10eFt egy 80GB-os winyó, amire DV-ből is elfér 5.5 óra.
Na pont ez a szivatas a digitalis kameraval! Veszel egy gepet "a minden penzedbol" (idezet a Turne c. filmbol), es utana elkezd kiderulni, hogy ez igy meg roppant keves -- ha arra akarod hasznalni, amire valo, akkor egy csomo olyasmit kell venned hozza, amit nem kalkulaltal bele, mert senki nem hivta fel ra figyelmed. A kulonbozo szűrők, allvany, tartalek akksi, kulso tolto csak egy dolog, mert ugye az az analog kamerahoz is kell.
De kell ugyebar egy Firewire kartya, hozza kabel, valami jo szoftver (a gephez adott program altalaban nullat er), kell egy DVD-iro (de akkor mar asztali), nem art megtuningolni a szamitogepet es akkor meg kell egy masodik vinyo, "csak" 10e forintert.
Es a kepminoseg meg ezutan is szar.
Önmagaban egy 100 ezer forintos digit kamera megfelel egy iszonyuan tularazott, vacak kepminosegu analog kameranak, amihez meg a kazetta is iszonyu draga.
10eFt egy 80GB-os winyó, amire DV-ből is elfér 5.5 óra. Persze aztán nem szabad lustálkodni, megvágni a felvételeket, mert nyersanyagra minden hely kevés :-)
nem mindenre a szóróanyagaitokban és a B.-ban keresd a választ... józan ész inkább...
egyszerűen nem tudok mit kezdeni olyan kamerákról szóló tesztekkel, infókkal, amiket olyan emberek használnak, akik ebből élnek, ez a munkaeszközük...
nagyon szépek, meg jók, de világosan fel tudom fogni, hogy nincs rá szükségem... simán vehettem volna GS400-at, csak kicsivel kellett volna több személyi kölcsönt felvennem, de beláttam, hogy nincs rá szükségem... (pedig nagyon tetszett... vicces, hogy mostanra már kifejlődött az is a látásomban, hogy szépnek látom ezeket a tutti kamerákat, mint egy Monet festményt... :) )
Ha Skoda felicia, Fabia vagy Seat között vacillálok (csak példák!) nem tudok mit kezdeni az új Mercedes SL600 vagy az AUDI terepjáróról szóló infókkal mit kezdeni...
Az egész éjszaka alatt mentős géppel valami gond lehetett azért. A számítógépes videófeldolgozásnál például arra ügyelni kell, hogy mindig 2 winyó dolgozzon. Az egyik a forrás, a másik a cél. 1 winyón belüli feldolgozás egyrészt nagyon nyírja szegényt, másrészt kb. 7x annyi idejig tart, mint a kettővel való dolgozás (random és szekvenciális átviteli sebesség közti különbség). És persze a winyók ne 5400-es rpm-mel rendelkezzenek... :-), de ez utóbbi 2 éve már nem lehetett probléma.
Hobby célra szeretném a kamerát, tévén visszanézni, számítógéppel képszerkeszteni,vágni, cd-re vagy dvd-re menteni.
Szamitogeppel kepszerkeszteni: nos, ez tunik problemasnak. A ket evvel ezelotti csucsgepem effektive alkalmatlan a jo felbontasu anyag szerkesztesere. (A 60 perces kazetta anyaganak sima mentesere egy egesz ejszakara van szuksege -- ha ugyan nem fagy le kozben.)
Sajat tapasztalaton alapulo tanacs: jobban jarsz egy sima Hi8 kameraval es egy asztali DVD-iroval. Lenyegesen jobb minosegu kep, tobb celra alkalmas a berendezes.(Pl. tevemusor felvetele)
Akkor vajon a lyukmaszk és a részmaszk micsoda, ha nem képpontok harmadai? Pontosan meg tudod számolni, hogy soronként és oszloponként mennyi van belőle... persze nem képpontoknak hívják, de attól még mennyiségileg léteznek. A kép ezekből épül fel. Akkor mi itt a probléma?
Az USA-val kapcsolatban amit írtam, azt tapasztalatból írtam. Bár nem én voltam az, aki megtapasztalhatta, ő is, és én is ugyanúgy néztem döbbenten, hogy mik vannak... pont alényeg az, hogy az ottani gagyi és az itteni gagyi között fennáll az a különbség, hogy az ott ugyanabból jobb minőség, és 1:1-ben átszámítva olcsóbb, mint nálunk, nem is kevéssel.
