Hátha érdekel valakit itt. Eladó lett a 2004-es Smart CDI-m. Minden visszaolvasható itt róla, 180e km, egy német tulaj + én egy hónapig, 4 jó gumi, kavicsmantes szélvédő, jéghideg klíma, teljesen automatizált váltó, nem dohányzó, két kulcs, magyar rendszám, mindene működik, nevemen van, nem zsákbamacska. Belül nagyon szép, kívül az első három elemet kell színre fújni, minden elem hibátlan. Az eladás oka: halálfélelem :-))))))))))))))
Ára alkudozóknak 650,- mindenki másnak fix 570,- (évjáratában így a legolcsóbb magyar papíros dízel Smart a használtautó találatok közül)
Plusz egy százasért adok hozzá egy motor és váltó nélküli olasz papíros autót, amiben üvegtető napellenzővel, CDs rádió, 3 ép és egy javítható alufelni, meg egy halom alkatrész van még.
Köszönöm szépen a válaszokat legalább van valami fogalmam arról, hogy mi a gond próbáltam szétszedni de azt hiszem kevés vagyok hozzá úgyhogy úgy döntöttem keresek egy szervizt.
Ma kiderül, hogy az önindítóra rá tud-e nézni a helyi szerelő -- aztán jönnek az olyan logisztikai gondok, hogy hogyan kerül ki a kocsi a telekről...
Az ülésfűtés gyári, de látva az indexkapcslóban lecsupaszolódott kábeleket én más semmilyen elektromos anomálián ne lepődöm meg.
A tetővel kapcsolatban azt nem értem, hogy miért működik másképp, mint egy hete. Akkor biztosan nyomni kellett folymatosan a gombot, ha elengedtem, megállt. Most meg rányomok egy rövidet és végignyílik a teéjes felső rész. Erre mondta a gazdája, hogy programozható -- de hogyan?
- Statisztikára alapozva önindítót mondok, mindenesetre ha azon gondolkodnál, hogy újat veszel felejtsd el a kínai szarokat. Ha szükséged van rá, felújított önindítót tudok adni 25.000 ( gyári alkatrészekből) és hozzá az új behúzótekercset 7500 ért.
- Azért nézd meg a testkábeleket, próbáld meg úgy elindítani, hogy az akksi negatív sarujáról húzol hátra egy testet a váltóra.
A tető magától elhuzódik:
- igen, ez így működik, ha egy rövid időre nyomod a gombot hátra akkor az magától hátramegy.
- hosszan nyomva pedig ameddig akarok
- kézifék visszajelző világít:
- kevés a fékfolyadék a tartályban elől ( szembe állsz akkor a bal kezednél lévő rácsot kell kivenni) a tartályt tetejét kur.a nehéz általában letekerni.
- ülésfűtés visszajelző világít, valószínű hogy utólag került bele és a kábeleknél nem a gyárit használták, így megváltozott a kábel valamely tulajndosága ehhez nem értek.... és azért világít halványan, vaaaagy zárlatos a panel
az önindító csere kb 4-5 óra, a dízelnél le kell engedni a vizet is. :)
a fékfolyadék szintje attól is lecsökken ahogy kopik a fékbetét
nagyon sok autónál ez jelzi hogy elkoptak a fékek.
ha határon volt a feltöltési mennyiség nagyon kevés kopás előidézheti a jelenséget, de elképzelhető fékfolyadékvesztés is ami jellemzően a hátsó fékmunkahengerek hibájából adódik, de észrevehető a hátsó kerekek belső oldalán a kicsapódás.
2 hónapja cserélték úgyhogy gondolom annak rendben kell lennie legalábbis nagyon remélem. Csak az a furcsa hogy leginkább ahogy megállok akkor villan ki és amikor indulok rá pár másodpercre el is alszik.
Több Smartban is láttam már a fékvisszajelzőt fel-felvillanni menet közben, ami utalhat a kézifékkapcsoló vagy a vezetékezés zárlatára de akár fékhibára is.
A fékfolyadékszint rendben van? Csak mert ezt is jelezheti a kontrollfény.
Ki akartam mérni a kapcsolót, de ahhoz ki kellene szerelnem az üléseket, amit meg ugye a szegecselt fiók miatt nem vállalok be.
Egyébként létezik elektromosrendszer-rajz a Smarthoz? Csak mert nem találok, még pénzért sem.
Azt hiszem nekem is lenne 1-2 kérdésem 2003as smart fortwo coupem van ami most esett át egy motorfelújításon rengeteg pénzért de hát nem nagyon akarja hogy nyugodt szívvel használjam így most ég az izzó az abs és a kézifék lámpa izzót cseréltem most nem változik a kézifék ki van engedve viszont ennek a lámpája csak néha villan fel egy rövid időre valaki esetleg tudd benne segíteni hogy ezzel mit lehet csinálni vissza a szervizbe vagy csak kontakt hiba lehet? Vagy valakinek valami tapasztalata ha már volt téma akkor bocsi próbálom visszakeresni de elég nehéz de próbálkozok még. Köszönöm
Köszönöm -- egyelőre várom, hogy a helyi szerelő felvegye a telefont, ha ez nem történik meg záros határidőn belül, akkor kifúrom a szegecseket és mérek.
Birogyulához csatlakozva: én is nagy tempomathasználó vagyok, városon belül is. Egyszerűen kényelmes -- ráadásul alég hosszúak a lábaim, így a családban vezetett autókban nem is tudom kinyújtani a gázpedálig, megváltás a tempomat. Kár, hogy a 2002-es diesel Smartba a jelek szerint nem tudok gyárit tenni, az utólagos meg egészen horroro áron lenne.
