Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Karburátor beállításához szolgál. Ez a gyertya változtatja az üvegfejben látható színét, attól függően hogy szegény vagy dús-e a benzin-levegő keverék. Csak a beállítás alatt használatos.
A "semmi komolyabb bajuk sem történt" kifejezés minden bizonnyal arra utalt, hogy 8 napon belül gyógyultak (ki tudja hányan közűlük)
A bennem rejlő végtelen rosszindulat azt is feltételezi, hogy a teherautó valamelyik korabeli hatalmi szervé lehetett és ezért bagatellizálták a történteket.
A teherautókon való csoportos személyszállítás hosszú időn keresztül általánosan alkalmazott volt. A végefelé a KRESZ már csak néhány szervnek engedte meg. Ez az 1978-as állapot:
A 60-as évek második felében a MÁV teherautóin rendszeresen végeztünk személyszállítást. Volt olyan hely, ahol összeácsoltak egy pad-csoportot és a munkakezdéskor azon ülve utaztak ki a pályamenti munkahelyre. Ott félrerakták, aztán a munkaidő végén újra felkerült a platóra, hogy a szálláshelyre visszatérjen a megfáradt munkaerő.
Tudom, más világ volt, de hogy 44 gyereket feldobálunk egy ponyvás teherautóra, hát... Tudom, más világ volt. Elnézve a képet azért tényleg csoda hogy nem lett bajuk, nem sétatempóban koccanhattak.
Kb. 1949.január és április között történt összeütközés a Budapest XIII., Csanády u - Pannónia u saroknál. A dátum azon alapul, hogy a képen látható autóbusz 1949. januártól viselte ezt a rendszámot és az alábbi újságcikk az Autó-motor c. újság 1949. április 15-i számában jelent meg.
A balesetről és következményeiről az alábbi képeket ismerem:
Ezzel a képpel kapcsolatban megjegyzem, hogy régebben - tévesen - 1956-osnak vélték, és így keringett az interneten. Ám addigra az autóbusz már selejtezve lett.
A Garant oldalán a feirat: "Menjetek haza, nincs vodka!".
A kép bal szélén látható egy Csepel teherautó, amelyik nem "a testvéri segítségnyújtás" céljából van ott, hanem annak a kevés Csepelnek az egyike, amely csehszlovák tulajdonú volt. Hasonlóképp a szintén brünni "dom potravin" előtt ácsorgóhoz. 273020
"a gyújtáskapcsoló pedig a P20-21-hez hasonlóan a bal vázcsőre került és víztől védett, különálló tokozást kapott. " Pontosítás: a P20-nak, a lámpafej bal oldalán volt a gyújtáskapcsolója, nem a vázon!
A képen egy P10 /gyártása: 1967-73/ látható (vagy esetleg egy P12 /gyártása: 1974-75/).
A jelentősebb módosítások a P12-őn a P10-hez képest (a Pannóni P12 felhasználói útmutató alapján):
-Az 1,5-2 LE teljesítménynövekedést a henger-dugattyú vezérlés módosításával érték el, teljesen új felépítésű a kipufogó-hangtompító dob is. -Az első és hátsó kerék csökkentett mérete javítja a motorkerékpár stabilitiását, fokozza a fordulékonyságot. -A hátsó rugóstag döntöttebb helyzetben került beépítésre, mely javította a hátsó rugózás karakterisztikáját. -Alacsonyabb lett a vezetési pozíció, ami jobb stabilitást biztosítot a Pannónia P12-nek. -A sebességmérő óra kikerült a fényszóróházból, a gyújtáskapcsoló pedig a P20-21-hez hasonlóan a bal vázcsőre került és víztől védett, különálló tokozást kapott.
A magasabb kormány,a kis külön oldaldoboz ,a légszűrő-akku doboz kialakitása szerintem P-10-re utal.A vezető lábfeje kitakarja az árulkodó gyújtás fedelet,meg az sem látszik,egy-illetve kettő gyertyapipa van-e rajta.
egy rokonnak volt ilyen gépje,feketében,OS 13-72? volt a rendszáma..
Kb. úgy, hogy emlékeim szerint a villamos fék utolsó fokozatán/fokozatain "egy pillanatra" megáll a villamos, de ha azonnal nem rögzítesz akkor "elgurul". Ezt a problémát megoldotta az átépített UV-k esetében a RET - villamos fék utolsó fokozatán automatikusan "bekapcsolt", menet 1-en oldott. 1986.júliusban a Queen budapesti koncertje napján vezettem utoljára az akkori 67-esen 3-as UV szerelvényt - 3872-????-3873 psz. (Zugló ksz.)
Egyébként nem akartalak megsérteni de a téma miatt ki fognak minket "útálni" innen.
Az UV-k nem légfékesek voltak és az Alkotás utcai megállóban elég nehezen lehetett rögzíteni.
Pont ezért kérdeztem azt, hogy csak villamosfékkel hogyan lehet lejtőn megállítani a villamost.
A rögzítést nem kérdeztem. Ha netán a elégtelen hatású kézifék miatt nemn maradt volna állva az UV, akkor segíthetett a sinfék. Nem?
----
Egyébként az összes közlekedő számára hasznos dolog a "partnerismeret". Vagyis annak tudása, hogy a másfajta járművek vezetőinek milyen lehetőségeik vannak és milyen korlátaik.
Azt hiszem OFF már a téma de talán ezt még leírhatom Neked:
Az 1000-esen ugyanolyan villamos és kézifék volt mint bármelyik egyéb légfékesen. A külömbség a többiekhez képes a villamos-biztonsági fék volt. Ez az irnyváltó-szabályzó "0" állásában a hegyi pályán történő megfutamodás esetén kapcsolt be és - ha jól emlékszem - 3 max. km/h sebességgel gurult a kocsi, hogy utólérhető és megállítható legyen. Volt egy időszak a '60-as évek környkén amikor néhány 2900-ra is szereltek fel ilyet. (Pótolni kellet egy ideig a vasvázasításon lévő 1000-eseket.)
Az UV-k nem légfékesek voltak és az Alkotás utcai megállóban elég nehezen lehetett rögzíteni.
Még annyit: a jármű megállítása és rögzítése két külön dolog. Ezt Neked mint busz vezetőnek tudni kell.
Sík pályán. De lejtőn hogy volt ez? Pl. UV-val az Alkotás utcában a Széll K tér felé menetben a Márvány u-i megállóban? Ott is képes volt a villamosfék megállítani?
Mert a hegyi vonalakon közlekedő 1000-eseken volt villamosfék és légfék is.
