Keresés

Részletes keresés

0l0 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 68095

Lehet. Ha biztosra akarsz menni, akkor szerezz abból, amivel már színezték barnát, feketét! De szerintem bármilyen diszperziós anyaghoz való paszta jó lehet. Nem vagyok szakértő, nézz azért alaposan utána!

Előzmény: murray (68094)
murray Creative Commons License 2015.10.30 0 0 68094

szerbusz köszi a leírást! namármost: kevertek nekem a festékboltban mügyanta néven egy ilyet:

 

http://www.policolor.hu/termek/Policolor_kotoanyag_oldat

 

tegnap 15 fok volt felhordtam belőle egy fél nm-t a lábazatra.  viszont nem jó a szín , ez gyakorlatilag vörös.  lehet ezt festeni? sötétbarna szín lenne a cél.  köszi

Előzmény: 0l0 (68061)
stevemegane Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68093

Sziasztok!

 

Látom, hogy többen is foglalkoztok itt a tetőtér beépítés szigetelésével.

Én is ez előtt állok.

 

A kérdésem az lenne, hogy a párazáró és a párafékező fólia között mi a különbség? Vagy lehet, hogy mindegyik ugyanaz?

 

A padlástéri szobák kialakításánál szeretnék belülre párazáró fóliának hőtükrös fóliát feltenni, ami a gipszkarton alá kerül.

A solflex nyár tetőfólia szimpatikusnak tűnt.

Az alábbit írják róla: Nem páraáteresztő tetőalátétfólia kétszeres tető átszellőztetéssel, hővisszaverő felülettel. Hőszigetelés belső oldalán párafékező rétegként is alkalmazható, pára- és légzáró módon ragasztott toldásokkal.

 

Ez akkor most jó párazárásra?

 

Ha nem, akkor tudtok ajánlani nekem konkrét típust?

 

Köszönöm.

"porzás" Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68092

Értem, tehát jó, ha van valami párnafa alatta.

pl. cserépléc.

Kösz.

Előzmény: Törölt nick (68091)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68091

Én a garázsomban csináltam úgy még sok éve, hogy közvetlenül tettem a gerendákra a gipszkartont. Jól meg is bántam, mert fél-egy év után egy csomó él mentén megrepedezett. Egyszerűen nem bírt akkora dinamikus alakváltozást, amit a gerendák rezgése, mozgása okozott. Szerintem minőségi munkánál elkerülhetetlen a felfüggesztés legalább közvetlen felfüggesztővel - de a legjobb a függesztő szálas.

http://www.gipszkarton-ar.hu/-kiegeszito-termekek-fuggesztok-toldok

Előzmény: "porzás" (68090)
"porzás" Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68090

Így már értem.

Kösz az információt.

De, ha a plafon girbe görbe lenne.-pl. fogópárok-

Akkor pl. a cseréplécvázzal tennénk azt vízszintesre, vagy elég lenne stafni a gipszkarton alá és úgy felcsavarozni a szarufára, fogópárokra?

Ez nem lenne mindegy nálam munkában és bramac lécben sem.

kösz

Előzmény: Mekk Elek ezermester (68089)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68089

"A pára elenyésző része megy arra, meg a falakon át."

 

Ha a lakás beltér és a külvilág között csupán egy réteg szellős gyapot van, akkor nem lennék olyan biztos abban az "elenyésző"-ben, szépen fog ott szökni a pára elfele.

 

"De régen nem vacakoltak fóliával és úgyis jó volt."

 

Régen volt ott egy réteg vakolat és/vagy egy zárt födém meg ilyesmik, ami ha nem is tökéletesen párazáró, de valamennyire azért párafékező réteg volt. Nálad nincs szó ilyesmiről, úgyhogy ne sajnáld azt a vicces összeget egy nagy darab olcsó náljonért.

 

"A lécváz nem kellene... Lehetne közvetlen a szarufára gipszkartonozni."

