Na tessék, keveset írtam volna róla? :-) Nem megy a gépemen a 409-essel, valamint az én kábelemmel... :-( Elő fogom bányászni az előzőt, azon emlékeim szerint működött. Dehamárittvagyunk... Atuc megnéznéd, hogy a csatolódban melyik lábak vannak bekötve? A hagyományosban, ha a dugó szélesebb oldala van felül, szemből nézve a következők: OXOOXOOO XXOOOOOO
Ha van label file a megfelelo ECUhoz akkor elvileg tudja, de nem mindegyikhez van. Lehet hogy az meg egy regi verzio (ahogy mondtad) es abbol hianyzott ez az ecu. Ettol fuggetlenul ha beirod label nelkul is megjelniti. Ez a link meg eleg fura, mert a ross-tech oldalan nincs hivatkozas ra.
Szóval ontopikban: Néztük Zombie testvér kocsiját, és nem találtam benne a MAP értékeket. Se az előírtat, se a mértet. Lehet, hogy a VC verzióm volt régi, nem tom. Végigpróbáltuk 0-százvalameddig, de semmi olyasmi. A mostani gépemen 4-es van, holnap majd ezzel is bepróbálkozok. Megvevődött közben atuc t.asztaltárs picimacis átalakítója, most már elég egy géppel vagiznom. :-)
Sztem olcsóbb, ha csak egy kábel megy körbe a kocsin, rajta a vezérlőjelek (busz), mellette meg másik vezetékpár(ok)on az áram. Nem külön kánelkorbácsok.
Hu talan Joco jobban vagna, minimalisan beleastam magam a temaba, kb annyi mintha haloba lennenek kotve a kulonbozo komputerek az autoban. Mintha mar lenne olyan auto ahol meg a lambda szondarol is CAN buszon (digitalisan) jonennek az adatok - ezt a baromsagot/nem arrol lenne szo hogy minnel tobbet minnel olcsobban!?.
CAN-buszos csatolóról találtatok már leírást a weben? Nem nagyon hiszem, hogy könyű menet lesz, ui. ez nem szabványos, mint az OBD, viszont az eljövendő VAG-kocsikban egyre több vezérlő/funkció csak a diag csatira kivitt CAN szálon lesz elérhető. Megmarad a régi K/L vonal is, de csak a szabványban előírt funkciókra, putri sebességgel... :-(
Olvasom ezt a sok görcsölést az USB átalakítókkal, és most jutott eszembe hogy van nekem egy PCMCIA-soros átalakító kártyám. Toshiba P4 laptopom volt soros port nélkül, és itt álltam egy HEX-COM interfésszel. Vettem ezt a soros bővítőkártyát, és gondoltam itt a kánaán!!!!!!
Sajnos nem tudtam beállítani a kommunikációs paramétereket, így berágtam és vettem egy P3 Dell laptopot soros porttal. Ezzel a VAG-COM SZUPER MÓDON MŰXIK!!!!
Szóval van egy soros bővítőkártyám eladó. Ha valakinek van kedve kísérletezni, vagy csak egyszerűen ÉRT HOZZÁ, féláron 5 rugóért megkaphatja.
A szöveg úgy nagyából azt jelenti hogy az RS232-USB átalakítók nem képesek kezelni az adatátviteli követelményeket és elég rossz eredményt lehet elérni velük, ezért nem is támogatják a használatát és ne is kérj technikai támogatást. Bár a Quatech SSP-100 PCMCIA-Card-otajánlják ebben az esetben, mert kítűnő eredményeket értek el vele olyan gépeken, ahol nincs soros port. Viszont nem árulják ezt a csatit, hivatkozásban ott az info.
Hát mit mondjak,nincs túl jó hangulatom,a ross-tech oldalán a FAQ-ban találtam valamit amit sajnos nem nagyon értek mert english-ül van,de valami olyasmit bogarásztam ki belőle hogy nem jó az egyszerű USB-COM átalakító,hanem
PCMCIA-COM kellene,node ennek az ára meg : #&@#!!!!!
Szóval rohadt drága,legalább is nekem.
Azért bemásolom ide a szöveget ,hátha rosszul értettem :
If you want to use one of our RS-232 Serial interfaces on a PC that doesn't have a serial port, we recommend you buy this Quatech SSP-100 PCMCIA-Card. We don't sell them, but we've had excellent results with them. We've got installation and configuration notes here.
USB<->RS-232 converters are often unable to handle the baud rate and timing requirements that are demanded by many control modules using the VAG protocol. We have had very poor results with most available USB<->RS-232 converters, therefore USB<->RS232 converters are "Not Supported." Please do not ask us for technical assistance if you are using one of these converters.