Jól értelmezem, hogy azon a tesztábrán a középső részen, ahol azok a függőleges illetve vízszintes négy csíkok összetartanak, ott kell leolvasni a felbontást, ugye? Méghozzá úgy, hogy ameddig kivehető a négy csík, addig OK, ahol összemosódik, ott pedig le kell olvasni? Ha így van, akkor PCmonitoron leolvasva a HC14 tényleges felbontása: vízszintesen: ~350 pixel, függőlegesen: ~300 pixel.
Jól csináltam? Ha igen, akkor ez a felbontás jó vagy rossz vagy átlagos?
És ha tényleg így kell csinálni, érdekelne más kamerák tényleges felbontása is.
Hello Rono2! En is hasonlo cipoben jartam kb egy honapja.Nekem is sajnos csak ennyi penzem volt kamerara.A vegen egy HC-19-et sikerult vennem es nagyon megvagyok vele elegedve.Igazabol HC-14-et szerettem volna,de mar sehol nem talaltam,igy maradt a 19,de nem bantam meg.Eleinte sokat szenvedtem azon hogy van az LCD-n egy kis piros pixel,de mara mar megbaratkoztam vele :) Az viszont igaz hogy nagyon (nagyon) keves fenynel lassan talalja az elesseget es a szinek is tompulnak egy kicsit.(szobaban egy 60w-os ego mellett). Nekem ami vegul dontott az az optika volt.Fotoskent tudtam hogy ebben nagyot nem csalodhatok es igy is lett.De ez csak az en szereny velemenyem, tapasztalatom.Lehet hogy az adatok nem engem igazolnak es parameterek szerint van ennyi penzert sokkal jobb, de legalabb NEKEM tetszik es hat ez a lenyeg.Nem?! Udv
Köszönöm szépen a linkeket! Hát ez igen szép és hasznosnak tűnő gyűjtemény, azt hiszem nagyon jó, hogy idekerült erre a fórumra. Beletelik majd egy kis időbe, mire átnézem őket, de szerintem megéri.
Letöltöttem a tesztábrát. Erről hogyan állapítom meg a felbontását a kamerának. Leírnád kicsit részletesebben, mert érdekelne, de nem tudok rájönni. Lehet, hogy én vagyok béna.
Én is dobok pár linket,ahol többek között egy Sony dvd kamera tesztje található letölthető kis videóval,képekkel.Igaz MOV formátumban és 320*240-es felbontásban,de valamire csak jó:) Elég régi cuccos,2003-as termék tehát a mostaniak ennél biztos jobbak...
Videóforátumok 10-20 tesztábrával és tesztképpel. (ez igaz, hogy videókártyák tesztjei, de a videóformátumok közötti különbségek megtekintésére tökéletes hely)
Kell valakinek EIAJ 1956-os tesztábra? Ha kinyomtatod rendes nyomtatóval (lézer, 600dpi), és a kamera képének tényleges videójelszélét a képhez illeszted, akkor a felvett képet megnézve gyorsan el lehet döteni a kamera mindkét irányú felbontását... (azaz a kis LCD és TV nem jó, ahhoz PC monitor kell olyan kártyával, ami a teljes képet kiadja, vagy a TV/videomonitor képét vízszintesen és függőlegesen a káváról le kell húzni, hogy a teljes képet lehessen látni.)
Nem szakadunk el ettől a témától, ugyanis néztem, és valóban szebben néz ki. De én a DVD lejátszómra tudok PCmonitort is csatlakoztatni, és azon még szebb volt. Ez nyilván azért van, mert az asztali lejátszókban külön képjavító áramkörök vannak, ami a dekóder codecekben nem feltétlenül van így kiélezve, vagy azok a gépeden nem jól voltak beállítva. Tehát teljesen helyt adok írásodnak, de attól még sajnos a szem átverése történik ilyen esetekben. A baj akkor van, amikor a képjavító áramkör valami olyannal találkozik, amire nem kódolták szegényt...
A kérdésedre asszem más már megírta a választ. Eldönteni csak akkor lehet, ha mindkettőt fogtad a kezedben. A Sonyról épkézláb infó nem érhető el NET-en. Én még sosem kezeltem 1CCD-s nagyfelbontású kamerát (amilyen az általad említett), így a GS120-szal nem tudom összehasonlítani abszolut értékben. (bár személy szerint nem tudom elképzelni, hacsak nem igénytelenkedték széjjel a GS120-szat, hogy azon lenne a rosszabb kép, mint a Sony-n)
akkor mégegyszer: a miniDV 520-as sorfelbontása azt jelenti, hogy az általad is leírt 576 sorból minden egyes sor 520 külömböző függőleges oszlopot tartalmaz. A pontos neve soron belüli felbontás. Ezt szokták megadni a gyártók, ami a valóságban lényegesebben kevesebb szokott lenni, legalábbis a tesztek szerint. Pl. egy Canon 750 sorfelbontása egy teszt szerint 450sor, ami ebben a kategóriában jónak mondanak.
