Keresés

Részletes keresés

titanick Creative Commons License 2003.12.16 0 0 241
ugyan a családodat senki sem bántotta, még csak nem is említette, azonban a fenyegetőzéssel kicsit kezdesz túlzottan nevetségessé válni.

Próbálj meg végre olvasni, a következő fenyegetőzést a laza kacaj mellett honorálni fogom:) Tróger. Nekem bármit megér egy jó perpatvar...:)

Előzmény: Ender_Wiggin (239)
Ender_Wiggin Creative Commons License 2003.12.16 0 0 239
Sajnos nem tudod, kit haragítottál magadra...

Rendkívül béketűrő ember vagyok, de a családom SZÁMODRA ÉS A HOZZÁD HASONLÓ TRÓGEREKRE NÉZVE TABU!!!

Tudod: Csak az ellenség tudja hol hibázol.. Csak az ellenség tudhatja hol vannak a gyenge pontjaid. Nem engedhetem meg, hogy egy másodosztályút megtűrjek a soraim között.

Nekem megér bármennyit, hálistennek megtehetem, lássuk neked megéri e?

Előzmény: titanick (233)
titanick Creative Commons License 2003.12.16 0 0 238
amúgy, miközben másoknak mutogattam, elolvastam újra a topicot és ender azt kapta amit megérdemelt. Mégha ez az ő hiányos szövegértésében többet jelent a valóságos kokinál...asszem szegény el sem jutott a suttyó stílusában folyamatosan követelt kritikáig...

titanick Creative Commons License 2003.12.16 0 0 237
És hogy a filmnél maradjunk, ne csak a gyilkolásnál...:)

Érdekes megnézni a szponzorok, médiatámogatók reakcióit.

A Vox írt a decemberi számában a filmnről, érdemes elolvasni (főleg a látottak után) a sajtókönyvből készül összeállítást a forgatásról, a nyilatkozatokat, majd Orosz Dénes kritikáját a filmről, amely óvatosan(lévén ha hozzám hasonlóan szókimondó, a Budapestfilm nem hírdet náluk, ez minden forgalmazónál sajnos jó zsarolási alap) ám lényegretörően ír a filmről...

A bemutatón a Kordában az RTL híradós volt a szpíker, hát elég lesújtóan és nem is túl finoman vezette fel a darabot, míg a mi termünkben maga Balázs volt a felvezető, aki két mondat után elrohant. A közönség reakciója az elején jónak tűnt(full ház volt, ingyenmozit mindenki bírja, ha adnak enni akkor pláne), ám a harsány nevetések elmaradtak, és a végén a taps is elég szórványos volt, míg a levezető beszélgetések, hm, elég érdekesek. Alig várom, hogy a Filmvilág írjon róla, kíváncsi vagyok rájuk nagyon.

Valahol baromira sajnálom, hogy egy tehetséges operatőr ócska kis rendezőnek megy, hogy egy habkönnyű, szórakoztató könyvet Hollywodra, köznségfilmre és autentikusságra hivatkozva képesek ennyire elcseszni, és még pénzt is kapnak rá, és sajnálom, hogy a jelek szerint hiába készül tucatnyi köznségfilm, amely nem a rettenetes Koltai féle édesbúsnosztalgikus szériába tartozik, ezekből ha kettő sikerül nézhetőre, már nagy eredmény.

Szerintetek ennyire hülye a magyar közönség(lásd ender), vagy ennyire hülyére veszik őket? Komolyan mondom, nem fogom, ezek a filmek miért készülnek el, mert pusztán a nagy zsé miatt, aligha...

viszont egy-egy ilyen darab a potenciális és jó közönségfilm helyzetét(ki hinné, van és készül ilyen) is megnehezíti, valamint a közönség és művészfilm határán ingadozó, nagy közönségfigyelmet megérdemlő darabokat teljesen kinyírja...

részemről egyenlőre ennyi, lássuk, másoknak hogy jön be...

