Keresés

Részletes keresés

rferi Creative Commons License 2016.02.01 0 0 17361

Nem mind zabálja!

És az a baj, hogy ránézésre nem lehet megmondani, melyik fogja zabálni.

Nekem öt van a közelemben, ebből kettő zabál, a többi nem.

Viszont a lidlisek nem zabálnak, a kínai piacosak igen.

A baromidrága szerszámbolti meg nem is zabál, meg nem is abszolut, úgyhogy utálom, mert minden bekapcsoláskor be kell tolni nullára, és nullázni. Merthogy bekapcsoláskor mindig nullán kezd, akárhol is áll a tolóka.

Előzmény: Barret02 (17359)
Poc2 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 17360

Igen,én is ilyet vettem annó a Lidl-ben 1990Ftért.Nekem csal is 3-4 századot.Mindig keresek egy a mérendő dolog átmérőjéhez közelítő csapágyat,és azzal "hitelesítem" a mérést.Amennyi eltérést mutat a csapágynál,annyit hozzászámolok a mért értékhez.

Előzmény: Barret02 (17359)
Barret02 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 17359

Sok embernél látom ezt a "professzionális" kínai tolómérőt...Enyém zabálja az elemeket!

Persze tudom én,hogy az ára vásárlásra ösztönöz mikor meglátjuk:) Enyém valami 1900 ft volt.

Előzmény: edgar18 (17337)
Gyula65 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 17358

Nagyon jól látod a kérdést!

Üdv!

Előzmény: rferi (17355)
psabo Creative Commons License 2016.02.01 0 0 17357

Sziasztok!

Érdeklődnék, a képen milyen gyártmányú eszterga van, mivel számomra gyárinak tűnik,

az ágyazat,főhajtómű, mellékhajtómű alapján.

slatna@citromail.hu

Aki tud és szeretne segíteni attól elfogadom!

Előre is köszönöm.

opelgang Creative Commons License 2016.02.01 0 0 17356

Nekem is van egy ilyen gépem. Gyári száma 001. Az elektromosság a három kapcsolóból áll. A háromfázisú dahlander motor egyszer leégett, gyári hibás volt állítólag. 

 

Előzmény: pityesz001 (17343)
rferi Creative Commons License 2016.02.01 0 0 17355

Na az világos volt, hogy a rajz az gyári, csak ami a gépben van, az nem stimmel hozzá.

Így értettem.

Szóval akkor igazából a rajz alapján csak újra meg kell csinálnia a gyári kapcsolást, és menni fog.

A fölös dolgokat meg kiszerelheti belőle.

Előzmény: Gyula65 (17354)
Gyula65 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 17354

Ez eredeti kapcsolási rajz!

 

Az meg egy buherált 3 fázisú motorhoz való, és egy levágott vezetékű 1 fázisú Dahlander motor vezérlések maradványai!

Üdv!

Előzmény: rferi (17351)
Poc2 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17353

Az utolsó fejjel lefelé volt az előbb!

Előzmény: Poc2 (17352)
Poc2 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17352

Hát nem lett valami profi kivitelezés,de ez van.Majd a hátsó részt újra csinálom.Viszont nem lett rosszabb mint amikor a gyári megoldással le volt csavarozva a keresztszán az ágyhoz.

Az orsó egyenlőre egy sima menetes szár,majd azt is ki kell cserélni balmenetes orsóra.Mostmár csak egy késtartót kell csináljak,mert ami volt hozzá annak az alsó részét 1-1,5mm vastagra csinálták.Ráadásul a maximálisan beállítható késmagasság is alacsonyabb mint a központ magasság.

Előzmény: Poc2 (17288)
rferi Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17351

Azért nekem ez a kapcsolási rajz, nyomokban sem hasonlít a képeken látottakhoz.

Például hol van rajta a mágneskapcsoló és a motorvédők?

Valami itt nem stimmel...

Előzmény: Gyula65 (17345)
Tóth Gábor Asztrofotó Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17350

Ma volt időm kicsit tesztelni a gépet átalakítás után. Sokkal stabilabb lett. A csapágy orsóház felőli gyűrűje meg sem moccan.

