Viszont órairányt ad VFR gépnek is. Eljárásokat kérhetsz, bár nincs benne minden, akkor nem kezd el vektorálni. Tény, hogy magától inkább vektorál, de fogd ezt fel úgy, hogy az az irányító heppje, hogy ő azt szereti :) Nameg azért képzeld el amikor játékospilótának aszondaná, h repülje akkor le xy3d eljárást, akkor ő micsinálna?
Ennek alapján egyre kevésbé érzek késztetést arra, hogy átálljak FSX-re. Az ATC-n bőven lett volna mit fejleszteni. Nem kezeli a torlódást, nem küld holdingra senkit. Ezért van annyi átstart. Nem lehet vektorálást kérni VFR repüléskor egy közeli reptérre. Nem lehet vészhelyzetet jelenteni, ezt sem tudja kezelni -pedig számos kiegészítő generál hibát, ezért néha szükséges lehet a kényszerleszállás-.
Nem kezeli a SID/STAR eljárásokat sem, csak ha előre bepötyögjük a flight planbe.
Egyébként a torlódás kezelésére van egy megoldás, az AI Smooth nevű kis freeware progi biztos ismered. De nekem valahogy nem működik rendesen. Monitorozza a gépeket, de a nagyobb reptereken mégis előfordul, hogy final-on belém jön hátulról egy másik gép. Pedig 10nm-es szeparálást állítottam be.
Nem, az offline ATC gyakorlatilag változatlan maradt, kicsit más szövegek, más hangok, de a lényeg az sajnos ugyanolyan béna, amennyire meg tudom ítélni. Az online része jobb lett egyértelműen, bár csak belekukkantottam, de írták is, hogy szinte csak erre a területre összpontosítottak.
Ami még hiba, hogy a rendszer ugyanúgy nem tudja kezelni a megnövekedett forgalmat, a MyTrafficX-el tiszta deja vu érzésem volt, szinte minden második-harmadik gépet átstartoltat, mert az előttük lévők bénáznak a fel/leszállással.
Elefántok vonulásáról jut eszembe egy szimulátoros "urban legend" Az ausztrál légierő fel akart vágni az angol vendégek előtt, hogy nekik milyen szuper heli szimulátoruk van, még az állatok is látszanak. A fejlesztők gyorsan összedobták a kengurukat, úgy, hogy lemásolták a gyalogságot, átrajzolták a textúrákat, a futási sebességet kicsit megnövelték és kész is. A bemutatón persze az ausztrál pilóta berepült a "kenguruk" fölé, azok annak rendje és módja szerint szétrebbentek. A meglepetés csak akkor jött, amikor a második körben a kengurucsapat Stinger rakétákkal tűz alá vette a helikoptert. Az esetnek két fontos tanulsága volt. Azóta az ausztrál pilótak nagyon óvatosak ha földközelben kell repülni, az angolok pedig megtapasztalhatták, mennyire veszélyes az ausztrál vadvilág :)
Egyébként az ATC fejlődött valamit? Pl. van már holdingolás ha tumultus van approach-nál? Vagy pl. VFR repülésnél ha az ember fia nem találja a repteret, akkor kérhető már pontos vektorálás, akár ILS-re is?
Ez utóbbit az Xplane olyan szépen tudja, nagyon hiányoltam az Fs-ből eddig is.
Azt gondolom, inkább ezzel kellett volna foglalkozni, mint pl. a madarak repkedésével, elefántok vonulásával, és egyéb ilyen lényegtelen hülyeségekkel.
FS2004-ben a Tisza korántsem tökéletes. Megpróbáltam Nyíregyházáról úgy eljutni Szolnokra, hogy Polgár-Tiszaújvárosig nyugat felé, aztán a víz fölött. Aztán valahol kiszáradt, és olyan holt-Tisza jellege lett
Nézzétek meg, Ios sziget alsó részén a fekete erdősav tökéletesen megfelel a jobb oldali, kijavított partvonalnak
Ezt én is néztem, de amint megnézi az ember a többi képet, látszik, hogy ez sajnos csak annál az egy képnél van így. A többinél nem lehet felfedezni ezt az egyezést.
Egyébként valóban az a legvalószínűbb, hogy valamiféle engine hiba van a dologban, mert a vektoros adatok nyilván megfelelnek a valóságnak. Az installkor még ki is írják, hogy mely cégek biztosították a vektoros adatokat. Ugyanezeket az adatokat használják pl. a térképszoftverek is, ott pedig elgogadhatatlan lenne az ilyen szintű pontatlanság. Ezért szerintem is az lehet amit mondasz, hogy az adatok jók, csak valami gebasz van a az Fs tájgeneráló engine-ben. Szerintem Duna is ezért nincs, és a landclass is ezért lehet rossz. Ki fognak adni egy patch-et, szinte biztos. Egyelőre szvsz nem érdemes beruházni olyan kiegészítőkbe, amik csak egyes kis területeket javítanak ki, mert ezt a problémát glogábosan kellene orvosolni.