Törölt nick Creative Commons License 2003.12.16 0 0 236
Egyébként én is ismerem ezt a lógós-utazgatós életérzést, egyszer ellógtunk a suliból, és elmentünk Pomázra, tökre izgis volt, de sajnos nyolcra haza kellett menni.
titanick Creative Commons License 2003.12.16 0 0 235
végül is ender mocskosszájú életveszélyes, illetve röhejes fenyegetőzése, valamint borzalmasan patetikus kijelentései mellett a film kritikájának is van helye, ha már a topic címe Apám beájulna- A Film...

Bocs hogy ontopic voltam. :)

off:

Borzas: nem. itt senki sem zsakettes úriember, nem állítja és nem is akar az lenni szerintem. ám nem fenyegetőzik, mások testi épségére törve...az olyan nem európai...és olyan röhejes:)

Mert aki képes azért, mert szelet vet, vihart arat, ellenvéleménybe ütközik, kinevetik, fenyegetőzni, pusztítani, őrjöngeni, való életbe kivetíteni a virtuális csatát, szellemes, vagy bunkó válasz, érv, bármi helyett, az beteg. Pont.

Ha ender bocsánatot kér, még bizonyíthat, hiszen az indulatok egyszer akár ennyire is elragadhatnak bárkit. De ha nem, az ő bizonyítványa.

Én mindenesetre felhívom pár ismerősöm figyelmét a topicra, a forgalmazónál biztos magukénak érzik majd, hogy ender ölni tudna a filmjükért:)

ja engem kiüldözni az országból...repesve várom...:)

Előzmény: krég (231)
Borzas Creative Commons License 2003.12.16 0 0 234
ne haragudj, elég nagy suttyó vagy, vagy legalábbis mutatod a tüneteket

nem mintha a többiek zsakettes úriemberek volnának

Előzmény: Ender_Wiggin (230)
titanick Creative Commons License 2003.12.16 0 0 233
na most a gyengébb idegzetűek ilyenkor moderálást kérnek. Hiszen az, hohgy trágár vagy, egy dolog, de megfenyegettél, fizikai erőszakkal, ilyenek, igaz ez csak a tahók fegyvere, de alapjaiban szeged meg az MM-t...Én viszont csak kényelmesen hátradőlök és mosolygok, ahogy előtör belőled a valódi Lényed...:)

"Javaslom hogy takarodj ebből a topicból, ne kelljen még, csak 1 szót sem olvasnom tőled, mert ha felbosszantasz, tönkreteszem az életed, és költözhetsz az országból... "

Rajta. Tedd meg. :) Segítek, nem Buda, Pest.

Amúgy meg, igazságos izomtibor, egyrészt ha beírsz és kötekszel, mindenedhez közöm van a vita során, amit legálisan tudni lehet rólad(ergo te írtad be),hogy bizonyítsam, nincs igazad,

másrészt viszont a családodról és kisded életedről senki nem alkot véleményt, se szélsőségeset, se semmilyet. Itt csak a beírásod és ízlésed mérettetett meg, valamint épp most a valódi lényed.

Újra mertem írni. Meg se számoltam, hány szó, de rengeteg. Rajta, küldd az embereidet. :)

De ha esetleg az idézett beírásért szépen bocsánatot kérsz a mea culpában, otthon maradhatnak. Mert ez a fenyegetőzés mégiscsak vicces...

Mindenkit kérek, ne moderáltassa ki ender fenyegetőzését. Maradjon örök mementó.

Peace brother, mert még belehalsz a gyűlöletbe. És egy ilyen fos miatt megéri? :)

Előzmény: Ender_Wiggin (230)
krég Creative Commons License 2003.12.16 0 0 232
de úgy tűnik megérte
Előzmény: krég (231)
krég Creative Commons License 2003.12.16 0 0 231
hú de sok ez apám
Előzmény: titanick (227)
Ender_Wiggin Creative Commons License 2003.12.16 0 0 230
Nah idefigyelj te díszfasz!

Először is köszönd meg a megszólítást, mert eredetileg fasszopót szerettem volna, nade mégsem...

Ha elmegyek veled, és újra megnézzük 1ütt (már feltéve ha tényleg láttad, kétségeim vannak), és mégiscsak én emléxem jól a jelenetre akkor orrba b@szhatlak?

