Keresés

Részletes keresés

Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1242

Az előbb voltam egy cégnél, oda vittem el a vasaimat gérbe vágatni, amíg az én gépem nem üzemel. Náluk is dolgozik egy böszme nagy fémipari szalagfűrész. Kérdeztem a srácoktól, hogy van-e a tárcsákon gumírozás, vagy egyéb bandázs. Azt mondták, hogy ezen semmi nincs és még csak nem is alu, hanem sima acéltárcsák vannak rajta.

 

Úgyhogy már biztosan nem fogok bajlódni a gumírozással:-) Szívem szerint acélból csináltatnám a tárcsákat, de nem vagyok biztos abban, hogy ilyen kis gépen, a kisebb tárcsafelületen nem csúszna-e meg. Bár itt meg az igénybevétel is arányosan kisebb.

Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1241

Akkor van nagy öröm:-) Remélhetőleg ezzel már nem lesz gond.

Előzmény: nagykunsági (1239)
maseratisti Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1240

Lényeg hogy működik. Bocs ha rossz infót közöltem - bár én az ellenkezőjét tanultam, de - mivel nem hegesztek alut, ezeket a tapasztalatokat meghagyom nektek :-)

Előzmény: nagykunsági (1239)
nagykunsági Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1239

Ha 50% felett van akkor cseppen el. 65%-on még a 3.2-es is elcseppen. 30%-on viszont a 2.4-es bírja a 150 ampert is. 

 

Ma megjött a gép gyilkolom is rendesen :)

 

 

Ilyet csinál.

 

 

Ezek még a múltheti próbálkozások.

 

Előzmény: maseratisti (996)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1238

Az általad említett támasztó megoldást láttam már faipari szalagfűrészen, ahol nem a palást támaszt, hanem a csapágy lapja. Elég elterjedt, csak eddig nem értettem, hogy miért.

A faipari szalagfűrészemre ilyent gyártottam. Szépen működik, csak precízen be kell állítani. Ha szoros akkor zajos, ha laza, akkor nem tart. 

 

Előzmény: Törölt nick (1225)
laci19791202 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1236

Vagy egy frekiváltó,persze ha aszinkron motoros a gép!

Előzmény: nagykunsági (1235)
nagykunsági Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1235

Kösz.

 

Fordulatot levenni nem egyszerű. 

 

Ilyenkor lenne jó egy dahlander motor :)

 

Előzmény: Törölt nick (1232)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1231

Csak holnap kerül postára

Előzmény: laci19791202 (1228)
nagykunsági Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1229

Van egy faipari szalagfűrészem, Ha tennék rá fémipari lapot lehetne vele fémet vágni?

 

Alumíniumhoz milyen fogosztású lap kéne?

 

 

Előzmény: Törölt nick (1225)
laci19791202 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1228

Jó kis project lesz ez a gép feltámasztás!vigasztaljon hogy jó áron vetted és igy tényleg megéri vele foglalkozni!Nálad van már?

Előzmény: Rahed Lee (1224)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1227

Félre ne nyelj :-) jó étvágyat, kivárom :-))

Előzmény: Törölt nick (1225)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1224

Említetted, hogy az ipari gépek tárcsáján, van egy perem. Ez gondolom a fűrészlap, fogakkal átellenes oldalán akadályozza meg a szalag lecsúszását?

 

Továbbá a szalagok fogosztásáról is beszéltél. Több szakmai oldalon is kitértek ennek a fontosságára. Ez tényleg komoly problémákat tud okozni. Mire kell itt figyelni? Nem rendelnék gyári szalagokat, mert -túlzásnak érzem a 7-8 ezres árat egy ilyen kis géphez. A 350-es faipari szalagfűrészemre nagyon jó áron gyártattam egyedi méretre minőségi szalagokat. Szerintem ennél a cégnél van fémfűrész is. Csak tudnom kellene, hogy mire figyeljek. Megköszönném, ha beavatnál a titokba.

