Lehet. Ha biztosra akarsz menni, akkor szerezz abból, amivel már színezték barnát, feketét! De szerintem bármilyen diszperziós anyaghoz való paszta jó lehet. Nem vagyok szakértő, nézz azért alaposan utána!
tegnap 15 fok volt felhordtam belőle egy fél nm-t a lábazatra. viszont nem jó a szín , ez gyakorlatilag vörös. lehet ezt festeni? sötétbarna szín lenne a cél. köszi
Látom, hogy többen is foglalkoztok itt a tetőtér beépítés szigetelésével.
Én is ez előtt állok.
A kérdésem az lenne, hogy a párazáró és a párafékező fólia között mi a különbség? Vagy lehet, hogy mindegyik ugyanaz?
A padlástéri szobák kialakításánál szeretnék belülre párazáró fóliának hőtükrös fóliát feltenni, ami a gipszkarton alá kerül.
A solflex nyár tetőfólia szimpatikusnak tűnt.
Az alábbit írják róla: Nem páraáteresztő tetőalátétfólia kétszeres tető átszellőztetéssel, hővisszaverő felülettel. Hőszigetelés belső oldalán párafékező rétegként is alkalmazható, pára- és légzáró módon ragasztott toldásokkal.
Ez akkor most jó párazárásra?
Ha nem, akkor tudtok ajánlani nekem konkrét típust?
Én a garázsomban csináltam úgy még sok éve, hogy közvetlenül tettem a gerendákra a gipszkartont. Jól meg is bántam, mert fél-egy év után egy csomó él mentén megrepedezett. Egyszerűen nem bírt akkora dinamikus alakváltozást, amit a gerendák rezgése, mozgása okozott. Szerintem minőségi munkánál elkerülhetetlen a felfüggesztés legalább közvetlen felfüggesztővel - de a legjobb a függesztő szálas.
"A pára elenyésző része megy arra, meg a falakon át."
Ha a lakás beltér és a külvilág között csupán egy réteg szellős gyapot van, akkor nem lennék olyan biztos abban az "elenyésző"-ben, szépen fog ott szökni a pára elfele.
"De régen nem vacakoltak fóliával és úgyis jó volt."
Régen volt ott egy réteg vakolat és/vagy egy zárt födém meg ilyesmik, ami ha nem is tökéletesen párazáró, de valamennyire azért párafékező réteg volt. Nálad nincs szó ilyesmiről, úgyhogy ne sajnáld azt a vicces összeget egy nagy darab olcsó náljonért.
"A lécváz nem kellene... Lehetne közvetlen a szarufára gipszkartonozni."
Ha meg tudod oldani úgy a lámpák elosztását, hogy az összes lámpa a gerenda/szarufa közökbe kerüljön,
akkor a gerendákra alulról feltűzöd a nájlont, de úgy hogy nagyon ne feszesen legyen (pl minden 70 centi gerendaközbe 85-90 centi nájlon jusson), majd erre közvetlenül mehet a gipszkarton. Így a nájlon és a gipszkarton között bőven lesz helyed villanyozni és amikor az teljesen kész, akkor mehet rája a hőszigetelés (részben a gerendaközökbe, részben pedig a gerendákat is eltakarva).
Ablakcsere után vagyok, a betonerkély belső benyúló hátsó vázfalát szeretném "befejezni" szépre is, jóra is. A 20 cm széles kopasz betonra valami párazárót gondoltam, pl. folyékony fóliát felkenni, és 3cm eps-t ragasztani, és erre menne a gipszkarton 1 rétegben, vagy egyszerűen csak bevakolnám, behálóznám, leglettelném, lefesteném, mintha egy szobafal lenne. Ha nem szigetelek semmit, az a rész nagyon hideg lesz, főleg a padlónál, hisz az erkély szigeteletlen betonja húzza be a hideget, meleget. (betonok közötti légrés már nincs, sokat jelentett, hogy kipurhaboztam és lekentem a vágott élét akrillal nyáron). Vagy valakinek van egy jobb javaslata erre? Szeretném beelőzni a penészt ha csak lehet, vagy úgy megcsinálni, hogy kezelhető, lemosható legyen, ha előjön ott, bár valószínűleg lehetetlen lesz teljesen megelőzni a padlószintnél.
A párazáró fólia kiválasztásánál ne az alacsony ár legyen az elsődleges,
gondolj arra, hogy vezetékek/lámpák lesznek dugdosva/szerelve közvetlenül alatta, szóval ne nagyon spórolj a fólia erősségével/vastagságával. A hőtükör itt nem sokat segít, tehát nem lényeges, hogy szép fényes legyen, lehet mezei átlátszó vagy fekete is. És minél nagyobb darabban van, annál kevesebb helyen kell utólag légmentesre ragasztgatni.
Akkor magyarán nem is a hőszigetelésen vezetem át a vezetéket vagy gégecsövet , hanem a szigetelés alatt . azaz a párazárás , és a gipszkarton között .
"Az a lámpa a mennyezetben fog zabálni 200mA-t, nagyvonalú leszek legyen 2A. Ez milyen melegedést fog okozni a 1,5-es vezetékén?"
Semmilyet.
De ha abban a gipszkartonban mondjuk 2200 wattnyi halogén izzó lesz (pl üzlet álmennyezet), akkor a kábelen 10A fog futni, ami már igen szépen fel tud melegíteni egy olyan betáp kábelt, amely jó szorosan körül van véve hőszigeteléssel.
