Keresés

Részletes keresés

libilali Creative Commons License 2010.02.08 0 0 36010
Tisztelt Urak!

A 36001 képen próbáltam sesíteni léthatósági szempontból. Én ugy látom,hogy a számok festettek, tehát nincs alatta tábla.
Előzmény: Mozdonyvezetö (36001)
tpuppi Creative Commons License 2010.02.08 0 0 36009
1936 Drezda. A bécsi Lilliput vonat is mintha innen leledzne.
Vendégsín Creative Commons License 2010.02.08 0 0 36008
A középtől kicsit arrébb.
Előzmény: Törölt nick (36006)
rezgaras Creative Commons License 2010.02.08 0 0 36007
Kösz, ez sok mindent megmagyaráz.

Én is festésnek nézem, hiszen a háttér meglehetôsen sötét (fekete?).
Előzmény: 7578 (36005)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.08 0 0 36006
Hogy értették azt, hogy csuklós fordítókorong? Két részre volt középen osztva?
Előzmény: Mozdonyvezetö (35995)
7578 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 36005

Elképzelhető, hogy a fotón nem tábla van, hanem felfestés.

 

1947 márciusában rendelték el a régi pályaszámtáblák leszerelését, és az új címer hivatalos formájára vonatkozó törvény megjelenéséig felfestést alkalmaztak. Azt, hogy ezután mikor jelentek meg az új öntvénytáblák, most nem tudom, valóban rá kellene keresni.

 

Mellékelem a festés rajzát, szerintem nagyon hasonlít a 424-es fotón látható formára.

 

Előzmény: rezgaras (36004)
rezgaras Creative Commons License 2010.02.08 0 0 36004
Kösz a képet!

Furcsa az egész. A táblán nem látszik címer. Elvileg akkor a magyar címer a Kossuth-címer volt. Még nem láttam egy mozdonytáblát sem ezzel a címerrel. Így felmerül a gyanú, hogy abban az idôszakban, 1945 és 1949-50 között semmilyen címer nem volt a mozdonyok számtábláján. (1950-tól aztán a Rákosi címer)

A régebbi, koronás-címeres táblákon a szöveg két sorban áll:

MAGYAR KIRÁLYI
ÁLLAMVASUTAK

Alatta a pályaszám.

Az 50-es években pedig a szöveg csak ennyi volt:

M.Á.V.

Így, ponttal a betûk után.

A képed azt bizonyítja, hogy a háború után (ugye természetesen) a "királyi" szót elhagyták és a szöveget egy sorba írták. Címer pedig nem volt a táblán.

Jó lenne erre még további bizonyítékokat találni.

Az egyik "Vasúthistória Évkönyvben" van egy cikk a mozdonytáblákról (ha jól emlékszem, Villányi György a szerzôje), de emlékezetem szerint erre a korszakra nem tér ki.
Előzmény: Mozdonyvezetö (36003)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2010.02.07 0 0 36003
Kérdés, hogy mi lehet még a "Magyar Államvasutak" helyett? Statisztikusok véleményére lenne szükség. A dátum 1949 március.
Előzmény: papifan (36002)
papifan Creative Commons License 2010.02.07 0 0 36002
424 023-nak olvasom én is a pályaszámot. Viszont a felette lévő írással semmit nem tudok kezdeni, mivel semmit sem tudok belőle kiolvasni.
Előzmény: Mozdonyvezetö (36001)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2010.02.07 0 0 36001

Nagyon sötét a mozdony oldala a képen, de annyi látszik, hogy nincs címer, viszonylag nagyok a számok (esetleg festett a tábla?), én 424,023-nak olvasnám, és a psz. felett a képen gyakorlatilag olvashatatlanul, de a szavak hosszából ítélve "Magyar Államvasutak" áll.

Üdv.

 

Előzmény: rezgaras (35998)
rm40 Creative Commons License 2010.02.07 0 0 36000
Ez a porosz P8-as román utángyártása. Majd a többiek leírják, hogy resicai vagy Malaxa-gyártású példány.
Előzmény: RealBlaize (35997)
pisti600 Creative Commons License 2010.02.07 0 0 35999
Tisztei Uraim!
Egy kérésem lenne!
Én, és a barátom igen élénken érdeklődünk a Szobi kisvasút múltja iránt. Különösen a gőzösök érdekelnek minket (mert a kisvonat füstje mindkettőnket megcsapott).

