Keresés

Részletes keresés

Conchudo Creative Commons License 2012.05.25 0 0 20568

A pincében volt végig, ott meg elhanyagolható a hőingás. Nem, hogy a napi, de az évszakos hőmérséklet változást se követi :D.

 

Játszásiból tíz darabot párhuzamosan kötve (18650-es LiIon) rákötöttem a zselésekre sorosan. Ahogy az várható volt 10%-al gyorsabb vagyok így és még a tiltás se nyomna le idő előtt (48v alatt egy picivel már tilt). De jövőhéten már újabb aksikat kap, mert megjött a 72V-os vezérlő :P.

Előzmény: Poc2 (20567)
Poc2 Creative Commons License 2012.05.25 0 0 20567

Hőmérséklet nem változik közben?Ha melegíted az akkut,nő a feszültsége is.

Persze ez csak egy lehetséges ok.

Előzmény: Conchudo (20566)
Conchudo Creative Commons License 2012.05.25 0 0 20566

Két műszerrel is megmértem és most megint felment 4,3V-ra 4,2-ről. Nem értem!

Előzmény: janijani (20560)
dube/1 Creative Commons License 2012.05.25 0 0 20565

                    És hogy a fórum rendeltetésének megfelelően folytatódjon:

 

                     A napokban hoztak egy elektromos robogócskát javításra.

   A hiba jelenség: a világítást bekapcsolva nem működik a gép. Kezdetben bekapcsolt lámpával egy idő után megállt, s ez a működési idő egyre rövidebb lett! Világítás nélkül a masina tökéletesen működött!

   A hibaforrás: a hátsó lámpa duplaszálas izzója! A nagyob teljesítményű szál fokozatosan megnyúlt, majd beleakadt a kisebb teljesítményű szálba (így a világítást bekapcsolva a vezérlő letiltó jelet kapott a féklámpa vezetélén keresztül)!

 

   Figyelem!: a hátsó lámpa ledesítésével ugyanez a hiba előjöhet, ha a féklámpa vezetékébe nem iktattok egy diódát!

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.05.25 0 0 20564

Szia Dube! Nem sokat hiányoztam fizika óráról. Óvatosan, akkunként kezdtem a tesztet.

Szerintem is veszélyes motorral egykerekezni, de van, aki nálam jobban bírja. :-)

Előzmény: dube/1 (20563)
dube/1 Creative Commons License 2012.05.25 0 0 20563

                                             Kedves Robi!

      Nem szégyen bevallani, hogy annak idején sokat hiányoztál a fizika órákról!

   Köszönd meg szépen az érted is aggódó kollégák intelmeit, s ne kezd bizonytalan kimenetelű kísérletekbe, ha hozzászólásaidat továbbra is szeretnéd, hogy olvassuk!

   Üdv.: Béla

Előzmény: Maketheworldabetterplace (20561)
padisah Creative Commons License 2012.05.25 0 0 20562

egyelőre ;)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (20561)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20561

Nem haltam meg.

Előzmény: lalinzon (20558)
janijani Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20560

Furcsa amit írsz, nem a mérőműszereddel van baj? Ha kimerült benne az elem, tud ennyivel többet mutatni.

Én is 4-4,1V-ig szoktam feltölteni és ha leveszem a töltőről pár óra alatt szétoszlik benne a töltés és néhány tizedvoltot csökkenni szokott a feszültség, de hogy nőtt volna ilyet még nem láttam.

Előzmény: Conchudo (20559)
Conchudo Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20559

Elkezdtem énis halottnak titulált laptop aksikat boncolni. Az egyik ilyen aksi celláit 4.2V-ra feltöltöttem két napja este (úgy tudom ennyire illik max) ami reggelre 4.19V-os volt. De ma, amikor megmértem 4.4V-osak voltak. Gyorsan rákötöttem egy izzót és letoltam 4,2V alá, de félek túl sokat voltak túltöltődve...

 

Szerintetek ez mitől van? Hogy kéne töltenem és mérnem ezeket?

lalinzon Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20558

Figyelj,ember! Az egyenáram nem váltóáram. Nem üt agyon. Csak éppen a vízbontási hajlama miatt a véredben levő vizet hidrogénre és oxigénre bontja. Majd a megakadó légbuborékok embóliát okoznak. Na abba már bele is lehet halni,de lehet hogy csak az áram fogdosása után napokkal,vagy hetekkel,mivel a légbuborék sokáig tud mászkálni az erekben. Így játszatok az egyenárammal.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (20530)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20557

A helyzet az, hogyha kötözködni akarnak, és a hatalommániás típussal kerüólsz szembe, úgyis mindent meg fog tenni, hogy neki legyen igaza :-(. Van aki meg le se fogja toljni, mi az amin ülsz.


