Erről van szó! Ez bosszant engem is a leggyakrabban. Mindig magunkból indulunk ki, úgy teszünk, mintha az emberek nagyobbik része közlekedésbarát lenne. Pedig - szerintem - legalább 80% lesz..ja az egészet. Utazik, mert muszáj. Azzal, ami van.
Van egy otodik csoport is, es szerintem ebben vannak a legkevesebben: a buszt is, vonatot is szereto utasok csoportja. Magamat is ide sorolom, es gondolom sok mas topictag is ide, ebbe a pici csoportba tartozik. Ezert nem vagyunk tarsadalmi szinten reprezentativ minta... Bizony meg kellene tanulni a kozlekedesbaratoknak a masik 4 csoport tagjainak eszevel is gondolkozni.
OK.
És szerinted milyen a százalékos megoszlás az alábbi csoportok között:
- buszt utálja
- vonatot utálja
- mindkettőt utálja, ezért kocsival jár
- nem foglalkozik a kérdéssel, a kocsi evidencia
Az átlagemberek egyszerűen rühellik a vasutat, a MÁV-ot. Utálják a koszt, a bűzt, a döcögést. Utálják az állomást, a kalauzt, mindent. Ez van. Ha már ennyire racionális érvek sorakoztak fel, akkor az "átlagon kívüli" emberek nevében szólok: azok meg utálják a buszt, mert szűk, levegőtlen, nagyobb csomaggal szinte reménytelen, kiszámíthatatlan, sorakozni kell felszállásnál, ha nincs ülőhelyed állni se tudsz normálisan. Idei egyetlen volános utam: Lillafüred-Bükkszentkereszt között féllábon állva a vezető melletti lépcsőn, kapaszkodni csak a busz tetejébe vagy a szélvédőbe tudtam. Enyhén túlzsúfolt volt, mégis csak két busz közül választhattam (Répáshutára mentem), mivel nem mentem a hajnalival, így csak délre érhettem oda (szombat volt). Ha megengeded, én ezt utálom.
Az igazság kedvéért Bükkszentkereszt-Répáshuta között már kényelmes volt, és délután visszafelé is normális volt a helyzet!
Szóval a Bz-hez könnyen lehet pótot akasztani, de másik buszt nem lehet leakasztani a szögről (ezt mondjuk megértem). És akkor még nem beszéltünk a kerékpárszállításról...
FOMA: Azt hiszem, hogy el kelleme mennem Komlóra. Úgyis adós vagyok még magamnak a 47, 61, 65 bejárásával.
Egyébknént a képekről az derült ki, hogy az állomás leenedő helyén csak egy vágány van, és pusztaság, míg a mostani hely "intermodális csomópont". Ráadásul a képen egy tehervonat volt. Ha van külön teherpályaudvar, akkor mit keres ott az a vonat?
Amúgy meg számoljuk! Napi 7 pár személyvonat. Ha megfelelően működik a biztosítóberendezés, akkor a vonat érkezése előtt kb. 1 perccel zárja le az útátjárót a félsorompó. (Ha tekerős van, akkor korszerűsíteni kell!) Ugyanez indulásnál is, de itt feltehetőleg az állomási személyzet végzi el ezt.
Ha lenne annyi esze a MÁV-nak, hogy a vicinálisokon ingavonatokat közlekedtessen a Bz-mellékek vezérlőkocsivá történő átalakításával, akkor körbejárás nem lenne.
Ha csak személyforgalom lenne, akkor 2 vágány is elég lenne itt. Útlezárás 7*2 perc. (+ a vonat áthaladási ideje) Ez nem hiszem, hogy torlódást okozhat! Egy jelzőlámpa jóval tovább ad pirosat.
..Ize, szoval akkor tobb hiba is van benne :)
En a villamositasok korul lattam zavart. Tudtommal Gyekenyes mar regota villamositott volt, a jugo oldal felol, mire mi mindket oldalrol odaertunk a madzaggal.
A BHEV UIC kodjat nem tudom fejbol :)
Viszont eszperantoul sokaig volt a menetrendben leiras, nem tudom mikor tunt el belole.
Bár ahogy elnézem, a 64-es lezárt szakasza mentén lévő falvak egyhén szólva sincsennk jól ellátva buszjáratokkal, ez tehát némiképp a vonatpótlók létjogosultságát bizonyíthatja...
"nem ugyanaz megállni valahol, vagy több kilométerel eltérni az útvonaltól"
Igazad van, ezt figyelmen kívül hagytam...
Mostmár csak az a kérdés, hogy egyátalán szükség van-e a vonatpótló buszra? Van-e értelme ilyen mesterséges módom fenntartani a vonalat (a Pécs - Pécsvárad szakasz nem értendő ide)?
"Ha itt "szabálytalankodnak", akkor ezt talán megtehetnék Erdősmecske esetében is, nem? "
Fene tudja. Szvsz egyrészt a MÁV saját cége talán bátrabb, a Volán nem biztos, hogy megkockáztatja a megrendeléstől való eltérést, másrészt meg nem ugyanaz megállni valahol, vagy több kilométerel eltérni az útvonaltól. A kilométerekkel el kell tudni számolni a megrendelő felé.
A komlói esetnek viszont 1szerú lenne a megfejtése, csak ebbe be kellene vonni tettestársnak A PV Rt. komlói forgalmi üzemét is. Úgy kellene a fordát szervezni, hogy a 4.20-kor induló 19-es járat kocsija menjen 4.42-kor vonatpótolni. aztán annyi. A MÁV-nak ahhoz nincs köze, hogy a kocsi előtte-utána mit csinál. Azon egyetlen utas sem csodálkozna, hogy helyközi kocsi van a járaton, mert ez gyakran előferdül Komlóm. Amúgy az is bosszantó, hogy a Sásd felől reggelente zsúfoltan érkező buszok mellett van egy üres kocsi is, ami jön visszafelé a sásdi vasútállomásról (persze a Volánnak így jó bevételileg, de ez itt már OFF.