Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
"Ha a topiklakók társasága mögénk áll, én szerintem Rolival nagyon szívesen leülök egy rajzasztalhoz, és kidolgozunk valamifél koncepciót erre, sőt hivatalos úton (tehát nem emailben, hanem tértivevényes levél formájában) el is juttatjuk a képviselőtestülethez, de szükséges volna közlekedésmérnökök bevonására, valamint hatástanulmányok és közvéleménykutatások elvégzésére is.
Erre a célra viszont egy külön topik létrehozását javaslom, ugyanis sem a kiépítés, sem a jövendőbeli üzemeltetés nem a Kunság Volán hatáskörébe tartozna. :)"
OFF
Én is szívesen segítenék,amiben csak tudnék!Utána tudok nézni dolgoknak akár...
Amúgy nem tudom hogy van ez,a képviselő Úr nekem válaszolt eddig mindig(4-szer)!De legalább nekem válaszol,ha neked nem is!
Külön topikot szerintem nem kell nyitni,van egy Fórum,amit Te hoztál létre,és ott fent van a kecskeméti topiklakók nagy része-igaz nem nagyon van használva!:S :(
4x lett egy retkes ajtóban potméter cserélve! :D Eléggé drága egy bejáratás ez. Vettek volna inkább SG263-ast vagy Lion's Classicot. Minden más volán képes normális buszt venni! ;)
Meg hát, egyik haveromnak tisztességes hasmenése lett az ottani hamburgertől. Azóta én is okosan kajálok ott! :D
Szépnek szép, de egyébként egy rakás szar az egész gép.
- Megérkezésük után szoftvercsere, mert szar volt. - Kormánykerék csere, mert túlméretezett volt. - A radiátorokat le kellett szerelni, mert a gyári csövek 1 hét alatt elrepedtek télen. - A 2.-3. ajtó hátsó szárnyai folyton visszanyitnak, valószínűleg szar konstrukció, mert már a a svéd gyárnak is jeleztek a Cinkotai útról. - Ugyanez igaz a becsuklásgátlóra is, ami néha gondol egyet, és nem lehet kitaposni belőle a jelzést, aztán mehetsz csúcsidőben 25-30-al, és sípolás közepette. - A gép folyamatosan teliküldi a memóriát Adblue üzenetekkel, hogy kevés van, ki fog fogyni és akkor eljön az armageddon és húzzál tankolni. - 75 ezer kilométer után (kb. 10 hónap) cserélni (szabályoztatni) kellett a fékbetéteket, mert szarrá koptak.
Röviden és tömören ennyi, egy 79 milliós autóbusztól. Bezzeg a jó kis 9700-asok. Némi motorhőmérsékleti gebasz van velük, de egyébként mennek, mint a golyó! :) És a legjobb, hogy az eredeti svéd, ezek meg lengyelek. :)
De legalább jol néznek ki, nem olyan randák mint a Kunságos alfák. A Kunságos Alfák ritka Rondára sikerültek. Lehet hogy elfogult vagyok, de a Pesti Localok ugy ahogy de elég jo kocsik (természetesen a hibalistát itt is tudom mellékelni, de XY úr kereszben lenyel majd itt éngem). Dehát Volvo, Volvo az nem az igénytelenautobusz mint a Török MAN. Ha a Tengerben Lion's Classic G nyert volna, akkor lenne tök jó megbizhato kisfogyasztásu igénytelen de használhato Csuklósotok és akkor a VB is kevésbé idegen járművekkel szórakozna. De mi nem szivunk nagyot, idén is még sztem Mogyi lenyomja a nagytenderen a 7700-est s kb lesz olyan ~50 volvo, azzal már el lehet lenni, idős korukban lehet legózni is, azok még gazaságosan kiftuttathatók.
De 4-6-8 Volvo? Hmm.
Ez olyan mint a egyszem HFT161. Nem tudom mi van mostanság vele, anno amikor Zsír új volt mentem vele egy kört a 14-esen. De hát abból is van kemény egy darad s csókolom. De anno nagy rába örült voltam, jo kis buszok, kár hogy nem gyártják őket. De ez mindegy.
Hibáik vannak, hibáik vannak. Ez van öreg, inkább örülnétek hogy nem BN18-ast kaptatok, az lenne a hard.
Amugy megvan még a Széchenyin a Gomba büfé? Vagy valami ilyesmi. Rég ettem ott.
Nálunk azért egy kicsit más a képviselők hozzáállása. Sztem eleinte nektek sem kellene villamossal próbálkozni. Egyszerűen csuklós buszokat rátenni a vonalra. Hajrá ;)
Ez egy kicsit komplexebb dolog ennél, ehhez nyitott fülek és közlekedéspárti politikusok kellenek. És itt a gond...
