Ha a kocsi ISO protokollt beszél, akkor tudok hozzá adni olcsó soros porti kábelt. Ez az mgy-vel fejlesztett, optocsatolóktól mentes változat, megy a 4-es VAG-COM-mal is.
El tudom kepzelni hogy a 2004-es Touran mar CAN-buszos, ugyhogy azt egyenlore semmilyen epitett kabellel nem tudod "kiolvasni". Ross-Tech nek van CAN-busz kompatibilis kabele, de nagyon draga (draga autohoz draga kabel ;).
Pontosan jól látod, ezek a régimódi két optós csatolók nem tudják a 2004-es modelleket kezelni. Ha ez kelll, akkor már inkább megéri egy igazi VAGCOM USB csatolót venni, már csak azért is mert egyre nehezebben fogsz soros portos notebookot találni.
A képen látható OBD interfész szerintetek jófajta?
Eddig sikeresen használtam 1994-es VW Golf TDI-n, 1998-as VW Polo 1.4-en, 1999-es Skoda Octavia 1.9 TDI-n és egy 2000-es VW Passat 1.9 PDTDI-n. Azonban az apósom 2004-es VW Touranját nem viszi. Mi lehet ennek az oka? Nem tudja a KWP-2000 protokolt?
Az Ebay-en árulnak elég sokfélét, szerintetek érdemes erre beruházni:
Meg tudnátok mondani, hogy szerviz intervallum visszaállításhoz OBDII csatin keresztül milyen programot kell beszereznem? Vag-Com használható erre a célra?
Sziasztok!
Lefutattam egy teljes hibakeresőt és csak az alábbi kettőt találta:
Component and/or Version: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75
Software Coding: 04143
Work Shop Code: WSC 06325
2 Faults Found:
01296 - Sensor for Vent Temperature: Center (G191)
30-00 - Open or Short to B+
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
A középső hőmérőre ír hibát, ez az, amelyik a rádió alatt van? Mi baja lehet? És a második hiba mi lehet?
THX
Az én bringám (2000-es évjáratú Peugeot) nem a VAG családba tartozik, de szeretném olvasni a computerét.
Kábel van csak programom hiányzik. A szervíz a Diag2000-es masinát használja ami egy speciális kütyü nem lehet róla a programot leszedni, de láttam már, hogy PC-ről is tudnak diagot csinálni.
Tudnátok segíteni, hogy találok progit, vagy legalább mi a neve.
Azért megy a Vag-Com Ford Galaxyval, mert az első maszk+lámpák, hátsó lámpák, emblémák kivételével at utolsó csavarig megegyezik a VW Sharan, Seat Alhambra tesókkal.
>Ez a kapcsolás működik a Fordon? Milyen programmal?
A haverom Ford Galaxie-jan müködött a kabel VAG-COM-mal. Igaz, ez TDI-motoros, tehat pl. a motorvezérlö szamitogép valoszinüleg hasonlo, vagy azonos a VAG-csoportban hasznalatos szamitogéphez.
Az 5-6ms viszont nem olyan nagyon keves, nem tudom hogy az mire vonatkozik. 1.8T (melegen) alapjaraton 2ms korul van. Defektes akkor lenne ha nem mukodne, de mivel mukodik, csak baromsagokat "mond" ezert irja ezt.
Ja, meg elfelejtettem. Ennél az autónál kiír egy hibakódot: 00525 oxigén szenzor ( G39 ) 07-10 alacsony jel (Low signal), a (nincs itt ilyen gomb hogy Lambda) Lambda feszültség folyamatosan 0,04V, néha 0,00V vagy 0,07V.Valószínűleg ez az alacsony fesz. nem tetszik a vezérlőnek és ezért jelzi hibának? Ezt a Lambda-feszültséget a túl szegény keverék adja. Gázadáskor viszont a befecskendezési idő felugrik 20 ms-ig is. Ezek normális értékek?
Jó kérdés! :)
Hogy automatikusan csinálja, tudtommal a riasztó része/szolgáltatása, legalábbis az én Oktimban volt "komfort" csomag a Laserline mellett, az tudta..
Viszont azt nem sikerült soha megcsinálnom, hogy a kulcsot tovább fordítva, vagy a távirányító nyitógombját hosszan nyomva lehúzza az ablakot. Lehet, hogy a rinyasztó bekötésével k.ták el. (Lezárt autót ha kinyitottam távirányítóval csak egyetlen esetben zárta vissza 20mp után automatikusan. Ha nyitva volt a csomagtérajtó... :))) )
Segítséget szeretnék kérni:az alany Octavia, 97-es, be lehet-e állítani ( és hogy? ), az elektromos ablak automatikus felhúzását az ajtók zárása után. Jelenleg úgy működik, hogy záráskor a kulcs záró irányban tartásával az ablakok bezáródnak, nyitáskor -ha az ablakok nyitva voltak záráskor- automatikusan nyílnak. A gond az, hogy záráskor meg kell várni, amíg bezáródnak az ablakok, csak utána lehet kivenni a kulcsot. Válaszokat előre is KÖSZI!
CSatlakozom, én is gümö optocsatolos kapcsolasat épitettem meg és teljesen jol müködik az Octaviaval, illetve a haverom Ford Galaxie TDI-jével is.
Apropo, kell valakinek OBD2-s csatlakozo? Van kettö elado, mert végülis csak magamnak épitettem kabelt. Ugy emlékszem kb. 3000 ezer forintot fizettem érte, ennyiért is adnam tovabb. Ha valakit érdekel, szoljon itt, vagy küldjön e-mailt. Augusztus 9-töl lehet Pesten atvenni.
A kocsi összes csatlakozója védett sztatikus kisülések ellen, és a notebook soros portja is 15 kilovoltig. (Egy átlag optocsatoló 5 kilovoltig választ le, és hatalmas bizonytalanságot visz a kábelbe, én tehát inkább mellőzöm. Attól olyan instabilak más épített kábelek.) Az újfajta gyári HEX-COM kábel is optocsatoló nélküli már.
Itt egyszer lesz majd egy homepage (talán...), de néhány kép van már fent, pl. a régebbi optocsatoló nélküli kábel rajza is, ami már elég stabilnak mondható: http://www.kgt.bme.hu/nagye/OBD2/
Én leveleztem mindhármukkal (+Julie), normálisak voltak. Legutóbb levélben kértem reg. kódot, mert elég kacifántosan ment tönkre a gépem. Elküldték, majd elküldtek. :) Legközelebb csináljam a weboldalon... :)
Gümő legutóbbi kapcsolásával, - amiben nincs optocsatoló - simán megy a legutolsó verzió is.
Nos az a baj, hogy az epitett kabelekkel az ujabb vagcom-ok mar egyaltalan nem mukodnek. Lehet hogy valamelyik regi verziot (4-alatt) lehet regisztralni magyarul is.
Uwe, aki irta a programot, ove az egesz koceraj. A felesege intezi a megrendeleseket, stb. O nekem sem irt, aztan egy kulfoldi forumon osszefutottam Uwe-val, mondtam mi a helyzet, es o mar normalisan intezkedett. Anyuciba bele kene rugdosni egy kicsit ;)
Ja, meg péntek óta kétszer megpróbáltam a regisztrációt, de semmi válaz nem érkezett. Legalább írnának, hogy öcsi ezt így, meg úgy csináld, de semmi válasz.