A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Van ott más tévedés is: a paralever nem azt jelenti, hogy a lengővillán belül forog a kardán. '55-től, az Earles villás modellek megjelenésétől nincs külső kardán, de ezeken még semmilyen nyomaték kitámasztás nincs, egyszerű bakteleszkóp, lengővilla,egyetlen kardánkereszt, oszt jónapot. Jóval később a '80-as évek végén jött az első paralever rendszerek az R100-as szérián. Itt már a kardán hátsó felén is lett forgáspont, alul a kitámasztó pálcával, amelyek jelentősen csökkentették a nem kívánt kardán reakciókat.
Te figyu! Már a múltkor is akartam mondani, hogy amikor így műszaki könyvekből idézel leírásokat, akkor tedd már idézőjelek közé, mert a végén még az a "hamis" képzet alakulhat ki egyesekben, hogy értesz hozzá. :))
Ez mondjuk a motorosok 99 százalékának nem hátrány.:)
Valós hátránya, hogy jóval nehezebb, és hogy a (helyesen beállított) lánccal ellentétben reteszel gyorsítás és lassítás közben, azaz megöli a rugózást, plusz ugye alapból elég tisztességes reakciói vannak nyomatékváltozáskor. Ennek az egésznek a kiküszöbölésére szolgál az egész paralever macera (aminek az egyik paralelogramma-szára az a támasz, ami ugye nem a csavarónyomatékok kiküszöbölésére szolgál, arra a rettegett rugalmas kiegyenlítők valók a kardánban és a váltóban:)).
És ennek a rendszernek a régieknél igazán nincs gyenge pontja, a magyar utakon a hátsó kis csapágyak, meg az a minimális kardánreakció, ami inkább csak nagyon csúszós úton nehezíti bármiben is az ember dolgát. Az 1200-nál ez már nincs, cserében hát a kardán sem éppen karbantartásmentes.:))
Egyhengeresből olyat kell venni, amiben motor van, nem kávéfőző, azzal nem kell semmit macerálni.:)
Hátránya meg a kardánnak, hogy nem, vagy macerasan tudsz áttételt módosítani. BMW-nél ez megoldott a sok modell miatt, sokfele végattétel van (ha kapsz) de pl próbalj meg egy Deauvillen másik szöghajtast ráakasztani. A többséget ez nem szokta zavarni, de nekem nem tudom melyik láncos motoromom van/volt gyári áttétel.
(Egyhengeresen különösen javallott 1 fog mínusz elöl ;)
"Gondozásmentes", "örökélet", stb. Persze egyik sem igaz teljesen, de a lánchoz képest kevesebb törődét igényel, és elvileg nem kell cserélni az élettartam alatt. A valóság azonban, h a kardánt is kell gondozni, de semmiképpen nem jelent akár napi/heti ápolást, nem kell 500-1000 km-ként kenni, nem kell rendszeresen takarítani, stb.
Fentiekkel szemben a valóság; perceken belül indulok a 20ezres kötelező szervizre Walterrel, amikor is cserélik a szöghajtásban az olajat, visszahívás keretében heftölni fogják a Paralevert (kap egy párakieresztő gumidugót), viszgálni a kardántengelyt - az eredmény függvényében esteleg cserélik is... Remélem, h a kardánkerszteket és az azokat fogadó bordástengelyeket leápolják, megkenik akkor is, ha a kardánt nem cserélik.
Teljesen gondozásmentes, meg valamivel kevesebb helyet foglal (ez endurokon meg túramotorokon két elég jelentős előny). Más téren nem igazán van előnye, a BMW is rengeteget küzdött, hogy hátránya se legyen.:)
Nem azt mondtam, hogy rossz, mert tisztességes munka. Csak az Art részt érzem túlzásnak (még akkor is, ha a műhely neve), mert a segédvázon kívül inkább csak festék, meg bolti alkatrészek vannak rajta (legalábbis a fejidomot a UG árulta, most szebb van nekik, de a hátsó sárvédő is ismerős).
Az a kardán-tengely, ami jelen esetben a lánc funkcióját tölti be.
A boxer BMW-k egyik "ősi" jellemzője a kardánhajtás, tehát nem lánc továbbítja a meghajtást a hátsó kerékhez, hanem egy tengely.
Sok-sok éve ez a kardántengely a hátsó egykarú lengővillán belül fut, ezt hívja a BMW paralever-nek (de pl. az R18 modellnél részben szabadon fut, amielég látványos). A képen karikázott lengőkar alatti vékonyabb szerkezet pedig az un. nyomatákkitámasztás, aminek szerepe a kardántengely forgásából jelentkező csavaró erők kompenzálása.
A képen a leghátsó, kerek szerkezet pedig az un. szöghajtás, ami a motorkerékpár hosszanti tengelyével párhuzamos kardántengely forgását adja át a keréknek.
kérdezni akartam, de tuti hülyének néztek: az a tengely (nem tudom, micsoda) a lánc mellett, az mi? Nem fékrendszer, nem is a lánchoz kapcsolódik direkte...mi célt szolgál
Szerintem nem rossz a replika , szinte mindent megvalósítottak a híres 1984-85 motor mintájára . ( Amit egy 1100-hez képest meg lehet ) A kerek lámpa meg kifejezettem üdítő a buszlámpa helyett :D
Nekem van ilyen, a rugóstag előtt a meglévő idomba be kell akasztani, majd a segédvázhoz 2-2 gyorskötözővel rögzíteni.
A rugóstag kevesebb szutykot kap, a nyereg alól is kevesebb sár jön ki, de ez utóbbit teljesen nem küszöböli ki. Az oldalsó rögzítés nem feltűnő a fekete segédvázon (főleg, ha a gyorskötöző "fejét" befelé fordítod).
Ilyen hátsó sárvédő toldatot szeretnék újítani, de úgy látom, hogy kétféle létezik, amit csak fel kell pattintani és amit a vázhoz kell rögzíteini négy gyorskötözővel. Van ilyennel valakinek tapasztalata? Elég lehet a pattintós?
Ilyen hátsó sárvédő toldatot szeretnék újítani, de úgy látom két féle létezik, ami csak fel kell pattintani és mit a vázhoz kell rögzíteini négy gyorskötözővel. Van ilyennel valakinek tapasztalata? Elég lehet a pattintós?