Na ezt most megmagyaráznád egy kicsit jobban? Komolyan kérdezem. :)
Miért bírja a vezérmű lánc jobban az 5W olajjal, mint a 10W-vel? Talán a hígabb olaj kevésbé terheli folyamatosan a motort és így a vezérműláncot is? Nem a sűrűbb olajat kell forgatnia az olajszivattyúnak a láncon keresztül, hanem a hígabbat könnyebben. Gondolom én...
Citroen-nel van 300ekm-es csere megadva valamelyik motorra ,de a szerelok sem merik betartani :)
Ajanlanam figyelmetekbe az 1,3M-Jet motorok lancat és az opel 1.0 ,1.2,1.4 lancait és a VW,SKODA se maradjon ki
ja es az audi 3.0D lanca ami szinten nem bir tul sokat és kb 500eFt-ról indul a számla
mazdaba és fordba is tartjuk a lancot ,mert viszik mint a cukrot :) lehet,hogy elmegy 300ekm egy olyan autoban amiben megkapja 0w,5w-s olajat ,de sajnos sokszor vitaznunk kell a szerelovel és a tulajjal,hogy neki NEM JÓ a 10w-40 olaj
Nem tudnál meggyőzni. Nem a Te egyedi hibádból vonok le általános következtetést, van még ilyen, több mint kellene. Nem csak a Mazdánál, sorolhatnék tipusokat olcsótól a prémiumig... Kiváncsi lennék régebben volt-e ilyen jellegű garanciális gond a Mazda szíjas dízeleknél (szerintem egyáltalán nem). Valamelyest frissítened kellene a vezérműszíj cserékkel kapcsolatos adatokat, manapság nem 100-120 ezer hanem 160-200 ezer km az általános! Nyilván a nézőpontunk sem azonos, én általában pont garancia idő után tudok menvenni egy autót, neked addigra már nincs is meg.
Én azt mondom ne vakard a fejed,mert az én 143Le Hatosom is így műkszik a váltó is az első perctől,csak annyi a difi csupán,fele ennyi a km sincs benne mint a tiédben(garantáltan)!Meg a kuplung pedál ki-be nyomásánál ilyen gyenge,változó hangot hallat,átvétel óta(17 km),mivel terhelt vagy terheletlen épp,na ná hogy változik picit az alapjárat,oszt én egy sima felhasználó lennék,esetleg láttamoztasd megint... (röviden)
Még egy kérdés a Mazdáról... mint írtam egy 143 lovas 5-öst hajtok.
A kuplung miatt vakarom a fejem... ha kinyomom változik a hangja az autónak, és a teljes kinyomásnál egy nagyon halk fémes "klatty" hallható álló helyben kintről alulról... Az 1-es fokozatot csak majdnem állóhelyben tudja bevenni 2-esől... Normál kigyorsításkor az 1-ből 2-be váltás kissé akad, van olyan fordulatszám amin vajpuha a váltás, de a legtöbbször egy pici türelem kell a felváltáshoz...
Ez másnál is ilyen (gondolom a 6-os és 5-ös hajtásláncában nincs nagy különbség)
Elvileg 125.000 km van most benne. A tipikus hibák a magfelelő időben jöttek ki rajta, így nincs okom feltételezni, hogy nem ennyi van benne... kicsit azért morognék, ha kuplungcsere lenne a dologból. Októberben a 120.000-es szerviznél semmi különöset nem találtak, de az csak rövid próba volt...
Mondjuk ki őszintén a VW konszern láncos motorjaival van a gond , a legtöbb az 1.4 TFSI-vel . A tragédia ott kezdődik , hogy a garanciás javításokhoz való hozzáállásuk is jócskán hagy kívánnivalót . A japán gyártású motorokra ilyen téren minimális a reklamáció , és a garanciás ügyek kezelése százszor jobb és gyorsabb .
Nem a lánccal van gond. A feszítése miatt is átugorhat, mint az sok esetben meg is történik. Azóta kiderült, hogy pl az egyes fokozatban "rögzített" autó a lejtőn visszafele akarja forgatni a forgattyús-tengelyt és a láncot rossz irányba feszíti, miközben a feszítő nem dolgozik olajnyomás híján stb... A KóBé (Skoda szerelő) napi rutinként javítja az összeborult 1.2 htp motorokat...
A nyúlás pedig anyag vagy gyártási hiba miatt van... A Totalcar-on volt egy cikk egy BMW-ről, de láttam e jelenség miatt szétszedett motort is...
Nem hinném, hogy egy egyedi hibából általános érvénnyel ki lehetne mondani, amit te itt nagyszerű topikai érveléssel kimondtál. Ez egy. A másik meg, hogy 100-120 ezer az általános, és nem a 160, de ha a 160 is lenne, miért előnyösebb 100-120-160-anként egy vagyont kidobni vezérlés cserére, mint eljárni mondjuk dupla annyit, vagy többet lánccal, és cserekor is kevesebbet fizetni, ha mégis kell a szavatosság lejárta után.
Diagnosztikával kéne nézni, hátha van valami jele. Üzemanyagnyomás, egr, porlasztó veszteség, stb.
Sajnos nem olyan fejlett ez a Denso computer, mint pl egy Bosch rendszer, nem mindig könnyű a végére érni a dolgoknak (pláne nem vagyok Mazda specifikus szaki).
Sok mindent megbütykölök magam is, de ennek a szabályzó/vezérlő részét nem ismerem, így ezt másra kellett bízzam...
viszont ha már hozzáértő emberrel beszélek, feltennék egy kérdést: indulás után bemelegedéskor többször viselkedik úgy, minta túl alacsony lenne az alapjárat, beremeg egy picit. Ez nem látszik a fordulatszámmérőn, és ha egy picit rálépek a gázra 20 pár másodpercig, akkor abbahagyja. A következő piros lámpánál vagy csinálja, vagy nem... Indulás után közvetlenül és melegen nem, csak bemelegedés közben...
izzítógyertyák egy évesek, SCV szelep most ősszel kerültek bele porlasztók elvileg jók (ez hosszú sztori, de a nyáron kicseréltem őket és akkor be lettek vizsgálva)
Kb egy órája raktam be az akksi mögé egy adagot egy harisnyába csomagolva. :) Sajnos ez is csak max egy hétig hatásos, vagy addig amíg a nyest rá nem jön a turpisságra.
Pécsen. A legcélszerűbb, ha az ember árajánlatot kér szinte mindenhonnan, és nyíltan rákérdez, hogy kaphat-e kedvezményt. (na jó, bevallom komoly ismeretségem is van ott) De, minden szerviz tud engedni valamennyit, az a kérdés, hogy akar-e. Minden tételből lehet valamennyi kedvezményt szerezni. Számlát is kaptam természetesen az elvégzett munkáról. A budapesti rezsióradíj (14-15.000 huf) egy rossz vicc...
Ellenben kicsit pontatlan voltam, mert a levegőszűrő és a pollenszűrő nem gyári volt... sorry
Az előbb megnéztem a békéscsabaiak honlapját, és a vezérléscsere ott az akciók között megtalálható.
Ha valaki C1-es jó és olcsó olajat keres, arra egyébként ott van a Meguin Ecology - én legutoljára 7900 huf-ért vettem az 5 litert.
Amúgy ha nem garanciás az autó illetve nem kell MES akkor Mazda Mesterék, vagy Gebrielék is tudnak autót szerelni...
Maradjunk a lényegnél: 80ezer km-nél megnyúlt láncodat cseréltetni kellett, manapság általános a vezérműszíjaknál a 160ezres csereintervallum gond nélkül. Ebből arra következtetek hogy szar lánchajtást sikerült konstruálni (várom az ellenkező indokokat).
Ha 80.000 km /2 év után elcsattan a vezérműszíj, az is erősen garanciás dolog... de tudjuk hogy 120.000-nél cserélni kell. Mondjuk az is érdekes volt, hogy pl a VW felvitte 120.000-re a csereperiódust, és a gari csak 100.000-ig volt de ilyen az élet. Nos a láncnál ott van az örök élet ígérete, és a 20.000-es szervizperiódus nem sok esélyt ad, pl egy fogorvosnak (akinek lövése nincs az autójáról, csak tankol bele és menjen) a lánc szakadás, vagy átugrás elkerülésére...
Egy nem korlátozott élettartamú alkatrésznél a törvényes 3 éven belül a szavatosság gond nélkül érvényesíthető. Az enyémben ~80 ezer volt, és 2 éves volt, szóval minden szempontból a határidőn belül volt.
valoszinuleg nem volt az autod 5eves és km sem volt benne sok azert sikerult szavatossagba csereltetni ,de ha mar masodik tulajlettel volna akkor eselyed sem lett volna a szavatossagra
Ez itt mazda fórum... az hogy más gyártók szart csinálnak, láncosból is, mennyiben releváns?
Én már több mint 200 ezret mentem láncos mazdával, ahogy mondtam mindösszesen egyszer nyúlt meg, a csörgésen kívül más probléma nem volt, és ingyenesen orvosolták.
az a gond, hogy megnyúlt... amúgy a BMW-sek 1,3 multijet tulajok, 1,2 htp Skoda tulajok közül van pár ismerősöm, aki fogja a fejét a láncos motor miatt... szakadás, átugrás...
Ugyanmár, szavatosságban cserélik a láncot, ha megnyúlik :)
Amúgy meg régen minden jobb volt, van egy komplett vezérmű szettem Ladához, 4500 volt, van 12 ladám, de soha nem kell cserélni. Viszont ha kéne, ha nagyon nekifognék, én is megcsinálnám. :)
Lehet, hogy most trollkodok, de októberben márkaszervizben volt a 120.000-es szerviz, előre vásárolt conti és ntn alkatrészekkel ottani olajjal gyári szűrőkkel 130.000 huf-ból, ékszíj feszítő csapágyak cseréjével együtt. Egy év MES volt a ráadás ugye...
kis utánajárással, alkudozással olcsóbbá lehet tenni a márkaszervizt is...
Csak viszonyításként : Békéscsabán az Autó - Expanzió egy komplett 120 - as szervizt 135 ezer forintért vállal egy dízel Mazdára . Egy megbízható magán szerelő se csinálja sokkal olcsóbban . A " sufni tuning "esetleg .
Hi! M6143d/2006. 120 ezres szerviz jön, vezérműszíj cserével, hol és mennyiért érdemes csináltatni? Kértem árajánlatokat de elég szórt, nem tudom melyik a korrekt... Hova érdemes vinni?
Háát...az a foncsor mattulás annyira talán nem törvényszerű, sztem egy 8-9 éves autó még nem olyan öreg. :)
Egyébként azzal kezdtem, hogy a kollégám 3 éves korában vette a 6-ost, most négy. Az előző tulaj már utólagos xenonnal használta, mert a gyári halogénekkel ő se látott semmit. Pedig akkoriban még új autó volt, nem fogható az öreg foncsorra.
Szerinted egy 9éves autó fényszóróiban a foncsor mennyire ép,főleg,hogy projektorról beszélünk,ami sokkal kisebb felületen kell,hogy felfogja ugyanazt a hőmennyiséget,mint a nem projektoros társai, pl a hosszúfény.?!?!
Neten én se találtam róla hihető infót, csak hülyeséget... valahol nekem is a H4-est írta a 2005-ös Mazda 6 tompított és refi izzójára külön-külön. Ez alapból baromság, mert egy H4-es izzó egyben tartalmazza a refi és a tompított izzószálat. Utoljára az F Astrámban volt olyan. :)
ma újra megnéztem a kézikönyvet, és a CD váltó=CD gomb
a tompított nekem is elég gáz, a refivel nincs gondom, de ahogy visszaváltok tompítottra az elég gáz
a kézikönyv az izzó típusáról bőkezűen csak annyit ír, hogy halogén 55W, de hogy milyen foglalat azt nem tudom, pedig nekem is ki kéne cseréltetnem, megnézem a fényszóróházat, hétha azon van valami írás erről
vilagitas.eu és ha jól láttam csak a H1-es akciós...többit nem is néztem. Enyém is 2005-2006-os és a lámpára H1 van írva tompítotthoz, refihez egyformán. Mondjuk még nem szedtem szét...remélem nem ér majd meglepi. :D
3490/2db, rendelnem kellett hozzá még egy olcsó mini izzót az asztali lámpámba, hogy elérjem a 7000Ft-ot az ingyen szállításhoz. :D
Érdeklődni szeretnék , 2001-2004 körüli dízeles Mazda 6-ost szeretnék várásolni , érdeklődnék hogy érdemes e behozni külföldről , valamint melyik motorral lenne érdemes megvenni , a CD TE , CDH TE , ? Elég hosszú a fórum , így remélem nem probléma ha típushibákra is rákérdezek. Szóba került még 1999-2001 közötti A4-es audi , de jobban vonzódom a Mazda után . Előre is köszönöm a válaszokat.
