Valami ilyesmi történhetett a cseh-német határon. Van ott két állomás nagyjából párhuzamos vágányokkal, rögtön egymás mellett a határ két oldalán: Ebersbach és Jirikov. Sajnos ettől többet nem tudok a dologról, csak egy Desiróból kinézne láttam átutazva a német oldalon.
Mivel nincs A.G. ezért én rakom be a mai Tomcat adagot. Egy kicsi MÁV Tomcat szemével (kivételesen visszafogott stílusban, mivel valószínüleg halálfáradtan írta:))
Ne felejtsd el, hogy tengerentulon az emberi ökörségek gyüjteménye csupán alig több mint 500 éves, mi meg már tulvagyunk néhány évezreden.
A cseh-szlovák határon sem zavarta korábban senkit, hogy a másik ország területére éppitette a disznolt, a kocsmát, az orvosi rendelöt vagy a kocsmát, ez csak akkor lett probléma mikor valamilyen ökör nekifogott határvonalakat rajzolgatni.
(Az országhatárok ugy-ahogy már 1968 ota megvoltak, csak a kutya sem törödött velük mint Mo-n a megyehatárokkal).
A sinekröl nem hallottam, de váltóállitorol szoltak már a regék, hogy az a határon tulra esett (azt hiszem valahol a makovi vonalon történt).
>Mint minden mü határhuzogatásnál (azt hiszem ezt mi talán a legjobban ismerjük Europában) mindig elöfordul ilyen meg olyan ütödött döntés. No, azért nemcsak... Nézd meg az USA és Kanada között a vonalzóval húzott határt. Vagy délen, a háborúban született USA-mexikói határt (ld. New Mexico állam). Hogy Afrikáról meg Ázsiáról már ne is beszéljünk. De hogy ONtopic legyek: olyanról tud valaki, hogy vasútvonalnál húzták meg a határt, és az egyik sín az egyik államhoz, a másik a másikhoz tartozott?
Mint minden mü határhuzogatásnál (azt hiszem ezt mi talán a legjobban ismerjük Europában) mindig elöfordul ilyen meg olyan ütödött döntés.
Vágujhely felett bizony sok gazdának esett a disznoolja (stb.) a szomszédos ország területére és még a mai napig is "különleges " papirokkal közlekednek a házuk meg az olok között.
Még nagyobb baj akkor keletkezett mikor a kocsma esett a tuloldalra - emiatt még ölre is mentek sokan 1993-1995 között, amig meg nem épült (nyilt) a másik a hazai oldalon....
Írtam egy kis beszámolót a hétvégi celldömölki vasutasnapról de az IE f@szsága (vagy az enyém?:-)) miatt elszállt akit érdekel annak megírom levélben:-)
Összességében jó volt, jó volt rutthin kollégával is találkozni, úgy hogy már előtte is ismertem de most már így is szóval éljen élljen!:-)
Olyannyira a búzamező közepén, hogy Vrbovce állomás pont a határon fekszik (fele itt, fele ott), és az ember bárhonnan jön, bárhova megy (akár Szlovákiából jön, és Szlovákiába tart), személyi azonosításon esik át :)
Mikor épült az az állomás? 1920 előtt? Akkor hol volt a cseh-magyar határ?
Atomheart: A Budapest-Miskolc-Kassa-Poprád... vonalon közlekedő 530-412-606 (Rákóczi nemzetközi gyors - Liptov rapid) mely kocsijai közlekednek Poprádig, és melyik csak Kassáig.
A Budapestről induló kocsik végigmennek a teljes útvonalon. Később még kap plusz kocsikat, kocsmakocsit is. (Vagy Hidasban, vagy legkésőbb Kassán.)
A Budapest-Miskolc-Kassa-Poprád... vonalon közlekedő 530-412-606 (Rákóczi nemzetközi gyors - Liptov rapid) mely kocsijai közlekednek Poprádig, és melyik csak Kassáig.
