település életében alárendelt, de ide is van busz.
A pályasebesség 40 km/óra. Egy 1996-ois vizsgálat szerint lehetne 50/60 is (48-as rendszerű, de van benne sűrített aljközös "c" is, ezért a tengelynyomás is 21 tonna).

Kedves szakértő és hiperkorrekt topictársam figyelméve viszont ajánlanám: meg nem jelent tudományos munkákat, vagy azok tervezetét nem illik köröztetni a neten, mint ahogy azt 2-3 éve volt oly kegyes megtenni.
Sőt: egy volt egyetemi oktatónak ezt nagyon jól tudnia kellett (volna).
csak ha már bizonyos dolgozatoknál tartunk...

Előzmény: Törölt nick (1877)
mestska Creative Commons License 2003.08.25 0 0 2150
és van egy Tisza-híd, amelyet semmilyen magyar kiadású térkép nem ábrázol

97-es kiadású cartographia világatlaszban benne van.

Előzmény: illesf (2149)
illesf Creative Commons License 2003.08.25 0 0 2149
Szombaton Mestskával bicikliztünk egyet, ami végülis mellékvonalazás is volt: a Vajdaság Szegedtől délre első, a Tisza és a román határ közé eső részét jártuk be. A területen ugyebár két vasútvonal haladt, egyrészt a Budapest-Szeged-Temesvár fővonal és a Szeged-Szőreg-Törökkanizsa-Csóka-nemtudommivoltavége HÉV. Az egykor virágzó térség a trianoni határmódosítások után totálisan periférikussá vált, három határ szegélyezi, és ez megpecsételte az ottani vasútvonalak sorsát is.

A manapság kiadott térképek és atlaszok általában a következő képet festik az ember elé: a törökkanizsai vonal Gyáláig (Đala) van meg, míg a fővonal Rábéig (Rabe), mindkettő gyakorlatilag az országhatárig. Egyes térképek szerint a két vonalat - közvetlenül a határ mellett - egy új vasútvonallal összekötötték.

A valóság azonban mást mutatott: a határ mellett valóban épült egy töltés, ezen vasút azonban szerintem sosem volt, hiányzik a töltés íves rávezetése a régi pályára, és a felépítménynek a nyoma sem látszik. A fővonal csak Oroszlámosig (Bačski Andređejevo ?) van meg, de a végét már nem használják. Egykor szép nagy állomás lehetett, jó nagy áruraktárakkal (ezek benne voltak a 150 éves magyar vasútról szóló hatrészes filmsorozat egyik epizódjában is), mára csak három vágány és egy vízdaru maradt meg. Az állomásépületet lakják, a gaz hatalmas a pályán. Nem tudom, hogy mikor járhatott itt utoljára vonat.
A határ mellett közvetlenül még látszik egy állomás nyoma, ami nem tudom, hogy megvolt-e már a magyar időkben is, mert település az jó messze van csak innen (Rábéba még vagy 4 kilométert kellett tekerni, ebből vagy kettőt a töltésen). Épület nyoma nem látszott, de a töltés szélességéből ítélve tuti, hogy állomás volt itt valaha.

A Gyálai vonal Törökkanizsáig van meg, az állomásra nem mentünk be, de gyanítom, hogy ezt sem használják. Innen a sínek még megvannak egy darabig (kb 1 km), utána fel van szedve a pálya, csak az útátjárókban hagyták benne a látszólag „i” síneket. Gyálán a határ előtti elágazásnál lévő közlekedési tábla szerint a jobbra vezető út még a Zeleznicna Stanicához, azaz a vasútállomáshoz vezet, aminek a nyomait is alig találtuk meg.

Megvan viszont a határ magyar oldalán az egykori Vedresháza (?) állomás épülete, ma is lakják, egész szápen néz ki.

Törökkanizsa pedig aranyos kis város, finom bureket lehet kapni, van jó fürdőhely a Tiszában, és van egy Tisza-híd, amelyet semmilyen magyar kiadású térkép nem ábrázol.

Mr. Cyber Creative Commons License 2003.08.24 0 0 2148
Az 1971-es KRESZ könyv szerint az András-kereszt vízszintes. Egyvágányú pálya esetén egy darab kereszt, több vágányú pálya előtt két kereszt fonódik egymással.
Előzmény: talpfaszámláló (2147)
talpfaszámláló Creative Commons License 2003.08.24 0 0 2147
Sziasztok!

