Csak annyival egészíteném ki, hogy a homok még mindig olcsóbb mint a köszörű. És ennek használatát bízzuk már a jv-kre ne vmi outsiderek mondják meg, hogy mikor használja az ember. Szerintem
Végre pezseg a topik.Az indulatok alábbhagytak és szebbnél szebb képek hada lepi el a képernyőt.Köszönöm a tisztelt fotós uraknak.
Azért,hogy egy kicsit hangulatromboló is legyek,reagálnék kis barátom észrevételéhez homokolás terén.
Tapasztalat és tény,hogy a homokolás porral jár,de vezetéstechnikátol függetlenűl szórni kell.Itt van pár példa:
Nyár végén a lehulló falevelekre gördülve a levélből olajos nedvességet présel ki a vonat amit szétken a sinkoronán.Hasonlóan csúszhat a pálya esözés kezdetén is.
Oké,hogy nem kell sort húzni megállóba vagy állomásra történő behaladáskor,de soxor a szoros menetrend és esetleg egy-két perc késés elég ahoz,hogy az ember ne szarakodjon fél bárokkal...
És még valami.Nem kell sönt könyök,négyes kiválasztón ahoz,hogy indulásnál pörögjenek a kerekek,elég egy ónos eső pl. ha íves emelkedőn vagy nagyobb lejtésű pályán készülsz elindulni...Van hogy még soros 2. 3. fokozatnál is el kezd köszörűlni.Ilyenkor sem árt a homok.(Persze vissza is léptethet az ember,de azt meg a zárkapcsolók nem igazán szeretik.)
És végűl a nyakonszórás.Ha megfeszülten vezetgetsz és azt látod,hogy büdös kölkök az űrszelvényhez közel ücsörögnek vagy rosszabb esetben lökdösik egymást,nem nagyon marad nevelő eszköz és ugye rájuk kiabálni se lehet 60-nál...
Egy kis homok a szájukba és talán legközelebb nem űl oda...Még mindig jobban jár mintha a vonat magával rántaná...Ezt persze nem kell magadra venni...
A BKV honlapján kerestem a Tétény busz menetrendjét, de nem találtam meg!
Ezek szerint ez a járat megszűnt?
(Tudom, hogy ez nem a buszos topic, de gondoltam az előbbi kérdésemet is itt tettem fel, így gondoltam most is itt kérdezek! Ha valakit ez zavar attól elnézést kérek, bocsi!:-)
Jja egyébként most néztem meg a kevei videót. Hát minden elismerésem azé a vezéré, aki ezt készítette! Azt hiszem vagyunk egy páran, akik a film láttán méginkább beleszerettünk a hévekbe. Ha lenne mégegy életem, tuti hév-vezér lennék. :)
Három kérdésem lenne: 1, mikor készül el az új információs rendszer as zentendrei hév vonalán? és miylen lesz? 2, Mért nem nevezik át a Budakalászi állomásokat? Budakalász--> Budakalász, Bevásárló Centrum; illetve Budakalász, Lenfonógyár--> Budakalász, központ 3, hogy mért nem oldják meg a Budakalász, Lenfonógyár megállónál a csomopont kérdést? Úgy mint érden
Én nem értem minek kell homokolni nyáron..az esőtöl nem csuszik anyira vészesen a vonat! ha meg megcsuszik akkor homokoljon,akkor oké,vagy vészesetben! de megszokásbol,vagy csak ugy nem kéne...erröl a dologrol pár JV-nek is megvan a véleménye... Szabadkikötő meg ocsmány ahogy kinéz...mert kábé az egész vágány,vágánytengely fehér a homoktol! Talán ha nem egy sort húzna(nak) rá szakadó esőben peron elején (mint ahogy szokás némelyiknél)akkor nem csuszna illetve nem akkora mértékben csuszna hogy az egészet végig kelljen homokolni! Am tudom h sokan nem értetek ezzel szerintem egyet de sokan igen.... Am a csepeli vonalon is ismerek olyan JV-t aki a fejembe homokol mikor meglátja h fotozok! De a 90% rendes!Kifejezetten szeretem a csepeli vonalat!Kedvenc!:-)))
Buszok, villamosok, trolik szombati (ha van külön szombati és vasárnapi), illetve hétvégi menetrend szerint járnak. A többit nem tudom, de azt sejtem, hogy azok is szombat szerint...
Holnap milyen menetrend szerint közlekednek a BKV azon járművei, amelyek rendelkeznek iskolaszüneti menetrendel is?
(pl.: szentendrei HÉV, vagy 86-os autóbusz)
A dilemmám az iskolaszüneti, illetve a szombati menetrend között van, mert ugye a munkaszüneti, szerintem ki van zárva, mert az talán az az ünnepnapokra vonatkozik, pl., mint amilyen a mai nap, vagy a vasárnapokra!
Azt hadd kérdezzem meg, h a vezéreknek ki van adva, h naponta x kiló homokot el kell használni? Mert az addig rendben van, h így tél közeledtével már nehezebb megállni (mondjuk kedden este olyan szinten sikerült homokolni, h a Lágymányosi hídnál a megállóban állva levegőt nem lehetett kapni... no comment). Nade ugyanilyet tapasztaltam nyáron is, verőfényben, 32 fokban. Miért kell az embert homokviharba taszítani?
Ti is úgy tudjátok, hogy jelenleg a csepeli vonalról a másik háromra csak kocsival lehet eljutni? Szóval megszűnt minden vágányösszeköttetés a csepeli HÉV és a vasút között?
Nekem sikerült mind a kettőt még régebben, nagyon jó kis filmek. Letöltés lépései a következőek: -A kevei.fw.hu oldalról letöltött .txt filékben vannak a linkek. -Az első linket (http://rapidshare.com/files/33243704/My_Movie.001.html) be kell másolni a böngészőbe, megjelenik az oldal és két lehetőség. -Mivel nem akarunk fizetni kattintsuk a Free gombra. -Mikor lejár a visszaszámláló írjuk be a gép által generált kódot és elindúl a letöltés. - Az összes többinél ugyan ezt kell csinálni, és a végén Total Commanderrel összerakni a feldarabolt filéket.
Fontos megemlíteni, hogy ha a Free gombra kattintottunk, akkor bizonyos idő eltelte után tölthetünk le file-t a rapidshare.com oldalról. Ez az idő függ a legutolsó letöltött file méretétől. Ezt egy módon lehet kikerülni: ha dinamikus IP címünk van, (tehát minden csatlakozáskor másik IP címet ad nekünk a netszolgáltató), akkor egyszerűen csatlakozzunk le a világhálóról és kapcsolódjunk fel újra. Máris megujúlt az IP címünk és tölthetjük le a következő filet. Fix IP-vel rendelkezőknek sajnos várniuk kell.
Egyszer beszélgettem erről moderátorokkal, és az az álláspont alakult ki, hogy ez szakmai topic, illenék úgy is kezelni, mindenki részéről. Ezt támasztja alá annó S. I-től kapott levelem is, amiben ráadásul te is említésre kerülsz. ;-)
-----
Azért érdekes, hogy előzményre válaszolás nélkül, új hozzászólásként írtam a hsz-t, és mégis volt, aki érintve érezte magát. :))
Valakinek sikerűlt már letölteni a kevei honlapon található linkről a filmet (járművezető szemével)???Ha igen,kérem tisztelettel árulja el,hogyan kell...
Amúgy a topik HÉV mániásokról szól és nem az a cím,hogy szakmai hozzászólások HÉV témában.Nem szeretnék vitatkozni,de miért kell egyből leugatni valakit?..
Csak a képet dicsértem.Az MSN pedig pont azért jött szóba,hogy ne a topikban folytassuk az offolást...
Bocsi mostanában csak olvasgatom a topicot de mikor te vagy OFF akkor miért nem tiltod le magad egy két hétre :-)))) Ja és nem izgat ha megsértödsz rám.
Ja értem. Egyébként miért ástak árkot az épülő leágazás és a Lágymányosi híd között a bal vágány mellett? Már készülnek az új kapcsolat biztberrel való ellátására?
Nem vagytok valami aktívak!! :( Két-három napja más sincs csak szállítás folyamatosan. Dolgoznak a Bobók fogy a diesel olaj fénykép meg egy darab se.:(
Vannak helyek (pl Szigetcsép) ahol ténylegesen az egyszerre gyorsítás okozproblámát.
Gödöllőre vonatkozatva:
Alap kapcsolási helyzetben a gépházi leváltásnak semmi köze, hogy egyszerre vagy külön - külön indul e a két nagyegység.
A 2 vágány 2 külön tápszakasz. Semmilyen alap védelmi összefüggés és kapcsolat nincs a két tápszakasz között.
1 esetet tudok hiretelen elképzeléni hogy a 2 nagyegység egyszerre indulása problémát okozhat mindkét vágányon:
Az egyik tápszakaszban zárlat keletkezik és nemcsak maga a tápszakasz megy le, hanem az egész áramátalakító (évente 1-1 ilyen eset van, utána a tápszakasz beállítása tesztelve van, és le van vizsgálva).
Mindíg gödöllőre hallom a panaszt, pedig pl tölgyes megállóhelynél, vagy mogyoród bal vágányon az ív után, ha fesz esésről panaszkodnátok nem szólnák egy szót sem.
Köszönöm a gyors választ! Attól lehet, hogy valami még mindig közre játszik a probléma megjelenésekor, de ez majd ahogy mondod a vágányzár után kiderü (vagy nem :-( ) !
Ez azért így nem teljesen helytálló!:) Akkor mért is esik 650V-ra ha a páros és páratlan vonat is gyorsít egyszerre? Én úgy vettem észre hogy a gépház csak akkor vált le ha tényleg egyszerre indul két nagyegység. De ez mostanában ritka. Ugyanakkor az is igaz ha nem volt más vonat az érintett szakaszon akkor is jelentősen esett a feszültség gyorsításkor de nem ilyen mértékben. Lényeg hogy az akkutöltés nem szerette:)
1. jobb és bal vágánynak ilyen formában "nincs" köze egymáshoz (egyik vágány nem képes lehúzni a másik vágány feszültségét - hamarabb kikapcsolna a gépházi védelem).
2. hétfő éjszaka óta más a kapcsolási kép (most Mogyoród ÁÁ táplál Ganz-ig, és Gödöllő ÁÁ is Ganzig táplál)
Ha vége van a vágányzárnak vissza lesz állítva az alap kapcsolási kép.
Még mindíg azon a véleményen vagyok, hogy valami más játszott ott közre.