Az elektronsugarakat 625-ször kell végigfuttatni 1/25 mp alatt. A sorfelbontás csak az analóg rendszereknél értelmezhető.
Remélem érted már a sorfelbontás fogalmát.
Engem egyébként egyáltalán nem érdekel, hogy mennyi a felbontása a kamerámnak.
Csak akkor írjunk valamit le, ha tisztában vagyunk a jelentésével, találgatásokkal meg okoskodásokkal félrevezethetünk másokat.
-jajj, végig kellett volna olvasnom előbb a többit is... :((
Szerintem is akit nem érdekel, hogy hány soros az effektív felbontása egy kamerának, vagy nincs valami konkrét és ritka szolgáltatásra igénye, hanem csak azt akarja, hogy normális képet vegyen fel a kamera, az ne is foglalkozzon ilyen dolgokkal, hanem nézze meg a kamerát, és úgy válasszon, teljesen fölösleges összezavarni a számadatokkal.
Valaki írta, hogy nem tudja, van-e csúklószíj a kamerán..... hát ez vicces! :) Talán akkor a markodban kell fognod végig? Érdekes lenne....
ha egyszer azt írtam, hogy 576, akkor valszeg a sorfelbontásra gondoltam, nem? :) Ha 720-at írtam volna,akkor értenélek. Tudom, hogy a pal videójelben sokminden más is van a képinformáción kívül, de az elektronsugarat 576szor kell egy irányba végigfuttatni a képen 1/25 másodperc alatt, eközben pedig egyszer kell a függőleges eltérítést előlről kezdeni, tehát az interlace miatt kétszer 288 sort kell kirajzolni.
A sorfelbontás mintha kicsit nem azt jelentené, hogy hány oszlopot lehet megkülönböztetni.... :) Analóg képnél az oszlopok száma az, ami nem konkrét!
Majd Cilu kijavít, ha valamit nem jól mondtam... :))
Az elmúlt két oldal hozzászólásait olvasva majd szét esett a fejem a technikai adatoktól és a sorfelbontásoktól. Én csak egyszerűen szerteném tudni a véleményedet a Sony HC85 és valamelyik pana 3ccd-s(140-200) kamera képminőségével kapcsolatban. A HC85 képe az tetszik de ha a 3ccd pana hasonló árban élesebb és szebb színeket és hasonlóan jó kézremegésgátlást biztosít természetesen azt vennék. Ha nem akkor nem. Én ezt a kamera kérdést elég egyszerűen közelítem meg, talán azért mert nem értek hozzá ilyen szinten mint te vagy Márklár. Én vizuálisan döntök, nagyrészt a leszebb kép a döntő és természetesen a szobai körülmények közötti viselkedés.
A HC19-el kapcsolatban annyi tapasztalatom van, hogy kipróbáltam , készítettem vele 4-5 perc videót és azt tudom mondani, hogy a gépppel elégedett voltam . Jó a kézremegésgátló benne, szép kép de semmi átlagon felüli. Kevés fénynél kicsit elmegy a színegyensúly, az élesség is gyengébb lesz. De megvettem volna ha ki nem próbálom a HC85 modelt. Tudom ez drágább de jobban viselkedett a kevés fénynél . És amikor kezdett fényt kapni mert az üzlet első felébe mentem nagyon szép éles képet és jó színeket mutatott. Ennyit tudok hozzátenni a kérdésedhez.
A kérdésedre nem lehet egyértelmű választ adni. A legjobb amit tehetsz, hogy ha van rá lehetőséged elmész és a kezedbe fogod az összes lehetséges kamerát ami a költségvetésedbe belefér. A technikai paramétereken túlmenően fontos, hogy kényelmes legyen a kezedben, barátságos legyen a menürendszere, egyszerű legyen a kezelhetősége,stb. Az, hogy Sony vagy Pana az megint csak egyéni ízlés kérdése, de adott árkategórián belül óriási minőségbeli különbségeket nem fogsz találni. Alapvetően igaz minden DV kamerára, hogy szeretik a sok fényt legyen az kültérben vagy beltérben. Mivel a Sony HC-19 eléggé új gép így sok tesztet nem fogsz róla találni, talán a legjobb, ha az elődjét (a Zeki által említett HC-14?) használók tapasztalataira hagyatkozol, nézz vissza ebben a topicban, van pár embernek ilyen kamerája.
