Állitólag Dr Csiba Úr is tagja a kiscsapatnak,(habár még a közgyülésen egyszer sem láttam) ha őt is megfogod tudni győzni, hogy pemzlivel a kezében, a mozdonyon kolbászoljon, akkor megprobálok én is egy kis időt faragni valahogy, legaább azért, hogy lássam egyszer dolgozni.
A másik az, hogy az MPV-nek van saját kis lelkes támogató csapata, és amelynek tagja én nem vagyok
Egyszer kijössz egy MGV-s mozdonyfestésre? Ott is szívesen látnánk
Tudod a közeljövőben lesz egy pár programom köztük elakarok látogatni Nürnbergbe megnézni, hogy hogyan is állnak a tüzvész utáni, mozdonyok újjáalakitásában, állitolag rengeteg pénz is összegyült ezeknek a gépeknek a rendbehozatalára, hamár ott vagyok egy parasztköpés Sinsheim (140 km) azt is megszeretném nézni, és mivel más programjaim is vannak terve véve, szinte 100%, hogy nem a festés, hanem a Tatai ut látogatása is kiesik e programból. De helyettem kétszer is lefesthetted ezeket a mozdonyokat, de igérem drukkolni fogok neked
"Végezetül nagyon szép dolog az, hogy valaki törödik, ápolja a kedvenceit, aminek szivből is örülök, de akkor csak avval foglalkozzon, vagy pedig ha világhálón akar szerepelni informálodjon elöszőr, mielött arra kilép."
Ezt tőled idéztem nem voltam én sem személyeskedőbb veled mint Te a fiatal barátunkkal. Tudod, hogy vannak nekem is mozdonyos adataim, arról is tudnánk beszélgetni. De most ne makatram konkrétan mozdonyozni, sem céges táviratok és egyebek kapcsán sem könyvek alapján.
Egyszer kijössz egy MGV-s mozdonyfestésre? Ott is szívesen látnánk.........
Imádom amikor statisztikai adatokon megy a véres harc.
Számok........
Számok...............
Számok.....................
Ki adatai pontosabbak ki adatai jobbak, knovotny leszólja a netre feltett adatok pontosságát. Magam a netes korszak előtt is találtam már hibás adatközlést. A legdúrvább amikor egy szerencsétlenségről tudósítván az országos lap újságírója közli rendek házai között kanyarog a vonat a borzalom felé. Hát nem tudom min ült a csávó de az a Rendek csak Bódé lehetett. Gondolkoztam írok a 100 évvel ezelőtti lap mai főszerkesztőjének, hogy helyreigazítsa a cikket. De aztán letettem róla.
Szóval valaki valamiért leírta, elrontotta, benézte. Magam is néztem már be pl. a csingervölgyet anno egy foto alapján, pusztán mert azt akartam benne látni.
Tegye fel a kezét aki még egy adatban sem tévedett soha, lehet, hogy még a mi nagy knovotny nicktársunk sem tudja feltenni a kezét? Lehet, hogy az általa szentként tisztelt könyvek adataiben is van néhány hiba? Ugye lehet ..........
Az akkor még önálló MÁVAG gyárnak, gyáron belül gyáregységei voltak, (a Ganz-al való egyesülés után is)
Öntöde, szerkocsi, kazán, gyorskocsi, busz, mozdonyszerelde stb, hagy ne soroljam
tovább
A mozdony gyártási éveként, mindig a mozdonyszereldébe került első alkatrész bekerülése (főkeret) dátuma került
Abban az időben egy tender mozdony összeszerelése átlagosan 18 napot vett igénybe, a szerkocsisé pedig egy hónapot (a szerkocsit a szergyárban különgyártották, és a teljes kész mozdonyt a gyár udvar egy bizonyos pontján kapcsolták össze). Ezután történt meg a müszaki átadás (ezt nevezték a gyárban kiszállitási dátumnak.)
Csak példaként hoznám fel az 5 db MÁV-os ex. BR 42 sornál elöszőr betett gyári számaidat. Amikor én ezt kijavitottam, vissza irtad az általam betett gyáriszámokat (hogy van neked ilyen is), igaz hiányos selejt dátumokat irtál. (mosolyogtam)
Ennél a mozdonynál pedig hivatkoztál a srác 1911-es dátumára, és a szakirodalom 1950-es közlésére. (Melyik a kóser adat jelligével)
Mire letisztázodtak ezen dolgok, egyből lett ipari nyilvántartásod is.
A kérdésem magától adódik, korábban miért nem voltak ezen adatok nálad
Mentségére szolgáljon, hogy kút agyból dolgozott: nemes egyszerűséggel elővette a mozdony eredeti gépkönyvét, és abból kiolvasta:
"Gyári szállítással Füzfőgyártelepre 1911."