Na aki eddig hülyének tartott, lehet, hogy most aztán végképp :-), de ez legyen mindenki saját dolga.
OFFTOPIC
A flusztráltságra van gyógyszer. Az írígység okozza. (ezt nehogy lenézésnek vedd, nem az) Én egy állati írígy ember voltam. Nem is volt semmim. Nem akarom elterelni a témát, de mostmár nem tudom kihagyni, nem akartam, hogy ez legyen belőle: az írígységből, és minden másból is meg lehet, és meg is kell térni. A Gyógyszert Názáreti Jézus Krisztusnak hívják, aki mindenre jó, Ő az ÉLET :-)
Zsol. 37.4 Gyönyörködjél az Úrban, és megadja néked szíved kéréseit.
Hát így történtek... Istennél minden lehetséges. Így lett minden komoly videós cuccom is.
ONTOPIC
Aztán most leírok csak egyetlen sztorit kedvcsinálónak a "hogyan vegyünk árának tizedéért egy új állapotú, professzionális kameraállványt". Ez a leghosszabb történet, az összes többi csak 2 hetes átfutási idővel rendelkezett az imától a kezembe kapásig. Gondoljuk ki szívünkben. Kérjük az Úrtól imában (ez nem feltétlenül szükséges, de hasznos, pláne, ha az ember az adott eszközt felajánlja adott esetben Isten céljaira való használatra is). És jöjjön a történet: egy igen látogatott hirdetési helyen megláttam az állványt. Ár nem volt hozzá, a tulaj még csak gondolkodott ratja, hogy mennyi legyen. Nem mertem árat mondani, nem akartam bukni rajta. Csak nem lett ára. A linket eltároltam. 1 hónap múlva ránéztem, ott volt az ára, ami 2x-ese volt egy gagyi Hama állványnak. (Mint később utánajártam, a bolti árának a tizede.) Akkor úgy gondoltam magamban, hogy erről lekéstem. Eltelt még 1 hónap, és egy keddi napon erős késztetést éreztem rá, hogy ezt az állványos illetőt fel kellene hívni. Kimagyaráztam magamban, hogy ááá, égni fogok, nem hívom fel, hát már rég eladta, a hirdetés sincs fenn, csak a linkem van meg. Szerda dél: most azonnal fel kell hívnom - éreztem. Így is tettem, lesz ami lesz. Az illető tartósan külföldön volt, akkor jött épp haza, akkor kapcsolta be a telefonját. És igen, az állvány még megvan. És el is hozta. Mivel fotós, így a fej gyakorlatilag gyári állapotban volt, nem volt kihasználva a tudása, túl nagy és nehéz volt neki, azért adta el. Isten pedig eltakarta az adott hirdetési weboldal összes látogatója elől ezt az egyet, mert ezt nekem tartotta fenn, és a megfelelő időben meg is mutatta, hogy hogyan tudom átvenni.
És hasonlóan, de nem ennyire kacifántosan történt ez sok más esetben (most a technikai berendezések vásárlásának témaköréről van szó). Amit nem imádkoztam meg, csak ész nélkül beleszaladtam, általában rend szerint baj is lett a vége. De tanultam ezekből, Isten kárpótolt azokért is.
Persze Istenben nem a videózás a lényeg, de Ő az ember ilyen "apróságaira" is gondot visel. Nem kell flusztrálódni.