Kérdés persze, hogy mennyire messze van az a ház, de friss smartosként nagyon jól jön minden kapcsolat -- felhívom!
Most a helyi szerelőig tudok aljutni, aki elvben ért hozzá, mert régi Smart-használó család.
A dolog érdekessége, hogy a klíma kivételével ez egy hibátlan autó volt -- baráttól vettem, ismerem.
Abban apillanatban kezdődtek a problémák, hogy hozzám került. Az első éjszakám pl. azzal telt, hogy újravezetékeztem az indexkapcsolót (összerakni volt igazán jó móka...), mert lemállott a szigetelés a bajuszkapcsolóban a világításvezetékekről -- előző nap simán levizsgázott az autó, helyzetjelzők nélkül nem ment volna. Aztán az autó simán bezárta magát, benne a kulccsal -- mivel ugye nem érezte, hogy nyitják az ajtaját, a második kulcs meg az eladónál maradt.
Most meg ez az indíthatatlanság -- szerencse, hogy nem az eredetiségvizsgálaton, két indítással előbb, innen jó 2 kilométerre.
Ja, mégvalami: ismertek olyan szakit, aki fényszórótest-fület tud javítani? A mogyorólámpa felső füle félig hiányzik, az ima tartja a helyén.
+ kérdés: A dieselt vajon be lehet tolni? Benzinessel már csináltam, de diesel autóval most találkozom először.
Az a vékonyabb köteg rendben van, szép tiszták az érintkezői.
A logikám és az Evilution szerint valószínű, hogy az önindító kábelcsatlakozója rohadt szépen el -- amihez persze le kell bontani az autó hátulját, amihez hozzáértő szerelő kell, aki a közeli jövőben nem rendel, továbbá egyelőre fogalmam sincs arról, hogyan jut el hozzá a kocsi -- ki kell vontatni a kertől, ami egy jó 20%-os felhajtón keresztül lehetséges.
Ezen kívül ugye nem érzi a bal ajtó nyitását, ami persze nem egy mezei gonbbal történik, hanem a zárszerkezetben van az érzékelő. Ehhez képest hab a tortán, hogy a kézifék visszajelzője is rendszeresen felvillan.
A légkondicionálóból állítólag vagy három éve szállt el a gáz, azóta száraz -- abból is lesz egy jó kis vircsaft.
Az a legbosszantóbb, hogy az döntötte el a vásárlást, hogy milyen jó lesz a Smart a nyaralásra. Hát, a nyaralás alatt már nem fog vele foglalkozni a szerelő... :(((
Azt az irdatlan nagy kábelköteget, ami a lelóló táblába vezet és akkora, mint az ENAIC fővezetéke? Hogyan tudom azt lecsatlakoztatni, eleve hozzáférni???
Még egy kérdés: az eladó szerint programozható pár funkció, pl. hogy automatikusan záródjanak az ajtók, hogyan kelljen nyomni a gombot a tetőnyitáshoz, villogjon-e az index záráskor, stb. Ha ez így van, hogyan férek hozzá? (Hátha egyszer még be tudom indítani a kocsit...)
teljesen szabályosam ki kellene vedd a vezetőülést álványostól hog fell tudd emelni a hátsó szőnyegrészt, de ha előretolod akkor nagyon kényelmetlenül be tudsz oldalról-hátulról nyúlkálni alá viszont így nem látsz semmit belőle. ha gonosz vagy és egy snitzerrel átvágod a hátsó rögzítés előtt a szőnyeg kétcentis fülét akkor ki tudod billenteni az ülésbak alól és középfelé felhajtani...
Erős nosztalgiám van, vagy 15 éve nem írtam indexes fórumba -- most viszont vettünk egy Smartot, és Nálatok látom az otolsó on-line esélyt.
2002-es, CDi cabrio.
Eddig annyit használtam, hogy elmentem vele eredetiségvizsgálatra meg az okmányirodába, mindennel együtt lehetett vagy 50 km és 20-25 indítás -- nem is volt gond.
Most viszont, hogy már használnánk, megmakacsolta magát, nem indul. A műszerfal világít, nem jelez hibát, a kulcs elfordítására hallom a kattanásokat és a szervomotorokat, de az önindító már nem ad életjelt. Az akku rendben van, nem is szívja el semmi az áramot indítózási kísérlet közben.
Ami viszont érdekes, és ami miatt elsőre nem az önindítóra gyanakszom, az az, hogy az autó logikai viselkedése is megváltozott.
Amikor még jó volt, zárásra6nyitásra nem villogott -- most hármat villan az index.
A tetőgombot nyitáskor végig nyomni kellett az első szakasz végéig -- most elég megnyomni, nyomva tartás nélkül is végigfut.
Ha beszállás után nem indítottam, és a kulcsjellel letiltott, ha megnyomtam a nyitásgombot, pittyent egyet -- most nem pittyen, viszont rányit a zármotorokra.
A kulcs távirányítása tehát rendben van, de mintha az indításgátló (ami elvben passzív a kulcsban) nem oldana ki.
Két gyári kulcsom van, a kocsiban az akkut már kötöttem le és vissza.
Rendelhető a pappastól (múlt honapban rendeltem) Szóval 22000 ft vagy amennyit ezelőtt irtam. Berakod, helye megvan neki, kábel ott lesz. Feltanítani meg 3 perc. 5-10.000 ft ot szoktak kérni ha más csinálja meg neked.
