Keresés

Részletes keresés

Váci Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2361
Erről van szó! Ez bosszant engem is a leggyakrabban. Mindig magunkból indulunk ki, úgy teszünk, mintha az emberek nagyobbik része közlekedésbarát lenne. Pedig - szerintem - legalább 80% lesz..ja az egészet. Utazik, mert muszáj. Azzal, ami van.
Előzmény: Carpy (2359)
FOMA Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2360
"Egyébknént a képekről az derült ki, hogy az állomás leenedő helyén csak egy vágány van, és pusztaság"

Nem, a 4. kép majdnem ugyanott készült, mint az előző, csak a 3. képen a tehervonat takarja a váltót. Ezen a vágány lehet körüljárni.

"Ha van külön teherpályaudvar, akkor mit keres ott az a vonat? "

A teherpályaudvar használaton kívül van, az 5. képen annak egy része látszik, a vágányokat a gaz miatt csak nehezen lehet kivenni a képen.

Kőfeladásra és

fűtűolajfogadásra

csak a belvárosi állomáson van lehetőség.

Előzmény: v_peti (2352)
Carpy Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2359
Van egy otodik csoport is, es szerintem ebben vannak a legkevesebben: a buszt is, vonatot is szereto utasok csoportja. Magamat is ide sorolom, es gondolom sok mas topictag is ide, ebbe a pici csoportba tartozik. Ezert nem vagyunk tarsadalmi szinten reprezentativ minta... Bizony meg kellene tanulni a kozlekedesbaratoknak a masik 4 csoport tagjainak eszevel is gondolkozni.
Előzmény: Váci (2357)
Váci Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2358
"Valahol a taxi és a busz között volt félúton(?)." (a Komló-Pécs MÁV-busz tarifája)

Igy már nem is csodálom, hogy kudarc lett.

Előzmény: FOMA (2335)
Váci Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2357
OK.
És szerinted milyen a százalékos megoszlás az alábbi csoportok között:
- buszt utálja
- vonatot utálja
- mindkettőt utálja, ezért kocsival jár
- nem foglalkozik a kérdéssel, a kocsi evidencia
Előzmény: dyz (2355)
Carpy Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2356
Nyam-nyam gumicsont. Inkabb nem ragom tovabb, pedig jol porogne tole a topic :-)
Előzmény: dyz (2355)
dyz Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2355
Az átlagemberek egyszerűen rühellik a vasutat, a MÁV-ot. Utálják a koszt, a bűzt, a döcögést. Utálják az állomást, a kalauzt, mindent. Ez van.
Ha már ennyire racionális érvek sorakoztak fel, akkor az "átlagon kívüli" emberek nevében szólok: azok meg utálják a buszt, mert szűk, levegőtlen, nagyobb csomaggal szinte reménytelen, kiszámíthatatlan, sorakozni kell felszállásnál, ha nincs ülőhelyed állni se tudsz normálisan. Idei egyetlen volános utam: Lillafüred-Bükkszentkereszt között féllábon állva a vezető melletti lépcsőn, kapaszkodni csak a busz tetejébe vagy a szélvédőbe tudtam. Enyhén túlzsúfolt volt, mégis csak két busz közül választhattam (Répáshutára mentem), mivel nem mentem a hajnalival, így csak délre érhettem oda (szombat volt). Ha megengeded, én ezt utálom.
Az igazság kedvéért Bükkszentkereszt-Répáshuta között már kényelmes volt, és délután visszafelé is normális volt a helyzet!
Szóval a Bz-hez könnyen lehet pótot akasztani, de másik buszt nem lehet leakasztani a szögről (ezt mondjuk megértem). És akkor még nem beszéltünk a kerékpárszállításról...
Előzmény: Váci (2329)
Carpy Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2354
Ezt igy nem mernem kijelenteni...
Előzmény: v_peti (2353)
v_peti Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2353
Egyébként meg SZVSZ ha valamilyen településre csak busszal lehet eljutni, akkor a modal split mindig rosszabb, mintha vonaton is el lehetne.
v_peti Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2352
FOMA: Azt hiszem, hogy el kelleme mennem Komlóra. Úgyis adós vagyok még magamnak a 47, 61, 65 bejárásával.
Egyébknént a képekről az derült ki, hogy az állomás leenedő helyén csak egy vágány van, és pusztaság, míg a mostani hely "intermodális csomópont". Ráadásul a képen egy tehervonat volt. Ha van külön teherpályaudvar, akkor mit keres ott az a vonat?

Amúgy meg számoljuk! Napi 7 pár személyvonat. Ha megfelelően működik a biztosítóberendezés, akkor a vonat érkezése előtt kb. 1 perccel zárja le az útátjárót a félsorompó. (Ha tekerős van, akkor korszerűsíteni kell!) Ugyanez indulásnál is, de itt feltehetőleg az állomási személyzet végzi el ezt.
Ha lenne annyi esze a MÁV-nak, hogy a vicinálisokon ingavonatokat közlekedtessen a Bz-mellékek vezérlőkocsivá történő átalakításával, akkor körbejárás nem lenne.
Ha csak személyforgalom lenne, akkor 2 vágány is elég lenne itt. Útlezárás 7*2 perc. (+ a vonat áthaladási ideje) Ez nem hiszem, hogy torlódást okozhat! Egy jelzőlámpa jóval tovább ad pirosat.