Múltkor felmerült kérdésként, hogy mi van szakaszolva, átkapcsolva Mogyoród- Gödöllő Erzsébet park mh. között a bal vágányon, mert kevés a felsővezeték feszültség. Most, hogy "le van kötve" Mogyoród - Ganz között a bal vágány a jobb vágányon egészen meglepően jó a vontatási feszültség.
Érdekes a kép. Ezt még nem láttam. Jól átalakul akkor ott minden. Lakótelep vagy lakópark? Egyik barátom, aki egy lakberendezési újságnál dolgozik, azt mondta, hogy ezek az új lakóparkok semmiben nem különböznek a régebbi lakótelepektől... Ez viszont szerintem már egy másik topic témája. Ha van új infó, akkor röviden visszatérhetünk rá.
Mellesleg a fa a hibás, mert szegény illetékes ember kijelőlte, hogy hol legyen az utastájékoztató, szegény szerelők kemény munkával lerakták, és az a szemét fa egy éjszaka alatt sunyi módon kinőtt oda.
Ahogy láttam, jelenleg éppen a Kvassay utat szélesítik ki a közvágóhídi kereszteződéshez igazodva. A Nagyvásártelepet pedig már egyenlővé tették a földdel, ott vmi központ fog épülni (kulturális, iroda, vagy ami iylenkor szokott lenni).
Hol van pontosan a gödöllői vonalon a "247+30 szelvénynél levő híd", amelyet a hét végén elbontottak, és miért kellett elbontani?
Az ennél pontosabbant hogy érted? Tölgyes imh. után gödöllő felé a jobbos ív végénél. Romos állapotban volt, és a vadállatok kivételével talán egy-két fotós és motoros ha használta. Kocsival nem volt megközelíthető a dzsungel miatt + a felsősőknek is csak gondot okozott.
Jelenleg nincs sehol vágánykapcsolat, ugyanis a közvágóhídi leágazásnál felszedtek pár méter sínt (gondolom a szennyvíztisztító és tartozékai miatt). Pár héten belül elkészülhet a szabadkikötő felé a leágazás. De h ennek bármi köze is lenne az 5ös metróhoz, hát nem hiszem. Csupán az lehet a háttérben, h a ferencvárosi fejlesztéseknek útban van a jelenlegi töltés, és hát nem nagyon van más lehetőség egy MÁV-kapcsolatra.
Lehet, hogy már fel akartam tenni, de itt az alkalom, hogy mit akarnak csinálni a Közvágóhíd mögött, ahol régen a Nagyvásártelep volt villamosfordulóval és egyebekkel. A Csepeli HÉV leágazó vágánya megmarad vagy pedig tényleg a Gubacsi hídon zajlik majd a jövőben "az 5-ös metro előkészítése". Komolyra fordítva, jelenleg hogy jut el egy szerelvény Csepel-Szent Imre térről mondjuk Szentendrére? Hol vannak az összekötő vágányok, illetve hol van erről elérhetőség esetleg a neten. Minden választ nagyon értékelek.
Nem tudtam dekódolni, hogy a topic-lakók közül kit tisztelhetek a vágányzári menetrendek tegnapi (most már tegnapelőtti) részemre történő e-mail küldésével kapcsolatban, de ezúton köszönöm neki! :-)
Tartok tőle, hogy a rángatásnak nem sok káros hatása van a pályára, bár semmi sem kizárt. :)
A 6 mozgás gondolom a koordináta-rendszer tengelyei mentén adódó három-három tengelyirányú mozgás, illetve ezek körüli forgás (és ezek kombinációja). - szerintem.
Figyeljetek nekem az tetszik, itt már mindenki kvalifikált túlképzett lesz, csak én érzem magam, úgy mint a gombnyomogató hülyegyerek, a 8 általános követelménnyel, meg a betanitot munkásokhoz sorolt munkakörrel.
Ha jól rémlik, s villámlik a forgalmistához Érettségi kell, a vezető jegyvizsgálóhoz is Érettségi, idegen nyelv ismeret, ezek után a motorászhoz 8 általános is elég.
Holott ,mindig azt mondják, oktaták hogy a motorász az utolsó láncszem.
Jah az utolsó láncszem lesz télleg mostmár, a többiek után kullog, persze a felelősége meg egyre csak nő ... a fizetése, meg na arról ne is beszéljünk..
Már értem miért keresünk ilyen jól, aki megnézzi mi kell?- a munkakörhöz (persze még életében nem látott HÉV szerelvényt), jah 8 általános, meg betanitott munkás lesz, bevallom én is igy fizetnék.
De aki már valaha is vezetett, annak kicsit megváltozik a véleménye ...
Én 2 csoportban, összesen 6 félére emlékszem, de sajnos nem tudom már felsorolni. Lényeg, hogy van egyenes mentén és (képzeletbeli) tengely körüli. Első csoportba tartozik pl. a rángatás, másodikba a bólintás.
És ahogy láttam, jelenleg nincs sehol MÁV-kapcsolat. Mondjuk az érdekes lesz, mikor a Szabadkikötő úton húzzák át a szerelvényeket szállításnál. :) Vagyis ismét fog járni HÉV a Gubacsi hídon. :D
Hát, három fajta káros mozgása lehet a járműnek a vasúti pályán (és ezek kombinációja): kígyózó, bólintó és támolygó (imbolygó) mozgás. Az első a pálya síkjában történik, a második arra berőlegesen, a harmadik pedig térben.
Egyik alkalommal azt is kifigyeltem, hogy egy helyen, ahol egyenetlen a sín, ott minden kocsi ugrik egyet, majd megy tovább. Igazi hernyómozgáshoz hasonlítható. Vagy valamilyen brazil szambatáncoséhoz.
Én Örs - Gödöllő vonalon vágyom nagyon egy M VIII mentre! 2 hete Szentendrén "csöpögő nyállal" jártam körül.
Gyerekkoromban Árpádföldön laktam, sokat használtam a HÉV -et. Ha volt rá lehetőségem, M VIII -cal eljöttem Cinkotáig és csak ott szálltam át a kéttengelyesre.
Bár, most már egy csömöri M-P-P-M-P-P-M szerelvényt is szívesen vennék. :-) Ahogy Repülőtér és Sashalom között a lógó kapaszkodók a plafont verték a rendőrség előtt, annyira szitált a jármű...halálfélelmes volt.
E hó 21-22-én (amikor Kerepes és Gödöllő között teljes vágányzár lesz) a vonatok Örs vezér tere és Kerepes között a normál, vasárnapi menetrend szerint közlekednek? Gondolok itt elsősorban az Örs vezér terei indulásokra...
Thewrewk = török (pl. Ponori-Thewrewk Aurél, csillagász)
Thököly = tököli
Weöres = vörös (Weöres Sándor, költő)
Zichy = zicsi
Ezeket szokták a leggyakrabban téveszteni. Van még pl. a Verebély, ez viszont nem egyértelmű. Van 'verebéj" ejtésű, lehet 'verebéji', és van 'verebéli' is; utóbbi pl. (kissé ON) Kandó Kálmán munkatársa volt; ilyenkor mostanában újra szokás a kiejtésre utaló, régies, Verebélÿ írásmód is.
Bocs mindenkitől, hogy miattunk késnek a gödöllői vonalon. Ma kaptam az infót, hogy főleg a reggeli csúcsban okoz nagy késéseket a hosszú munkaterület melletti lassú haladás. Igyekszünk... Civil
A mai nap eszembe jutott valami. Egyszer mintha kérdeztem volna itt az élőszavas, illetve a gépi úton történő utastájékoztatásról és nekem úgy rémlik, hogy anno valaki nekem válaszul írt egy olyat, talán Infós topicktárs volt, de nem emlékszem rá 100%-ig, hogy a szentendrei vonalon, ha beindul az új biztber a belső szakaszon, akkor Battyhány tér fejállomáson meg fog szűnni az élőszavas, tehát az FSZT álltal adott utastájékoztatás és valami hasonló, talán valamilyen számítógépen működő utastájékoztató lesz, az új biztber beindítása után, hasonló, mint amilyen Békásmegyeren vagy a nagyvasúton található. Utóbbira példa: Óbuda állomás.
De lehet, hogy már a hallásommal is gondok vannak, de mintha az új biztber beindulása óta, ami már kb. másfél hónapja működik, de javítsatok ki, ha tévednék, szóval azóta továbbra is, szerintem, élőszavas utastájékoztatás folyik!
Szóval csak ez ügyben érdeklődnék, hogy akkor ez most hogy is van, lesz majd valamikor, de még nem sikerült beüzemelni, vagy egyenlőre még várat magára a dolog!
A válaszotokat, mint mindig, most is, előre is köszönöm!
Én meg bocs, bogy egy kicsit OFFolok, de Batthyány neve sajnos tényleg [-nyi] vel ejtendő. Engem is nehezen lehetett meggyőzni. Pedig tényleg. És ilyen példa még a kevésbé közkeletű, de létező Polony név is, e. [polonyi].
A Beöthyben nem vagyok ilyen biztos, de az meg mintha [bőti] lenne, j nélkül. Ha mégsem, egy másik magyartanár kolléga kijavíthat! ;)) ON
Bocsi ha sértődés lett a "gyengén képzett" miatt de azt tudomásul kell venni, hogy a legtöbbünk annyit nyújt amennyit követelnek tőle! Nem minket, hanem a képzés minőségét kritizáltam-na ennek szintén nem örülnek- mellesleg, ha valamit nem használunk a megszerzett tudásból, abból ugye felejtünk? Miért is szűnik meg az ismeretbővítő oktatás? Lehet rajta vitatkozni mennyire volt hasznos -oktató függő-de ott legalább az események elemzéséből tanultunk. Ha úgy tetszik a más kárán!
"Beöthy utca (mindig úgy mondja a géphang, hogy böjti utca)"
Mert személynév, és úgy ejtik. Mint a Batthyány-t "battyányinak".
Azért ezzel vitatkoznék. A Batthyány [batthyányi]-ként való ejtése szvsz téves, de a társadalomban annyira elterjedt, hogy úgy sem lehetne rajta módosítani (ilyen pl. az unszimpatikus szó, ami szintén téves, de szinte kiírthatatlan). Az ok pedig sztem az, hogy eggyel több i hang hangzik el a végén, mint amennyi betűt leírunk. Az helyesen [batthyány tér] lenne kiejtve.
"Az pedig elgondolkoztató, hogy az új, szuper biz.beren a jelző meghaladása nem is látszott!"
