Tegnap volt a kezemben egy S1. Alig nagyobb az A80-nal, kicsit vastagabb. Evf kicsi de kellemes, jo a felbontas es gyors. A zoom nagyon nem tetszett, alig pockoltem meg, vegigcsuszott szinte az egesz tartomanyon, erzesre nagyon keves fokozata lehet. Igy hiaba lehet videozas kozben zoomolni, tul sok ertelme nincs. Minden mas nagyjabol ugyan az mint az A80-on.
Meg az IS hatekonysagara lennek kivancsi.
Sajnos szeretném én is azt hinni, hogy csak magasabb iso-n jóbb zajban a 300d!
Próbáld ki gyakorlatban. Végy egy nem DSLR digitálist (lehetőleg tudjon rawot), akármilyet és végy egy DSLR-t szintén akármilyet.
Lőjj mind a kettővel le egy azonos témát azonos körülmények között iso 100-on, lehetőleg legyen rajta homogén rész is. Hogy az élesítés ne kavarjon ben mindkét gépet raw-ban használt, és vedd minimumra az unshrpot. Utána menj be egy "képprogiba" és kezd el a kontrasztot és/vagy a szaturációt növelni. Sajnos elég sok képen szükség van ezekre a műveletekre utólag(főleg tájképeknél) ha igazán szép eredményt akarsz elérni. Na most ha jól megnézed az eredményt a DSLR-eknél egy deka + zaj nem fog megjelenni a homogén részeken, a nem DSLR-eknél pedig drasztikusan elkezd a homogén rész pöttyösödni, koszolódni. Szélsőséges esetekben baromi csúnya lesz a eredmény. Sajnos vagy marad a kicsit fakó eredmény, vagy a csúnya koszos képed HACSAK a Nem DSLR gép képét a manipulációk előtt megszűröd pl. NeatImagéval. Szűrés után már ugyanúgy tudod szinte büntetlenül manipulálni a képedet mint a DSLR-ét, a szép homogén felületeid megmaradnak homogénnak és csak minimális részletveszteséget szenvedsz, feltéve, ha jól szűrtél zajt. Sajnos iso 100 felett egyre több részlet fog eltűnni.
D30-al volt szerencsém pár fotót lőni, és becsináltam a homogenitásától, szinte már túl sterilnek tűnt, de bevallom nagyon tetszett.
Persze nem minden képnél kell a kompaktoknál sem Neatimagézni, de sajnos jópárszor előfordul, hangsúlyozom csak akkor, ha diadzerű szín és kontrasztgazdag képet akarsz végcélnak.
Én nem nagyon vettem észre pl a D30-nál ilyen zaj elkenéseket, legalább is nem volt feltünő, mert bevallom őszintén nem is kerestem:)
Egyszerűen akkora böszme pixelei vannak és ezek olyan töltésmennyiséget képesek felvenni, hogy a kompakt CCD-k hasmenést kapnának tőle. Meg aztán a progresszív CCD-k ( DSLR-eknél használatos) felépítése alapvetően olyan, hogy ha ugyan akkora lenne mite egy interlace CCD (kompaktoknál használatos) akkor is nagyobb pixelekkel rendelkezne + mivel nem foylamatosan olvassa ki a jeleket emiatt a melegedési probléma csak töredék részben jelentkezik.
Azért szerintem itt nem csak a stabilizátorról van szó.
Az tény hogy 60e-rel nem ér többet, de azért azt ne feledjük hogy itt egy vadi új gépről van szó (jó magas bevezető árral), kiforgatható LCD-vel, precíz és halk zoom motorral, extra video funkcióval.
Szerintem 150e Ft környékén lenne ideális az ára, és a nyakamat rá hogy 3 hónap múlva bőven ki fog jönni ennyi pénzből.
Jó példa a Canon G5 esete: bevezetéskor 270e Ft volt a hivatalos ára, mostanában 220-ért megy hivatalosan. Vagy: A70 130e-ről indult.