Mi a búbánat közöd van az én családomhoz, az érdeklősésemhez, az autómhoz, és 1általán hozzám, hogy ilyen szintű szélsőségesen mocskos véleményt alkoss!!?? Ki a lófasz vagy te? Honnan veszed te a bátorságot ehhez?

Elmehetsz a picsába, a filmmániádal, a kib@szott undoríró véleményeddel, a "kritikáddal", és az álintellektudsoddal 1ütt...

Javaslom hogy takarodj ebből a topicból, ne kelljen még, csak 1 szót sem olvasnom tőled, mert ha felbosszantasz, tönkreteszem az életed, és költözhetsz az országból...

Ha meg esetleg irigykedsz (ez tűnik a legvalószínűbbnek), akkor csak verd a farkad továbbra is tökegyedül, a Békásmegyeri 38nm.-es panelben, és fordulj fel a nyomoroddal, az ízléseddel, és a világképeddel 1ütt... Majd igyexem letépni a rózsákat a sírodról...

Előzmény: titanick (227)
krég Creative Commons License 2003.12.16 0 0 229
Előzmény: Ender_Wiggin (226)
Borzas Creative Commons License 2003.12.16 0 0 228
szélsőség volna? szerinem csak kicsit para. így utólag még viccesnek is hangzik, akkor nem volt az.

egyébként mindannyiótoknak gratulálok, szórakotató kis topic ez, noha a film valószínűleg szánalmasan szar (alkotók névsora+trailler alapján, Sas Tamás szegény ab ovo tellljesen tehetségtelennek tűnik), részemről még nem láttam

Előzmény: Ender_Wiggin (214)
titanick Creative Commons License 2003.12.16 0 0 227
off

sajnos elszállt a legutóbbi beírásom, ám mindenképp reagálnék ender apu kirohanásaira, de csak annyit mondanék, vigyázzatok erre az autószerelő filmes szakemberre, akinek a gyerekszülés, az autók, a zűrös, teljes szívvel megélt ifjúkor és a félreértelmezett mozis érzékenysége annyira megzavarta az eszét, hogy szerinte az Ámbár tanár úr jó film, az Apám beájulna jó film és annak ellenére hogy kétszer látta, rosszul emlékszik rá. Ja és legnagyobb átélője és szakértője a teenage angstnak és az opel vectrának...:)

Ilyen állatfajtát máshol nem nagyon találhatunk, dégelgessük, bántsuk gyengéden, hogy sokáig megnevettethessen remek ízlésével.

Amúgy Orson Scott Card üzeni, ender, hogy szégyelld magad:)

on:

Apám beájulna vitathatatlanul az év legszarabb filmje itthon és külföldön egyaránt, lévén február végéig sikerült már látnom a honi bemutatókat:) és még sokkal többet is.

Barátném nyolc évvel fiatalabb nálam, épp kifele jön az endiwigi által hányingertkeltő pátosszal emlegetett kalandos tinikorból, így mindenképp autentikus lehet a véleménye, mely szerint, amellett, hogy e "remekmű" filmes munkaként férc, mind technikailag, mind a színészek, rendezés, stb terén, s aki szerint a filmben szereplő tinik valóságosak, velük megesett kalandokkal együtt, az a saját tinikorát rózsaszín, faszverős, ndk szoftpornón és teleregénysorozatokon táplált álomvilágában töltötte. Jól megfogalmazta. Én ezekkel egyetértve még annyit hozzátennék, hogy a magyar film sanyarú helyzetéért nem csak az felelős, aki pénzt ad ilyen szarra, aki megírja, megrendezi ezt a szart és forgalomba meri hozni, hanem az is, aki megnézi, magáénak érzi és bárgyú agyával és izlésével támogatja ezt a szart.

Mert amíg egy ember is azt mondja az efféle felesleges fosra, hogy neki jó( márpedig amíg vannak ilyen reklámokkal és színes-szagos hazugságokkal befolyásolható alakok, itt ugye az eklatáns példa a topicban, mindig lesz ilyen), addig ezek az alakok feljogosítva érzik magukat arra, hogy efféle rémtetteket kövessenek el.