Másnak is ilyen botrányosan xar a tompított fénye? Kollégám is ugyanezért panaszkodott a 2010-es Mazda 6-osára.
Most akciós az Osram Nightbreaker, alig több mint féláras...gyorsan rendeltem is két szettet, refi + tompított. Remélem egy kicsit jobb lesz. :)
Egyébként ma szívattam meg magam az esőérzékelős ablaktörlővel. Tegnap nem kapcsoltam le az automatát... reggelre ablak lefagyva, gyújtást ráadtam, a többit kitaláljátok. :S
Hali! nekem könnyen ki jött. Én kinyomtam belőle a régit, egy megfelelő átmérőjű csődarab, meg egy satu... Előtte megtisztítottam, a görgő azon részét, amerre ki kell jönnie a csapágynak....az újat ugyanúgy vissza, csak egy kicsit óvatosabban....
Nos.... tegnap elérkezett az idő, hogy az én járgányom is értő kezek közé került. :-)
Meglátogattam Gebriel műhelyét.
Kb 15perc alatt pontot tett az indítási problémák végére, olyan adatokat olvasva ki a gépből, melyeket eddig senki nem látott, akihez fordultam.
Hozamszabályzó szelep Game Over.
Slussz poén, hogy a kölcsönzött cseredarab, megoldotta a hideg-meleg indítás problémáját, ez oké, dehogy a tempomat rángatását, valamint a kopott kettőstömegű lendkerék kerregésést is alapjáraton, arra bizony nem számítottam. Jahh az autó visszakapta az alsó tartományban oly régóta hiányolt-elvesztett erejét, ami nagyon meglepett.
Ajánlom bárkinek, a kocsimat nemigen vinném ezek után máshoz.
(Mindamellett, hogy az autómat is megcsinálta, még a hülyeségemet is elviselte)
Persze azért megkaptam a magamét szóban a motorválasztásom miatt (Dízel) :-)
Köszönöm a lehetőséget, megyek majd az új alkatrészért.
nem néztem át a manualt (az autóét), de nem lehetséges, hogy a CD gomb az ami átvált oda?
abból kiindulva, hogy a CD váltóba is a rendes CD nyíláson keresztül kell a lemezeket beadagolni, erre emlékszem a manual olvasgatásból amikor hozzám került az autó
Köszönöm a véleményt! :) Két hét múlva lesz annyi szabadidőm napközben, hogy be tudok jelentkezni, beszereltetni a váltózárat. Addig még nézelődök és eldöntöm végül melyik legyen. :)
Igen van rajta ilyen csatlakozó. A rádiók nem nagyon különböznek egymástól, csak a BOSE szerintem. De az alap rádióknál egyszerűen csak összelegózták amit épp kértek (CD, MD, stb.) Nekem csak alap rádióm volt mint neked, se CD, se kazetta, de találtam bontott rádiót, és egyszerűen csak átszereltem a CD lejátszót is és a kazettát is. A hátulján pedig ott van a CD váltó csatlakozója is. Viszont ha jól tudom a CDváltónak a gombja nem lesz rajta a rádiódon.
6 sebességes változat(pont az,ami a képen,de egy másik képen,még jobban előre van tolva)!
Szerintem ez egy jól eltalált változat(nekem bejött az esztétikuma,meg a működése..)
Az hogy a Defend-től óva intenek az egy dolog,de akkor is nehezítve van a lopás,de ha vinni akarják,úgy is viszik,tehet az ember bármilyen védelmet!
Azt szoktam mondani ezekre a hasonló "esetekre",tőlem vihetik.,vagy még a műhelyembe is bemehetnek,csak ne lássam,ne vegyem észre pont(bár itt vidéken más a helyzet,meg itt "sokan"ismernek..
Igaz a Defend Lock-tól óva intenek az autólopás topicban a zár könnyű feltörése miatt, de utánanézek. Valóban ránézésre egy kicsit előrébb kerül a zár, mint a Diamond Lock típusnál (nálam eddig ez a befutó), így még kevésbé van útba az ülés.
Nálam a BC mindig pillanatnyi fogyasztásra van állítva és sokszor megyek tempomattal. Sík úton 90-100-nál 4,7 körül mutat. Aztán egyszercsak 8-at... vagy gázadás nélkül lassítva 3-at (0,0 helyett). Az egyik km számlálót ilyenkor nullázom. 4-5-ször csináltam meg eddig, mindig 190-210 km között jött.
Mikor autót kerestem, elsőre pont egy ilyen, csak rádiós egységgel szerelt változatot találtam. Kutattam egy pár órát a témában, de semmi adatot nem találtam róla, hogy van-e a rádió hátulján CD váltó csatlakozó. Arra jutottam, hogy majd ha meglesz az autó, megnézem. Végül másik autót vettem, szerencsére CD lejátszóval, így számomra sosem derült ki, hogy van-e a sima rádióson ilyen csati. :)
Jobbat nem tudok ajánlani... szedd szét és nézd meg. :)
Nekem Defend Lock,Rotary Lock típust szerelt s Kecskeméti Mazda Dakó s Hatosba!
A Defend Lock váltózár család Rotary Lock modellje kivehetó alkatrészektől mentes váltózár, mely tökéletesen illeszkedik az autó gyári kialakításához. A Rotary Lock váltózár zárszerkezete rejtett kivitelű. Zárása egyszerű tekerő mozdulattal történik, és kulccsal nyitható. Beszerelést követően alig érzékelhető, csupán 9 mm-es kilógású, de a váltózár által nyújtott védelme tökéletes.
A Rotary Lock váltózár speciális felépítésű, azokhoz az autótípusokhoz fejlesztették ki, melyek a váltókar környezetében bonyolult kialakításúak, így teremtve meg a teljes védelmet ezen autótípusok számára. A Rotary Lock váltózár integrált kivitelű, rendkívül ellenálló a mechanikai hatásokkal szemben, mint törés, fúrás, kihúzás. A Rotary Lock váltózár garanciája 24 hónap.
unalmas folyton a rádiót hallgatni, most FM transzmittert használok, de elég gáz sokszor, hogy valami zavar általában mindig van a beállított rádiófrekvencián és zúg meg sistereg
emiatt szeretnék egy Dension Gateway Lite 3 (Mazdához való típus:GWL3MA1) kütyüt bele, és azt írja, hogy "Please make sure head unit supports external CD Changer"
azt lehet-e tudni, hogy 2002-es 1,8 TE-ben az alap rádión (se CD, se MD, csak a rádió) megvan-e a cd váltó csatlakozás?
Nekem idáig, 15-16e-ből mindig kijött az olajcsere Mobil 1 0W-40 -es olajból. Olcsóbb, de még megfelelő minőségű olajból, szerintem még 10 körül is kihozható egy olajcsere.
Váltózárat használ valamelyikőtök? Az érdekelne, hogy melyik márka illik típusspecifikusan jobban a 2002-2008 Mazda 6-ba, 5 sebességes manuális váltóhoz? Mondjuk a nyitása/zárása honnan ideálisabb? Oldalról, felülről? A Diamond Lock például jobb oldalról zár, de elég gyengének, felfeszíthetőnek tűnik a vázszerkezete. Ezen kívül az anyósülést előre tolva nem akadályozza a nyitás/zárást?
A Bear Lock esetében a váltószoknya van kilyukasztva és onnan lóg ki a zárszerkezet. Ez nekem nagyon nem tetsző megoldás...ráadásul ahol utoljára láttam ilyet, ott már szét volt szakadva emiatt a váltószoknya. A többiről nem sok mindent tudok...egyáltalán szerelhető-e a Mazdába. Defend Lock, Construct, Bear Lock, Diamond Lock, stb... Mi a véleményetek?
A termosztátnak és a vízpumpának nem hiszem hogy lenne baja. Hiszen az autó hosszú távon (200-300km) se melegszik túl.. A fűtésem pedig tökéletes.
A hengerfej utána részen pedig azért írtam hogy nem érzek nyomást.. Mert mondták hogy ha az a gumicső kemény lenne akkor lehet hogy hengerfejes lenne az autó. De mivel csak víz van benne így nem lehet az.
Nem volt szándékos azért ez a nick mert ilyen az autó... Bocsánat a kellemetlenségért.
A vízcserét szervizbe csinálták.. Amit én láttam aknára álltak.. leengedték a folyadékot. Visszatekerték a csavart majd feltöltötték a motort járó motornál pedig még utánatöltöttek.
A szabadon futóban nem tudsz csapágyat cserélni,igy marad a feszitő 1db 6203 és a vezető 2db 6303 ,de ha nincs kedved bajlodni vele akkor picivel többért beszerezhető a gorgő kpl.
Lenne egy olyan problémám hogy nemrég vásároltam egy Mazda 6 Gt-t (2004). Eleinte semmi gondom nem volt vele. Azonban megnéztem hány fokos a fagyálló és mivel 15 volt kicseréltettem... Sajnos ezután jött a probléma... A fagyállót sajnos a hűtő vagy valami kinyomja a motortérbe...
Hűtősapka csere... Bilincsek ellenőrzése.. Motor vízhőfok nem melegszik.. Olajban nincs víz... Vízbe nincs olaj.. Hengerfejtől jövő csőben nincs nyomás...
Hidegen járatás közbe még nem jön sehonnan.. De 50-60km után már látom a motortérben hogy valahonnan jött víz... Melegen szintén alapjáraton nem láttam sehol folyást... Melegen ha leveszem a hűtősapkát minimális mennyiség elfolyik. Illetve a kiegyenlítő tartály sincs tele melegen...
Valaki tapasztalt már hasonlót vagy vannak esetleg ötletei mi lehet a probléma?
Ez csak amolyan költői (kérdés) fordulat volt, de meg köszi.
Most viszont vicc nélkül, írtad hogy mikor regenerált, azt honnan tudod, én még nem vettem észre egyszer sem, pedig volt olajcserém is mióta megvettem.Nívón azóta nem mozdult a csík, belement 9e km.Szóval nem tudom mikor regenerált. 1,5 hónapja nem jöttünk haza, azalatt az idő alatt nem volt pálya csak tötymörgés, mégsem csinált semmit.
Más, szerettem volna 190e nél is lecserélni az olajat a szerelőmnél, nem márkaszervízben, megkérdeztem több helyen is olaj+szűrő 22-28e között volt.A márkaszervízben 35e fiztettem ezekért+ diagnosztika, 1-majdnem 2 óra munkával.
Ezek után nem sokallom a hivatalost, viszont nem cserélem 10e-ként ahhoz drága.Következő 200e néllessz.
Ami a csapágyakat illeti a 6203-as az hova megy? A szabadonfutóba? A feszítő és vezetőgörgőbe kell a két egyforma ha jól értem. Van valami trükkje a csapágyak kiszedésének? Nekem úgy tűnik, mintha nagyon egybe lennének a házzal.
Persze érthető. Nincs is ezzel baj ... vagyis van, de érted. :) Épp ezért kérdeztem, mert fura volt nekem, hogy a szerelési könyvében egy szó nincs az üzemanyag filterről, de lehet hozzá kapni ... közben megnéztem egy külföldi fórumot, és ott ahogy látom a benzin pumpa mellett van valahol, de szét kell bombázni az egészet. Így tuti marad amíg nyűgje nem lesz ... :D
Az a baj az alkatrész keresős progikkal,hogy ha nem tudod ,hogy mit keresel akkor simán megrendelhetsz valami egészen mást.
