Amúgy két vonat erejéig lesz Bz a felső szakaszon is. 9530 Ukk-Zeg, 9541 Zeg-Zalabér.
Már csak Cell fog Bz-ket kiadni és onnan ezekkel forgatják be a zalai vonalakra.
Kétrészes FLIRT?
Hát nem tudom...
Ha abból indulunk ki hogy a négyrészesben is csak 211 ülőhely van neméppen lenne jó az általad felsorolt vonalakra. Legyen pl a kétrészesben 100-120 hely. A 16-osra az is sok. A 140-esre dettó. A 25-ösnek is csak a Cell-Zeg részére. A 40-esen a sebesnek nevezett zónázók sárbogárdig sok utast visznek, meg Ud-tól lefelé is. Nem lesz ott külön személy. Oda a most is meglévő 4 részes kéne ha volna elég. A 20-asra talán elmenne. A 155 meg mostanában egybe van a 154-el bár hülyeségnek tartom mióta a délköröket kinyírták.
Am visszatérve a 25-ösre decembertől lesz Bz-s személy a felső szakaszon is a 9530 és a 9541 személyében. Kis nosztalgia egyeseknek...
Kétrészes Flirt sok helyen jó lenne: 16 személyek (villamosítás után), 25 személyek, 20-as Cdk-Fehérvár személyek, Gyöngyös-Vámogyörk, 40-es személyei Dombóvár és Pszabolcs (Sárbogárd) között, 155 személyei is ha nem tévedek, 140-es személyei szintén. Szóval érdemes lenne nagyobb mennyiséget beszerezni, mert a Sziliket előbb-utóbb ki kell majd dobni.
Előregedő, kis népsűrűségű megyéhez ilyen nagy motorvonat nem jár, még mutatóban sem! Kisebb meg nem lesz sajnos, hogy a fene vinné el ezt az átkozott népet ott fönt.
Hát öcsém! Te ritka szerencsétlen vagy! Nem tudsz képet kicsinyíteni, nem tudsz írni az indexre. Mi nem megy még? :-D Írd csak be! Vagyis először egy jegyzettömbe aztán bemásolod ide és csókolom. Nem logikus? Ja tudom már! Ez is ritka fárasztó! :-P Pedig kiváncsi vagyok azokra a sérelmekre.
Néha rájön a bolondóra a fórummotorra. Volt, amikor minden második hozzászólásomat nyelte el, de volt amikor rapszodikusan egymás után 3-at, 4-et is, mostanában meg néha-néha egyet...
Mi a BUSBANATOS FENE van mar ezzel a topiccal: SEM MA, SEM TEGNAP nem sikerult a 25-os vonalon mit lattam, serelmeztem, tetszett cimu dolgaimat ide beirnom, egyszeruen az elkuldes utan NEM tortenik semmi, csak mintha toroltem volna mindnet, visszakapom uresen ezt a kis ablakot. NA DE MIERT???
Üdv, maradnak a Bz-k a 25-ös Vonal, Zalaegerszeg-Hodos szakaszán menetrendváltás után is, Cell-Ukk viszonyból forognak be, csakúgy mint a Rédicsi, és a Z.iván-Nagykanizsa vonalra.
Azota ket ev eltelt, nem volt ido es penz kijavitani??? (Tamfal, stb.)
Amugy a Metrans kilepoben mindig a Citadella Hodosra kierese utan Zalalovore visszaindulo szemely Zalalovore erese utan van nagyjabol kozvetlenul Zalalovorol?
Egyfelől lényegében megkerüli a Mecseket, másfelől a hetvenes évek elején az egész Abaliget környéki részt átszabták - azóta ott 7 ezrelék a maximális emelkedő. A vonal legkeményebb emelkedői azóta DuFi -Százhalombatta - Érd környékén vannak. Ezt Szöcskés teherrel érezni is lehetett :)
Tegnap voltam Vépen, és a 9203-assal mentem. Ez régen 923-as gyorsvonat volt. Erről beugrott, hogy a vonat beceneve régen p_nás gyors volt. Tudja valaki, hogy miért ragasztották ezt a nevet a vonatra?
Vezetőálláson a 40-esen még nem utaztam, a 17-esen meg utoljára ca. 25 éve, így nem tudom a kettőt innen összehasonlítani. Laikusként meg a 17-esen csak egy kis domb van, míg a 40-es az hegyvidéken kanyarog. Nem gondoltam volna, hogy ennyire húzós.
Amúgy régen mekkora volt itt az a bizonyos százalék az oszkói átvágás előtt?
1. A Csörgős gyors 10 kocsis volt, 40-50-nél többel nem ment fel Herendre.
2. Amikor beindult a villamos vontatás, egy ideig kisebb zavarvok voltak, a 8 kocsis vonatot ezért Várpalotáról M43+M47 húzta be Veszprémbe, onnan meg Púpos próbálta felhúzni Herendre. 40 körül másztunk, de időközben visszajött a delej, és a Szili kissé megsegítette a Púpost. Ajkára meg már felküldték a Bobán álló cseregépet/Csörgő. (akkor még csak Cellig volt delej).
Régen mindig ott volt a tológép, ami Pmolnári és Pácsony között közlekedett...
Apropó, a sokkal keményebbnek tűnő 40-esen is volt tológép Sásd és Szentlőrinc között a villamosítás előtt?
Na és miért nem kellett tológép Ajka és Veszprém között? Mert ott nem láttam ilyesmit dízelnél, pedig azért az is húzós emelkedő. Pedig a Bakony az hegy, míg Oszkónál csak domb van.
Két verzió van, egyik hogy Csornán keresztül, mert az rövidebb, de Porpácon körbe kell járni. A másik hogy Győr- Cell Rendezőn keresztül, ez hosszabb picivel, meg a terep is nehezebb, de megspórolod a körbejárást. Az első vonat a második útvonalon fog közlekedni, aztán kiderül.
Ptuj allomas, manapsag (igen, IDE KELL az alluljaro, valoban, NEM UGY, MINT Hodosra, ahova PAZARLAS! (szep gumiparnas atjaroban is el lehetett volna menni a megepult 2. peronig, a mai korabbi egyes vagany melletti peronnak kb. a ket vegenel (oda ugysem all be transitteher 40 kocsival ...))):
MAV-os teher halad at, Kennedy-vel !
Itt meg utas is van, van ki hasznalja ...
(Nem ugy, mint Hodos -on!)
Az epulet hattulrol (utca felol): Inkabb erre forditottak volna a Hodos-i alluljaro arat! Vagy arra, hogy amikor Ptuj allomas vaganyhalozatat atepitettek (alluljaro, valtok csereje, uj peronok, jelzok komplett csereje, stb.), akkor betonaljasra tettek volna az egeszet, ne talpfasra (mert ma meg az!), ami ugyan elegantos, de nyilvan nem a vegleges es nem is a jovo ...
A kerdes azota is nyitva van: Ptuj allomas MIERT maradt talpfas, mikozben minden mas felujitott allomas betonaljas lett (Ormoz, Kidricevo, Moskajnci, Ctevkovci es Cirkovce is!)?
Most minek okádod be ide ezeket a képeket? Rakd a balkániba basszuskulcs! Ezt élvezed!? Az a kérdés, hogy mikor hogyan jön majd a tehervonat 753-mal, te meg itt szórod a hülyeségedet! Mond meg őszintén KIT ÉRDEKEL mindez rajtad kívül? Már megint több fölösleges értelmetlen hozzászólást át kell pörgetni, hogy meglegyen a keresendő információ.
(Valakivel ugy kb. fel eve itt volt egy nagy velemenykulonbsegunk, hogy a Maribor-i Drava hid mily rozoga, arra nem is nagyon mehet (majd) teher, megha Semmering akarmi meg is lesz majd reparalva ...)
Na hat, nezzuk meg mi ujsag Ptuj-ban, manapsag, csak roviden (ez a 45-ben atadot ideiglenes fahid utanni veglegesre szant, azaz egyben mai is, hid):
Kicsit rozsdas ...
No meg nem is oly massziv, mint pl. az uj hid Murakereszturnal a Muran, vagy Gyekenyesnel a Dravan, vagy akar Maribornal a Dravan ...
Ennek ellenere kiszolgalja a mai forgalmat es meg szep is (nekem legalabbis tetszik, hogy nem az a szokasos, hanem szekvenciakbol allo csak)...
Meglehetősen súlyos baleset történt a múlt héten Szlovéniában. Egy dupla Eurosprinterrel továbbított tehervonat és egy motorvonat ütközött össze frontálisan Jesenice mellett.
A szlovén vasút, az SŽ 541 007 és 541 016 számú Eurosprinterével továbbított tehervonat és egy motorvonat ütközött össze pénteken a szlovéniai Jesenicében. A balesetben 32 utas sérült meg, közülük kilencen súlyosan. A baleset okát egyelőre még vizsgálják.
A hocipom kivan: Ezek a kepek is tul nagyok neki....
(Nekem meg a feladat, hogy lekicsinyitsem oket ...:-))
Hat akkor mara ennyi, sajnos!