A KPST parkba vittek pár MAZ-t is. A videót láttam róluk mikor egy telephelyen a gazbol-bozótosbol szedik ki és trelerrel elviszik őket, cementes nyergest biztosan, a pótját nem tudom, meg talán platós is volt. Meg előtte is volt MAZ darujuk, az mozgóképes. Asszem Várpalotán van a park.
Hülyebiztos rugóerőtárolós fék-először a buszokon ,meg a Rába teherautókon volt ez a rendszer nagyobb számban-a Cs-566 nem tudom,hogyan volt,majd a Liazok,meg a Kamaz gépek is igy jöttek-de láttam ilyen Csepel 450 gépet is,meg Kraz 255 gépet is,de az átalakitás volt-a ferihehgyi reptérről kerűlt hozzánk anno egy ilyen gép,fehérre-homokszinre fényezve,az már át volt rakva minden kiegészitőjével egyetemben erre a modern rendszerre.. de eredetiben ilyent nem láttam.A négyes Ifa bowdenes kézifék rendszer volt ilyen rugóerő tárolós rendszerű-a bowdent,ha nem volt levegő,és mozgatni kellett a kocsit-szóval a bowdent egy csuklós mechanizmussal oldani lehetett-a rugóerőtároló feszitve volt,de a bowden lazitva lett,mozoghatott a gép,aztán,ha lett levegő,a rugóerőtároló-ha oldva volt a kézifék-visszament alapra,és ez az emlitett mechanizmus is visszament a helyére-és a következő légnyomás elmenetelkor már normálisan működött.
Érdekességként-a seregben a Dac 665t gépeken vot ilyen rugóerős fék-és bizony idő kellett,hogy feltermelve a levegőt,a fék kioldjon..bár közelebbről nem ismertem ezeket a román fékeket,de láttam a kollégák miket görcsöltek néha,hogy meglegyen a légnyomás-persze,ez békében nem lényeg,de ha gyorsan kell menekűlni pl,a Csepel levegő nélkűl is ment,ez a román csoda meg ott termelte a levegőt..hát nem egy gyors visszavonuló jármű volt..
Más kérdés,ami rendszámról is szól-emlékszik valaki,hogy a Volán cégeknek kiadott Zil-MMz 555 billencseknél rendszám szerint kb mikor volt a régi homlokfal-uj homlokfal váltása?Szerintem fekete YF-akármennyitől..
A "hülyebiztos" rugóerőtárolós kézifékek elterjedése előtt általános elvárás volt a gépkocsivezetőkkel szemben, hogy légfékes járművel csak a légtartályok feltöltése után szabad elindulni.
A közelmúltban olvastam a régi villamosokkal kapcsolatban a következőket. A légfékes villamosokon - a kezdetekben - a légsűrítő a jármű egyik tengelyéről kapta a meghajtást. Így hosszabb várakozás utáni elinduláskor - a légtartály feltöltődéséig - csak a kézifékre lehetett számítani.
Még annyit,hogy volt az ismeretségemben egy ilyen nyerges mixer Maz,amiben nyolchengeres,tehát nagyobb motor volt,mint a többiben-nem ment jobban vele végre,viszont amit ment,azt hegynek völgynek tudta..és nem volt szorzós a váltója,csak sima ötfokozatú..aztán emlékeim szerint a tengizi épitkezésre kerűlt ki ez a gép..
Akkoriban nem volt általános,hogy a teherautókon olyan fék van,ami léghiány esetén befog..sem a Csepel 344-346,sem a Zil 157-130-131,sem az Ural 375,sem a Tatra 111-141-138-148-813,sem a Skoda 706,Rt,Mt nem rendelkezett ilyennel.Sőt,még az sem volt általános,hogy két fékkörös legyen..
Kézifék az valami módon a hajtás rendszerre fogott rá,kivéve Cs 344,meg a Skoda ,mert ott a fékkulcs mozgatásra,ha jól emlékszem.
Nevezett Maz tipusnál a hátsó hid kúpkerekének behajtására szerelt mechanikus dobfék volt a kézifék-egy ajtókilincs szerű kihuzható kar kapcsolta a fűlkében a rögzitőféket..
Nézni kellett a légnyomás mérő órát-azt ha van elég nyomás,akkor mehetűnk..ha nincs,akkor is,de ha meg kell állni...
Ezek a Maz-gépek adták az ÉPFU-s kocsik többségét-olcsók voltak,sok volt belőlük,ridegtartásra alkalmasak voltak,a mostoha kezelési és fentartási viszonyokat jobban birták,mint a sikergép Skoda teherautók..az épfus viszonyok meg pont ilyenek voltak-épitkezések,bányák mocska,pora,primitiv sofőrök,semmi tervszerű javitás,télen hideg,nyáron meleg környezet,végletekig hajszolt járművek..és mentek velük-falelem szállitó,mixeres,poranyag szállitó,darus,platós,és mindenhol ott lévő tengernyi billencs..és vittek mindent velük,amit kellett vinni..
Amig nem volt nagy sár,csúszós út,elég jól elboldogultak,olyan max 90 volt a végsebességük,terhelést is jól birták,de persze a kamion üzemre nem voltak ideálisak,inkább rövid helyi fuvarokra voltak alkalmasabbak..cementszállitó félpóttal hordott ismerősöm cementet ugynevezett cementdepóból a felhasználó betongyárakba..szinte végig az uton padlóig nyomott gázzal ment,mert fuvarpénzt is kaptak..és ha volt benne viz,meg olaj,az a gépcsoda a világból kiment a maga durungsága ellenére is..
Főleg a hetvenes évek elején-közepén volt "tele" velük a város (nyergessel), amikor a panel-lakótelepek épültek. A vontatmányon "A"-alakban felrakott falelemeket cipelték szinte konvojban.
Taszáron üzemanyagszállítók voltak Maz-ok. Mindig volt valami velük. Mivel nem volt rajtuk olyan kézifék,ami megakadályozza az elindulást,amíg nem termelik fel a levegőt, így riadónál szépen össze is tolta a sort az utolsó,mert elindult fék nélkül. Reggel az ügyeletes tiszt ezzel fogadta a kapuban a főnököt.Nem volt őszinte a mosolya.Máskor meg félig tele tartállyal rallyezott a kopasz és persze meglöttyent a cucc a kanyarban,fel is borult vele annak rendje-módja szerint.
Máskor egy rovancsnál kiderült,hogy az összesből kilopták az olajemelőt.Persze ez is eljutott a parancsnokig,láttam rajta,hogy baromi ideges miatta. Azóta sem értem,hogy a fenébe jutott odáig az ügy,hogy őt b&sztassák vele,ez sokkal alsóbb szinten el tudták volna sikálni.Megkértem édesapámat,hogy szerezzen már pár darabot a vastelepről,csak darabra legyen meg. ,Hétvégi eltávról visszamenet bevittem őket, beraktam a Lada csomagtartójába és reggel,mikor mentem a főnökért ,akkor megmutattam neki,hogy olajemelő ügy pipa.