Olyannyira a búzamező közepén, hogy Vrbovce állomás pont a határon fekszik (fele itt, fele ott), és az ember bárhonnan jön, bárhova megy (akár Szlovákiából jön, és Szlovákiába tart), személyi azonosításon esik át :)
Az állomás mögött van egy nagy határőrház, ami már most félig le van épülve, szerintem egy-két év és össze is dől...
Belföldi forgalomban nem kell rá helyjegy, sőt, nem is tudsz venni rá.
Illetve... Elvileg egy nemzetközi pénztárban ki lehet adni egy nemzetközi helyjegyet 765 forintért a Budapest-Mezőtúr viszonylatra a Pannoniára, de megnézném a pénztáros arcát, ha Te ilyet kérnél tőle. Értelem pedig nem sok van, mert ha zsufi a vonat, megnézem, hogy Te hogy tudod elfoglalni a lefoglalt helyedet.
Üdv!
Sürgős segítséget szeretnék kérni (MÁV infó hozta a szintet, pedig megint nem kérdeztem bonyolultat) Pannónia nemzetközi gyors ügyben.
Hétfőn 8:30-kor mennék vele Mezőtúrig, a szerelvény számos háló/fekvő/étkező/bicikli stb. kocsiból, valamint két CD és egy MÁV ülőkocsiból áll. Mivel nem bízom a fél napja úton levő CD kocsikban, a MÁV-ot pedig a Keletiben csapják hozzá, meg hát a hely is elég kevés a vonatban, szeretnék rá helyet foglalni (R)=a Magyarországról induló kocsikban a helyjegy váltása kötelező. Namost, az én véleményem, hogy ezegy ingyenes helyjegy, amit nekem váltani kell, az infos összezavart. Mit kell kérnem és kapnom? És ezt miért is nem tehetem meg telefonon, csak személyesen?
Benbe
>Régen nem volt itt határ. Tájékozatlan vagy! Régen volt ott (a környéken) határ. Régen Pozsonytól délre nem volt határ :))) Mikor vonattal utaztam Brnoba és vissza, Budapesttől Budapestig 13-an (includung kalauses) ba.. gattak...
Én a közelmúltra gondoltam. De a "csehszlovák" időszakban teljesen eltűnt ez. Állítólag valahol búzamező köezpén húzták meg a határt. Lehet, hogy a két határ nem egyezett meg 100%-ig?
>Ha bemész egy boltba nem szoktál köszönni? Szoktam. És MOST már általában vissza is köszönnek. Nagy változás. Bocs az OFFért.
Amikor bejött a TESCO, azért behozott néhány dolgot Angliából. Pl. A mozgássérültek is könnyen bemehetnek a boltba, és nem keverednek bele a forgóajtóba, valamint azt amit te említettél, hogy a pénztárosok köszönnek.
van-e valakinek valmilyen infója a 100a további felújításának menetéről? Elsősorban az érdekelne, hogy Pilis állomás sorra kerül-e (hallani arról, hogy elfogyott a felújításra szánt pénz), illetve hol és mikor lesznek vágányzárak.
Illem dolgában teljesen igazad van, úgy lennének rendben a dolgok, ha mindenki udvarias lenne mindenkivel.
De azt is figyelembe kell venni, hogy a vasút fizetős szolgáltatás, ahol az utas fizet, a kalauzt meg fizetik... tehát a kalauz szolgáltat az utasnak, és nem fordítva. Ebből pont annyi következik, amennyi pl. egy szállodában a recepción is: a recepciósnak KÖTELEZŐ az udvariasság, míg a vendégnek "csak" ILLENDŐ. Nos, ettől a vasúti szolgáltatás távol áll, mindkét oldalról nézve.
Érdekes egyébként, hogy csak nálunk tahó a hálós kalauzok többsége, sokat utaztam már lengyel hálókocsin is, és ott szinte mindig nagyon rendesek és segítőkészek voltak. Pedig a múltjuk pont ugyanolyan, mint nekünk... Úgy látszik, ott viselkedéskultúrában kicsit jobban sikerült megközelíteni Nyugat-Európát. Talán egyszer nekünk is sikerül, utasnak, vasutasnak egyaránt.