-------------------
Egyeb megjegyzesek, a konkret fejlesztesekkel kapcsolatban:
Hodos-ra az uj vagany felolem lehet, hatha egyszer meg tenyleg lesz ott is vmi rendes utasforgalom (atmenoben persze csak, nem a Hodos-i atlag honpolgar reszerol, na meg nem is az app oda iranyulo nagy turizmus miatt ...). Az uj peron az mar kerdesesebb, mert ugyebar a transit utas (hacsak nem magamfajta vasutbarat) ugysem szal le (megcsak korulszaglaszni sem) ... Akkor meg minek a peron?!
Jo, tudom, EU-nak nincs hova tennie a penzt... (En kerdem: Miert nem a Rajnan epit meg (N+1). hidat a sok sok feles beruhazas helyett ??? Na mindegy ...)
A legnagyobb ARCATLANSAG viszont az alluljaro Hodos-ra!!!! (Moskajnci allomason meg CSAK-CSAK, habar az is nevetseges, de megis az mondhato, hogy mivel az atmeno fo vagany epp a 2. vagany lett, es az 1. ill. a 3. kulso szelen lett a szep uj peron, ezert hat mit lehet tenni, legyen alluljaro is... Na meg ne feledjuk, hogy Moskajnci-ban a vasut mindket terfelen vannak hazak, igaz az egyiken a masikhoz kepest csak kb. a negyede, de hat az is valami...)
Hodos-on viszont MI A LO..SZ van a az utso tehervaganyon (tan az 5., ami mara a 6. lett) tul???? Hat mas nincs, mint egy vacak szervizut, aztan meg a preri. A szervizut vmi kis gabonasilo vagy mifelehez vezet, a foldekre meg ugyis a felluljaron at megy az ember a munkagepekkel. No de akkor meg MINEK az alluljaro?????
Jo, tudom, ezt is az EU fizeti.... (En kerdem: Miert nem inkabb 45. vaganyt fektet ebbol a DB Frankfurt am Main Hbf. felso, azaz nem a Tief reszen??? Annak kisse nagyobb ertelme lenne, mint a Hodos-i alluljaronak....)
Ugy tunik Hodos-on 3 vagany lesz peronnal elerheto (a korabbi elso, no meg a resben lesz az uj, azaz a mostani 2. es a korabbi 2. (ami mara a 3.) koze kerult be a peron). Mindez szep es jo, DE: Lesz oott valaha olyan, hogy 3 vonatra EGYSZERRE vagy akar csak quasi egyszerre akarnak majd az utasok felszallni???? Ha netan igen, akkor vajon mekkora lesz ezen utastomeg nagysagrendje???? (Sejtes: Tan a TIZ fot meguti, de annal tobb nem igazan....)
Akkor meg MINEK????!!!
Na jo, het az EU fizeti ....
----
Tobb, mint vicc az az allomas igy!
NULLA vonatkinalat, nemzetkozi atjutas CSAK a Citadella nemzetkozi SZEMELY, oszt ilyen alluljaro, stb. epulget....
Mar csak a lift hianyzik, hisz hatha mozgaskorlatozott is szall majd ott fel... (vegul is elofordulhat: 100 evben majd egyszer ....)
Az 512 kb feletti képeket nem engedi feltölteni, én meg olyan lusta vagyok, hogy a legegyszerűbb képszerkesztő programmal amivel három kattintás lenne csupán, meg nem vacakolok! Mert annyira, de annyira luuuuuuuuuuuuuuuuusta vagyok. Maaajd 2018-ban. Talán... de addigra meg még nálad is lustább leszek.
"Sima XI-es is jó lett volna oda, tehát valószínűleg kísérletképpen épült be."
Lehet, de ettől függetlenül előszeretettel játszadoznak ilyenekkel, hogy a megfelő hajlások meglegyenek. Illetve az inflexiók se okozzanak gondot.
"Valóban, én is ezt hallottam, ha hozzá kellett volna nyúlni Halberstadt bizberhez, az mindjárt néhány milliárd. :)))"
Lehet számolni kb. váltónként 50millió Ft-tal cakkumpakk.
"Amúgy az a kitérő 60-1800-as, tehát kitérő irányban 120 km/h sebességre alkalmas (a típusánál fogva)."
Ez igaz.
"Viszont az a vágány, ahova vezet, Városföld-Félegyháza között csak 100-as."
Az egyenes irányban. Kitérőben viszont 120. Amúgy a zárszerkezet + közlőmű miatt 100-as csak kitérőben. Ha megnézed Szajolban ugyanez a B60-1800-as kitérő 120-as kitérőben, mert a hydrolink miatt 3 zárszerkezet alapból megvan + van két közbenső csúcssín ellenőrző is.
2SC2240 "Hát azért, mert vágánygeomatrialiag az a hajlású kitérő volt az indokolt."
Kicsit OFF, de ez, így ebben a formában....nem igaz.
A kitérő egy sima egyszerű vágányelágazásban volt, mind az átmenő, mind a megelőző vg. egyenes volt. Sima XI-es is jó lett volna oda, tehát valószínűleg kísérletképpen épült be.
Nyilván azért nem lehetett ott 40-nél többel menni, mert sem a magyar F1, sem a magyar jelfeladás nem tudja a 60-as csökkentett sebességet.
Amiről beszélsz ("vágánygeometriailag") annak esetleg Martonvásár kp-ban lenne értelme, ahol azért lettek 800-as keresztkapcsolatok, mert az ívesített XI-es kitérők geometriailag nem feleltek volna meg. 500-as már jó lett volna, de az meg nincs rendszeresítve. Így lett 800-as, 40-nel járva, mert hiába lehetett volna megengedni benne a 60-at, azt meg a bizber nem tudja. Nem baj, legalább nagyobb lesz az élettartama, meg a bizberesek örülhetnek a sok Hydrolinknek, meg ELP-nek. :))
Pusztapó:
Koller Andor: "De lehet, hogy a bizt-bert nem akarták buherálni. :-))"
Valóban, én is ezt hallottam, ha hozzá kellett volna nyúlni Halberstadt bizberhez, az mindjárt néhány milliárd. :)))
Amúgy az a kitérő 60-1800-as, tehát kitérő irányban 120 km/h sebességre alkalmas (a típusánál fogva). Viszont az a vágány, ahova vezet, Városföld-Félegyháza között csak 100-as.
Ez kezdettől fogva így volt. Párosban csak kedd és péntek, páratlanban csütörtök és vasárnap júl.24-aug.26 között.
Gondolom más napokon nem lesz közvetlen Keleti-Zeg stokk ebben a 9528/9519 vonatban.
Kíváncsi leszek azért a szerelvény-összeállításra. Jó nagy keverés lesz a SZVÖR nyáron.
Nem tudom, hogy most kolyan irsz-e vagy csak szivatsz, de tegyuk fel hogy komolyan irsz. Ekkor viszint:
- az uj vagany hol lesz (abban a nagy resben, ahol eddig semmi sem volt, az 1. vagany utan)???
(- azt most meg sem merem kerezni, hogy na es miert van erre az uj vaganyra szukseg...)
- peron: irtatok mar
Most, hogy Istria is lesz mar a vonalon, szerintem absolute indokolt az uj peron is:-))))
- alluljaro es lift???? Ez komoly????
Ez esetben NEM ertem az SZ-t sem! (Jo, EU fizeti, hat legyen. (EU meg hulye, az meg masik kerdes, de hat ez van ...))
No de: MIERT NEM Hodos eredeti megepulesekor lett igy epitve, miert csak most?
Magyaro.-on szokott az megtortennni, hogy kiaszfaltozzak a korutat, majd masfel honap mulva felbontjak, hogy az uj vizvezetek az most jon ala, majd uj aszfalt, aztan 2 honap es ujabb felbontas es telefon meg gaz meg stb... Jardaval meg ugyanez, csak internetes felallasban...
Tanulnak a slovenek is a hatarszelen a mygaraoktol, ugy latszik...:-)
---
No de: FELTEK fotozni Hodos-on??? Vagy miert nem keszulnek fotok, amin latszanak az epitesi munkalatok??? (Villamositas, uj peron, stb...)
Na, ennek fussál neki még egyszer! Olyan, hogy tökéletes, teljesen hibátlan pálya csak elméletben létezik. A dinamikus kerékteher nagyságát a sebesség nagyban befolyásolja.
Ajánlom figyelmedbe Megyeri Jenő "Vasútépítéstan" című könyvének 10. fejezetét (A vasúti vágány teherbírása).
Azért tették ki a lassújelet, mert az F.1. nem ismeri a 100-s jelzési képet. ÍGy egy zöld fénnyel lehet kitérőbe menni, ha a 3-ra van a bejárat, és viszont.
Kiskunfélegyháza páros végén meg 100km/h váltó van beépítve, ezért inkább kitettek egy 100-s lassújelet, mert ilyen jelzést sem ismer az utasítás. ÍGy egy zöld fénnyel lehet menni a 3-ról egyenesben, meg kitérőben is.
"De akkor sem értem a dolgot, mert a 60-as kitérő kifejezetten jól jönne ott, ahol a 80-as nem fér el, a 40-es meg túl lassú. Akkor miért nem foglalták ezt bele a szabványba, hogy lehessen erre a sebességre is sebességet szabályozni a biztberrel."