Jó ,tudom! De ott pedálozott az ember,ahol kellett....:-))))))))))))
De 2,5 évig voltam a KPM-BM egyik összekötő tisztje.
Itt a "tiszt" egy jelző, mely tisztviselőt jelent.
Ez ügyben csak pár feladatom volt.
Egyik az elég látványos volt.
Ha előveszel a '70-es évekből újságokat (nem sok volt) akkor találsz benne tavasszal és ősszel egy majdnem szó szerint megegyező cikket.
Ezt lehozták akkor a napilapok és a megyei lapok.
Valahogy így szólt : ..Fokozott közúti ellenőrzés tartanak az országban.
vagy :.....................Jövő két héten fokozott közúti................
stb.
Ez a civileknek azt jelentette, hogy rendőröket sűrűbben látják majd az utakon.
De nem erről szólt.
Ez csak mellékszál volt, bár a rendőr egyenruha elég látványos az út szélén.
Előre dolgoztunk jó két hónapot.
Tervek.
Egyeztetések.
Stb.
Ezt a Fokozott Közúti Ellenőrzést hívta a szakma = Resszkessssetek egerek fedőnévvel.
(Szuhay Balázs színművész macska szinkron hangja után a FOXI-MAXI gyermek rajzfilmből)
Majd a meghírdetett időpontra összeállt "a" csapat.
Igen sok rendőr.
Az összes KPM-es közúti ellenőr.
A VOLÁN ellenőrei.
A BSzV ellenőrei.
Közúti Igazgatóságok.
Munkásőrség.
Néha határőrök.
Sok-sok önkéntes rendőr.
Meg még aki nem jut most eszembe.
Majd FOMA olvtárs segít ki volt még ott.
Egy megyére két nap jutott.
Akkor az adott két napon, mondjuk legyen a példánk most Baranya megye, odament az összes Baranya, Tolna, Somogy megyei felsorolt, plusz az országosból páran, stb.
És megkezdődött a műsor.
Mert tényleg az volt.
Az is volt.
TV Híradóval, újságírókkal, stb.
Mondhatom csúnyán?
Abban a két napban ha egy hivatásos sofőr szellentett egy hangosabbat Szigetváron még arról is tudtunk Budapesten a törzsben.
Most nem részletezném mert az 5 ilyen (2,5 év alatt) esemény sor alatt, számtalan sztori képződött.
Nos ehhez a törzsi összekötő munkához adott a rendőrség egy szép, új LADA-t (Zsigulit) mely a
RA 40-00 rendszámot viselte.
Felesleges volt.
Nekünk a KPM-nél voltak saját kocsijaink.
Az autó a két évben míg nálam volt alig ment valamennyit.
Majd végig a KPM által bérelt egyik fedett garázsban a Király utca elején állt.
Csak abban az évi 2x kb. 3-4 hétben használtam évente.
Nem személyre kiadott kocsi volt.
A beosztáshoz tartozott.
Utódom még használta.
Azután láttam párszor a IX.kerület Nádasdy utcai rendőrségnél.
Igen, köszönöm, a háttérben az épület gyanús volt elsőre is. Azóta kiderült, hogy a taxi a Tavasz utcában áll, az Árpád (Sztálin) híd lehajtója mellett...
Orosz mintára, a milicionyér is abban szokott sétálgatni, csak itt nincs akkora hó meg sár. A műbőr fakabátjuk se volt túl kényelmes viselet, télen megkeményedett. (Mondjuk, szakadtabb városi területeken több földút volt, mint manapság.)
Volt egy biztonsági őr ismerősöm, nekik a cég ruhapénzt adott, és tereptarka volt az előírás, akkor még csak a zöld dzsungelcsíkos fajta volt kapható. Mindezt egy gyár telephelyén, ahol minden szürke aszfalt volt, beton, raklapok meg göngyölegek. Még a régi munkásőr egyenruha is használhatóbb lett volna.
Orosz tank fotóján láttam valamikor utcaiharc-kamuflázst, többféle szürke, szürkéskék és barna árnyalatokból, pixel mintázattal, de mostani fotókon, mintha nem látnék egyet se.
Itt van a szomszédja - háttérben egy csinos halottaskocsival.
(mindkét kép vótmán)
Mennyire volt célszerű a személygépkocsis rendőrjárőrök csizmaviselete? Kb. annyira, mint a városokban, vagy a televízió képernyőjén napjainkban megjelenő katonák tereptarka hacukája?
Ezek a képek kb. 90 évvel ezelőttiek tehát nehéz az összehasonlítás a mai helyszínnel - már ha valóban azonos helyen vannak?!
Sajnos most sem vagyok teljesen biztos benne, bár a két épület nekem továbbra is nagyon hasonló. Természetesen figyelembe véve a kb. 90 év által indokolt - átépítés és a környezet - változásokat is.
Hát, mindig csodálkozom, hogy itt néhányan olyan rendszámokat ki tudnak olvasni, hogy én a táblán kívül egyebet nem látok, de ez az lesz. A fizetős Arcanumban is szerepel a vendéglő, ahol áll (ezért csak ennyit tudtam elolvasni): Budapesti Hírlap, 1928.: "Laczuska Titusz vendéglője Nógrádverőcén a vasútállomástól 2 perc. A környék legolcsóbb és legelismertebb magyar konyhája."
És ott van még Nysanál a hátsó ajtó kérdése is, a linkelt oldalon talán csak egy helyen említi (futólag néztem csak át) a nagy egyszárnyas ajtó helyett a kétszárnyast. A mentőknek elvileg mind az utóbbi volt.
Most vagy én vagyok nagyon béna, vagy ezekről a (most már kiderült, UAZ 451-alapú) mikrobusz-szerelvényekről jóformán nem készült fénykép (nemhogy rendszámos, semmilyen), iszonyúan alul vannak dokumentálva...
A fővárosi autóbusz-közlekedés 100 éve szerint az Egyesült Járműipari Szövetkezet, Budapest gyártotta. Egyébként az első széria még ennél is rondább volt, csak most sajnos nem találok róla képet.
Kiegészítésül még annyi, hogy a képen látható 522-es egy korábbi kiadású, lemez műszerfalas és nagy indexes mentőautó példány.
Ez volt utóbb -ami a lentebbi képen látható- és evvel a változtatással zárult ennek a gk márkának a gyártása is 1994-ben. Ez az "újítás" nem csak a mentőautókra, hanem a teher, a vegyeshasználatú és a busz változatokra is igaz volt. (Amiknek egyéb tekintetben természetesen nem egyezett a karosszéria kialakításuk.)