 

Mivel nem terveztem ma semmi komolyat esztergálni ezért csak befogtam egy darab rozsdamentes rudat, és az állam leesett. Glanze CCMT 060204 lapkával olyan felületet sikerült rittyenteni rá, mint még soha semmivel semmire. A paláston nem látszanak a barázdák, mintha polírozva lenne. Mondjuk nem teljesen fényes, kicsit matt, de semmi rezonancia, semmi barázda, teljesen homogén a felület. Az oldalazott felületen kicsit látszanak a barázdák, de csak mert nem voltam elég türelmes és túl nagy előtolással oldalaztam. A korábbi tengelyirányú rezgésből fakadó koncentrikus mintázatnak nyoma sincs.

Előzmény: Tóth Gábor Asztrofotó (17281)
pityesz001 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17349

Értem. Köszönöm az információt. Elsőnek az elektronikát rakom rendbe, és utána majd neki állok átnézni a felépitményt.

Előzmény: Gyula65 (17348)
Gyula65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17348

Ehhez a géphez tartozott egy függőleges marófej is!

Sajnos nem egy masszív történet, gyenge felépítésű volt.

Az első kapcsolóval (a képen üres kapcsolóhely) lehetett kezelni.

Üdv!

Előzmény: pityesz001 (17347)
pityesz001 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17347

De jó. köszönöm szépen! rajzon sokkal egyszerübbnek tűnik :) a kapcsolás

Előzmény: Gyula65 (17345)
pityesz001 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17346

Köszönöm a segitséget. Megpróbálom, Visszafejteni!

trafót kikötöm, egyenlőre nincs rá szükségem, meg csak zavarna  a visszafejtésben.

Mik azok a kapcsolók az elején? 

A cooling gondolom a hűtővíz szivattyúé

Gondolom akkor van visszaforgás is, kétfordulatu motor,

ez nagyon durva bekötés, az E1N es simán bekötöttem 380-ra

Előzmény: rferi (17344)
Gyula65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17345

Szia!

Gyári asztallal kaptad!

Ez a bekötési rajza!

Üdv!

Előzmény: pityesz001 (17343)
rferi Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17344

Én csak egy mágneskapcsolót látok.

A zöld/piros gombos izék, azok motorvédő kapcsolók.Gondolom azért van kettő, mert a Dahlander motornak fordulatszámtól függően változik az üzemi árama, és mindkét áramra van beállított védő.

Szerintem ez az asztal egyedi darab, a kapcsolását ki kell találnod magad.

Visszarajzolva ami még be van kötve, ki lehet találni a hiányzó dolgokat.

Ha visszarajzolod, segítünk

Előzmény: pityesz001 (17343)
pityesz001 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17343

Sziasztok!

Rég jártam itt, Mivel akkori műhelyem felszámoltam költözés miatt.

De újra belevágok, 

Ma kaptam egy DAVID eszterga gépet egy idős bácsitól. úgyhogy el is hoztam , igaz már kb 10 éve nem volt beüzemelve, de legelább állt az olaj rajta,

220V-os dahlander motor van hozzá, be is volt kötve de vezetéket levágta még akkor mert 380-as motort rakott a gyári mögé, 

Vissza akarom állitani eredeti állapotára-.

Asztalt is kaptam hozzá de nemtudom gyárilag ilyenek voltak ezek a gépek. mert amiket láttam azok író asztalon voltak, vagy valami salgó polcon, Vízszivattyú is vabn hozzá,

Valahol lehet találni gyári kapcsolási rajzot.? megtaláltam a levágozz vezetéket,  de nemtudom mi cél szolgálnak a mágneskapcsolók.