TecDoc alapra épűl a legtöbb. sajnos a sok pozitiv dolog mellet sok hiba is megbujik ,folyamatosan töltik fel az újabb és újabb cikkszámokat és a hozzájuk tartozó adatokat és idönként elcsusznak a dolgok .
néha tépjük a hajunkat mi is :D
vezérlésnél megbújik egy kerékcsapágy esetleg egy kilincs vagy csak egy teljesen más autónak az alkatrésze
vagy a csak hibásan vannak bent a segitségnek szánt adatok.
mi éppen ezért ha van rá mód akkor a gyári programokat használjuk és abból váltogatunk át utánygyártottra ,de még igy is vannak bakik :D
vannak fizetős oldalak és van rengetek ingyenes is.
Pedig bardiauto.hu-n direkt 1.8 benzinest pipáltam be. Akkor szerinted felejtsem el ennek a cseréjét? Problémám nincs vele, csak gondoltam cserélem ... de a tankot nem akarom szétbányászni ...
Nem tudja megmondani nekem valaki, hogy az 1.8-as 2003-as 6-osban a benzinszűrő merre felé van? Vagy egyáltalán van benne? Bárdiautónál látok hozzá, de ez ilyen csavaros mint az olajszűrő. Ha ilyen van rajta, nem ajánlatos üres tartály mellett cserélni? :) Átbogarásztam a workshop manualt, de nem találtam meg benne a benzin szűrőt, illetve az ajánlott szerviz periódusoknál sem látom felsorolva mint csere. Valaki tud ebben segíteni? A benzintartály mellett keressem, vagy a motortérben?
Nekem elég hosszú itt a múltam, és nem nehéz összerakni, hogy ki az aki nem használja másra ezt a topikot, mint trollkodásra, időnként még a legszelídebb tagokból is kihozza az állatot.
Legutóbbi tankolásnál 8,5 l/100 km. Ilyen sok még nem volt. Általában 8 literből kijövök. 2 literes benzines a gép. Sajnos néha odalépek, mert nagyon élvezem. 80-nál például 55 l/100 km a pillanatnyi fogyasztás. Mondjuk hozzátartozik, hogy 2. sebesség fokozatban.
Na akkor pont jókor jövök... :D Ma reggel volt az első fogyasztásmérésem már a teletankolós, kiszámolós módszerrel. Amennyire lehet pontosan mérve, ugyanannál a benzinkútnál, pisztollyal, stb. Átlagos napi rohangálós használatban, kisváros, főutak, autópálya nélkül, legtöbbször két személlyel, minimális csomaggal. Volt benne járó motorral jégvakarás és sok hidegindítás.
Így jött ki a 7,3-as átlag majdnem egy tank benzinnel megtehető távolságra vetítve. :)
1.8 benzin, kombi 6-os. Kellemesen csalódtam! :)
Tudom most a dízelesek a fejüket fogják... nem is Nekik szól... :P
Hehey! Megvagy! Töled vettem a fényszóróelektronikát. Minden rendben van vele :-) Bár tegnap eszembe jutott a beázás téma, mert véletlenül belehajtottam néhény nyomvájúba, ami tele volt vízzel és csak úgy fröcsögött...
Mazda 6 2010 GH-ba utólag tennék be gyári navit. Tudna nekem valaki segíteni - vagy valaki elérhetőségét megadni, aki profi ebben -, hogy a gyári navi egység + a gyári GPS antennán kívül kell-e még valami, hogy működőképes legyen a dolog?
Azt látom, hogy a navin a gyári fejegységen kívül még további 4db csatlakozó van. Abból gondolom az egyik az USB, de a többi?!?!?
Én tegnap tankoltam 830km után és 6,7 jött ki, míg a BC 6,5-öt mutatott. A használat pedig 1-2-5 km-es útak és 30-50 km körüli távok vegyesen országúton, valamint mindig ment indulás elött az állófütés 20-30 percet.
Rövidke itteni múltam alatt 2-3 ilyen csörte volt köztetek 1-1 apróság miatt, majd a vita hevében teljesen indifferens durvaságokat vágtatok egymáshoz oldalakon keresztül. Ebböl azt vonom le, hogy kibékíthetetlen ellentét feszül köztetek, ami szerintem a továbbiakban is átlag havi 1 hasonló szóváltást fog eredményezni, hacsak nem fogja vissza magát legalább egyikötök. Ha március közepéig nem lesz veszekedés (úgy, hogy mindketten aktív hozzászólók maradtok), mindenki számára világossá válik majd, melyikötök az okos, aki enged :-)
Róla csak jót hallottam, azért is szeretnék kapcsolatba lépni vele. Töled meg ingyen sem kell semmi :-)
Komolyan szórakoztatsz, bearanyoztad a hetem így a végére! Belöled simán kinézem hogy a való életben is ilyen vagy, így örülök hogy nem ismerlek és ez így is fog maradni!
Te született Bunkó ha ismernéd Gebriel-t akkor tudnád,hogy ö egy alkalmazott és nap közben a munkáját végzi és nincs ideje ajánlatokat irogatni.
Ezt olyan nehéz felfogni ? ö maximum szivességet tesz ha válaszól neked.
Te NEM VAGY ÜGYFÉL és nem is leszel és szerintem a kútas múltaddal jobb ha nem is kéred ki magadnak ,mert szerintem nálad több embert kevesen vertek át !
Hidd el az ÜGYFELEK tisztességes kiszolgálást kapnak naluk is és nálunk is ,nem véletlenűl járnak vissza.
Pont az ilyenek nem ügyfelek mert többnek gondolják magukat annál aki a pult másik oldalán áll ,megint bebizonyitottad ,hogy egy sötét állat vagy :P már kezdem sejteni,hogy miért futottál ilyen nagy karriert :D miért érzed úgy,hogy több vagy a másiknál??? orvos látott mostanában?
Te az az állat faj vagy aki beirogat a panaszkönyvbe ha nem nyalják fényesre a segged :)
De telik bazdmeg, eddig is oda jártam. Csak tudod nem vagyok hülye, ha egy szerviz jól és pontosan, na meg még olcsón is dolgozik, akkor nem szégyenlek tőlük ajánlatot kérni. Mert ettől nem kevesebb leszek, hanem több....
Még az is lehet, hogy a végén kiderül, hogy az osztrák szerviz nem annyival drágább, hogy nekem megérje egy métert is autóznom máshova. Tőlük már kaptam ajánlatot, most kíváncsiságból utána járok mibe kerülne mindez Magyarországon...
Bár a hozzád hasonló bunkók miatt egyre kevesebb kedvem van már pénzt vinni Magyarországra, mert már egyre kevesebben tudják hogy mi a faszt is jelent az a szó, hogy ügyfél!!!
GEBRIEL, érdekelne, hogy te autószerelőként dolgozol valahol, vagy Mazda szervizben? Azért kérdezem, mert ha nem probléma megadhatnád a telefonszámod és megbeszélnénk egy időpontot amikor rá tudnál nézni az autóra, vagy be tudnék jelentkezni oda ahol te dolgozol. Ha kell megadom az email címem és oda elküldöd a számod.
Ha te mondod százados barátom, akkor biztosan úgy van. Apropó, tudod kit szoktak századosnak nevezni a civil életben? Akinek minden századik szava igaz :-) De ha ügyes leszel, akkor ezredes is lehetsz, egy gazdag, sok-sok pénzt kereső alkatrész kereskedő ezredes :-)
Ezt nem tudtam. Azt hittem ez alap felszereltség, mivel az enyém alap felszereltségű volt, és van benne tempomat és multikormány is. És nekem is csak manuális klímám van ...
Akkor lehet megejtem a kötelező szervíz előtt a Mazda szalon látogatását, nehogy nagyobb gond legyen belőle később. Reméljük ha rádugják a számítógépre, az kiírja a hibát.
Büszke lehetsz magadra ,sokra vitted az életben :D csak ne gondold,hogy Magyarországon nem lehet jobb másnak mint neked volt.Lehet,hogy más rendelkezik megfelelő tudással és értékkel ahhoz,hogy megéljen esetleg jobban éljen mint te.
Több eszem van és volt annál,hogy kutas legyek vagy mozdonyvezető és nekem sincs mit szégyelni és valószinüleg többet láttam a világból mint te fogsz a szuper osztrák fizetéseddel.
Arra, hogy ismerem a magyar viszonyokat. Kevesen keresnek napi 100 Eurót, nálunk meg az egy normális borravaló volt az autópályán...
De erőlködhetsz tovább, legyen nyugodtan a te pöcsöd a hosszabb ha ez boldoggá tesz. Én nem akarok többnek látszani mint ami vagyok. Mozdonyvezető vagyok Ausztriában, teljesen átlagos osztrák fizetéssel vagy inkább kicsit fölötte. Van egy szép lakásom, egy Mazda 6-al járok, van egy motorom, minden évben nyaralni tudom vinni a családom, jut rendes kaja az asztalra, nem csak Tescos párizsi, belefér néha egy jó kis étterem, pár csodaszép kirándulás...
nem élek különleges életet, de nincs szégyellnivalóm sem...
szerintem semmit sem kell bizonygatnom :D egy senki vagy az 1300euros fizuddal odakint ,kb a takaritónéni kereset nálunk annyit bejelentve Belgiumban :P
még a 8 osztályal rendelkező legsötétebb haverom is többet keres nálad HIVATALOSAN és szart pucol ,karbantart gyárakban Németországban :P
de csak,hogy maradjunk a Mazdás dolgoknál Gebriel mitől lehet tré az MPS Co2-ja??? most volt Fater MPS-e vizsgán és nem felelt meg és egy ideje panaszkodik is ,hogy mintha többet fogyasztana.
Lehet furcsa, de 13 éve ez a nickem minden Mazdás oldalon nem csak itt, szinte mindenki így hív vagy keres és már szinte rendes névvé vált számomra.
A rángatási dolog, meg több dolog is lehet:
-befecskendezési gond akár
-tartó bakok állapota miatt akár
-kettős tömegű lendkerék miatt akár
-egyszerű vezetési stílus miatt akár
.
.
.
stb
Tempomathoz a kormány kapcsolón kívül kel még a fékpedál kapcsolót is cserélni, a programba nem tudom, hogy kelle valamit változtatni, mert 6-nál még nem csináltunk ilyen átalakítást. RX-8 engedélyezni kell a dolgot 3MPS-nél csak be kell építeni a dolgokat.
Fogyasztás mérőt szintén nem tudom azt sem csináltunk még 6-nál, de az utolsó szériás 323-nál ott elég csak az óracsoport cseréje(az óracsoportban van a kijelző) és a funkció váltó gomb beszerelése és ott működik utána.
Multikormány és tempomat sajnos nem mindegyikben van. És ugye általában ezekben van a manuális klíma is. Tavaly év végén mikor autót kerestem mobile-n belefutottam elég sok ilyenbe.
Te voltál vele Mazda szervízben, ha igen mit mondtak rá? Én is viszem majd, de van vissza 10ezer km a következő kötelező szervízig. Addig nem terveztem, viszont ha ez nagy baj és ezzel ártok neki, inkább elviszem előbb.
Hát GEBRIEL, ez legyen a legnagyobb probléma, h a nick neved elírtam, először félre olvastam az tény, csak a nagybetűt hiányoltad és másodszor meg sem néztem a nick neved. Emlékezetből írtam, csak NAGY betűvel... Ha pedig unod a dolgot, bár nem tudom mit, mert azt nem írtad, akkor nem kell fórumon olvasni, illetve "válaszolni" a másiknak. Azért tettem idézőjelbe a válaszolnit, mert én tőled egyik kérdésemre sem kaptam választ.
Azért regisztráltam az oldalra, mert hátha kaphatok a kérdéseimre választ, nem vitatkozni jöttem, de kicsit furcsa ehhez a nick név elíráshoz a hozzáállásod.
Az évek alatt te is megunnád egy idő után a dolgot.