Mesélek valamit. Írtam egy levelet az egyik helyi képviselőnek, abszolút tiszteletteljesen, kifejtve a nézeteimet. Egyszer még talán be is másolom ide az egész levelet, de most kivonatosan csak annyit, hogy felvázoltam benne egy lehetséges járatsűrítési koncepciót, amihez a jelenleginél több kocsi sem kell a 20-as vonalára. Arra számítottam, hogy válaszlevélként majd kapok egy "köszönjók észrevételét, megfontoljuk az ötletet" választ, de még ez is túl merész volt a részemről, ugyanis a mai napig nem érkezett még csak egy válaszlevél sem az úrtól.
Nem tudom mennyire vagy ismerős Kecskeméten, illetve itt a topikban. Lehet már talán 10 éve, hogy a tisztelt képviselőtestületben felmerült, hogy az Izsáki utat a teljes szakaszon kétsávosítani kellene, hiszen a jelenlegi áteresztőképessége nem felel meg a város igényeinek. Az út mentén jelenleg egy felsőoktatási intézmény, egy uszoda, egy sportpálya, egy strand és számtalan áruház található, valamint iskolák és szociális intézmények. A hely adott volna, hiszen a volt szovjet laktanyakomplexumot évek óta folyamatosan bontják el, hasznosítják más formában, az esetleges szűk keresztmetszetek mentén pedig kisajátítással és parkolók átépítésével megoldható volna az út elhelyezése.
Az önkormányzat az egyik 2006 vége felé kipostázott hírmondójában nagy lendülettel lobogtatta, hogy 2007-ben megkezdődik a beruházás, de a mai napig egyetlen kapavágás sem történt, így délután 3 és 6 óra között, valamint reggel a korai órákban az úton dugók, balesetveszélyes szituációk tömkelege alakul ki, tehát égetően fontos lenne, hogy valami lépés szülessen már, és nekilássanak a munkálatoknak.
Az "1-es villamos" ötlete nem új itt a topikon, hiszen Rbatka topiktárs és jómagam is készítettünk már terveket, közel azonos vonalon. Nagyvonalakban annyiról van szó, hogy a Noszlopy Gáspár Parkból indulva, a főtéren keresztül jutnának el a villamosok a Petőfi Sándor utcára, ahol egy rövid egyvágányos szakasz után az Izsáki út nyomvonalán a Homokbányáig közlekednének. Ezzel gyakorlatilag mintegy 5 darab autóbuszjáratot lehetne megszüntetni, kiváltani, illetve megrövidíteni, de számtalan egyéb pozitívuma is lenne.
Ha a topiklakók társasága mögénk áll, én szerintem Rolival nagyon szívesen leülök egy rajzasztalhoz, és kidolgozunk valamifél koncepciót erre, sőt hivatalos úton (tehát nem emailben, hanem tértivevényes levél formájában) el is juttatjuk a képviselőtestülethez, de szükséges volna közlekedésmérnökök bevonására, valamint hatástanulmányok és közvéleménykutatások elvégzésére is.
Erre a célra viszont egy külön topik létrehozását javaslom, ugyanis sem a kiépítés, sem a jövendőbeli üzemeltetés nem a Kunság Volán hatáskörébe tartozna. :)
Rajtatok áll közlekedésbarátokon. Lehet ez így hülyén hangzik, de fogjatok össze, és csináljatok egy tervezetet Kecskemétre. Akár átszállásokkal, de km. átforgatásokkal is. Nem muszáj villamos. Egyszerűen csak egy tengelyt kell csinálni ahol a fő vonal megy, és erre hordják rá az utasokat a mellékvonalak. Ne úgy, hogy midnen busz bemegy a központba stb. Nem ismerem Kmét közlekedését nagyon, de minek kellenek milliós tanulmányok ahhoz, amit 20 ember összefogással fel tud írni. Mert látja az utasáramlásokat, és a szokásokat. Nem kell rögtön milliárdokból villamos építeni, mert jó az utasvonzóképessége... Sztem egy kis összefogással és önbizalommal meg lehetne csinálni.
Tapasztalat, valamilyen formában nálunk ez történik most.....
"Miskolc tömegközlekedési vállalatának egyik vezetője szerint a buszozás helyett a villamosközlekedés bevezetése lehetne Kecskemét számára is a megoldás."
Mondott valamit...
"A lehetőség elméletileg Kecskemét előtt is nyitott, sőt a város vezetése szívesen fel is karolná az ügyet. Zombor Gábor elmondta: ha a pályázati kiírás megismerése után a közlekedési szakemberek is jó ötletnek tartják villamosok telepítését, ő is támogatni fogja azt.