Kedves barátunk tényleg elnézte egy kicsit a dolgot! A gépkönyvben valóban elolvasható az évszám. De még a fénymásolaton is látható halványan a 4-s felső szára. Na meg a két szám írásbani külömbsége. De a könyvben több helyen is leírják a valódi adatokat.
De ez az a kis hiba nem ér fel azzal a munkával, amit valójában csinált! Még sok ilyen emberke kellene a magyar vasút múltjának megőrzésére felkentek között!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Szeretném elkészíteni a 376,589-es mozdony homlok pályaszám tábláját mire kitavaszodik, hogy feltehessük rá. Szükségem lenne a pontos szám méretekre és a stílusukra. Volt-e fehér kerete a tábláknak, ha igen milyen vastag és milyen távolságra volt a szélektől. Minden segítséget előre is köszönök. Mail címem publikus.
Ha egyszer helyt kap itt a bírálat, kapjon helyt az elismerés is, legalább abban az arányban, ahogy az arra méltó a munkádban a „best effort” ellenére is bírálhatóhoz aránylik. Ez az arány pedig csak nagyságrendekkel fejezhető ki az előbbi javára.
S ebben még nincs benne, hogy valaki a saját pénzén, a saját idejéből és nem hivatásszerűen „művel népet” országos megmérettetésen is dobogót kiérdemelt tudása és tehetsége kamatoztatásával. Magam is új ismeretekkel gazdagodtam. MGV-s sipkában IS köszönet érte! És még-még…!!! Szükség van rá.
Kb. erről beszélek itt a forúmon 6 éve. A hülyeség terjed, mindenki ir WEB lapot, újságot, bloggot, mindennemű utánjárás, kontroll nélkül. Ez a legkönnyebb.
És ezt azok teszik akiknek halvány gőzük sincs az egészről.
etwg a 35844-es hozzászólásában ezt irta
Ez már nagyon idejemult nézet - sajnos. Ma a legnagyobb marhaságok forrásáva kezdett válni a WEB.....
ezt pedig teirtad a 35845-ös hozzászólásodban
Még valami: tuti barom vagyok, de például mi lenne, ha nem rónánk meg, és nem marháznánk le valakit, aki 5 mozdonyt tart karban saját pénzéből,
Akkor már csak egy kérdésem van ki marházott le kicsodád??
Üdvözlöm az Urakat! Segítséget szeretnék kérni. Ellenállhatatlan kedvem szottyant, hogy készítsek magamnak (legalább megpróbáljam) egy H0-ás 375-ös gépet (a legutóbbi iho extra és a keszthelyi modellvasút kiállítás hangulatos zalai kisállomásai tették ezt velem). Az említett lapban van ugyan jellegrajz, de sok adat hiányzik róla. Szeretnék olyan rajzot kérni ami alapján tényleg neki lehet állni a modellkészítésnek, ebben kérek segítséget. Akár itt is, de címem nyilvános ott is elérhető vagyok. Előre is köszönöm a jóságotokat.
Én nem rád ill. a mozdony gondozojára gondoltam, hanem inkább azokra, akik általában minden hülyeséget kozzé tesznek minden elözetes ellenörzés nélkül.
Az adott esetben az a baj, hogy sokan tudtak eddig az ottani hiányosságokrol és ez csak most derült ki, amikor te feltetted a YT-re. Hol voltak ezek eddig?
Van aki napi pontossággal vezeti az megmaradt mozdonyok listáját minden elérhetö adattal. Hogyhogy eddig nem szolt, nem segitett a helybelieknek?
Most itt vitát inditani ilyenekröl majdnem szégyen.
Te (meg sok más - én sem) tehettem volna mást, mint a rendelkezésre állo adatokat bedolgozni az anyagba. Egyszerüen nincs mindig arra idö, hogy az ember ilyen ügyben hetekig, honapokig keresgéljen, föleg nem akkor amikor elsö kézböl kapja az informáciokat.
Viszont vannak emberek, akik egész nap a statisztikákat bujják, és általában mindenkit ismernek a körben - szerintem ezeknek lenne a feladatuk segiteni azoknak, akik amugy is semmit nem sajnálva gondozzák a jármüveket.
Szerencsés Zoltán vagyok, akinek megadatott, hogy tőletek halljon újabb és újabb infókat... :) Vagytok páran, akiktől még a letolást is elfogadom. Mert épülésre szolgál.
Akkor lennék szerencsétlen, ha valami baj lenne az egészségemmel, vagy magamra hagynának a szeretteim. Ez a "szerencsétlen" titulus viszont eléggé bántó. Sajnálatot sugall. Én Mick Jagger nézeteit vallom: inkább tízen utáljanak, mint ketten sajnáljanak.