Biztos vagy benne,hogy a lapostetős az 521,a magas tetős az 522?Csak mert volt ott az ismeretségemben régen egy magas tetős vegyes használatu,annak hátra 521 embléma volt rakva-hogy legyen rendszáma is-AV 93-38..Siófok Ép.Ip.Szöv. kocsija volt..
Köszönöm! Látom hogy az én hozzászólásomra írtad akkor is, emlékszem is rá így már, csak ugye nem járok ide napi rendszerességgel.
Most az új rendszer szerint megint nem lehet a lassú járművet rendszámrol megmondani.
Régi képeken látni olyat is hogy MUNKAGÉP tábla van a dömper, rakodógep, stb. elején. Erről tudtok valamit, hogy ez mi volt, volt rá valami rendelkezés?
Kb. 1980-ban volt egy Vezessük be a konténer szállítást a hadseregnél kampány.
Akkor jött kb. 20-30 db ilyen teherautó.
Kb. 6-8 db a központi szállító zászlóaljhoz, a többi a hadosztály szállító zászlóaljakhoz illetve VERA raktárakhoz.
Pár db ezredekhez került.
Nem vált be.
Az autókkal semmi baj nem volt.
Szervezési hiba történt.
Elmaradt a fogadó részlegek megalakítása.
Ez alakulatonként 1-2 főt jelentett volna a kb. 900-120 fős létszámból.
Eredetileg az 5 tonnás MÁV konténereket hozták vitték volna, de azokat a sereg nem rendelte meg vafy alig használta.
Minimális km-t futottak évente.
Műszaki baj nem volt velük.
Nem használták semmire.
Álltak a gjmű telepek sarkában.
Humoros kivétel volt, hogy évente 2x, az újoncok távvezetési gyakorlatán (350 km) mindíg elővették és pár újonc ezekkel a kocsikkal csinálta végig az erdőkben hegyeken, dombokat a gyakorlatot.
Akkor sem szállított semmit.
Ha véget ért a gyakorlat, akkor leápolták őket (nem zsírozták be M készletbe) és mefgint áltak fél évet.
Érdekesség, hogy 1984-ben jött hozzájuk 1 db SKODA 706 teherautó ugyan ilyen felépítménnyel.
A gengszterváltás után a civilek az első között vették meg ezeket a járműveket a kiárúsításokon.
Ez MTZ-50. Mert kisfülkés, és nincs elsőhajtása. Ugyanez, de hajtott az első kereke is, az 52.
Ezeken még nem biztonsági fülke volt, az utólagosan felszerelt borulásvédő cső (bukócső) magyar gyártmány, a keleti blokkban elsőként tették kötelezővé Magyarországon. Valamelyik Mezőgép Vállalat gyártotta. Jelen esetben látszik is a bukócső haszna, nem sérült a fülke.
Érdekes hogy mezőgazdasági vontatóra van vizsgáztatva, ezek inkább lassú járművek szoktak lenni, háromszög rendszámmal. Bár lehet hogy ez már csak akkor volt divat, amire én emlékszem.
A régi freemailes postafiókomat még '19-ben feltörték, aztán törölve lett. Az új címe ugyanaz, csak az o-betű és a kukac között van egy 130-as szám is.
Bár voltak négyajtós, a német Rometsch cég által taxinak épített VW Beetle-k, de ez az autó inkább csak egy "újragondolása" lehet ezeknek.
Az osztott hátsó ablak (pláne azok alakja), a hátsó lámpák, a sárvédőből előre "kiugró" fényszóró, stb. nem összeillőek és ezért ez nem tűnik eredeti kialakításnak.
Itt (is) látni néhány "gyári" négyajtós változatot:
Ha már eltérünk a rendszámoktól, akkor néhány mondat a képhez.
A cukrászda Stück néven volt ismert. Gyerekkoromban a társaim mutatták nekem Stück bácsit, aki abban a házban lakott.
Igen, a baloldali házban éltem életem első 16 évét.
A középen látható kétemeletes házat (Szinyei Merse u 4.) a háborúban lebombázták. A 60-as évekig üres telekként építőanyag raktárként használták, majd a MÁV épített oda szállodát, ma pedig rendőrség székel benne.
A látható rendszámú taxi márkáját nem tudom, de a mögötte álló MÁVAG-Ford.
Az utcanév táblák nem olvashatóak, de az 1939-es dátum alapján erősen sejthető, hogy rajtuk a "Hitler tér" felirat van.
"...már az út jobb oldalán állnak, tehát 1941. 11. 09. utáni a kép..."
Egyáltalán nem biztos. A taxiállomások - különösen terek, teresedések esetében - nem feltétlenül "követték le" a hajtási irányt. A Vörösmarty téren a hatvanas évek közepétől (de lehet, már korábbtól is) egészen a gépjárműforgalom ottani megszüntetéséig a taxik a szobor mögött, a tér közepén, "balosan" álltak a droszton. Biztos még több helyen is volt így, de itt "napi vendég" voltam (óvoda!), és ez nagyon megmaradt az emlékezetemben. Vagy akár mai példa: a Keletinél a troliterminálon levő taxiállomás is balos...
Lehet, hogy már a jobboldali közlekedés van érvényben. Én abból gondolom, hogy mégis inkább korábbi az állapot, mert a BSZKRT villamos megálló táblát én a bal odalon vélem látni.
"A befutó végül a Ford lett. 1937-re megszületett a megállapodás, amelynek első nyilvános jeleként megváltoztatták a jogzsbaályokat és lehetővé tették személyautó-motorok és -alkatrészek vámmentes behozatalát.
A MÁVAG kőbányai úti üzemcsarnokának egyik sarkában meg is kezdődött a Ford V8 típus összeszerelése. 1937-ben 120 darab készült az Autótaxi Rt megrendelésére. Akkor, amikor egy Adler vagy egy hasonló Fiat kb. 4000 pengőbe került, a 6000 pengőbe kerülő Ford V8 inkább a luxuskategóriába tartozott. Az elegáns jármű nem tölthette be az elvárt szerepet, hiszen az elnyűhetetlen MÁG autókat használó taxisok hasonló olcsó, könnyen karbantartható szerkezetre vágytak, amelyet nem kellett félteni és óvni..."
VI. kerület Körönd (ma Kodály körönd)-Szinyei Merse u. sarok. A mai indiai étterem - korábban Körönd eszpresszo - helyén a kép szerint régen is cukrászda volt. Nem tudtam róla. Látszik a villamos pálya is a megállóval. A képen a bal oldali ház Neked fontos!...
