Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

endrebá Creative Commons License 2015.09.19 0 0 33815

Egy jóhumorú öregurat kérdezgettem hogy a ponyvás Dodge Weaponon télen mi volt (azt vártam hogy valami rászerelhető keménytető)

 

  ...ehelyett csak annyit mondott hogy : HIDEG .    :-)))

     

Jó egészséget bátyám.

Előzmény: Öregdömperes (33814)
Öregdömperes Creative Commons License 2015.09.19 0 0 33814

No én aztán soha nem is vágytam bódéra.

Azt nem mondom télen néha jól jött volna egy olyan FRAKK féle bódé.

De bent a gazdaságban a barakkok alatt elment,meg nem messzi volt a melegedö sem.

Amikor meg szenet hordtam télen.Hát Istenem fáztam.A lovas kocsi sem volt külömb.

Előzmény: endrebá (33811)
Le Robuste Creative Commons License 2015.09.19 0 0 33813

Tóni bácsi Creative Commons License 2015.09.19 0 0 33812

Szia Öreg!

 

Én egyszer próbáltam ki egy ilyet,

 

de nem tudok visszaemlékezni zajosabb volt-e, mint ez:

Az biztos, hogy nekem kicsit zavarta a kilátást a fülke. Meg ugye a kedvenc traktorom is kabrió változat volt, ahhoz voltam szokva. :-)))

Előzmény: Öregdömperes (33810)
endrebá Creative Commons License 2015.09.19 0 0 33811

Igen bátyám, a fém tetőlemez az esőtől jól véd - de az alulról érkező hangokat pont az ember fejére veri vissza.

                    Mintha egy hangerősítőben ülne a vezető.

Előzmény: Öregdömperes (33810)
Öregdömperes Creative Commons License 2015.09.19 0 1 33810

Az első képen lévé az gyári bódé.

A második az barkácsolt.

Mi is tettünk rá a TSZ-ben.

6.napig csináltuk.

És egy napot bírtam ki alatta.

Nem sikerült ki mereviteni.Motor zugást sem hallottam,csak a csörömpölést.

Másnap negyed óra alatt le vágtuk.a Fönök nagy örömére.

Előzmény: Le Robuste (33808)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.09.19 0 0 33809

He-he. A jobb hátsó kerék még egész jól néz ki. :-)))

Persze, a szabad ég alatti tárolás "elvégezte a rá bízott feladatokat"!!!

 

Kár érte, mindig elkeseredem, ha ilyet látok. :-((((

Előzmény: Le Robuste (33803)
Le Robuste Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33808

Hello!

 

Ez a gép valahol a Jászkunságban szunnyadt. Egyik motoros ismerősöm vette meg, véletlenszerűen talált rá.

Tetszetős, megkímélt darab, régóta használaton kívül állt.

Szerintetek gyárilag szerelték őket ilyen fülkével? 

Eddig önrakodóson láttam hasonlót:

 

Előzmény: Motordoki (33805)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33807

Különböző kormányzási mód. :)

Előzmény: Le Robuste (33803)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33806

Motordoki Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33805

Helló!!

 

Itt Gyömrőn a vasút melletti tüzépen egy ilyen dolgozik a mai napig.

 

Egy másik torzója pedig évek óta a tüzép tulaj egyik telkén növi a paré fel.

Előzmény: Le Robuste (33803)
zil-130 Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33804

Üdv Tóni Bácsi!Igen,jól mondod,a Dutrákat akkor a lehetséges váltótipusok nem tudták teljes egészében pótolni,és nem csak azért,mert a Dutrát ismerték a gépészek,szerelők.Legendás képességeire,ami annak ellenére,hogy Trizs kolléga megmondta,mennyire elavultak voltak,annak ellenére is szükségesek lettek volna a mezőgazdaságbam-erdőgazdaságban.Elavult volt,nem tudom,de hogy célszerű,munkára tervezett gépek voltak,azt tudom.Speciális kialakitásuk,felépitésük tette lehetővé azt a legendás munkabirást,ami jellemző volt rájuk.Akármenyire korszerűtlen volt,szükség volt a munkájukra-és most is szükség lenne,a modern villanytrakik korában is,pont azokk,akik jobban biznak a bevált mechanikában, mint az agyonbonyolitott,drágán fenntartható modern és korszerű gépekben.Szellemi és fizikai tőkék elherdálása-igen ez nagyon jó megfogalmazása a dolgoknak.

