A Kalos a 7-es érintkezőt használja, ami az ISO9141-2 K-Line szabványnak felel meg. De ezek amiket lehet kapni, többféle szabványnak is megfelelnek így működnek. Kiolvasáshoz meg lehet találni programokat PC-re és Androidra is.
Az USB-sek a legolcsóbbak, majd a bluetooth jön és a Wifisek a drágábbak. De Wifis is van már 4-5 körül ingyen szállítással.
Kiolvasó programok közt érdemes körülnézni mert nem egyformán nyernek ki adatokat. Nekem pl Androidos program visszaadja az akku feszültséget is, a PC-s nem. PC-s program viszont grafikusan is megjelenít és el is lehet menteni, így lehet tesztutat elemezni utólag.
Nekem is van egy hibakód kiolvasó kütyü, de ezzel sokra nem megyek. Hibakódot olvas, lehet vele törölni is, de nem sok élő adatot mutat. Torque nevezetű androidos programmal használom. Jelenleg sajnos nem találom ezt a kütyüt sem.
Szó volt itt régebben ezekről az OBD kiolvasókról. 2-5 ezer között lehet kapni, nekem pl visszaadja, a hűtőfolyadék hőmérsékletet, üzemanyagnyomást, belépő levegő hőmérsékletet és nyomást, a lambdaszondák értékeit, fojtószelepállást, fordulatszám, sebesség, akku feszültség, bár ez utóbbi csak az androidos kiolvasó programban jelent meg eddig.
Vagy két hete beültem a kocsiba egy mobiltelefonnal, a gyerek vezetett én meg néztem a hűtőfolyadék hőfokot. (mivel nyári időszakban vagy másfél literrel fogyaszt kevesebbet a gépjószág mint ősszel-télen.) Akkor derült ki, hogy 80 foknál nem melegszik fel jobban a rendszer. Gondoltam termosztát. Kicseréltettem, a jelenség nem változott. Úgy hogy most a hűtőre áramló levegőt próbálom szabályozni. Mivel elég tagolt a lökhárító, letakargatom a nyílásokat. Most 50% lezárása után dolgozik a motor ilyen 14 fok körüli időben 90-92 fokos hűtőfolyadékkal.
Szerintem egyenletesen jár, de svájci órához nem hasonlítanám. Gyertyákat eddig nem néztem, de holnap ránézek. Üzemanyagnyomást nem tudom mivel megnézni, de amint kicsit melegszik minden ok. Visszaolvastam kicsit és írtak ilyen problémára vízhőfok jeladót. Már csak meg kellene találnom.
Ha jó az akksi akkor szinte "letépi" az indítómotort a helyéről, úgy megpörgeti. Motor járása egyenletes, ketyeg mint a svájci óra, vagy akadozik, rángat? Gyertyák érintkezői mit mutatnak? Megfelelő az égés vagy trutymós, fekete a gyertya? (bár, megjegyzem, nekem nyár vége felé mikor a gyújtókábel el volt szakadva az egyes hengernél, rángatott néha a motor de mindig simán indult és sosem produkált leállást, tehát egy henger időszakosan rossz működését még elviseli a rendszer). Esetleg üzemanyagnyomás megfelelő-e?
Gyújtás nélkül mérjünk egy feszültséget. Alaphelyzetben 12 körül lesz, majd indítózás közben. Ha szar az akksi, akkor indítás közben leesik 7 körüli értéke, ezáltal tudható, hogy az indítóáram is lagymatag.
Ha beindul, majd leáll szerintem nagyon nem akksi baj.
Segítségeteket szeretném kérni a hiba feltárásában. Mióta bejött a hidegebb idő, azóta nem indul elsőre az autó. Valamikor másodjára sem. Teker, beröffen aztán leáll. Miután beindult akkor is csak alapjáraton ketyeg és nem emelt fordulatszámon. A szóban forgó gépezet: Daewoo Kalos 2003-as 1.2s
Nem megy a ventilátor. De mivel 87 foknál kellene nyitnia így valószínű, hogy sokkal korábban nyit ezért már nem tud melegedni a hűtőfolyadék mivel megindul a hűtő felé. Szabályozni szabályoz mivel 80 fok +/- 1-2 fok a hőmérséklete. Én el tudom képzelni, hogy mivel a termosztát egy rugós bizbasz, így a 11 év alatt elfáradhatott és kevesebb hő elég a rugó legyőzéséhez.
80°? Az elég alacsony, többlet fogyasztást okoz, az biztos, de az érdekes inkább az benne, hogy hogyan olyan alacsony...? Ha a termosztát nem zár rendesen, lassan melegszik fel, de azért felmelegszik. Ha nem nyit, akkor meg felforr a motor... A 80° minimum érdekes... Valahogy túlhűti a vizet...? Ventillátor fokozatkapcsolója rendben van? Nem lehet, hogy pörög kettesen ha kell-ha nem?
Ha jól emlékszem a gyár 7.6 literes átlagfogyasztást /1-4 8v/adott meg. Ez teljesen korrekt a többi gyárhoz képest akik 3 lityis fogyasztást ígérnek /0,9 diesel kia/, a Top Gear -ben meg röhögnek a 15 literes fogyasztásán a normálnál persze intenzívebb használat közben. Most viszonylag olcsó a benzin és a gáz is így kibírható ez a fogyi.
Jó, csak mert az enyém is 6.6 - 8.6 között fogyaszt évszaktól és útviszonyoktól függően. Guminyomás, levegőszűrő nem játszik, mert hetente ellenőrizve van a nyomás, a levegőszűrő meg cserélve max 10 ezer km-ként vagy hamarabb. De évente 1x mindenképpen. minden más tiszta, még az EGR szelep is szinte patyolattisztaságú volt mikor kb egy éve leszedtem. Azért gondoltam, hogy esetleg az érzékelők közötti eltérések okozhatnak ugyanolyan motoroknál eltérő fogyasztást. Bár a fene tudja, én elvagyok ezzel a fogyasztással.
Szerintem egyszerűbb dolgokkal kell kizárni az okot. guminyomás, levegőszűrő, kartercső eldugulása miatt trutyilerakódás és a pillangószelep. talán a kevés levegőt kompenzálja több benzinnel a komputer vagy a lambdaszondák. nekem általában persze csak magamból kiindulva a tudatlanság okoz hibákat a kalózomon. lehet persze egy állandóan nyitva maradó termosztát is. mielőtt bezúzatja még azért ezeket nem árt ellenőrizni.