Keresés

Részletes keresés

Veterán kezdő Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2912
Előzmény: Törölt nick (2909)
Veterán kezdő Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2911

Egyszer. :)

Előzmény: HA5OPI (2910)
HA5OPI Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2910

Szikraköz. Bizonyos villany fölött ugyanis a varisztorból is az lesz. :-)

Előzmény: Törölt nick (2909)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2909

Szikraköz vagy varisztor?

Előzmény: Törölt nick (2905)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 2 2908

A jelen tájékozottságot figyelembe véve, nem árt néhány fogalmat tisztázni. Most hallom a rádióban - hogy kiket engednek a rádió mikrofon közelébe? -, "átadták a világ legszélesebb hídját Kairóban, aminek az átmérője 67 m..."

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2907

Szeretettel ajánljuk majomidomár olvtársnak. :-))

Előzmény: schlumberger (2906)
schlumberger Creative Commons License 2019.05.15 0 1 2906

Egy 301-es gőzmozdonyt beásunk lambda negyed mélyen a földbe. Egy kapacitív szonda segítségével egy NATO-kompatibilis Siemens PLC segítségével mérjük a villamos tér változását, és ha baj van egy DIL-00-val elvesszük a RIG-től az antennát, és a gőzmozdonyra kapcsoljuk.

Előzmény: Törölt nick (2905)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2905

Milyen védelmi berendezést kell az antennára kapcsolni villámcsapás ellen?

Ezt célszerű a lakóházakra is felszerelni a túlfeszültség elleni védelem céljából, amelynek kialakulásában szintén a villámcsapás az okozója a távvezeték bármelyik szakaszán.

Előzmény: Törölt nick (2904)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2904

Vizsgaszünetre.

Mert induljunk ki abból, hogy aki a vizsgára felkészült, az a hullámterjedést kisujjból kirázza. Persze tegnap biztonságtechnikát is írhattam volna, a zivatarok apropóján. Mi is ilyenkor a teendő?

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2903

Pedig egy rádióamatőr számára ezek a fontos tudnivalók:

- vasúti vontatás

- gépi forgácsolás

- ipari folyamatvezérlés

- hegesztés

- relék

- elektroncsövek

- régi katonai történetek

 

Az összes többi, úgymint hullámterjedés, antennák, RF áramkörök, terjedés, forgalmazási ismeretek stb. stb.

a teljesen felesleges és említésre sem méltó kategóriába tartoznak..... ;) :)

 

Előzmény: Magányzoó (2901)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 1 2902

Végül is ez a "készüljünk a rádíóamatőr vizsgára"topic...hi Az egész HA5OPI vizsgabizonyítványának kézbesítése ürügyén indult...

A végén még nosztalgia klub lessz amatőrtársak...

73'

Magányzoó Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2901

Én már el sem megyek vizsgázni ha ilyenek is szóba kerülnek. :-))

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2900

Nem 411-es, 301-es.

 

Előzmény: Törölt nick (2893)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2899

Az! :-))

Előzmény: Törölt nick (2897)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2898

Ja, A Vasút! Különben Deutsche Bahn.

Előzmény: HA5OPI (2896)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2897

Hja. A muszlim felsőbbrendűség.... :)

Előzmény: Törölt nick (2895)
HA5OPI Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2896

Igen, a rövidítés a németek szerint Die Bahn.:-)

Előzmény: Törölt nick (2894)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2895

És még! A német dízelmozdonyok nem füstöltek, még gázadáskor sem. Csak a meleg levegő rezgett fölöttük. A pályaudvarokon mindenhol meghagyták a fatalpakat, persze kint a gyors szakaszon betonból voltak. Münchentől Düsszeldorfig azt hittem, hogy egész Németország egy pályaudvar, mindenhol kb. hat sínpár. Az ár csak hab volt a tortán, amikor aszittem, be vagyok rúgva, pedig nem is ittam. Basszus, hajó a felüljárón! Mondták, hogy ez a Duna-Majna-Rajna-csatorna része. Na de miért nem a vonat megy a hídon?