Előzmény: Tóni bácsi (33799)
Le Robuste Creative Commons License 2015.09.18 0 1 33803

Öregdömperes Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33802

A 45-ös MTZ-vel egy nyáron kazlaztam.

Kiváló kis motor volt rajta.

Minden rántásra indult.

Előzmény: Tóni bácsi (33799)
triplaharom Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33801

"Olyan szellemi és fizikai tőkék kerültek elherdálásra"

 

Én is ezt savallom, de mi már nem tudunk változtatni rajta...

Előzmény: Tóni bácsi (33799)
km/ó doki Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33800

Üdvözlet Dutrások!

 

 Mit tudtok arról az 1000-es ről amit 2008-09 körül a Somogy megyei Szenna községből

Zala megyébe vásáróltak meg? 

A Steyer Dutra ford-üsz mérője spirálos? Ugyan olyan mint a Steyerekbe.

Küldjetek még képeket műszerekről, csoportoktok, jeladókról.

 

 Üdvözlettel :

   Km/ó műszer doki

 

 

 

 

Tóni bácsi Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33799

Igen Pistikém, már soxor keseregtünk rajta, hogy az "átkosban" a mostaninál jóval tűrhetőbb életkörülmények között is születtek olyan döntések, amik eléggé ledegradálták a magyar gépipart.

 

.....1970-től aztán felsőbb politikai, pártállami intézkedések nyomán a leépülés időszaka jött el a Vörös Csillag Traktorgyárra. A központilag alacsonyan tartott eladási árú UE-28/Dutra-4000 sorozatú traktorok veszteséges előállítása megszűnt, rá egy évre hasonló okok miatt, a Dutra-4400/UE-50 traktor gyártását is leállították. Lényegében 1972-től csak a D-4K-B traktorok változatai, az alaptípus Dutra D-4K-B, a Dutra-Steyr 110, ill. az ugyanebben az évben kialakított D-4K-B/Dutra-1000 traktor és a Dutra rakodógépek maradtak gyártásban. Bár a Gyár megjelent még új fejlesztésekkel, - további tagokkal bővítve az Dutra-1000-es szériát, - megalkotta Dutra-1100 és Dutra-1300 traktorokat melyek a 70-es évek hazai traktorgyártásának legmodernebb fejlesztései közzé tartoztak. Sorozatgyártásuk a magas előállítási költségek miatt nem indult meg. 1973-ban megszületett a döntés, hogy a teljesen állami tulajdonú vállalatot 1973-tól a Rába Magyar Vagon és Gépgyárhoz Csatolják, és a gyártásban maradt Dutra traktor típusok előállítását 1975 nyarán befejezik.....

 

Olyan szellemi és fizikai tőkék kerültek elherdálásra, amitől (főleg) mi, régi öregek sírva fakadunk, ha csak rá is gondolunk. :-(((((((((((((((

Az én meglátásom szerint ezeket a gépeket semmilyen csehszlovák, vagy fehérorosz technika (amit a KGST ránk erőltetett) nem tudta 100%-ig pótolni. Mondom ezt annak ellenére, hogy a 45-ös Belorusz volt az első számú kedvencem. Nyilván azért, mert "csak" azzal kerültem közelebbi kapcsolatba.

 

Szerényen meggyőződésem, hogy az alap típusokon (213, 413, 613) kívül motorokat is nagyszerűen tudtunk volna fejleszteni, ha hagyják!!!

Előzmény: triplaharom (33795)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33798

Tinchebray Bocage  Alsó-Normandia

 

 

  

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33797

Már javában zajlanak az előkészületek az októberi burrogtatóra.

