Ha van benne nyomás akkor valószínűleg a mágneskapcsoló betáp vezetéke szakadt. A kompresszor alatt találod, többnyire szabad szemmel látható hogy az egyik vékony (és sajnos merev) vezeték tőben elszakadt.
Nézd meg a biztosítékot esetleg a vezetékeket de ha ezek nem segítenek valószínű az a legjobb megoldás ha felkeresel egy megbízható légkondicionáló szerelőt.
1.4 -es 8 szelepes KALOS -om van. A hibajelenség az, hogy a légkondicionáló bekapcsolásakor azon kívül hogy a gomb visszajelző fénye felgyullad semmi nem történik. Tehát nincs kattanás, nincs hűtőventilátor bekapcsolás és természetesen a hideg-száraz levegő (pártalanítani akarok mostanában) sem jön.
Találkozott-e már valaki azzal a problémával, hogy az óra időnként "lenullázódik" azaz "1:00" helyzetbe áll, holott látszólag semmi sem történt, az akku sem lett lekötve. Kontakt hiba lehet az óra betáp. pontjánál?
Az injektorok egyik felén egy 15A-es biztosítékon keresztül ott kell lennie a +12V-nak. Az ECM a testpontot kapcsolgatja az injektorok másik kivezetésére.
Végezd el a "13303" hozzászólásban leírt kísérletet, az ellenállásos indítással.
Ha nem sikerül, akkor nagyobb a baj. Le kell húzni egy injektorról a csatit, és meg kell nézni, egyáltalán kap-e feszültséget indításkor. Egy digitális multiméterrel kimérhető. Csak segítség kell hozzá kérni, bár lehet hogy el lehet úgy helyezni a műszert, hogy indításkor látszódjon felnyitott motorháztetőnél
Remélem van köztetek profi villamossági szerelő és tud segíteni. Írtam, hogy a a szerelő a kalos indulási hibáját az indításgáló vagy a kulcs hibájának tudta be. Kulcsoshoz elvittem betanította a kulcsot. Hazajöttem vele, másnap még indult harmadik nap óta egyáltalán nem indul. Szivattyú feltölt injektorig el is küldi, szikra van de a gyertya száraz. Injektor nem nyit ki. De mi okozza????
Fel kell hívni őket mert a web oldalukon konkrétan világítás bajuszkapcsoló nem szerepel csak index kapcsoló 4e ft-ért de ez a kalos ára meg kell kérdezni hogy az aveó-é van e vagy egyforma a számuk 06-29-336-336vagy 06-20-9-134-978 postán is elküldik mert én már rendeltem tőluk a posta kb:2e ft pluszba.
Pécsi vagyok. jövő héten úgyis megy szervízbe az autó, akkor ránézetek, hogy ki van-e húzva a vezeték. Ha igen, akkor kerítek bontva egy kapcsolót. Milyen árban mennek ezek? Aveo alkatrészekkel nem vagyok tisztában.
Ha gyári a ködlámpa beszerelése akkor biztos,hogy be van vezetékelve és akkor valószínű,hogy cserélték a kapcsolót csak valami oknál fogva nem jó kapcsolót vettek hozzá és utána nem cserélték át valami miatt ezért valószínű,hogy ha megfelelő kapcsolót raksz bele és minden csatlakozót összedugsz működnie kell vagy még azt lehetne megnézni ha lebontod a kormány burkolatot nem lóg-e valahol egy kóbor vezeték amit ha összekötsz egy darab dróttal nem világít-e a lámpa mert akkor azt is meg tudod csinálni,hogy te sem cseréled ki a bajuszkapcsolót hanem beraksz egy sima kapcsolót ami nem olyan profi de működik vagy ha pesti vagy elmész a vecsési úti bontóba és megpróbálod elcserélni a két bajuszkapcsolót.
Így van, nem megy át, mivel az összes "fényforrás" működőképes kell legyen.....elvileg.
Az másodlagos, hogy tudok olyan helyet ahol az autó a vizsgasorra se kell álljon, és megkapja a műszakit.