Ha a szigetelt sínt nem haladta meg a jármű, egyik, szigetelt sines technikára épülő bizt. ber. sem venné észre. Ugyanez igaz a tengelyszámlálós foglaltságérzékelésre is. A telepítési előírások és a vasúti járműgépész mérnököknek adott lehetőségek eltérősége miatt előfordult eddig is és ez után is elő fog fordulni, hogy a foglaltságérzékelő elem nem pont akkor jelez foglaltságot, amikor a jármű orra a jelzőt meghaladja.
"Mint amikor légfék hibára hivatkozó kolléga meghaladta a megállóban a jelzőt- szerencse, hogy nem volt ott átjáró!"
Szerencse, hogy nem volt előtte egy vasrúdszállító kamion.
Szerencse, hogy nem volt előtte egy FKG-vel felbontott felépítmény.
Szerencse, hogy nem volt előtte babakocsiját toló anyuka.
Szerencse, hogy nem volt előtte másik vasúti jármű.
És ha lett volna ott egy átjáró? És ha lett volna ott egy non-permisszív jelző?
Az illegális átjáró is átjáró? Vagy az nem játszik?
Volt már ilyen eset, akkor egy felvételi épület bánta. Azt is túlélte a Hév, ezt is túl fogja szvsz.
"Más: üzemszerű, hogy a hívásfeloldó azelőtt vissza esik mielőtt a vonat meg haladná?"
Igen. Sőt: az is üzemszerű, ha a vonat szabad jelzésképpel halad ki az állomásközbe (első térközbe) és közben kint van a hívásfeloldó.
"Sorolhatnám még a problémákat de tény sokszor a szerencsén múlik, hogy nem következik be baleset!"
Hát ja. :(
"Kérdés: a romlást meddig lehet büntetlenül hagyni?"
Attól függ, hogy kinek az érdekeit sérti. Amíg a tiedet vagy az enyémet, addig bármeddig. Ha magasabb körökét sérti, akkor attól függ, hogy mennyire magasan vannak ezek a bizonyos körök.
"Amúgy a Szentendrei vonalon a legjobbak a körülmények...."
Tudom, nem nekem lett címezve a hsz, de ettől függetlenül nem (teljesen) értek vele egyet.
A pálya helyenként tényleg nagyon rossz állapotban van, viszont a belső szakasz részein nagyon szépen fel lett újítva, mostanában is javítgatták az átjárókat.
A bizt.ber. jó, bár mostanság vannak furcsaságok. (Ma du. Batthyányiról megint hívóval jártunk ki a 3.-ról, de az előtte, a 2. vágányról elmenő vonat szabad jelzés mellett távozott.)
A járműveket pedig nemrég még szépen javítgatták Szentendrén. Hogy most hogy haladnak, azt nem tudom.
-
Ismereteim szerint, ha a fékhiba után teljes fékpróbát tartanak, és akkor minden rendben van, akkor a vonat (csökkentett sebességgel?) mehet tovább. - Ez MÁVos, nem tudom, a BKV-nál hogy van.
A hívásfeloldót pedig kézzel is visszavehetik, függetlenül attól, hogy a szerelvény azt meghaladta-e, vagy sem.
"A közlekedés pedig biztonságos, félni nincs ok, még akkor sem ha néha megjelenik a Gubanc uraság."
T. Szentendre!
</P>
egyre rosszab műszaki állapotok - minden téren- /pálya, jármű, biz.ber/
rosszul fizetett, gyengén képzett, motiválatlan, fásult, gyakran betegen dolgozó, fáradt kollégák - ugye a napi munkád utáni délutáni vezetéskor vagy éjszakai szolgálatban teljesen friss vagy?
Sorolhatnám még a problémákat de tény sokszor a szerencsén múlik, hogy nem következik be baleset! Mint amikor légfék hibára hivatkozó kolléga meghaladta a megállóban a jelzőt- szerencse, hogy nem volt ott átjáró! Tény, hogy ez az úgynevezett légfékes meg álló ahol nem is lehet átjáró, de ugye légfékkel bárhol meg kellene tudni állni! Az pedig elgondolkoztató, hogy az új, szuper biz.beren a jelző meghaladása nem is látszott!
Ja hogyis volt, hogy a "fékhiba" után a vonat tovább közlekedett az utasítsok figyelmen kívül hagyásával?
Más: üzemszerű, hogy a hívásfeloldó azelőtt vissza esik mielőtt a vonat meg haladná? Tehát maradjunk annyiban: megpróbáljuk a biztonságos, menetrendszerű közlekedést fenn tartani ... a menetrend betartásáról inkább ne beszéljünk!
Kérdés: a romlást meddig lehet büntetlenül hagyni? Amúgy a Szentendrei vonalon a legjobbak a körülmények....
Ne legyenek illúzióid, a rövid tengelytáv, a szar pálya miatt gyorsnak tűnik! (V.max. 60km/h :)) De komolyra fordítva a szót, a belső szakaszon a a sok kapubejáró miatt lassú, a többi helyen meg a "lopás" (2600 csavar), és a rettenetes pályaállapotok miatt lassú. A nullás előtti "hármasugrató" (Vmax=30km/h) már bő 20éve olyan, néha aláverték, és ennyi. Nagy szerencsénkre a MÁV-os pályások raktak STRAIL átjárókat, (Végre...!), normális munkamódszerekkel, nem úgy, mint a HÉV saját pályásai...a fél vonal tele van vízzsákkal, kirohadt keresztaljakkal, kivetődésekkel, stb. Pesterzsébeten meg ott rohad a beépíthető anyag....
Volt egy kifejezetten gyors szakasza Szigetszentmiklós, és dunaharaszti között. Ez is megszűnt, gondolom, az MVIII által ide már beírt síncsavarok kilopása miatt. Aztán ahol gyors volt még, az Dunaharaszti felső, és Milleniumtelep között, de oda is bekerült egy lassújel, az M0-ás híd közelébe. Aztán egy jó nagy részen lassult a forgalom a Hősök tere után is, a Soroksári úttal párhuzamos szakaszon.
A maradék szakaszon meg úgy ugrál a vonat, hogy érdemes elrebegni egy csendes imát, mielőtt felszállsz a hévre.
Ezt Szigethalomról Vágóhíd felé tapasztaltam. A másik irányt nem tudom, gondolom, az is hasonlóan jó állapotban van, én már nagyon régóta busszal járok.
Ha nem tűnik lassúnak, akkor biztos olvasol reggelente, vagy te vezeted. Pe-felső és Timót utca között mint a csiga, úgy megy. Amikor meg be kéne érni a Beöthy utca (mindig úgy mondja a géphang, hogy böjti utca) után Vágóhíd állomásra, akkor meg éppen meg kell állni a szembejövő HÉV miatt. Persze ugyanez Pesterzsébetről ki és be is így van. Sajnos ide tartozik az is, hogy a 3-as villamost sem bírják kivinni a HÉV-hez, mert 400 méter villamosvágány megépítéséhez is UNIÓ-s pénzek kellenek. Így a HÉV mint valami külön életet élő dolog létezik Dél-Pesten. Aztán Pesterzsébet után tényleg begyorsít, de a felüljáró után úgy ráz, hogy néha majd kiesek a székből. Pár milliót itt is el lehetne költeni egy kis vágányrekonstrukcióra.
Bocs mindenkitől, ha miattunk késik a gödöllői HÉV... De az átépítés után, ígérem suhanni fog... Már most is jó fotókat lehet készíteni esténként! Részletek: vasutepites.blog.hu Civil
Ha valaki hozzáértő olvassa,kérdezném,hogy Mogyoród-Ganz között át lett-e szakaszolva,vagy gépház ki van-e kapcsolva,mert a feszültség kb 550 volt körül van.
Valami illetékes kimehetne nézelődni a ráckevei HÉV-re is... Egy szánalom az egész, már nincs sehol gyors szakasz... Már a Soroksári út mentén is lassaújelek vannak, már Szigetszentmiklós, és Dunaharaszti között is lassú, mindenütt lassú... Nagyon komoly hiba hagyni így lerobbanni azt a vonalat, a benne rejlő lehetőségek ellenére.
"Vágányzár van!!!": jóvanna, ne kiabálj! A vágányzári menetrendhez képest volt gubanc, 20-25 perc késés vagy járatkimaradás. Az mondjuk más kérdés, hogy már talán egy héttel előre mondogatták a vonaton, hogy változni fog a menetrend, de azt az infot csak szombaton adták meg, hogy hétfőtől.
Vágányzár van!!! A válasz egyszerüsítve ennyi, és most 4 héten keresztül tessék ezt megszokni mert ez így is marad addig, amíg be nem fejeződik. Egyébként teljesen jogosan rátapintottál a lényegre, márpedig, hogy: Késett a vonat! Nem szeretném senkinek a munkáját becsmérelni, de egyenesen felháborító az ami egy ideje menetrend ügyben zajlik a gödöllői vonalon. Erre a vágányzárra létrehozott menetrend totál zagyvaság. Az egy dolog, hogy tarthatatlan. Az egy más dolog, hogy az utasok nem értik, de azért már legalább az a menetrend lehetne jól megszerkesztett, és valós adatokat tartalmazó, ami alapján a motorásznak vezetnie kellene. Plusz már mások egy párszor elmondták, (én eddig nem voltam köztük) de most én is azt mondom, ki kellene ám menni az illetékeseknek a vonalra körülnézni kicsit, ozt utánna tervezgetni. Hogy mért? Mert tartsd a normál menetidőt, ha 60 helyett 10-el mehetsz, pl. És akkor most még csak egy szakaszon van vágányzár. Mi lesz ha egyszerre kettőn? :) Nem kell sok ész a megválaszolásához.
No, akkor válaszolok is magamnak: valami gubanc volt tegnap: ma reggel együtt jöttünk és amikor 2-3 prces késéssel megjelent a vonat, más is felsójtott a megállóban, hogy ez semmi a tegnapihoz képest.
volt reggel gubanc a gödöllői vonalon, vagy fiókám egyszerűen lekésett egy vonatot? 6:55 -kor szállt volna fel Ilonatelepen arra, ami 6:22 -kor indult Gödöllőről.
Ha kihajolok az ablakon, akkor addig látom a jelzőt (ill. a jelzésképet), amíg el nem haladunk mellette, de mivel nem hajolok ki, ezért csak addig a két-három másodpercig látom, amíg a kocdsinak az a kb. 2 métere a jelző előtt van.
Ezt már a MÁV F1-éből vettem, csak, hogy "teljesen pontos" legyek.
Hidd el, kevésbé féltem magam, mint a járműveket, vagy a vezért, mert egy ütközés esetén ő kapja a nagyobbat - más kérdés, ha oldalról csattan be valami.