Sziasztok, tudtok letölthető magyar biztosíték tábla leírást 450-hez? (600 benya) Próbáltam itt a bal oldalon keresni, de nem tudom beállítani, hogy csak a Smart fórumban keressen.
semelyikben nincs középen. mindegyikben a bal térded felett van a biztitábla. csak az eobd csatlakozó helye változott. mindegy is.
a biztitáblát (SAM modul) le kellene csatolni a helyéről és az összes kábelcsatlakozást ellenőrizni kell és kontakt sprével leápolni.azonkívül a féklámpa kapcsolót is le kell ellenőrizni, nagyon sok "váltóhiba" esetén ez a bűnös
Elvileg bemérték van e kábelszakadás a váltómotornál de nincs
nem váltómotorról hanem kuplungmotorról beszéltem
szerintem keress egy olyan műhelyt ahol tudják hogy kell a smartnál hibát keresni, javítani mielőtt elkezdenél összevissza vásárolni feleslegesen bármit is.
Az egyik legjobb elektronikai szakertő vizsgálta ezt garantálom. 2 műszere sem mutatott hibát a kocsin, mire hoztak egy gyári műszert ami kimutatta az elektronikai hibát. Ő mondta h itt már fizikai probléma lehet a kocsival. Veszprémben javították/javítják. Nem értek ennyire mélységesen a kocsikhoz, de 3 hónapja vettem és 20 km után megadta magát a kocsi, azóta küzdök vele h javítsa már meg valaki. A villamossági szerelő mondta h ennél többet nem tud, mert nem emeli rá a kuplungot valami.Ha az lehet a baja....:(
ha tudták tanítani a váltót akkor mechanikusan rendben kell legyen. (egyébként szög egyszerű belseje van)
ha nem ír ki semmit az sokkal inkább elektronikai hibára utal. gyakran csak a váltóra menő kábel sérülése okoz ilyen panaszt.
bontott váltót már huszonöt-harminc körül lehet venni de akkor még ott van a kapcsolómotor, a helyzetérzékelő és ilyenkor gyanús a kupplungaktuátor is.
azért nem indul az autó mert nem érzékeli hogy üresben van, vagy nem emeli rá a kupplungot. szerintem elsőként ezekkel kellene foglalkozni nem a váltóeldobással.
lehet tudni hol küzdenek vele és mivel tanították a váltót?
Feszültség szabályzó a hiba oka. 2003 előtti autókhoz amelyen a diódahídról csak 1 láb lóg ki, arra nem kapsz utángyárott szabályzót. Ha kell nekem van itthon, és tudok is küldeni gyári bontottat.
Ugyanez a sztori lement már régebben is, hogy a gyár kijött valami újabb olajjal, és onnantól az volt az előírás. A 236.14-nek talán a 236.10 volt az elődje (már nem emlékszem). Valószínűleg ez a 235.71 a 236.14 utódja. Mivel én 4 év lemaradásban vagyok a frissítéssel, így ezt még nem látom, a Pappas meg már igen. Ha így van, márpedig a leveled alapján nagyon így néz ki, akkor a 236.14 és az utódja, a 235.71 is jó bele. Szerintem :-)
Viszont 75W-90-et én magamnak nem tennék bele. Mercedes kéziváltókkal nincs jó tapasztalat ezzel az olajjal, lásd Herr Szélességjelző tapasztalatait is, akinek megkésve Boldog Névnapot kívánok! :-)))
te nem érted mit akartam írni, megint olyanon vitatkozunk amin felesleges, megnéztem a Wis-ben mi kell bele, megkérdeztem a Pappast, és válaszoltam az úrnak, Tőled is csak az okos kommenteket kapom nem hogy bemutatnád hogy ki a fasza csávó és belinkelnéd te mit találtál a szakirodalomban.
A Volkswagen dízelbotrányát követően a német közlekedési minisztérium megbízást adott arra, hogy 29 dízelmotorral szerelt autónál teszteljék le a széndioxid-kibocsátást. Ezek közül 19-nél már megvannak a teszteredmények, ezeket közölte ma a közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt. A vizsgálat kimutatta, hogy a két autónál kirívóan magasak voltak a tesztértékek, az egyik egy 0,8 literes dízelmotorral szerelt Smart, a másik egy 1,6 literes dízelmotorral szerelt Opel Zafira volt. A Smartnál újabb vizsgálatok szükségesek, az Opelnél azonban módosítani kell a motorvezérlő szoftvert, a forgalomból azonban semelyik modellt nem vonják ki.
Már az időszámítás előtti időkben,a W124 kéziváltójába is 236.1-es ATF-et írt elő a gyár.
Aki hagyományos hajtóműolajat tett bele,annak jellemzően elnehezült a váltás érzete,illetve az ilyen olajjal használt váltókat ha visszaállították az előírt automata olajra,zajosak lettek.
Egykori Sprinterem (W903) kéziváltójába kellett még ATF, és ezt sokan nem tudták. Ha ilyen sima 75W-90 olajakat öntöttek bele, alig lehetett váltani. Télen meg meg sem moccant a kar.