A kritika röviden:

Sálinger elvtárs könyve egy marketingstratégiai alapon összeállított(ő maga mondta) színes-szagos álomvilág, amely elismert környezetében úgy-ahogy működik, lévén nem autentikusságra törekszik, szórakoztatni akar.

Sas Tamás amellett, hogy egyszerűen rossz rendező(dramaturgiai érzék, "akcióérzék" teljes hiánya, kétségbeejtő sablonok felhasználása), azt meri megtenni, hogy filmjét a könyv ellenében valóságos, autentikus, létező és létező nyelvet beszélő fiatalokról szólónak meri feltűntetni. Pedig ez csak egy kiöregedett operatőr (és valószínüleg felületes apa, ha ennyire nem tudja legalább a saját, korosztályba tartozó gyerekeitől kölcsönözni az autentikusságot) álmovilága, amelyet igazinak próbál eladni. Akár tetszik, akár nem, így nem beszél senki tinédzser, a csajt, ha gogozik és a főnök megkívánja, megbasszák, satöbbi, satöbbi.(Jártam sokat stoppal, cserediákként, koncerten, vagy kalandvágyból külföldön, van némi, elég sok tapasztalatom, pont Spanyol, Olasz, Görög, Horvát és Fro. területeken). A kis Gáspár lány egész ügyes, de néha rettenetesen ripacs és az ő szájából hangzanak a legrosszabbul az állítólag létező szófordulatok, a modell csajszi nem elég jó nő, bár nem is csúnya, hogy a film ebbéli kurva-interestje legyen, viszont az tény hogy a saját hangján beszél, bár minek, mert borzalmas, szinészi tehetsége nulla, akárcsak az egyéb, divatosra, trendire érezhetően marketingkutatások alapján zsenírozott többi kölyök, (a Zenész, a deszkás-neopunk világutazó első szerelem, és a plázamacának nyálasérzékeny ingebújtfiújár idegesítő fasz.). Az idősebb és ismert színészek érdektelenek, vagy pedig borzalmasak, egyedül Kern megszokottan túlzott ripacskodása érdekes, de ezt a figurát már szánalmasan rutinból nyomja. A rendező és producer aprócska cameoi gázosak, akárcsak a film végi stáb örül. Ragályi képei fantáziátlanok, és érződik bennük ugyan a rutin és a tudás, de ilyen helyzetekben nem működik egy tiniknek tinikról szóló filmben, s amikor modernizál, (kézikamera, rettentő digittrükkök), az rémes. Akárcsak a klipesnek szánt vágás, amelyet honi reklámfilm és kliprendezőink lazán körberöhögnek, elég megnézni az Unicum és Vilmos vagy a sörreklámokat vizualice, mindegyik röhögve veri ezügyben az Apám beájulnát. A négy részre bontott kép megagáz, egy nosztalgiafilmnél még elmenne talán, de egy modern képivilágú(legalábbis annak szánt) filmnél erősen kínos. A zene pedig...

Sas Tomi jól érezhetően azzal próbál pénzt keresni, hogy a "siker" filmjeihez marketingstratégikus zenét próbál összehozatni, ami a kalózoknál működött, de Geszti miatt, a Rossszfiúknál(micsoda szemét) Ganxstáékkal próbálták eladni a filmet, a fuiúknak bejött a filkmzene ep, Sasnak a film nem, most epdig a Berkes féle rémítő struktúra lép be: összeszedni, mesterségesen összeállítani egy "zenészekből" álló csapatot(Kozsó-szisztéma), imidzset keríteni nekik, berakni őket a filmbe, miután gondosan kifigyeltül(idézet következik a forgalamzói sajtótájékoztatóból, Prunker Pált, a producert és Sast idézve): már nem nyerő a fiatalok körében a lagymatag popzene, most ez az újrock a divat, így mi igyekeztünk ehhez az igényhez igazodva megcsinálni a film zenéjét.