Szóval vagy várj egy picit, vagy ha sürgős vedd meg a Z1-et!
Néztem az A1 tesztjét a dpreview.com-on, ahol 1/30-nál még rosszabb volta a stabilizátoros kép, de 1/15-1/10nél viszont jobb, de 1/5-nél pedig ismét pocsék!
Tehát nem tudom elképzelni, hogy annyit javítana rajta (60ezerből olyan állványt veszek, amit távirányítóval vezérelhetek :))
vagy mégis?
Tényleg az a baj, hogy soha nem dolgoztam IS-es géppel, és (még) nem szerettem bele!
Az a kisjany szerintem azert akar szinte megszolalni, mert nagy telen keszitettek, igy kicsi a melysegelesseg ezert "fenykepszerubb" a kep, es nem azert mert Z2-vel vagy S1-gyel keszult.
De probalj csak meg borus idoben 50 ISOn 380-as tele'n allvany nelkul kislanyt fenykepezni.
Stabilizator nelkul is lehet jo kepeket kesziteni, leginkabb allvany kell hozza.
En az A1-A2 es az S1 kozott hezitalok, igazabol nem tudom mire van szuksegem, de hogy stabilizator kell, az biztos.
Ha ugy nezzuk a stabilizator arra jo, hogy 200-400 ISO helyett 50-es erzekenyseggel lehet ugyan azt lefenykepezni, tehat jelentos zajcsokkento hatasa van...
MeKrisz: a S1 jobb, mint a Z1/Z2...
Az a stabilizátor igen sokat tud dobni a használhatóságon, szinte minden szituációban.
Az egyszerű, 1 Mp-es gépekkel is lehet jó fotókat készíteni, leginkább jó idő (és fotós) kell hozzá!
Szerintem a 300D csak magas ISO-n jobb a zajban, egyébként nem - csak más jellegű a zaja. Ha jól emlékszem, mintha írtam volna erről, de röviden felidézem:
A digitális gépek firmware-je jellemzően megpróbálja elkenni a zajt - ebből adódnak a barnás-zöldes-kékes színárnyalatban pompázó szigetecskék a fényszegény, árnyékos ill. rosszul megvilágított részeken.
Az A1 kilóg a sorból, legalábbis én még ezen a gépen kívül nem láttam másutt ilyen zajspektrumot. Pontosítva: a szigetecskék helyett R-G-B pöttyök jelennek meg - ettől 'érdesebb' a zaj az árnyékos részeken.
Elfogadható megvilágítás mellett az A1 kiváló képeket hajlandó produkálni - sem élesség, sem színhúség tekintetében nem láttam a rövid teszt alatt problémát. Sőt, az A1 színei voltak a legjobbak ! (Nem 'Vivid'-re állítva, hanem azt hiszem, 'Normal' vagy 'Natural' - nak hívja a semleges beállítást)
Többi szereplő: KODAK DX6490, EOS300D+kit obi, FUJI S5000 volt. Téma: kis figurák, virágok, napfény és vakuval támogatott villanyvilágítás.
Nézted már a Minolta Z2 tesztképeit? A Minolta weblapon? Szerintem annak a lánynak van olyan arca, hogy szinte majd megszolal a kép! (természetesen a képmin?ségre gondoltam!!!)
Azért az képstabilizátor segít 1/4s záridőnél is, nem csak rövidebbnél, meg 200mm-nél is baromi sokat segít, főleg olyan gépeknél, ahol max iso200, esetleg csa iso100 szolgáltat megfelelően zajmentes képet. És 28mm-nél is hiába tudsz kiexponálni 1/5s-ot, IS-el akár 1/2s-ot is kiexponálsz.
de mi a fixfókuszos objektív gyújtótávolsága?
gondolom kb 35 mm (-nek megfelelö). Szerintem így nem olyan vészes, de mindjárt kipróbálom.