A múltkor engem sima kerékpározás közben kaptak el, és már ott tartottak, hogy a zoknim színe kezdett szinte probléma lenni. 20 percig szórakotak velem, miközben mellettem a 40-es táblánál legalább tizen elmentek ennek másfélszeresével....

 

És ha kötekszik, még ha neked is van igazad, akkor is ennek fényre derítése iszonyatos nyüggel jár. Sajnos ez a mai magyar helyzet. de persze vannak pozitív példák is.

Előzmény: Conchudo (20537)
janijani Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20556

Szünetmentesből kiselejtezett akkukról van szó? Ha olcsón hozzájutsz biztos megéri.

Ha csak rövid utakra használod és minden használat után feltöltöd, akár hosszú életű is lehet.

Előzmény: Jesu (20554)
janijani Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20555

Ez a táblázat amit már többször betettél a terheletlen kapocsfeszültségre igaz. A kérdés arra vonatkozott, meddig töltsük és hol tiltson le a védelem.

Töltéskor a töltőnek 14,4V-ig fel kell menni, hogy feltöltődjön az akku, aztán levéve a töltőről visszaesik 12,9-13V-ra. Terhelve pedig 10,5V-ig lemehetünk, és amikor megszüntetjük a terhelést felmegy 12V-ra. 

Előzmény: Raidx (20553)
Jesu Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20554

Köszi mindenkinek a választ!

Lehet megcsinálom variálhatóra. :) Ha változna az aksi, ne kelljen átszabni.

Raidx Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20553

Itt nem lehet szerkeszteni!

 

Ajánlott az akkuk élettartamának érdekében 11,6 - 11,75 közöttl az alsó és 13-nál a felső határt meghúzni.

 

100% SOC > 13.0V
90% 12.80 < V < 13.00
80% 12.65 < V < 12.80
70% 12.50 < V < 12.65
60% 12.35 < V < 12.50

50% 12.20 < V < 12.35
40% 12.05 < V < 12.20
30% 11.90 < V < 12.05
20% 11.75 < V < 11.90
10% 11.60 < V < 11.75

Előzmény: Jesu (20550)
janijani Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20552

Szerintem ha biciklibe való ciklustűrő munkaakkumulátorról lenne szó akkor 10,5V alsó és 14,4V felső határ a helyes, de mint írtad szünetmentesbe való akkuban gondolkozol nézd meg a gyári adatlapján, de szerintem 12V alá ne nagyon merítsd. Ezek nem valók biciklibe, hamar tönkremennek ciklusos üzemben.

Előzmény: Jesu (20550)
Raidx Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20551

Ugye, ha lábbal lökdösöm akkor az a Roller! Azzal meg közforgalomba nem vehetek részt! Szóval nem kell ezt annyira ragozni.

 

" Igaz ezeknél a sebesség korlátozva van 25 km/h-ra, de a motor teljesítményére csak minimum van meghatározva, maximálva nincs..:"

 

Ezen fáradozik most az EU. Nem a teljesítmény, hanem a sebesség lessz a mérvadó. Annyit foltozták már a Kreszt, hogy jobbnal látják most újra írni! Hátha emberközelibb lessz a sok foltozgatás helyett. Bár az is lehet, ami jellemző kis hazánkba, hogy még furább dolgokat találnak ki a nagyobb bevétel reményében.

 

Azért bízzunk a pozitív változásba.

Előzmény: WooDoo (20547)
Jesu Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20550

Erre senki?

 

"

- hova állítsam be az alsó VÉSZ jelzést/kapcsolást? (amikor megálj és netovább van, még károsodás nélkül)

- és hova a felsőt? (pl. töltésnél átkapcsolás csepptöltésre)

 

Azaz 2db fesz értékre van szükségem, alsó, felső.

"

 

11.5V alsó - 13V felső?

Előzmény: Jesu (20521)
janijani Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20549

Eddig szerencsére nem állítottak meg, csak hogy tudjam mire számítsak: lakott területen kivül este a láthatósági mellény hiányáért vajon mennyire büntetnek? És a küllőprizma hiányáért?

 

Jesu Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20548

Ott a pont. Erre van a piros rendszám? Vagy erre semmi?

Előzmény: WooDoo (20547)
WooDoo Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20547

Én továbbra is azt gondolom, hogy nem csak pedállal lehet egy kerékpárt hajtani. A jogszabályokat a magyar nyelv szabályai szerint kell értelmezni, nekem már volt ügyem, amikor a Magyat Tudományos Akadémia nyelvészeinek szakvéleménye alapján hozott a bíróság számunkra kedvező ítéletet. A "hajt" ige fogalmába simán belefér az is, ha nincs pedál, és a jármű vezetője lábbal "lökdösi" előre a kerékpárt, mint anno az első pedál nélküli kerékpároknál...