Az egy dolog, hogy az újrock, az numetál(mondjuk Linkin park), vagy surfpunk féleség(Blink és társai), míg ez a Betty és az anyámkiínja, legjobb esetben is szánalmas popzene ritmusgitárral, ráadásul ez az "újrock" épp annyira gitárcentrikus, hogy a kereskedelmi rádiókban is mehessen, de az ezen zenei stylus jellemző szövegeit, amelyek akár mondanivalóval, akárcsak puszta feelinggel szólítják meg a célközönséget, írtóztató, bugyuta, danceszintű szövegmondássá gyalázták, ráadásul az énekescsaj hangjában és megjelenésében egyaránt abszolút jellegtelen, a valódi zenekar(nem akiket a filmben látni), ugyan értheti a dolgát,d e olyan unottan és hév nélkül teszi, hogy az gáz. Enderrel ellentétben én Nikitával együtt ott voltam a díszbemutatón, így a rettenet film után arcunkba kaptunk egy élő koncertet is, amely feltette az i-re a koronát. Ráadásul a digitális hangot siekrült túlkeverni, a beszéd művien elkülönül a természetes hangoktól és effektektől, ez valószínüleg azért lehet, mert a magyar filmgyártás során talán másodszor, aféle hollywoodi mintára, utószinkronizáltak. Erről a kritika után, mert ender ebben a témában is faszságokat mondott.

A forgatókönyv a regényhez képest elég fura lett, minden törekvés ellenére a lehető legéletképtelenebb dialógusokat tartotta meg a szerző. A cselekmény maga egy megfelelő(fiatal) rendező kezében talán elfogadhatóvá vált volna, ha a Kalanddal és Fantáziával tüntet az AUtentikus helyett, de Sas Tomi öreg ehhez és mohó, valamint tehetségtelen. Így lesz egyszerű szórakoztatásból egy ízig-vérig hazug mozi. Amelyet pont a célközönsége fog kiröhögni, és az a röhögés bizony más, mintha a nekik szóló poénokon való nevetés lenne. Amúgy megszámoltam, egy átlagos műveltségű moizibajáró, átlagos intelligenciájú ember számára 12 poén található, egy célközönségnek tartott átlagos tini számára úgy 16, míg egy magamfajta szakmáját tekintve a mozizáshoz, filmhez köthető filmbuzinak maximum 4.

Szóval, akárhogy nézzük, a film 10/0.5- a fél százalék a kis Gáspár lánynak szól, akiből még lehet nagyszerű színésznő.

Na és néhány adalék.

1. A magyar filmek 90 százaléka természetes hanggal dolgozik, azaz a beszédhangot ritkán veszik fel újra stúdióban. Ahol ez megtörtént, ott ritkán sült el jól, művi érzetet kelt az egész és csúszik a szájmozgáshoz képest. Ez történt a jelek szerint az Apám esetében is.

2. Egyáltalán nem ritka, hogy egy színészt, főleg ha kezdő, újraszinkronizálnak menő szinkronszínésszel, mert béna, rossz a hangja, beszédhibás, vagy csak a téma így kívánja. Egy idevágó példa az Alkimista és a szűz, amelyben Növényi Norbertet Gáspár Sándor szinkronizálta újra, olyan profi munkát végezve Növényi orgánumát és beszédstílusát utánozva, hogy erre a tényre csak a végefőcímnél jött rá a néző, már ha egyáltalán észrevette.

Hogy ez a Boglárka a saját hangján szól e a filmben, nehéz eldönteni. beszéltem vele személyesen, többször is, a hang nagyon hasonló és élőben is ugyanolyan erőltetett hangsúllyal(Profinyilatkozóvagyokmerprofivagyok) beszél, akárcsak a filmben, így valószínüleg az ő hangja, de olyan pocsék az intonációja, a stílusa és annyira gépi, hogy egyrészt tuti utószinkron, msárészt a lány tehetségtelen. mert azt ugye belátjuk, hogy nem a született színészi kvalitásai, hanem annak hiánya és a mellei miatt ő Barbi? Csak még saját magát is mesterkélten adja.