Úgy látszik, hogy még mindig nem érted a lényeget. Nem a biztber nem tudja a 60-as jelzési képet, hanem a magyar jelzési utasítás. Egy biztosítóberendezésbe bármikor beépíthető akármilyen jelzésikép. Sőt az általad állandóan fikázott elektronikus biztbereknél könnyebben. Amúgy a néhai Pusztapó állomáson a 120-as vonalon volt 54-500 1:14-es rendszerű, kitérőben 60km/h-val járható kitérő. Mégsem mentek rajta kitérőben 60km/h-val. Akkor miért rakták oda? Hát azért, mert vágánygeomatrialiag az a hajlású kitérő volt az indokolt.
"Győrben is volt pár hónapja totális döglés, ami egy jó öreg D55 biztosan nem csinált volna"
Na a régi győri D55-öt nem magasztalnám nagyra, mert az a cseréje előtt nem éppen a megbízhatóságról volt híres. Pár hónapja mikor?
Egyébként, meg ha az áramellátás döglik valahol, az bármilyen berendezést teljesen padlóra tesz, függetlenül, hogy számítógépes vagy jelfogós...
De akkor sem értem a dolgot, mert a 60-as kitérő kifejezetten jól jönne ott, ahol a 80-as nem fér el, a 40-es meg túl lassú. Akkor miért nem foglalták ezt bele a szabványba, hogy lehessen erre a sebességre is sebességet szabályozni a biztberrel.
A minőségről meg annyit, hogy a számítógépes biztberek szeretik szivatni az embert, Győrben is volt pár hónapja totális döglés, ami egy jó öreg D55 biztosan nem csinált volna.
"Nálunk sebesség alapú jelzésrendszer van, nem útirány alapú! A zöld-sárga azt jelenti, hogy 40 km/h-val lehet menni a jelzőnél és a következő jelzőn Vmax jelzés várható."
Jó az inkább sárga-zöldnekde Porpácon 1 zöld van a jobbvágányra is,holott a váltó(120-as) kitérő irányba áll.
Elnezest az elobbi levelert, a rendszer szerint egyszer mar elkuldtem, igy nem tette be, majd amikor egy uj szot bevittem modositasnak pluszba, akkor az eredeti es az uj szoval modositott versio is bekerult, egyszerre.
Mindegy, mert ha a jelző jelzi a csökkentett sebességet, akkor nem kell kitenni táblát. Na de akkor az ominózus helyen miért nem jelez a jelző, miért kell tábla? Ha a jelző tud 40-et jelezni, akkor az miért nem elég? Minek külön tábla is?
Amúgy meg azért hittem az, hogy azt jelenti, mert amikor annó egyszer elől utaztam, és kérdeztem, hogy miért sárga-zöld és miért nem zöld, akkor azt a választ kaptam, hogy kitérőbe járunk. Másfelől meg a bejáratnál általában a zöld sárga jelzés, azaz a sebességcsökkentés általában a kitérőzés miatt kell, vagy megfordítva a dolgot, ha normál 40-es kitérő van, akkor a biztber (ha van, és olyan típusú), akkor azt jelzi.
Amúgy meg tegyük el, hogy te vagy a mozdonyvezető. Mész az IC-vel 120-szal, és látod a zöld-sárgát a bejáraton, akkor mit mondasz. Nem azt, hogy a francba mia fenének kell itt 40-nel menni, ha nem azt, hogy mi a francért járunk kitérőbe?
Mielőtt eldől, hogy kinek az apukája az erősebb azt javaslonám, hogy olvasgass egy kicsit ezen a fórumon is. Nagyon sokat meccseltünk már az új hozzászólókkal korábban ne kelljen már minden alkalommal ezt eljátszani. Készséggel elhiszem, hogy nálad nagyobb király nem létezik, de ez itt kevés lesz. Mondom ezt akkor is, ha nagyon sok igazságot is írtál.
A jelzésképnek nem az a jelentése! Nálunk sebesség alapú jelzésrendszer van, nem útirány alapú! A zöld-sárga azt jelenti, hogy 40 km/h-val lehet menni a jelzőnél és a következő jelzőn Vmax jelzés várható.
Mióta nem ismer! Van olyan jelzéskép, hogy bejárat kitérő irányba, nem? Számos állomáson van olyan bejárati jelző zöld+sárga esetén bejárás kitérő irányba. Akkor meg mit nem ismer az F1?
Ugyan 2 vágányú pályára is készül grafikus menetrend szinte feleslegesen, mert mondjuk, csak vonat előzésnél van jelentősége, addig egy 1 vágányú pályánál ez sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mert ugyebár minden vonat kereszt állomáson történik ideális esetben! Persze, ha grafikus szóval van a bajod, lehet anélkül is, csak az szemlélteti jól! 1 szónak is 100 a vége, a 10es felé rövidebb a menetidő menetrend szerint nem is kicsivel!
És ha átküldöm neked a 42083-2 és 42082-1 számú vonatok menetrendi tervezetét, amit a pályavsút készített a 1-10-25 illetve a 20-25 vonalra még a vonatok elindulása előtt és lesz benne 3 óra különbség, ki lesz a hülye Te vagy Én?
az, aki a pályavasúttól kér menetrendtervezetet, már rég hülye - ahogy Te mondod..:)
de elárulom neked, volt a 42083-42082 sz. vonatoknak kiutalt menetrendje - csak közbejött a koperi sztrájk, s lemondták a vonatokat - a 20-asra július végére, melyek Ferencváros - Jánosháza-elágazás között percre pontosan megegyeztek a jelenlegi 1-10 útirányon közlekedő vonatok menetrendjével...dehát ami a pályavasútnál 3 óra, az úgy tűnik máshol nem:)
Ha már annyira szakot akarsz ajánlani győrben, akkor már az építőmérnöki kellene; nekik (nekünk) több közük van a vasúti pályatesthez mint a közlekedésmérnököknek (amúgy is tele van velük a padlás).
Amúgy ha érdekel a vasúti pálya romlása, akkor egy kis nézegetnivaló:
És ha átküldöm neked a 42083-2 és 42082-1 számú vonatok menetrendi tervezetét, amit a pályavsút készített a 1-10-25 illetve a 20-25 vonalra még a vonatok elindulása előtt és lesz benne 3 óra különbség, ki lesz a hülye Te vagy Én?
A valódi ok, hogy ha a vonatok menetrendjét rátervezik a grafikus menetrendre, ha a vonatok a tényleges menetrendjükben közlekednek, több mint 3 órával rövidebb menetidő érhető el. Ennyire egyszerű a megoldás!
Lehet mégsem kére hirdetni a "győri igét"...mert ez a mondatod úgy ahogy van hülyeség...:))))
Igen, abban igazad van, hogy kicsit kiéleztem a helyzetet a Pest és Vidék között! De nem véletlenül írtam, hogy a vezetőség felelőségét sem szabad elhallgatni, mert csak kis szakértelemmel és oda figyeléssel(jelenleg mind2 hiányzik) simán lehetne olyan fordát készíteni, amiben mindenkire szükség van és nincsenek az Andor által említett több órás/napos lezárások, efektív a munka simán maradhatna a Trakciónál sok esetben. De azt továbbra is fent tarom, hogy ebben személelt váltásra van szükség, hogy mindig a másik után nyomozunk, mert nem előre vezet, hanem vissza! A saját érdekeinket kéne jobban védeni és az már a nem elvitt vonatokról, hanem a még meglévőkről szól!
Az meg sajnos lehet felfogás beli különbség, hogy én nem foglalkozok a mi lenne ha történne valami dolgokkal, amíg nem történt!
A Hercules "simán" bírja a bakonyt, jobban mint egy Szili még lekorlátozott(bejáratós gépek) teljesítmény mellett is. Az interneten megtalálható a teljes múszaki leírás németül és angolul! A valódi ok, hogy ha a vonatok menetrendjét rátervezik a grafikus menetrendre, ha a vonatok a tényleges menetrendjükben közlekednek, több mint 3 órával rövidebb menetidő érhető el. Ennyire egyszerű a megoldás!
Addig engem sem érdekel, amíg nem történik megint egy olyan eset, mint anno Devecsernél, vagy még durvább. Lehet akkor téged is érdekelt volna, ha a 905-el Te vagy, nem késel 10 percet és az "úgy csinálja, ahogy akarja" magánvasút fél szénvonata épít bele a vezetőállásba. Az ugatást meg Te kezdted a vidékiekre, csak a dologhoz hozzátartozik, hogy Ti nagy és hatalmas pesti mozdonyvezetők is eljátszátok ugyanezt, aztán milyen meglepő, hogy nekem a te mondandód nem tetszett, neked meg az enyém.
1., hogy nem érdekel a más kenyere! Ha valaki beválalja a magán vasútat hajrá. És úgy csinálja, ahogy akarja!
2., a munkámra, mert ha az hibátlan és mindent betartok, sokáig szükség lesz rám! De nem azért mert besúgok és másokra ugatok!Igaz most talán erre még nagyobb szükség van, de nem lesz ez mindig így! :D
Az a nagy helyzet, hogy kb. ezt a választ vártam. Egy kicsit sem gondolkodni, hanem egyből vádaskodni! Ámbár lehet 8 általánosból ennyire tellik! Tudod, pont ezért jó érzés egy elhallgatott közlekdés mérnökivel mozdonyt vezetni(csak mert ha bevallanám nem vezethetnék), mert kioktat a sok vasút b....i, igaz semmit nem ért hozzá! Amihez ért, az a megfigyelés és a besúgás!
