-40Nm nyomatékot a Bosch és Shimano belépő kategóriás szettjei tudnak
- 250Wh akku kapacitással nagyon meg kell gondolni, mikor kapcsolod be a rásegítést
- kikapcsolt motorral mekkora ellenállása van
- 25km/h egy országútinál semmi, tehát emelkedőn dolgozik a motor ami erősen szívja az elektronokat
- 25+ km/h limithez már típusengedély kell (mint egy segédmotornak, ne kérdezd az okát, ez az előírás)
Maga a szett hátsó agyba épített motort használ, ami kevésbé jó súlyelosztást ad (mintha agyváltós lenne)
A szettet nem ismerem, pl. mi az apró betűs része, illetve milyen a szervizhálózata. Ilyen szempontból jobb lenne a Bosch vagy Shimano táján körbe nézni. Lehet, fognak ebbe az irányba fejleszteni- ha van rá kereslet.
90 ezret ér olyan bicaj,ami carbon villás,Avid tárcsafékes,Acera első+Sora hátsó váltóval szerelt és viszonylag jó állapotú? vannak rajta karcok,de hát 4-5 éves lehet
Verseny bringák kerekei (felni) a 2vh előtt fából voltak. Autók, villamosok is készültek fa alvázzal. Tulajdonképpen a fa egy igen fejlett kompozit anyag.
Mi a véleményetek a fordított működésű hátsó láncváltókról? Ezek olyan logikájúak, mint az első váltó: ha a bicajt nehezebben akarom tekerni, akkor a nehezebbik gombot kell benyomni, ha könnyebben akarok tekerni, akkor a könnyebbik gombbal kattintok. Shimanonál talán a Deore-LX ilyen működési elvű, más gyártó nem tudom készít-e ilyeneket?
Bár nem vagyok "szakértő", de tavaly ugyanebben a cipőben jártam és alaposan körbejártam a dolgot.
Az előző bringámat hirtelen felindulásból vettem. Kellett egy bringa, ajánlottak egyet és megvettem. Nem volt rossz, sőt, egész jó kerékpár volt, de valahogy mégsem az igazi. Ezért 5 év elteltével tavaly rászántam magam a cserére.
Rengeteg specifikációt, leírást, tesztet, véleményt elolvastam. Ennek volt annyi haszna, hogy most már kb. képben vagyok a kerékpár részeivel, a különböző márkákkal, alkatrészekkel, stb... De ezek alapján nem szabad kerékpárt választani!!!
A felsoroltak közül mindegyik jó. Érdekes, hogy a vége felé én is ezekre a márkákra szűkítettem a kört. Bár engem a Kellys valamiért nem fogott meg, úgyhogy valójában a másik három volt versenyben. Aztán már csak a Cube és a Ktm. (Mivel Gepidám már volt, gondoltam most legyen más. Pedig jó kis gép volt az is.) A kettő közt nehéz volt választani. Ráülve mindkettő tetszett. Végül egy szezonvégi akció döntötte el a kérdést. Több mint 30%-al le volt árazva egy KTM Legarda Race pont az én méretemben.
A lényeg amit már előttem is leírtak, hogy rá kell szánni az időt! Minél több típust megnézni, kipróbálni, de legalább ráülni. Ez nem könnyű, mert általában egy boltban egyet tudsz megnézni, mert vagy nem forgalmazzák az összes márkát amit kinéztél, vagy épp nincs olyan méret ami neked kellene, stb...
Ezek szerint több pénzt kellene beletenni, ha végleges megoldást szeretne az ember, 220-at vagy akár 250-et? Esetleg utolsó darabokra, bemutató példányokra kellene vadászni ami nagyon akciós? A használttól kicsit tartok, mert ki tudja buktak-e vele?
(Decathlon-ról viszont azt hallottam, hogy az alsóbb árkategóriáit nem szeretik a szerelők, mert ott olyan alkatrészek vannak egyvelegben, amiket olcsón kap a kék óriás. Shimano átdobóhoz kínai Microshirt a váltókar és a racsni, de a hajtómű Suntour vagy keverik a SRAM és Shimano alkatrészeket. Így műszaki baj esetén egymásra lehet mutogatni, míg ha egységes a groupset, akkor világos a felelősség.)
Esetleg a mellékelt ábra szerinti S / M vázak mekkora embernek lehetnek alkalmasak?
150-200-ért nem realitás a 10 kg alatti új bringa, inkább 10-11 a minimum.
A Csepel Marathonnál gyakorlatilag bármelyik kerékpár modernebb, amit az elmúlt 20-30 évben gyártottak. Kazettás hátsó agy most már szinte kizárólagos (nem görbülő tengely), fékváltókar rejtett fék- némely esetben váltó bovdennel is.
Ami régen a Marathon volt, most úgy hívják: gravel. Országúti szerű, de nem riad meg a burkolatlan utaktól sem. 175 centihez a legtöbb gyártó "M" méretű váza megfelelő, beállítható.