A díszbemutatón sok tini volt, rokon, ismerős, haver és lógós és a kötelező gratulálok tiszteletkör után a szendvicsek mellett kérdezgették egymást, ugye nem vagyunk ilyen gáz arcok, mint a filmben ezek? Mert ugye bedőltek az autentikusság hírének. De arra jutottak, hogy nem. Hála istennek.

Ender baba, ha te tényleg ilyen voltál, én csak sajnálni tudlak, mert ez esetben a patetikus kirohanásaid mögött súlyos önértékelési válság húzódik. Nem gondolom, hogy a film készítője vagy, valaki haverja annál inkább, vagy az örjőngő rajongó eklatáns példája, aki lelke mélyén maga is tudja hogy szart véd, de annál inkább csinálja.

Nikita, neked meg kár időt pazarolni a faszira, nem kell és nem is szabad komolyan venni őt, családos, meglett ember lévén amúgy sme változik már és milyen rossz lenne, ha mégis megtenné, mert akkor megint várni kéne egy ügyeletes Index bohócára:)

Ez volt titanick bácsi, aki gyorsan be is rakja a cuccot a kedvencekbe, hogy az emberi igénytelenség és ostobaság újabb eklatáns példája(film és ender jelenleg) mosolyokat csalhasson orcájára a jövőben is.

Ender szívből köszönöm e kellemes perceket és bíztatnálak: még, még, még.

Ender_Wiggin Creative Commons License 2003.12.16 0 0 226
Joh tökmind1... Belinkelhettem volna békésszentandrást is, de a film -nagyrészint- krétán játszódik...

"egész szép emlékeim vannak meg ilyesmi"

Nah! Csak nem?

Előzmény: krég (225)
krég Creative Commons License 2003.12.16 0 0 225
not really
én évente egyszer nyaralok békésszentandráson, és habár nem így néz ki, egész szép emlékeim vannak meg ilyesmi
Előzmény: Ender_Wiggin (220)
Ender_Wiggin Creative Commons License 2003.12.16 0 0 224
Sajnálod hogy elmúlt? Lerohadt? Jobban is körülnézhettél volna, hova dugod... Nah most mán mind1, kedves don...
Előzmény: DAda Dali (223)
Ender_Wiggin Creative Commons License 2003.12.16 0 0 222
Nem akarod megérteni mit kérdezek... Mind1...
Előzmény: Nikita (221)
Nikita Creative Commons License 2003.12.16 0 0 221
a tengerpart nyaralás nem korhoz kötött. szerintem. Nálam évente kétszer most is előfordul. Bár igaz, még mindig fiatal vagyok, ha már nem is tizenéves.
Előzmény: Ender_Wiggin (219)
Ender_Wiggin Creative Commons License 2003.12.16 0 0 220


Hmm? Can you feel it?

Ender_Wiggin Creative Commons License 2003.12.16 0 0 219
Joh, ez az ölelés, és mondhatnám hogy te magyarázod túl (nekem, amit mondasz átjött ölelés nélkül is), de nem mondom, nem ez a lényeg, ha te így láttad, és így gondolod, ok, rendben van.

Mondok mást:

Nyilván nyaraltál már valahol tengerparton, amikor fiatal(abb) voltál, és nyilván klassz élményeid vannak róla. Amikor nézted a filmet, nem jutottak ezek a SAJÁT élmények az eszedbe? Nem gondoltál rá, hogy mennyire klassz is lenne, most ott lenni, és gondtalanul nyaralni? Vagy mégha nem is gondtalanul, de 1 tini könnyelműségével, 1 végül is szar helyzetbe kerülni, és abból nem könnyen, de kikecmeregni, miközben iszonyat jól érzed magad?

Előzmény: Nikita (218)
Nikita Creative Commons License 2003.12.16 0 0 218
Ne a dialógusra figyelj, hanem a jelenet leírására. Az nem így történt. A lényeg az, hogy megölelik egymást és elindul bennük valami, amitől visszakoznak. Ez nem volt benne. Ez a lényeg. Nerm a túlbeszélt magyarázat.

Keress rá Sas tamás nyilatkozataira. Példaértékűt akart.