Arra természetesen nem sikerült reagálnod, hogy egy pálya hogy megy tönkre, mert valószínüleg még a felépítését sem tudod, nem hogy az alépítését! Lehet nem esett le, nekem is megy ez a stílus! Jobb ugatni mint kultúráltan megvitatni valamit! Csak hajrá!
Nem Andor személyének szól, de szerintem ezt oktatják nekik, hogy a nehezebbet, vagy azt amelyik felfelé megy. Aki fordítva cselekszik, azt megbuktatják a vizsgán! :-)
Mondjuk ez a 25 irányítására nem vonatkozik. Az eddigi tapasztalatok 1 kivétellel pozitívak.
Sajnos az a tapasztalat, hogy a forgalom nem szokott ilyenekkel foglalkozni. Ha egyszer esetleg eljön az az idő, amikor a tényleges fogyasztást kell fizetni és a felesleges megállások okozta energia felhasználást a fuvarozó nem fizeti ki a pályának, akkor lehet, hogy ez a téma is előtérbe kerül.
A minap is úgy lett megoldva 2 terhes + 1 személy keresztje, hogy a két teher beérkezése után haladt a személy, majd indult a két teher. Holott ha az első tehert egy állomással előbb teszik félre (Városlőd), akkor a másik gond nélkül a személy előtt végig tudott volna menni. Így Csórban ácsorgott, utána meg követte a személyt blokkra végig. (Imádlak 20-as menetirány)
Adott egy domb, mindkét alján 1-1 állomás. Egyik irányból jön egy 1700 tonnás vonat 90-el, a másikból egy 7-800 tonnás hasonló sebességgel. Melyiket tennéd félre, hogy a másik lendületből fel tudjon menni?
Azért nyerte a Metrans a fuvart, mert a tr általában Veszprémig jutott vele, ahol állt egy-két napot.
Ez így történt.
Számtalan reklamáció volt, teljesen hatástalanul.
Ha sikerült eljutni Fc-ig, akkor meg ott volt a kikötői továbbítás. Leghírhedtebb eset az volt, amikor az államvasúti dolgozó kijelentette, hogy ő u.a. fizetést kap, ha holnap reggel hozza le a vonatunkat és nem ma este. .-((((
Teleírhatnám ezt a fórumot (is) hasonló esetekkel, de minek, Buktatok heti 19 pár tehervonatot- összességében- aminek nem a Metrans meg a JóIsten az oka, hanem a mávos hozzá(nem)állás.
Elhiszem, hogy te személy szerint ebben nem vagy érintett, de nagyon sokan a tr-től nagyon is!- , hogy ÍGy alakult.
Semmilyen pénzek sem mennek sehová sem, csak van egy vontatásszolgáltatási szerződés, amit a felek betartanak.
Ugyanez történt 3 évvel ezelőtt az északi irányban is. Sajnos a tr meg a többi érintett nem tanult belőle.
Mind ezek mellett kinek nem szalad túl a mutató egy hosszú éjszakában és ki az aki nem húzza neki 5el többel, ha azon múlik, hogy haza jut-e ma a családjához?!
Mint pesti, de cargo-s mv írhatom, hogy szerintem vagyunk egy páran. Én is szeretek időben haza érni, de ha ne adj isten baj van és 5-tel többel mentél a megengedettnél, nem biztos, hogy hamar haza érsz. Vasúttársaságtól függetlenül nem szimpatizálok a gyorshajtókkal. Annyival megyek, amennyivel lehet. Ha lenne 160-as tehervonat én örülnék neki a legjobban. Vagy akár 120-as, de sajnos a 100-asok is csökkenő tendenciát mutatnak.
A Trakciónál sem rodeóztam, inkább a mozdonyost próbáltam megkérni, hogy érje el a menetiránynál, hogy hajtsák a vonatot. Nem sok sikerrel! Többek között ezért is váltottam, mert szeretek menni, haladni.
Milyen érdekes, hogy mi Pesti Trakciósok, ahol naponta kb. 10-15 különböző magán vasút megfordul, már rájöttünk: ahoz,hogy legyen munkánk menni kell és nem a magánokkal törődni!
Ezt örömmel olvasom, mert anno voltak azért olyanok, akik a vonat induláskor már a váltás helyén gondolkodtak. Persze nem azt mondom, hogy amit Te leírtál annak nincs némi alapja.
Viszont azon is érdekes elgondolkodni, hogy egy 500 tonnás Taurussal továbbított 100-as üres vonatot (nem egy kímélő módon vezetek, ami teljesítmény benne van a gépben azt ki is használom) másik magán vonat simán elhagy.
Amíg mennek a pénzek megfelelő helyekre, addig engem megfognak dombnak felfelé 1700 tonnával, csak azért mert a magánvasút méltóztatik 10 kocsival lefelé gurulni...
Nem kell ahhoz egyetem okoska, hogy rájöjjön az ember, hogy ezek nem ismernek se embert se isten, se a lassúmenetkimutatás, se semmit!
Van egy pálya, ami 80-as. Van egy állomásköz, ahol a gyorsvonat ami 80-al közlkedik és egyik állomáson sem áll meg, ezt megteszi x idő alatt, jön a METRANS, ami ugyenzt a távot olyan idő alatt teszi meg, hogy y<x! Akkor Te ezt minek neveznéd, ha nem rodeózás? Vagy tudnak valami rövidebb utat a rekettyéseken keresztül???
Pest kontra vidék: 93005-höz Celldömölkön ill. a 93002-höz Fc-ben nagyjából egy időben volt a jelentkezés. Már Székesfehérváron jártam (ami ugye se nem Ajka, se nem Veszprém), amikor kíváncsiságból rákérdeztem, hogy hol van szemből a vonat. A válasz az volt, hogy ki sem jött még Fradiból.... Nem egy kollégát tudnék mutatni, aki rendszeresen Tárnok és Kelenföldön cserélt, arról nem is beszélve, hogy némelyikőtöknek olyan nagy a képe, hogy szilire fel sem akart szállni, ha azzal ment a gyorsteher. Úgy hogy szállj csak le szépen a földre és maradj csendben, mert titeket sem kell félteni...
Üdv Mindenkinek! Elérkezettnek láttam az időt, hogy regisztráljak, mert kicsit vérlázító, ami itt folyik! A probléma pont ott kezdődik el, amikor van pár vidéki féltékeny f...., aki nem a saját munkájával törödik, hanem másokéval!Azt gondolja, neki attól lesz jobb, ha másnak rosszabb! Amikor bementek dolgozni és megfogtok egy pesti vonatot, nem avval kéne törődni, hogy csak Ajkánál ne kelljen messzebb mennem, ha Veszprémig jutok már gond van! Úgyis jön velem szemben a Pesti f...., majd ő levált, én mentem 12 órában 100km-et, ő lehet 500 km-et, de a pénz ugyanaz!És mi előtt jönnek a hangok, hogy ez nem igaz, sok vidéki barátom van még a tanfolymról, pontosan tudom, hogy egy vidéki mennyit megy átlagban egy 12órás szabad teherben és mennyit egy Pesti! Fényév távolság! Milyen érdekes, hogy mi Pesti Trakciósok, ahol naponta kb. 10-15 különböző magán vasút megfordul, már rájöttünk: ahoz,hogy legyen munkánk menni kell és nem a magánokkal törődni!Ébresztő Féltékeny Vidék!Lehet nem jutna eszébe egy cégnek saját mozodnyokat vásárolni súlyos milliárdokért, ha mi Trakció jobban végeznénk a dolgunkat! Ebben persze nem felmentve a vezetőséget sem! Arról nem is beszélve, hogy amiket alább írtatok szerintem csak rágalmak! Mind ezek mellett kinek nem szalad túl a mutató egy hosszú éjszakában és ki az aki nem húzza neki 5el többel, ha azon múlik, hogy haza jut-e ma a családjához?!
És végezetül annyit V63-017:
Ajánlom figyelmedbe a Győri Széchenyi István Egyetem Közlekedésmérnöki szakának vasúti szakirányát(tantárgyat csak azért nem írok, mert a kötelezően teljesítendők között van), ahol elég az első évet megélned, hogy tudd: egy jó vasúti pályát NEM LEHET semmi féle rodeózással tönkre tenni! Ne fogjuk már a pályavasút problémáit egy 3hónapja közelekedő vonatra, mert ez több mint nevetséges,inkább siralmas Rád nézve!(ha a RailJet-el betartok minden lassújelet az 1es-en, az kb +13 Keleti-Hegyes viszonylatban, igaz ott is jár a Metrans, biztos ők a hibásak, bár minden lassú jel idősebb mint a Metrans)
Az a színes lapokból összeálló poháralátét kb az első évben volt viszonylag színvonalas! Rohadtul nagy pénzkidobás az újság megvétele. Mondhatnám úgy is, hogy f@s... :-)
Az sosem volt annyi. Amúgy ha csak kitérő irányba tennének rá, attól még a jelző jelzési képéből nem fogod tudni, hogy egyenes irányba mész, vagy kitérőbe. Ez itt a nagyobb gond!
