Amennyiben ennek ellenére sem rendelhető, akkor fogyasztóvédelem, mert olyan terméket (kiegészítőt) reklámoznak hirdetnek jó pénzért, ami nem is rendelhető és ezzel megtévesztik a vásárlót.
Ezzel kapcsolatban van egy bájos sztorim.
Tavaly amikor átvettük az új Riót EX cool felszereltséggel feltűnt, hogy a hivatalos kiamotors honlapon lévő felszereltségi listában szerepel egy tétel, amelyet sehogyan sem sikerült felfedezni az autón.Ez egy bagatell tétel volt egyébként nevesítve: figyelmeztető hangjelzés égve hagyott lápánál. Nos ez nem volt benne a Rióban annak ellenére hogy felszereltségi lista hozta. Mivel én egy olyan "utána néző" típus vagyok, nem pedig az off csak ne szóljunk semmit, kussoljunk, nehogy rosszabb legyen szocialista embertípus ethoszát érezem magaménak on, ezért írtam egy udvarias levelet a Kianak és rákérdeztem a dologra.Kaptam is választ tőlük, melyben megköszönték, hogy felhívtam a figyelmüket arra, hogy egy olyan felszereltségi elemet, szolgáltatást, tartozékot hírdetnek honlapjukon, ami NINCS a kocsiban, majd kifejtették, ezt a funkciót az akkumlátor őr látja el. A dologban az volt a pikáns, hogy ahogy levelüket kézhez, illetve "géphez" kaptam, rögtön megnéztem a hivatalos honlap vonatkozó felszereltség lista részét és lássatok csodát eltűnt belőle a vonatkozó figyelmeztető hangjelzés égve hagyott lámpánál felszereltségi elem. Na ennyire profik ezek és bár nem lennék objektív, ha nem ismerném el, hogy a CEED színrelépésével sokat fejlődtek, de még mindig nagyon-nagyon sokat van hova fejlődni.Én pl. még mindig nem kaptam kézhez - január 26-án vettem át az autót - az új garancialevelet, nekem a Ceedhez kapott garilevélben még mindig 3 ÉV VAGY 100.000 KM GARANCIAVÁLLALÁS SZEREPEL, ami még az új Rió 2005. szeptemberben(!!!!) kezdődött forgalmazása előtt nyújtott garanciafeltételeknek felel meg!!!!!!
Ui.:Amit meg ezekkel a felszereltségi csomagokkal csinálnak, az egyenesen röhej!Olvaslak benneteket, komfortcsomag, elektromos csomag, limited edition, valaki még tudja ezt követni.Új szomszédom egyébként szintén :)))))) (1,4 LX Ceed) tulaj.Ő is januárban vette át az autót és kérdőre vonta a múltkor a kereskedőt, hogy miért nem szólt neki a bevezetésre kerülő komfort csomagról, neki megérte volna azért a 100 egynéhány ezer Ft-ért várni pár hetet, hogy belekerüljenek a vonatkozó cuccok várva várt kocsijába.Végül utána néztek a kedvéért és KÜLÖN HAZAI KIA VEZÉRIGAZGATÓI ENGEDÉLLYEL lehetővé tették volna számára hogy 600 ezer Ft-ért(!!!!!!) utólag beépítik neki a komfort csomagot!Mondta is hogy köszi még jó hogy lehet kapni!
Nem tudom, hogy rajtam kívül mást is érdekelt-e, de az alábbi hűtő maszkra mindenhol azt mondták, hogy nincs, nem volt és nem is lesz. Pedig az xR megjelenése előtt az extra katalógusban is benne volt :(
Nekem sokkal jobban tesztik, mint a gyári és az xR...na mindegy. Megbarátkozom a gyárival...
a központ mindent tud, de maga a központ se túl segítőkész, már a tekintetben, hogy neki is volna tennivalója, hogy gyorsabban haladjon az ügy... úgy tűnik, a vevő le van xarva a központ által...
jelenleg úgy látom, a kereskedés minden megtesz, és kárpótlást is ígértek (remélek pl egy gyári oldal- és sarokvédő szettet, de ki tudja), de ettől még nem halad az ügy, most épp a hitelintézet köcsögöl az eszközmódosítás kérdésében, de megzörgettem felülről is a harasztot, hátha az segít, tekintve, hogy az eszközváltozás, semminemű értékváltozással nem jár...
a közlekedési felügyelet amúgy viszi a prímet a rugalmatlanságban... jelen esetben egy elkallódott papír újra kiállításának tekintetében... azt nem lehet kérem, csak ha az eredetit sztórnózzák... na az az, ami gyanítom sose fog előkerülni, ezért is lett végülis most másik autó az eredetiből...