Ja, még valami. A képek kapcsán nekem van egy olyan érzésem, hogy tulajdonképpen benne van a programban a helyes partvonal, de valamilyen bug miatt nem rajzolódik ki rendesen, mintha el lenne fedve. Nézzétek meg, Ios sziget alsó részén a fekete erdősav tökéletesen megfelel a jobb oldali, kijavított partvonalnak. Másrészt, az még a Microsofttól is túlzás lenne, hogy szándékosan ilyen vonalzóval húzott, tökegyenes, egymásra merőleges partvonalakat gyártasanak. Mintha ez inkább a kirajzoló engine hibája lenne. Nem is tudom.
Igen, nagy lelkesen átálltam, bár most gondolkozom én is, hogy újra felteszem a 2004-et, és jegelem egy kicsit az FSX-et. Csak hát minden újdonságra rávetődik az ember...
Igaz. Majdnem írtam, h nade a cégről kialakult kép, meg ilyenek, de aztán rájöttem, hogy ugyanolyan birkán meg fogom venni a következőt is, ha csinálnak, ha nem.
Na ezért nem térek én át még FSX-re. Már a demo-ban látható volt, hogy a program nagyon bugos és a akiadási dátum akkor már csak 1 hónapra volt. Sejteni lehetett, hogy ennyi hibát nem fognak kijavítani 2 hét alatt. Ráadásul még lehúzott csúszkákkal is erősen szaggat, tejljesen használhatatlan. Bár nincs a legújabb dual-os gépem, de azért az szomorú, hogy egy Intel 3Ghz + 2Gb Ram + 6600GT konfiggal még az Fs2004 grafikai szintjén sem mozdul meg. Pedig ugyanez a konfig a 2004-et úgy viszi 30fps-el, hogy minden létező csúszka fullon van, és használok még egy csomó kiegészítőt repülés közben. Így aztán jelenleg egy átállás azt erdményezné, hogy rondább, rosszabb programmal repülök mint a régivel. Még kb. 1évig nem tervezek átállni FSX-re. Addigra valószínűleg orvosolják a problémákat.
Egyébként igazuk van azoknak kik hőbörögnek, mert az kissé nevetséges, hogy egy ilyen drága program ennyire bugos legyen, és még külön kiegészítőket kelljen vásárolni csak azért, hogy ráismerjünk a tájra. Az fs2002 óta tökéletes volt pl. a Duna, és a landclass is teljesen elfogadható volt az egész világon, ehhez képes most sikerült visszafejleszteni kb. 6évvel ezelőtti színvonalra.
A Mytraffic helyett egyébként ajánlhatom a Flight1 Ultiati traffic-ját, az egy jóval igényesebb termék.
Az SDK vajon legálisan beszerezhető e, ha a z embernek standard verziója van valakitől, akinek deluxe? Csak a resample meg a shp2vec kellene valahogy pont ezért, mert agyamra megy, h nincs Duna, nincs Tisza, kerestem M3-ast, 1 db forgalommal ellátott utat találtam, az valahol északon véget ért egy falunál, nem találtam 4-est sem, semmit, és ezeket az említett google earth segítségét használó kis progival nagyon szépen be lehetne tenni és gyorsan, csak kellene az a két progi az sdk-ból.
Kétségtelenül drága, majd meglátjuk. Nekem gyanúm, hogy a Microsoftnak hamarosan lépnie kell, és kiadni a valamilyen alapos patchet a témában, mert a különböző fórumokon egyre keményebben bírálják, hogy az USA-n kívül (de állítólag még sok helyen az USA-n belül is) gyakorlatilag használhatatlan a gyári térkép, se a partvonalaknak, se a folyóknak, se az adott területre jellemző landclassnek köze nincs a valósághoz. Ha már beharangozták nagy újításként a valós vektoros adatok beépítését, akkor legalább a nevezetesebb európai helyekre vethettek volna egy pillantást.
Feltettem a MyTrafficX-et, most végre van némi élet a reptereken, de ez is nagyon bugos, úgyhogy ha esetleg valaki be akarná szerezni, várjon még vele egy kicsit. A modellek elég primitívek, a festések gyakran elmosottak, de legalább nem rontja sokat a framerate-et.