Ha csak új lehet, akkor pl. lehetne Neuzer Courier CX vagy ez: https://www.decathlon.hu/orszaguti-kerekpar-rc-120-id_8505088.html. Mindkettőt lehet 32-35 mm-es gumival használni tapasztalatom szerint, és sárvédő is szerelhető rájuk. Ezek a 150ezres árkategória. A Triban előnye a karbon száras első villa.
200-ért van pl. Triban RC500, Sora szettel tárcsafékkel.
Én egy koskormányos, metál vörös Csepel Marathon-t hajtottam eddig, ami elég furcsa váz geometriájú bicaj, mert kb. XL magas, de M vagy S rövidségű. (Egyetlen méretben gyártották 1988-ban, azért sikerült ilyenre a típus.)
A 175 centimhez olyan magas, hogy csak oldalra döntve tudom letenni a lábam - viszont a nem annyira előredőlő "túra" üléspozícióját már nagyon megszoktam, kibírok vele 3,5 órát hátfájás nélkül. Csak hát jó nehéz "vízvezeték" szénacél csövekből van a váza. Talán így az év végi akciókban ki lehetne fogni egy könnyebbet, modernebbet?
Ezért érdeklődöm, hogy létezik-e manapság hozzá hasonló geometriájú koskormányos kerékpár? (Nem szeretnék egyenes fogantyús fitness vagy trekking gépet - bár tudom, hogy a nyereg és kormány azonos magasságban felállás inkább azokhoz illik.)
Konkrétan amiket mértem a Marathon-ra, bár a cső dőlés-szögeket nem tudtam mivel megmérni: Teljes bicaj hossz: 1735mm Tengelytáv: 1050mm Homlokcső: bruttó 200mm / nettó 115mm Felsőcső (teljesen vízszintes): 565mm Alsócső: 605mm Nyeregvázcső: 575mm Támvilla: 545mm Láncvilla: 465mm Első villa előre nyúlása: 42mm (régies, ívelt formájú villa) Első villa terpesztése: 100m Hátsó villa terpesztése: 125mm Középcsapágy a földtől: 295-300mm Hajtókar: 170mm Alsó pedál alja a földtől: 120mm Stack (középcsapágytól a stucni fejéig, magasság különbség): 625-630mm Reach (középcsapágytól a stucni fejéig, vízszintes távolság): 350mm Stucni hossz / magasság: 75mm / 65mm Koskormány szélessége: 340mm Koskormány magassága: 140mm Koskormány mélysége: 120mm Kormány mélysége (stucni fejtől a fékkar test hegyéig): 245mm Nyeregcső: 0mm (a vázig be van tolva a nyereg) Nyereg: Selle SMP TRK Medium Kerék: ETRTO 630-32 mm (27 x 1 1/4 coll) Súly: 13,5kg (lecsupaszítva, egyfalú alura cserélt kerekek, alu 52/42 hajtómű)
Amit szeretnék: - Modernebb 622-es bicaj, duplafalú kerekekkel, kátyút bírja vagy legalább centírozható legyen és ne görbüljön el a tengelye
- Kicsit alacsonyabb váz, hogy át tudjam lépni a felsőcsövet, ha szűkösen is. Egyébiránt megszoktam a nagy, de rövid vázat. - Jó lenne könnyebb gép, mondjuk ha 9,5kg-s, akkor a -4kg már biztos érezhető lenne mászásnál - Lehessen betenni 622 x 32 mm széles gumit, mert a 25 és 28 nekem ijesztően virsli - Emelkedőn gyengének is jó áttétel (most 42 tányér x 28 racsni a legkönnyebb, de néha nehéz, ezért 36x32 vagy 34x28 nem ártana...) - Indexelt váltás (Nem fontos a 10+ fokozat, nem szoktam gyorsan menni, már 2 x 8-9 is igen jó lenne. Viszont fék/váltó kábel lehetőleg le lifegjen a kormány előtt, hanem mind lebandázsolva menjen, mert egyszer buktam a régi Alternburger fékkar lengőkábelébe belekapva.)
- Rá tudnák szánni 150 esetleg 200-220-at, szóval csodát nem várok el. - Hatásos sárvédőket lehessen rá tenni, mert anélkül száraz időben is tiszta kosz lesz az ember, Kőbánya nagyon poros.
Elmentem egy bringaboltba, vettem hozzávaló sárvédőt, de nem lett az igazi, úgyhogy most rendeltem egy másikat. A két szettből már csak összelegózom:) A lámpa választás viszont remekül sikerült. Busch + Müller Ixon Iq Premium lett, ami maximálisan bevált.