Mivel az a váltó kitérő irányban 60-as, de a jelző mindkét irányba csak 1 fénnyel ad továbbhaladást engedélyező jelzést. Tehát 1 zölddel is be lehet csavarni ott kitérő irányba! Mondjuk vonatszámból lehet tudni, hogy merre kellene menni, de biztos ami biztos alapon rakták ki a 60-ast.
"Mert ők a magánvasút, rájuk ilyen dolgok, hogy menetrend, meg lassújelek nem vonatkoznak!!!"
nincs ott lassújel, ami miatt nem mehetne az engedélyezett sebességgel...a pálya végig 100-as, az RCH-s vonatoknak is fék% miatt van 80/80 Boba-Ukk között...
"Celldömölk-Pápa szakaszt is már sikeresen hazavágták a rodeózásukkal!"
Ez nekem is feltűnt viszont szombaton, hogy kezd romlani a pálya, s sajnos én is arra gondoltam, hogy nem veszik egyesek figyelembe a 80as kitűzött lassújelet, s mennek a szolgálatiban levő 100-as sebességgel...de majd kinyomozzuk...
Mert ők a magánvasút, rájuk ilyen dolgok, hogy menetrend, meg lassújelek nem vonatkoznak!!! Celldömölk-Pápa szakaszt is már sikeresen hazavágták a rodeózásukkal!
Más! Az Indóházban olvastam a cikket a Metrans-os vonatról és az alábbi mondat felkeltette a figyelmemet: "Bobától Őriszentpéterig meg sem álltunk, a Herkules és szerelvénye a menetrend szerinti 100 kilóméteres óránkénti sebességgel feszült bele a festői zalai ívekbe."
Az a kérdésem, hogy milyen vonatszámban megy ez a vonat, mert én a menetrendkönyvben nem találtam 100-as tehervonatot?! Ha operatívban megy, akkor is az alapvonaté max 90-es.
Sajnos az az igazság, hogy a vonat már du. 2-kor kész volt Kooper-ben, de este 9-kor még nem volt rajta gép, így a 42014-1-et hoztam. Azzal is fél 6-kor tudtam elindulni Őriből.
Na de csak ott, a többi szakasz általában normális. Sokat utaztam arra, igaz, mostanában ritkábban, de ugye ahol légfék van, ott 10 km-es sebességcsökkentésre is felfigyel az ember.
A jellegzetes hang miatt benne volt az emberben az, hogy egy máshol lévő lassújel esetén mondjon egy "most mi a franc van"-t? És erre elég ritkán került sor a Bakonyon kívül. Most is a vörösiszap zavar be a legjobban a Bakonyt leszámítva.
A Szombathelyi izgatóságon, valamint a GYSEV-nél a trehány karbantartás az kivétel, és nem szabály. Bár egy frissen épített vonalról van szó, így most nem ők a hunyók.
A 20-ason alig van komolyabb lassújel Szhelytől Hajmáskérig. (Kivéve a Bakonyt, de ott is igyekeznek rendberakni.) A 16-oson csak Beled környékén van egy Csornáig. A 10-es sem olyan rossz a Cdk-Pápa közti lassút leszámítva.
A 17-es is addig jó, amíg Szhelyhez tartozik.
Na meg Jánosházán megállnak a gyorsok is, a peron nagyon rövid, bár a ZEG-i vonat viccesen rövid, de a Balatoniak hosszúak, ennek ellenére a peron olyan rövid, hogy egyes viciken is hosszabb van, pedig nem mindegy, hová száll az ember, mert csoportos foglalás vagy a kerékpárszállító befolyásolhatja a felszállási helyet.
Na miért na miért...
Azért amiért az összes többit se. Miért lenne pont ez kivétel?
Azt is hallottam anno, hogy ez a vonal eléggé összecsapott munka. Lehet benne igazság. Miért kell pl egy olyan útátjáróban 80-as lassút bevezetni ahol csak mezőgazdasági gépek járnak nagy ritkán? Biztos a minőségi munka miatt...
Miért nem mondják azt, hogy ha fél órás késésnél X fabatka, egyórásnál 2X fabatka, másfél órásnál 3x fabatka a kötbér? Miért nem képesek időben szállítani?
Ja persze, mert a ráhordó kamionokat olyan menetidővel tervezik, amibe már erősen túlfeszített, akkor is ha semmi geb*sz nincs a közúton.
Sajnos ez elég sűrűn előfordul! A vonat tulajdonosának esetleg egy kicsit ösztönöznie a késő dobozok szállítóit, hogy a lebeszélt időre legyenek ott, mert esetleg a sok késést egy idő után a többi doboz tulajdonosa unja meg.
Sokszor van úgy, hogy néhány fontos-de késve beérő doboz miatt a terminálok elverik a vonatot. (ez mindig a vonat tulajdonosának a rendelkezése szerint történik)
Innen kezdve a ti dolgotok a menetrendszerűség helyreállítása. :-))
Igen-igen...
Sajnos látványosan romlik a csili-vili új pálya állapota. 80-as lassú is van Zalabér meg Zalaszentiván után. Meg sztem Zalabér párosoldali váltókörzete is hamarosan 80-as lesz. Akkorákat üt amikor áthalad rajta a vonat hogy az átjáró előtt állva azt hittem a multkor hogy szétszakad a vonat.
Mire elkészülne a vonatbefolyásoló lehet marad a 100-as tempó oszt' soha nem fogunk 120-al repeszteni a személyvonaton.
Mi a gond a kikötőben? Mi van kevés? Kikötőmendence, rakodódaru, rakodóplacc, iparvágány, vagy mi a szűk keresztmetszet, ami miatt torlódások lépnek fel?
s erre rájátszik még az is, hogy a kikötő némi aprópénz ellenében egyes vasúttársaságokat megkülönböztet a többiektől a kiszolgálási sorrend tekintetében...
Koperből kelet felé Hodos a legforgalmasabb, utána jön a grazi irány...
természetesen ezek mindegyikét veri nyugaton Villa Opicina az átmenetben...
Amúgy merre mennek ezek a vonatok? Hány megy Hodosnak, hány megy Ausztriának, és mennyi megy Horvátország felé? )Vagy esetleg megy Olaszba is? Bár akkor Triesztben raknák inkább.)
A cikk cimebol (megtette elso utjat ...) gondoltam azt is, hogy ha az elsot megtette, akkor tan masodikat is fog, stb.....
De ugy tunik nem.
Ugyhogy a cikk iroja (habar logikai hibat nem, de) nyelvtanit kovetett el, mert ez a cim felre vezeto (hisz ugy tunik, hogy megindult vmi uj jarat, nem pedig ugy, hogy kenyszeru okokbol egy jarat egyszer arra ment...).
Ezek már vagy 3 hónapja folyamatosan jönnek úgyhogy nagy biznisz. Murakeresztúron jönnek be, és Nagykanizsa-Zalaszentiván-Celldömölkön át mennek végig Szovjet hatlábúval.
Csökkentsd a kép méretet mondjuk 1024x768-as méretre, majd a mentésnél a fájl méretet mondjuk 95%-ra mindezt valami egyszerűbb képszerkesztő programmal. Menni fog?
Errőlm jut eszembe, hogy legalább lakott területen kívül vegyük át a jó amcsi módszert, amikor erőteljes kolompolás hallatszik, amikor piros a fénysorompó! Talán segítene pár bamba autóson, és megkímélne pár vonatot.
Pedig horvatok nem is olcsobbak mint a magyarok (sem az oraberek, sem a vendeglatas, sem mas). Fura ez az eset!
No de nem is ez a lenyeg, hanem ha mar horvat beton megy Gyorbe, a kerdesem az: Hol lepett be es ki a MAV-hoz? Csak nem ez is Hodos-on? (Unlogikus lenne, bar eppenseggel kivitelezheto, csak minek.)
Ez is csak egy vonat, vagy lesz meg folytatasa is esetleg?
Audis vonat: Üres HŽ pőrekocsikból álló szerelvény amelyek mennek haza. Idefelé úton betonelemeket hoznak velük Horvátországból Győrbe a gyár bővítéséhez.
Ui: úgy tűnik a dunaújvárosi betonelemgyártó cég lecsúszott a bizniszről. Olcsóbb azunijónkívűrlől hozni betonyt?
Azt hidtem megindult onnan is vmi Bp fele, allando jelleggel is, de ugy tunik nem...:-(((
(A BILK-re ment c. dolgot a cikk irta. (Forras: www.iho.hu volt.))
A 35.66666 ora per 20 ora az kb. 1.78333, igy vitathatatlanul jobb a mai bevallt utirany. (Persze a 20 ora a kb. 800 km-re Bp es Koper koze meg igy is sok, de ez van ...)