Pappas azt mondhatja csak, amit Stuttgartban a WIS-be beírnak, márpedig ott most is MB236.14 (ATF) szerepel. Ha okosabbak lennének a gyárnál, hivatalosan akkor sem mondhatnának mást. Legfeljebb nem hivatalosan, pult alatt :-)
Csak érdeklődésképp: miért jó ha nem ATF-et teszel bele?
a Longlife olaj csak akkor longlife ha a konstrukció amiben alkalmazzák arra van tervezve. maga az olaj nem fogja feloldani/megnyújtani az előírt csereperiódust.
mondtam mindenki azt rak mindenhová amit akar,
a smart robotizált váltójában nincsenek fékszalagok, lamellák, olajszivattyú és egyebek tehát nem kell nyomást, hőterhelést tűrnie az olajnak.
egyszer ha nagyon ráérek utánakeresek melyik alvázszámnál jöttek rá hogy nem kell ATF (kb 2000-től) de sajnos az istenített pappas ezt azóta sem tudja
Nem akarnék nagyon belekotyogni, de a WIS azt írja az enyémre (2004. dízel 450), hogy 717.409 mechanisches Getriebe, 1,4 liter MB236.14
Mivel nem értek a Smarthoz, így ezt teszem bele, és nem kisérletezek. Pláne, hogy a Mercedes 722.6-os váltóim miatt van is itthon belőle 20 literes kannában.
Nyilván nem 2,5 litert vártam, de ebben a 4,2-ben alig volt klíma (nemrég lett feltöltve), egyáltalán nem volt semmi dugó, Budapest is csak egyszer, szombat reggel, nulla forgalomban. Viszont volt benne 60km országút 90-el, míg Bp-t elértem, az is volt vagy 2x10km fix 90kmh. Csupán abba gondoltam bele, hogy klímával felkúszik majd esetleg 5 literre. Azt azért már nem nevezném kis fogyasztásnak egy akkora autóhoz. 6,5-el eljártam ugyanitt egy S210 E220T CDI-vel is. És még sokkal drágább sem volt, mert 1000CHF volt az ára 225-ös árfolyamnál, 9 éves korában, ez meg 550EUR volt 13 évesen.
Ha már ez a forum tényleg arról szól, hogy minél jobban ismerjük meg a gépet, akkor a hivatalos előírás, hogy a 2007 előtti smartokba 235.71 olaj kell, ha a pappas autót hivjátok fel, ezt fogják mondani.
Ma másodszor tankoltam tele a kis fűnyírót, így megvan az első átlagfogyasztási adat: 4,2L/100km.
Egyszer hazajöttem egy vészüzemes E220CDI limuzinnal Londonból, 4,2L/100km fogyival (1560kg, 2149ccm, 143 ló, 5G automata). Oké, más viszonyok, állandó 90-100kmh autópálya, ez meg rövid városok és egy kis országút, na de akkoris! Félek is benne. Azt hiszem ez nem lesz nálam sokáig...
Par napja valami hangot hallok menet kozben. Foleg alapjarat kozeli fordulatszamon hallani, mikor esik le a fordulat. Nem is tudom pontosan leirni, mintha visszhangos lenne, vagy mi. Semmi mas jelenseg nincsen, teszi a dolgat rendesen.
Mindenkepp meg akarom nezetni, legyen rendbe muszakilag, mindenhogy. Elvileg par het mulva lesz uj.
Ez egy 2007-es 451-es, cdi. 132000 km-el. CabriIo, passion felszereltseggel. Nagyon vigyaztam ra, toresmentes valoban. Ha valakit esetleg erdekelne, keressen meg.
Mar volt benne cserelve 20000-el ezelott kuplung, izzitogyertya Olaj is neha😀
Nekem a négyszer ekkora (3222ccm) CDI motorosból átülve egyáltalán nem evidens, hogy ezzel tényleg lehet előzni. Ma klímával nem sikerült a megállóból pofátlanul, tükörbenézés nélkül elinduló Tesco buszt. Vissza kellett mennem mögé. A másikkal meg csak arra kell ilyenkor figyelnem, hogy ne kilinccsel előre előzzön a 2 tonnás kombi bódé :-)
Tud valaki jó áron generátort 800-as cdi-be? 2004-es Lehet bontott, felújított, új, de nem horror áron, mert kölcsön kocsi (pont nálam könyökölt le) és el fogják adni, így újat pl nem szívesen vennék bele. Eddig is 20 ez, hogy ki be szerelik.
Bosch: 0124225020
0004717V005
Merci: A011154802
Ha igen, kérlek hívjatok: +36204595219
még ma kéne, mert aknán a kocsi, a szerelő még ma, holnap van,de jövő héttől 1 hét szabi
A mai fejlesztés: elmállott műanyagkormány kuka, bőrös be, összes kilométeróra körüli műanyagelem kádban elmosva, kormánykerék műanyagok szintén, döglött műszerfalizzók kicserélve, fekete számlap ezüstre cserélve.
kartervisszavezető cső, lényegében a szelep arra szolgál, hogy a turbónyomást ne engedje be a karterba, de vákum alatt a motorban keletkező gázokat vissza vezesse, hogy az elégjen. . Amúgy újban 7800 Ft a gyári. Unixban is kapható, de az gagyi, hamar tönkre megy.
Valóban van nálam 3db ilyen felni, jól mondja Krisztián (meg még egy majdnem teljes autónyi eladó alkatrész), de igazából egy hátsót szerettem volna hozzá találni, hogy teljes legyen a szett. Azért lehet, hogy rábeszélhető vagyok az 1db külön eladására. Ha lemegy ma a lányom érettségije, hívlak!
Nagyon érdekes alkatrész remélem sokáig bírja a feladatát elvégezni.
Szekunderlevegő rendszer
A bemelegítés fázisában a motor egyenletes járásához dúsabb keverék szükséges. Mivel a katalizátor működése csak kb. 300 °C-os hőmérséklettől ideális, ezért ebben az időszakban a károsanyag-kibocsátás megnő. A kipufogógázban található elégetlen vagy részben oxidált szénhidrogén és szén-monoxid részecskék oxigén hatására további, hőfelszabadulással járó reakcióra képesek. Ezt használja ki a szekunderlevegő-rendszer, amely friss levegőt juttat a kipufogócsonkba, ezzel előidézi az oxidációs folyamatot, amelynek a hőtermelése lerövidíti a katalizátor bemelegedési időtartamát.