A másik ha figyelnél akkor először csak kijavítottam és amikor ennek ellenére is rosszul írta le akkor basztam le.
Szar helyresíró vagyok ezt nem is tagadom köszönhetően a magyar oktatásnak, ezért is használok programot ennek kiküszöbölésére és ha te még ennek ellenére is találsz hibát sajnálom azt a program készítőivel beszéld meg.
Előre közlöm: tisztelem és becsülöm a szakmai hozzáértésedet és segítőkészségedet !
De, hogy egy szerencsétlen kérdezőt azért baszol le, mert egy betűt elírt a szokatlan nickednél ez nekem sok főleg az általános iskolára való hivatkozás! Akkor amikor a beírásaidat szintén a helyesírási szabályok megcsúfolásának lehet nevezni! De mivel ez nem nyelvi topik így senki nem szól, mert tisztelik a szakmai tudásodat, akármilyen helyesírással közlöd azt!
Azert vettem ezt GEBRIEL, mert amiben benne voltak azok az extrák azzal más gond volt. Úgy gondoltam inkább veszek egy ilyen alap felszereltségűt, minthogy megvegyek egy sok km est, kintről behozott autót.
E nem A , csak leírod újra rosszul. Írás olvasás általános iskolai tananyag.
Ha a tempómat és a fogyasztás kijelzés ilyen fontos neked akkor mért nem olyan kivitelt vettél?Puritán kivitelből nem sok van a piacon normális felszereltségűért meg nem kérnek igazából többet.
Ha gondolod akkor van egy tempomatos kormanyom azzal kipróbálhatod ha átjössz,de nem hiszem,hogy csak a kapcsoló hiánya vagy megléte dönti el ,hogy tempomatos- e a gép vagy sem.
Minden autó márkánál vannak ilyenek , hogy más országban más a felszereltségi szint. Másik piac másik igények.
Érdekesség az én utolsó szériás 323-ban itthon alapból benne volt a 4 légzsák bármely felszereltséggel vetted is, Hollandiában volt olyan felszereltségi szint ahol csak kormánylégzsák volt benne.
Akkor az lehet. A kocsi Szlovákiából van, ott is lett forgalomba helyezve újonnan. Ez érdekes, hogy más ország más felszereltségi csomaggal árulta az autót.
A tied itthoni vagy kintről behozott? Mert ez a magyarországi felszereltségi szintek a módelfrissítés előttieknek az árusítás kezdetekor az évek alatt volt változás és pár másik felszereltségi szint. A külföldi felszereltségi szintek nem teljesen ugyan azok mint az itthoniak.
Ez most érdekes. Nekem a leírás alapján CE felszereltségem van, viszont van BC-m meg multi kormányom is, sőt tempomatom is. ... Viszont könyöklőm nem volt, fűtött külső tükröm sem ... stb. Lehet keverni ezeket? Úgy tudtam, h nem ...
Múltkor beszámoltam róla, hogy az 1.8-as benyás autóm megette az olajat. Azóta 1 hónapja lecseréltem a gyári olajára (Dexelia 5W30) és kopp kopp most néztem, a szint változatlan. Azóta ráfutottam kb 1200km-t, amiből kb 2-300km pálya, 300-400 város. Szerintem ez biztatónak tűnik. Lehet mégis csak az előző tulaj által betöltött olajjal nem volt megbékélve a motor. :)
Múlt héten vásároltam egy Mazda 6ost (2006-os évjárat, 2.0 CD) és szeretnék feltenni néhány kérdést az autóval kapcsolatban. Azt vettem észre, hogy az autó amikor még hideg és elindulok vele akkor 1000-2000 közti fordulaton néha elkezd picit rángatni. Ezt csak akkor csinálja mikor egy tempóban haladok vele, gázadásra pedig elmúlik a rángatás. Az érdekes az, hogy kb 15-20 perc autózás után ezt elhagyja, illetve 2000es fordulat fölött sem tapasztaltam ezt a jelenséget.
Továbbá érdeklődnék, hogy utólag lehet-e ezekbe tempomatot szerelni, ha igen hol érdemes és kb milyen áron van?
Fedélzeti számítógépet lehet e rá tenni, vagy milyen alkatrészt kéne cserélni, hogy kiírjon pl. átlag fogyasztást, pillanatnyi stb...
te is olyan lehetsz mint a szomszed szerelo ,lehulyezet amikor azt mondtam,hogy jegen is szamit a teli gumi csak mert a kupagyaval nem kepes elfogadni dolgokat.
Ember kérlek menj a sunyiba kötekedni ,folytattam amit irtal.
Neked lettelemed a kotekedes!
Fek pad nelkul nem tudja eldonteni csak azt erzi,hogy van fek és azt nem veszi eszre ,hogy a a tobbszorose kell az auto megallashoz és ha satuzik sem ugy fog reagalni a rendszer ahogy kell!
Ha a neten azt írják egyél szart mert az egészséges akkor eszel szart?
A neten lévő írások többsége az önjelölt hozzáértőktől ered mint akik mástól olvasnak valamit és megteszik és még büszkék is magukra.
Tökéletesen fog az első féked, mert max ha egyedül ülsz benne csomagok nélkül akkor a hátsót te meg nem érzed hétköznapi sofőrként, hogy hogyan is működik.
Az EGR szelep szétszedését kérdezd attól a neten aki a wd-40 írta ő biztos tökéletesen el tudja neked mondani.
Nem arról volt szó, hogy nem kell a hátsó fék, hanem arról, hogy egy egyszerű fékpróbával nem lehet megállapítani, hogy fog e, vagy hogy mennyire fog. Te mást olvastál?
Meleg víz a beszívódott WD-t nem fogja lehozni a betétekről. Azok kukásak ... a fékerőt padon mérted hogy jó? Vagy csak ráléptél és valamit fog? Értesd meg, hogy amit csináltál, az eszetlenség. Azért nem sikít most a féked, mert szépen beszívta a betét a WD-t, és taknyos az egész ... Menj el vele padra, aztán méresd le a fékhatást ... biztos nem lesz megfelelő.
Az egr-hez. Szerintem ilyen művelet után inkább fordulj szerelőhöz!
neten olvastam elöte volt egy jellenség totál enyémhez hasonlitot ot irták a lényeg befujtam és elmult voltam lemosatni melegvizel......tehát hiba reparálva.
tökéletesen fog a fék. nem nyikorgo hang volt ha nem orditó mint egy ikarus vagy metrofékezés ....
kulönben is hátsó fék volt nem első ez gyengében fog,
másik nem zsirral kentembe sem vazelinnel tehát hulye em vagyok azért:) nem első kocsim !
az egr szelepet akarom kitakaritani, de nem tudom mert nem férek hozzá kénne képsegitség hogy kapjam szét egyszeruen, mert van egy cső amiben ha nem tévedek viz van, nagyon nem férek el tölle.és hulyeséget nem aakrok csinálni.
Mazda6 diesel 136 le turbo csere után eltűnik az olaj (30km 1,5l) a motor tökéletetesen megy,tehát olyan mint előtte volt,de kibaszottul füstöl a szerelő szerint a felújított turbo a hibás ,valami ötlet valakinek?
tudnál mondani egy nagyságreni árat facelift előtti CDH-TE első fékbetétre, illetve tárcsákra? Gyári közeli minőségben...
Más téma, újabban beröffentés után (időnként, nem minden alkalommal) 10-20 mp-ig cincogó hangot hallok a motor felől, kb mintha ékszíj lenne, de utána gázadásra sem csinálja már soha ... mi lehet, hidrotőke? És főként, mennyire sürgős kivizsgálni, okozhat komolyabb bajt?
Szerintem a tárcsának semmi baja nem lesz! Azt nem kell kidobnia! Az hülyeség, hogy meg edzi, mert pont hogy nem lesz megfelelő súrlódás, ezért a hőtermelés is alacsonyabb lesz. Az edzés lényege, hogy egy adott hőfokra felhevített tárgyat adott időegység alatt hűtünk le....... szval..szerintem tárcsák maradnak, betétek felejtősek......
Amúgy tényleg nem bántásból szántam én sem, meg sztem a többiek sem, de ez nagy hülyeség volt....A fék nem játék, hogy kedvünkre próbálkozzunk! Néha életekről dönt. Én idáig minden csere után szépen lemostam mindent féktisztítóval, vagy műszaki tisztítóval, nehogy zsír maradjon rajta....
Nincs ezzel semmi baj. Pont nem érdekelt soha, hogy kinek mi a véleménye a dízel vs. benzines témában és ezért nem is szóltam le a másik felet. Egyértelmű, hogy az adott sofőr, család autóhasználati igényei határozzák meg, hogy milyet érdemes venniük. :)
Amúgy igen erre céloztam én is.. ha kisebb lenne a futásteljesítményem benzines lenne..
A többieknek meg akik írták hogy hülyeséget írogatok annyit mondok, elfogult dízelpárti vagyok, M6 benzines tapasztalat nélkül :-) de ezt írtam is, abszolút szubjektív vélemény.
Azt a ku....a...... Te tökkelütött hülye vagy ????!!!
Már bocs a szóhasználatért....
Eszednél vagy ember? a WD40 kenőanyag, vizkiszorító hatása van, kontakt spray.
De elsősorban KENŐANYAG !
Egy féktárcsát ha felrakunk, le kell zsírtalanítani, mert megfogjuk.
A fékbetét ferodoljához meg egyenesen hozzá sem szabad érni, mert a bőröd zsírtartalmát beeszi a ferodol, és az a kisebbik baj ezzel, hogy egy helyen nem fog kopni rendesen, de még a tárcsát is megedzi rendesen.
Féktisztító spray-t szoktak használni!
BZDMG sose találkozzak az autóddal könyörgöm a jó Istennek...
Nem tetszenek ezek az adatok. Ez tényleg egy Mazda 6-os? Az én autóm 9,5 éves, majdnem 160e van benne. Az ára 22300 Euró volt, összesen 9-szer voltam szervízben (a gumicseréket és két koccanást nem számítva). Az összes szervíz költségnek eddig majdnem a fele a 120-ezres volt.
Persze. De ha új a betét és a tárcsa is, akkor is kell pár száz km még tökéletes fékhatást nem kapsz. Addig meg óvatosabban kell menni, meg erősebben nyomni a pedált. :)
Végül is egy idő után összekopik bármi. :) Max egy kicsit gyorsíthatod a felszabályzással. Én speciel nem szeretek úgy járni a kocsival, hogy nem tökéletesek a fékek és majd bekopik.
Én régi tárcsához vettem új betéteket (ATE). Nem szabályoztattam fel, és tökéletes. Igaz az első pár száz km-en nem fogott jól, erősen kellett fékezni, de összekoptak ...
Fogalmam sincs mi okozta,nálunk csak a falon van egy menyét kiterítve,azt is még a fater gombázta el 81-ben "jó kis" 353-as Wartburggal,de az őzek viszont "rendre"nem kímélték a családot(hál istennek eddig a Hatost "kerülték",de azt meg a jég találta meg..! :)
Ugyan is nálunk,sem a környezetemben eddig még nem fordult elő hasonló rágcsálás sem,pedig 1-2 kötelező már be lett fizetve! :)
Fel lettek szabályozva a tárcsák? A tárcsák ugye együtt kopnak a betétekkel, felvesznek egy bizonyos formát a több ezer km alatt. Ha ezután betéteket cserélsz, hozzá szokták szabályozni (vagy újra cserélik) a tárcsákat, hogy egyformán sík legyen a felületük.
ma kicserélték a hátsó fékbetéteket, de mikor fékezem elkezdem nyomni neki akkor egyszercsak mint egy busz vagy metro álna meg brembo van benne ,mi a turoért csinálja ezt . a tárcsa még jo nem kopot .
nagy bugáassal áll meg a fékhátul. mikor el kezd fogni .
Menyet szokta megragni....A mienket is megragta, elviszi a gyapotos anyagot feszek epitesre :( ha van kutyatok szedj ossze egy jo adag szort tedd bele egy noi harisnyaba es vagy ket-harom helyre rakd be a motorterbe. Ez a hatasos ellenszer....