Előzmény: Törölt nick (2894)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2894

Bocs, de ezt még meg kell említenem. DB, düsszeldorfi főpályaudvar, nekem az infrastruktúra csúcsa volt az az élmény. Leszállunk a vonatról. Egy szinttel lejjebb valami HÉV-szerű állomás, valami gyors vasút. Már a vonaton bemondták, hogy a jegyeiket ne dobják el, akik a helyi közlekedéssel akarnak bemenni a városba. Mi van? A vonatjegy érvényes volt arra a városi vasútra. Nem a metró volt az, de minden helyi közlekedési eszközt el lehetett vele érni. Gyerekkorom óta megint tátottam a számat.

Előzmény: Törölt nick (2893)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2893

Nekem különösen néhány területről vannak szép emlékeim. Az első a vasút és a falu volt. Sztálinvárosi apró gyerekként a falu mindig csodás élményt jelentett számomra a népies elmaradottságával, akár télen, akár nyáron. Egy kis kemenesháti faluban, Telekesen töltöttem a szünidőket. Később ott ért az első szerelem is. Odáig eljutni akkoriban egy fél nap volt, de telis-tele csuda élményekkel, az pedig a vasút volt, maga! Gőzgépek, mindenütt. A gőzös kereke nagyobb volt, mint én. Tili-toli Pusztaszabolcson, amikor a gép a szerelvény másik végére állt, mert irányt kellett váltani Fehérvárig. Aztán becsühögött Fehérvárra a Déliből a szombathelyi gyors. Persze az elején egy irtózatos 424-es, vagy valami más, talán 411-es? Húztak vontak a szüleim, mert lestoppoltam a mozdonynál. Persze a vicces vezér topon volt, mert látta a megilletődöttséget a pofámon, és kieresztett egy kis gőzt, valahol alul. Pattantam is egyet. Aztán jött maga a nagy utazás, át a Bakonyon. Mindig az ablakban lógtam, a szemem tele szénporral, a pofám meg napsütötte lett tőle. :-)) Fapadoson, na az volt ám az igazi asztalos remekmű! Ha hiszitek, ha nem ez egy gyorsvonat fapados:

Aztán Szombathely. Út közben a vonaton két kaller volt, mindig jöttek, hogy milyen állomás következik. Na, meg Sárvár után jöttek a belügyesek is, igazoltatás, hová mennek, ugye a nyugati határkörzet...

Szóval Szombathely egy nagy elosztó volt. Semmi kiemelt peron, a vágányok közt csak az űrszelvény, de ott tátottam a számat, mert mindenütt gépek, szerettem őket. Átszállás a kanizsai személyre. Kisebb gőzös, kisebb kocsik. Később ez a motorkocsi, néhány utánfutóval:

 

Aztán a fővonalon jöttek a legendás Nohabok, a hangjuk méltóságos volt. (Most a Dunaferr bérel egyet a Kárpátvasúttól, az M62-esünknek valami gondja van.) Akkor még nem tudtam, minek van olyan felpörgőd hangja, hát a generátornak. Persze a dízel dübörgése se volt semmihez se fogható. A vonatról hallani lehetett, amikor hegymenetben felpörgött, völgymenetben meg "lepörgött" a gép.

Később minden hétvégén Balaton! Fehérvártól sosem volt jegyünk. Nem is volt rá szükség, minden állomáson és megállóhelyen... Volt, ahol hosszan várakozott, hát leugrottunk egy sörre a restibe. Meg vettünk egy üveg bort, mert a kallert - még, ha nő is volt - meg kellett kenni valamivel. Úgy ismertek minket, mint a rossz pénzt. Persze rend szerint a lépcsőn utaztunk. Ha meg gáz volt - tán valami ismeretlen kalauz -, a következő állomáson egyszerűen leugrottunk a vonatról. Volt másik.