Azon a bizonyos LRI reptéren láttam ilyent működni én is-csak akkor még nem volt LRI-s,sem Siófok-Kilitis... csak Taszár egyik füves egyik reptere volt...a Mig-21 PF gépek látványosan üzemeltek róla/lehet,nem csak a PF-gépek,de én csak azokat láttam ott/..
És ott nem voltak a pályavégeken kiépitett elektromos csatlások-tehát nagy valószinűséggel saját áramforrásról mentek..
A valóságban úgy ment,hogy a kifutó két végén kialakított beállókban volt kiépített hálózati áram csatlakozó, tehát a Zil max azért ketyegett,hogy télen fűtsünk a fülkében. A személyzet 2 fő volt,a sofőr és a fényszórókezelő,elvileg a sofőrnek is meg kellett tanulnia kezelni a fényszórót,a valóság inkább az volt,hogy a kezelő kint fagyott hozzá a fényszóróhoz,a sofőr meg a fűtött fülkében húzta a lóbőrt. Mondjuk úgy,hogy a sofőrök és a kezelők között volt némi halvány ellentét.... :-) Gyakorlat idején előfordult,hogy a kardántengelyre épített generátorral kellett áramot adni a fényszórónak,ilyenkor a sofőrnek is volt dolga, a jobb egy előtt a padlóba volt építve egy kar,ami egy csapszeggel volt biztosítva. Csapszeg kihúz, kar átvált,így egy körmöskapcsoló bekapcsolta a hajtásba a generátort , kuplung és asszem 4.-be kellett rakni a váltót, kuplung fel és kézigázzal be kellett állítani 2000-2500 között fordulatot és go. Ilyenkor a kardán nem a diffit hajtotta,hanem a generátort,tehát generátorozás közben az autó nem volt mozgásképes. Mondjuk ez igen ritkán fordult elő , drága volt a benzin ,ráadásul ipari mennyiségben lopta boldog-boldogtalan, így inkább a hálózatra támaszkodtunk.
Már megbeszéltük, hogy elkerültük egymást.......................:-)))
Ott "tanultam"
Pontosabban aláírtam a 30 órát, amiből 2 órát tényleg vezettem és 28-t aláírtam.
Azután másnap felhívott az oktatom, hogy harmad nap menjek még vissza egy (2 órás) valamire.
Ok.
Amiből 4 óra lett.
Visszamentem és akkor kiderült, hogy 4-5 autóval kimegyünk Fótra egy Tüzép-hez.
Talán :
- 2 db ZIL,
- 2 db Carpatia,
- meg én az akkor már csak 1 db ATI-s GAZ-51-nel.
Fóton megrakták az 5 vagy 6 (?) teherautót, mindennel és átvittük Biatorbágyra, kb oda ahol most az IKEA árúkiadó van, most 1-es akkor 100-as út melletti telkére.
Ott egy teljess hórukk csapat várt ránk, nekünk nem kellet semmit pakolni.
1977-ben kerültem oktatónak az ATI Budapest XIV., Szőnyi út Fűrész köz sarkán volt teherkocsis telepére. (volt ott néhány Skoda S 100 és egy Lada is)
Ekkor már csak két zöld ZIL 130 volt ott. A zöm kék ZIL-130G-ből állt. (az FN 41-93-al vitézkedtem) A rövidplatósok azért voltak népszerűtlenek, mert nagyon ráztak. Minekutána terheletlenül kóvályogtunk velük.
Még ideirom,hogy a reflektoros platóra nem csak ugy odatettek egy nagy lámpát,hanem az elektromos tápról is gondoskodtak,a saját motor hajtotta áramfejlesztő is volt rajta-meg persze húzhatott maga után áramfejlesztőt is..aztán,hogy valóságban hogyan ment..?szerintem papiron a Zil generált,valóságban meg a mindenhol a reptereken elcsepegő kerozin lett a diesel agregátba belerakva..mert igy inkább a benzin maradt meg.. kerozin meg volt dögivel..
A hosszúplatós szinte ugyanazzal a műszaki tartalommal birt,mint a rövidplatós-nem csoda,hogy a nagyobb rakfelület miatt népszerűbb volt.Oda,ahova nem kellett a nagyobb plató-mint az előrébb emlitett katonai reflektoros kocsi esete,tehát ahová elég volt a kisebb plató-oda alkalmazták inkább-pl tanuló kocsi,vagy speciális felépitmény alvázának.Érrdekesség,hogy a kortárs és konkurens IFA W50 is rendelkezett ugyanigy rövid-és hosszú rakfelületű verzióval.
Mindíg volt, végig lehetett kapni/venni az AUTOKER-nél is rövid platós ZIL-ket.
Érthetően kevés fogyott belőlük.
A Honvédség az más tészta.
Ott sűrűn előfordult, hogy az itt-ott letárolt autókat 10-15 éves korukban kiadta a tároló üzem (Mátyásföld vagy Háros vagy Pingyomtető, stb.)mert megjött az új eresztés és azt zsírozták le.
Mi 1982-ben kaptunk Hárosról egy akkor "kizsírzott " (jó magyartalan szó) KrAZ K 162 darut.
Még JaMZ kétütemű dízel motor volt benne.
Nem csak a laktanya futott össze, de más laktanyákból is jöttek gépjárműves tisztek, tiszthelyettesek megnézni.
Mondjuk az akkor öreg gépjárműves tiszthelyetteseknek (pl. műhelyfőnökök) nem volt benne semmi új.
Szerencsére nálunk volt akkor kettő sorkatona akik vasúti gépészek voltak, így nekik se volt új a dolog mert az akkori dízelmozdonyok közül (ha jól tudom ??) a NOHAB (M61-es) és a Szergej (M62-es) szintén kétütemű dízel motorral volt szerelve.
De a KrAz 162-t akkor már tizensok éve nem gyártották mikor megkaptuk.
Állományba vettük és két héten belül el is vezényelték egy építkezésre.
Túl kopasz vagyok én itt ahhoz,hogy vitatkozzak,de tisztelettel megjegyezném,hogy Taszáron , a reptérvilágítóknál( LUCCS) ,ahol boldogult kopasz időszakom hónapjait morzsolgattam , nekünk rövid platos 130-asaink voltak és ezek már késői benzines darabok voltak,aminek felül volt az index/helyzetjelző és alul a fényszóró.Tehát nem feltétlenül csak a korai darabok voltak rövid platósak.Az persze érthető,hogy gazdasági okok miatt fuvarozási vállalatok nem rendeltek rövid platósat,de ettől még léteztek később is. Szerintem.
Sziasztok. A veterán fórumozókhoz intéznék kérdést! Itt az index fórumon nincs olyan lehetőség, hogy bizonyos illetőt, nicket le tudjon tiltani az ember? Hogy ne lássam az állandó "tevékenységét".