Hm... Most erre mit mondjak? Ha engem megtévesztett az-az adat, amit a mozdony őrzőjétől kaptam, akkor elnézést kérek. Valóban nem mindegy, hogy 1911, vagy valami más dátum. Ha rosszul mondtam volna a filmben az évszámot, akkor bocsánat. Megkövetem mindazokat, akik nálam (és a mozdony őrzőjénél) jobban tudják a gép múltját. Ezért van a muzeológus, és ezért vannak olyanok, mint N. Karesz, vagy fabtal, hogy segítsenek, javítsanak. Köszönöm nekik. Nekem nyilván nincs lehetőségem kétségbe vonni a "gazda" szavait, ha valahol riporton vagyok.
Ő amúgy a második részben majd meg is szólal. Arról beszél majd, hogy miként tett rendbe saját pénzén egy gépet. Nem kis munkaidő és pénz ráfordítással. Szent őrültnek ismertem meg. Nem csinál mást, csak dolgozik. Bevallom, nekem végtelenül szimpi volt.
Még valami: tuti barom vagyok, de például mi lenne, ha nem rónánk meg, és nem marháznánk le valakit, aki 5 mozdonyt tart karban saját pénzéből, csak azért, mert rosszul tud egy adatot (feltételezve, hogy tényleg rosszul tudja)? Mi lenne, ha megelégednénk azzal, hogy felvilágosítjuk (mint fantal és k. novotny). Baromi könnyű marházni valakit, főleg a messzi külhonból. Azt hiszem annó erről tanultuk azt, hogy turáni átok. Én inkább azt mondom, hogy az a srác ne veszítse el a lendületét, és valóban váltsa valóra a terveit, legyenek bemutató utak a Nitrokémia alatti alagutakban a működő kismozdonnyal, stb-stb-stb!
Nem tagadom: én idén nyáron is el akarok menni oda, és HD minőségben akarok ott forgatni.
Öszinte elismerésem a fiatalembernek, legalábbis amit a mozdonyért tesz. Sajnos fél perc után a virusirtom megszakitja a kapcsolatot a lappal virusészlelés cimén, és azt a rövidke sorokat tudtam elolvasni a lapjáról.
A következő megjegyzésem lenne.
A nitrokémia elődje 1921-ben jött létre Magyar Lőporgyártó Rt-ként. (tehát 1911-ben nem létezett)
Mivel te is foglalkozol a mozdonyokkal nagyon jól tudod, hogy a MÁVAG 1911-ben nem tartott az 5200-as gyáriszámoknál (igaz ezt neki nem kéne tudni), de olyat tud, hogy 1941-ben a mozdony állitólag valami felújitáson volt ??. ezt is biztos a mozdony gépkönyvéből vette. Ugyanakkor megjegyzi, hogy a mozdony 2 millió felett teljesitett km-rel rendelkezik.
Számoljunk egy kicsit. Mivel a mozdonynak nem volt MÁV pályaszáma, ezáltal a saját iparvágányain közlekedhetett amit durván napi 30 km számolva is havi 900 km-t tesz ki azaz éves viszonylatban kb 10000 km-re tehető. Ha nem számolom az osztrák kiruccanást akkor is a mozdony futási km-re nem éri el a 400000 km-t. De legyen a duplája.
Azért mivel szeretek jókat enni, attól még nem biztos, hogy tudok főzni, sőt ennyi erővel szakácskönyvet is kiadhatnék.
Az én idefirkálásaimat elolvassa 1, 10, vagy 20 emberke, vagy egysem, az adataimat is kiirja magának egy-két ember és slussz. De szerencsétlen Zoltán barátunkat is becsapta a WEB lapja, aki szerintem ez után ment, és mivel feltette a filmjét a világhálóra akarata ellenére akárhány embert becsapott, vagy befog csapni, és nem az fog elterjedni amit én idefirkálok adatilag.
Nem tudom, hogy mióta ismered a fiatalembert, de azért illő lett volna informálnod ezekről a dolgokról.
Amúgy pedig kimondottan általánosságban irtam a különböző WEB lapokról és ne csak a magyart emlegessem itt van egy hirtelen összekapott német lap igaz Wikis
Nagyon szép lap, csak egy gond van vele hogy a legfelső sorban szereplő mozdonyokat nem ez a gyár gyártotta. (és lehet hogy pontosan ezekről a mozdonyokról veled kell majd vitába szállnom)
Végezetül nagyon szép dolog az, hogy valaki törödik, ápolja a kedvenceit, aminek szivből is örülök, de akkor csak avval foglalkozzon, vagy pedig ha világhálón akar szerepelni informálodjon elöszőr, mielött arra kilép.