Addig azonban azt is vizsgálni kell, hogy tudnának-e Kecskemét útjain kétsávnyi, azaz öt méter helyet találni villamosok számára úgy, hogy azokon óránként legalább hatezer ember közlekedjen egy irányba."
Én tudnék csinálni nekik óránként 6000 embert egy irányba!Egy nem is olyan régi hír azt közölte,hogy az Izsáki úton 6,azaz hat bevásárló központ és üzlethéz épül!Emellett fejlődik a Felsőszéktó és az Auchan környéke is,úgyszint a Homokbánya!Ha valami csoda folytán még tovább fejlődne a Kecskeméti Főiskola-nyilván az Izsáki úton és a Homokbányán terjeszkedne,emellett a régi orosz laktanyákat is hasznosítanák-szerintem már meglenne az átlag 6000 ember!És akkor még nem említettem a régi Megyei Kórházat,illetve a közelben levő Élményfürdőt,amelyet a város reményei szerint több milliárdból fognak fejleszteni.
Tehát én elképzelhetőnek tartom,hogy az 52-es Főút tengelyén valaha villamos közlekedjen!De ez még legalább 25 év...
Sajnos az a baj,hogy még a döntéshozókat sem igazán érdekli az egész,így hát kénytelenek vagyunk belenyugodni...
De a Volánt is p.csán lehetne jól rúgni!Bármi módosítás,változtatás felmerül,rögtön az a válasza,ha a város fizeti a többletkiadást,akkor támogatják az adott tervet.Most is megszűnt a járatok majd' 10%-a,bezsebeltek mellé még 227 milió Forintot.
Az elmúlt hónapban kétszer is megjelent a Petőfi Népében 1-1 oldalas cikk a tömegközlekedésről,a másodikban panaszkodtak az emberek elég rendesen-és már nekik adok igazat!Kérdezem én,normális-e az,aki kitalálta,hogy hétvégén csak egyszer van busz Kisfáiba(4A).Tehát vagy kimész,vagy bejössz onnan,de látogatóba csak úgy mehetsz,ha gyalogolsz!Most lehet,hogy csak 500-an laknak ott,de ők is emberek könyörgöm.Természetesen a Volán ugrott a panaszra,és kedvesen közölték,hogy amennyiben az önkormányzat fizeti,szívesen beállítanak pluszjáratokat...
Én meg annyit mondok kedves Kunság Volán:tetszenek-e ismerni a marketing fogalmát,a tudatos marketingszemlélet eszközeit,ismérveit?Kompromisszumkészség,mint fogalom dereng esetleg valakinek im gelben Haus?:D
Persze hogy nem,mert akkor nem itt állna a Volán,ahol jelenleg van...Ha jól tudom Szabi bácsi anno a Gemenc Volántól jött át!?Most meg lehet nézni,hogy hol tartanak,fényévekkel előttünk,ami persze nem baj,de akár mi is tarthatnánk ott,ahol ők!De úgy látszik az elég,ha a többségi tulajdonosnak megfelel a jelenlegi grémium.
Én csak annyit mondok,nehogy úgy járjon a kedves Volán,mint ahogy lehet,hogy a Hajdú Volán fog,ugye Debrecenben már keresik a "kiutat"egy másik cég személyében,amely majd ellátja a helyi autóbuszközlekedési KÖZSZOLGÁLTATÁST,NORMÁLIS(szándékosan nem írtam európait)SZÍNVONALON!
Biztos az is egy tényező, de a másik, hogy a Máriavárosban lakóknak van autójuk, még ha lerobbant szar is, de van. Egyedül az ottani koleszosok szívnak, mert hétvégén necces a hazajutás.
pffff. NEm szólok semmit. Bár azért elég jól közre fogják Mária várost a buszok. párszáz méter gyaloglás után találsz egy megállót. Pár járatot mondjuk délelőtt hagyhattak volna. TESCO-ba meg bemenni a városba. este is nyugodtan 120 percenként.... Biztos nem lakik ott volános :)
Szerencsére rád meg a többi Volvora nem engednek rakni! ;) Egyébként a 3. ajtód fél szárnyas már 1 hete, a 2. ajtó is kezd beszarni, idővel majd 1 ajtós távolsági busz leszel! ;)
KUD-625 kétoldalas telireklámot kapott, egyik oldalon JV-raszter (térköves cég), másik oldalon Dobos (lakberendezési bolt) foglal helyet. Egész pofás lett. Ha járok benn a téren még ma, akkor kaptok fotót is! ;)