őszintén szólva, ha azt mondom, tele van a tököm az egésszel, akkor finoman fogalmaztam... :(
Ha gyanúsan sok a tökölés esetleg érdemes megkérni a magyar KIA központot, hogy ugyan nézzenek már rá a kedves márkakereskedőjükre, hogy mi a bánatot csinál....hátha felgyorsulnak az események hirtelen...
Na ja! Így könnyű volna, csakhogy nekem kellett a komfort+kényelem csomag is! Illetve kellene mert 1 hónapja csináltuk a papírokat és a kereskedő állítása szerint akkor ő már kb. 3 hete előrendelt 5 autót. Ezek egyike lenne az enyém. Azóta semmi hír, igaz én sem zaklattam, de most már kezdek izgulni! Holnap meg is látogatom, hátha van valami POZITÍV hír!
Úgy van minden ahogy mondtam. (casco, gari stb.) A garnacia hivatalos része is úgy van ahogy mondtam, de azt szervize válogatja hogy alkalmazza. (sérült elem gari)
Én olyan kereskedést kerestem ahol van olyan autó készleten amilyet keresek. (1.4) Szerencsémre a közelben (50km) találtam egy kereskedést. A kiszemelt tipusból 4db volt készleten. (fekete,bézs,szürkéskék,és ezüst) Én alapból bézst vagy pirosat szerettem volna. Lényegében három nap alatt kézhezkaptam a kulcsot és a forgalmit. :) Nagyon korrekt és udvarias volt a kiszolgálás.
Én január végi nyíltnapon rendeltem, azóta is várok... mondjuk az én esetemben az összes létező elqúrásos történet beütött... már nem érdekel ki mikor hol hibázott, már csak egy vágyam van, ülni az autómban... úgy látszik, ez nehéz ügy... :(((
Az szerintem nem is rossz. Ha nem raktárról vásárolsz, mindegyik márkánál hónapokban kell számolni a várakozást. Más kérdés, hogyha van neked megfelelő raktáron, mert az gyorsabb. Namármost Ceedből nincs raktárkészlet.
Rámcsörgött a kereskedés, hogy Március 29.-én legyártották a rendelt autómat, majd múlt héten rámcsörögtek, hogy a raktárukban van, amit ha minden igaz Pancelos72 már látott is a hétvégén és ma meg rámcsörögtek, hogy már a náluk van és Pénteken vagy Szombaton már vihetem is.
Ami a casco szabályzatból konkrét esetben fontos lehet:
1. A kár bejelentési kötelezettsége 2 munkanap (12.pont)
2. Casco esetén a biztosító értékcsökkenést nem fizet (7.1.1.)
Ez általánosan igaz minden cascora.
Ilyenkor jogilag nem lép (elvileg nem léphetne fel) fel értékcsökkenés, hiszen a márkaszervízek kötelesek gyári technológiával javítani az autót.
Azért azt csak halkan megkérdezném, hogy miért jó ilyen önrészű cascot kötni? Pár ezer forintot spórol az ember, és egy kárnál csúnya pénzektől elesik.
Ez konkrét esetben elvileg 15 % díjkedvezményt jelentett. Az első kárnál a többszöröse elveszett.....
Gondoljátok meg, ha nem ilyen nagy összegű kár lenne, hanem mondjuk egy horzsolás, vagy egy lámpa. Ha a kár nem éri el a 200 e forintot, semmit sem tud bejelenteni. (kivéve üveg és zárcsere, ott csak a 10% önrész játszik)
Mindenképpen javaslom a Casco szerződés átolvasását, ha még nem tetted! A javíttatást elodázhatod hónapokkal is, de a káresemény bejelentését és a szemlét nem! A szerződésben kell lennie utalásnak erre. Nehogy elállás legyen a dologból a biztosító részéről!
Értékcsökkenés: szintén szerződésfüggő. Általában az autó 2 éves koráig anyagi kompenzáció a tulajdonosnak! Az eredeti állapot elemcserével sem állítható vissza, ezért értékcsökkent az autó. Nem egy nagy összeg, de az önrész egy része esetleg visszajöhet. Biztosítója válogatja...
