Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

solak Creative Commons License 2015.11.09 0 0 13398
Johnny307 Creative Commons License 2015.11.09 0 0 13397

Pont ilyenem van valahol. Milyen Androidos illetve PC-s programot használsz?

Előzmény: DelSonar (13395)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.11.09 0 0 13396

köszönöm

Előzmény: DelSonar (13395)
DelSonar Creative Commons License 2015.11.09 0 0 13395
Előzmény: Relaxvideo (13394)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.11.09 0 0 13394

hát én itt nem igazodok ki.

tudsz linkelni egy-két bt-set ami biztosan jó?

Előzmény: DelSonar (13392)
DelSonar Creative Commons License 2015.11.09 0 0 13393
DelSonar Creative Commons License 2015.11.09 0 0 13392

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XOBDII.TRS0&_nkw=OBDII&_sacat=0

 

A Kalos a 7-es érintkezőt használja, ami az ISO9141-2 K-Line szabványnak felel meg. De ezek amiket lehet kapni, többféle szabványnak is megfelelnek így működnek. Kiolvasáshoz meg lehet találni programokat PC-re és Androidra is.

Az USB-sek a legolcsóbbak, majd a bluetooth jön és a Wifisek a drágábbak. De Wifis is van már 4-5 körül ingyen szállítással.

Kiolvasó programok közt érdemes körülnézni mert nem egyformán nyernek ki adatokat. Nekem pl Androidos program visszaadja az akku feszültséget is, a PC-s nem. PC-s program viszont grafikusan is megjelenít és el is lehet menteni, így lehet tesztutat elemezni utólag.

Előzmény: Relaxvideo (13390)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.11.09 0 0 13391
Előzmény: Relaxvideo (13390)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.11.09 0 0 13390

Hol lehet kapni 2ezerért? Én 4-ért is max. átalakító kábelt látok..

Előzmény: DelSonar (13388)
Johnny307 Creative Commons License 2015.11.08 0 0 13389

Nekem is van egy hibakód kiolvasó kütyü, de ezzel sokra nem megyek. Hibakódot olvas, lehet vele törölni is, de nem sok élő adatot mutat. Torque nevezetű androidos programmal használom. Jelenleg sajnos nem találom ezt a kütyüt sem.

Előzmény: DelSonar (13388)
DelSonar Creative Commons License 2015.11.08 0 0 13388

Szó volt itt régebben ezekről az OBD kiolvasókról. 2-5 ezer között lehet kapni, nekem pl visszaadja, a hűtőfolyadék hőmérsékletet, üzemanyagnyomást, belépő levegő hőmérsékletet és nyomást, a lambdaszondák értékeit, fojtószelepállást, fordulatszám, sebesség, akku feszültség, bár ez utóbbi csak az androidos kiolvasó programban jelent meg eddig.

 

Vagy két hete beültem a kocsiba egy mobiltelefonnal, a gyerek vezetett én meg néztem a hűtőfolyadék hőfokot. (mivel nyári időszakban vagy másfél literrel fogyaszt kevesebbet a gépjószág mint ősszel-télen.) Akkor derült ki, hogy 80 foknál nem melegszik fel jobban a rendszer. Gondoltam termosztát. Kicseréltettem, a jelenség nem változott. Úgy hogy most a hűtőre áramló levegőt próbálom szabályozni. Mivel elég tagolt a lökhárító, letakargatom a nyílásokat. Most 50% lezárása után dolgozik a motor ilyen 14 fok körüli időben 90-92 fokos hűtőfolyadékkal.

Előzmény: Johnny307 (13387)
Johnny307 Creative Commons License 2015.11.08 0 0 13387

Szerintem egyenletesen jár, de svájci órához nem hasonlítanám. Gyertyákat eddig nem néztem, de holnap ránézek. Üzemanyagnyomást nem tudom mivel megnézni, de amint kicsit melegszik minden ok. Visszaolvastam kicsit és írtak ilyen problémára vízhőfok jeladót. Már csak meg kellene találnom.

Előzmény: DelSonar (13386)
DelSonar Creative Commons License 2015.11.08 0 0 13386

Ha jó az akksi akkor szinte "letépi" az indítómotort a helyéről, úgy megpörgeti. Motor járása egyenletes, ketyeg mint a svájci óra, vagy akadozik, rángat? Gyertyák érintkezői mit mutatnak? Megfelelő az égés vagy trutymós, fekete a gyertya?  (bár, megjegyzem, nekem nyár vége felé mikor a gyújtókábel el volt szakadva az egyes hengernél, rángatott néha a motor de mindig simán indult és sosem produkált leállást, tehát egy henger időszakosan rossz működését még elviseli a rendszer).  Esetleg üzemanyagnyomás megfelelő-e?

Előzmény: Johnny307 (13385)
Johnny307 Creative Commons License 2015.11.07 0 0 13385

3 hete megvolt.

Előzmény: Törölt nick (13383)
Ken_Block Creative Commons License 2015.11.07 0 0 13384

Gyújtás nélkül mérjünk egy feszültséget. Alaphelyzetben 12 körül lesz, majd indítózás közben. Ha szar az akksi, akkor indítás közben leesik 7 körüli értéke, ezáltal tudható, hogy az indítóáram is lagymatag. 

Ha beindul, majd leáll szerintem nagyon nem akksi baj.

Johnny307 Creative Commons License 2015.11.07 0 0 13382

Sziasztok!