Nekem a képek 1963-as dátuma korainak tűnik; vagy lehet, hogy a TV-nek ennyire hamar lett?
Javítsatok, ha valamelyik adat téves:
1953-ban kezdték tervezni, 1956-ban épült az első prototípus, 1963-tól gyártják, 1964-től gyártják tömegesen, 1994-től új néven gyártják, gyártása 2010-ben (vagy 2012-ben?) fejeződött be.
Ami ebből ide tartozik az annyi, hogy különböző gazdasági beosztásokban dolgozók,** képesek és készek voltak nm a saját személyes érdekükben, hanem a cég érdekében mely alkalmazta őket, korrupcióra, megvesztegetésre, befolyással való űzérkedésre.
** = ezek legtöbbször közép vagy alsó szintű vezetők voltak.
- gépjármű ügyintéző****
- szállítás vezető,
- főosztályvezetők, vagy főágazat vezetők,
- stb.
****= A gépjármű ügyintéző egy ma már nem létező szakma, beosztás volt.
Cége váltogatta, de sok helyen hatalmas befolyásuk volt a cég mindennapi életére.
" Az igazolványuk formailag többnyire stimmel, de ha utánanézünk, kiderül, hogy minden adat cinkes. Be vannak jelentve egy lakásba, de velük együtt még hatvannégy ember egy szoba-konyhába, és egyiküket sem ismerik a környéken. Egy valódi befogadás, hogy a lány ott is lakhasson, legalább ötvenezer forintba kerül. Beíratnak valamit a munkahely rovatba is, de általában egy kiskereskedő jelenti be őket, aki csak ebből él, üzlete egyáltalán nincs, vagy már rég bezárta. A múltkor loptak valahonnan egy pecsétet: II. Kerületi Művelődési Intézmények felirattal, legalább száz igazolványba belenyomták. Már olyat is láttam, hogy valaki útlevéllel igazolta magát, de az is lopott volt, kiszedte az eredeti fotót, és a saját fényképét ragasztotta be helyette, a Magyar Népköztársaság feliratot pedig a tízforintosról másolta át."
Mivel a közveszélyes munkakerülést büntették. (A közveszélyesség megállapítása pedig szubjektíven történt.) A füzet formátumú személyi igazolványban volt rovat a munkahely neve, címe és az alkalmaztatás minősége, valamint a munkaviszony megszűnésé számára. Így az igazoltató rendőr azonnal észre vehette, ha az illetőnek nem volt munkahelye. Ennek ellenére alig akadt olyan, aki képes lett volna egy kamu munkahelyet beírni magának és arra valami akármilyen stemplit nyomni.
A 90-es években már járművezetői jogosítványt, érettségi bizonyítványt, nyelvvizsga-bizonyítványt a piacon árultak. Orvosi diplomát talán egy kicsit nehezebb volt szerezni.
Mivel akkoriban még csalni sem igen tudtak az emberek (ez nem a meggymagos szint volt) évente 2x vagy 3x is megbuktak az AUTOKER-es kollégák korrupción.
A KPM-ben az áldott emlékű Gombás Attila főnököm (nagyon jó főnök volt) tajtékzott a dühtől, mikor megtudta, hogy az az AUTOKER-es kollégák megvesztegetéséhez néha elegendő volt :
- egy kiskosztüm a feleségnek,
- jobb üveg (7 dl) nyugati pia,
- cipő,
- stb.
Ez még nem a NER lovagok szintje volt.
Amúgy a feljelentők legtöbbször erdészetek, téeszek, olajfúrók, stb voltak.
Néha népiesch hangnemben kérték számon rajtunk (miért pont rajtunk ?), hogy :
....."......Mi a f..szt kezdjek én az erdőben, szántásban egy Barkassal ?......"
A legnagyobb UAZ-452-es bálhé mégsem az egyik erdőgazdaság kontra Hímző KTSz között tört ki, hanem meglepő módon a Budapesti Gyermekélelmezési Vállalatnál.
Ez a cég több mint száz budapesti gyermekjóléti intézményt (óvodát, iskolát) látott el naponta főtt étellel.
Ezeket zárt furgonokkal szállították a helyszínre ahol (pl. iskolkban) 90%-ban csak melegítő konyhák működtek.
( Fiataloknak : Az általános iskolások kb. 70-80%-a egyben napközis is volt tehát a suliban kapott meleg ebédet.)
Erre ideális autó egy csukott Barkas.
De nem.
Vettek 50 db UAZ-452 zárt kisteherautót.
A fővárosba.
Aszfaltra.
Persze, hogy hatalmas botrány kerekedett belőle.
Az erdőgazdaságok egyből rohantak a mezőgazdasági miniszterhez.
Nem beszélve arról, hogy Losonczi Pál, az akkori Köztársasági Elnök, előtte mezőgazdasági miniszter volt, azelőtt Barcson TSz Elnök.
Érintve érezte magát.
Joggal.
Állt a bál.
Pullai Árpád (közl.miniszter) a maga keresetlen módján ki is mondta : Fejeket akarok látni hullani.
Szerencsénkre az AUTOKER nem a közlekedési minisztériumhoz tartozott hanem a Belkereskedelmi miniszterhez.
Ha jól látom (?) akkor UAZ-452 platós kisteherautókat pakolnak le.
Istenem milyen harc ment értük..................
Volt, hogy Tőzsér azzal bízott meg vizsgáljak ki 1-2 feljelentést.
X cég feljelentette Y céget, hogy-hogy azok városi cég léttükre kaptak (vettek) UAZ-452-t az AUTOKER-től, mikor Ők már 3-4 éve próbálkoznak vele és mindíg visszautasítják megrendeléseiket.
Ennek rendszáma nem lett újra kiadva másik Ik260-asra, amit az ablak alatti díszléc is bizonyít. (Az 1988-tól gyártottaknak, így az újra kiadott rendszámúaknak is, másfajta díszlécük volt).
Őskövületnek tetszik lenni (velem együtt). Micsoda elavult dolog azt képzelni, hogy egy fényképen az lenne a fontos, hogy hol, mikor készült és mi látható rajta? Ahelyett, hogy azt ajnározná, aki elkattintotta a fényképezőgépet, sőt méginkább azt, aki ilyen vagy olyan internetes helyre odamásolta a képet.
Tulajdonképp az is hülyeség, hogy egy autóbuszra az van kiírva, hogy melyik vonalon és annak melyik végállomása felé közlekedik. Sokkal fontosabb lenne a gkv-t, a jegyellenőrt, a vonalszerelőt, a cég hr. menedzserét, a garázs portását, stb. nevesíteni.
