Lenne egy kérdésem (lehet hogy hülye kérdés, de hátha:)) Tehát van egy viszonylag régi videokamerám és nem tudom milyen módon kell az elkészíttett fekvételeket a gépemre rakni[Samsung VP-L630 8mm camcorder]. Én hulye meg vettem egy videovágó progit, és még használni sem tudom. lécci próbáljátok elmagyarázni... köcce!
Az lehet, hogy a GS** kameráit elbénázta (nyilván nem véletlenül) a gyártó, de az a helyzet, hogy kamera és kamera között tesztábra nélkül is nagyon kijön a különbség, pláne beltéren.
Nekem volt egy - azóta leégett - JVC GR-DVL300 1CCD-s miniDV kamerám. Annyira pocsék volt a minősége, hogy az MS4 messze-messze körözte. A minősége valahol a publikált Thomson körül mozgott. Beltéren nézhetetlenül zajos, a fehéregyensúlyra képtelen, autó fókuszra szintén (ez kb. 200lux megvilágításnál volt vele, ami nem kevés!), kültéren napsütésre sem volt képes fehéregyensúlyozni még kézzel sem. Ha pl. egy rácsos erkély került a képre, akkor már ott úsztak rajta a színes csíkok, pedig még csak bonyolult sem volt, mezek egyszerű...
Való igaz, az egész home videoban az élmény a lényeg.
Az a jó, ha a kamerák között "csak" a tesztábrával jön ki a különbség, amúgy meg megfelel a hétköznapi elvárásoknak. Csak ennél ne legyen több, mert azt még egy 200e-es kamera sem fogja tudni teljesíteni.
És akkor úgy jársz, mint én, hogy naív módon azt hittem, a GS140 majd nagyságrenddel szebb képet csinál a régi DS30-amnál...
Értem! Én úgy állítottam be, hogy az LCD teljes területét lefedje, de így még a szélén maradt ki. Meg a megvilágítás is kevés volt valóban. Na majd holnap megcsinálom újra jó fényben, meg kicsit rázoomolva, mert ugye a tényleges kép nagyobb, mint az LCD, és így kicsit bele kell mennem, hogy valahol a széle legyen a szélén.
Az analóg kamerák felvételei Y/C átvitellel (S-video) készültek. A tesztábrákon azért jól látszik az 1CCD és 3CCD közti különbség, hogy a 3CCD-n a fekete fehér az tényleg az, és nem torzul a színszűrés miatt...
És esetleg a gyakorlottak azt is észreveszik, hogy a Thomsonnak csak szimulált Svideo kimenete van, az valójában csak kompozit (a ragyás függőleges csíkokból látszik)...
Az ábrát kicsit roncsolnom kellett, hogy ide fel lehessen tenni, de a lényegen nem változtatott, csak a számfeliratok rongyolódtak kicsit. Sajnos a papírt sehogy sem tudtam pontosan beállítani, így bizonyos ferdeség miatt néhány skála "kilövődött". De amelyik megmaradt, aszerint a sokat emlegetett mérőskálán 585-ös sorfelbontást produkált. (540-es minimumot garantáltak)
Megcsinálom a többi kamerával is, az analógoknak az élő képét is hasonlítom majd a felvetthez... :-)
A tényleges effektív felbontás pedig 585x450 körül jött ki.
Tévedés, az egyik 3CCD-s kamerámat 75eFt-ért vettem. Nem is ér többet. miniDV, de nincs rajta Firewire kimenet. Viszont a képe baromi jó. Ha meg felveszek vele, bejátszom a másikkal.
Új cuccot csak ritkán veszek, mert esztelenül sokat kérnek érte, az USA-ba meg nem megyek ki érte... (mert ott harmad- negyed annyiba kerül minden, mint itt)
Ha csak kulcskockabol csinalsz mpeg akarhanyat, annak nincs sok ertelme.
Egyebkent leirva is lattam, motion-jpeg alapu a DV codec. Van meg persze plusz timecode, meg felveteli adatok szamara plusz informacio, ezert nem is lehetne mpeg2 a neve, abban nincsenek ilyenek.
Teljes szivembol orulok hogy neked a ket 3ccd-s kamerad ilyen megvilagitasban nevetve megy.Az en egy darab 1ccd-s 100eft-os kameram nem megy nevetve ilyen megvilagitasban. Ez van.Hiszek neked.Semmi ketsegem afelol hogy van kulonbseg 100e es tobb 100eft-os kamerak kozott.Majd ha egyszer odaig jutok hogy megerjen nekem venni ket 3ccd-s kamerat akkor majd nevetek en is az 1ccd-s kamerak teljesitmenyen.De szerintem ez az elkovetkezo 100 evben nem lesz igy mert nem erdekel annyira a videozas. Nem tudom lehet hogy velem van a gond,de en nem szoktam mondogatni az olyan embereknek akiknek csak 50eft-os fenykepezogepuk van hogy az en "millios" gepem rohogve csinalja azt amirol az 50eft-osok csak almodnak. Kinek mennyit er meg az adott termek (technologia). "...de legalabb NEKEM tetszik es hat ez a lenyeg.Nem?!" De lehet hogy csak tulreagalom a dolgot... A tobbiektol bocsi az off-ert. Udv
Az mpeg tomoritok tobb egymasutani kep hatekony tomoritesere valok, a DV formatumban meg kvazi fuggetlenul tomoritik a kepkockakat. Ezert lehet pontosan vagni ujratomorites nelkul. Meg gyors bemozdulasok is csak max. az adott kepet erintik, a kovetkezoket mar nem.
