anyóspajtáséknál a pajtában áll egy kisdutra, kb 10 éve egyhelyben
fülkés, de a fülkének pár üvege hiányzik motorburkolatok hiányoznak papírok nincsenek, nem is voltak a hidraulika gyengélkedik és a legfőbb probléma, hogy a motor nem jó állítólag csak főtengely probléma van vele,a motorgenerál során a főtengely köszörülve lett, de rosszul
megéri, megérheti-e talpra állítani, és mezőgazdasági gépeknél is van olyasmi, mint a veterán autóknál, hogy ha nem lopott, akkor kaphat új papírokat? előre is köszi
Örömmel telt el újbóli jelentkezésed!! Nagyon sajnálnám ha a régi helyünkön nem találkozhatnánk.A csemete érkezésekor remélem értasítesz bennünket.Addíg is jó egészséget kívánok.
Többféle gépezetbe építették ugyanezt a kuplung szerkezetet azzal a különbséggel,hogy valahol csak hat valahol pedig kilenc rugóval szerelték.Az át vinni kívánt nyomatéktól függően.
Amennyiben SZK-4 -es kombájn szervóját sikerülne beszerezned ,ugyan olyan módszerrel mint Laci írta -bele lehet barkácsolni.Ugyanúgy a tolórúdba van a szervószelep beépítve mint a D4K-B.-én.
Szégyen -gyalázat,de képzeld most esett a fene segre!!!Nem találtam róla rajzot.De mint írták a 413-as Csepelmotor (D-350)-esé, a Béta targoncának meg a különféle ,de leginkább MA 120 és 200-as tip. öntöző motoroké ugyanaz.Ahogy ,nagyon helyesen endrebá is írta hegeszd föl a békák kopott részét és áldás békesség!Fényképet azt tudok betenni róla holnap,sőt meg is mérhetem neked,hogy a kopott részen milyen vastag a béka.
Barkácsolás nélkül nem. Szervó szivattyú tartót kell csinálni a motorra,a munkahengernek sincs kiképezve a felfogatása,meg a kar sincs rajt amihez be kell kötni a rúdját,a vezérlő tolattyú rúdjának hosszát le kell rövidíteni. Természetessen ez nem azt jelenti hogy nem lehet megcsinálni.
Az én 4400 as Dutrámnak támcsapágyak vannak a függőcsapszeg perselyek alatt,és jelentősen könnyebb lett a kormánya.
Köszönöm! Az a baj hogy egyedül voltam,és nem tudtam külső felvételt csinálni.Ha csak a motorhang lenne akkor biztos nem tettem volna zenét,de sajna van váltó hang is az meg elég kellemetlen frekvencián megy. Nincs másik ekém,legalábbis tavaly óta ez van.
Januártól áthelyezem székhelyem az ország kelelti részébe, így a könyvtárban nem biztos hogy összefutunk... Február elejére várható a család bővülése:))
Kedves Tamás, te meséltél a másik hobbidról, én csak összeillesztettem a részfogalmakat... :-))) Kuplungügyben akkor ne is foglalkozz azzal, hogy csiszolnád az erőátadó felületeket. Azok úgy ahogy vannak éppen olyanok, amilyent a kuplungtárcsa anyagja megkíván. Amúgy ha nem személyautósan óvatosan csúsztatod a kuplungot, akkor tényleg csak a harmincévente esedékes tárcsacsere lesz a feladatod a tengelykapcsolóval. Nekem ezt kellett a saját káromon megtanulnom az én négyhengeres testvértípusomnál... A kinyomóvillákat annyira rakd fel, hogy a kopásmentes részen mérhető eredeti vastagságát közelítse. Nem kell csudapontosnak lenned, hiszen a kinyomóvillák beállítócsavarjai éppen a különbségek utánállítására is valók. Aztán a koptató hatás eztán se lesz erősebb mint eddíg, úgyhogy körül-annyit megint kibír ez is. Jó szórakozást... Utóirat : Aaaa... szóval az áramvonalidomok tulaja országhatáron kívülről incselkedik velünk, tehát én is csak messziről irigykedek kissé aaaa.... izééé... a felhasználójára. Ha egyszer meggazdaxom, tuttó hogy körbehordozom a rajongótábora körül... helikópáterrel.... :-)))
Köszönöm mindenkinek, aki segítségére van a hozzászólásaival egy "zenészgépész barátnak", hogy összeálljon a kis duduja!
Endrebá, a megszóllításon már két napja röhögök, nagyon tetszett! Csak úgy mellékesen. Egyáltalán nincs elszíneződve, és nincs egy hajszálrepedés a lendkeréken, és a nyomólapon sem. Nálam azért meg van kímélve a gép! 30 éves jogsival, igen sok rutinnal, igen sok fajta kategóriájú járművet volt szerencsém vezetni, csúnya lenne ha cserélni kellene a bal lábamat. De mozdonyt meg repülőt még nem vezettem. Na de majd egyszer talán! Ismered személyesen a tulajt? Akkor csak irigyelni tudlak! Ki ne akarna feliratkozni! Majd írd meg hol dedikál! Remélem, hogy valamelyik Dutra talira meginvitálod!
Maradt egy nyitott kérdés amire nem reagált senki. Létezett, hogy a nyeles tengely nem csak egyféle számú bordázattal készült a 28-as történelmében? Még egy! Az rendben van, hogy fel kell rakni a kinyomóvillákat. No de mennyire? Gondolom van valami gyári mérete. De egy közeli fénykép is jó lenne, hogy lássam, hogy kellene kinézni-e. Ha valaki tud segítsen benne! Kösz! Üdv: Tomi
Ma telefonált a forgácsoló mester ,hogy csak a jövőhéten fogazza a kerekeket mert a héten "arcal a malomfelé"-van!Az előkészületi munkák már meg vannak,csak fogazni kell.
Vezetem még, bár már régen nyúltam hozzá igy a héten frissiteni fogom. Átküldöm majd. Mentségemre szóljon, hogy más dutrás anyag miatt került mostanában háttérbe:)
Valamikor az én gépembe zuk kinyomót tettem mert volt kéznél, egy vékony perselyt kellett hozzá esztergálni.A kinyomóvillákra a zuk kinyomóvilla állítócsavarjait hegesztettem bele, szépen belehetett állítani őket.Ennek kb15-éve.Azóta nem voltvele gond.
Előszőr is az adagolót felfogató 4 csavarból kitekered a jobb alsót. Annak kifúrt csavarnak kell lenni! Azon folyik vissza a blokkba az olaj. Ezután rátérhetsz a dúsító karra.