Hát, pedig sokan úgy vannak vele, hogy a forrás, illetve a készítő neve egy kép esetében a legrelevánsabb információ (még a kép tartalma is ez után jön), egyesek pedig odáig mennek, hogy csak azt a képet használhatod bármire is, amit te magad csináltál, minden más nagybetűs LOPÁS.
Az általam ide feltett képek egy része a net-ről a saját gyűjteményembe (nem összekeverendő a saját képpel!) régebben lementett kép, nem friss keresésből származnak. Ebből kifolyólag már nem emlékszem az eredeti forrásra.
Mivel már megszóltak itt, én a Fortepan-ról biztosan nem teszek fel képeket, Facebook-nak pedig nem vagyok tagja, ergo onnan nem tudok képeket letölteni és ide feltenni.
(Ettől függetlenül, aminek emlékszem a forrására, azokat szoktam jelölni.)
A topikleírás szerint sem kell jelölni a forrást: "Arra kérem az ide írókat...lehető legtöbb információt..."
Egyébként engem sem zavar ha nem derül ki, hogy honnan származik egy kép, ha az jó és érdekes.
Alapvetően a fórum témája a "Régi magyar rendszámok" nem pedig fényképek forráskereső oldala (vagy feltétele).
Ha pedig a forrás vagy más egyéb kiegészítő leírás fel van tüntetve, az legfeljebb plusz információ.
Jól látom hogy az úriember tankolás közben hanyag eleganciával éppen egy cigarettát szív el? :))
-----------------------------
Jól bizony.
Sajnos kb. 1965-ig ez teljesen általános volt...................:-(((
Elsőnek az ÁFOR alkalmazottakkal ment a harc.
....".....Maga csak ne dumáljon nekem az íróasztal mögül, én vagyok kint a kútnál, tudom mi a veszély és már 10-20-30 éve cigizek ott, mégse volt soha semmi baj......"
Valamikor régen GORDON ZSIGMOND megjelenéséig azért megvoltak etikusan a képek forrásai jelölve.Az úri ember tömegével importál képeket az fb csoportokból és egyéb internetes oldalakról.Teszi mindezt ámokfutás szerüen.A képek jók!Söt az is jó hogy megosztja de forrást illik jelölni.Simon Dezső barátom igazam van??
Érdekes ez a T-148CKD daru-nem is láttam még FD rendszámot ilyen kocsin. FD rendszámot felénk a T-111 alvázú,kismotoros daruk hordtak,a T-138 alvázú,kismotoros daruk is későbbi,FE,FG,FH rendszámot kaptak.T-148 alvázút meg csak FI-től indulva láttam..
Nem lehetséges,hogy az a FD-az inkább FO.. életszerűbbnek tűnne-nekem.
Az a BUˇ88ˇ82 rendesen időzavaros, egyrészt örökölt a rendszáma, vagyis 92-93-as kocsi, másrészt még Varga Jenő teres táblája van. Ráadásul tolat. Jó kis kép!
PC 85-73 Polski Fiat.Ezt az autót már biztosan átrendszámozták,mert P betűnél már javában a MR75-ös "fekvőlámpás" Polskik jöttek. Lehet,hogy valami közületi leadott autó volt.
Mintha az Alfa Romeo 430 típus lett volna és az MVFRT üzemeltette őket, akik a piros Isobloc-okat is. Ez a cég 1948-ban 25 busszal egy kb. 1000 km-es hálózaton működött a Tiszántúlon, de eljutottak a buszaik Szegedre is. Az állományban 15 db volt Isobloc, a másik 10 db lehetett akár mind Alfa Romeo. Az MVFRT-t 1950. június 22-én olvasztották be a MÁVAUT-ba buszostól, mindenestől.
Erről a Rába Speciál trambuszról még egy olyan kép lenne még érdekes, amikor Miskolcon közlekedett (az 50-es évek elején) - de nem tudom, milyen rendszámmal.
Az Ön édesapja minden bizonnyal leragadt az elavult polgári erkölcsök béklyójában és nem tartott lépést a proletárdiktatúra vívmányaival. Az én szüleimhez hasonlóan ideológiailag fejlődésképtelen lehett. El tudom képzelni, hogy a reggeli SzabadNép-félórákon el-elbóbiskolhatott és álmában visszasírta a Horthy-rendszert.
Nékem úgy meselte nálam jóval nagyobb történelmi rálátású édesapám, hogy régen az ilyen feliratcserét személygépjárműveken hitel(?)rontás címén "dotálták" a rendőrök...
Az 1969-től szállított Ik-250-es első szériának olyan rossz volt a rendelkezésre állási százaléka - sokszor 50% alatti - hogy a távolsági forgalomban nem tudták a mindennapi kiadást biztosítani.
Nemzetköziben pedig pár fiaskó után (sok száz de néha ezer km-ről való haza vontatás) miatt igen korlátozták a bevethetőségüket.
Ezért rendelt a cég 40 db Ik-55-ös buszt*** S.O.S. szállításra.
Mivel akkor éppen a szovjet széria futott, nem váltott az IKARUS a MÁVAUT/VOLÁN specifikációra hanem abból adtak át 40 db-t.
Egy db nem jött meg így lett 39 db.
Minőségileg jó buszok voltak.
*** = Az eredeti terv az volt, hogy az Ik-250 megrendelések beindulása után már nem vásorolnak IK-55 típ. buszt.
Ezt kellett felülírni a kényszer hatására.
Mégiscsak kellett venni.
Tehát nem exportból visszamaradt sorozatról volt szó.
"A gázolaj meg olyan olcsó volt" HTO-ként is gázolajat adtak, és valóban olcsó volt, talán 80 fillér/liter. Aztán a 70-es évektől bevezették a különadót* a diesel személygépkocsikra.
"E naptól 1,50 Ft-ról 4 Ft-ra emelkedik a benzin ára. Az áremelés 2500 személygépkocsi- és kb. 100 000 motorkerékpár-tulajdonost érint. A gázolaj és a petróleum ára nem változik. A szűkös készletek miatt a jegyrendszer az áremelés után is fennmarad." A postákon, engedély alapján kiváltható benzinjegyek felszámolásakor, kb. 1959-60-ban 2,70,- Ft/l lett a 76-os benzin ára. Akkortól lehetett a kutaknál, készpénzzel fizetni. A benzinárát, valóban 1965-ben emelték 3,- Ft/l-re.
Az 5. képen látható BY-76-01 "Ik-260-as" ??? sehogy sem stimmel:
A BY-76-01 (később BPO-665) egy 1989.11. hóban - Óbuda-garázs - állományba vett bolygó ajtós Ik-260 volt. A képen látható busz nem lehet "a frsz sugallta" busz?!
Erre a buszra hogy került ez a rendszám?? Hol készült ez a fotó??
