Sajnos úgy tűnik, hogy az ormánsági vasutat is ki akarják végezni... :-(
Pedig nagyon kár érte, hiszen kivételesen szép tájon fut, legalább is a Villány és Sellye közötti szakasz (eddig még csak azt láttam). Bár tudom, hogy ez nem szempont...
1. Mert a belváros kellős közepén van.
2. Logikus, hogy a területét kinőtt buszállomás erre terjeszkedjen. A forgalmi szolgálat és a pénztár már egyébként is átköltözött a vasútra.
"Attól hogy megszűnt a bánya, a teherforgalom még nem szűnt meg teljesen! Azzal mi lenne? "
A bánya teherforgalma nem ott jelentkezett, hanem a teherpályaudvaron, ami onnan 1 km-re van, még az útátjáró előtt. Jelenleg rendszeres szállítás a kőbányai rakodóról van, heti két alkalommal, korábban napi egy vagy két tehervonatpár volt. A már legalább 10 éves elképzelés szerint iparvágányi kiszolgálás maradna a kőbányai rakodóhoz és a hőerőműhöz.
"Mecsekjánosi? Az 3km-re van! Hol él ez az ember? "
Nincs szó Mecsekjánosiról, a cikk fogalmazott félreérthetően. Ez egy régi elképzelés volt, amihez hozzátartozott a 2-es busz menetrendjének a vonatokhoz történő igazítása. Mivel akkoriban még az MD-k is tele voltak, komolyan senki nem foglalkozott a dologgal.
"Egyvágányú állomás? Hol járna körbe a Bz? "
Szvsz újságírói hülyeség. A MÁV a teherpályaudvar elé/mellé gondolná az áttelepítést, a Bz válogathat a vágányok között, ha körül akar járni.
"Sorompó, várakozás: Régen egy csomó tehervonat volt. most alig van. "
Mint már fent írtam, a tehervonatok többsége nem játszott a sorompónál. (Gépmenet azért volt párszor a teherpályaudvar és a belvárosi vasútállomás között.) A sorompó piszok szerencsétlen helyen van, a közúti forgalom pedig a soxorosára nőtt, ma már annak a néhány Bz-nek a hatása is végiggyűrűzik a belváros utcáin.
"Vasút kitelepítése: Ez egy elavult 70-es évekbeli személet! Akik felszámolták a jó vasútvonalakat, azok jól megszívták. Pl. Veszprém is. :((( "
Itt a kitelepítés 5-600 métert jelentene, buszkapcsolat is lenne, gyakorlatilag az összes helyijáratnak van 100 méteren belül megállója. A komlói személyszállítás halála nem a MÁV-on múlott. A menetrend gyakorlatilag évtizedek óta változatlan, előbb az utasok fogytak el, utána mentek össze a vonatok. Ma már kevesen vennék észre, ha nem járnának a Bz-k. A teherszállítás más kérdés, az attól függ, hogy milyen cégek fognak az ipari parkba települni. A park nagy részét bérlő cég ragaszkodott a teherpályaudvar megtartásához, de még látszik, hogy mit akarnak ott vasúton szállítani. A Hyundai-ügy elaludni látszik.
Komló: Amikor bezárt a bánya, és felszabadultak a hozzá tartozó kiszolgáló üzemek, akkor miért pont ez a terület kell a polgármesternek? Azért nem hiszem, hogy ne lenne máshol a városban! Nem a Távol-Keleten vagyunk!
Attól hogy megszűnt a bánya, a teherforgalom még nem szűnt meg teljesen! Azzal mi lenne?
Egyvágányú állomás? Hol járna körbe a Bz?
Minek megszünteni az állomást? Nem elég, ha felszedik a felesleges vágányokat?
Mecsekjánosi? Az 3km-re van! Hol él ez az ember?
Sorompó, várakozás: Régen egy csomó tehervonat volt. most alig van. Gondolom, akkor jóval többet kellett várakozni. Vagy az a néhány személyvonat olyan zavaró? Van ahol sokkal rosszabb a helyzet!
Vasút kitelepítése: Ez egy elavult 70-es évekbeli személet! Akik felszámolták a jó vasútvonalakat, azok jól megszívták. Pl. Veszprém is. :(((
A sok jó hír mellé egy kevésssé jó...
A 62-es vonalon újabb sebességkorlátozások lesznek, eredetileg decembertől tervezték a Pécsike, de mivel ez a menetrendben már nem lesz kiszerkeszthető, így kitűznek egy rakás ideiglenes 20-ast, áprilistól (pótlék) pedig a Drávafok-Középrigóc szakasz végig 20-as lesz, ekkor új menetrendet kap a vonal.
Zárójelben jegyzem meg, hogy szerintem nagy az esély a buszra.
Mivel az új ideglenesek okozta menetidő-növekedés nincs benne a menetrendben, késések lesznek. Mint anno 1997-ben a Szentes-Orosházán.