Én simán el tudom képzelni. Ami nekem egymillióba fájt nyár elején, az márkaszervizben kettő lett volna, de csak akkor, ha rendesen dolgoznak. Ha figyelembe veszem, hogy szokás szerint hülyék lettek volna az egészhez, lett volna három is. Mondjuk ennyit nem ért az autó, ez lett volna csak, ami megakadályozza az egészet :) Bár szerintem inkább úgy történt volna, hogy először elment volna egymillió néhány próbálkozással és csak utána jött volna egy egy-kétmilliós javítás én meg ott álltam volna, hogy most mi az isten legyen, dobjam ki az autót egymillió ráköltése után, vagy fizessem ki az értékét :)
Uhh...ezt olvasni is rossz... :S Ennyit költeni egy alig 8 éves autóra és még a km se sok.
Enyémhez még nem tudom van e elektronikus szervizkönyv, mivel még éppen 2005 év végi. Ha esetleg nincs akkor szerintetek fel lehet töltetni a rendszerbe a papír alapú szervizkönyv alapján?
Egy érdekesség szervízkönyv ügyben: Nekem nincs E-szervízkönyv, csak papír. Magyar Mazda kereskedés nem lát semmit a rendszerben, majd kedvesen közlik, hogy ez az autó soha nem járt márkaszevízben. Ezt friss tulajként mondhatom kellemes volt hallani...
Telefonáltam mindkét német szervízzel, akik pecsétje a Checkheftben volt és mind a 2-nél nagyon készségesek voltak. Az egyiktöl részletes listát kaptam, a másiktól sajnos csak egy oldalt a végeredménnyel.
Tanulság2: megmaradt a bizalmam a németekben (bár nem értem, hogy a központi rendszerbe miért nem töltötték az infókat)
Tanulság2: tényleg nem olcsó az autó fenntartása. 7,5 év és 170.000km alatt 38-szor járt szervízben és összesen 15.850 EUR-t költött rá Thomas...
Ez pedig valamilyen formában gondolom a vételár:
Ha a 2-t összeadom és kivonom az eladási árat, akkor durván 15 millió Ft-ban volt ez az autó, vagyis 2 milla/év :-(
Nekem is az első "felsőbb" kategóriás autóm és eddig teljesen meg vagyok vele elégedve. Asszony is imádja, épp most hozta haza. :) Az az igazság, hogy az egész családban csak benzines autók vannak, mondhatni ezekkel nőttem fel, így nem sokat tudok a dízelekről. Sztem egy kezemen meg tudom számolni hány dízelt vezettem életemben, pl: Octavia RS, Astra G, Audi A3, Golf IV, Mazda 6 2010, 82-170Le-ig. Tényleg jók, alulról nyomatékosak, jó a fogyasztásuk, és ha évi 30-50ezer km-t vezetnék valószínű én is azok mellett döntenék. Ami pl egyikben sem tetszett az a hangjuk, és hamar "elfogynak"... igaz ezt nyomatékkal és egyel több sebességfokozattal pótolják. :D
Az, hogy egy ekkora kaszni az 1.8-as motorral nem egy erőgép, az tény. Valószínű jobb is, hogy nincs rajta vonóhorog. :D Előző autóm egy alapból 150Le-s benzines GSI Astra volt, gyorsulási versenyre felkészítve 190Le-t tudott. Azt hiszem amennyit egy életben száguldozni akartam, azt vele megtehettem. :) Imádtam a hangját 4000 felett, meg úgy általában a legalább 2.0-es benzinesekét, de kellett már egy nyugodtabb autó. Ezzel a teljesítménnyel és a maga 1150kg-os tömegével átlag 7,5L volt a fogyasztása, ami sztem egy 2.0-es benzines motorhoz képest nem is rossz. Nos a Mazda ennél többre jön ki... 7,8-8,0 Litert ír, a pontosabb mérés még folyamatban. :) Az Astrát napi szinten használtam, de költözés miatt a Mazdát már csak hetente max 2-3 alkalommal. Sokat nem megyek most már, sztem max 8-10ezer km/év. Ez a másik ok amiért nem játszik a dízel...idő előtt tönkretenném, elkokszosodna a rövid távoktól, akksi nem bírná a sok indítózást, és akkor még magasabbra rúgna az egyébként sem alacsony fenntartási költsége. Ja és még kamionsofőr, buszsofőr sem vagyok. :D
Kíváncsiságból összevetettem úgy 4 éve,egy másik még gyári F/L 143Le Hatossal.De se a motor,se a kuplung nem mutatott más érzést,ugyan az volt,pedig a másiban már akkor asszem 40.000km több volt.!
Na majd meglátjuk mire jutok a feleségemmel :-) Nekem nagy álmom egy Mazda 6, már vagy 10 éve... Amikor egy Mazda 6 taxiban hátul jobban elfértünk, mint másban...
A kettőstömegű kuplung hogy mit bír,az lutri,van akinél 50.000km,és van akinél ugyan az 250.000km(a járgány az 100.000km-n belül van,de ugyan úgy műkxik mindene,a kuplung is,mint első nap,null kilóméteresen,igaz nem erőltettem,de azért itt-ott kapott)!
Tényleg speccnek tűnik a gép így,különösen kecsegtető az árba foglalt átírás(az enyém 143Le-s,de 2006-os F/L,sima CDH TE,és jó ha 1.7milliót adnának érte magában)!Az E-könyvtől meg ne tarts,az egy márkaszerviben,alvázszám alapján könnyen leinformálható(a Békéscsabai Mazda-autó fórumán,eléggé készséges a Varga Úr)!
Szóval a vezérlés cserés nagy szervizen biztos átesett,az esetleges kuplungjavítást,részben meg lecsalnám az árból,de meglesetném egy Hatosban jártas,Mazdás szakival,netalán tán még össze is vetném egy másik azonos kaliberű Hatossal(pl,ugyan a hangok hogy egyeznek)..!
Tegnap még 2.199.000 volt, azóta lejebb került, így már elég érdekes. Látatlanban a paraméterei tetszenek (kivéve azt az otromba dísztárcsát)
Erről az évjáratról, motorrol, futásteljesítményről tudtok valamit mondani? Mire kell figyelni, milyen várható költségek lehetnek? (nem tudom, de gondolom a vezérlést cserélték mostanság.... megbízható az E szervízkönyv?)
Azért írtam hogy szubjektív véleményem következik, mert nagyon elfogult vagyok, szeretem imádom minden kis bajával az autóm.
Ez az első "felsőbb" kategóriás autóm, így az elfogultságom talán ebből fakad.
A másik, hogy vezettem nagyon sok autót, céges kocsijaim mind-mind dízel, volt trabim, ladám, opelem, és most mazda.
Engem nem győz meg a benzines ereje, sem a fogyasztása.
Ugyanakkor jópár HSZ-sal ezelőtt magam is írtam, hogy ha újra kéne döntenem, hogy ebből az autóból benzines, vagy dízel, lehet hogy a benzines mellett kötök ki a szervizköltség miatt.
Örök dilemma, és vita alap marad ez a kérdés, itt is sokszor átrágták/átrágtuk. Tényleg azt mondom neked, hogy ma már csakis az dönt kinek mi tetszik jobban, mit vállal, esetleg cégautóként mit számol el, stb...
Halkan jegyzem meg, eddig csakis számokkal, mások tapasztalatainak szorgos olvasásával, és egyoldalú tapasztalatokkal alkottam véleményt. Benzines M6 nem volt még a lábam alatt, de nem is kerestem soha az elvem, vagy a gondolkodásom miatt. Sokat utazok, saját kocsival évi 30-50.000Km, nekem erre dízel kellett.
Egy dolgot ne felejts el, osztrák, ezek itt kint sóznak, az meg tudjuk mire képea.Láttam itt kint eladó autót M6 aminek a motortere kezdett rohadni, az ajtózsanérok meg, valami hihetetlen, nem volt már festék rajta.Ezért nem vettem kinti autót, pedig kint élek, átrendszámoztatom, és sűrűn viszem alvázmosásra.Tavasszal alvázvédelem.
Nem sértés, ha lehet egyszer szívesen beülnék hozzátok, biztos jó móka lehet, de tudod mint írtam 4 órát utazunk haza, 360km, éjjel, este indulunk munka után, fáradtan, kocsiban nem alszik, éjjel 1 re érünk haza, örülök, hogy tudok az útra figyelni, nincs kedvem lepkefingokat számolgatni.
nem szépítem a dízelem, mert lenne mit költsek rá jelenleg...
(Szubjektív véleményem következik)
A benzines nyomatékban sehol sincs, fogyasztása borzalmas.
Szeretem a dízelem kis kerregő hangját, imádom hogy 5ben gyorsul, nem kell váltogatni agyonra. Kényelmesen muzsikál, nem erőlködik. Ha megpakolom nem erőlködik, tartja szépen a tempót, nem döglik meg mikor ráakasztok 1tonnát, vagy épp 5en utazunk benne klímával. És mellesleg 5,5-6 között járkálok vele még így télen is...
A benzinest magamat ismerve szanaszét hajtanám, hogy valami erőt csikarjak ki belőle, vagy mert épp belendül, és hagy forogjon 6-7000-ig.
Lámpánál odaáll valami kretén, szét gyilkolnám a benzinest. A dízelt nem kell, 1-2 és hellosziadobozos, és még nagyon meg sem forgattam. (bepróbálkozó paprikajancsikról, spéci 1,3 suzukikról, vagy opelekről beszélek, nem versenyistállókról)
Persze van vele baj..
Zörög a kettőstömegűm, most valami hejderménkű van az egyik, vagy legalább két porlasztóval, a webastom működésében kicsit bizonytalan vagyok, nem száz hogy működik.
Jahh és igen megtörték a lökhárítóm, azóta is úgy van, kátyút fogtam 90nel, azóta is rossz a futóműbeállítás... Nincs időm elvinni megcsináltatni. (a bölcsőt kell a helyére rakni, vagy egyszerűen, vagy húzató padon)
Nem jó a B1 ülésfűtés, a J1 jó, csak pulzál, csere lesz mindkettő, de nem gyárira.
Festetnem kellene a B1 ülést, bőröztetni a kormányt-váltót-kéziféket.
A navi kuka, alapból szar hiába működik gagyi.
Turbóm OK, nagynyomású OK, a többi eleme meg konstans. Karosszérián apró hibák, és kezdődő rozsdák a kerékjáratok peremein.
Érdekes, hogy az első generációs 6-osnál a benzines drágább, mint a dízel. Igaz ritkább is. Mikor kerestem itthon kemény egy darab faceliftes benzinest találtam, és a mobile-n is átlagosan csak 20db volt fent egyszerre. :D
Részben ezért is nem mertem volna dízelt venni, annak ellenére sem, hogy kombihoz állítólag csak az való...itthonról meg főleg nem. Ezért is lett benzines és német. 2006 104ezer km és ezen szerencsére ránézésre is hihető. :) 1.9 körül állt meg a teljes ára de ebbe beleszámoltam a szállítást is 1000km-ről, szóval mindent. Esetleg még a vagyonszerzési illeték jöhet közbe, mint váratlan kiadás. :( Remélem ezen nem lesznek olyan több százezres alkatrészcserék. Esetleg a kuplungra számítok idővel.
Ez egy nagyon jó ár... az enyém 1,2misi volt, bőrszett-navi-gyárialu-BOSE-174eKm.
A 191.000Km kicsit sok, abból a szempontból, hogy 200.000Km környékén kettőstömegű+kuplung az kb 3Kiló.
Meg kéne nézni a szervizkönyvet ahogy írták is, hogy mik voltak cserélve, különben nagyon be lehet vásárolni, de az ára ehhez mérten ennyi ahogy látom. 900-950-ért még lehet hogy érdemes lenne vele foglalkozni, de ki tudja.
Modjuk az a digitális kétzónás klíma az bizony rendesen odahomorít... csak sima digit klíma van benne.
Láttam az osztrák szervizpapírokat, és azokon feltüntetett km állás igazolja ezt a 191.000KM-es állást. Ez szerintem megnyugtató, mivel Ausztiából jött. Mentem is vele, és kifogástalan volt.