Még valami, nem csak neked Rono2! Az "ÚJ HOZZÁSZÓLÁS" helyett használjátok a "VÁLASZ" gombot, mert sokszor nem lehet tudni ki mire reagál.
Ugyan arról dvd filmről beszélek,vagy aviról!Láttál már ilyet?nem pont 640x480 felbontást ez 320x240 vagy720x576.Akkor is szebb mint a monitoron erről nem is tudsz meggyőzni több száz filmet néztem már.De szakadjunk már le erről a témáról ,arról írj amit kérdeztem,ha tudsz segíteni megköszönöm,ha nem akkor ne beszélj félre.Látom ma itt sikerült már egy-két embert kiakasztanod.
tudjátok én igazából a Sony Hc 19 et vagy a panasonic nv gs 50 est, 33ast, 17 est, 21 est néztem ki.ami nekem árban jó, az Sony dcr hc 19 , pana nv gs 17, esetleg még a 21. Sztetek melyiket, illetve melyik márkát érdemesebb inkább megvenni??
Tehát térjünk át a gyakorlati részre.Ebben semmi tapasztalatom nincs ill.sony hi8,de az más.Próbáltunk digitalizálni hát nem volt egyszerü,igazán nem is tetszett a végerdemény sem aviban semmi egyéb másban.Ezt a masinát szeretném lecserélni
de nem tudom mit vegyek:3ccds mini dv-t,vagy dvd-t?!A 3ccd nagy előny,de tartok olyan problémáktól mint pc -cam kapcsolat,rengeg problémát olvasok ezzel vannak teli a fórumok,mégha a firewire adatvesztés nélkül dolgozik akkor is.A kamerán kívül megvan minden ami csak kell hozzá.Szal szívesen megnéznék mindkét lehetőségből mintát mi a különbség.Meg konkrét márkákat típusokat ha valaki tudna ajánlani,vagy éppen ilyet ne vegyél mert...!Na ebben kérnék segítséget,mert húsvétra szeretnék venni cuccost.Előre is köszi a segítségeteket.
Hát a számokat oszthatod szorozhatod,de mivel magyarázod azt a "TÉNYT",hogy pc
nézet video monitorképe gyengébb mint egy asztali lejátszó összekapcsolva régi 50hz tvvel.Szóval akármekkora felbontásu videót nézek pc-n,és u.a.házimozin szebb
képet látok!-mpeg4 players fórumot tudom ajánlani olvas bele.
Visszatérve ccd-hez800k pixel 1/6" váltott soros,tehát csak 400k a hasznos,amit írnak a videóra.Viszont a 3 ccdnél is ekkorák viszont hajól tudom színekre van bontva,de hasznos pixelszám mégis több.
"Egyébként a normál tvnek 650 soros a felbontása,azért szebb a kép mint a monitor-on."
Javaslom a szemészetet felkeresni. A Tv-knek méterekről lehet látni a pixeleit még 14 colos esetben is. Monitornál ehhez centiméterek szükségesek.
A TV-knek a felbontása majdnem a NEGYEDE, mint a monitornak. A TV sorszámok viszont már az igazi sorok számát jelentik. Egy átlagos jó TV 450x350-es felbontással rendelkezik, míg egy 14 colos 200ezer forintos videómonitor 700x520 körül van. Nem véletlenül kerül annyiba, amennyibe. Egy 15 color számítógép monitor 1300x900 sor körül mozog. Ezen a legjobb nézni a hagyományos videójelet is.
A normál Tv-knek a leggagyibb a felbontása az egész világon, beleértve a projektros TV-ket is... fogjál egy tolómérőt, és nézd meg magad.
Pl. a Sony DCr-TRV900-as kamera fókuszát nem lehet TV-n, vagy akár 420 soros (és itt most Y irányú felbontásról beszéltek) videómonitoron beállítani, ami már igen jónak számít a mai viálgban, mert rendes monitoron meglátszik, hogy maszatos a kép.
Én is türelmesen várok,de még mindig nem kaptam választ a kérdésemre. Mondtátok hogy a JVC-k nemigazán jó vételek. Nemtudom hogy kb melyiket lenne érdemes megvenni, mert csak 100e-t tudok rákölteni, ez ár rányában valami jót szeretnék kézben fogni, ami főleg kültéri filmezéshez kéne, minden fényviszonyban! Köszi a választ!
Azért én eddig még mindig sikeresen húztam bele kamerába előzetes kutatásaim után... vásárlás előtt kipróbálni kötelező, de valahogyan akkor is el kell indulni...