A szekunderlevegő-rendszer a motorindítás utáni kb. 20. másodperctől rövid ideig (~60-90s) működik. A működtetés időtartamát a hűtőfolyadék hőmérséklete határozza meg.
Az OBD felügyelet a rendszer működésének ellenőrzéséhez a lambda szonda jelét használja fel. A lambda szabályozás ebben az időben még nem aktív, a szonda viszont folyamatosan jelzi a vezérlés felé, hogy rendkívül szegény keveréket érzékel (a bejuttatott plusz oxigén miatt). Ebből a jelből az ECU képes kiszámítani, hogy a szekunderlevegő-rendszer megfelelően működik-e, megfelelő mennyiségű friss levegő került-e a kipufogórendszerbe.
Ha a számítás eredménye az előre meghatározott tartományon kívül esik, a rendszer a MIL lámpa bekapcsolásával, és a megfelelő hibakód eltárolásával jelzi a meghibásodást. A szekunderlevegő-rendszer vizsgálata időszakos, a lefolytatásához a motor indításakor a hűtőfolyadék hőmérsékletének -12 és +50 °C között kell lennie, a motornak alapjáraton kell üzemelnie, és nem lehet eltárolt hiba a fojtószelep, a lambda szondák, valamint a gyújtás rendszerében.
haverom csinálta a bmw-jén, mert pályázik vele. Nem tudnám elmesélni hogy mit hogy kell mert én nem vagyok ebben semennyire se otthon, de kb igy néz ki
elég drága pedig a kijelződ, 400 Euro. Én is akartam, csak macera bekötni, inkább a casnbust feltörjük, aztán kivezérljük arduinoval telefonra vagy valami kijelzőre
Elég hervatag állapotban van az olajdeklim, és gondoltam 5500 Forintért nem állok neki. A hegesztésem sem biztos, hogy megüti azt a szintet, ami megfelelne nekem :-)
Viszont erről a BLIC márkáról még sosem hallottam.
az olajteknőt a cseréhez úgyis is le kellene venni, tehát leveszed fúrsz rá egy 14mm lukat (én a nívópálca alá szoktam) és 2perc alatt körbehegeszted az anyát
Így van. A Mercedesnél is és a Smartnál is a motorvezérlő tudja ezt, azaz mindkettőben csak 4db kapcsoló az a kar (illetve 5db, a kontrollkontakttal együtt, de ebbe ne menjünk most bele). Mivel mindkettőből kábelek lógnak ki, csak csípőfogó, blankoló, forrsztópáka, és zsugorcső kell hozzá. Ha akarnám, egy ajtócsengő nyomógombjára is kapcsolhatna a tempomat... de nem akarom :-)))
Elnézve a W11/6 testpontba menő összes többi kábel állapotát, amiből négy szál az EDG-be megy, bizakodó lettem, hogy megszűnhet az autó eredeti problémája, az időnként fellépő váltó pozíció szenzor állítólagos zárlata a pozitív felé. Mert ha annak a potinak elvesszük a testjét, akkor bizony a csúszka felőli lábon állandó plusz lesz, attól függetlenül, hogy milyen pozícióban van. :-)
hát nem tudom nekem nem. ugyanis ki volt szedve a motor...üzemanyagcsövek lenn, az ablak lenn maradt ezért gyújtás rá akkor spriccelt, de azután már nem nyomott a pumpa egyszer sem, csak ha ment az önindító
Az eredeti szakmám elektroműszerész. Ez a gázolajban pancsolás nem nagyon tetszett nekem :-), így aztán azt hagytam legutoljára. Főleg, hogy most tankoltam tele. A kapcsolási rajzon böngészés, méricskélés sokkal szimpatikusabb volt. A W11/6 testponton az alábbi fogadott:
Jó, még csak ismerkedek vele. Bekukkantottam, hogy onnan mit látok. Cseréltem egy gázolajszűrőt, és lehúzott csővel megnéztem mit nyom az AC. Persze jó nagyot köpött, hogy megvicceljen a drága, de aztán nagy csend. Vagy húsz kulcsfordításra csak a nagy semmi, aztán megint köpött egyet. Vagy csati, vagy AC, vagy testpont. Más nem maradt. Holnap folyt. köv.
Nos, letettem a trélerről az NKH-nál, beült a vizsgáztató, és az épület előtt megállt. Nem is indult. Visszatettem a trélerre, és elvittem a benzinkútig. Teletankolás után indult. Átment a vizsgán. Hazahoztam, és itthon még 200 métert tudott, és azóta halott. Tankban az AC hangját nem hallom, bár kissé süket vagyok :-). Találtam kapcs. rajzot, és azalapján kimértem: a SAM-tól kijön a 12V ha a gyújtást ráadom. Most jön a kerékdob kibontása, és az AC megnézése, kimérése. Tulajdonképp szerencsém van, hogy még volt benne annyi, hogy épp átment.
Megint bejött a jóslatod, úgyhogy többet már inkább ne jósolgass ilyesmit nekem. Felhúzhtam a szerelvényt az NKH-hoz. Már a trélerről leállásnál indítás után leállt, de másodikra rendben volt. Beült a vizsgáztató, és 5 méterrel a csarnok előtt megint leállt. Többet nem is indult be. Jó móka volt. A vizsgadíj meg már befizetve.