Oké, zárjuk le. Majd még egy videót mutatok, ahol egy - most már szokványos - dolog látható: Ha csak egy másodpercre is, de Békás kijárati jelzőjén egyszerre ég a vörös és a sárga, ill. a második sárga is "pislákolva" gyullad ki. Most töltöm fel a netre.
Kései a válasz, de: Akkor miért épp a legtrágyább ágyazatból szedték ki a csavarokat, egy lapból maximum kettőt (!), hogy azért tartson is valamit (négy csavaros a lap leerősítése), meg lakossági bejelentés alapján tettek bejelentést (ki a f*szom lát oda éjjel?) arról nem is beszélve, hogy jóval a "lopás" után lett feltárva az eset, azóta nem járt arra a pályabejáró? Vagy biztos a fákat nézegette a töltés mentén...kicsit fura, nem ?
"Nagy hibának tartom én is, hogy mondjuk egy 120-szal közlekedő vonatnál egy hívójelzés 5-6 perc késést jelent; ha felemelnék a sebességet mondjuk 30-ra vagy 40-re, akkor meg 2-3 perc volna csak."
Na ja. Asszem pallee vagy kod tudna mesélni, hogy mennyi is volt az annyi, amikor talán a szolnoki Tisza hidat újították fel, és 10-es lassújel volt kint. Nagyon látszódott, hogy ki közelíti alulról és ki felülről a küszöböt.. :((
"Egyébként tök következetlen az egész, a külön 20km/h csak bonyolítja az utasítást."
Azért a 15-öt igen necces lenne számjegyekkel jelezni. De nem értem, hogy a hívó miért nem lehet 20 és miért nem lehet olyan jelzési kép a fényjelzős világban Magyarországon, hogy "Szabad a behaladás foglalt vágányra.". Főleg ott jönne jól, ahol sok motorvonat van, és akkor is az egyesítések idején. - amilyen a Hév is, csak hogy ON is legyek. :)
Nagy hibának tartom én is, hogy mondjuk egy 120-szal közlekedő vonatnál egy hívójelzés 5-6 perc késést jelent; ha felemelnék a sebességet mondjuk 30-ra vagy 40-re, akkor meg 2-3 perc volna csak. Egyébként tök következetlen az egész, a külön 20km/h csak bonyolítja az utasítást.
1. Ezt láttam, az biztos. De hogy mi akart lenni, azt nem tudom.
2. Persze. Mert annak ugye 0 a valószínűsége, hogy elakad egy e-mail vagy SMS?
Ha Csillaghegyről haladunk Békásmegyer-Pünkösdfürdő felé, akkor az első útátjáró. (Ami nem 90°-ban, hanem kb. 50°-ban keresztezi az autóutat.)
3. Oké, ezt te biztos jobban tudod. GUBANC úrfi meglátogatott titeket is, ne csak Batthyányi szívjon-eset elképzelhetetlen?
4. Kösz szépen. (ld. alábbi hsz)
5. Ja, abszolút semmi, azt leszámítva, hogy ezen a vonalon utazom naponta, és az én biztonságom is függ a bizt.bertől. Meg hogy érdekel a technika is, meg maga a HÉV is, elvégre ez is vasút. Meg hogy rokonom is dolgozott az új bizt.ber építésénél.
(Itt mellékesen említem, hogy kicsit bánt ezen hozzá(m)szólásod, de kit érdekel?)
6. Ááá, fogalmam sincs. Sőt, a HÉVről sem hallottam soha életemben...
Az új F1 szerint a hívójelzés mint jelzéskép:
1 villogó fehér fény a "Megállj!" jelzés alatt:
A főjelző legfeljebb 15 km/h sebességgel meghaladható.
A hívójelzés által adott jelzési parancs érvényes mindaddig, amíg a járművezető Hívójelzés feloldása jelzéssel vagy más, főjelzővel adott jelzéssel újabb parancsot nem kap. Alkalmazható fény kijárati- bejárati- és fedezőjelzőkön. Rendkívüli esetekben hívójelző alkalmazható az alakjelzőkön is.
A hívójelző, mint "fizikai valójában létező dolog": Fény kijárati- bejárati- vagy fedezőjelzőn, a főlap alatt különállóan elhelyezett villogó fehér fény adására alkalmas optika. (Tolatásjelzővel egyesített főjelzőn az optika folyamatos fehér fény adására is képes.)
Igen, erre gondoltam én is, hogy az inkább egy "Szabad a tolatás" jelzés szeretett volna lenni, csak akadozott a jelfeladás. Bár ahhoz képest eléggé szabályos volt a felvillanás-kialvás. Nem keltette azt a "vibrálásérzetet", mint amikor vörösből vált pl. sárgára bármelyik jelző.
Ez. kb. 19:00-kor volt. Negyed nyolcra értem haza.
Ameddig láttam a jelzőt - kb 3 másodperc, amíg elhaladtunk mellette - addig először szabad volt, majd a főlap sötét, a hívó kigyulladt-kialut. Ezután már csak a környező hátak ablakain láttam, hogy mégegyet villant a hívó.
2.5.22. Hívójelzés ... Hívójelzés mellett a forgalmi utasításban szabályozott módon lehet közlekedni olyan sebességgel (legfeljebb 15 km/h), hogy a vonat a jelentkező akadály előtt megállítható legyen.
2.5.24. Szabad legfeljebb 20 km/h sebességgel. A következő jelzőn Megállj! jelzés várható. függőleges helyzetű sárga lámpasor a főlap alatt külön jelzőlapon és a főlapon kettő sárga fény, vagy sárga színű 2-es számkijelzés a főlap alatt külön jelzőlapon és a főlapon kettő sárga fény (38. ábra).
A nagy tesónál (Máv és a Gysev országos közforgalmú, magyarországi vonalain) csak időlegesen 15, az új jelzési utasítással a hívójelzés (és a sárga lámpasor) a limitet 20 km/h-ban határozza meg.
Na de kedves kolléga úr! Én nem is jártam az utóbbi időben Pesten. Ellenben a jövö héttől a Baross Gábor Oktatási központ egyik halgatója leszek, úgyhogy halál a forgalomra...
A pontosítás kedvéért: 19.30-kor már kitessékeltük az alagútból. Kikéne tíltani ezt a GUBANCot erről a vonalról. Hogy ennyi napot lábatlankodjon itt...
Na most sőtét főlap, de nem villogot (Békáson tolattak olyan tájban) Vagy volt ott vöröske és villogot. Remélem különben a járművezető nem haladta volna meg...
mire valók azok a szentendrei utvonalon felszeret, kosárplánkok (ferdén bár iylen játék asszem volta z aztékkoknál hogy falból kilogo lyukon kellet dobálozni) szoval mire valók? mért vannak ott mi lezs a hasznuk tudja valaki? előre is köszi
Ma du. és este GUBANC bácsi visszajött, biztosan itt felejtett valamit. Batthyányiról hívóval járt ki a vonat, és végig hívó mellett haladt el a Tímár utca előtti feloldóig. Onnantól Vmax, de Árpádhídnál leszálltam, dolgom volt. Most este hazafelé is lestem a jelzőket, szépen rendben is volt minden. Azt leszámítva, hogy Békás előtt, az első (Batthyányi felől) átjárónál a jelzőn a sötét főlap alatt a hívó villogott.
Ez volt "maga a GUBANC" mert ilyen jelzéskép tudtommal nem létezik.
Remélem még, így bő másfél óra után, találkozásunk óta a Batyin, jól emlékszem nicknevedre, ha mégsem, akkor elnézést kérek tőled, csak tudod nem minden nap szólítják le az embert vadidegen, BKV-s ruhába öltözött emberek, és meg kell mondjam neked kicsit meglepődtem.
Amúgy csak azért ültem le a gép elé és kezdtem el gépelni ide, hogy mégegyszer megköszönjem, hogy újabb topicktársal volt szerencsém személyesen is megismerkedni!
Bár nem sokan vannak előtted, összesen Infós topick kolléga előzött meg, de látod még így is bőven dobogós lettél!
Szóval, mégegyszer és utoljára örülök a személyes találkozásunknak.
Amúgy az alagútban, Margit híd mh. előtt megállásra kényszerültünk és kis pihenő után, onnan is hívó jelzéssel idultunk tovább és így jártunk be a mh.-re!
S végül egy kérdés: ha jól emlékszem, akkor a MÁV-os forgalmi utasítás, hívó jelzés esetére, maximum 15 km/h-ás tovább engedélyezett sebességet ír elő!
Ugyanez a sebesség érvényes a HÉV-re is, mert sajnos HÉV-es utasítást még nem volt szerencsém a kezemben tartani!
Üdv! Jól éreztem, ha a csepelin a Lágymányosi híd és a Szabadkikötő mh-k közé került egy lassújel? Látni nem láttam, mert sötét volt már, de sztem olyan 50es lehet.
De mivel még csak erős sejtéseink vannak arról, hogy ez a GUBANC gyerek mit, hogyan kavart össze, ezért majd csak a tudományosan megalapoztt tények feltárása után tudunk (?) érdemben bármit is elhallgatni!
Tegnap délután valami gubanc volt a szentendrei vonalon. Aquincumról mentem Békásmegyerre, Római fürdőig nem volt semmi probléma, pontos volt a vonat. Római fürdő és Csillaghegy között, a váltók előtti jelző vörös volt, álltunk is előtte 2-3 percet. Majd lassan (gondolom hívójelzés miatt) átgurultunk a váltókon, a Batyi felé menő szerelvény is hasonló tempóban haladt el mellettünk. Innentől úgy tűnt, hogy már gond nélkül tudunk tovább haladni, de a pünkösdfürdő utcai átjáró előtti jelzőnél megint megálltunk, itt már 6-7 percet álldogáltunk, majd lassan becsorogtunk Békásmegyerre, ahonnan +10 perccel indult Szentendrére.
5914-es hozzászólásban ott van rá a válaszom, szerintem elég jól értelmezhető. Nagyon értesíteni senkit nem lehetett, 6 kocsis vonatból leghátul voltunk, de ígérem - csak hogy a kedvedben járjak - legközelebb, ha HÉV-vel utazok, viszek magammal poroltót! Csak, hogy ne miattam égjen má' le...
jol sütött a nap:-D,habár volt egykis nézet eltérézünk Rooth kollégával egy idős asszonyal! Katonának nézett minket és azt monta ne tartsunk a hév mentén terpszemlét,hanem száljunk fel a kijelölt helyen a hévre x-) nagy volt x-)
Nem olyan vészes. Szépen letörölték a nyomokat, és kicserélték a búrákat. Szinte meg se karcolódott. A Citroen viszont elég szarul nézett ki...a hátsó kereket bepaszírozta a doblemezbe...