 

Ha meg tudod oldani úgy a lámpák elosztását, hogy az összes lámpa a gerenda/szarufa közökbe kerüljön,

akkor a gerendákra alulról feltűzöd a nájlont, de úgy hogy nagyon ne feszesen legyen (pl minden 70 centi gerendaközbe 85-90 centi nájlon jusson), majd erre közvetlenül mehet a gipszkarton. Így a nájlon és a gipszkarton között bőven lesz helyed villanyozni és amikor az teljesen kész, akkor mehet rája a hőszigetelés (részben a gerendaközökbe, részben pedig a gerendákat is eltakarva).

Előzmény: "porzás" (68087)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68088

Ablakcsere után vagyok, a betonerkély belső benyúló hátsó vázfalát szeretném "befejezni" szépre is, jóra is. A 20 cm széles kopasz betonra valami párazárót gondoltam, pl. folyékony fóliát felkenni, és 3cm eps-t ragasztani, és erre menne a gipszkarton 1 rétegben, vagy egyszerűen csak bevakolnám, behálóznám, leglettelném, lefesteném, mintha egy szobafal lenne. Ha nem szigetelek semmit, az a rész nagyon hideg lesz, főleg a padlónál, hisz az erkély szigeteletlen betonja húzza be a hideget, meleget. (betonok közötti légrés már nincs, sokat jelentett, hogy kipurhaboztam és lekentem a vágott élét akrillal nyáron). Vagy valakinek van egy jobb javaslata erre? Szeretném beelőzni a penészt ha csak lehet, vagy úgy megcsinálni, hogy kezelhető, lemosható legyen, ha előjön ott, bár valószínűleg lehetetlen lesz teljesen megelőzni a padlószintnél.

"porzás" Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68087

Szia

Mi van akkor ha én oda nem teszek semmilyen fóliát, kivűlről ugyis szellőzik.

A pára elenyésző része megy arra, meg a falakon át.

Szellőztetés nem elég?

Értem én, hogy az az 1 % pára a lényeg. ami arra megy.

De régen nem vacakoltak fóliával és úgyis jó volt.

Tehát a vezeték a lécváz üregrendszerében megy, amire a tűzálló gipszkartont erősítik.

A lécváz nem kellene, ha minden vízzszintben lenne(szarufák, fogópárok)?

Lehetne közvetlen a szarufára gipszkartonozni.

Csak szeretnék én is tisztán látni, hasonló munka elött vagyok.

Előre is kösz.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (68086)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68086

Pontosan.

A párazáró fólia kiválasztásánál ne az alacsony ár legyen az elsődleges,

gondolj arra, hogy vezetékek/lámpák lesznek dugdosva/szerelve közvetlenül alatta, szóval ne nagyon spórolj a fólia erősségével/vastagságával. A hőtükör itt nem sokat segít, tehát nem lényeges, hogy szép fényes legyen, lehet mezei átlátszó vagy fekete is. És minél nagyobb darabban van, annál kevesebb helyen kell utólag légmentesre ragasztgatni.

Előzmény: franyo01 (68084)
lgnis Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68085

Magyarországon általában nem vacakolnak vele a szakemberek.

Előzmény: elemes2 (68063)
franyo01 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68084

Akkor magyarán nem is a hőszigetelésen vezetem át a vezetéket vagy gégecsövet , hanem a szigetelés alatt . azaz a párazárás , és a gipszkarton között .

 

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (68083)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68083

Ha a párazáró fóliát körül akarod vágni minden egyes lámpánál, az attól kezdve nem párazáró fólia, hanem kidobott pénz.

A helyes sorrend felülről lefelé:

- külvilág szellője

- hőszigetelés

- párazáró fólia (teljesen és légmentesen zárt, megszakítások/rések/lyukak NÉLKÜL)

- ez ALATT és gipszkartonozhatsz, vezetékezhetsz,  lámpát szerelhetsz ahogy tetszik.

A párazáró fólia felrakását tessék úgy elképzelni, hogy a végén a szoba próbaképpen enyhe túlnyomás alá lesz helyezve és ha ereszt valahol kifelé, akkor újra kell csinálni.

Előzmény: franyo01 (68081)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68082

"Az a lámpa a mennyezetben fog zabálni 200mA-t, nagyvonalú leszek legyen 2A. Ez milyen melegedést fog okozni a 1,5-es vezetékén?"