Igaz, hogy ugyanezt a buzullsba is írtam, de hátha van itt valaki, aki valamiért azt már nem olvassa...
:-)
A segítségetek kérném: Olyan jó minőségű fényképet, fényképrészletet (esetleg rajzot) keresek, amin - a vicivonalakon egykor használatos - ejektoros vízdaru látható. Itt is elsősorban a szivattyútömlő csatlakoz(tat)ása, annak kivitele, illetve a „földközeli” kezelőszervek részletei érdekelnének.
Van egy második felvetésem is: Én úgy emlékszem, hogy valamikor réges-régen a földes vasúti átjárókban az András-kereszt nem függőlegesen, hanem vízszintesen állt. Vajon melyik évben került sor a tábla elforgatására? (Talán az 1976 –os KRESZ bevezetésekor?) Vagy az egész táblaügyre rosszul emlékszem?

G. I.

Mr. Cyber Creative Commons License 2003.08.23 0 0 2146

Carpy:
"Nem is véletlen, csupa tanyát köt össze a vonal, ami meg falu, onnan sűrű a buszközlekedés Kecskemétre."

Ha emlékeim nem csalnak, pár éve egyszer ezen a vonalon utaztam, és valami kegyetlenül lassú volt, és bazi sokáig tartott az út. Ahogy emlékszem, 40-nél gyorsabban nem nagyon ment az. Lehet, hogy ez is oka annak, hogy az utasok többsége inkább a buszt választja?

Előzmény: Carpy (2141)
v_peti Creative Commons License 2003.08.23 0 0 2145
Éppen ezért kellene meghagyni a mellékvonalakat. :) Mert ha azokat megszüntetik, akkor 100 helyett 200 kilométert utazhatnak, valamint ha ésszerűsítik a fordájukat, akkor ők is hazáig utazhatnak a vonattal, akárcsak a buszsofőrök a buszukkal. :)

Előzmény: Carpy (2144)
Carpy Creative Commons License 2003.08.23 0 0 2144
Ja, és az egyik utas egy szolgálatba igyekvő kalauz volt, aki - mivel szombat volt - így ment fel a vonatáért, mert az egyik irányba csak munkanap járt. Ne kérdezz részleteket, mert a konkrétumokra én sem emlékszem, de akkor is királyság, hogy egész mások a munkanapos és hétvégi fordák, és 100 km-eket utazgatnak a kallerok a vonatukig oda és vissza....
Előzmény: Carpy (2143)
Carpy Creative Commons License 2003.08.23 0 0 2143
Én is szombat délután a 14.35-össel próbálkoztam, rajtam kívül 2 utas volt. Igaz, az télen volt.
Előzmény: v_peti (2142)
v_peti Creative Commons License 2003.08.23 0 0 2142
Utaztál már Kecskemét-Lajosmizse között vonattal?
Igen. Összejött rajta majdnem egy busznyi ember. (Szombat délután.)

Előzmény: Carpy (2140)
Carpy Creative Commons License 2003.08.23 0 0 2141
Mármint "valóban"?
A kalauzok elmondása szerint - volt idő beszélgetni - iskolaidőben a reggeli befele menő, és a fél 3-as kifele menő BZ úgy-ahogy megtelik, minden megállóban 3-4 ember száll fel, illetve le, de a többi kong az ürességtől. Nem is véletlen, csupa tanyát köt össze a vonal, ami meg falu, onnan sűrű a buszközlekedés Kecskemétre. Ettől persze még nem zárom ki, hogy jön egy döntés, miszerint kiépül Kökitől Kecskemétig a 2 vágányú, 200-as pálya, sokat edződtünk már e téren. Végülis "5f" folyosónk még nincs.
Előzmény: Carpy (2140)
Carpy Creative Commons License 2003.08.23 0 0 2140
Utaztál már Kecskemét-Lajosmizse között vonattal?
Előzmény: v_peti (2138)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.08.23 0 0 2139
Nyilván lehetne utasokat szerezni. Az a kérdés, hogy mennyit.

Bár ez itt OFF, de ugyebár a MÁV-nak először a jelenlegi (pl. fővonali) utasszámmal kell(ene) megbirkózni, ott ahol most is van utas, mert gyanítom hogy ilyen színvonal mellett nem sokáig lesz.

Az viszont teljesen igaz, hogy az 50 perc menetidejű vonalon 1 szerelvényt pörgetve (csak szóló Bz, mert a forgatásra ekkor nem lenne idő), az állásidőt minimalizálva akár egész nap pöröghetne 2 óránként a Bzmot, ezzel még jelentős plusz személyzet és egyéb költségeket sem okoznánk. De a MÁV-nál az szentségtörés, ha egy vonat a fordájának 83%-ában dolgozik, és csak 17%-ot áll.