Számítottam tőled valami hasonlóan értelmes reakcióra, de nem gondoltam, hogy ilyen későn... Elmondanád, mi bajod van velem? Miért vált ki az összes ide intézett hozzászólásom belőled egy ilyen beböffentést?
A szentendrei HÉV-en a hétvégén miért csak Szentendre, és Békásmegyer között jártak a vonatok? Hol felsővezetéket szerelnek, hol biztosítóberendezést, most min dolgoztak éppen?
Csepelen is pótlás volt, kiszélesítették a peronokat a Szent Imre térnél, és a Karácsony Sándor utcánál, nagyon helyesen.
Ma a 2036-os sz. vonat Dunahídnál az átjáróban autót fogott, a hátulját kapta el, és kifordította a vágány mellé. Személyi sérülés nem történt, a motorkocsin a pályavilágítás és a zárfény búrái sérültek.
Jó, de most busz van. Két járat: HP mint hév-pótló Cinkotáig az 1. járat. Cinkotától H mint hév a 2. A kettő egymástól nagyjából független, különösen ha útfelújítanak, és a menetidő kalkulálhatatlan.
Nem a Hajdú csinálja a felújítást, hanem jászapátiak (nem is jászkisériek). A Szergej biztos nem jön, mivel sikerült ugyan megvásárolni a csődbement Hajdútól, fővizsga kell meg egyéb engedélyek. Az átépítésről részletesebben http://vasutepites.blog.hu Civil
Ha rendesen jár a hév akkor is ott áll az Örsön az utas, és a Csömöri nem száll fel a Gödöllői hévre, és ez forditva is igaz. Akkor a buszra miért száll fel? A cinkotai indulás most is meg volt hirdetve. Ha 10 percenként indul a busz akkor is kell várni Cinkotán. A hév nem fog 10 percenként menni.
Az utasok nyilván az Örsön felszállnak a csömörihez csatlakozóra is meg a gödöllőihez csatlakozóra is, mert miért ácsorognának ott. Ha meg 10 percenként jár, akkor kisebb probléma a csatlakozás, elegendő napközben meghirdetni a Cinkotai indulásait a héveknek. Ekkor kevesebbet kell várni, és jobban eloszlik a tömeg.
Alapvetően a hév-forgalommal nincs is bajom, inkább a buszos menetrenddel. Már sokadszorra...
Miért kellett volna 10 percenként indulnia buszoknak, amikor hétvégén a hév is csak 20 percenként indul az Örsről. Azért, hogy az utasok még többet tudjanak kiabálni, hogy miért nincs munden buszhoz csatlakozás? A csömöri hévhez meg elég egy csuklós busz is. Szombaton még mentesítő vonat is volt közlekedtetve Gödöllőre!! A HÉV forgalom mindent megtett ami részéről lehetséges volt!
A 44-es nem tudom mennyire volt üres az adott napon, este félúton volt az első és a második hév-pótló között. De mivel a "hálózat(vissza)fejlesztés" óta a járat eléggé tönkre lett téve, nem biztos hogy a hév-pótlást erre kell testáláni. (este 20:30-kor jöttem haza, akkor 44,276E és két hév-pótló indult egyszerre)
Egyébként nem igazán értem, hogy mivel indokolható, hogy a Csömöri-hévhez csak 1 busz-ment. (meg azt se, hogy miért nem 10 percenként ment inkább 1...)
Mi miatt is volt vágányzár? A Thököly úti átjáró átépítése miatt. Az még nem jutott eszébe senkinek, hogy ez talán része volt az útfelújításnak? Szvsz elég nagy b@romság lett volna előbb megjavítani a burkolatot, és aztán kicserélni a síneket. Amúgy a buszos része szerintem is siralmas volt. Én leginkább annak a hiányát éreztem, hogy nem volt megkülönböztetve, hogy melyik busznak melyik HÉV-hez kellene csatlakoznia. A szándék viszont benne volt mert a Gödöllőre menő hévekhez két busz indult, a csömörihez egy. Mondjuk elég nagy felelőtlenség volt azt hinni hogy majd a buszok a nappali forgalomban 18 perc alatt leérnek Cinkotára. A (28 már jobban stimmelt) Na de ez alapján nem lehet menetrendet készíteni, pláne nem úgy hogy a BKV egyik legpontosabb és a legkiszámíthatatlan közlekedési eszközét hangolják össze, mert mi is van a buszos menetrendek alján(?): "A városi közlekedés sajátosságai miatt a menetrendben néhány perces eltérések előfordulhatnak. " Semmi másról nem is volt szó. Hogy a HÉV nem várta meg a buszt? Na ezt nem hiszem. 10-12 perces késésekkel indultunk Cinkotáról csak azért mert a második busz nem jött be. Na most mi lett volna, ha 3 busz indult volna? És amúgy meg ki tudta, hogy az a busz mikor indult?! Az hogy Cinkota állomáson a harmadik vágányon állt egy szerelvény bezárt ajtókkal, az megint más, de a válasz nagyon egyszerű. Ahol az a szerelvény állt ott egyszer is nincs peron. Másodszor azért állt ott mert előtte ugyanarról a vágányról egy másik vonat indult és még nem járt előre. (Ami más kérdés kinek a hibája) Mégis kérdem én: Mért kellett mindenkinek a Hévpótlóra szállnia, és mért voltak üresek a 44-esek? Aki Csömörre ment annak mért kellett 30-40 percet várni a vonat inulásáig Cinkotán? (Pedig a csömöri HÉV is bevárta a hozzá csatlakozó egy szem buszt) A válaszok nem nehezek, de egyben arra is válaszok mért is volt olyan szörnyű (hozzáteszem csak napközben) az egész hévpótlás. Egy szó mint száz nem mindenért a BKV a felelős. (pedig én aztán nem védem) Másrészről mindenki nyugodjon meg, fújja ki magát, mert egy hét múlva ismét vágányzár. Bár talán ez a belső szakaszosokat nem fogja annyira érinteni. És egy jó hír az őrülteknek: Jön a Szergej! (aki többet tud az szóljon nekem is)
Ha jól láttam, akkor Soroksáron a Hősök terén felújították az útátjáró egyik felét a hétvégén. Reményeim szerint a másik fele is új burkolatot fog kapni, talán a jövő héten? Van bővebb információtok?
Természetes, hogy nekem sem a HÉVvel van bajom (különben nem lennék itt) hanem a (pótló)buszokkal és a nevetségesen nagy autóforgalommal.
BEBIZONYÍTOTTUK, HOGY A HÉV PÓTOLHATATLAN!
:-)
Az indulatokért pedig elnézést kérek...
(Ritkán fordul elő, hogy ennyire fel tudtak nyomni a közlekedéssel)
Szerintem több busz kellene mindenképpen, és az átszálló utast is tájékoztatni, hogy több busz jön, és nem 1-et kell belülről szétfeszíteni 300 emberrel...
"A vágányzár nem akkor van,amikor neked a legkényelmesebb,ezt engedélyeztetni kell,és gondolom nem volt betervezve,hogy az útépítés miatt gyalázatos lesz a közlekedés."
Speciel az útépítés már fél éve be van tervezve...
"Tájékoztatlak,hogy a hétvégi menetrendben 20 percenként közlekednek csak a Hévek..."
Mondjuk én sem értem, hogy miért 20 percenként 2 busz megy, miért nem 10 percenként egy...
Én úgy gondolom, mint régebben elég sokáig ezt is gyakorló forgalmi "mániákus", hogy az írásoddal ellentétben "M41 2143"-nak ( az indulatait nem figyelembe véve) néhány dologban teljesen igaza van! Mert mi is történik ( történt?) egy buszos vágányzár megtervezésekor?? A kiesett szakasz pótlásának valamennyi lehetőségét figyelembe véve kellene (kellett) megszervezni a buszok és a vonatok csatlakozásának zökkenőmentes megoldását!!! Olvass el néhány évvel ezelőtti Vágányzári Végrahajtási Utasításokat, meg fogod találni bennük az következőhöz nagyon hasonlító mondatot: " a vonatok és a buszok csatlakozását minden esetben biztosítani kell!!" Ugye láttál már ilyen mondatot! Abban teljesen igazad van, hogy Őrsről általában vonat indulási időben indulnak ilyenkor a buszok, de ez sem szentírás! Volt már több olyan vágányzár, amikor mentrendtől függetlenül ( egyébként pontosan a Veress Péter út reggeli csúcsforgalmára apellálva) ütemesen, néhány percenként indultak a buszok folyamatosan! Természetesen ilyenkor a Végrehajtási Utasításban a fenti mondat értelemszerűen nem szerepelhetett! De azt azért hozzátenném, hogy a Cinkotai diszpécser ilyenkor az út mellett töltötte a szolgálatát, mert a Cinkota-alsót elhagyó és a kanyarból kibukó autóbuszt akkor is meg kellett várni! Hozzátenném, hogy Őrs és Cinkota között kikapcoltattunk minden lámpás kereszteződést, hogy az autóbuszokat az se hátráltassa! Mit is akarok ezzel mondani? Azt, hogy akkor az is az utas volt a "célpont" a "lényeg", persze ésszerű határok között megtervezett lehetőségekkel!!! "M41 2143"-nak igaza van abban, hogy a vonatról leszálló utasoknak JOGUK van azonnal megfelelő számú autóbuszra szállni!! Ha ezt nem sikerül szervezéssel elérni, akkor ott valami homok került a gépezetbe! Minden adat, és tapasztalat előzetesen rendelkezésre áll ahhoz, hogy az ilyen csatlakozás biztosított legyen!!!! Kérlek szépen, ne told el magunkról a felelősséget! Igaz, hogy az utóbbi időkben beleszólnak olyanok is a tervezésbe, akik nem igazán értenek hozzá, DE OTT VANNAK A VONALON DOLGOZÓ "VEZETŐK", AKIKNEK KUTYA KÖTELESSÉGÜK A TAPASZTALATAIKRA ÉS A KORÁBBI SIKERES MEGOLDÁSOKRA NYOMATÉKOSAN FELHÍVNI A FIGYELMET, ha másért nem, hát azért, hogy később, a panaszok során senki ne bánthassa őket a szakmaiatlanság miatt!! Persze akkor még nem beszéltem az ilyenkor elvárható és "szokásos"? utastájékoztatásról, amely korábban nem csak a "tacepaók" kiragasztásából állt, hanem hangosbemondóval felszerelt, vagy anélkül kiabáló munkatársaink minden "sarkon" ott voltak és "terelték" a tájékozatlan utasokat a végcéljuk felé!!! Nagyon nagy meló a forgalomnak egy ilyen vágányzár gondmentes lebonyolítása!!!! Aki még nem csinálta, nem tudhatja, ezért nem érheti bántó szó!!!!Te már csináltad, Te tudod, hogy ki kell k.pnöd a lelkedet is ilyenkor egy köszönömért, egy mosolyért és nagyokat nyelve el kel tűrni az indokolatlan szidást is!!! Mert szolgáltatsz!!! Ez benne van a pakliban!!! Úgy gondolom, a válaszodban Te is felvetted a kesztyűt, szinte ugyanolyan indulatosan válaszoltál, mint ahogyan "M41 2143" felvetette a vélt, vagy valós sérelmeit! Szó nincs itt a HÉV megbántásáról!!! Ha valaki haragos a hév miatt, - vérmérsékletétől függően - azt is a HÉV-ért teszi, mert szereti!!!!!! Hát ennyit erről!!! Nem okoskodásnak szántam, ha úgy látszik, akkor vegyétek úgy, hogy meg sem szólaltam!!! Most aztán közösen szidhattok!!! off
Bocs, de szerintem nem a pálya állapota alapján dolgoznak a tolvajok. Pl. szép zöld erdőben, ahol a vonat is csak naponta kétszer kurjongat a pálya állapotától függetlenül hamarabb megjön a kedve az embernek egy kis vasgyűjtéshez...