Viszont olvastam a kettő tömegű lendkerék és a kuplung problémákról, amelyeknek súlyos ára van, és lehetséges, hogy pont a közeljövőben jönnének elő.
Ti mit gondoltok erről, kérlek segítsetek a döntéseben.
Nem akarlak megbántani tényleg, de nem jobb lenne rávenni, hogy a tájat nézze? Egy 4 éves gyereket már le kell, hogy kössön. Mi gólyafészkeket számolunk, a kresz táblákat magyarázom, őzikés táblákat (őz veszélyt jelző tábla) számolunk, városban gyalogátkelőhely táblákat számolunk (ebben verseny is van, hogy ki számol többet). Ha mindezt megunják, akkor gyerekdalokat éneklünk (van egy egész MP3-as cd). Olykor barkóbázunk (most múlt 4, de már a cselekvés és tárgy alakul). Ha érdekes dolgot látok arról beszélünk. És egyébként is beszélgetünk. Nehogy megbántódj emiatt, de szerintem a gyerek ezzel többre megy, mint egy mesével, amit lehet már nem is először lát.
Az felejtős, vezetés közben nem ajánlatos babrálni, lehet, de nem egy szerű,de egy 4 évesnek, egy 1órás mese, ami kezdődik előlről teljesen megfelel ( VLC media lejátszónál beállítható ) Pisiszünetben esetleg lehet kívánságot teljesíteni.Nem éri el, de még nem tudná kezelni, csak nézi, csöndben van, néha rötyög egy nagyot, és ez kell nekünk:)
Elötte volt egy hordozható dvd, de az kiégett, Orion márkájú volt.Ezt vásároltuk, cseréltük a garancia fejében, kicserélni nem tudták.Kissebb többet tud, stb.
Bár gondolom egy 4 évesnek már nem okoz gondot a kezelése, inkább hogy eléri-e az üléséböl. Ezzel lezárom a gyerek-témát, mert nem akarok senkit felbosszantani az OFF-fal.
Ez egyszerű kis kettő az egyben cucc... GSM + GPS Tracker. Egyszerűen csak felhívom és küldi a koordinátákat, ha lehetséges a frisseket, vagy az utolsó ismertet. Enni nem kér, ezért szerettem volna jól eldugni. Elvileg tudna online követést a saját térkép programjával és gyújtásfigyelést, ütésérzékelést. Sajna ezeket a funkciókat még nem sikerült életre keltenem... :S
Pont arra gondoltam közben, hogy vajon ha túl közel sikerül beszerelni a rádióhoz vagy az antenna kábelhez, akkor bezavarhat annak a GSM modul?
Ha akarják úgyis ellopják, ezzel tisztában vagyok. Nem is várok tőle csodát. Igazából ez az ötödik láncszem a kocsiban lévő (gyárin kívüli) védelmi pontok közül. Igazából arra hajtok, hogy ne érje meg a kockázatot a tolvajnak és keressen másikat. Trélerrel meg sztem nem egy 1,5-2 milliós autót fognak elvinni. Ha ezek után is viszik, akkor meg marad a Casco... :( Paranoia? Lehet... :) Még éppen egészséges mértékű. :D
Nem sértődtem be, csupán rosszul esett, hogy segíteni akarok, és a végén én vagyok a rossz. Amikor írtad, hogy kis áramfelvételű dolgot akarsz a csomagtartóba, akkor szerintem már mindenkinek nyilvánvaló volt, mit is szeretnél. ...
És valóban ahogy a kolléga már leírta. Egy autót ha el akarnak lopni, akkor el fogják lopni. Nem tudsz ellene mit tenni. A "jött-ment" tolvajok ellen pedig szerintem elég az autó saját védelmi rendszere is => immobilizer. Bár igaz, jó az ha az ember tudja, hogy van még plusz védelem az autóban, de sajnos ez sem fog megvédeni a "rendes" tolvajok ellen szerintem.
Mivel sokat utazunk, 3-4 órákat pályán, a 4 éves fiunkkal, tavaly vettünk neki egy tabletet 30e-ért, +egy tartót a fejtámlára 5-ért, szivargyujtóba be, azt had szóljon.
végig üli az utat, nem zavar, leköti a Süsü stb.Ha magyarban vagyunk kiveszem nehogy azért kú....k be az üveget.Volt már hogy mehgjöttünk és volt még vissza 10 perc a meséből, mivl van akksija 2-3 órát is elmegy gyujtás nélkül.Mi addig bepakoltunk, ő megnézte mindenki boldog volt. De hallgatunk róla zenét is, bármire jó.
Ezt nem a GPS :) hez írtam hanem a gyujtás nélküli rádióhoz.
Nos az érved érthető, ám hiába nyilvános a fórum, a webszolgáltatón kívül senki nem fogja tudni, honnan írsz, és ezáltal ki is vagy. Van megoldás erre is persze, de azok nem autótolvajok, az informatikai bűnözés kifizetődőbb, vagy teszem fel a lakás kirámolása mikor kifigyeltek. Kicsit paranoid a nethez való viszonyod..
Ha van Facebook profilod, akkor szerintem ezt hagyjuk is :-)
Igen gondoltam, hogy az elv ez lenne, és nem is hülyeség.
A műhold rálátásában okozhat problémát, a szélvédő ugyebár nem árnyékol, vagyis nem úgy, mint a lemez. Faraday kalitka.
Én a helyedben, ha adhatok egy tanácsot, lehet hogy egy GSM modulon is elgondolkodnék, mint lehetséges alternatíva. Küldi a koordinátát, vagy beállítás függvényében veszi a hangot, esetleg bemérhetik a kocsit a lopás után.
Az ötlet, hogy hátulra teszed jó, mert esélyt adsz a jeladónak, hogy B1-ben ülő zavargenerátor hatókörén kívül essen.
Rossz hír, hogy a zavargenerátorok átlagosan 2-4 métert fednek le, antennától-erősítőtől-akkutól függően, ha zsebkészülék. Milyen jó, hogy beindítás után van egy 15A-es tápunk(szivargyújtó), amire akár egy nem is tudom... 20 vagy 30méter sugarú jelzavarót is köthetünk, ami még nem süti meg a tolvaj urat.
Kétféleképp lehet jelet zavarni: aktív és passzív módon.
Passzív: leárnyékoljuk az összes kommunikációra használt hullámhosszt, vagy sávot, Pl mélygarázs. Tökjó hogy egy csomó ilyen van :-)
Aktív: telítjük az összes hullámhosszt, vagy sávot, így a jel elvész a telítettségben, főleg ha a zavarforrás amplitúdója erősebb mint a készüléké, ami pontosan így van.
Persze ezek az eszközök drágák, viszont aki specifikusan M6-ot akar elvinni, felkészül ilyenre, a többi ellen kiválóan véd/megtalálható a kocsi.
A passzív tesztre: tedd a telefonodat a mikróba, ne indítsd el !!! és próbáld meg felhívni, ha sikerül szar a mikród szigetelése, ha nem megy már élvezheted is az árnyékolás művészetét :-)
A GSM rendszer azért jó, mert nehezebben árnyékolódik sok helyen ki van építve az átjátszó állomás, stb.
Ha kinyitják a kocsit, felhív telefonon, vagy küld egy sms-t, így még a GSM jel teljes zavarása, vagy leárnyékolása előtt esélyed lehet cselekedni, odaérni a kocsihoz.
Minden autót el lehet lopni, csakis a lopás hosszát lehet kitolni, 10mp a nyitás, ha nem megy akkor az autó tárgytalan.
30-45mp a riasztó kiiktatása, motor indítása, ha nem megy a kocsi tárgytalan.
És jön a grátisz: nincs riasztó, nincs üvegtörés, csak a tréler bácsi. Holtbiztos módszer.
Vagy tegyünk be egy plusz akkumulátort az anyósülés elé és működtessük arról :-)
De hogy én is adjak támpontokat, hogy mégis miért lenne jó, nos azért, mert a gyereket kint merném hagyni az autóban, ha szívesen hallgatná még kedvenc Gryllus dalait, de azért a kulcsot nem hagyom benne, így némely esetben én hallgathatom a hisztit
Mindenesetre a kijelzős észrevétel abszolút jogos és köszönöm a hozzászólásokat mindenki részéről.
Először is én tuti nem sértődtem meg...nincs rá okom. Mást sem szerettem volna megsérteni, ezt többször bele is írtam a kommentembe. Az egyszerű ok, hogy egy több százezres nézettségű nyilvános fórumon nem akartam kiírni nagy betűkkel, hogy igen GPS jeladót építek a kocsimba, ide és ide fogom kötni, ez a kódja. Erre nagyjából megtették helyettem. Ezért hagytam inkább a témát. :(
Most már mind1... Mikor ezt le mertem írni úgy vettem észre, hogy inkább a kolléga sértődött be. Pedig nem ez volt a célom. Az valóban az én hibám, hogy nem írtam le kb mennyi az áramfelvétele a beépíteni kívánt készüléknek.
Kérdésedre válaszolva: Azért gondoltam először a hátra szerelésre, mert ott talán nem olyan feltűnő elsőre. Az oldalkárpitok alatt sztem ugyanúgy jó lehet a rálátása a műholdakra, mint a műszerfal alatt. Feltételezem egy tolvaj egyből az általános beépítési helyeken keresi pl egy riasztó moduljait, vagyis a műszarfalban. Ennek ellenére még ezt az 5letet sem vetettem el. Lehet, hogy végül a műszerfal alá kerül.
Erre nem is gondoltunk. Valóban. ... A kis kijelző a rádiótól kapja a táplálást. De mondjuk ha megszakítjuk a rádió eredeti betáplálását (kapcsoló 12V) és a kijelző tápját lekötjük a rádióról, majd a kijelző tápjára kötjük a rádióról lekötött kapcsoló 12V-ot, akkor ki lehet cselezni. De ez már tényleg gányolás ... :)
Elektronikai analfabéták kíméljenek... ezt a címet adnám a hozzászólásomnak.
Jössz..... kérdezel...
Ez rendben is van, de ha csak egy csöpp belátással lennél, megértenéd, hogy a fórumtársak mindössze azért kérdezik meg, mit is szeretnél működtetni az általad keresett vezetékről, mert:
Ad 1: lehet hogy óvni szeretnének egy spontán lángralobbantástól, ahol mondjuk kidobsz egy hibás vezeték méretezési probléma miatt cirka 2-2,5 millát az ablakon, mert a biztosító a kókányolást nem díjazza.
Ad 2: ha már megkérdezed, hogy mégis hogyan van, mert valószínűleg nem tudod, ne csodálkozz azon ha a tisztelt fórumtársak, nem mondanak blődségeket, és nem bíztatnak hülyeségekre, addig míg meg nem tudják mivel is kell számolniuk. (értsd így: ki kell csempézned a fürdőszobámat, de nem mondom meg hány négyzetméter)
Ad 3: szerintem egy-egy forumtárs jobban benne van az elektronikában, mint láthatóan Te, így logikus lenne, ha támpontokkal látnád el, mert lehetséges, hogy fejből vágja hogy pl egy csomagtérben lévő erősítőnek 8as vezetéknél kisebbet nem rakna, vagy egy hűtőnek pl 2es vezetéket, de egy nagyjából 500mA, vagy 1A felvételű eszköznek elég a gyári rendszer ha van. De ezek után nem lepődnék meg, ha nem fognak a kérdésben segíteni (nem fogok én sem, mert még elnézést kell kérnem)
A másik, a kérdésed, inspirált egy két embert arra, hogy más ötlettel álljon elő neked, ami nem olyan bonyolult, vagy tudja fene... ezért fórum vagy nem? Engem személy szerint érdekelt a dolog, hogy miért tennéd(ha GPS lenne) hátra a jeladót.
Nem kell megsértődnöd mert most ezt írtam, de nem is kell rá reagálnod! Nyeld le ahogy te tétetted mással.
Van egy alapvető probléma ami mellett elmegyünk az állandó pozitív bekötése rádióra címszóval.