Előzmény: v_peti (2138)
v_peti Creative Commons License 2003.08.23 0 0 2138
Kecskemét-Lajosomizse: Tisztességes menetreddel biztosan lehetne utasokat szerezni. Amúgy a vonalszakaszra, meg mint hálózati összeköttetésre szerintem hosszabb távon is szükség lenne.

Előzmény: DJ. Bakter (2128)
Dash 9 Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2137
Ezért mondom én, hogy minősítsék át próbapályának! Megszüntetni véteklenne! Haj, az a 2002.01.22. V46-os menet...
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2136
Bár a Vác-Aszód vonal mellékvonal, nem annak szánták...
A műtárgyai megvannak kétvágányúnak, villamosítva is lett, és valaha egész nagy teherforgalmat bonyolított le a Balkán-NDK forgalomban.

Mára már sajnos csak egy mellékvonali jellegű, elég kis utasforgalmő vonal maradt, a teherforgalma meg közelít a 0-hoz.

Előzmény: illesf (2131)
division by zero Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2135
De legalább a Vereb felőli előjelzőig elmehetne :-)
Előzmény: V43 1177 (2134)
V43 1177 Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2134
"Változni fog a túra útvonala és iránya is valszeg."

A vonat jöv?re már Verebig merészkedik. :-))))

Előzmény: nyomdász (2125)
mavesz Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2133
Kecskemét-Lajosmizse és Kecskemét-Fülöpszállás vonal felesleges én megmondom őszintén!Régen suliba menet Bz-vel jártam ezen a vonalon(Lajosi) gyakorta nem volt elég a szóló bz,de a pálya....
...na ezt inkább hagyjuk.A vonal jelentősége (szerintem) abból adódik hogy Hetényegyházán van a kecskeméti katonai repülőtérnek az üzemanyagbázisa,valamint itt javítanak időnként teherautókat+rengeteg a roncs....Nagy személyforgalma nincs a vonalnak....+ a Fülöpinek végképp...
Előzmény: Krtek (2129)
fresita Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2132
Ki mesél nekem arról, aminek a balsai Tiszaparton van a végállomása és Nyíregyháza-Sóstótól indul? Az ideillik? Elég kicsi? Nekem az tetszett borzasztóan, hogy bemegy a falvak főutcájára úgy, hogy meg lehet érinteni a kerítést. Nem vagyok műszaki ember, ezért az ilyen hangulati elemek fognak meg inkább.
illesf Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2131
Hétfőn a második számú kedvenc vonalamon utaztam talán négy év óta először újra: Vác és Aszód között. Bár a vonal villamosított, mégis inkább ebbe a topicba való, merthogy mellékvonal szerintem a javából. Sajnos sokat romlott a pálya: korában Vácrátóttól Aszódig csak egy 40-es lassújel volt a 80-as pályában, az - akkor még - 30-as út átjárójában Aszód előtt, mára két 60-as és egy 40-es is bent éktelenkedik. A reggeli első vonaton Galgamácsáig talán max. 3-4 utas volt, onnan kezdett gyűlni a nép. A jegyvizsgáló balassagyarmati, hiszen elvileg itt gyarmati Bz-nek kellene járnia, de hát nem az megy.
Krtek Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2130
Több, mint hét hónapos szünet után, 2003.08.25-én 0 órától megindul Kunszentmiklós-Tass - Dunapataj között a vasúti személyforgalom. Visszatérnek a Bz-k!!!
Hurrá! :) Más vonalról nincs ilyen hír a környéken?

Egyelőre sajnos nincs.

MÁV RT. KOMMUNIKÁCIÓ

Újabb Bz-motorvonatok állnak forgalomba
A MÁVINFORM közli, hogy augusztus 25-től újabb Bz-motorszerelvények állnak forgalomba. Hétfőtől immár a Kunszentmiklós-Tass-Dunapataj vasútvonalon is a menetrend szerint közlekednek a személyvonatok.

Továbbra is vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat a Komárom-Esztergom, a Körmend-Zalalövő, a Bátaszék-Palotabozsok, a Mezőhegyes-Battonya, a Kőrösnagyharsány-Vésztő, a Murony-Békés, a Fülöpszállás-Kecskemét, valamint a Kiskőrös-Kalocsa közötti vasútvonalon.

Budapest, 2003. augusztus 21.
MÁV Rt. Kommunikációs Igazgatóság
(kiadta: Kavalecz Imre 342-0700)

Előzmény: v_peti (2123)
Krtek Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2129
Azért azon is komolyan el kellene gondolkozni, hogy ki és mire tudja használni azt a néhány vonatot Kecskemét-Lajosmizse között?!

Mert 17.25 az utolsó vonatnak nagyvárosból kifelé kicsit érdekes. Engem a kecskemét-Fülöpszállás vonal is érdekelne, hogyan tudja a hivatásforgalmat szolgálni. Vagy a szerencséseké a vonat, akinem pont jókor megy?