Onnan is viszik, de más a minősége a petényi és a cseh agyagnak. Petényben bányásznak I. osztályú agyagot a külfejtésben, ezt teherautókkal Romhányba viszik. Ezen kívül bányásznak a mélyben III. osztályú agyagot, amit először szárítanak és granulálnak, és ezt viszok vonattal általában Hódmezővásárhelyre, vagy ahova éppen el tudják adni.
Ma meg valami Bhv kocsikból álló különvonat volt Diósjenőn, ilyet is régen lehetett erre látni.
Nagy az élet mostanság a nyugat-nógrádi térségben:
- Bgy kapott egy púpost Hn-ból az aszódi tehervonatokhoz, most a 223-as van itt.
- szombaton erre jáer az Árpád (alias Tas), valami nosztalgiás különvonattal, el is vertek minden személyvonatot:)
- beindult a teherforgalom Romhányba, tegnap két 400 tonnás vonatot vittek előfogatolt dácsiákkal. A remények szerint most tartósan sok szállítanivaló lesz, talán 1300-as dácsiákat is fogunk kapni.
- olyan hírek is terjengenek, hogy a nagy örömre való tekintettel egy kicsit gatyába rázzák majd a romhányi vonalat, de ezt csak akkor fogom elhinni, ha esetleg elkezdik majd a munkákat.
Még mindig itt tart P.L. ,hogy zárjuk be ezt a vonalat vagy vágjuk ketté Gyopárosfürdő után, és a felüljárón "megspórolt" pénzt költsük rá a "Gádoros környéki utakra" és a VOLÁN indítson Gádoroson keresztül "igazi" távolsági járatokat.
A most kb. 2 éve felújított OH Béke TSZ. és Justmajor vasúti átjáró közötti útszakasz is kezd már repedezni, pedig még a forgalom se nagy, ezért megszüntetni a vasutat, nincs értelme. Nem sokat változott a helyzet az elmúlt évek alatt.
Jók a képek, már többször is utaztam a vonalon az Orosháza-Mhegyes közti részen. Általában 70-80%-os kihasználtságúak a vonatok(néha 3 részes Bz vonatokkal), és még pontosak is!
sorry az első hozzászólásomban trafficra hivatkoztam looksharp helyett..
a Komlói szárnyvonalon a személyszállítás megszűnéséről nem sokat tudok de az biztos hogy amíg ké-három éve még volt mellék a Bz-k után addig most nincs.
meg hát nézzen rá vki a vágányokra és az állomásépületre pl.Magyarszéken.
tudom az emilek meg hát a 64-es túra..kár hogy nem csak én nem voltam ott,mármint hogy kevesen mentek el..láttam a képeket meg hogy elkapott titeket az eső...
mesélték hogy nyáron úgy kb. aug. 10-e környékén Tamásiba(állítólag) 6db Lgjs-kocsit hozott egy dombóvári dácsia a 4-es vágányra és arra mindenféle konténert,Hinke tartályokat meg gabonasiló-szerű tárolóedényeket pakoltak...
erről sajnos lemaradtam pedig Tamásiban ilyen vagonokra én nem emléxem.
meg azt is mondották hogy ebben az időszakban elég sűrűn jártak a teherek gondolom Eaos ügyben.majdnem minden éjjel úgy 22:30 körül.hiszen a vonatkürtöt meg a zakatolást a város felső részein is simán lehet hallani.
Ismét üdvözlök mindenkit!! e hosszú kihagyás után,már ami a vasúttal kapcsolatos érdekeltségeimet jelenti.
nem kívánok beszélni az okokról,a lényeg az hogy nem volt megtervezett hogy én anno jún 30-án oly hirtelen "eltűntem".3 kerek hónap..
a lényeg hogy újra itt lehetek a fórumban..
looksharp:köszi a képe(ket)..nekem is vannak képeim majd felteszem a készülő kep.tar-ba
látom a téma éppen ez volt nemrég:49-es és az utolsó személyvonat...:((.
a felvételeden amit szereztél nincs bz-mellék!
"Adjunk oda mindent az önkormányzatoknak"
Ez megy itt évek óta, egyre több feladatok kapnak, közben forrást nem ad mellé a "jogokat" átruházó állam. ezért van az, hogy iskoláknak a fenntartója évente-kétévente cserélődik, mikor kinek van rá fedezete. Egy vasútvonal üzemeltetéséhez az önkormányzatoknak nincs kellő tapasztalatuk, másrészt egy vonal elszigetelten történő üzemeltetése drágább, mintha hálózat részeként kezelnék.
Vonatok:
Napi öt pár, plusz egy betét járatpár rövid szakaszon. Utasszám változó, 15-től 60 főig.
Pénteken és hétvégén plusz egy pár vonat, de akkor nincs betétjárat.