Előzmény: Törölt nick (1219)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1223

Köszi a tippet, de ott néztük :-)

Beszéltünk telefonon a magyar vezérképviselet illetékesével és ő mondta, ha gép előtt vagyok, akkor mondja a német webcímet és nézzük együtt. Itt volt az az infó, hogy az MBS 105 V már kifutott típus. Vele is a 125 V-t nézegettük, mert ez váltotta le a 105-öst. Nem sok mindenben változtattak, de pont a szalagvezetője más. Igazán a tárcsa nem lehet nagy kaland egy eszergályosnak és biztosan olcsóbb mint a gyári.

 

De azt mondta, hogy ettől függetlenül nem kizárt, hogy be tudnák szerezni az alkatrészeket, csak már nem biztos, hogy rentábilis lenne. Most, hogy ilyen olcsón sikerült hozzájutnom a ehhez a géphez, így még érdemes vele foglalkozni. Gyári alkatrész árakkal már nem biztos.

Előzmény: Törölt nick (1221)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1222

Köszönöm, akkor szerintem megpróbálom. Ha nem válna be, akkor utólag is át lehet alakítani gumisra.

Előzmény: Törölt nick (1219)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1221
Előzmény: Rahed Lee (1207)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1218

Persze, van gyárilag gumiborítás. Megvallom, a hangja kevésbé érdekel, a flexnél így is jóval csendesebb. Továbbá ez a típus szerintem alapon sem olyan halk, mert szénkefés motor van rajta. Igaz, 1500W-os! A többség az indukciós, csendesebb lehet, de csak 350-400W-os motorok.

Előzmény: laci19791202 (1216)
laci19791202 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1217

Na ahogy elnézem viti korábbi képeit azon vannak bizony,nem is igazán tudtam voln elképzelni gumirozás nélkül,márcsak a hangcsökkenést nézve és perse a tapadást.

laci19791202 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1216

Akkor elősször is meg kellene tudni hogy gyárilag van e gumirozás a szalagvezető tárcsákon.Na erre én is kiváncsi vagyok mostmár.

Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1215

Szerintem nem kopás az. Faipari szalagvezetőknél is láttam ilyent és olyan megoldást is, hogy két csapágyat fogtak össze szorosan és a gyári élletörés képezte kis horonyban vezették, támasztották meg a szalag élét.

Előzmény: vati666 (1213)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1214

Ez nagyon érdekes, amit mondasz, mert nekem is eszembe jutott, hogy a gumiba, parafába szépen beleül a fémforgács. Fánál nem gond, a fűrészpor puha és nem okoz gondot, de a fém az igen.

És pont azon agyaltam, hogy érdemes lenne az általad leírt okokból összerakni egy kis emulzió keringetőt. Biztosan meghálálná a rendszer. A forgácskefe is hasznos, a faipari szalagfűrészemen is van.

 

Akkor azt mondod, hogy ne bajlódjak a gumiburkolattal, egy sima alutárcsa tökéletesen megteszi? Ez szuper lenne, mert ez jelentősen megkönnyítené a dolgomat. Az alu elég tapadós fém én sem hinném, hogy emiatt megcsúszna a fűrésszalag. Ha acél lenne a felülete, az olyan szempontból még jobb lenne, hogy keményebb. Az alut is megviseli hosszabb távon a keményebb acélforgács. De az acél az acélon ellenben elég csúszós, különösen, ha kenem is a szalagot. Szóval ez a kopasz tárcsa nekem nagyon szimpatikus. És igen, minden laposszíjas tárcsa is enyhén domború, ettől szépen beáll a közepére.

Előzmény: Törölt nick (1210)
vati666 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1213

vagy csak kikopás :) oké, remélhetőleg este hozom az adatokat :)

 

Előzmény: Rahed Lee (1212)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1212

Azokra a csapágyakra gondolok, amik közrefogják és arra, ami az élénél megtámasztja a szalagot. Ha jól rémlik, oldalt 1-1 dupla, hátul egy szimpla de széles palástú van, amiben van egy kis vezetőhorony

Előzmény: vati666 (1209)
vati666 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1209

a görgő csapágy alatt a szalagvezetőkre gondolsz ugye?