feri_65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17342

Köszi az észrevételeket, e2n edzett ágy: miről ismerem fel(gyártási év vagy,valami jelzés)? Mik az új típusú lakatszekrény ismérvei? Csuhás kolléga által feltöltött szakirodalmakból művelődök, ahogy szokták mondani: álltam már olyan ember mellett, aki látott esztergályost. A fórumon lévő szakemberek bizonyosan sok gépet láttak már(vásároltak, szállítottak, felújítottak ),hogy lehet hogy naivaknak tűnnek a kérdéseim.  Amikor lehetőségem lett volna az ilyen irányú szakmai kérdéseket feltenni, akkoriban nem is gondoltam arra hogy kérdezzek, most meg már sajnos a hajó elúszott... A lágy indítás élettartam növelő hatása fontos, én is hajtok rá. Köszi az infót az E2n,E3n fogaskerekekről is. Köszönettel Feri 65    

Gyula65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 17341

"Egy ékszer ez az eszterga !"

 

Bizony, bizony, ha meg van minden tartozéka!

 

Üdv!

Előzmény: edgar18 (17340)
edgar18 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 17340

Egy ékszer ez az eszterga !

A 80 -as evekben szemelyes keresemre  kaptam egy  MN80  Tos padot , amivel vagy 25 evet muveszkedtem a laborban.

En is nezegettem , hogy vegyek egyet de mind hianyos felszereltseggel arultak.

Rengeteg minden tartozott a padhoz a negypofas tokmanytol az osztofejig minden volt ....

Igazabol egy kicsit nagy is lett volna nekem , hogy a kismeretu muhelyemben elferjen ,  ezert dontottem ugy , hogy veszek egy Hyundait ami kis helyen is elfer.

 

 

Előzmény: Gyula65 (17329)
edgar18 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 17339

Ugy van nem ertetted jol. 

A kiseszterganak nem zart az orso szekrenye.

Van benne fogaskerek amit ide oda lehet lokdosni egy karral, hogy lassabban vagy gyorsabban forogjon a fotengely.

Ebben az esetben bezsirozzak a fogaskerekeket lasd : http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Tuning/tuning.htm

Na most ez a orsoolaj enevezes vitathato.

A nagyobbik esztargam sikcsapagyos, egyszeruen auto olajat hasznaltam amikor muveszkedtem rajta (kb. 20 eve nem inditottam meg ) .

Előzmény: PETYUS (17338)
PETYUS Creative Commons License 2016.01.30 0 0 17338

Én ugyan nem értek hozzá, és lehet hogy valamit félreértek, de ebben a topicban olvastam pár éve, hogy az orsóházba orsóolaj való.

Előzmény: edgar18 (17337)
edgar18 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 17337

Koszonom uraim eszreveteleiteket.

 

@ - Pomber Béla
A kekre festett fogaskereken en is csodalkoztam
Szerintem osszerakva festettek le.
@ - Poc2
En sem ertem , hogy miert tettek hatra az előtolás valtokart.
Valaki igy tervezte es ugy maradt.
@ - Borz Baltazár

A HYD-500C az mar egy nagyobb es erosebb eszterga.
Biztosan meg kell matatni egy kicsit.

@ - rferi

Megfontolom tanacsod.

@ - albinolynx88
A főorsó áteresztése 20.5.
Nem tanulmanyoztam at a tokmanyt, hogy lehet e egy kicsit felfurni.
A motorra fogok szerelni egy PC ventilatort - koszi nem is gondoltam ilyesmire .
Az orsohazban fem fogaskerekek vannak.
Lusta voltam belenezni mert tobb mindent kell leszerelni.
Nem ertettem miert nem keszitettek ugy az orsohazat, hogy a tetejen legyen egy fedel amin keresztul lehetne idonkent zsirozni .
Egyszer raveszem magam leszerelem, hogy zsirozzam be ( szerintem amikor nyikorogni fog ) .

 

Kozben esztergaltam egy kicsit, hogy szokjam a gepet .

Meg nem kerult a vegleges helyere, az egyik szobaban egy regi konyha asztalon muveszkedek egyelore.

Amint elkeszul a munkaasztal akkor beviszem a muhelysarokba.

Mind erdekesseg, az alabbi felvetelen lathato modszerrel hataroztan meg nekem a leg kenyelmesebb ezterga magassagot.