 

Semmilyet.

De ha abban a gipszkartonban mondjuk 2200 wattnyi halogén izzó lesz (pl üzlet álmennyezet), akkor a kábelen 10A fog futni, ami már igen szépen fel tud melegíteni egy olyan betáp kábelt, amely jó szorosan körül van véve hőszigeteléssel.

Előzmény: C20NE (68079)
franyo01 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68081

Oks értelek , Köszönöm !

 

A gégecső nélküli megoldás abból szimpatikusabb , hogy talán a párazáró fóliát jobban körbe tudom ragasztani , vagy a gégecsövet csak a párazáró fóliáig vezetem le ?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (68078)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68080

"Ha tudsz rá H tarifás áramot is kötni, akkor csak ötödébe kerül a fűtés,"

 

Ha nincs pénz H tarifás fűtő klímára (és úgy általában nincs semmire), akkor meggondolnám, hogy az elején egy hőtárolós villanykályhával fűtsek. Ezek használtan fillérekért beszerezhetők, egy villanyszerelő haver olcsón beszereli, és ha kér éjszakai áramos villanyórát, az egy harmadával olcsóbbá teszi a nappali tarifához képest.

Amikor gyorsan kell költözni, akkor számít minden fillér és minden perc.

A villanyfűtés villámgyorsan és marhaolcsón elindítható (a fűtő klímával ellentétben), aztán jövőre ráér spórolni a H tarifás fűtő klímára, mert végső soron remélhetőleg az lesz az igazi, végleges fűtés.

 

Egyébként egy VALÓBAN jól hőszigetelt ÉS mindössze 15 m2-es háznak a "drága" tisztán elektromos fűtése sem tud igazán drága lenni, tehát talán még hőtárolós kályhával sem foglalkoznék (kis házban sok helyet foglal): felszerelnék gyorsan pár olcsó hősugárzót a falakra oszt lehet költözni.

 

 

(**egy komolyabb klímánál csak a beüzemelés munkadíja annyiba kerülhet, mint az egész villanyfűtés összes költsége)

Előzmény: digium (68076)
C20NE Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68079

Az a lámpa a mennyezetben fog zabálni 200mA-t, nagyvonalú leszek legyen 2A. Ez milyen melegedést fog okozni a 1,5-es vezetékén?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (68078)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68078

Kettős szigetelésű kábelt nem kötelező még csőbe is behúzni.

Egyszeres szigetelésű vezetéket kötelező még csőbe is behúzni.

Ha a vezetéken nagy áram-terhelés is előfordulhat, akkor hőszigetelésben én még a kettős szigetelésű kábelt is csőben vezetném, mégpedig a szükségesnél jóval nagyobb átmérőjű csőben (a nagy áramot vezető kábel felülete a hőszigetelésben nem tud hűlni, ezért túlságosan felmelegedhet, a csőben lévő levegő ezt kissé mérsékelheti)

Előzmény: franyo01 (68077)
franyo01 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68077

Födém szigetelésen hogyan szokták átvezetni a villanyvezetékelést ? Gégecsővel vagy anélkül ?

 

Gipszkartonba lesz a lámpa , a mennyezeten , ehez kell a vezetéket elvezetni .

 

Páraáteresztő folia, 30 cm tekercses gyapot , deszkázat , párazáró fália . Áthúzhatom simán a vezetéket , vagy gégecsövet húzzak ?

digium Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68076

köszönöm, a leírásod alapján akkor jobban szigetelne a kamion doboz mint a szendvics ha jól értem, meg a faház is.

 

Ezek könnyűszerkezetesnek minősülő falazatok. Annál jobb lesz, minél több hőszigetelés lesz rajta, és belül minél nehezebb anyagból van. Az optimális a belül vakolt tégla + sok hőszigetelés. Ha teheted, akkor ilyet építs.

 

Mivel csak árqmmal tudok fűteni Ami nagyon drága...

 

Ezért ajánlottam a klímát, mert nappali áramról hajtva is csak harmad annyiba kerül vele a fűtés és ráadásul hűteni is tud. Ha tudsz rá H tarifás áramot is kötni, akkor csak ötödébe kerül a fűtés, mintha sima nappali árammal valami hősugárzóval fűtenél!