Előzmény: Ender_Wiggin (217)
Ender_Wiggin Creative Commons License 2003.12.16 0 0 217
Azt kell hogy higyjem, nem láttad a filmet. Az általad forgatókönyvből kiemelt jelenet, az ölelést kivéve, PONTOSAN ÍGY ZAJLOTT A FILMBEN AHOGY LEÍRTAD. Szó szerint, a dialógus is, és az utána következő gondolatok is Szarkától. Tényleg, szó szerint. (Már 2x láttam, higyj nekem).

???

Nem hiszem hogy az alkotók példaértékű filmet akartak produkálni, inkább reálisan bemutatni némely tinik nyári kalandjait. Ebbe beletartozik a piálás, némi káromkodás, és a szex is. Enélkül nem lett volna hihető szvsz...

Előzmény: Nikita (215)
Nikita Creative Commons License 2003.12.16 0 0 216
"És mi volt a filmben. Ráfeküdtek a napágyra és már aludtak is. Pedig ezt a jelenetet nagyon szépen meg lehetett volna csinálni. Itt van konfliktus. Mindkettőjüknek önmagukkal szemben. És az egymáshoz viszonyított érzelmükkel szemben. "

Pontosítok: a könyvben volt konfliktus. a film ebbéli és sajnos másbéli jelenetében NEM

Előzmény: Nikita (215)
Nikita Creative Commons License 2003.12.16 0 0 215
"A Kern is piázott ám rendesen? Az nem volt sok? 1 nyár alatt hány berúgás engedélyezett, mert a film felölet 1 egész nyarat, ne feledjük..."

A Ken Parkban is folyamatosna ittak, drogoztak a tizenévesek, ott mégsem zavart. Egy alapvető félreértést kell, hogy tisztázzunk. Az alkotók úgy állank e filmhez, hogy példaértékű legyen a tizenévesek számára. Gondolatébresztő, útmutató stb. EBBEN AZ ASPEKTUSBAN viszont akkor, ne igyanak és kurválkodjanak annyit a filmben , mint ők. Kurválkodni, igaz csak a Barbi kurválkodott.

Thomas (Kern) már középkorú lecsúszott (nem anyagilag) pasi figuráját alakította, ő ihat.

"Mit tekintünk IGAZI konfliktusnak?"

Ha igazi konfliktus van, amit elég, ha csak az egyik fél érez annak, akkor nem egy válrándítással intézik el, és nem egy odavetett bocsival. Igazi konfliktus az, aminek felvezetése, kialakulása, beteljesedése és megoldása van.
De konkrét válaszokat ne várj, mert nem én rendeztem a filmet. A forgatókönyvben voltak konfliktusok, amit a filmben már tökéletesen kiírtottak.

Mutatok rá egy példát a könyvből :

39. KÉP - KÜLSŐ - TENGERPARTON – ÉJJEL – HAJNAL

A két lány kóvályog a strandon. A napozóágyak gúlákba vannak rakva. Végül találnak egyet a parton.

SZARKA:
Ez jó lesz?
BARBI:
Nem valami széles.
SZARKA:
Tökmindegy, ez a szabványméret. Meg nincs is másik. Ez az otthonunk.
BARBI:
Ja, akkor jó lesz.
SZARKA: (kk)
Barbi!

A két lány nézi egymást. Majd Barbi magához húzza Szarkát. Szorítják egymást tiszta erőből. A dolog hirtelen ér véget, mikor az első tiszta pillanatban rájönnek, hogy mit is csinálnak. Barbi elfordul és elalszik. Szarka felül az ágyon, felhúzza és átkarolja a térdeit. Hajnalodik, nézi a vizet.

SZARKA: (nkk)
Már nem gyűlöltem egyáltalán, hanem szerettem, meg tudtam, hogy nincs itt nekem más, csak a Barbi. És pluszba hirtelen lett valami nem körülírható, ami az enyém. És ettől azon gondolkoztam, ezek után ki is vagyok én, és mitől éppen az.

----------
És mi volt a filmben. Ráfeküdtek a napágyra és már aludtak is. Pedig ezt a jelenetet nagyon szépen meg lehetett volna csinálni. Itt van konfliktus. Mindkettőjüknek önmagukkal szemben. És az egymáshoz viszonyított érzelmükkel szemben.