Eseti vonat volt. (különvonatként rendelte meg és közlekedtette a Crokombi) 13 HZ Rgs , 2 HZ Sgnss és 13 HZ Lgks/Lgss kocsiból állt. Ez ugye 71 TEU. (Koperi vonatok 76 , északiak ZSR-n át 89, ÖBB-n át 96 TEU)
1300 tonna volt az elegysúly. A rakott MSL konténerek még a koperi sztrájk ideje alatt (kb egy hónapja ) kerültek Fiuméba. Nagy részüket tgk-k már elhordták. A maradék jött ezzel a vonattal. Nem a Bilkre, hanem Csepelre. A szerelvény üresen ment vissza.
SZ-n át kb.20 óra a menetidő.
Senki sem tervezi, hogy ennek egyhamar folytatása lesz. (esetleg, ha megint sztrájkolnak Koperben)
Elsosorban Koller Andornak irom ezeket (ld. allul a cikket eloszor).
A 35 ora 40 perc az baromi sok egy ilyen kis tavon (szerintem). Epp ezert erdekelne az osszehasonlitas miatt, hogy manapsag egy Csepeli Szabadkikoto - Hodos - Koper mennyi ido alatt van meg atlagosan?
Mit irtal korabban arrol, hogy a ti ures hutokonteneres vonataitok mennyit szoktak atlagosan Gyekenyesen es/vagy Koprivnican allni? (Csak mert ezt akkor majd levonom a menetidobol, hisz ha nem lesz VAM es hatar bohockodas, akkor ez kiesik majd.)
Ill. 491 m hosszu kontenerszerelveny az kb hany vasuti kocsi es kb hany kontener lehet?
Mj.: Az utolso ketto sor meg kifejezetten rolatok szol!:-)
Vegul pedig erdekelne a velemenyed, hogy VAJON MIERT eri meg manapsag uj kontenervonatot inditani BILK es Rijeka kozt, mikor ott van a VAM es hatarmentes Hodos, no meg a Koper-rel egyebkent is jobb a kapcsolat, mint Rijeka-val. (Ha meg Koper telle, akkor meg ott a Trieste, akikkel szinten jo a kapcsolat, nem ugy, mint Rijekaval.)
Több éves szervezés és előkészítés után megtette útját a horvátországi Fiume(Rijeka) kikötőjéből a Budapesti Intermodális Logisztikai Központba az elsőkonténervonat.
A szeptember 5-én a horvát kikötőből elindított szerelvény 491 méter hosszú volt és 1239 tonna árut vitt a magyar fővárosba. A vonat hétfőn indult és a tervezett 35 óra 40 perces menetidőt tartva érkezett meg szerdán Budapestre.
A szállítmányokat a Rail Cargo Hungaria és a HZ Cargo együttműködésében juttatják el az adriai kikötő és a magyar főváros között. A horvát vasúttársaság 80 darab vagont korszerűsített a feladathoz, a szállítmányok szervezője a horvát Crokombi és a magyar Hungária Intermodál Kft.
A fiumei konténerkikötőt a többségében manilai tulajdonú Adriatic Gate Container Terminal üzemelteti, amely a közelmúltban végzett átalakításoknak köszönhetően most már nagyobb méretű hajókat is fogadni tud.
A horvát vasúttársaság közleménye kitér arra, hogy a magyar piacra leginkább a szlovéniai Koper és az olaszországi Trieszt kikötőjén keresztül érkeznek az áruk, de a szállítmányozó Maersk most először már Fiuméba is behajózott konténerszállítmányával. A horvát vasúttársaság reményei szerint a jövőben ezen az új útvonalon keresztül a Szlovákiába és Csehországba irányuló konténerszállítmányokért is versenyre kelhetnek a másik két észak-adriai kikötővel.
Fiume és Budapest között már él tehervasúti kapcsolat, nagyjából heti rendszerességgel indítanak a horvát kikötőből a csepeli Szabadkikötőbe üres hűtőkonténerekkel teli vonatot. A szabadkikötői szerelvények üresen térnek vissza Fiumébe.
M41 2180 press jelenti:
Cumi van a vonalon, guszta ''kis'' biztberhiba Zalabér és Ziván között. Átlag késés 10-40 perc, de a 19534 pl egy az egybe kimaradt mert nem lett gépe. Egy Audis teher a 260-as Szergejjel 5 órahosszája áll lassan Zalabér 3-on. A páratlan Citadella meg +120-al jön, úgyhogy valami gubi a 20-ason is lehetett.
Nem tudom, és nem is akarom elképzelni. Egy nyugati beágyazottságú magánvasút azért még a méltóságos minisztert is zavarba tudja hozni, ha a hetvenötféle menetrendi változat közül későn dönt, és emiatt valami zsíros fuvar nem jön össze. Fontos, hogy a tanácsadók szóljanak a miniszternek, hogy a magyar vasúti hálózat már nem egyszemélyes homokozó, és a megrendelőn kívül mostanra az összes többi szereplő okkal és alappal bízik abban, hogy a homokozó használati feltételeit mindenki betartja.
Akit érdekel: Egy ÖBB-s taurus által ráncigált tehervonat kb. most van Ajkán! :) Őriszentpéter felé megy ;) És ami érdekes.. fehér, szoknyás Sgnss kocsikkal megy! A végén van pár 2 tengelyes RCH-s.
mert jogszabályokban alaposan meghatározott a menetrend elkészítésének és jóváhagyásának módja. Bele lehet fosni a ventilátorba mindenféle politikai kinyilatkoztatásokkal, de az könnyen jogszabályellenes lehet.
-------------------
'oszt milyen szankció van abban a jogszabályban leírva arra az esetre ha a miniszter nem tartja be?
Másnap csak egy cukorral kapja a titkárnőjétől a kávét pedig kettővel kérte?
Azóta tényleg eltelt pár év, mert jogszabályokban alaposan meghatározott a menetrend elkészítésének és jóváhagyásának módja. Bele lehet fosni a ventilátorba mindenféle politikai kinyilatkoztatásokkal, de az könnyen jogszabályellenes lehet.
Sajnos (figyelmetlenségből) véletlenül nem vették figyelembe a menetrendtervezet készítők a miniszterelnök és a gazdasági miniszter ez év tavaszán megfogalmazott követelményeit.
ezért a héten és jövő héten esedékes kormányülés előtt tényleg nem szerencsés nyilvánosságra hozni a menetrend most létező tervezetét, különösen úgy, hogy hiányzik az előírt (elvárt) "B" és "C" változat a beterjesztők irattáskájából.
Úgy látszik annak idején csak mondtad a "tutit", de másokat nem hallgattál meg, így nem vagy tisztában a dolgokkal...:)
A menetrend kész. Augusztus 22 éjfél óta..
Hogy ezt a menetrendet a szokásos tökörésző minisztérium elvben hozzáértő apparátusa nem képes átnézni a maga által vállalt határidőkkel, az az ő bajuk...(úgy örülnék, ha egy-egy magánvasút keresztbe tenne az rki-s utólagos kavarásoknak...:))))
A "megfogalmazott" követelményeket meg maguk a megfogalmazók sem tudják értelmezni,...persze mindig akad 1-1 szakértő, ki tud hasznos tippeket adni, mint pl. alibi vonatkm-korlátozás...:))))
emiatt viszont a megrendelőnek illene már nyilvánosságra hoznia a dolgokat, hisz a menetrend önmagában készen van
------------------
A menetrend még NINCS készen.
A menetrend tervezet már valószínűleg készen van.
Egy változatban.
Sajnos (figyelmetlenségből) véletlenül nem vették figyelembe a menetrendtervezet készítők a miniszterelnök és a gazdasági miniszter ez év tavaszán megfogalmazott követelményeit.
ezért a héten és jövő héten esedékes kormányülés előtt tényleg nem szerencsés nyilvánosságra hozni a menetrend most létező tervezetét, különösen úgy, hogy hiányzik az előírt (elvárt) "B" és "C" változat a beterjesztők irattáskájából.
Meglátjuk, hogy ki mit fog a következő menetrendváltásra összehozni de az biztos, hogy érdekes lesz. Habár a mostani decemberit is jó volna tényleg tudni. :-)
"emiatt viszont a megrendelőnek illene már nyilvánosságra hoznia a dolgokat, hisz a menetrend önmagában készen van"
A jövő évi menetvonalak már ki vannak utalva...lehet rajtuk változtatni, de ha ez érinti más vasúttársaság kiutalt menetvonalát, akkor annak is kell a beleegyezése, különben a START is csak igen szűkösen tud mozogni...
(emiatt viszont a megrendelőnek illene már nyilvánosságra hoznia a dolgokat, hisz a menetrend önmagában készen van)
aztán majd jövőre az egyes módosításokkor, ileltve a 12/13-as év tervezésekor már mindenki jöhet a saját vonalain a saját álmaival...
ez START esetén talán marad az átszállási kapcsolatokra is építő jelleg, de a GYSEV esetén várhatóan a "menjen a nemzetközi vonat ahogy tud, minek kell mindenféle pókokra várni" elv lesz...
na ebből lesznek szépségek az átadási pontokon, főleg Zalaszentivánban:)
Felmerült bennem egy kérdés a GySEV hatalomátvétellel kapcsolatban: Mi lesz az Sm-Zeg; Sm-Nk; Sm-Pécs viszonylatú vonatokkal? Maradnak ugyanúgy, csak megzöld-sárgulnak; vagy el lesznek vágva Szentivánnál és maximum csak átszállási lehetőség lesz?