Mégpedig: ha működik a rádió, működik a kijelzője is. Ez pedig nem hiszem hogy kívánatos lenne, mert a két vonal, és a háttérvilágítás már félgyújtásban is működik a rádió bekapcsolása nélkül... Szerintem ez így nem lesz kivitelezhető.
Most olvasom pontosan mit is szeretnél. Ez megoldható lenne akár arról az állandó +12V-ról is, csak a gond, hogy az általában csak pár száz milliamperre van tervezve, nem pedig a rádió meghajtásához szükséges pár 10A-ra. Sajnos ezt nem tudod megoldani szerintem, hacsak nem húzol be oda kintről egy külön kábelt.
A rádiónál mindenképp kell lennie, mivel ha nem lenne, akkor minden egyes kikapcsolásnál elfelejtené az adókat. Minden autórádiónál van egy +12V ami nincs megszakítva.
Nem tudom mit rugózol ezen... a kérdés szempontjából tök mind1 volt, hogy mit akarok beépíteni. És ha nem azt? Tisztában vagyok vele hogyan kell kiiktatni egy ilyen jeladót? ÉS? Feltettem egy egyszerű kérdést erre nekiálltok találgatni mire kell nekem az a pozitív szál. Ha nem szeretném kiteregetni egy teljesen nyilvános fórumon, akkor nem fogom. Nem véletlenül nem úgy tettem fel a kérdést... Bocsi...nem akarok senkit megbántani, de ilyen jellegű okoskodásra nem volt szükségem. Ne csináljunk már "Autólopás" fórumot ebből is. Még az is jobb lett volna, hogy nem tudjuk, vagy nincs ilyen vezeték. Részemről téma lezárva, nem kérdeztem semmit. Bocsi...
Ha valaki már keres egy kocsiban jeladót, akkor szerintem már lopásnál is készül rá. Pár ezer forintos tétel egy jel zavaró. Beteszi a zsebébe, beül, és volt, nincs. Utána akku kiszed ...
Aki meg ilyenre nem gondol, az szerintem nem fogja lebontani egyből a teljes műszerfalat hogy megkeresse.
Kérheti,de csak akkor ha te vittél be/írtál be kódot,vagy esetleg korábbi tulaj(ha volt).!
Na én pont e-miatt,nem írtam be kódot a Mazdának(bár hozzám új korában került a Hatos),nem is volt gond az akku cserénél(de a volt Astrám "szívatott"ezzel)!
Már kérdezni akartam... Ezeknél a Mazdáknál van rádiókód? Mondjuk akksi csere után kérheti a fekete előlapos gyári rádió a kódot, mint pl az Opelé? Mert olyat nem találtam a papírjai között.
Szerintem ilyet nem fogsz találni hátul, bár lehet tévedek. Amúgy ha tényleg GPS jeladó, akkor miért nem építed be valahova a műszerfalba? Ott találsz állandó 12V-ot (pl rádió), illetve nem is árnyékol a kocsi => szélvédő.
Nna, örvendek, valami széthullott a fűtés irányváltójában és lefelé nem jön belőle levegő. Ez így télen külön öröm :) Valami jó tanács esetleg? GG FL, automata klíma.
2. utánna a hamutartó szivargyujto rész jönn az már utána kipatan gond nélkul.
3. nagy konzol van 2 csavar lent hamutartonál ,1 csavar a kesztyutartó felöl , elsőnek a kesztyutartóst ved ki, majd a 2 csavart és ved ki lassan a konzolt .
huzd le a csatlakozokat hogy tud forgatni a nagy panelt mert az égők hátul vannak lent egymás mellet.
lapos csavarhuzoval oda van irva hogy kell kitekerni melyik irányba .
nekem egy gyufa szál kellet bele dugtam kiemeltem az izzotarto részt mert magátol nem akart ki jönni .
izzo kilazitod szálait és kihuzod fontos gumi köpenyt én ovatosan huztam le fogal mert eredeti izzok nagyok 3mm ek ,és gumi köpeny szoros rá ha esetleg ez meg sérul nem lesz többé piros fényed.
köpenyt lehuzod érzéssel, izzot kihuzod ,amid van izod bedugod vissza helyére , majd kis szálakat feltekered visszarakod és kész .
kb 15perc kicseréled az 5 db .
visszahelyezed nagy panelt elsőnek 2csavart huzd meg lent majd ha kesztyutartot 1db csavart rakod vissza ekkor nyomd a penelt hogy idővel ne recsegjen menet közben .és enyi .kész vagy.
ööö... nem arra gondoltam... nem írtam nagy A betűt. :)
Opel esetén a kapcsolási rajzokon 30-as számmal jelölik az állandó pozitívot, 15-el pedig a gyújtás pozitívot. Mazdánál nem így van? Ezt nem tudom... :)
Én már szedtem szét az egészet, mert lefóliáztam a konzolt.
Csak egy kis kézügyességet igényel az egész művelet. Ki kell szedned az egész konzolt, lecsavarozni a rádiót, majd kezdheted a rádió alatt levő gomb elektronikát kicsavarozni. Vigyázz a sok kis csavarra! Illetve jegyezd meg hogy szedted szét! :)
Egy dolog lesz csak nehezebb. Mégpedig a rádió tekerő gombjait is le kell szedni. Ezeket le kell húzni, de eléggé rá vannak gyógyulva. Én egy vékony csavarhúzóval nyúltam be alá, azzal nagy nehezen lejöttek.
Az enyém 2008-as, de még nem látom semmi jelét rozsdának. Alulról nem tudom, még nem néztem alá. Nem akarom megvárni, hogy rohadjon, néhány hónapon belül lealvázvédőztetem, meg az üregvédelmet is megcsináltatom. Jó hogy írtátok az ajtót, mert arra nem is gondoltam volna.
Más:
Nem tudom mennyire Mazda betegség (mert eddig csak Mazdám volt), de rendkívül gyérnek tartom a csomagtér világítást. A Xedosomban egy ledes szerelőlámpával oldottam meg, de ennél a kocsinál valami igényesebbet akartam. A kalaptartó aljára ragasztottam 2x1 m ledcsíkot. Szerintem szuper lett, és másnak is ajánlom. Az egész 2 eFt-ba került.
Egy hét múlva otthon leszek, be tudnék jelentkezni egy diagnosztikára-hibamegállapításra a rákövetkezendő hét egyik nap?
Hidegen-melegen nehezen sokszori fordulatra induló motor, van hogy két-három indítás, indítás után fehér füst, diagnosztika szerint ingadozó rail-nyomás, enyhén ingadozó alapjárat.
Nekem a bal küszöbömben csurig állt a víz egyszer, sőt be is ment az utastérbe. Ekkor vettem észre, hogy valami nem jó. De felemeltük a kocsit, átvizsgáltuk, és nem találtam a küszöbön vízelvezetőt sehol. Ezért is maradt meg benne a víz. Paraszt mód mi alakítottunk ki rajta elől is és hátul is, majd leszigeteltük. Szerintem ez a dolog egy gyártási hiba lehetett, mert szerintem a küszöbbe nem szabadna, hogy víz kerüljön. Én akkor átnéztem mindent amit csak lehetséges volt, de nem jöttem rá honnan kerülhet bele víz. Még a sárvédőt is leszereltem, de semmi ...
Igen, ezért írtam, hogy már nekem is látszik a alján, főleg a hátsó részen. Vannak foltok a hátsó hídon is, pótkerék körül. Halogatni nem szeretném. Februárban lopásvédelem, tavasszal ha már nem lesznek mínuszok alváz és üregvédelem.
Akkor szerintem ne nagyon halasztgasd, csináltasd meg, és remélhetőleg megelőzöd a bajt. :)
Nekem az egész 30ezerFt-ban volt itt Győrben. Annyit szerintem megér. Sajna a japók félrenézték az alvázvédelmét szegény 6-osnak. Amúgy alulról is nézted? Hátsó híd, lengőkarok sem rozsdásak? Hátul a pótkeréknél?
Nekem is hátul kezdenek előjönni a barnás foltok és ahogy írtad az 5 ajtóból 2 alján. + ahol a hátsó lökös a fém sárvédőelemhez ér, a mozgástól ledörzsölhette a festéket. Talán ennyi...amiről tudok.
Én tavaly ősszel csináltattam meg, mert sajnos eléggé rozsdásodott (szerencsére még nem rohadt) már alul a 6-os. (Így vettem). Legjobban a hátsó híd és környéke veszélyes, illetve küszöbök, futómű, ajtók alja. Érdemes az ajtókat belülről üreg-védőzni ha még nem indult rohadásnak, illetve a küszöböket is belülről. Nekem sajnos a bal küszöböm folyamatosan beázott, amit az előző tulaj nem vett észre, így már megkezdte valamelyest a rozsda belül, de ki lett fújva. A hátsó kerékívek azok majd minden 6-oson cserések. Enyém az már átesett rajta.
Alváz és üregvédelmet csinált már valaki közületek a 6-oson? Tavasszal szeretném megcsináltatni és érdekelne, hogy esetleg milyen helyekre kell különösen figyelni. A hátsó sárvédő él az egyik oldalon sajnos nekem is rozsdásodásnak indult. :(
Nekem 1250-nél van ez. Sem motorféknél, sem nagyobb gázadásnál nem csinálja, csak sebességtartásnál, vagy kisebb gázadásra. Én 27.000km-el vettem, már akkor is ilyen volt, azóta sem rosszabb, sem jobb nem lett. Legutóbb nincs egy hete hogy gépe volt dugva, minden adat normális...
1500.nál 5.ben tartom a sebességet és apró rángatás picit lenyomom a gázpedált(terhelés) akkor hirtelen megszűnik,vizont már 2000fordulaton ez nem tapasztalható..
És még a rángatással egyszerre a krepegés,de full egyszerre,akkor lehet hogy a krepegést is a lendkerék okozhatja?
Nekem azt tanácsolták, hogy a 120ezres szerviz alkalmával cseréltessem. Ha tömítetlenné válik azt csak avatott fülek hallják meg, nincs különösebb jele. Ha viszont bekövetkezik a porlasztó és hengerfej között bekokszolódik és beleszorul a porlasztó. Aztán lehet jó kis videót forgatni a kiszerelésről, arról nem is beszélve, hogy károsodás nélkül ki sem fog jönni.
Ez igy is van.Ha nem cserelik a porlasztok kiszerelése után akkor vagy nincs megfeleloen nyomatekra huzva a rogzito akkor fellazulhat és csunya dolgokat eredmenyez.
Most okosítottak fel, hogy a dieseleknél egy avatott fül azt is meghallja, ha a tűzkarika csere esedékessé válik. Jó is időben cserélni, hogy ne születhessen a kocsidról olyan mókás kis videó amit a youtube on látni gyakran, amint verik ki belőle a porlasztócsúcsokat :-)
menj el egy szervizbe és ott majd megállapitják a hangról,hogy normális-e.
Ha benzines akkor a befecskendezők is ciripelhetnek,de a lánc is zöröghet esetleg valamit nem huztak meg ,de tényleg nem értem miért kell tavjavitani :P menj el egy SZERVIZBE az nem kerül pénzbe,hogy meghallgassák és azt modják,hogy 300eft lesz a javitasa :D
Sziasztok. Van egy Mazda 6-om 2010-es lenyíló előlapos navigációm,levettem az akkusarut és azóta nem megy a fejegységem mert valami betöltő lemezt kér ami nekem ugye nincs!!! Esetleg van valakinek kölcsön egy gyári térkép lemeze amit kölcsön adna nekem 1 percre amíg betölti a szoftver frissítést? Budapesten lakom,
Kinek mi a tapasztalata a Auchan/Tesco/Aldi-ban stb. kapható üléshuzatokról?
2009-es 6-os Mazdám van. Az ülések eléggé kagylósak sportosak. Régóta tervezem, hogy veszek rá huzatot, de nem tudom, hogy az íveket és a formákat mennyire venné fel a huzat. Az előbb említett boltokban 6-12K körül vannak huzatok amik a leírás szerint az én kocsimhoz is jó. Mennyire lehet ennek hinni?