Az SBC-s angol jóslatod óta pipa vagyok az ilyenjeidre! :-)))
Baromi jó volt itthonról 2200 kilométerre, a bakterházból, és néhányezer köbméter sárból álló faluban átvenni az autót, ami - pont ahogy megjósoltad - SBC hibás volt, majd egy mohás lámpás, zölden világító Vauxhall Astrával, mint valami varrógépmotoros konzervdobozzal hazajönni. Útközben még a bulgárok is lesajnáltak, hogy az út többen van, mint amit egy kamionnyi ugyanilyen ócskavas ér. Jósolhatnál már egyszer egy bőrönd húszezrest is! :-)
Hmmm... azt írja a szakirodalom, hogy ha 2003. akárhányadik hó utáni az autó (márpedig ez 2004.07.-es), akkor a Softouch Nachrüstung-nál gázpedált is cserélni kell. Nos, én ezt kihagytam. Lehet, hogy így bosszúlja meg?
Sziasztok! Nekem egy olyan kérdésen van, hogy mit tudtok a Smart 454 hibakódról? Amikor teletöltöm, elkezd folyamatosan villogni az autóban. Tudom, hogy nem egyforma ideig nyomom a tervezett gombok / példa, egyáltalán kell ezt? :-)
Vizsgánál figyelj a motorkódra írd fel egy papírra az embernek , mert a közl fel. valami l61, vagy csak sima 61 kódot ad hiába szóltam már késő volt mert az adatbázisukba az szerepelt.
Viszont minden beindításkor kézi üzemmódban van, és mindig meg kell nyomnom a kis gombot, hogy szíveskedjen már automata üzemmódban menni. Ez másnál is így van? Baromi idegesítő.
Annyira egyébként nem mániám, tudnám mellőzni, de annyira megszoktam már a motoron (ugye azon automatán felkapcsol) és a másik autón (azon meg van visszajelző) hogy menetrend szerint elfelejtem felkapcsolni, és sajnos volt néhány esetem, amikor az ügyeletes rendőr nem tolerálta ezt.:-(
Smart vasarlas elott allok. Majd megyek megnezni egyet. Tudnatok tippeket adni hogy egy 2000-es evjaratu, MC01-es, 599ccm-s, 40Kw-os (144ekm) Smartnal miket erdemes megnezni? Egy nagyon jo baratome, tudatosan nem hallgatna el semmit viszont o is annyit ert az autokhoz mint en, semmit! :) Most beadta szervizbe atnezetni... Kulfoldi szoval egybol meg kell tennem vele hazaig egy 700km-es utat :D Utana honositas...
Az auto hatuljan van egy matrica ott ahol a CDI szokott lenni, RSI. Mar igy vette az autot, o sem tudja mi az. Neten nem talaltam semmi infot rola. Lehet csak egy "optikaituning" ? :D
Ne bánkódj! Jól áll neki a távolság. Csak arra kell, hogy legyen rendszáma, aztán vagy fényeztetem, vagy fóliáztatom, vagy vadászok bontott színazonosat. Amúgy ez is fényezett fekete.
Ha már pittyegés: beindítom a Smartot, behúzom előre, vagy hátramenetbe a kart, és amíg rá nem lépek a gázra pittyeg. Hibatároló üres, minden kontrollámpa alszik, kijelzőn 1 vagy R, semmi egyéb. Mi lehet ez?
A némethez nem sokat értek, de a Google fordítója így fordítja le a beírtakat:
"kapcsoló nappali világítás Kapcsolja ki a gyújtást. Nyomja meg a vészvillogó. Egyidejűleg nyomja meg a gombot zár az autó az autó legfontosabb Te egy hangjelzés hallható Affirmation kínálat, nappali világítást kapcsolni."
Még egy visszajelző bekötés - ha megmondják, hová kell kötni - vagy egy izzócsere, az oké, de egy DRL szabályos elhelyezése, és bekötése, az már akkor sem menne, ha elmondanák, hogy mit és hová.:-(
Kár ezen vitázni, mert pont az a két elem kell nekem, ami változott a lámpa miatt a modellfrissítettnél. Holnap lesz egy halványzöldem. Máglátjuk elég-e a kenés a gépezetnek, hogy azzal átmenjen a honosításon :-)
Segítség kéréssel fordulnék hozzátok.Van egy '01 es Cdi 450 es kocsim és van egy kormányváltós kormányom brabus boxal együtt.Na és ezt szeretném beépíteni, hogy működjön.Csak nem tudom kit hova kell kötni. Evilution-on néztem, csak annyira nem értem amit ír.
Alvázszám alapján én is megmondtam eddig minden Mercedes kódot, ha eredeti volt benne a rádió, viszont a Smartnál ugyanott teljesen üres mező van. Kíváncsi vagyok mostmár. Megkérdezem...
Én is EGR szelepre tippelek, álló helybe mennyit pörög maximum? 3000 ? Akkor tuti EGR
3200 max rpm Nagynyomású szivattyú vezetéke van elszakadva - de ettől nem füstölne és könnyen pörögne fel.
Nem megy az autó 100 felett, csak killódik: Nincs turbónyomás --> és azért nincs mert a MAp szenzor csöve ki van lukadva. Hol van kilukadva? Az első izzitógyertya felett megy rá a szivósorra. Na pont ott :)
Smart forTwo 2000-es, pici emelkedőn hátramenetben nem indul el, motor nem, vagy csak nagyon lassan pörög fel üresben is, így hátramenetben max 1800-as fordulatot éri el, és nagyon büdösen füstöl...