 

Haszmann Pál Múzeum

 

„Csernátoni burrogtató 2015.“

 

    

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33796

Broxburn One Cylinder Tractor Show in Lethbridge, Alberta, Canada

 

 

triplaharom Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33795

Értelek én Tóni bácsi, de én pár évvel később születtem mikor már Jókai Mórélt. Mi + csak távolról néztük az eseményeket. (:-)))

Amikor én 80-ban elkezdtem dolgozni, akkor már a Dutrák eltűntek az állományból, még az RS is csak mutogatni volt 1 +hagyva. Még szerencse hogy a suliban voltak Csepel motorok, amin gyakorolni tudtuk a szerelést és egy 45-s MTZ amin az erőátvitelt nézegethettük.

Előzmény: Tóni bácsi (33792)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33794

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33793
Előzmény: Törölt nick (33791)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33792

Még nem határoztam el magam visszavonhatatlanul. Persze 45-ös szovjet négykerekűm is azért nincs, mert nem tudom hol tárolni. Ez egy DUTRA esetében is érvényes. De, ha lenne, az mindenképpen UE28-as lenne, mert az dolgozott a közelemben anno, amikor én a TSZ-ben traktoroztam, ő a mellettünk lévő Állami Gazdaságban. A mi Gépállomásunknak nem volt ilyen traktora, ezért túl közelről nem volt alkalmam megismerni. :-((( Azért - ha messziről is - láttam mire képes. :-)))

 

Na, szóval az én emlékeimben a nagy DUTRÁK leginkább DT 413-as és DT 613-as motorral rögzültek. Tudod, már mondtam neked, hogy nagyon-nagyon régen, nem sokkal a Rákóczi szabadságharc leverése után, a Szolnok Megyei Mezőgazdasági Gépjavító Vállalatnál dolgoztam. Akkoriban ezeket a motorokat, meg természetesen a 213-ast is kizárólag mi újítottuk fel. Az egész országból hozzánk hordták a lepukkant erőműveket generálozásra. :-)))

Az egyéb felhasználási területük (Csepel teherautók, Ikarus 55 - 56, Dömperek stb.) mellett a legjobb tudomásom szerint DUTRA trakikban használták. :-)))

 

Na, én itt leragadtan, mert a későbbiek során csak a gépek iránti szeretetem maradt meg, a technikai ismereteim hagynak "némi" kívánni valót maguk után. :-((((

Azért (is) járok ide, hogy tanuljak az itt jelen lévő szakértő kollégáktól. :-))))

Előzmény: triplaharom (33790)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33791

A négykerékhajtású Steyr 1400 A ami a Steyr 1300 Dutra után következett már WD-612 motorral volt ellátva.

 

Soros adagolóval és ezen még turbo is van.

 

Azt írja 140 PS, azt a Dutra is bírná.

 

http://www.proplanta.de/Landtechnik/Standard-Traktoren/Steyr-1400-A--Kraftpaket--Allrad_la-3861444140.html

 

 

Előzmény: Törölt nick (33788)
triplaharom Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33790

Tán csak nem akarsz beszerezni 1et, amivel majd találkozókra jársz ? (:-)))

Előzmény: Tóni bácsi (33789)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33789

Köszi szépen!:-)))

 

Tehát akkor ez az eredeti gyári változat, nem soros adagolós. Megjegyzem.

Előzmény: Le Robuste (33786)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33788

Ezzel a motorral lehet jobban bírná a munkát és gép is bírná tuti. Van rá példa.

 

http://www.autoverwertung.at/shop/product_info.php?info=p239_steyr-6zylinder-motor-wd612-04.html

 

 

A WD-614 már lehet sok lenne.

 

https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/heimwerken-garten/motor-steyr-131825057/

Előzmény: Le Robuste (33783)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33787

Schleswig-Holstein Nordfriesland Eiderstedt, Katinger Watt, Wattenmeer

Előzmény: Le Robuste (33784)
Le Robuste Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33786

Tiszteletem!

 

Igen, Steyr WD 610-es motor, eredetileg köradagolós.

Előzmény: Tóni bácsi (33785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!