Bazsee: Fel kell térképezni a helyzetet akkor. Megnézni a ködlámpa hátulját, hogy stekker megy e rá egyáltalán, ha megy gyári jellegű, vagy külön húzott.
üdv! azt kéne megnézetni, hogy gyári-e a ködlámpa, és ha igen akkor bontóstól beszerezni egy ködlámpás kapcsolót. pl. vecsésen van ilyen. Jól tudom, hogy a műszakin se megy át, ha van de nem működik?
Bármi lehet, sajnos nem találtam meg. Kézikönyv szerint is a kormánykapcsolón kéne hogy legyen. Most vagy utóla gkerült bele és elfelejtették bekötni, vagy a kormánykapcsoló volt cserélve és rosszat tettek bele :S
Megnéztem mégegyszer, de a kapcsolót továbbra sem találom. A kormánykapcsolón csak a helyzetjelző, tompított valamint a refi kapcsolási lehetőségek vannak, a ködfényszóró nincs feltüntetve. Számomra rejtély ebben a formában...
Ha maga a ház benne van, akkor valószínűleg teljes a rendszer.
Kalosban a világítás kapcsolón van az első kódlámpa. A külső részét tekerve van ugye helyzet, majd tompított, és a beljebb lévő kis részt fordítva tesz ködfényt. Legalábbis ezekben így van, meg amelyikben nincs, azon is rajta van, hogy hogy működne.
Egy kis segítséget / ötletet szeretnék kérni: adott egy 2007-es (Kalos kasztnis) Aveo. A következőt véltem felfedezni: az első ködlámpa gyárilag a helyén van, benne izzó, viszont az autóban csak a hátsó ködlámpa kapcsoló van, ami a középkonzol tetején az elakadásjelző mellett van. Van esetleg ötlete valakinek, hogy hol találom meg a kapcsolót? Vagy elképzelhető hogy gyárilag a helyén van, be van vezetékelve, de a műszerfalig nincs kihúzva? Sajnos nem jöttem rá a megoldásra :D Előre is köszi!
Nincs ezzel semmi gond. Ahogy megjelenítik a motor néhány paraméterét úgy miért ne adnák vissza a hibakódot, az is csak egy adat amit kiolvas az ECU-ból. Nekem megjeleníti a sebesség, fordulatszám, gyújtási szög, üzemanyagnyomás, lambdaszondák jelei, belépő levegő hőmérséklet és nyomás, hűtőfolyadék hőmérséklet, fojtószelep állás értékeket. Innentől kezdve magyarul leszarom hogy Kínából hozták házhoz ingyen és maga az eszköz csak 4 ezerbe került. Amit vártam tőle azt tudja. De majd ha lesz hibakód a motornál akkor megmondom kiolvasta-e vagy sem, esetleg lehetett-e vele törölni. Egyenlőre még ilyesmivel nem volt dolgom szerencsére, a checj lámpát csak indításkor láttam eddig világítani.
Én azon szörnyülködöm, hogy mindenki veszi ezt az ebay, meg tök tudja helyekről, az ilyen (jlshgsjbngfkjsdgbsngtsbgf ns gbsdgk jbskgb sgn slkjdg) hosszú, érthetetlen, állítólagos hibakód olvasó/törlő/randalírozó stb kütyüket.
Majd 10-ből legalább 8 esetben életre sem lehet kelteni, de csak 2-3-4-5 e Ft. Kis ismeretséggel 5e-ből majd 3* olvassák, és törlik ki a hibát.
Azért durván lenyúlják itthon a vevőket. Az USB-s kiszerelés 2 ezer Ft alatt van ingyen szállítással. A vaterán láttam még pár helyen, hogy árultak ilyeneket, de azokon már rajta volt a kis haszon, 1500-2000 Ft-tal drágábban adták mint az eBay-en.
ScanMaster-ELM PC-n, mobilon ScanMater-Lite. Mobilra van még a Torque program de nekem wifis cucc van és a Torque hiába kínálja fel a wifis csatlakozást az istennek nem jött össze.
Van még olyan, hogy OBD AutoDoctor, vagy OBD Wizaed. Ez utóbbi kettő közül az egyik nem szerette a cuccot, nem jött létre kapcsolat.