Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Szolgálati autóként futott az Opel gyárban mint a főmérnök autója.
Amikor én megvettem és számoltam minimum-maximum "kihordási időt" Akkor az ár-érték arány nagyon jó volt. A Fogyasztási cikkeknél nagyon nem érvényesül a hármas szabály.
A megfeftés talán az alábbi: Ottónak van egy 16 szelepes gázmotorja, amivel fűt, a 16 szelepből 4 működik a többi tartalék, i, mint beleinjektál ezt azt, de azt nem írja mibe...
Az a gusztustalan ebben az országban, hogy kivagy szolgáltatva minden hatósági jogkört kapott társaságnak. De azért én bementem a cég központjába és közöltem inteligens modon az ügyvezetővel, hogy nehezményezem azt az apró tényt, hogy a munkatársának halvány lila gőze se volt arról az apróságrol, hogy hola mérőnyílás a kazánon.
Látom megy a csevely a káros anyag kibocsátásról, amit állítólag a kémény seprők mérnek. Nem tudom a kondenzációsnál mit mérnek, de egy modern un. turbós zárt égésterű kazánnál a következőket mérik :
elsőként üzemmbehelyezés előtt a rendszer tömörségét. Az alsó un. tisztító nyilásba behelyezknek egy felfújható labdát felfúják , ezzel egy időben fent a magasban szintén u. ez nyomás alá helyezik a kémény - füstcső rendszet és mérik a nyomás esést. A konkrét értékeket nem tudom.
Csak ekkor ebből az egy alkalomból kell felmenni az egyik mérő embernek a felső részhez.
Aztán az un. sor ellenőrzések során mérik a követlezőket :
égéstermék hőmérséklete, hatásfok, CO2 tartalom ill oxigén tartalom -lehet persze, hogy mást is most nem vagyok pillanatnyilag képben.
A lényeg nem is ez, hanem, hogy ezeket nem dokumentálják. Van az ürgének egy műszere, azon egy mérőszonda, ez be a füstcső un. mérő nyilásába ( nem azonos a tisztító nyilással ). Aztán méreget és ebből olyan következtetést von le amilyent akar.
Egyik lakalommal kértem a mestert mutassa mán, mondja, hogy sajnos már letörölte.
Az aműszer lehet már nem is hiteles . Lehet az illető valamit rosszul értelmez. Mindegy , ez így szerintem nem szabályos. Minimun ha mér valamit előre kell közölni milyen határértékek között kell lenni egy eredménynek, azt dokumentálni illik.
Csak érdekesség _ nyáron a kánikulában - kb. 32 fok kint, méri a füstgáz hőmérsékletetét, ha jól emlékszem csak a melegvíz kör kapcsolt be, mért olyan 52 fokot. Lehet annyi volt, de minimum az egyensúlyi állapot nem állt be - az indítás után 4 másodpercmúlva már közli is a mért értéket. Tény a hőcserélő intenzíven hűti a fűstgázt, na de akkor is. Aztán később a keresztkérdéseimre mondja, hogy a kilépő füstgáz hőmérséklete ott fent legalább 150- 160 fok. Hogy a fenében amikor kilép a hőcserélőből - 30 cm -re, akkor csak 52 fok majd vagy 8 méter után 150 fok ??
Ha lesz ilyen hogy károsanyag kibocsátás mérés , akkor minimum az elszenvedő féllel is kéne közölni (előre ) a mért összetevőket azok alsó és felső értékét. Természetesen értem én a mérés lényegét -ez egy módszer a fontosságuk demonstrálására.
Igazából hosszútávon megérte a csere, de ezek a felesleges kiadások, a felesleges kötözködés borít ki. Milyen vonalon kellene elindulni ha kijön a kéményseprő és szakvéleményt kér? Ha nem engedem be megbüntetnek:-((((
Mire gondolsz, hogy rosszul csináltam? Azért az nem úgy volt, hogy leszereltettük a falról a cirkót és helyére fel a kondenzációs kazánt. Tévedsz, semmi nem hiányzik, a kint járt szakember megállapította, hogy nagyon perfektül van megcsinálva, jó anyagokból. Nem értetted a bajomat.-((( a lehúzást, amit a kéményseprők csinálnak.
Na erről érdeklődtem én is szóval minimum ilyen költségekkel kellen számolnom ha kicserélem a régi Fég cuccot egy kondenzációs kütyüre. Ez a max lehúzás. Ezek szerint marhára nem éri meg lecserélni inkább más vonalon kell indúlni ahol nem kötnek bele egy kéménysapkába!!:-)