Egyébként maga a bringa is nagyon jó. Sokat válogattam mire megszületett a döntés, de megérte nem kapkodni, mint az előző bringámmal. Persze az sem volt rossz, sőt! A Gepida Alboin 900 egy nagyon jó kis bringa volt, de ez a KTM Legarda Race egészen más. Nehéz ezt megfogalmazni, de egészen más érzés hajtani, irányítani, váltani, stb... Sokat agyaltam rajta, hogy az én hobbi felhasználásomhoz nem e fölösleges egy ilyen komoly bringa, és arra jutottam, hogy de. Abszolút fölösleges. Viszont baromi jó!!! Valójában egy egyszerűbb felszereltségű bringa is tökéletesen kiszolgált volna, de az az érzés ahogyan az XT szett működik, az feledteti a vételárat. Olyat kerestem amin egységes a felszerelés, mert sok helyen azt írták, hogy az jó. Ez mondjuk jelentősen leszűkítette a választékot, de sikerült. Minden alkatrész (első-hátsó váltók, váltókarok, fékek, fékkarok, de még az agyak is) a Shimano XT családból valók. A Suntour telótól tartottam kicsit, mert már volt dolgom vele, és bár nem volt rossz, de azért nem volt egy komoly darab. Na ez is más. Egész szépen teszi a dolgát. Imádom, hogy sehol nem látok bovdeneket, minden vázon belül megy. Nagyon tetszik a kormány kialakítása, hogy bizonyos szögben megakad, nem tud "maga alá fordulni". Ilyet még nem láttam. És hát a súlya! Én a pincében tartom a bringát és bár elég jó erőben vagyok, azért igencsak érezhető a különbség amikor föl kell vinni a lépcsőn. Bár ez volt az utolsó utáni szempont. Meg sem néztem a bringa súlyát amikor vettem. Viszont azonnal feltünt mikor megemeltem, s ha már így alakult nagyon örülök neki.
Az ülés is kezd kialakulni. Jelenleg a második SMP van nálam próbára, s valószínűleg a harmadik lesz a tökéletes, bár ez a sima TRK is fényévekkel jobb, mint amik eddig voltak. Az eladó szerint a TRK gel Large lesz a befutó, úgyhogy most arra várunk, hogy megérkezzen.
Szóval úgy érzem, hogy ezzel a bringával hosszú távra megoldódott a hobbim.
en is igy voltam evvel. vettem a cangamra vmi muanyag sarvedot. borzaszto. kidobott penzt. ha visszerepulhetnek az idoben csak es kizarolag valami palcas massziv cuccot tennek ra amin van leffentyu is.
ha nincs a vazon furat a palcanak akkor raheggesztenem :)
Annyi lyuk van a bringán mint egy tésztaszűrőn:) Azt nem tudom, hogy a pálca nélküli nem e zörög? Ill., hogy a 700x44 - es gumihoz milyen széles lenne ideális? (Lehet, hogy 700x47 -es lesz idővel)
Olyat, amit fel lehet rá szerelni. Pl. hiába írom, hogy pálcás, ha nincsenek a vázon szemek hozzá, akkor nehéz lesz. A tárcsafék még egy kicsit nehezíti a dolgot, általában útban szokott lenni. Teleszkóp szintén. Ha van megbízható szerviz a közeledben, inkább őket érdemes megkeresni.
Ismerkedünk egymással, s egyelőre úgy érzem, hogy sikerült a választás.
De! Az előző bringámon gyárilag volt sárvédő ami fel sem tűnt, hogy van. Na most, hogy nincs az eléggé feltűnt. Milyet érdemes rátenni? Mennyivel kell szélesebbnek lennie mint a gumi? Pálcás, nem pálcás? Kicsit elvesztem a kínálatban.
A Hervisben találtam egy KTM Legarda Race nevezetű csodát. Utolsó darab, pont a méretem. Ráültem, próbálgattam, megszerettem, hazahoztam. Full XT rajta minden, még a kerékagyak is.
Ráadásul igen jó akciós ára volt. Persze az ülés az cserés lesz hamarosan, de minden más rendben van.
Szerencsére most pont lesz néhány esőmentes nap, úgyhogy jól meg is járatom!
Aki azt mondta, hogy az agyváltó+szíjhajtás örök élet, az nagyjából jót mondott. Egy túrázásra használt bringán semmi problémád nem lesz az agyváltó+szíjhajtásos rendszerrel. Időnként természetesen el kell vinned szervizbe átnézetni, illetve az Alfine11-ben házilag is tudsz olajat cserélni, de persze ha ezt nem akarod, akkor szintén szerviz. Ez futásteljesítménytől is függ, a párom 8-as agyváltójára azt írják, hogy két évente kell karbantartani (ez szerviz lesz, mert agyváltót én nem akarok szétszedni), az én Rohloffomra pedig évenkénti vagy 5000 km-enkénti olajcsere a javasolt (amelyik hamarabb történik), ez viszont házilag gond nélkül megcsinálható. Ha nem akarsz magad foglalkozni az olajcserével, egy évenkénti/kétévenkénti szervizs akkor is bevállalható, ha nem szereted sűrűn szervizbe vinni a biciklit.
Jelenleg amit egymással össze lehet építeni azt össze is rakják.
Akkora a konkurencia harc, hogy mindenki megpróbál valami újat. Utána meg a sok hibridből próbáljon a vevő választani. Ma már létezik olyan, hogy személyre szabhatod a kerékpárodat, amit legyártanak neked.