Sziasztok! Ma este iratkoztam fel ide abban a reményben , hogy itt kaphatok majd pár tanácsot arra vonatkozóan, hogy 91-110 ezer Ft körüli árért milyen miniDV kamerát érdemes venni. A kötelező fél órás várakozás idején átnézegettem a hozzászól ásokat, voltam azon a bizonyos szakmai oldalon is és látom, nem olyan egyszerű a dolog. No de nem adom fel!! Arra lennék tehát kíváncsi, hogy mit érdemes megnézni egy ilyen kamerán vásárlás előtt, mik azok a paraméterek illetve kívülről látható cuccok /csatlakozók ill. aljzatok azaz be-és kimenetek, segédáramkörök stb/ amiket érdemes számba venni döntés előtt. Hobby célra szeretném a kamerát, tévén visszanézni, számítógéppel képszerkeszteni,vágni, cd-re vagy dvd-re menteni. Teljesen ismeretlen ez a terület - mármint a kameraválasztás, de voltam már boltban és megnézegettem a választékot a jelzett árkategóriában. Hát igen: itt még nincs 3 CCD-s de gondolom a többi gép sem csak fosból áll ha veszi a nép és még nem tört ki forradalom. Nekem egyébként a haverom 2 évvel ezelőtti digital8-ra készült felvétele nagyon tetszett, tévén és házimozival - még ha csak sztereóban is - remek élmény volt képben is és hangban is. Hát kérném a segítségeteket, mert sajnos ebben a témában sokkal nehezebben jutok információhoz vagy összehasonlító tesztekhez mint digitális fényképezők esetében. Ott egyébként a Canon PowerShot A 85-re esett a választásom noha az A95 lenne az igazi de az már túl drága . De mindegy is, mert rájöttem hogy én igazából kamerát szeretnék - játszani. /Játszani -de komolyan, mert csak úgy érdemes/ Köszönöm előre is. Sziasztok!
upper/lower field-es kérdésemre esetleg ötlete valakinek? Premiere-ben a properties-nél mindent kiír, csak épp ezt nem. Pedig fontos lenne tudni az MPEG kódolás filed order-e miat...
na jó, ez így leírva kicsit rosszul hangzik... de és az elmúlt pár hétben, mióta olvsom ezt a topikot, hogy okosodjak, mielőtt megvettem volna a kamerámat, nem nagyon találkoztam drága kamerát keserővel/használóval... még amikor én is a 200-280-as kategóriára tettem fel kérdéseket, sem kaptam sok választ (és később én is leszálltam a valóság talajára...)
amúgy, ha monden jól megy majd a 3e Ft-os Firewire kártyámmal és a Premierrel, meg a gépemmel, és sikerül átvinnem az elsőként felvett anyagot, akkor lesz kép egy Canon MVX250i-ről is... már ha bárkit is érdekel...
(tv-n nézve nekem nagyon tetszik, amit látok, szép időben felvett külső felvételek vannak egyelőre, a színek élesek és jó színhűségűek - bár ez az időszak nem ad a színek bemutatására sok lehetőséget... majd májusban, mikor a cseresznyefák és az aranyeső virágzik... :) )
Ebben a DVD-PC dologban kicsit árnyaltabb a "kép".
A PC monitor, és a stúdió video monitorok a teljes felbontást kötelesek megjeleníteni, de nem kell olyan nagy fényerő, mert közelről nézi az operátor. A TV-n viszont elsődleges a nagy fényerő, kontraszt, hogy 2-3m-ről is jól lehessen látni, ilyen távolságról meg az apró részletek nem olyan fontosak. A szem úgysem látja, az agy meg kipótolja ami neki kell. Ezért a TV-n gyakran szebb, dinamikusabb a mozgókép, mint a PC-n. Nem beszélve arról, hogy a TV az egy jól kitalált rendszer része, míg a PC gyakran csak kompromisszumokkal köthető bele ebbe, amit esetenként még a lehetőségekhez képest is hiányosan csinálnak meg.
Javaslok egy próbát, digit fényképező képe 15"-os 1280x1024-es PC monitoron, és a digit gép TV-outján egy 70cm-es TV-n egyszerre.
Melyik a részletgazdagabb kép közelről, és melyik lesz szebb 3m-ről?
hat errol beszeltem itt Kedves holgyeim,es uraim... ennyit Cilus topiktarsunk "tudasarol",ami nem gond mindaddig amig nem probalja meg abszolut megfellebezhetetlen tenykent teljesen vakvaganyra terelni tudasra szomjas topiktarsainkat. ilyen,ha egy kazankovacs hirtelen nogyogyasznak kepzeli magat...
mindjárt az első mondatoknál, ahol a TV-nél pixelekről beszélsz. A TV-n kb. annyi pixel van,mint ahány nádirigón ormány. A TV-n csak vízszintes sorok vannak, mégpedig kb. 576 látható, ha nem tudod megszámolni akkor valószínűleg vak vagy , és nem a TV-ről hiányzik néhány sor.