Értékcsökkenést csak felelőségi kárnál kérhetsz ha jól tudom, de holnap meg mondom tutira. Ha kapsz is max 20k körül kalkulálj. Mint írták a kárszakértő dönt, hogy a biztosító mit vesz cserére. Ha megbontás után derülki valami alkatrész igény, akkor alkalmazzák a pótszemlét. A te esetedben 1:1ben a javítási számla után fizet a biztosító, minusz casco önrész.
Ja és úgy tudom, cáfoljatok meg ha tévedek, hogy a biztosítónak új autónál a gépkocsi 6 hónapos koráig bekövetkezett sérülése esetén kötelező új árban téríteni!
Az Autó Óbudához viszem Budán ez tuti.Egyrészt náluk vettem az autót, másrészt olyan a cascóm (Uniqa), hogy 200 ezres az önrész, a casco díja havi 7800 Ft, viszont volt (van) egy olyan akciójuk, hogy ha rajtuk-velük kötöm meg a cascót akkor az önrészből - totálkárt és lopást kivéve - 50%-ot elengednek!Magyarul ha náluk csináltatatom az autót "csak" 100 ezer az önrész.Még nem látták az autót és szerintem még vagy 2 hétig nem is fogják látni, mert úgy szeretném ütemezni, hogy májusra essen a javítás ugyanis most költöztünk és erre baromira nincs most 100 ezer Ft-om. Az első ajtó, mint alább már írtam biztos hogy csere, mert bár a képen nem látszik a betonkocka sarka kapta el az oldalát és pont az első ajtónál az ajtóban lévő keresztmerevítő vonalában, alatta kb. 10-15 cm hosszan úgy bontotta ki a vékony toklemezt mint egy konzervesdobozt. Ezt javítani heggeszteni ugyan biztosan lehet, rá lehet kenni több kg glettet, de az olyan is lenne! A hátsó ajtó nem szakadt ki de annak sem kellet volna már sok.Ezért írtam tanulságként, hogy vigyázzatok, mert itt alul az ajtók alsó harmadánál rendkívül vékony az ajtó lemeze. Itt ugyan elég "nehéz" sérülést okozni, nekem sajna még is "sikerült"!
Az értékcsökkenéssel kapcsolatban szeretném ha kifejtenéd mire gondolsz, illetve kérek mindenkit adjon tanácsot, hogy ez hogy működik, mert nagyon jó lenne, ha a biztosítótól ilyen jogcímen lehet számítani valamilyen kártérítésre legalább az önrészt fedezhetné!
Minden attól függ, hogy a biztosító szakértője mit vesz fel cserére a szemlén. Látta már? Azért a küszöb csere húzós lehet...nem tudom hogy van felépítve az autó, de ha flex-el szétvágni-hegeszteni kell, nem biztos, hogy érdemes! Szemle előtt megmutatnám karosszériásnak! (ja úgy is lehet, hogy a szervíz intéz mindent....de nem biztos, hogy olyan elánnal fognak érvelni egy cseréért pl. mint Te tennéd. nem beszélve, hogy talán némi értékcsökkenés is járna, ezért végképp neked kell megküzdeni....aztán van az a szitu is, amikor a márkaszervíz igen jóban van a szemlét végzővel és érdemes rájukbízni, mert mindenki jól jár a végén, csak a biztosító nem)
Ha azt mondja csere, akkor meg kell próbálni kihajtani. Melyik biztosító? A nagyok nem nagyon szoktak akadékoskodni, pláne új autónál. Viszont nagyobb a rizikó szerintem, még nincs tapasztalat a típussal kapcsolatban a márkaszervízben sem. Ajtó csere, beállítás még csakcsak.....ja és a fényezés....próbálj olyan márkaszervízt keresni, ahol kamrában dolgoznak, v. dolgoztatnak, talán nem fújják bele a port. Tárt karokkal fognak várni mindenhol, jó biznisz a cascos javítás. Mondjuk foto alapján 2 ajtó csere+fényezés, küszöb javítás fél millára tippeltem, ha csere elképzelni sem tudom....
Szóval érdemes óvatosan nekiindulni. Én keresnék egy megbízható és a javításhoz megfelelő háttérrel rendelkező márkaszervízt, kipuhatolnám hogy állnak a cascos ügyek intézésével, aztán ez alapján vagy rájukbíznám az egészet, vagy magam intézném a szemle és "alkudozás" részt.