Mit tehet a pályamester? Üsse az asztalt, hogy adjanak pénzt az említett keresztaljak kicseréléséhez. Ki van rohadva a tipli, a csavarokat szinte kihúzták....erzsébeten meg ott egy valag keresztalj...
Ami történt, szomorú...remélem, a rendőrség intézkedik (bár semmi se lesz belőle..). Az itt a fő baj, hogy ilyen genny emberek miatt legközelebb siklik a vonat, és rosszabb esetben leborul a töltésről...
No, úgy látszik, senki nem szól hozzá a csavarlopáshoz...pedig eléggé bosszantó, hogy ilyen megtörténik, a kedves pályamester és a HÉV igazgatóság tehetne valamit...de hát Ráckeve porig le van szarva.
Sajnos divattá vált, hogy a félművelt outsiderek a rendkívül megalapozott véleményüket az internet homályában nagy magabiztossággal adják elő. Azért, mert valaki tudja, hogy milyen pályaszámú vonatok járnak a vonalon, nem következik, hogy a kisujjában van a forgalomszervezés. Sőt, akinek ez az egész a szívügye, még jobban átérezhetné a nehézségeket, ahelyett, hogy kioktatná és becsmérelné a dolgozókat.
"Ha valakit érdekel akkor most elmondom a véleményemet a cinkotai HÉVpótlásról"
Ez ebben a formábal szvsz senkit sem érdekel.
Ezt úgy írtad le,mintha minden a Hévesek hibája lenne.Na persze,az utat is mi bontottuk fel.
A vágányzár nem akkor van,amikor neked a legkényelmesebb,ezt engedélyeztetni kell,és gondolom nem volt betervezve,hogy az útépítés miatt gyalázatos lesz a közlekedés.
Örsön 10 percet vártákl az indulásra???Úristen!Hogy bírtad ezt kivárni?
Tájékoztatlak,hogy a hétvégi menetrendben 20 percenként közlekednek csak a Hévek...
És az utolsó,amit hozzáfűznék:ez úgy tudom ' HÉV mániások ' topicja,nem ' Szidjuk még többet a Bkv-t ' topic.
Legközelebb mielőtt rábuksz a netre,inkább ülj le,számolj el tízig,vagy igyál egy kávét és relaxálj.:)
A Szentendrei vonalon valami új utastájékoztató rendszer lesz. Már felállították az oszlopokat meg a keretet de még nincs benne a berendezés. Remélem jobb lesz mint az elöző!!!
A biztber megbizható, nagyobb gond nem szokott lenni vele...
Tegnap volt egy rendszerleállás, de a gyorskezű forgalmista és diszpécser párosnak sikerült pár perc alatt kikezelni a kezelési körzetet. Ilyenkor biztonsági okokból a sorompót sötétre kapcsolja (a fehéreket), a vörös sorompókon meg 2 percig kint marad a vörös (piros).
Az említett jelző meg valóban féktávolságnyira szokott szabadot adni, kivéve ha: - ellenkező, páratlan írányú vonat már zárta az útat vagy - visszakövetéssel állt szabadra (tehát az azt megelöző jelzőn már szabad színkép volt) és lassan ért oda a vonat, - illetve, ha kézzel előre húzták a vágányútat, de ezt nem hiszem...
Ha valakit érdekel akkor most elmondom a véleményemet a cinkotai HÉVpótlásról:
#&°°˘^Ą?;~˘^°}*˘°#&{<>!!!!
Mi a szar folyik itt?
Eddig nagyjából normálisan meg tudták oldani!
Kezdjük azzal, hogy Cinkotán leszállok a HÉVről és átküldenek a parkolóhoz. Ennyi még rendben van, de a buszra "csak" 12 egész percet kellett várni, és 1darab szerencsétlen IK280-asra akart egy 3 kocsis vonat utasainak 90%-a felszállni. Aztán fél óra alatt, a vonathoz képest már 40 percnyi késéssel nagy nehezen elértünk az örsre, persze közben minden megállónál leszálltam, hogy aki el akarja hagyni azt a konzervet annak legaláb sikerüljön, visszaszállás után rámzáródik az ajtó, majdnem szétszakította a cipőmet, innen már nem is folytatom...
Aztán visszaút:
Örsön 10 perc várakozás az indulásra, a Kerepesi úton abban az aranyos dugóban 33perc alatt (!) jutottunk el RÁKOSFALVÁIG!!!! Onnan már nagyjából haladtunk , persze az útburkolat építése miatt hirtelen fékezések , bukkanók, anyázások után elértünk végre cinkotára, a csatlakozó gödöllői vonat persze nem várt meg. Gödöllő felirattal áll egy vonat az első vágányon zárt ajtókkal, majd arra felküldenek, aztán meg bemondják, hogy a vonat nem közlekedik. Leszállás után közlik, hogy mégis, és újabb 15 perc után végre elindul...
Ez egy kicsit siralmas volt! Azt se értem, hogy mér akkor van a vágányzár, amikor a verespeti utat is b@sztatják és tudják, hogy a pótlóbuszok sem tudnak közlekedi??????
Üdvözlet! Egyébként tegnap valami zavar is lehetett a bizberrrel, mert a sor a szentendrein, majdnem a Czetz János utcáig állt, onnan kb. fél óra alatt jutottam el autóval a szentendrei úti vasúti átjáróig. Volt hogy a sorompó 15 másodpercig villogott fehéren, és volt, hogy nem is váltott fehérre, henem felnyílt maradt piros, és utána már csukódótt is vissza. Közben figyeltem, hogy a vonatoknak is érdekesen adta a szabad jelzést. Ahogy Csillaghegyen a Békás felé haladó vonat megállt illetve még meg sem állt, a szentendrei úti vasúti átjáró előtti jelző már szabadot mutatott, pedig normál esetben nem így szokta (csak kb. féktávolságnyira vált szabadra). Később az útátjárók - csak a szentendrei útit és a csillaghegyit láttam - zavarba mentek (sötétek lettek), és egy vonat is megállt az útátjáró előtt. Aztán kis idő múlva gondolom valami hiba törléssel az egész újra lett indítva, és onnantól működött rendesen. Egyébként a hozzáértőktől kérdezném mennyire megbízható az új bizber? Szokott vele gond lenni?
Rákosfalvától csak a kiegészítő jegy adható ki pótdíj nélkül, ha van bérleted vagy vonaljegyed.
A többivel egyet értek. Sokkal utasbarátabb lenne, ha csak minimálisabb összegel kerülne többe a vonaton váltott jegy.
Mondjuk a cég állásponját is megértem valamilyen szinten. Ezen verzióhoz, hogy a vonaton lehessen jegyet váltani, függetlenül a felszállás helyétől, minden kocsiba jv. kellene. Ez pedig nagy költséget jelentene a vállalat részéről.
Mert ugye az utasokat sem kell félteni ha arról van szó, hogy bliceljenek. Tisztelet a kivételnek.
Azért írtam, hogy HA az Örsön szált fel akkor jogos volt :))
Az emberi oldalára. Rákosfalvától kiadható a jegy ugyebár. Sokan meg is teszik. A másik meg az, hogy kaller van, jegy van, pénz van. Akkor meg nem tökmind1 lenne, hogy a szerencsétlen utas kitől vesz jegyet? Amíg a cég nem teremti meg a szükséges feltételeket, hogy az utas az utazás megkezdése elött normlis körülmények között (bérletes szezonban az Örs pénztára nem az!) jegyet vegyen addig nem kéne ennyire ragaszkodni minden betűhöz. Bécsben még a holdkompra :) is lehet jegyet venni az automatából.
Pontosabban, ha olyan állomáson illetve megállóhelyen szálltál fel ahol működő jegypénztár van, vagy fszt teljesít szolgálatot - a leírt hozzászólásból ez utóbbi derül ki - csak érvényes jeggyel, bérlettel szabad a vonatra felszállni. Pesten belűl pedig ez valamennyi megállóra és állomásra igaz.
Nem köteles a jv. leszállítani, ha kifizeted a pótdíjat. Ennek elkerülése érdekében legközelebb kicsit korábban kell elindulni.
Az "emberileg" pedig... -hez hozzátéve. Anno mikor jv is voltam, volt, hogy a fent leírtak miatt kiadtam ajegyet az utasnak, és megbeszéltem vele, hogy honnan is kérte. Azután jött a fővizsgáló, és neki persze becsületesen bevallotta, hogy hol is zsállt fel. Neki a pótdíj miatt fájt a dolog, nekem meg a prémcsi megvonás miatt. Utána már kétszer meggondoltam, hogy eljátszam-e ezt legközelebb.
Tegnap reggel futottam a HÉVhez Épphogy elértem de szerencsére korán jött és várt.Jött a jegyvizsgáló kérte a jegyemet én montam ,hogy egy diákot kérek gödöllőigő erre aztmonta hogy a pénztárba kell megváltani, de mire odaérek a pénztrához a forgalmista már kint lesz és ha odamegyek hozzá hogy jegyet szeretnék akkor atmondja hogy a vonaton vegyem meg.Szóval ugyanott vagyok :-S és ezért késtem le a vonatomat és így pont hogy be tudtam érni 1.órára :-SS
jól tette a jegyvizsgáló hogy leszálított vagy hogyisvanez?
Na látod én is erről,ezzel kapcsolatban szerettelek volna megkeresni pár hónapja.