A gégecső nélküli megoldás abból szimpatikusabb , hogy talán a párazáró fóliát jobban körbe tudom ragasztani , vagy a gégecsövet csak a párazáró fóliáig vezetem le ?
"Ha tudsz rá H tarifás áramot is kötni, akkor csak ötödébe kerül a fűtés,"
Ha nincs pénz H tarifás fűtő klímára (és úgy általában nincs semmire), akkor meggondolnám, hogy az elején egy hőtárolós villanykályhával fűtsek. Ezek használtan fillérekért beszerezhetők, egy villanyszerelő haver olcsón beszereli, és ha kér éjszakai áramos villanyórát, az egy harmadával olcsóbbá teszi a nappali tarifához képest.
Amikor gyorsan kell költözni, akkor számít minden fillér és minden perc.
A villanyfűtés villámgyorsan és marhaolcsón elindítható (a fűtő klímával ellentétben), aztán jövőre ráér spórolni a H tarifás fűtő klímára, mert végső soron remélhetőleg az lesz az igazi, végleges fűtés.
Egyébként egy VALÓBAN jól hőszigetelt ÉS mindössze 15 m2-es háznak a "drága" tisztán elektromos fűtése sem tud igazán drága lenni, tehát talán még hőtárolós kályhával sem foglalkoznék (kis házban sok helyet foglal): felszerelnék gyorsan pár olcsó hősugárzót a falakra oszt lehet költözni.
(**egy komolyabb klímánál csak a beüzemelés munkadíja annyiba kerülhet, mint az egész villanyfűtés összes költsége)
Kettős szigetelésű kábelt nem kötelező még csőbe is behúzni.
Egyszeres szigetelésű vezetéket kötelező még csőbe is behúzni.
Ha a vezetéken nagy áram-terhelés is előfordulhat, akkor hőszigetelésben én még a kettős szigetelésű kábelt is csőben vezetném, mégpedig a szükségesnél jóval nagyobb átmérőjű csőben (a nagy áramot vezető kábel felülete a hőszigetelésben nem tud hűlni, ezért túlságosan felmelegedhet, a csőben lévő levegő ezt kissé mérsékelheti)
köszönöm, a leírásod alapján akkor jobban szigetelne a kamion doboz mint a szendvics ha jól értem, meg a faház is.
Ezek könnyűszerkezetesnek minősülő falazatok. Annál jobb lesz, minél több hőszigetelés lesz rajta, és belül minél nehezebb anyagból van. Az optimális a belül vakolt tégla + sok hőszigetelés. Ha teheted, akkor ilyet építs.
Mivel csak árqmmal tudok fűteni Ami nagyon drága...
Ezért ajánlottam a klímát, mert nappali áramról hajtva is csak harmad annyiba kerül vele a fűtés és ráadásul hűteni is tud. Ha tudsz rá H tarifás áramot is kötni, akkor csak ötödébe kerül a fűtés, mintha sima nappali árammal valami hősugárzóval fűtenél!
ma délután megnézem, hol tartanak :-) csak az volt a vicces, hogy valamiért visszaszedtek egy csomó, már felrakott lapot, de a régi vakolaton jól látszik, hogy a ragasztás szabályos volt.
köszönöm, a leírásod alapján akkor jobban szigetelne a kamion doboz mint a szendvics ha jól értem, meg a faház is. Mivel csak árqmmal tudok fűteni ami nagyon drága így azért csinálnám inkább agyon szigetrltre. P
A legolcsóbb és egyben leggyorsabb a faház. Lehet favázas közötte hőszigeteléssel (amerikai), vagy gerenda esetleg deszkagerenda (erdélyi) szigetelve. Utóbbit 20 m2-es méretben megkapod akár 500e forinttért is, utána feltuningolod. Az alapozás is egyszerűbb lehet (akár pontalap is megfelehet). Fűtésre/hűtésre meg egy légkondit a legolcsóbb megvenni és üzemeltetni is.
Az eps100 padlóba beton alá való. Falra az eps80 kell. Mennyezetre és tetőgerendák vagy faváz közé eps30 is elég, de ide olcsóbb a gyapot.
Vannak rétegrendszerkesztők ahol kiszámolhatod egyszerűen a dolgokat.
Sziasztok próbálkozok matekolni az U és K értékekben, csinálnom kell egy kb 15m2 es valamit, nem feltétlen épületet.
Jól fűthetőnek kell lennie
-Anyagilag nagyon be vagyok határolva.
-egyik terv EPS100 10cm és rá 5cm beton és arra 40es vagy 60as pur szendvicspanel , vagy 10cm kőzetgyapot panel
Másik terv egy 6.20m-es kamion doboz 20mmes falemez 2mmes műgyanta borítással,
-padlóra belülre eps100 10cm, rá 20mm osb,
-kívülre eps100 10cm meg háló meg ragasztó hogy a nap ne tegyen kárt a eps-ben
-tetejére belülről 10cm eps100, és még 1cm díszítő valami.
anyagilag kb. azonos, vagy a kamiondobozos még drágább, viszont az azonnal fűthető és ahogy lesz rá pénz úgy tudom szigetelgetni nem azonnal kell rá egyben lenni a pénznek, és a telepítéséhez sem kell a kőművesnek hónapokig könyörögni hogy ugyan csinálja már meg a betonozást.
ha jól nézem a 40es 0.50w/2mK az eps100 pedig 0.048w/mk 0.035w6mk