 

De nem csak kerékpár kategóriában lehet gondolkodni, hiszen a terhet nem szállító, és max. 2 személyes lassú járművekre sem kell rendszám. Igaz ezeknél a sebesség korlátozva van 25 km/h-ra, de a motor teljesítményére csak minimum van meghatározva, maximálva nincs..:)

Előzmény: Raidx (20545)
Raidx Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20546

Örüljünk a 300-nak! Tőlünk nyugatabbra csak 250W!

Előzmény: Maketheworldabetterplace (20544)
Raidx Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20545

Rá kell keresni a Magyar Közlöny 2009 december 18. számára "mk09185.pdf". Abba megtalálható a jelenleg érvényes kerékpár fogalom és a többi is. Érdemes átböngészni!

 

28§  R.1 függelék

 

"r/1. Kerékpár: olyan, legalább kétkerekû jármû, amelyet emberi erõ hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményû motor
segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó
vontatására alkalmas berendezés helyezhetõ el.”

 

Utasra vonatkozóan a kressz 16/10-es kor betartandó. Vagyis 16 évnél idősseb szállíthat 10 évnél fiatalabbat. Alakítsd háromkerekűvé és 17 éves kor felett szállíthatsz járművet nem hajtó személyt.

 

A TDR 033 legalább is régebbi kiadások elvileg pedálozhatók voltak és járt is volna a felpattintható pedál hozzájuk csak a díszburkolaton kellett a helyét kitörni. Igaz, hogy a padló szélessége miatt a pedálozhatóság kicsit viccesnek tűnő opció, de lehet tekerni és az elég.

Előzmény: jarkoj (20541)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20544

Aranyos kis Willys. Tetszik. :-)

 

A 300W a jogalkotók hasracsapásából alakult. Azt kellene vizsgálni, hogy a fék, futómű, sebesség szempontjából a jármű alkalmas-e biztonságos közlekedésre.

 

 

 

 

Előzmény: WooDoo (20542)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20543

Nincs ebben semmi röhej. Sisakot viselve, a tekerésre 300W-tal rásegítve jogkövető magatartást tanúsítva kerékpározhatsz 50km/h-val. :-)

 

Érdekes a németországi tuningláz. Nem a gép teljesítménye okozza a baleseteket, hanem a vezetők hiányosságai.

 

Előzmény: jarkoj (20541)
WooDoo Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20542

Nemrég megállítottak a rendőrök a 4 kerekű elektromos fagyis járgányommal, főleg a motor teljesítményére voltak kíváncsiak. Mondtam nekik, hogy 300W, ekkor azt kérdezték, tudom-e igazolni vaklamivel. Mutattam nekik, hogy rá van írva a motorra, de csak kínai írásjelekkel, azt meg nem tudták lefordítani. A sebességgel nálam nincs probléma, mert csak 20 km/h-val hasít a járgány, de pedállal nem lehet hajtani, igaz ezt nem is kifogásolták a rendőrök.

Ilyen lett a járgány, de még hiányoznak a krómozott alkatrészek (dísztárcsák, küszöbök és a lökhárító):

 

 

Előzmény: Conchudo (20537)
jarkoj Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20541

A kiemelkedő sportolókat ,pedig futópadon bemérik ,és ha több akkor lefényképezik,

megmérik az izom kerületét ...

Egyébként röhej hogy kerékpár max sebessége 50Km/h

Segédmotorosé 40Km/h

Előzmény: Sly81 (20540)
Sly81 Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20540

Ez most komoly, hogy segédmotornak minősülnek azok amiken nincs pedál ? :( Eddig mindenhol azt olvastam hogy ezek kerékpárok, sőt több kereskedővel is beszétem TRD033-al kapcsolatban és azt mondták ez kerékpár (lehet, hogy csak el akarták adni ... :) 

Van lehetőség pedált rakni a TRD033-ra? a műanyag borításon ki van könnyítve a pedálnak a helye, de mögötte nem látok semmi mechanikát.

 

 

Előzmény: Raidx (20539)
Raidx Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20539

Németországba egy laptop és egy görgős fémlap segítségével a helyszínen megmérik a masina képességeit és mondhatsz akár mit, büntetnek szigorúan. Ott nem is annyira az e-masinákra miont a robogókra utaznak. Ott azok tuningja a divat. Megjegyzem, náluk 250W a felső limit.

Az EU talán 2013-ba ad ki új álásfoglalást, mert rájöttek, egy dombosabb környezetbe a 250W nagyon kevés. A sebességet fogják limitálni, ha jól emlékszem 25km/h szerepel az előzetesbe. Azt meg még könnyebben mérik!

Előzmény: Conchudo (20537)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!