Ha varratok méretre, az 40.000 HUF lenne, ami nem is lenne sok ha én magam tervezhetném meg. De mivel erre nincs lehetőség ezért kihagyom.
s.o.s segitő válaszokat kérek? kuplung csere otta van egy tücsök csiripelő hang motortérben? mi lehet az nem hangos de halható a fulemnek.????????????
másik kormánynak nincsen holtjátéka , de mozgatom katog. de ha lábal kormányrudat meg nyomom pedáloknál, akkor nem csinál katogást mi lehet et a 2 gond?
Tegnap Mazda szervizben voltam, sokat beszélgettem a műhelyfőnökkel. A legtöbbet futott új 6-os Mazdák már 80.000km-nél járnak, de eddig semmi gond nem volt egyikkel sem amit hozzájuk hordanak! Ausztriában egyenlőre a cx-5 megy legjobban (legalábbis a mi részünkön), a 3-ast most kezdik felfedezni, a 6-os meg úgy megy mint a régi...
Én is benzinesből ütem át diesel - be. Őszinte leszek, vannak dolgok amit szeretek benne (fogyasztás), de a következő nekem is benzines lesz. Az egy más világ.....:)
Fura ezt olvasni...hallottam már gagyi olasz tárcsákról, de a Brembo általában pont nem az. Évekig használtam elől-hátul egy GSI Astrán gyári betétekkel, amivel köztudottan nem szoktak lassan poroszkálni és soha egy rossz szavam nem lehetett rájuk. :) Azokkal is adtam el az autót. Igaz az egész autó 300 kilóval könnyebb volt, mint a Mazda. Úgy látszik márkán belül is vannak különbségek. :)
Viszont ha jól tudom a generátor töltőáramát nem szabadna túllépni az akksi kapacitásával, de javítsatok ki, ha tévedek. Egyébként hány amperrel tölt a Mazda generátora? Mondjuk egy alap 1.8 benzinesé. Gondolom a dízelé többet.
Szia! Csak türelem. Nekem is több mint egy hetembe telt, mire életre keltettem az enyémet. És nem az alkatrész miatt. 1 nap alatt beszereztem a nagynyomású szivattyút újonan a gyári ár 1/3 - ért. Pusztán az vett el sok időt, hogy biztosra menjünk....nem akartam volna 100 ezreket költeni feleslegesen.......szépen sorban kimértünk mindent, digagnosztika, élőadat, stb..... És akárhogy is nézed ez mind sok - sok idő. Én a helyedben (ha Gebriel323 nem ér rá) elvinném egy diagnosztikáshoz, aztán kiderül......Mondjuk próbáld meg az injektor.hu - t...állítólag ők elég jók....igaz nem olcsók....
atos19881101 elmondta lényeget,szerintem sem gond a kissé nagyobb kapacitású akku,simán elbírja a Mazdád,meg én úgy tudom a Mazda kissé túlméretezte az "alkatrészeit",úgy hogy aggodalomra semmi ok!A díesel is jól indít 74-80Ah akkuval,de még is 100Ah/720A figyel benne,A Hatos meg a cipelést..!
Anyáméknak van 2007-es Octi2-es alap 1.6 MPI ambiente(nincs napi használatban,és mivel tudom mi a valós km teljesítése,így más gebasz nem lehetett).Ott a gyári akku(45 Ah/350A) alig indított 2.5 év után,állandóan töltést igényelt,pedig garázsos a járgány!Ezt megunva tettem bele 55 Ah/500A Alphaline akkut,az lassan 4 éve semmi gond vele...
Az aggódás egy dolog, de egy mostani agyonelektronikázott autónál a barkóbázással már nem mész semmire sajnos.
Holnap hiába vergődnél ki hozzánk, mert most én sem tudom vele foglalkozni van elég munka holnapra aminek egy része jövőhét elejére is is kitart.
A céges számot hívtad max, de azt sokszor nem halljuk olyan napokon is mint a mai amikor a lakatos kollégám hegeszt meg felxel, hogy kész legyen az autó, hogy mehessen át a fényezőhöz.
Bocsássatok meg, hogy zavartam, csak aggódok...:-)
Volt egy assistanc kártyám, amely alapján, csak a Budafoki útra vállalták a szállítást, ott viszont nekik egy teljes munkanap kevés volt, hogy megdugják a Mazdát...:-)
Holnap de. megint odamegyek, ha nem történik semmi, valahogy el próbálok vergődni Csepelre...
Ennek a kalibrálásnak, vagy tanításnak lehet köze ahhoz, amit állítólag a DPF számláló nullázásánál csinálnak?
Bocs, hogy megint visszakanyarodom ehhez a témához, de eléggé foglalkoztat a részecskeszürö kiiktatás témája és felmerült bennem, hogy ha a vezérlésben módosítanak minden regeneráláshoz kapcsolódó paramétert, akkor valyon mi történik, ha utána elviszi az ügyfél az autót szervízbe olajcserére és rákötik a számítógépet...? Vagy esetleg ki tudják iktatni a DPF számlálót is és akkor minden probléma megoldódik 1 csapásra? :-) Az azért túl szép lenne, hogy igaz legyen :-(
Még tudatlan vagyok ebben a témában. Azért kérdeztem, mert valahol elég széles határok között láttam, talán 200-600 A-ig voltak akksik. Persze most meg nem találom hol. Ha már itt járunk, a nem megfelelő kapacitás milyen hibát okozhat? A túl kicsit, az el tudom képzelni, viszonylag egyértelmű, de mi van ha nagyobb akku kerül az autóba, mint amit kér?
Kösz a választ, na most már világos. A hűtőkört akkor úgy kell feltölteni, hogy a fémkupakos helyre teli, aztán a kiegyenlítőbe min-max közé? Ha letekerem a fémkupakot, akkor mit kell lássak, kell lássam a hűtőfolyadékot, vagyis csurig kell legyen? Ha levegős a rendszer, okozhat úgy kárt, hogy a hőfokmérő normált jelez?
Mazda 6 esetén a kiegyenlítő tartályban NINCS nyomás, de léteznek olyan konstrukciók ahol viszont a kiegyenlítő tartályban is van pl Mazda 3-nál, de ott inkább a tágulási tartálynak lehet hívni inkább magát a tartályt.
6-nál a hűtő sapkáig van nyomás a rendszerben aminek a mértékét a kupak határozza meg. A víz melegedése közben tágul ami nyomásnövekedéssel jár a rendszerben ami ha eléri azt az értéket amit a kupak meghatároz akkor a kupak egy szelepként működik és a pluszt a kiegyenlítő tartályba engedi ki. A kiengedett hűtő folyadékot a rendszer mikor hűl vissza akkor a nyomáscsökkenés miatti szívó hatással visszaszívja a rendszerbe, de ha a tartályban a cső nem éri el a folyadékot akkor nem folyadékot hanem levegőt fog visszaszívni. És mint tudjuk a hűtő rendszerben a levegő nem jó, mert rontja a hűtést és előbb utóbb kárt is okozhat a nem megfelelő hűtés mait és pl hengerfejes is lehet a motor.
A hűtőtől balra fehér, hosszú nyakú tartály, sárga pattintós kupakkal és a kupakból lógó csővel, az nem az ablakmosó?? Még az ábra is rajta van a kupakon.
Bocs rosszul fogalmaztam. Nem túlfolyó, hanem kiegyenlítő tartály. Ebben kell lennie folyadéknak a meghatározott szinten. És szerintem ebben is van nyomás. :)
Na de hogy lehet, hogy nincs nyomás alatt, amikor csak egy gumicső köti össze a hűtőkörrel?! Van ott vhol egy szelep, amit nem látok? És ha csak túlfolyó, akkor miért kell egyáltalán lennie benne folyadéknak?!
Az a túlfolyó tartály, az nincs nyomás alatt. Ha megnézed, akkor lesz rajta 2 jelölés. Min - Max. Ez alapján töltsd fel benne a hűtőfolyadékot a megfelelő szintre, de hideg motornál!
Sziasztok, hűtőfolyadékkal kapcsolatban lenne kérdésem. Van az a világ színű műanyag tartály a hűtő felett az autó elején. Gondolom, az lehet a tágulási tartálya a hűtőfolyadéknak. Pattintós műanyag kupak zárja le és gumicső vezet bele a műanyag kupakon át. Nincs ez nyomás alatt ha meleg a motor? Mert a nyomást aligha tartja vissza a pattintós kupak. VAgy akkor hogyhogy nincs nyomás alatt? Gumicső köti össze a fémkupakos résszel.. A másik kérdésem, hogy ebben a tartályban olyan kevés a folyadék, hogy hidegen a gumicső nem ér bele, azaz vélhetően a min. szint alatt van. Ez mekkora probléma? Elnézést, ha nagyon naivak a kérdések.
Már bocs,de szerintem túl nagy szerepe nincs a indítóáram megadásának,csak a használathoz mérten,a megfelelő értékűt kell választani,de azt csak te tudod hol(kint bent) és mennyit tekerteted..,de feltételezem nem kell sokat hajtatni(én még nem találkoztam "rossz" benzinessel,se díesellel ami ne röffenne rögtön,így hát valahol 400-600A lenne a benzines érték nálam,biztos ami biztos)..!
egyszerű nagyszerű 7000 ft , számitogépes gyerek meg mond mindent mi igaz mi hamis mi rossz. melyik dugatyu nem jo lambdaszonda milyen álapotban van áramelletás hogy jár veszi a motor.....stb...
utánna szerelő nézze meg majd jössz te meg vegyem vagy sem....
pont 1 2 napja irta itt egy srác ő mg járta nem annyi az annnyi km.
mai világban egy átlag kocsi évi 30 50 ezret futt minden napos használatban szerintem ha 6 éves.* 30 vagy 50 ezer akkor ott vagyunk bőven , a 200 ezernél. vagy több .
nekem 2öregebb tulaja volt 9 éves 213 ezer van benne .
Tudna valaki segíteni abban, hogy a 2l-es benzinmotornak mekkora indítóáramra van szüksége? Azt már visszakerestem milyen típust érdemes venni, a kapacitását megtaláltam a használati utasításban, de erre sehol nem találom a megoldást...
Sziasztok, a tanácsotokat kérem. Auótvásárlás előtt vagyok. Szerintetek mennyire mérvadó, ha az (alu) pedálok széle eléggé le van kopva, gumiig. 200e km körüli a kocsi, 6 éves. A többi részén egyáltalán nem látszik túlzott kopás, kormányt, bőrülést stb. beleértve, igazából kiváló állapotban van. A futása is valósnak tűnik, márkaszervizbe hordták, ellenőriztem. Ilyen magas futást igazából autópályán tudok elképzelni csak. Jó, meg taxi. Elképzelhető, hogy csak egy rossz lábtartás, pedálhasználat miatt vannak ennyire elkopva?!
Nem csak a Mazda hanem több autógyár csökkentette az alkatrészek árait igy mostanság elég furcsa helyzet alakult ki és nap mint nap szembesülünk vele ,hogy a gyári olcsóbb vagy alig drágább az utángyártott alkatrészeknél.
gyakorlatilag a "gyári" nem azért drágább mert adott autógyártó gyártya.
Köszi az infót. Nem , a portárcsa az OK. Ez a sz.... főtengelytárcsa tényleg két részből áll és közte gumi van? Nem értem hogy 100e km után hogy repedhetett el. Na de mindegy is. Amin nagyon meglepődtem az az , hogy az eredeti tárcsa a Mirainál kb. 96 e bruttó, míg a Bárdinál a Japanpart 205 eft. Az eredeti kettős tömegű lendkerék nem sokkal több, pedig az nem egy "sima fémtárcsa".
Inkább szervizben csináltattam, főleg hogy alig egy hónapja van nálam az autó. Az Astrát már magamnak szereltem, de ezt még egy darabig nem szeretném. Egyébként 11900 volt a Textar betétszett és 23-at fizettem kompletten munkadíjjal, tárcsa szabályzással, fék-lengéscsillapító méréssel, lézeres futómű beállítással együtt. Ennyiért nem álltam volna neki otthon. :)