 

Sokkal később, a '90-es években néhány út Németországba, szintén vonattal. Eleinte még tetszett a szédítő tempó, de valahogy nejlonná vált az egész, mert az Alpokban szívesen lehúztam volna az ablakot. Viszont a nagy korszerűség mellett - másodperc pontosság -, meghagyták a lyukasztós kallereket is, legalább néhány emberi szót lehetett váltani velük és igen barátságosak voltak. De DB igazi meglepetésekkel szolgált a MÁV-hoz képest. Hazafelé minden állomásra másodperc pontossággal érkezett a vonat. Aztán a MÁV vezére üdvözölt minket a kihangosítón. Tudtam, hogy Győrtől aludhatok még másfél órát, mert sajnos a MÁV vonalán mindenütt lassújel.

Majd jött a rádió, csajok, számítógépek, ilyen is, olyan is. De ezek már más történetek.

Előzmény: Törölt nick (2892)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2892

Nekem tetszett csavargó koromban. Egyszer volt valami különös fillingje az éjszakai utazásnak, másrészt praktikus is volt, amíg nem volt általános a szabad szombat, meg amikor még nem is volt. Időt lehetett vele nyerni. 

Amolyan midnight special élmény volt.

https://www.youtube.com/watch?v=Lrj5Kxdzouc

 

Honnan tudnák ezt a mai mobilsimogatók!? (Ezt nem tudtam kihagyni.)

Előzmény: _nyunyuka (2889)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.15 0 0 2891

Ma pontositottam a mi postásunkkal,a vonatról levett zsákok,nyilván még utánválogatásta,kézbesítő körzetek szerint elosztásra stb került

de tény ,hogy másnapra ott lehetett simán.Ha most akarod,hogy ne tünjön el és elsőbbségivel,ajánlva adott fel akkor talán....

73'

Előzmény: Törölt nick (2890)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.13 0 0 2890

Nyilván a leccsökkent levélforgalom is belejátszott,az emil stb megoldotta...Valóüban az osztályozott levélküldemények mehettek direktbe

a kézbesítő táskájába....Akkoriban nyilván kevésbé dobták a szemétbe és a"pl Kovács János Hollókő"hiányos cimzésű levél is....

73 

Előzmény: _nyunyuka (2887)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.05.13 0 0 2889

OFF: egyetértek. Sokszor mentem utána Rolával Szegedre, ha reggel 8-ra le akartam érni.

Előzmény: Törölt nick (2888)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.13 0 0 2888

Elég sajnos, mert szerettem velük utazni. Éjszakai vonat azóta sincs.

Előzmény: _nyunyuka (2887)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.05.13 0 0 2887

OFF: 2004. augusztusig így működött, akkor szüntették meg a postavonatokat, nem volt további mozgófeldolgozás, minden az OLK-ba került.

Előzmény: Törölt nick (2884)
Magányzoó Creative Commons License 2019.05.13 0 2 2886

" Egyik nap reggeltől nem volt telefon és net szolgáltatás. Kimentem a konyhába és találkoztam másik emberrel. Meglepett, hogy mások is laknak itt. Elkezdünk beszélgetni és kiderült, hogy a családom. Rájöttem, hogy egész jó fejek. Annyira belejöttünk a társalgásba, hogy észre sem vettük, hogy visszajött a szolgáltatás. Éjszakába nyúlt az eszmecserénk egymás dolgairól. Ilyent havonta csinálni fogunk..... " :-)

Előzmény: Törölt nick (2885)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.13 0 0 2885

Helyesen"  a telefont nyomogatva"

Előzmény: Törölt nick (2884)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.13 0 0 2884

Hát igen,még 1978-ban egy levelezőlapot kivittek másnapra.A c sütörtök reggel parancskihirdetéskor 08 h hirtelen megtudott eltávról küldött levlap /ami 10kor a postán volt/ a nejemnek sanszos volt ,hogy megkapja pénteken/akkor a vonalas telefon úri huncutság volt,mobil még a holdba.Ellenben az emberek beszélgettek,olvastak....Nem mentek neki a falnak nyomogatva...

73'

Előzmény: HA5OPI (2877)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.12 0 1 2883

Kösz szépen! :-))

Előzmény: Sziklatörő (2881)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!