Most mindenki láthatja:VAN IGÉNY A HÉV MODELLEKRE (pláne HO-ban)!
Ha az öntőszerszám vagy bármi segédeszköz és anyag kibírja szóba jöhetne részemről egy kisszéria anyagi támogatása...
Fel kellene mérni a tényleges igényeket,költséget,ráfordított időt és elgondolkodni a dolgon.Ez persze nem utasítás,csak fogalmazzunk úgy,hogy hangosan gondolkodtam...
A most futó ráckevei hévet szeretném megvenni maket v model formaban. Tudja vki hol kaphatnek ilyet? Mi a tipusa ennek a hévnek? - modelboltban megkeérdezném ...
(És úgy, hogy a jármű (MX/A nagyegység) közvetlenül az útátjáró előtt áll, és tartósan 1 m/s2-tel gyorsít, amíg el nem éri a 60-at. Az oldóáramkör 2 sec alatt működik, az oldópont az átjárótól 4 méterre van.)
Tehát ez egy erősen alsó hangú érték, nyilván a gyakorlatban ennél csak több lehet.
"Most is van olyan sori ami 120 másodpercnél tovább van csukva."
sor a csillaghegyi postánál kezdődik. 2 percenként max. 1 percig lehet átjutni. Az egész fél kilométer nem tartottt tovább 10-15 percnél. Hűűűű.
2. verzió (hazafelé)
Pünkösdfürdő utca
A régi Szentendreiről nem tudok befordulni az útátjáróhoz, annyian állnak. A rövidke sor régi Békásmegyer állomásnál kezdődik, a buszok kerülgetnek mindenkit, anyáznak, stb. Olyan 3 perc piros után 1-2 percig éreztem a nyitott sorompót. Itt is kb. 10 percet ácsorogtam. A Szentendreire kikanyarodás előtt láttam, hogy megint csukódik a sorompó.
Szóval remek ez, meg minden, csak hát el kellene gondolkodni, hogy nem sok-e egy kicsit a zavartatás már most. Nem emlékszem pontosan, hogyan is szól a szabály különszintű megoldások kötelező alkalmazásáról?
A zavarfeloldás, amit hangsúlyoznak, az ugye 10 perces követésű egyvágányozást jelent; namost ez reggel nagyobb kárt okoz, mint hasznot. Amennyiben tényleg csak a késés behozására alkalmazzák a magasabb sebességet, akkor ismét hozzá kell nyúlni az utasítási környezethez (bevezetni mondjuk az alap- és legnagyobb sebesség fogalmát) vagy a menetrendi felülvezérlőre bízni a korábbi közlekedések kizárását (megbarackolva a nyomom-fékezek vezéreket normál üzemben) esetleg újra kitenni a normál üzemben alkalmazandó kikapcsolási táblát... lehetnek még ötletek, de ez így most nem annyira alkalmas.
Villanyszámla, elfüstölt motorok... ... igen és a 4 perces követéshez 20, a 3 perceshez meg 40 százalékkal több jvez. kell. Van ennyi? Vagy mindenkinek megbocsátunk és lesz?
Nos, nem tudom, tudjátok-e, de a ráckevei vonalon Dunaharaszti és Szigetszentmiklós között kb. a volt Délker raktártól a Duna-híd előtti ívig kedves megélhetésiek (akik elég gyakorlottak lehettek, talán célszerszámuk is volt) felszedték a síncsavarokat a keresztaljakból. Tegnap hajnal óta 20, ill. 10km-es sebességkorlátozás (ma már 30) lépett érvénybe. Na, erre varrjatok gombot.
Mivel minden nap Pomáz-Batthyányi (ha sitek, csak Mh) vonalat HÉVezem végig:
Reggel
- főjelző vörös (hisz ez az alapállása) vonat érkezése előtt (néha után) ugrik egy vagy két sárgára, majd meghaladás után visszaesik.
Délután
- vörös, a vonat megérkezésekor sárga, majd egy-két pillanat múlva a legtöbb jelző zöldre vált.
Amúgy ahol gyorsan lehet(ne) menni a külső szakaszokon, ott vagy kegyetlenül ráz, rángat, vagy iszonyatos csiga-lassújelek vannak.
Más: Ma az egyik kijárati jelző behalt (Ha jól tudom, Aq/4), ill. ami biztos, hogy az egyik vonat elhaladása után a pomázi átjáró fedezőjelzőjének előjelzője nem esett vissza, holott a fedező igen.
Arra gondoltam például, hogy egy esetleges zavar utáni rendeződésnél lehet, hogy jót tenne az a pár perc, nem feltétlenül menetrend szerinti forgalomban... Vagy késés esetén. Most meg ugye erre sincs lehetőség. A három perces elméleti követésnek sem menetrend szerinti formában van értelme, ha jól gondolom... vagy rosszul?
Amúgy van egy olyan érzésem, hogy ha a Szentendrei HÉV 30-cal menne, akkor sem lenne se több, se kevesebb utas. Nincs alternatívája.
Ha a belső szakaszon felemelnék a sebességet, akkor Ba-Bm között ez szvsz. kb. 2 percet jelentene... van ennek értelme? Kifelé meg mondjuk nagyvonalúan újabb 3 percet. Megéri? Mennyivel lesz több utas?
3 percet tudja ugyan, de ekkor, ilyen követés esetén legrosszabb esetben saját számításaim szerint közel annyi ideig van lezárva az útátjáró, mint nyitva, amit az autóstársak igencsak nehezményezhetnek Csillaghegy, Békásmegyer és Aquincum térségében (is). :-(
Ezért nem tartom valószínűnek, hogy négy percnél sűrűbb követés lesz. - persze ettől még bármi lehet! ;-)
Hohó, tudtam, hogy bele fogok futni ebbe az emelt sebességbe! :D Mindenkinek köszönöm a válaszokat, szóval a kettő közül a sűrűbb követés az megvalósulhat, az akár 70km/h-s száguldás meg a jövő homályába vész... (még jó, hogy ezzel is reklámozták az egész hadműveletet - persze tudom, hogy egyébként is szükség volt rá, csak hát mégis.) Amúgy az új bb. elméletileg milyen követési (3 perc?) és sebességi határokat szab?
Nos... A járatsűrűség, mint menetrend kérdése... És már megint előjön az infrastuktúra... Vagy kellő mennyiségű FSZT és újranyitott térközőrhelyek (Ganz és Kavicsbánya) Vagy zsír új új bizber legalább a balső szakaszra. Persze csak akkor, ha már csúcsra van járatva a jelenlegi kapacitás...
Van nekünk egy vasútról szóló törvényünk, és nincs hozzá sok erőm, hogy előtúrjam, hogy az mit is ír a korlátozottan közforgalmú/helyközi személyszállító vasutakról, azokra az általam írt meghatározások mennyire igazak. Ezért írtam, amit írtam. :)
Ha a Hév vasút, akkor az emelt sebesség a 120 és 160 km/h közötti tartományt, a nagy sebesség a 160 km/h - végtelen közötti tartományt jelöli. :)
De: a vonalon jelenleg túlnyomórészt előforduló MX/A motorvonatok hatóságilag engedélyezett legnagyobb sebessége 70 km/h, a legnagyobb alkalmazható sebesség a Hév hálózatokon pedig 60 km/h. A belső szakaszon a sűrű megállóhely-kiosztás (és másodlagosan a madzagvasút-felállás miatt) nincs értelme a legmagasabb alkalmazható sebességet feljebb pozitcionálni, olyan nagy megtakarítás nem jelentkezik. A külső szakaszon véleményem szerint azonban érdemes lenne elgondolkodni, hogy ahol lehet, ott 80 km/h-t ténylegesen, ahol pedig nincs vasúti átjáró, ott pedig 100 km/h-t kiépítési sebesség-szintet tudjon nyújtani az infrastuktúra, elvégre a jelenlegi járműpark előbb-utóbb cserére szorul.
Visszatérve a belső szakasz problematikájához, még egy gondolat: a jelenlegi utasításrendszer nem tud mit kezdeni a 60 km/h-nál üzemszerűen gyorsabban haladni akaró járművekkel, így azok módosításra szorulnak. És Isten malmai (is) lassan őrölnek.
A sűrűbb követés már csak menetrend kérdése. Amint lesz mindenből kellő mennyiség, biztos meglépik (motorvonat, járművezető, delej a drótban. - ilyenek).
Ha már ennél a témánál vagyunk, van valami tervezett időpont, amikortól az új biztosító berendezés pozitívumai a gyakorlatban is megmutatkoznak majd (a sokkal jobb zavarfeloldási képességek mellett természetesen)? Gondolok itt az emelt sebességre és a sűrűbb követésre.
Köszönöm a válaszokat és elnézést hogy nem tudom pontosan a szakszavakat, bár úgy látom tudtátok mire gondolok.
Azért (is)szünt meg a vörös mellett is meghaladható jellegszín alkalmazása, hogy a menetrendi felülvezérlőt ne kuszálja össze egy korábban közlekedő vonat...
Akkor ezekszerint a jelzőket a menetrend is befolyásolja?
vagy zöldet, vagy sárga-zöldet, vagy a szivárvány egyéb szineit. :)
Mivel elég sűrűn van útátjáró, normál menetrendi közlekedés mellett van olyan jelző amelyen megjelenik a zöld fény? Én ilyet ugyanis még nem láttam.
"Kérdésem az hogy miért lett ez így kialakítva, miért kell minden jelzőnek főjelzőnek lennie?"
Csak kiegészítésképpen hozzátenném, hogy a végig sárga árbocos önműködő térközjelző is főjelző (ahogy a nagy tesónál a végig fehér árbocos önműködő térközjelző is az).
Ha jól figyeltem meg a vonalon minden jelző főjelző, és alapállásuk vörös...
Ez így ebben a formában..., de amire gondolsz az igaz.
Ebből következik, hogy vagy vöröset, vagy sárgát (esetleg két sárgát) tudnak...
vagy zöldet, vagy sárga-zöldet, vagy a szivárvány egyéb szineit. :)
hogy közvetlenül a vonat előtt jelenik csak meg a szabad ...
Ilyen a sorompók előtt fordul elő.
A vonatok olyan távolságból zárják a sorit, hogy a kiürülési idő leteltekor még egy fékútnyira legyenek az útátjáró jelzőtől. Ha korábban zárnának a vonatok, akkor
megnőne a közút felé a zárvatartási idő.
minden jelzőnek főjelzőnek lennie...
Minden főjelző vörös-fehér árbócszinezésű.