Előzmény: FOMA (2350)
v805 Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2351
Majd megkérdezem.
Előzmény: Törölt nick (2349)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2350
"Mivel helyismeretem nincs, ezért azt nem tudtam, hogy a teherpályaudvar a sorompó előtt van. "

Remélemn, ez segít egy kicsit.

Előzmény: v_peti (2308)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2349
Oks. De elég, ha azt elárulod, hogy melyik állomáson fotózta (ha egyáltalán tudja).
Előzmény: v805 (2348)
v805 Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2348
Egy évfolyamtársam fényképezte, majd elkérem tőle, és mélben átküldöm rendben?
Előzmény: Törölt nick (2347)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2347
Mi is láthatnánk azt a képet?
Előzmény: v805 (2346)
v805 Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2346
Tegnap láttam egy érdekes képet: egy zalai állomás bizt. ber.-ről készült, az egyik vágányon piros felirat: Gumi Bz.
Vagyis vonatpótló busz.
Carpy Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2345
Mar epp akartam szolni :)))
Előzmény: FOMA (2344)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2344
Ja, hülye vagyok. Földrajzból egyes.
Előzmény: FOMA (2343)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2343
A BKV kilépett az UIC-ből, a bosnyák vasút kapta a 44-est.

Gyékényes is? Murakeresztúrra emléxem, de most, hogy mondod, Gyékényes is rémlik.

Előzmény: Carpy (2342)
Carpy Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2342
..Ize, szoval akkor tobb hiba is van benne :)
En a villamositasok korul lattam zavart. Tudtommal Gyekenyes mar regota villamositott volt, a jugo oldal felol, mire mi mindket oldalrol odaertunk a madzaggal.
A BHEV UIC kodjat nem tudom fejbol :)
Viszont eszperantoul sokaig volt a menetrendben leiras, nem tudom mikor tunt el belole.
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2341
Bár ahogy elnézem, a 64-es lezárt szakasza mentén lévő falvak egyhén szólva sincsennk jól ellátva buszjáratokkal, ez tehát némiképp a vonatpótlók létjogosultságát bizonyíthatja...
Előzmény: FOMA (2337)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2340
BHÉV 44?
Előzmény: Carpy (2333)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2339
"nem ugyanaz megállni valahol, vagy több kilométerel eltérni az útvonaltól"

Igazad van, ezt figyelmen kívül hagytam...

Mostmár csak az a kérdés, hogy egyátalán szükség van-e a vonatpótló buszra? Van-e értelme ilyen mesterséges módom fenntartani a vonalat (a Pécs - Pécsvárad szakasz nem értendő ide)?

Előzmény: FOMA (2337)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2338
Köszi!
Előzmény: sínbohóc (2336)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2337
"Ha itt "szabálytalankodnak", akkor ezt talán megtehetnék Erdősmecske esetében is, nem? "

Fene tudja. Szvsz egyrészt a MÁV saját cége talán bátrabb, a Volán nem biztos, hogy megkockáztatja a megrendeléstől való eltérést, másrészt meg nem ugyanaz megállni valahol, vagy több kilométerel eltérni az útvonaltól. A kilométerekkel el kell tudni számolni a megrendelő felé.

A komlói esetnek viszont 1szerú lenne a megfejtése, csak ebbe be kellene vonni tettestársnak A PV Rt. komlói forgalmi üzemét is. Úgy kellene a fordát szervezni, hogy a 4.20-kor induló 19-es járat kocsija menjen 4.42-kor vonatpótolni. aztán annyi. A MÁV-nak ahhoz nincs köze, hogy a kocsi előtte-utána mit csinál. Azon egyetlen utas sem csodálkozna, hogy helyközi kocsi van a járaton, mert ez gyakran előferdül Komlóm. Amúgy az is bosszantó, hogy a Sásd felől reggelente zsúfoltan érkező buszok mellett van egy üres kocsi is, ami jön visszafelé a sásdi vasútállomásról (persze a Volánnak így jó bevételileg, de ez itt már OFF.

Előzmény: M41 2127 (2331)
sínbohóc Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2336
Kérdezd meg a D.Jancsit, ha jól emlékszem Ők csinálták.
Előzmény: FOMA (2335)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2335
Sajnos nem emléxem, pedig benne volt a hírdetésben. Valahol a taxi és a busz között volt félúton(?).
Előzmény: Váci (2329)
István Gyuri Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2334
Az eszperantóra gondolsz? Vagy keresgéljek tovább? :)
Előzmény: Carpy (2333)
Carpy Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2333
"Tul helyes" az oldal tartalma ahhoz, hogy ne magyar vasutbarat irta volna eredetileg, de azert van benne egy hiba.
Előzmény: nidsz (2332)
nidsz Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2332
http://www.steane.com/egtre/hu_info.htm

angol tudás kell.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!