Hát pont ezaz, hogy olyanokat találtam színben passzolót, ami az én fészlift 450 kupémhoz nem jó. Szinte minden máshoz találtam, csak persze pont ehhez nem. Csak azért írtam, hogy hozom a formámat :-)
Én még el sem indulok vele, mert nincs rajta rendszám :-)))
Viccet félretéve: normál használat mellett nem foglalkozom vele, hogy járatgassam. Ha autópályázom, vagy trélerezek, akkor meg már a kihajtó előtt lelövöm a tempomatot, és lassulok, majd a parkolóban még járatom egy keveset. Ez viszont nem Smart, hanem más CDI Mercedesek...
Kösz! Ezt még nem sikerült megtalálnom, bár végignéztem a .de-t is és a .co.uk-t is. Természetesen balos sárvédőket találtam :-) (írtam, hogy a másik kettőt keresem, nem volt), első szériásokat, meg 451-et ebben a színben. Ez viszont nagyon szuper :-)
Még szerencse, hogy ott van, ahonnan a Smartot hoztam :-DDD
ez úgy működik ugyebár hogy nem a "gyárnál" készülnek a dolgok hanem beszállítóknál, akiknek a profiljába vág az adott gyártmány készítése. szerződnek xx darabra/időre
a kifutási idő után megvásárolhatóak a jogok és a szerszámok.
pl a Roadster jogai már tíz évvel ezelőtt az angoloknál voltak és csak pár éve kerültek a Renault birtokába. ezekhez nem is lesz "utángyártott" alkatrész, kabrió tető első csúszóláb már szinte sehol nincs (talán amerikában pár darab) nem rendelhető mert "feléltük" a legyártott mennyiséget
csak abból kifolyólag problémás az anyagváltás, hogy más más alapozót kell használni fényezéskor. De amúgy én is jobbnak tartom az utángyártott anyagát. Leginkább a 451 anyagának örülnék.
Egy mondat erejéig térjünk már vissza arra, hogy akkor most a 700-as, turbós, benzines autót rövid távon (10-15 km) használva, és városban való szaladgálás alkalmával, le szabad e állítani azonnal megállás után, vagy érdemes 1-2 percig még járatni leállítás előtt?
Magam is kezdem lassan és szomorúan belátni, hogy nem lesz színben passzoló :-(. Remélem legalább feketét találok, hogy azonnal mehessen honosításra, aztán majd utána ráérjek fényeztetni. Van kedvezményem itt-ott, de a gyári bontott karosszériaelemeket mindig többre tartottam az új utángyártottnál.
Sajnos már nincs Sprinterem, de nem szívesen tettem volna be a Smartot. A gyári raktérpadlóm karcmentes volt még eladáskor is, mert végig egy plusz védőszőnyeg volt rajta. Ha valami koszosat vittem néha, akkor kapott az is valami kartonpapírt, vagy nejlont.
Mikor feleségem "rutinozott" vele a parkolóban 30 fokos hőségben, a miénkben is felment 100 fokra, de bekapcsolt a ventilátor, és pillanatok alatt visszahűtötte.
de a 100 még nem baj. Lehet hogy azért megy fel 100 ra mert a klímahűtőd alul teljesen kavicsvert, és nem tud rendesen átáramolni rajt a szél. Továbbá nyilván a dugó, meg a lassú tempónál sincs menetszél ami hűtené. Nyugodj meg 102 foknál bekapcsol a ventillátor és visszafogja neked hűteni 88 ra
Nos, múltkor beszélgettünk a váltóolajról. Leeresztettem, és valóban igen sz@rul nézett ki. Feltöltöttem a GL5-ös tévesen rendelt olajjal, és kapott egy 100 km járatást, majd ismét leengedés. Szóval az a helyzet, hogy még ez a olaj is igen ocsmány színt mutatott...
Végre volt egy kis időm foglalkozni vele. Visszaszereltem a leszerelt alkatrészt, visszadugtam a csatit, majd pöcc röff :-)))
Néhány kör autókázás közben aztán egy háromból négybe váltásnál három csík, és csak egyesben jöhettem haza. Aksisaru le, vissza, és megint jó. Holnap diag...
Köszönöm a tippet. Esetleg valakit, aki vállalja is a légtelenítést (már ha az a baja)? Bár, ha akna nélkül megoldható, akkor megcsinálom, csak valaki mondja el, hogyan.
Csak 1 éve járok a kis kapszulával, de megszerettem :) nem az enyém, kölcsön van, remélem, nem lesz baja. Tavaly sose ment 100 fokba, most kezdte el.
Van nalam egy kis fortwo cdi,2004-es. Jó állapotú. Tegnap vettem észre,hogy egy emelkedőn 80-rol felugrott 100 ra a kis pötty. Egyből rahuztam a fűtést,vissza is ment. Fűtést is levettem,utana maradt 80.Amikor jöttem haza a dugoban,dög melegben,stabilan 80 volt. Amikor odaléptem neki az M5 kivezetőn a hangfogo feluljaron,újra felugrott 100-ra. Fűtés ra,fel perc és vissza 80. Utana egyenletes tempónál maradt 80.
Kérdés: ez hengerfej lehet,vagy -amire gondolok,bár nem ismerem ezt a típust-,hogy van e benne 2 állású ventillátor a hőgombán ,és esetleg az egyik nem kapcsol? Mert amikor megallok,1-2 percig hallom a ventillátort,gyanitom a 2.es fokozatot,de nem tudom,hogy van e egy 1-es is?