Az 1. es a 2. sor BAL kepe az, ahol hatrafele van a Solkan-os teher egykori utiranya, ma mar/meg arra nem mehet, de eljohet meg az ido, amikor ismet esetleg (a vagany megvan, musealis jaratok mennek neha).
A 2. sor jobb oldali kepe az, ahol hatrafele lenne a Solkanski Most, elore meg jobbra kene kanyarodnia a tehernek, ha epp Trieste-be megy adott esetben ...
---
Keresztkerdes: KI MERNE teherrel a hata mogott BALRA kanyarodni az 1. es a 2. sor bal oldali kepen???:-)
Emliti termeszetesen a Koralm-Bahn -t is (figyi Aln)!
Nos, ugy tunik SZ es MAV mellett mas(ok) (pl. OEBB) is akarnak Adria fele jo vonalat, es felo (vagy min. realisnak tuno), hogy ha ez megepul, akkor ZSR-es, CD-s es PKP-s aru nem feltetlenul MAV-SZ atmenetet (azaz Hodos-t per pillanat) valaszt.
Tovabbi erdekesseg, hogy Wien - Graz SEM (!!!) Sopron - Kormend - Szent...ard iranyban van (tavlatokban!) tervezve ezen a korridoron, hanem a Semmering fele...
Tovabba az is erdekes, hogy a tervezett nyomvonalnak mar most jo resze sokkal jobb, mint a Bp - 20-as - 25-os - Hodos - Pragersko EGYVAGANYOS vonala, sot meg a Pragersko - Ljubljana - Divaca - tegyuk fel, hogy uj nyomvonalon es uj alaguttal, de Koper - Trieste ketvaganyos vonalkaja is!
(tegyuk meg hozza, hogy mig a KormalmBahn -t azert epitgetik, addig a Divaca - Koper - Trieste meg sehol, csak szandekban letezik...)
Ugyanigy hol van meg a Pragersko - Divaca upgrade-elese es a Pragersko - Hodos - Szekesfehervar masodik vagany es 20-as upgrade es Paregersko - Hodos teljes remount, stb....?
Szoval: Otos korridor ide vagy oda, lesz itt konkurencia hamarosan! (Megha HZ ki is esik az EU-s verkeringesbol (amit persze hosszu tavon NEM hiszek, de elkepzelheto, hogy egyenlore megis ...), akkor is ez a Balti - Adria utvonal a Koralm -on at bizony KONKURENCIAJA lesz ko kemenyen a Hodos-i vonalnak! (Legalabbis FS fele meno esetben biztosan, mig a Koper fele menoben is lehet, amint valoban lesz Koper es Trieste kozt uj alagut uj palyaval, stb...)
Ugyanigy a sok sok roman arunak el fog jonni majd az az ido, amikor CFR - JZ - HZ - Sz fele megy, tehat az is majd mind transit MAV-nak reszben kiesik (SZ-nek meg Dobova- n lep be Hodos helyett). Marad hat a magyar (MAV) es au ukran (UZ) esetleg orosz (RZ)-s arumennyiseg ....
Bombardier megbízta a nosztalicskát, meg ők vállalták legolcsóbban, nosztalicsak meg saját ember + gép helyett megrendelte a trakciótól a vontatást. A kocsikat meg a Bombardier újította fel Dunakeszin az olasz vasútnak.
9523-al próbáltam hazajutni, de csak Zalaszentivánig jutottunk. Útközben többször is elment a delej a felsővezetékből. Végül a 953 be tudott menni zegre.
Köszönöm a dícséretet, de igen kiszineztem a fotosóppal. Nem vonatfotózás volt, busszal mentünk háztól házig vitt, egy nap volt csupán az egész. Meg olyan is volt az egész út, több órás délutáni zivatarral, kora esti hazaindulással és így pofátlanul drága volt az egész. A Kisalföld Volánnal ide többet, így az életbe nem megyünk, habár máshova se. A vonatfotózás csak a saját partizánakcióm volt, ennek is örülök, hogy Opatijából oda feljutottam. Szóval máshol nem voltam. De tervbe van véve, hogy oda ismét elmenjek mert kitudja meddig lesz még a 3kV rendszer, a kilenc működőképes 1063-as is egyre leharcoltabb állapotban van. Ami képet csináltam Matuljiban azokat berakom a Balkáni vasutak topikba.
Ki az, aki itt tudja, hogy 10 ev mulva hogy lesz arrafele a menetrend? (Mert ha epp Hodos lesz a rendszeres (napi tobb) tavolsagi nemzetkozi vonat keresztjenek helye, akkor megertem. No de ki tudja, hogy igy lesz-e ez valoban majdan??? Masreszt meg a Hodos-i nepesseg nem tul nagy, es abbol is a vonaton utazok szama meg kisebb... Igy nehez elkepzelni, hogy valami indokolna a 3 szemelyszallito vonat fogadasara alkalmas allomast, most legalabbis, egyenlore...)
Mindenesetre ha valaki jol ranez Hodos allomasra, elegge visszataszito/rendellenes volt az a nagy resz/ur ott az egykori 1. es 2. vagany kozt. Egyertelmu volt, hogy oda valamikor meg elvben johet valami... Es a valamikor (ugy tunik) epp mostansag lett...
Igy legalabb jobban fog kinezni az az allomas, es valami komolyabb hatarallomas szaga lesz neki, nem olyan, mint Caplinja - Metkovic atmenetnek pl....
Ha van foto (villanyositas, uj vagany, uj peron), jojjon, hadd gyonyorkodjunk benne!
Attol, hogy ketto tavolsagi vonat es egy Bz ejjel Hodoson alszik, attol meg miert kene 3 szemelyforgalomra is hasznalhato vagany es ketto peron? (Ezek a tavolsagi vonatok kihuzhatoak lennenek Hodos magyar vagy sloven vegebe a tarolovaganyra, a Bz meg beallithato az elso vagany ketto vegen levo kb. 100 meteres csonkavaganyra, oszt jonapot...)
Az mondjuk mar erdekesebb kerdes, hogy fordulhat-e elo Hodos-on olyan, hogy ketto tavolsagi vonat talalkozik kb egy idoben? (Ha ma nem is, hatha majd egyszer igen, igy ilyenforman megertem...)
Na, en is azt mondom, ha mar epul, akkor epuljon.... Hatha egyszer meg EC is lesz majd ott (is), es epp ott lesz ketto olyan kerezstje...:-)
Amúgy van létjogosultsága a peronnak, mert éjjel 2 távolsági vonat is ott állhat, és egy magyar Bz is. Igaz, ez utóbbina elég lenne egy csonkavágány, de ha már így alakult, akkor legyen így! Más kérdés, hogy nem 10. hanem 4-5 kocsis lehet max. a vonat.
Janoshaza-t a MAV, mig Hodos-s meg az SZ fejlesztgeti, es gondolom SZ-nel tobb a le....
(Biztos Zalaber-Batyk ketto peronja fontosabb volt, mint a Janoshazai egy, de az tisztessegesen ...)
Na meg lehet, hogy SZ utemes IC kozelekdest akar a kozeljovoben minimum Ljubljana - Hodos kozt orankent, es azert fejleszt annyira peronokkal es jarulekos vagannyal Hodoson...!:-))))
-----
Mas: Valaki dobjon mar fel kepeket hogy all a Hodos-i villamositas, ill. ugyanigy az uj vaganyrol es az uj peronokrol is!
Jol lathatok az elektronikus jelzok, na meg az is, hogy az allomast kitatataroztak (azaz rendbe szedtek kivulrol is), sot meg bellulrol is (nincs tobbe droton rangatasa a valtoknak)!
Ugy tunik SZ szamara (valami miatt ...) fontos volt a Pragersko - Ormoz - Hodos -on kivul a klasszikus utirany rendbetetele is, azaz NEM hagyta le az Ormoz - Sredisce szakaszt sem a fejlesztesbol (eddig). Vajon miert??? No es mifele penzbol????
Mj: Mar csak a HZ es a MAV kene hasonlot tegyen, es akkor 5 even bellul REVANS!!!:-)
A sloven oldalrol nehany hirecske, ami engem positivan megdobbentett (igaz a 25 konkurencia vonalaval kapcsolatos, no de az is hozza tartozik ahhoz, hogy mi lesz majd a 25-tel):
Nyilatkozat: A fotok NEM az enyemek, en csak talaltam oket!
Tehat nehany kep Sredisce ob Dravi (egykori fo Bp - Koper/Trieste utirany SZ-s hatar-) allomasarol:
2011 kora tavaszarol 3 kep:
Itt az allomasepilet meg a regi (ocsmany festesu, szoci kinezetu), de egy SOS hivo gomb mar ott is van!
Sot, a Cakobec (Macinec) felol belepo SZ-s kennedy mellett mar nincs nyoma szemafornak es droton rangathato dolgoknak, hanem elektromos jelzok!
Sot, ugyanez a szitu az Ormoz feloli oldalon is, ahogy jon a szemely, mindez jol lathato!
KIVALLO, ugy tunik az SZ-nek erre is jutott (talan EU-s penzbol???)!