Én TV szerelőnek tanultam abban az időben, amikor az első színes TV-k kezdtek bejönni Magyarországra. Az alapelv azóta sem változott. Szivesen leírom neked a katódsugárcső működését részletesen. Elhiheted, hogy pixelek még véletlen sincsenek és a 625 sor hiánytalanul megvan minden TV-ben.
A DVD minősége szerinted nem jobb a VHS-nél?? Most már biztos, hogy vak vagy ekkora baromságokat.
Aztán a felbontásoknál: mi az hogy képpont/sor. A TV-n nincsenek képpontok,A TV-n csak vízszintes sorok vannak, egy darab képpont sincs.
DVD: SP, LP, XP - Miket hordasz itt össze, ezeket a jelöléseket te találtad ki?
És még sorolhatnék legalább 100 ettől nagyobb hülyeséget.
Nem birom tovább olvasni, akkora baromságokat írsz, hogy fájdalmas. És Te osztod itt az észt.
az USA nem értelmesebb piac, mint K-EU, csak nagyobb... ott is van sok Olcsó János, akik a WalMartban vesznek házimozit és kamerát... nekik is csak a hangzatos fícsörök és az akciók számítanak, hogy aztán otthon felvessék az asszony, ahogy bálnásodik a segge...
Az tény, hogy több a technokrata hightech-toy-freak, aki viszont mindenből a "legjobbat" akarja, és ezért hajlandó folyamatosan a gyártók után futni, és megvenni mindenből a legújabbat, legprofibbat (még ha soha nem fogja kihasználni a tudását. akkor is - lásd terepjárók a zöldövezetben). Sok a szabadideje és fölös pénze ezeknek az embereknek, és azt hiszik, ettől lesz jobb/tartalmasabb az életük, ha folyamatosan vásárolnak. (Persze a hitelkártyacégek teszi alájuk a lapot.)
Szóval hülyék mindenhol vannak, éppen ebből a fórumból látszik, hogy itt is van sok értelmes ember, csak a gyártók nem foglalkoznak ezzel. (az igényes emberek mindenben el vannak nyomva, ha körülnézel, koncertek sincsenek például, mert nem tellne meg egy stadion...)
mellesleg, ha már hsz-t írok, az elmúlt napokra visszatekintve: nem segítesz semmit nekünk azzal, hogy profi/félprofi, milliós kamerákkal példálózól, csak frusztrálsz minket (engem legalábbis)... ha visszaolvasol, a leggyakrabban 80-160e Ft-os kategórájú kamerákra vonatkozólag tesznek fel az ide beírók kérdéseket, néha megy valaki a 200e Ft-os határ fölé, de a GS400-as kategóriáját már pl. senki nem említi - kívülesik a lehetőségeinken/igényeinken (valós igényekre gondolok, nem az álmodozásra)
Ha valami igazán hasznos lenne, az a már korábban említett GYIK összeállítás lenne, hogy az alkalmi idelátogatóknak, ne kelljen visszaolvasniuk 5-6 oldalt, aminek nagy rész ráadásul értelmetlen számháborúval van tele különböző szabványok sorfelbontásairól...
Meg esetleg egy kamerateszt-linklista vmi állandó helyen...
ideje lenne beújítani egy miniDV kamerát, két lehetőség van:
<b>- Sony DCR HC 22e
-Sony DCR PC 106e </b>
nem volt még kamerám, egy DSC-P71 digitfényképezőt használok kb 2 éve és ez elég meggyőző volt számomra ahhoz h a Sony mellett voksoljak továbbra is.
tehát arra lennék kíváncsi h ezek a gépek egy átlag user számára megfelelőek-e, illetve mi a különbség a két gép között; kb egy árkategóriában vannak, mi az alapvető küldetése a két szériának, összességében melyiket ajánlanátok?
nah,azert jo ezt tudni,hogy a DVD nem azert ad szebb kepet,mert a szabvany kidolgozasaban es megvalositasaban sok eves mernoki innovacio van,hanem mert "optikai csalodas"! wehehe...
Vagy 40 gépet megnéztem, teszteltem, mire sikeült tökéletesen választani...
A DS25-re meg azért írtam árat, mert nem alsó-kategoriás vacak volt az 2 éve, és ahogy elnézem most sem lett az. :)
Egyébként csak egyet érteni tudok CiluHS-al, bolondot csinálnak a vevőkből a gyártók.