Azért (is)szünt meg a vörös mellett is meghaladható jellegszín alkalmazása, hogy a menetrendi felülvezérlőt ne kuszálja össze egy korábban közlekedő vonat...
Honnan tudja a motorvonat vezetője, hogy az előző vonat vezetője esetleg térköz távolságra megy előtte...
Üdvözlet! A hét végén a szentendrei vonal körül jártam, és volna egy-két kérdésem a hozzáértőkhöz, az új biztosítóberendezéssel kapcsolatban. Ha jól figyeltem meg a vonalon minden jelző főjelző, és alapállásuk vörös. Ebből következik, hogy vagy vöröset, vagy sárgát (esetleg két sárgát) tudnak normál körülmények között jelezni. Ezenkívül több helyen láttam, hogy közvetlenül a vonat előtt jelenik csak meg a szabad áthaladást mutató jelzés. Kérdésem az hogy miért lett ez így kialakítva, miért kell minden jelzőnek főjelzőnek lennie? Honnan tudja a motorvonat vezetője, hogy az előző vonat vezetője esetleg térköz távolságra megy előtte. (Ha a jelzők közötti távot térköznek tekintjük.)
Ahá, akkor ezért sikerült egy buszvezető októberi beosztáspapírján a "kezdés helye" rovatban "Kerepes"-t látnom a minap teljesen véletlenül, utasként, a műszerfal jobb oldalán volt a papírja kiterítve, rá is csodálkoztam, hogy ez mi a manó. Ha jól rémlik, valami H64 volt (lesz) a viszonylatjelzése - ez nyilván a ForTe kódja...
Köszönöm, akkor ezek szerint a 21-22-i vágányzárkor lesz komoly esély BKV-buszokat látni/fotózni a külső szakaszokon! :-)
Most végre küldőm a Batthyány téri és az Aquincumi pultok utolsó óráiról készült képeket. Elnézést, de a képek minősége nem lett a legjobb és nincs is sok belőle, mert közben ugyebár munka volt... :-)) (ja és a képek magukért beszélnek.)
8:50 fele TVG-s sínszállítás volt Nagyiccéről. Nemtudom hogy annak a csepp kis kockavonatnak minek olyan hangos kürt , az ember meghallja a kürtjét vmi komoly MÁV-os gépre számit erre gyökkettővel elcsorog a szemed előtt :-SS
Fél évvel ezelőtt több motorkocsiban is volt, jelenleg nem tudom. Bár akkor néha használatba is került valamelyik egyszer-egyszer valamilyen különös véletlen folytán... ;)
Azért olyan sok sajna nem,utoljára pl a 918-ban láttam,mert véletlenül arrébbcsúszott a szalag és Gödöllő sebesvonatot irt ki :-))) De a többi kocsiba mind az új van :-(
Őszinte részvétem! Nálunk a járműfenntartásnál mindenki megdöbbent amikor megtudtuk a hírt. Itt mindenki szerette Őt, mindenki szeretett "Papival" dolgozni. Nyugodjék békében!
Schultz Papival az egyik legrégebbi motorvezetőt, a legjobb embert, a legjobb kollégát vesztettük el. Nem tudok olyan embert, akivel konfliktusa lett volna. Tényleg igaz a mondás: a legjobbak mennek el.
Sajnos ismét halottja van a ráckevei vonal kis közösségének!
Váratlanul 54 éves korában elment Shultz István ( a PAPA) motorvezető, aki egész életét a családján kívül, a vasútnak, a közösségnek, a jó munkának, a jó hangulatnak szentelte!!!! Temetéséről később intézkednek.
Isten veled Pista! Emlékedet örökre megőrizzük!!!!
Sziasztok! Pontosítsunk, mert ez így nem egészen helytálló! A valóság az, hogy 07:10 körül a ráckevei útátjáróban, a fénysorompó TILOS jelzése ellenére a 60 km/h-s sebességgel közlekedő vonat előtt kb. 20-30 méterrel a vágányra hajtott egy Lada Samara, ennek következtében összeütközött az érkező vonattal. A gk vezetője minden irányba nézett csak az érkető vonat felé nem!
"A vasútnál a balesetek meg előzése véget állitották ilyen hosszúra a várakozást "
Hát, nem egészen erről van szó. :-)
Illetve igen is, meg nem is.
Szóval azért "ilyen hosszú", hogy a vonat legkorábbi lehetséges odaérkezése előtt a leglassabb, leghosszabb közúti jármű is elhagyhassa a vasúti átjárót.
Ugyanazon elv szerint számolja az országos közforgalmú vasút és a helyiérdekű vasút is ezen időket. - ha jól tudom.
Sziasztok. A közlekedésben sok minde nem úgy müködik ahogy kellene, mert ez nem csak a hévnél van hanem a vasútnál is. Erre az esetre az alábbi példát mondanám. Lajosmizsei vonat indul Kökiről pl:15:50-kor a sorompó már 5 percel korábban vőrősen villog. A vasútnál a balesetek meg előzése véget állitották ilyen hosszúra a várakozást
Másik szempont viszont, hogy olyan legyen a jelzés, ami nem csábít szabálytalankodásra. Mire is célzok itt? Cinkota-alsóra. Lehet, hogy van értelme, oka annak, ahogy ott működik az útátjáró lámpa, de ezt megfejtenem nem sikerült. A helyzet az, hogy a Csömör felé menő vonat keresztezi a közutat és beáll a megállóba. A lámpa még vörösen villog. Az utasok leszállnak a megállóban. A lámpa még mindig vörös. Vonat továbbmegy, talán már a kanyarban is eltűnik, a peron már üres, amikor végre fehérre vált a lámpa. Nagyon sokszor ekkor már nincs kinek jelzést adnia, mert az autósok rég átmentek a pirosban, tudva, hogy a pálya egy vágányú, senki nem jöhet, amíg Csömörre nem ér a vonat.
Szvsz ha van oka ennek a hosszú, tilossal fedezett holtidőnek, azt jó lenne valahogy tudatni az autósokkal. Ha nincs oka, akkor meg adjon szabadot a vonat áthaladása után!
Nem állítólag hanem volt. 943-944 kontra BMW. A szerelvényen már nyoma sincs a, B'M's-ön annál inkább, de a lényeg hogy személyi sérülés nem volt, viszont utána a rendőrök a legkisebb szabálytalankodót is lekapcsolták:) (sokan voltak)
Találős kérdésnek akartam feltenni a következő képet, azzal a kérdéssel, hogy mi hiányzik róla.
Amúgy ha jól tudom éppen ma volt egy koccanásos baleset a Batsányi János út átjáróban. Szvsz ott pont nem sokat ér, hogy megszűntették a korlátozást, hisz a peron végén (elején) van az átjáró, ráadásul Kb. 20 km/h-val ment a vonat. (hansúlyozom, csak hallottam)
Ami már sokszor téma volt ezen a topicon, az most úgy látszik valóságot ölt a Gödöllői vonalon, ugyanis jó pár útátjáróról eltüntek a sebességkorlátozások. Az autósok és az emberek még szokják. Lehet mostantól megtanulják hogy a piros az tilos!:)
sziasztok! régen írtam ide... Azt akarom kérdezni, hogy ki hallott arról, hogy a 848-624-847-es kisegység nem fog járni többet? és ha igen miért? :( És a 958-679-957-es kisegység visszahozták Csepelre? választok előre is nagyon köszi!
Ma ismét szegényebb lett kis közösségünk. Utolsó útjára kísértük és eltemettük Ráckevén mintegy 150 gyászoló kíséretében, a tragikus hirtelenséggel elhunyt nagy tekintéjű idősebb Mayer Lászlő művezető kollégát. Rendes, jóindulatú, alapos tudású, szerény ember volt. Nekrológ helyett álljon itt az 1959-ben a BHÉV-hez való belépése alkalmából tett vasutas eskütétele szövege!
"Én Mayer László esküszöm, hogy a Magyar Népköztársasághoz és annak népéhez és Alkotmányához hű leszek. Az Alkotmányt és az alkotmányos jogszabályokat megtartom, a hivatali titkot megőrzöm, hivatali elöljáróimnak engedelmeskedem, hivatali kötelességeimet pontosan, lelkiismeretesen és a dolgozó nép érdekeinek szolgálatában teljesítem. Minden igyekezetemmel azon leszek, hogy hivatali működésemmel a Magyar Népköztársaság megerősödését, fejlődését előmozdítsam.
A vasútüzemi rendtartás által reám ruházott tennivalókban pontosan, odaadással járok el. A vasútüzem biztonsága és szabályszerűsége, nemkülönben a távíró és távbeszélő szolgálat szabályszerű működése érdekében minden lehetőt megteszek. Őrködni fogok afölött, hogy a szolgálati szabályokat és utasításokat mások is megtartsák.
A vasúti hadiforgalmat illetően az összes ügyeket és intézkedéseket, akár saját tapasztalataim, akár mások közlése folytán szereztem róluk tudomást, mindenkivel szemben titokban tartom és teljes erőmből meg fogom akadályozni, hogy arra nem hivatottak ezen ügyekről és intézkedésekről tudomást szerezhessenek. Ha pedig eskümet megszegem sújtson a Népköztársaság törvénye és dolgozó népünk megvetése"
Mayer Laci Bácsi ennek az eskünek a szellemében élt. Nyugodjék békében!
Én viszont, ezzel kapcsolatban, affelől szeretnék érdeklődni, hogy a belső szakaszon is lesz pótlás és, ha igen akkor mikor, netán az október 13.-ai - 14.-ei hétvége előtti vagy utáni hétvégén, vagy valamikor máskor?
Mert én az Óbuda újságban ezt a hétvégét olvastam! (Szept. 22.-23.)
Illetve, amit szintén olvastam az Óbuda újságban, hogy egy vágányozás is várható!
Ezzel kapcsolatban csak az érdekelne, ha lehet erről valamit tudni, hogy mikor és mely állomások között kell majd erre számítani!
Nah végre hogy visszajött 957-958! Ő ha jól emlékszem V3-as javítást kapott, mégis a kép alapján mintha kicseréltek volna rajta pár ablakot is! Na mindegy.
Erről jut eszembe ,hogy az elmult 2 hétben érdekes dolgokat tapasztaltam. Reggel mindig a 7:12 kor Aquincum-nál lévő szerelvénnyle szoktam menni ,tudom ,hogy az elötte menő 7:07 .kor van itt. De a héten többször előfordult ,hogy a 7:07 -es 7:09 vagy 10-kor volt itt. De a 7:12 -es még így is időben jött. Tényleg úgy nézett ki az egész ,hogy elment 1 HÉV és máris jött mögötte a másik. Azért örülnék egy kis süritésnek ...