A kép kerete a szürke, tényleges ábratarület széle legyen, mert így jóval rosszabb minősítés jön ki a kamerádra a valósnál, mivel az ábre nem illeszkedett pontosan a képre.
Ja és nagyon meg kell világítani. (1CCD-s kameránál 1400lux az előírt, 3CCD-nél 100lux elegendő)
Az én jobbik kamerám egy tesztábrája, amit szintén rosszul csináltak meg :-)
Majd megcsinálom a sajátomat is, csak sajnos a letölthető ábra kódolási hibás, így szerintem a valósnál rosszabb eredményt hoz ki a kamerákra, ezért nem csináltam még meg...
"Biztos csak eliras, de nem mpeg2 hanem valami motion-jpeg alapu a codec."
Nem elírás az. Az MPEG2-n belül úgy kódolsz, ahogyan akarsz. A dekódolás van megkötve. A lehetséges választások MPEG1, MPEG2, MPEG4 és MPEG7 (bár ez utóbbi az MPEG4 válfajaként van végül feltüntetve).
A DV ebből a besorolásból az MPEG2-be tartozik. A DCT meg mindenkire rá van bízva, van jópár lehetőség...
"Az viszont igaz hogy nagyon (nagyon) keves fenynel lassan talalja az elesseget es a szinek is tompulnak egy kicsit.(szobaban egy 60w-os ego mellett)."
Ez egy 3CCD-s kamerának még "vakító fényár". Legalábbis az én két 3CCD-s kamerám ilyen világítás mellett még nevetve megy, amiből az egyik 1997-es nagyon kezdetleges típus... (persze nem tudom, hogy mi árnyékolta esetedben a lámpát, és milyen volt a környezet, de átalános esetben ez nem volt eddig gont)
Megmondom őszintén az utóbbi napok "felbontás- és pixelháborúját" én már nemigazán tudom követni. De valami olyasmit vettem ki az itteni hozzászólásokból, hogy a valódi, tényleges felbontás általában messze elmarad mindenféle papíron leírt felbontásoktól.
De várjuk meg CiluHS véleményét is, mert lehet, hogy nem is jól csináltam a tesztet :-)
"A PAL DV formátum (DV25) egy 25Mbps MPEG2, 720x576 4:2:0 (5:1 kompresszió) képből és 2x48kHz/16bit vagy 4x32kHz/12bit hangból áll."
Biztos csak eliras, de nem mpeg2 hanem valami motion-jpeg alapu a codec.
Annak viszont orulok, hogy megerositettel a velemenyemben a miniDV 720x576-os felbontasat illetoen.
Kb. olyan ez az ugy, mintha a trabantos eskudne ra, hogy autopalyan 110 a max sebesseg, es ez alapjan ketelkedne a kresz 130-as szabalyaban...
Aki nem hiszi, csinaljon egy negyzetracsos abrat, kodolja be DV codecbe, es irja fol a DV szalagra. Ra fog meni, gond nelkul vissza is lehet masolni rola.
A szabvany es a kepesseg nem ugyanaz. :)
Egyébként jópár hozzászólással korábban felajánlottam, hogy közzé teszem az ElektroWordos DVD-met.
A Samsung a leggyengebb. Fako szinek, zajos kep, bizonytalan fokusz.
Sony: szep kep, de zajos.
Tobbi 1CCD-s: nincs nagy kulonbseg kozottuk. Egyforman szar mindegyik.
GS120, GS140 annyival nem jobb, mint amennyivel dragabb. Tenyleg szebbek a szinei, jo az optikaja, de belterben (3x60W+ablakon bejovo feny) borzalmasan eletlenek, VHS feeling!!! Ahogy elneztem az olcsobb 1CCD-sek sem elesebbek, egyszeruen szarnak ra a gyarok, hogy mar nem VHS a divat...
A 2 eves DS25, DS30 kepei egyaltalan nem rosszabbak sott...
Igaz azokban 1/4-es CCD meg 43mm-es optika van, itthon a szobaban +3db a gain olyan megvilagitassal, ahol a GS140 mar +18db-en ment. :)
Szal a 3CCD-s kamera sem hozza el a kanaant, de legalabb draga. :(