Apámnak volt '60 körül egy Tatraplanja, amibe a Dynamic nagy nyolchengeres motorját szerelték. Leadott BM-es kocsi volt, az autóhoz kapott legenda szerint '56 után az amerikai követségnél lesték vele hátha Mindszenty megpróbálja elhagyni valahogy az országot. Aztán valahogy csapágyas lett a motorja és leadták. Apám a Honvédban motorozott, ahol komoly gépműhely és szaktudás is volt, hamar megcsinálták, attól kezdve nem volt ellenfele az utakon.
Szegény Tatraplan (Tatra T600) egyedül a Moszkvicsok között...
(Korai gyártás lehet, elég ronda szegény ezekkel a pótlólag felszerelt első indexekkel. Később a homlokfalra szereltek Octavia irányjelzőket. A Jégbüfé sincs már meg ezen a helyen, mert a Párizsi udvar eladásával ez az üzletük a Kígyó utcába volt kénytelen költözni.)
Az igaz,hogy a retroautós fórumban kérdezték a darusautót (pl controlman privátban, viszont másokat is érdekelhetett), de mivel magyar vonatkozású és rendszám is látható valamennyire (lásd 'gumidani' hsz-ét) feltettem ide is, és csak némileg változtattam a kísérőszövegen.
-
-
Többi kijelentésedre:
Ez most egy új!
Mármint az, hogy engem is bevontál a (egyik?) paranoid mániádba, hogy ki-kivel egyezik meg a hozzászólások nicknevében.
Mert én csak én vagyok, személyem ezen az egy nicknéven van csak regisztrálva a fórumon.
Ha nem hiszed, kötözködés helyett (ami nem az első eset ebben a témában is) járj utána a moderátoroknál!
Én nem osztogatok mínuszokat vagy pluszokat, amint látod le merem írni a véleményem!
Viszont utálnak már annyian akiket kikezdtél, hogy közölük páran -akár ugyan azok- a pontozással nyilvánítanak rólad véleményt (ennek felmérése intelligencia kérdése). Akár ennek is utánajárhatnál a moderátoroknál!
Tovább nem fogok lemenni a Te szintedre, mert a ostoba emberrel nem fogok vitatkozni, mert értelmetlen!
De ha folytatod én fogom jelezni a kötözködéseidet a moderátoroknál!
Az a baj apron64 hogy nem itt kérdeztek. Gordon Zsigmond-ként is itt eszetlenkedsz,de a szextelefonos erik35 is te vagy. Hogy mire alapozom? Valamiért mindig 3 mínuszt kapok,nem többet,nem kevesebbet. Te meg elfelejtesz nick nevet változtatni,ha válaszolsz.
A Fabbrica Italiana Automobili Torino, vagyis a FIAT cég 1936-ban mutatta be a FIAT 500A jelzésű modelljét (9. sz. kép), mely kicsivel később a Topolino (Egérke) nevet kapta.
A FIAT az 500A típust 1937-1948 között gyártotta Olaszországban 2-ajtós limuzin, 2-ajtós kabriólimuzin és 2-ajtós furgon kivitelben[1].
Az NSU Motorenwerke AG német motorkerékpárgyártó 1929-ben eladta a FIAT-nak a németországi (majd NSZK-beli) Heilbronn am Neckarban lévő autógyárát (NSU Automobil A.G.), ahol a FIAT 1927-1957 között gyártotta gépjárműveit NSU/FIAT néven, a torinói anyagyárából szállított alkatrészekből. Heilbronnban a FIAT Topolino és a FIAT Balilla típusok készültek[2].
A Karosseriewerke Weinsberg (KW) céget 1912-ben alapították Németországban, Weinsbergben. Eleinte fogatolt járműveket gyártottak fából, majd gépjármű-karosszériákat is, szintén fából. 1925-tól kezdődően már acélból készítettek gépjármű-karosszériákat az NSU-nak, majd a többi német autógyártónak is. 1930-tól a FIAT is a megrendelőik közé tartozott, majd a KW tulajdonosa 1938-ban eladta a céget a FIAT-nak[3]. Ettől kezdve a KW is gyártotta az NSU/FIAT 500A típust, és ebből alakította ki a speciálkarosszériás NSU/FIAT 500A Weinsberg Roadster modellt, melyből különböző források szerint 300-500 db. készült 1938-1944 között[4].
Így van, a sajátja volt. Egyszer egy tévéműsorban megkérdezte tőle a riporter/műsorvezető, hogy ez milyen autó, mire azt válaszolta: "szabadnapos gőzmozdony"... :-)
Lehet, hogy itt senkit sem érdekel, de hátha mégis.
A képen látható iparvágány a fényképező háta mögött levő autóbuszgarázsba vezetett. Ezen szállították oda a gázolajat Ferencvárosból villamosvágányokon. Erre a célra tartottak néhány rövid tengelytávú tartálykocsit. Ezek egyike Szentendrén megtekinthető.
Ez egy érdekes kicsi sorozat volt. A pontos évszámra nem emlékszem, de Mihál listájában megtalálható. (1970-es évek első harmada - közepe)
Amikor az újonnan megépült Óbuda garázs elkészült, akkor a személyzetet és a járműveket a korábban megvolt garázsokból vezényelték át oda. Természetesen a garázsok nem a legkülönb szakembereiket és járműveiket adták át. Ezután jó ideig Óbuda produkálta minden tekintetben (járműkiadás, létszámhiány, stb.) a vállalat legrosszabb eredményét.
Ebből levonták a tanulságot és amikor közeledett Cinkota tervezett átadása, akkor úgy döntöttek, hogy teljesen új járművekkel kezdik ott az üzemet. Ezért az átadási határidő előtt érkezett új buszokat szétosztották a meglévő garázsok között azzal a cimkével, hogy ezek csak Cinkota beüzemeléséit lesznek ott. Sőt még azt is kitalálták, hogy a Fürstbe helyezett buszokat a tervezett cinkotai vonalakra kellett beosztani. Így ezekkel a kelenföldi garázsból az Örs vezér teréről induló valamelyik vonalra kellett kijárni. Nagyon örültek a jobbára budai gkv-k annak, hogy a műszakváltásra és onnan haza a szabadidejükből kereszülutazhatták a város.
Aztán telt-múlt az idő, a Cinkota garázs átadása pedig csúszott. Aztán, amikor végre eljött a (fene tudja hanyadik) határidő előtt való átadás, akkor már ezek a buszok nem voltak újak. Így Cinkotára valódi újak kerültek és a Fürstben volt GE 50-94 - 51-00 frsz-ú kocsik a 2-es vonalra kerültek. Magam az 50-94 egyik gazdája lettem. Ezért is örültem meg a 90-es végállomásán készült fényképnek.