Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Tiszakécske-Lakitelek között a 40-et sem használja ki a vonat - legalább is amikor ott jártam 25-35 között ment a GPS szerint. Az emelkedők és a rövid megállóközök miatt nem tud gyorsabban menni. (Persze az is lehet, hogy ez a laza menetrend miatt vol csak.)
Ja és a kilométer rövid o. (Bocs, de bántja a szemem.)
Mostanában sokat nézelődtem Kecskeméten. Úgy látom, a Kecskemét-Lakitelek~ vonal kisebb virágkorát éli. Nem jelentéktelen mennyiségű teherkocsi jön, amit jópár mellékvonal megirigyelhet. Az utasforgalom pedig erős, főleg így pénteken. Az "előbb" voltam kinnt. Feltűnő volt, hogy 10-12 diák kis csoportban megközelíti a vonatot, továbbá több család, és mindenféle emberek.
Szerintem ezek mellett megfontolható lenne mondjuk egy pályafelújítás, vagy legalább az a 8400 méter (8,4 km!!!) 30/50-es lassújel megszűntetése...
Bár én nem ismerem a Lakitelek-Szolnok vonalat, biztos információkból tudom, hogy az utasforgalom nem 0, rengeteg ember ingázik be Szolnokra. Emellett naponta 1-2 vonat megy a Kénsavgyárba, és ha a MÁV engedné, sokkal nagyobb teherforgalom lenne. Ha már itt tartunk, elmondom, hogy Lakitelek és Tiszakécske között van egy 9,4 kilóméteres 40/50-es lassújel, valamint Tiszavárkony és Tószeg között egy 4,1 kilóméteres 40/50-es lassújel.
Csak ezeknek a lassújeleknek a megszüntetésével 5-6 percet lehet nyerni, és a menetrendhez még érdemben hozzá sem nyúltunk. A vonatoknak gyakorlatilag fel sem kell gyorsítani 60-ra, mert alacsonyabb sebességgel is nyugodtan tartható a menetrend.
Túlzás az is, hogy a Kecskemétről jövő vonatok 9 percet állnak Lakiteleken(csak azért nem jön később, hogy ne lehessen átszállni az IC-ről). Lakiteleken 2 perc elég lenne a 9 helyett, amivel 7 percet lehet nyerni. A menetidő Kecskemét-Lakitelek között jelenleg 46 perc, szorosabb menetrenddel 5 percet itt is lehet nyerni. A Lakitelek-Szolnok vonal menetideje jelenleg 57 perc, legalább 3 perccel itt is lehetne szorítani a menetrenden.
Tehát 5+7+5+3=20. Az 1 óra 50 perces menetidejű vonalból 1 óra 30 percest lehetne csinálni.
A kétórás ütem ilyen viszonyok mellett lazán kijönne. Ha nem tesz semmit a vasút, az utasok lassan de biztosan elkezdenek fogyni(sőt, már el is kezdődött), és a bezárás réme fenyegetheti a vonalat(lásd: 1118-as hsz.).
András! Nem tudod azt, hogy a 130-as és a 147-es vonal Szentes előjelzőit Hékédnél mikor cserélték le a mostanira? A 100-120-140-es topicbba Tastam rakott be egy képet, amin még a régi előjelző van.
Egyáltalán hány hely van, ahol még kéregjegyet adnak? A héten hétfőn Mezőberényben még olyat kaptam. Gondolom a kéregjegy az az, amit nem papírra nyomtatnak, hanem ez a letépős km-es. Tavaly november körül Orosházán is ilyet adtak ( de kémeim szerint már ott is nyomtatják), meg még decemberben Szeged-Rókuson.
Bcs-Gyula között volt, a peron megvan, de lehet hogy az esőbeálló és a névtábla is.
Bcsaba Fényesi szőlők (1996-ban áthelyezték és Fényes mh lett) Bicere állomás Gyula-Jánoszug (kb 7 éve nem áll meg semmi, a felüljáró mellett volt) Gyula Remete (1980-as években megszűnt, az őrház 2000 körül felrobbant /gázpalack/) Gyulai Városerdő József szanatórium (itt 1996-ban még vettem kéregjegyet) Sarkad Kötegyán
Az időpont képlékeny. Ha véletlenül 17-18-án lesz a szóbeli a nyelvvizsgán, akkor nyilván 15-én nem tudok menni Kengyelre. Azon is gondolkozok, hogy a régi kerékpáromat fogom üzemképessé tenni /fék illetve hajtómű baja van/, nem akarom az alig két éves új kerékpárt nagy veszélynek kitenni. Egy egész féléves ösztöndíjam van benne.
A március 15-i időpontot Törzsgyökeres ajánlotta/határozta meg. (tele van vizsgákkal, nyelvvizsgával, diplomamunka írással, és egyéb kötött időponttal). Mivel az ő túrájához csatlakozok én, ezért ő az illetékes az időpontváltoztatásban.
Ma megint ki akartam próbálni a 142-est és megint nem sikerült. 11:48-kor indul Máriavárosból a Kméti nagyállomásra az egyetlen IC-khez csatlakozó vonat.
Nem jött. Lehetőségek: - 5 percnél többet sietett - 15 percnél többet késett
Még vmi. Mikor egy héttel ezelőtt Szentesen jártam akkor a vonaton felmerült ,h mi a helyzet a IP vonattal ,ami lejárt Szegedre. Ma láttam a békéscsabai vasútállomáson és a hanhogs szerint Gyula-Kötegyánon át Vésztőre közlekedett mint személyvonat, ami Gyula-Jánoserdő kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll.
Cegléden meg ott állt egy jó hosszú kamionszállító vonat egy ÖBB-s Taurussal. Amúgy Cegléden már kész az aluljáró, legalábbis már használatban van, de még fapados.