 

Egy par darab muanyag gyurut keszitettem el amire szuksegem lesz a kesobbiekben.

Nem tetszik a keresztszan beosztasa mert kell gondolkozni, hogy most mekkorat vesz az atmerobol.

Ha jol emlekszem, a regi esztergamon kicsereltem volt a beosztast es ugy iratoztattam  fel , hogy ami latszik annyit vesz az atmerobol. 

Nincs beosztas a hosszanon, megint egy zavaro tenyezo, megoldodik idovel.

Sajnos nincsenek meg a gyarak mind regebben ahol egyszeruen elkeszitettek minden leheto lehetetlen darabot. 

A masik problema, hogy mar alig van szakember akivel lehet targyalni ... gondolom, hogy nallatok is igy van. 

Kozben eszembe jutott, hogy a regi eszterga keresztszan orsoja itt van az egyik fiokban.

Nem csak a beosztast csereltem ki hanem az orsot is finomabb lepessel esztergaltam.

Lasd a fevetelt a felsot en esztergaltam valamikor a 80-as evekben az alsot meg edesapam az 50 -es evekben , tolle maradt mind cserealkatresz . 

 

 

Az alabbi kepen latszik egy ket munkafazis.

Tudom, hogy muanyagot  nem illik videa kessel esztargalni de nem volt egy rendes rapid kesem se ami vagott volna.

Szoval van,  csak kolcson keresbol vissza kapva az egyes kesek ele az alabbi felvetelen lathato volt.

Ide haza nincs köszörűm, hogy meghuzhattam volna egy kicsit a keseket.

 

 

 

Na de sok a szoveg:

 

 

 

 

Előzmény: edgar18 (17309)
Csuhás Creative Commons License 2016.01.30 0 0 17336

Alapvetően ilyen megfontolásból használom az e2nt frekiváltóval. A lágy inditás és megállás kíméli a reteszeket, fogaskerekeket, különösen menetvágáskor. Szerintem érdemes így használni a gépet.

Előzmény: crosspisti (17335)
crosspisti Creative Commons License 2016.01.30 0 0 17335

Észrevételem, az E2N,és az E3N ugyan azzal asebességváltó fogaskerekekkel van szerelve, annak ellenére, hogy az E2N gépnek a sebességváltója volt a gyengéje. Abban az üzemben ahol dolgozta 3 DB új E2n-t hoztak, és valamennyi idővel váltóbajos lett. Az ok a nagyobb fordulatról történő visszakapcsolás, ez kerülendő, ipari használatról beszélek. Nálam is van itthon egy E2N, sok éve, vigyázok rá, a váltóval sem volt még hiba.

Csuhás Creative Commons License 2016.01.30 0 0 17334

Szerintem e2n edzett ágyas, új típusú lakatszekrényes változatot vegyél. Az e3n alig tud többet de lényegesen drágább. Az ár különbözeten vegyél tartozékokat, egy jó késtartót, késeket, köszörűt stb.

Előzmény: feri_65 (17333)
feri_65 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 17333

Tisztelt Fórumozók!

Évek óta foglalkoztat eszterga vásárlás, szeretném ezt a szakmát művelni szabadidőmben.

A gép vásárlással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Amire gondolok: E2N 750, vagy E3N

típus jönne szóba. Ha azonos műszaki állapotot tételezek fel mindkét típusnál, mi szól konkrétan

egyik-másik mellett, vagy ellen. Gondolok itt pl. gépágy kopásállósága, fogaskerekek minősége,stb. Anyagi lehetőségeim végesek, de szeretnék egy jó karban lévő gépet vásárolni.

Előre is köszönöm a segítő szándékot.

Gyula65 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 17332

Köszönöm a többiek nevében is, bár nem vagyok rá felhatalmazva!

 

Egy apróság még, tedd publikussá az elérhetőséged!

 

Kívánom, hogy tóduljanak a megrendelők!

Üdv!

Előzmény: Bendzsi180 (17331)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!