Ugyanígy korán van üzemzárás Lakitelek-Tiszaug között... Érdekes egy környék...

Előzmény: DJ. Bakter (2128)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2128
v_peti: "És Lajosmizsétől Bp-ig?"

60-as, de elég sok 40-es lassújel van benne.

"Jó lenne, ha Kecskemét és Lajosmizse között legalább 60-nal menne."

(Állítólag) a Cegléd-Kecskemét vonal felújítása után az onnan kikerülő anyagot Kecskemét-Lajosmizse közé fogják beépíteni, ekkor minden bizonnyal nő a pályasebesség.
Ezek után már csak utast kell keríteni a vonatra, hogy ne csak a szóló Bz legyen "jó kihasználtságú".

Előzmény: v_peti (2127)
v_peti Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2127
Kecskemét-Kecskemét-Alsó között 60-as pályasebesség 40-es lassújellel az elsö kanyarban.A pálya továábi részén 40-es,kivétel Miklóstelep-Klábertelep mh.-ig Bz/Md 30,Egyéb 20.
És Lajosmizsétől Bp-ig?

Előzmény: mavesz (2124)
Mr. Cyber Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2126
Nagyon tetszett az összeállítás. Megdöbbentő hogy röpke 6 év alatt ilyen őserdővé válhat egy vasútvonal. És azok a rozsdaette, töredezett sínek, meg azok a rendezetlenül elhelyezkedő korhadt talpfák, amik alól az eső rég kimosta a földet... Ha az egyik képből nem derült volna ki hogy 1997-ben itt még közlekedett vonat, azt hittem volna hogy egy 20-25 évvel ezelőtt megszűnt vonal maradványait látom.
Előzmény: M41 2127 (2088)
nyomdász Creative Commons License 2003.08.22 0 0 2125
Igen.
A Turista Magazin, Lovasberény, Pátka és a Fejér megyei Természetbarát Szövetség.
Változni fog a túra útvonala és iránya is valszeg.
Előzmény: Váci (2121)
mavesz Creative Commons License 2003.08.21 0 0 2124
Kecskemét-Kecskemét-Alsó között 60-as pályasebesség 40-es lassújellel az elsö kanyarban.A pálya továábi részén 40-es,kivétel Miklóstelep-Klábertelep mh.-ig Bz/Md 30,Egyéb 20.
Előzmény: v_peti (2122)
v_peti Creative Commons License 2003.08.21 0 0 2123
Több, mint hét hónapos szünet után, 2003.08.25-én 0 órától megindul Kunszentmiklós-Tass - Dunapataj között a vasúti személyforgalom. Visszatérnek a Bz-k!!!
Hurrá! :) Más vonalról nincs ilyen hír a környéken?

Kiegészítés az előbbiekhez: Lajosmizsét elhagyva Bp irányába van egy "Nosztalgia tanya" nevezetű megállóhely. Gondolom itt állnak meg a nosztalgiavonatok, amik néha közlekednek ezen a vonalon.

Előzmény: Krtek (2118)
v_peti Creative Commons License 2003.08.21 0 0 2122
Én is utaztam a 142-esen. Kecskemét alsó pályaudvaron (!) szálltam fel. Szóló Bz volt, de elég jó kihasználtsággal. Sokan szálltak fel Kecskemét-Máriavároson (strandfűrdő) Elég döcögős a vonal. Jó lenne, ha Kecskemét és Lajosmizse között legalább 60-nal menne. Ekkor versenyképesebb lenne. Lajosmizsétől sem sokat gyorsult a sebesség. Úgy érzékeltem, hogy itt sem mentünk többet 60-nál. Lajosmizséig meg még ennyivel sem. (Ott azt hiszem, hogy Bz-nek 40 az engedélyezett sebesség.)
A vonat Csörgős ingaszerelvény volt 5 kocsival. A kocsik elég jó állapotban voltak az átlagos elővárosi kocsikhoz képest. Igaz, nem Bp Nyugatihoz, hanem Szenteshez tartoztak. (Honos Kth: Kecskemét)
A kihasználtság gyenge volt, igaz, szombat délután én sem vártam (sokkal) többet.
Amin meglepődtem: Két állomáson is volt egy rozsdásodó vágány, amit valószínűleg nem használnak vonatkersztre. Viszont a többi állomáson szinte mindenhol lett volna vonatkereszt, ha munkanap van. Nehéz lesz így ütemes elővárosi menetrendet készíteni. (Igaz, a sebességen van mit növelni.)
Előzmény: mestska (2111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!