 

Segítségeteket szeretném kérni a hiba feltárásában. Mióta bejött a hidegebb idő, azóta nem indul elsőre az autó. Valamikor másodjára sem. Teker, beröffen aztán leáll. Miután beindult akkor is csak alapjáraton ketyeg és nem emelt fordulatszámon. A szóban forgó gépezet: Daewoo Kalos 2003-as 1.2s

Előre is köszönöm!

wector81 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 13379

Igazad lehet. Enyém még rendben van, kopp-kopp. 12 éves.

Előzmény: DelSonar (13376)
DelSonar Creative Commons License 2015.10.28 0 0 13378

Sok választásom nincs, csere érett lett a termosztát, nincs mit tenni.

Előzmény: stevegel (13377)
stevegel Creative Commons License 2015.10.28 0 0 13377

13294-es alatt írtam erről. Évekig szívtam ezzel ugyanígy, megtévesztő volt. Azóta szuper.

Előzmény: DelSonar (13376)
DelSonar Creative Commons License 2015.10.27 0 0 13376

Nem megy a ventilátor. De mivel 87 foknál kellene nyitnia így valószínű, hogy sokkal korábban nyit ezért már nem tud melegedni a hűtőfolyadék mivel megindul a hűtő felé. Szabályozni szabályoz mivel 80 fok +/- 1-2 fok a hőmérséklete. Én el tudom képzelni, hogy mivel a termosztát egy rugós bizbasz, így a 11 év alatt elfáradhatott és kevesebb hő elég a rugó legyőzéséhez.

Előzmény: wector81 (13375)
wector81 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 13375

80°? Az elég alacsony, többlet fogyasztást okoz, az biztos, de az érdekes inkább az benne, hogy hogyan olyan alacsony...? Ha a termosztát nem zár rendesen, lassan melegszik fel, de azért felmelegszik. Ha nem nyit, akkor meg felforr a motor... A 80° minimum érdekes... Valahogy túlhűti a vizet...? Ventillátor fokozatkapcsolója rendben van? Nem lehet, hogy pörög kettesen ha kell-ha nem?

Előzmény: DelSonar (13373)
kutató71 Creative Commons License 2015.10.26 0 0 13374

Szia

Az indításgátló a hibás. A szerelő azt mondja ez biztos. Ezt most ki kell szerelni.

 

Üdv

Előzmény: verebész1 (13371)
DelSonar Creative Commons License 2015.10.26 0 0 13373

Közben megtaláltam:

 

Temperature (Opened Initially - nyitás kezdete) °C (°F) - 87 (189)

Temperature (Perpectly Opened - teljesen nyitva) °C (°F) - 102 (216)

Temperature (Perpectly Closed - teljesen zárva) °C (°F) - 82 (180)

 

Akkor az én Kalosom hűvösebb, mert az üzemi hőfoka 80 °C +/- 1-2 fok. Elképzelhető, hogy emiatt fogyaszt 8 liter körül?

Előzmény: DelSonar (13372)
DelSonar Creative Commons License 2015.10.26 0 0 13372

Tudja valaki, hogy mennyi a motor optimális hőfoka?

verebész1 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 13371

Szia!

 

A általában azt jelenti, hogy a jeladó hiba meleg motornál szokott jelentkezni (az esetek többségében). Szinte mindig beindul a kocsi hidegen.

 

Bár akivel nem így történik, az ne reklamáljon nálam (Mörfi törvénye: Ami elromolhat el is romlik.)

Előzmény: kutató71 (13338)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 13370

Bocs 1.1-es kia rio

Előzmény: almaata66 (13369)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 13369

Ha jól emlékszem a gyár 7.6 literes átlagfogyasztást /1-4 8v/adott meg. Ez teljesen korrekt a többi gyárhoz képest akik 3 lityis fogyasztást ígérnek /0,9 diesel kia/, a Top Gear -ben meg röhögnek a 15 literes fogyasztásán a normálnál persze intenzívebb használat közben. Most viszonylag olcsó a benzin és a gáz is így kibírható ez a fogyi.

Előzmény: DelSonar (13368)
DelSonar Creative Commons License 2015.10.23 0 0 13368

Jó, csak mert az enyém is 6.6 - 8.6 között fogyaszt évszaktól és útviszonyoktól függően. Guminyomás, levegőszűrő nem játszik, mert hetente ellenőrizve van a nyomás, a levegőszűrő meg cserélve max 10 ezer km-ként vagy hamarabb. De évente 1x mindenképpen. minden más tiszta, még az EGR szelep is szinte patyolattisztaságú volt mikor kb egy éve leszedtem. Azért gondoltam, hogy esetleg az érzékelők közötti eltérések okozhatnak ugyanolyan motoroknál eltérő fogyasztást. Bár a fene tudja, én elvagyok ezzel a fogyasztással.

Előzmény: almaata66 (13366)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 13367

"Ja és bocsi  de  mit jelent a kijelzőn gyújtáskor a check narancssárga jelzés?" ez azért sokat elárul...

Előzmény: almaata66 (13366)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 13366

Szerintem egyszerűbb dolgokkal kell kizárni az okot. guminyomás, levegőszűrő, kartercső eldugulása miatt trutyilerakódás és a pillangószelep. talán a kevés levegőt kompenzálja több benzinnel a komputer vagy a lambdaszondák. nekem általában persze csak magamból kiindulva a tudatlanság okoz hibákat a kalózomon. lehet persze egy állandóan nyitva maradó termosztát is. mielőtt bezúzatja még azért ezeket nem árt ellenőrizni.

Előzmény: DelSonar (13365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!