Sikerült pár korabeli fotót beszerezni, melynek hivatkozása a kisvasutak topik 39413 sz. hsz-ében található. (Elnézést, de csekély számítógépes tudásom okán nem tudok linket csatolni. )

Ha az ott meg nem nevezett mozdonyokról bármi infót tudnának közölni, köszönettel vennénk.
Illetve ha lenne valakinek listája, hogy milyen gőzösök szolgáltak Szobon, szintén szívesen vennénk.
Köszönettel pisti600
rezgaras Creative Commons License 2010.02.07 0 0 35998
Meg tudnád esetleg nagyítóval nézni, milyet a pályaszám tábla? Milyen címer van rajta és esetleg milyen felirat?
Előzmény: Mozdonyvezetö (35995)
RealBlaize Creative Commons License 2010.02.07 0 0 35997
Sziasztok,

tavaly találtuk Arad mellett, az Aradkövi borászat udvarán az alábbi 230 235 számú gőzmozdonyt, van-e valakinek tippje milyen típus lehet? Sajnos nem túl jó állapotban van, éppen úgy elhanyagolják mint Európa első villamosított vasútjának (Pankota-Máriaradna) megmaradt kocsijait, mozdonyait.

230 235

230 235

Üdv: Blaize
manhattani Creative Commons License 2010.02.07 0 0 35996
Üdv neked is!
Ha ez a kép mesélni tudna, érdekes történetet mondhatna el...
Előzmény: Mozdonyvezetö (35995)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2010.02.06 0 0 35995

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hátoldala:

 

 

 

 

 

..egy császárvárosi antikváriumban találtam.

Üdvözlet minden topictársnak.

manhattani Creative Commons License 2010.02.05 0 0 35994
OFF: Nekem ff alatt működik... :-)) ON
Előzmény: fantal (35993)
fantal Creative Commons License 2010.02.05 0 0 35993
"A 40. másodperc után feltűnik benne Istenben boldogult Gazda Bandi, gőzmozdonyművész."

***

Úgy van.

(Köszi, h beillesztetted direktlinkben, FF alatt nekem ez nem működik...)
Előzmény: manhattani (35992)
manhattani Creative Commons License 2010.02.04 0 0 35992
A film.
A 40. másodperc után feltűnik benne Istenben boldogult Gazda Bandi, gőzmozdonyművész.
Előzmény: fantal (35991)
fantal Creative Commons License 2010.02.04 0 0 35991
http://www.youtube.com/watch?v=MqaX1ybP9MY

A 009-es Bivaly az X-Perience együttes Journey of Life klipjében
Szilis Creative Commons License 2010.02.04 0 0 35990
Nagyon jó, komám, tetszenek a filmjeid.
FAV 20 Creative Commons License 2010.02.03 0 0 35989
Nagyon jó,és várom a második részt!  A filmeid (garancia) nem tudnak rosszak lenni. Gratulálok nagyon élveztem.
Előzmény: dezsizola (35988)
dezsizola Creative Commons License 2010.02.03 0 0 35988

http://www.youtube.com/watch?v=_ea8zuQOFQE

 

Egy nagyon hosszú, 18 perces film első része. Nagy Laci bácsiról, és az ő gőzöséről szól. A második rész meg majd Vas Bandiról fog fog és a Trumanról.

 

Aki szereti az öreg szakikat annak még akkor is érdemes belepillantani, ha őszintén bevallom: továbbra sem értek a gőzmozdony működési elvéhez, csak szeretem a gépeket, és az embereket.

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.02.03 0 0 35987
etwg Creative Commons License 2010.01.31 0 0 35986

A film észak Chiléböl származik (ahol mostanában a Dakar Rallye cirkusz szokott uton lenni).

A mozdonyok többnyire német és amerikai gépek.

 

A fütöházban soha nem rámolnak szenet, mert akkor ott mást nem lehet csinálni, ugy hogy amit látsz az inkább levegö-, füstelszivó.

 

A szenelés mindig a szabadban történik.

 

 

 

209

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt egy hasonlo chilei fütöház (Pablo Neruda Vasuti Muzeum) belülröl az ország déli részében (Temuco) mintegy 3000 km-re a filmen láthato szinhelytöl.

Előzmény: FAV 20 (35985)
FAV 20 Creative Commons License 2010.01.31 0 0 35985

http://www.youtube.com/watch?v=91Ri-3JXo_s&feature=related

 

Találtam számomra ismeretlen gőzösöket. A kőr fűtőház tetején szerintem szenet lehet tölteni a mozdonyokba.

gumidani Creative Commons License 2010.01.31 0 0 35984

Köszönöm.

Ezt a Bx kocsit mire használták ilyen szinezésben?

Előzmény: wrn30601 (35979)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2010.01.31 0 0 35983
sörösgigant Creative Commons License 2010.01.31 0 0 35982
Bebrits akkoriban mintha őszebb,öregebb lett volna....Ez nem a masinisztából lett Györe,Györei nevű szakszervezetis,párt rablógyilkos?
Előzmény: manhattani (35980)
manhattani Creative Commons License 2010.01.30 0 0 35980
Papírjaim rendezése közben találtam. Talán beleszól a régi vasúti egyenruháról szóló beszélgetésbe. Érzésem szerint ötvenes évekbeli munkásgyűlés van a képen, talán Bebrits beszél? A lapról nem derül ki.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!