 

Előzmény: Rahed Lee (1204)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1208

Most nézem, hogy létezik hideg vulkanizáló oldat, szerintem ezzel meg lehet oldani. Az erő is jobbára radiálisan hat, inkább rányomja a felületre.

Előzmény: laci19791202 (1205)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1207

Erről lenne szó, csak az enyémről hiányzik a burkolat, a két tárcsa és a két komplett szalagvezető.

Az eladó szerint teljesen használatlannak tűnik, olyan, mintha így állt volna évekig. A franc sem tudja, hogy hogyan kerülhet így forgalomba.

 

Előzmény: laci19791202 (1205)
nagykunsági Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1206

Tegyél gumis parafát.

 

 

Előzmény: Rahed Lee (1204)
laci19791202 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1205

Szerintem a legjobb lenne ha a tárcsákra vulkanizálva lenne a gumi,félő hogy a ragasztott nem sokáig maradna a helyén.Muti már ezt a gépet amit megvettél.

Előzmény: Rahed Lee (1204)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1204

Közben mégis jutottam valamire...

A hiányzó alkatrészek listáját, a várható költségeket leírtam az eladónak és megajánlottam a hiányos szalagfűrészért 18000 Ft+postaköltséget. Elfogadta az ajánlatot, úgyhogy 20 ropiért megvettem. Ennyiért szerintem megérte, ha kordában tudom tartani a betegesen maximalista énemet és csak olyan megoldásokat alkalmazok, amik elégségesek és nincsenek húszszorosan túlbiztosítva, túlbonyolítva, akkor elég gazdaságosan talpra állítható.

 

Számítanék Vati666 kolléga segítségére. Csak annyit kérnék, hogy mérje le nekem pontosan a szalagtárcsák külső átmérőjét és szélességét, illetve a görgőcsapágyak méretét. Ez már elég lesz az esztergályosnak.

 

Ami dilemmát okoz, az a gumibandázs. Szakközépben anno a szalagfűrész kerekekre parafát raktunk, jobb híján itt is megtenné, de a gumi jobb lenne. Ezt úgy vulkanizálják rá? Nem tudom, hogy gumisok még foglalkoznak-e ilyennel. Vagy veszek erős laposszíjat, azt fel lehet rá ragasztani. Az első versenybringáimon az un. szingo kerekeket használtuk, ez nem falcos gumi volt, külön belsővel, hanem egy "gumikarika", amin egyben volt a futófelület, a belső, a szelep. Csak rá kellett ragasztani az alufelnire palmatex-el és kész. Ha defektet kaptunk, vagy elkopott, akkor letéptük az út szélén ráragasztottuk az újat és gyí tovább. Tök jól működött.

Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1203

Én is agyaltam ezen az alternáló fűrészen, egyszerű, masszív szerkezet, csak egy kínja van, hogy a fűrészlap közepét eszi csak, a széleit nem használja.

 

Dolgoztam egy cégnek, akik kovácsolással foglalkoztak. Irtózatos nagy gépekkel. Beraktak egy zsömle méretű izzó vaspogácsát, vagy vasrudat, rávert egy retteneteset a gép és kijött pl. egy nyers féktárcsa, vagy egy hajtókar. Náluk láttam ilyen daraboló gépeket, de ott elég hatékonyan kihasználták. Egy vályúba pakolták be az acélrudakat, 10-15 db, 80-100 mm átmérőjű vasakat, majd ráeresztették ezt a fűrészt, az meg szép komótosan elnyiszatolt egy-két órán át. Nem is emulziót használt, hanem szép lassan csorgatta rá az olajat. Nem volt gyors, de strapabíró, megbízható. Nem törte a szalagot, egy jó erős fűrészlappal ment.

Előzmény: Riex (1200)
ívhegesztő1977 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1202

Aha.értem:)

Előzmény: nagykunsági (1201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!