Sokakat pesze nem zavar, vesznek valamit, ami első ránézésre szépen és jól működik, csak közben nagy átverések vannak. Emléxem régebben hogy tudott örülni az ember pl. egy trabantnak! Nincs ezzel semmi gond, amíg nem festik pirosra, meg nem tesznek rá Ferrari feliratot és nem kérnek érte drága pénzt.
Vagy nyáron 38 fok melegben akár egy gazdaságos 69Ft-os hideg sör is megteszi, viszont kikérem magamnak, ha 200Ft-os sört veszek és pont olyan az íze, mint a 130Ft-osnak! Én elvárom, hogy a pénzemért tényleges értéket kapjak, és ne csak nagy dumát.
"én is 200ezerért vettem a Canon 600 kamerámat jó másfél évvel ezelőtt, de most egy petákot se adnék érte. Akkor viszont a VHS után nagyon király volt."
én meg most majdnem 200-at adtam egy GS140-ért, ami a DS30 után egy nagy csalódás volt. Alig volt 1-2 helyzet, ahol jobbnak tűnt a képminősége, az összhatás meg egyértelműen az volt, hogy életlen. Még a színei sem voltak olyan hűdekirályak, inkább csak más mint a DS30-é. Még az asszonynak is feltűnt a homályosság, pedig laikus, ás csak egy vacak 55cm-es Samu tévén néztük vissza a fölvételt. PC-n meg egyértelmű lett a dolog, nem találtam 3 pixelnél vékonyabb kontúrt sehol a képeken! Nem a szemem volt rossz, nem vagyok extra igényes, hanem a kép volt csak VHS minőségű. Nncs ezzel önmagában semmi rossz, van is VHS magnóm, meg használom is, csak nem 200e-ért szeretek ilyen minőséghez jutni.
VChris: a hozzaszolasaidat ismerem azota,hogy megvetted a Sony HC14-esedet.Nekem is volt olyan,szerettem. Te pl. olyan vagy aki erdeklodik es okosodik a temaban szeleskoruen. Cilus topiktars pedig olyan aki abszolut felmuvelt ebben a temaban(csont amator),bar tagadhatatlan,hogy sok tenyt pontositott itt,ami nem volt tiszta a fejekben. A gond az,hogy ez meg 50 %-a sincs az igazi tudasnak,a tobbit azt o a sajat amator elkepzelesei szerint TENYKENT "oktatja". Azt hiszem Marklar topiktars is ebbol erzett meg valamit,amire persze o is le lett ugatva. Ajanlom neked,hogy nezd meg Kassai Lacink honlapjat,ahol megtudhatod,hogy mekkora szemfenyvesztes a DVD szabvany a VHS minosegehez kepest,hisz az egesz optikai csalodas... Istenem...
Semmi, olyan mint 100ezer Ft, én visszacseréltettem, mert a motorhang belehallatszott a felvételbe. Kevés fénynél rendkívül zajos volt a kép. Egy nagy előnye van: nincs országos szervizhálózata, legalábbis akkor még nem volt. A vásárlás helyére kell visszavinni, ha gond van vele. Ha egy bizonyos multinál veszed vidéken és visszaviszed fél év után, hogy valami baja van, ők nem foglalkoznak vizsgálattal meg visszaküldéssel a forgalmazóhoz, hanem adnak egy csreutalványt, amin bármit megvehetsz. Nemrég vettem egy digit fényképezőt is aminek nincs szervizhálózata....
az,hogy mikor regisztraltam,ill. hany hozzaszolasom volt barmihez is,az talan fuggetlen attol,hogy meg akar igazam is lehet. es mert te rogton nem esz erveket utkoztetsz esz ervekkel,hanem a hozzaszolasok szamat elemezgeted,az rogton ki is domboritja szemilyeseged hitelesseget. (na,nem mintha te evek ota forumozgatnal itt... ,talan tobb nap "elonyod" is lehet)
A valódi azt jelenti, hogy nem csak beletakar a képbe 2 fekete csíkkal, és marad valójában a 4:3-as képarány, hanem ténylegesen 16:9-ben veszi fel az anyagot a teljes rögzítési sávszélességben.