Előzmény: Jena307 (68074)
elemes2 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68075

ma délután megnézem, hol tartanak :-) csak az volt a vicces, hogy valamiért visszaszedtek egy csomó, már felrakott lapot, de a régi vakolaton jól látszik, hogy a ragasztás szabályos volt.

Előzmény: Törölt nick (68072)
Jena307 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68074

köszönöm, a leírásod alapján akkor jobban szigetelne a kamion doboz mint a szendvics ha jól értem, meg a faház is. Mivel csak árqmmal tudok fűteni ami nagyon drága így azért csinálnám inkább agyon szigetrltre. P

Előzmény: digium (68071)
humanqui Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68073

Ha jól tudom, 10 cm vastagság fölött kell beépíteni.

Előzmény: elemes2 (68068)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68072

Azért én arra is kíváncsi lennék, hogy hogyan fogja összehozni az eresszel. Ahogy nézem, "majdnem" befér alá :)) ..

Előzmény: elemes2 (68062)
digium Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68071

A legolcsóbb és egyben leggyorsabb a faház. Lehet favázas közötte hőszigeteléssel (amerikai), vagy gerenda esetleg deszkagerenda (erdélyi) szigetelve. Utóbbit 20 m2-es méretben megkapod akár 500e forinttért is, utána feltuningolod. Az alapozás is egyszerűbb lehet (akár pontalap is megfelehet). Fűtésre/hűtésre meg egy légkondit a legolcsóbb megvenni és üzemeltetni is.

 

Az eps100 padlóba beton alá való. Falra az eps80 kell. Mennyezetre és tetőgerendák vagy faváz közé eps30 is elég, de ide olcsóbb a gyapot.

 

Vannak rétegrendszerkesztők ahol kiszámolhatod egyszerűen a dolgokat.

eptar.hu/eptar_rsz2.php

u-wert.net

winwatt program

Előzmény: Jena307 (68070)
Jena307 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 68070

Sziasztok próbálkozok matekolni az U és K értékekben, csinálnom kell egy kb 15m2 es valamit, nem feltétlen épületet.

Jól fűthetőnek kell lennie 

-Anyagilag nagyon be vagyok határolva.

-egyik terv EPS100 10cm és rá 5cm beton és arra 40es vagy 60as pur szendvicspanel , vagy 10cm kőzetgyapot panel

 

Másik terv egy 6.20m-es kamion doboz 20mmes falemez 2mmes műgyanta borítással,

-padlóra belülre eps100 10cm,  rá 20mm osb, 

-kívülre eps100 10cm meg háló meg ragasztó hogy a nap ne tegyen kárt a eps-ben

-tetejére belülről 10cm eps100, és még 1cm díszítő valami.

anyagilag kb. azonos, vagy a kamiondobozos még drágább, viszont az azonnal fűthető és ahogy lesz rá pénz úgy tudom szigetelgetni nem azonnal kell rá egyben lenni a pénznek, és a telepítéséhez sem kell a kőművesnek hónapokig könyörögni hogy ugyan csinálja már meg a betonozást.

 

ha jól nézem a 40es 0.50w/2mK az eps100 pedig 0.048w/mk 0.035w6mk

 

mit tanácsoltok ???

 

 

botsinkai Creative Commons License 2015.10.28 0 0 68069

A miskolci paneltűz óta alkalmazzák szélesebb körben.

Előzmény: elemes2 (68068)
elemes2 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 68068

régebben nem volt ilyen szabály a többszintes épületekre? én most láttam először.

vagy ez csak valami határértéknél vastagabb szigetelésre vonatkozik (ez itt 15 centi)

Előzmény: humanqui (68066)
jafijani Creative Commons License 2015.10.28 0 0 68067

Kérdezz. Hátha tudok segíteni. Használunk párszáz négyzetmétert évente.

 

Előzmény: Hangus (67996)
humanqui Creative Commons License 2015.10.28 0 0 68066

Pontosan. :)

Előzmény: elemes2 (68065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!