Előzmény: Ender_Wiggin (213)
Ender_Wiggin Creative Commons License 2003.12.16 0 0 214
Ez megint szélsőség... Muszáj ezt?
Előzmény: Borzas (212)
Ender_Wiggin Creative Commons License 2003.12.16 0 0 213
"Kértél indoklást, én megpróbáltam"

Ok, ok, minden tiszteletem a tiéd, hálás vagyok érte, vettem is a lapot, kifejtettem az én véleményemet, a tiédhez igazítva.

Mit tekintünk IGAZI konfliktusnak? Szvsz amiről elhisszük hogy az, megkockáztatom: ami, vagy amihez hasonló velük is megtörtént. Kétségkívül 1ügyűek, de a teenager life, már csak ilyen, nem készülhet mindenki a Bölcsészkarra.

A Kern is piázott ám rendesen? Az nem volt sok? 1 nyár alatt hány berúgás engedélyezett, mert a film felölet 1 egész nyarat, ne feledjük...

Előzmény: Nikita (210)
Borzas Creative Commons License 2003.12.16 0 0 212
télleg milyen király is, hogy 17 évesen bebaszol mint a sakál és megdugsz valakit, akit nappali fénynél fel se ismernél, aztán reszketsz 9 hónapig hogy sikerült-e utódot nemzened, télleg sajnálnám öregkoromban, ha ez kimaradt volna
Előzmény: Ender_Wiggin (129)
Nikita Creative Commons License 2003.12.16 0 0 211
Ha engem kérdezel: 17 évesen nem úgy kérdeztem meg a barátnőmet, hopgy kúrtatok? hanem ennél jóval finomabb szinonímát kerestem. Mindegy. Ez a legkevesebb. A film nyelvezete, olyan, amilyen. Inkább úgy nézem, mint a film önálló nyelvezete, és akkor meg mindegy.
Előzmény: Ender_Wiggin (209)
Nikita Creative Commons License 2003.12.16 0 0 210
"Képtelen lennék ilyen technikai szemmel megnézni 1 filmet. Ha folyamatosan a dramaturgiai, operatőri stb.. hibákat kutatnám, akkor nem látnám a filmet."

Ha a film jó, akkor én sem "szakmai" szemmel nézem. Ezek a dolgok egyébként csak a film megnézése után jönnek elő. Te mondtad, hogy itt mindenki csak fikáz és leszarozza a filmet. Kértél indoklást, én megpróbáltam. Persze az enyém sem teljes. Nem vagyok kritikus.

"A két lány közül, én a Gáspár Katát tartom tehetségesebbnek"

Mint szinész, Kata tényleg tehetségesebb. A szerepe nehezebb volt, mint Boglárkáé. Viszont Kata, az amatőrségéből adódóan, sokszor "sok" volt. Túljátszotta a szerepét. De voltak nagyszerű pillanatai is persze. Boglárka viszont annyit hozott, amennyit a szerephez kellett. Valszeg egy komolyabb szerep már nem biztos, hogy ment volna neki. És visszatérve, segített rajta a profi szinkronhang is. (A rendezős zerint sokkal jobb lett így a hangja.)

"Vannak érzelmei, van benne lojalitás a barátnője iránt,"

A konfliktusok nem voltak IGAZI konfliktusok. Mikor Barbi összebújuik az ágyban Szarka expasijával, Szarka felsír, Barbi azt mondja ne haragudj és a probléma meg is van oldva. És még ezer ilyen feloldás a filmben. (Mikor Szarka pasija, a Gergő, odadobja a földre, Szarka mellé a macit, a film egyik legjobb pillanata volt)

"A Kern -mondanom sem kell- óriási."
Igen. A Kern mindig óriási.

"Ami pedig a piálást illeti, hát pedig szerintem bőven belefér"

nem az a baj, hogy sokat isznak, majdnem minden tini berúgott már egy párszor, csak a film alatt volt SOK a bebaszás.

Előzmény: Ender_Wiggin (208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!