Persze, mindez kiolvasható lenne a Hivatalos Menetrendből is. (teccik tudni, az a szép kék könyvecske... jó vastag, biztos sok hasznos információ van benne)
Jelenleg a menetidő 8 közbenső megállásal 74 perc. 60 km/óra mellett ez 51 perc lenne a 40,9 km-es vonalon (csak a nyíltvonal 39,8).
23 perc csökkenés.
A személyforgalom jelenlegi korlátai:
A lassúság
A komfort (rázkódik a vonat)
Kedvezőtlen menetrendi szerkezet.
Az első kettő érdemben nem fog változni a következő évi menetrendben sem. A harmadik romlani fog, megszünnek csatlakozások (Melyik ujjamat harapjam? effektus érvényesült a 130-as és a 135-ös vonalon bekövetkező változások miatt).
Arra nem tudok válaszolni, hogy mekkora mértékben növekedne/csökkenne a forgalom. Ehhez empirikus kutatásra lenne szükség, az meg nincs (és forrás sem lesz rá a közeljövőben).
Most mennyi ott az eljutási idő és akkor mennyi lesz ?
Nőhet e reálisan a személyforgalom ?
Naponta hány vonat viszi el azt a napi 300 utast ?
Írtam már többször:
- Rendben, tegyék meg a felújítást.
- adjanak 800 milliót.
- hogyan alakul akkor a vonal sorsa ?
Mellesleg nem nagyon értem a vasúti felsővezetőket.
Központi akarattal többször fenyegették a helyieket bezárási ötletekkel.
A helyiek ( vagy egy kicsike részük) viszont ragaszkodnának hozzá.
Miért nemadják oda a ragaszkodoknak üzemeltetésre.
Ha tényleg olyan jó ott a helyzet, akkor a helyiek vonalszeretete még sokáig - lelkiismeretesebben - tudja életben tatani e számukra fontos szakaszt mint a központi akarat vagy a központi akarat hiánya.
Hát ez a baj, csak olvasni akarsz mindenről. HA tehetem, természetesen én is tájékozódom minél több dologról, de ha egy mód van rá, a személyes megtapasztalást sem hagyom ki. Elvileg a tárdasalomtudományokban az empirikus dolgoké a jövő. És nem csak egyszer. Kémiásként azt tanultam: egy mérés nem mérés.
Ha annyira jó kapcsolataid vannak, akkor nyilván gond nélkül be tudsz szerezni forgalmi adatokat. Ha odafigyeltél volna, akkor egy bizonyos 2000-ben készült dolgozatban taláhatnál adatokat.
Áruforgalom:
Tavaly kb. 20.000 tonna
Idén kb. 9.000 tonna várható, a fuvarmennyiség a cukorrépa-termés függgvénye. És ebből is elég sokat elvisznek közúton, mivel a vasút az elmúlt évek alatt sorozatosan csak késésekkel tudta a küldeményeket szállítani (kocsihiány, amit itt a 12 tonnás tengelynyomás is súlyosbít).
Személyforgalom:
Munkanap: 250-300 utas
Hétvége, ünnepnap: 450-500 utas
Nyáron ez munkanap 300-400 utas
Hétvégén 550-600 utas
Az a baj, hogy a 147-es kapcsán ( 1997 óta) nem azt olvasom, hogy ..."x" tonna/év vagy "y" fő utas / hónap.........
hanem érzelmek, meg :
- azt mondta egy ismerős a kocsmában,.........
- egy hozzáértőnek kinéző úgy gondolja,........
- egy más szakterületen regionális szaktekintély véleménye szerint,........
- már a politika is........
Mit akarnak az ott élők ?
Mit akarnak az ott élőket képviselő megválasztottak ?
Mit akarnak e vonalhoz érzelmileg kötődő vasútbarátok ?
Szerintem ez három, nagyon különböző dolog.
Az ott élők véleményét sokan hiszük sajátjukénak.
Pontosabban sokan hiszik, hogy az Ő véleményüket magévá teszik az ott élők is.
Valószínűnek tartom, hogy ha az ott élőknek nem csak azt mondanák el :........"..........., hogy ugye, hogy támogatja, hogy jobb legyen.........." mert akkor persze, hogy támogatja, hisz neki nem kerül semmibe egy támogató szó, hanem úgy tennék fel a kérdést, hogy ez a kistérség kap 800 millió Ft.-ot, mit csináljunk meg belőle :
- vasutunkat 40 km-ről 60 km-re ?
- óvódáink felújítását,
- belterületi útjainkat,
- akármit,
Akkor a térség kb 10 000 embere ( ha van ennyi) mit választana ?
e vonal mennyire fontos Szentes vagy Orosháza polgárainak ?
Nagy valószínűséggel e vonal gádoros és Fábiánsebestyén községek életszínvonalától függ.
Kevesebb érzelmet, több tényt szeretnék már 7 év után e vonalról olvasni.