Nincs rossz állapotban. Nincs szétrohadva (ezen meglepődtem Berlin mellett), négy kifejezetten jó Continental téligumi van rajta, szélvédő nem kavicsos, nem karcos, az alja nem olajos, és a belseje nem bagószagú és nem is csirkeól. Viszont az eleje őzet fogott (bal sárvédő, középső elem, hűtőrács, lámpa füle), és a bal külső kilincs hiányzik. Nekem pozitív meglepetés volt az állapota, az ára alapján. Remélem nem fog nagyon megszivatni a hibája, és akkor tetszeni fog.
2007 óta egy hölgy tulaj, akinek 11db ilyene van, és egy karitasz szolgálatot vezet, ahol időseket gondoznak háznál. A kiszálláshoz, és időnként az idősek szállításához használják ezeket. Én a szervizből hoztam el, ahol a szerviz tulajának is Smartja van, az apjának meg Mercedese. Meglátjuk mi lesz belőle, de 550 Euróért nem tudtam otthagyni úgy, hogy egy üres trélert kellett hazahoznom onnan nem messziről...
Hagytam elérhetőséget, ha a maradék tízből lenne még eladó a későbbiekben :-P
Elnézést a hiányos infóért, de nekem is csak ennyi állt rendelkezésemre. Egy német hölgy szó szerint azt írta: állítómotor kiszállt. Közben megvettem és elhoztam az autót így, hogy nem hallottam járni. Nem a kuplungé volt, az jónak tűnik, hanem a váltó kapcsolómotorja van bedobva a jobbegy lábhoz, és az eladó is azt mondta, az a hibás. Meglátjuk. Köszönöm az eddigi segítségeket! Biztos kérdezni fogok még, főleg hogy végre én is - életemben először - Smartos lettem :-)
Ma megtörtént a második tankolás, így hitelesen meg tudom írni, mennyit fogyasztott az "elmúlt tank" alatt.
Először is csordultig tankoltam, most is.
29,6 liter kellett 630 km megtételéhez.
Ez így 4,7-re jön ki.
Szerintem, ahhoz képest, hogy 700 ccm, és benzines, és ebben a 630 km-ben van 230 km autópálya is, 100-110-el, a többi pedig szerpentin, és város, nem rossz.
A mercedes nagyobb motrjainál fojtószelep tisztítás után ha nem csinálnak egy folytószelep alapbeállítást tanítást, akkor alapjáraton kb 1200-as fodulaton jár a motor. Mindez kb két napig tart, mert ha járnak vele ugyanúgy megtanulja a végállásokat és utána visszaáll minden az eredeti állapotra. Gondolom a Smart is hasonló elven dolgozik.
üdv 2000evjaratu 600benzines smartom van volt egy kis gond vele elkezdte letiltani a gazpedalt. Kivillant a kis sarga haromszög a muszerfalon ujrainditas utan kis ideig eltunt a hiba utana ujra elojott .elvittemszerelohoz fojtoszelep tisztitas utan eltunt a hiba helyette azt csinalja hogy valtas kozben nem esik le a fordulatszam segitsegeteket kerem mi lehet ez az uj hiba
tehát ebben az esetben teljesen mindegy hogy nyitva vagy zárva van a fojtószelep ha egyforma a három henger értéke, ha pici, ha nagy, persze nagyot lehet mérni akkor is ha jó kopott a motor mert akkor az olaj lezár. ha valamelyik kirívóan kisebb mint 2 társa akkor bibi van.
amit ezzel a vizsgálattal mérni szeretnétek nem arra való, csak hibamegállapításra. amit kedves gazdi szeretne oda vagy veszteségmérésre vagy azzal egyenértékű vizsgálatra lenne szükség.
"Kompresszió" méréskor padlógázt nyomtak? Mert ha nem akkor fals értéket kapsz, hiszen van fojtószelep ami fojt... tehát nem tud a motor kellő levegőt szívni. Most ha erre azt írjátok h baromság akkor tessék kipróbálni, úgy lesz majd 13-14 is. mint amennyi a gyári érték.
Egyébként itt a kompresszió helyett használjunk sürétési végnyomás kifejezést. A kompresszió mást jelent.
12.30-ra vittem az autót az Itálgáz nevű miskolci szervízbe.
A környéken csak itt szervizelnek Smart-ot.
Sok jót írtak róluk a "Smartmania" című oldalon.
Erről most meg is bizonyosodtam.
Segítőkészek voltak, hozzáértésük látszott, végig ott lehettem az autó mellett, sok infót kaptam közben a Smartokról.
Kicserélték a gyertyákat (Bosch gyújtógyertya lett beletéve, NGK volt benne) és ha már ott voltam, kicseréltettem a benzin szűrőt is, legalább nem kellett itthon szenvedni vele.
(Felemelték az autót, levették az alsó hátsó takaró idomot, és úgy cserélték ki.)
A szerelő amúgy azt mondta, annyira nem volt fontos kicserélni a gyertyákat, mert nem látszottak réginek.
Az állapota is megfelelő volt, mindegyik szép szürkésfehér volt, mindenféle kopás, lerakódás és olvadás nélkül.
Kompressziót is mérettem, mindegyik hengeren 10-et mértek, amire azt mondták, hogy ez jó.
Át is nézettem az autót.
Megrángattak, megnéztek mindent, fékbetéteket is.
Mindenre azt mondták, hogy egyenlőre rendben van vele minden.
nézd én csápos emelőn csinálom ott még a kereket sem veszem le szóval azzal semmit nem érsz.
neked valószínűleg ki kell szerelned a kerékdobot, a szűrő mindkét végén patentfejes csőcsatlakozó van, egy szürke nyelvet benyomva rajtuk, lehúzható a szűrőről aztán kihúzod a tartóból és beteszed az újat....