Megvolt. Semmi különös, még 1/5-öt is gond nélkül sikerült kitartani. Egyik barátom a legutóbbi, éjszakai hattyúfotózás során fél mp-es expozíciókkal próbálkozott a sötétben, és ugyan nem lettek tökéletesek a képek, de meglepődtem, hogy szabadkézből mégis mennyire "jól" sültek el.
(a gyújtótáv 54mm-nek felelt meg, szóval még némi zoomot is használt).
Az IS-nek nem ilyenkor mutatkozik meg a valódi haszna, pláne azért, mert olyan 1/30 alatt már nem igazán hatékony. Nekem az a véleményem, hogy 5-6x-os zoomátfogás mellett pl. teljesen jól el lehet boldogulni IS nélkül a legtöbb esetben. Nyilván ott is adódnak helyzetek, amikor azért jól jönne, de lényegesen kevesebb, mint a 8-10-12x-es zoomátfogású objektívvel szerelt gépek esetén.
Ezeknél ugyanis a legnagyobb gyújtótáv tényleg csak jó fényviszonyok mellett használható igazán SZABADKÉZBŐL.
Ha valakinek módjában áll állványt használni, vagy gyengébb fényviszonyok között nem szokott fotózni (legalábbis nem nagy gyújtótávval),
esetleg ArnoldSchwartzenboosterminátor fogással rendelkezik, akkor persze teljesen felesleges a képstabilizátort témát feszegetni.
Én részben úgy tekintek az IS-re, mint mondjuk az AF/AE-re: nem létszükséglet, de lényegesen megkönnyíti az ember dolgát, adott esetben levesz még egy gondot a vállamról, és jobban koncentrálhatok a témára.
nekem egy UMAX AstraPix 430-om van, ami 1,3 Mpixel, és nincs rajta se digitális, se optikai zoom (20ezerért vettem, de kezeli az EXIF-et :), úgyhogy nagylátószögnél fogtam meg az 1/10-et! 8-ból 4 sikerült!, úgy hogy nincs a hátulján LCD, nincs EVF, csak egy optikai átnéz? korrekció nélkül!
na ja, ha neked arra kell ,hogy összefűzd...
arra simán jók lesznek a Z1 1MP-es képei.
számomra meg azért fontos a minél gyorsabb burst, mert ugye annál kevesebb fázis marad ki.
és hát nyilván nem mindegy, hogy egy 2 mp-ig tartó mozdulatsor esetén 4 vagy 20 képből választod ki a legjobba(ka)t.
Az 1/10-et hányszoros zoom mellett fogod meg?
külöben akkor ott az IS-sel valszeg az 1/3-at is ki tudnád tartani...
Nekem most egy 1,3 megapixeles gépem van, és abba kb 6/5 (1,2 fps) a sorozat felvétel 640*480-ban, és szerintem ez így "jó", mert ha összepakolod gif-be, vagy aviba, akkor már így is bitang nagy felbontásúak lesznek a moztóképek. Nekem pl tetszik a Minolta Progresszív lövései, ami azt jelenti, hogy odaálsz a focipálya mellett a kapuhoz, lenyomod a gombot, és amikor belövik a gólt(akár fél óra mulva is) felengeded a gombot, és az utolsó 10 kockát menti el, vagyis A LÉNYEGET :))
A mostani gépemmel, ha odafigyelek, akkor még 1/10-es zárid?s képeket is meg tudok fogni, ezért hezitálok ennyire, hogy "nyugodt" kezüeknek megéri-e a +60ezret az IS?
de jó, hogy írod, a Z1 sorozatfelvétele milyen?
mert ugye a 10 fps-t 1MP mellett tudja,
az meg szvsz nem az igazi.
hogy nagyobb felbontások mellett milyen sebességet tud, arról meg több, egymásnak ellentmondó infoval talákoztam (bizonytalanul is írtam be 10/6-ot korábban). a legutóbbi az 1.5 v 1.7 fps, ami pont a Canonnak felel meg.
Viszont a nikon D2H tudja a 8 fps-t, az nem lenne jó? :)))