A kerdes csak az, hogy HOGYHOGY? Hisz ez nem resze a mai V. korridornak? Nem Hodos felel van!
Na de akkor miert? Miert nem csak a szokasos szemaforozas es kezzel vagy droton rangathato valtok?!
Vicces! :( A vonal folytatásán, Jánosházán meg olyan rövid lett a peron, hogy úgy kell leugrálni a vonat végéről. Igaz, nem a ZEG-iről, bár elvileg oda is mehetne 5 kocsis IC, hanem a balatoniakról.
/// Hamár megszólítottál. Nagyon nem látom értelmét az egésznek, felesleges pénzkidobás.
Marmint a magsperon(ok) es a plusz egy vagany a Hodos regi/eredeti 1. es 2. vaganya koze?
Mert ha igen, akkor egyetertunk, ami nem tul gyakori esetunkben!:-)
Ennek ellenere, ha mar lesz, hat legyen! Hisz vegul is a vasut ezzel is epul es szebbul. A baj csak az, hogy annak a penznek, amit oda koltottek el, mashol is lett volna helye... Inkabb Murska Sobota allomast tenne SZ rendbe (tisztes, uj peronok, alluljaro, stb.), hisz ott egy nagysagrendel tobb az utas, mint Hodos-on. (De meg az is lehet, hogy kettovel...)
OFF
/// De hogy jobb kedvre derülj, mert most nem kötöttem beléd -tudom élveznéd-
Igy jobb, mindkettonknek, es mindenkinek is, szerintem.
/// , fotóztam egy Žutkátmúlt hónapban a konkurrenciánál:
///
Igen, ez gyonyoru peldany, ahogy maga az allomas is! Gratulalok a kephez!
Ha Isten is ugy akarja, es ad idot ra, akkor meg iden sept.-ben en is lenyomok egy Bp - Zagreb - Rijeka retourt vonattal, es ez esetben termeszetesen nem hagyom ki a Rijeka - Sapjane (- sot talan egeszen Pivka-ig) szakaszt sem, marcsak ugy becsuletbol sem.
A kerdes csak az, hogy lesze-e meg annyi idom.
Sot, hogy tekerjek egyet a dolgon, az atmenetet Gyekenyes helyett (ahol a konyebb lenne, termeszetesen), inkabb Murakereszturon akarom megejteni (ha lehetseges meg...). Ezt meg korul kell jarjam. (Azert pont arra, mert felek, jovore mar ott sem lehet majd atjutni a HZ-hez szemelyvonattal sem...)
Ha mar vasuti turak:
Lenyomtam ezen a nyaron egy Bp - Osijek - Maglaj - Doboj - Zenica - Sarajevo - KONJIC (az egy vasuti csodahely, amolyan PARADICSOM!) - Mostar - Metkovic - Ploce retourt! (Ha lesz idom, akkor a Balkani Vasutak topicban irok rola, kepekkel megtamogatva. Sot ugyanez lesz ervenyes a Bp - Rijeka - Sapjane (-Pivka) bejarasra is, ha egyeltalan megyek oda meg sept.-ben...)
Itt batoritanalak arra, hogy a Balkani Vasutak topicban tegyel fel egynehany kepet az Opatija, Rijeka, stb. bejarasodrol, ill. valami elmenybeszamolo is johetne (hogy a forgalom arrafele, mit lattal, merre mentel, van-e rekonstukcio, teherforgalom, utasforgalom, etc.).
/// A fotómhoz nem kell kisregény hosszúságú hozzászólást gyártanod! Köszönjük!
Ahoz csak egy soros lett, mint te is lathatod!:-)))
Igen, valoban! Hurra! Vegre lesz Hodos-on is magasperon es uj vagany is a mai 1 es 2 koze, ezaltal az 1 es az uj kettes es az uj harmas (azaz a mai kettes) is mar magasperonos lesz, hisz erre ott ABSZOLUTE szukseg van! Dudorodik nap mint nap mind a Citadella,mind az osszes tobbi Bz oldala, de nem kevesbe a belfoldi SZ-s jaratok oldalfala is, az emberek meg tumultuozus jelenetek kozepette tudnak csak nap mint nap Hodos-on vonatra szallni, na ja ...!:-))))))
Eljen az atgondolt EU-s vasuti politika, es eljen az is, hogy EU ilyenre (ami hoooot felesleges amugy!!!) is ad zse-t! Remelem a magasperonok mellett lesz meg allul es felluljaro is, liftek minen peronhoz es vaganyhoz, no meg meg esovedo teto is!
Egyertelmu, hogy Hodos utasforgalma ezt mind ma, mind a kozeli (kb. 100 ev) jovot tekintve ezt alatamasztja, sot egyenesen megkoveteli!!!
Eljen, eljen, eljen!
P.s.: Aln (avagy Bln), most pedig koss belem (szokasodhoz hiven), hisz olyat szoltam a 25 vonalra, amit NEM szabadna, hisz nem fenyezem ezen tekintetben, hanem inkabb meltatlankodom ... No de miert is lepodnenk meg, hisz egy EU korridornak (napi egy Citadella nemzetkozi szemelyvonat mellett) mindez csak dukal, nemde?!!! EU fizeti, de jo is mind MAV-nak, mind SZ-nek!!!:-)
Hehe. Ezt látná a sok fényképfuny! Vágányzár van Ukk után. Ukkon egymás mellett: MeT-es Herkules, Gigant, piros Tau. Már csak egy MMV-s valami, meg egy AWT-s búvárszemü hiányzik.
Hódos lesz az üzemváltó állomás. 5 vágány az egész, nincs értelme bármit is kihagyni. Szlovén rendszerű felsővezetéket telepítenek, a vágányok lesznek átkapcsolhatól 3kV/25kV között. Annyira nem hiányzik a dolog, mehetek külömbözeti vizsgára...
Szép Estét! Vasárnap egy ismerősömmel szeretnénk egy kicsit kirándulni a vonalon. Szeretném megkérdezni, hogy várható valami vasárnapra( teher- vagy esetleg különvonat)?
Viszont a felbontás pont ugyanott vált rosszabbra, mint a google mapsnál. De ez sem annyira friss, mert a tavalyelőtt épült áruház nincs rajta. Viszont a másik bolt ("népies", azaz nem hivatalos elnevezéseit korrektül kiírja). Szóval azért elég jó a térkép.
Zalalövőn eleve a 86-os úttól keletre kellett volna az új állomást építeni, max. Őri felé egy kisebb megállót létesíteni. Amúgy egészen pontosan 700 méterre van a városközponttól az új állomás, és mivel a legtöbben a városközpont környékén laknak, így nekik jobb a busz. Érdekesség, hogy Zalamindszentről így is inkább egy km-t gyalogolnak a buszig, pedig nekik a "nagy" vasútállomás közelebb lenne. Zalapatakalján és Budafán igen elenyésző az utasok száma. Még a kórházba igyekvők is inkább busszal járnak -gyalogolva ezzel Egerszegen több, mint egy km-t-, pedig a kórház az állomástól nem messze van.
Őriszentpéter ügyében egyetértek, amikor az első vonatok elindultak annakidején, minden indulásra és érkezéskor is volt ún. "helyijárat" Őribe, de teljes volt a kihasználatlansága, így megszüntették. Persze a buszra 5km-es jegy kellett még külön.
A rumi vonal szerintem ma is jól kihasznált lenne, egész jó elővárosi vonal lenne belőle. Az utolsó évéről van menetrendem, napi 8 pár vonat, 50-55 perc menetidővel. Lényegében ma sem sokkal kevesebb a menetidő busszal.
Zalalövőn egyszerűen kellene egy megálló a váltókörzet elé! Ausztriában is van ilyesmire példa, itt is ezt kellene tenni! Amúgy azért nem lehet olyan rossz ott a helyzet, mert van még két megálló, azt nem mozgatták el tudomásom szerint. Na meg a nagyállomás is csak 500 méterre van a központtól. Azért nincs olyan rossz helyen. Őriszentpéter tényleg szívás, de ha beljebb lenne, akkor menne a rinya a terhesvonatok miatt, mint Zalaegerszegen! :(
Szóval itt buszos ráhordás kellene, de ahhoz egységes tarifa kellene, különben nem lesz rajta utas!
Amúgy jó hülye volt Csanády mert MD-s vonalakat zártatott be, azokra meg 4-5 busz kellett, amiken még akkor kalauz is volt! (10 ember kettő helyett) Olcsóbb lett volna az állomási létszámokat leépíteni. Rumba is MD járt, még most is 3 busz megy csúcsban, egy csuklós és két rövid, és csúcson kívül is (délelőtt) pár éve tömött buszon utaztam, és ott a minden település vasút mellett van, sőt jobban, mint a közúton, ami kissé elkerüli pl. Táplánszentkeresztet!
Ha olyanokat zárat be, ahová elég egy busz, na jó, csuklós, akkor még okés, na de nem ezt tette! Sikerült is jól leszoktatnia az embereket a tömegközlekedésről ezeken a helyeken.
Ezt eddig észre se vettem, és még a plázát is egy panelház közepébe képzeli, arról nem is beszélve, hogy egy kocsmát tekint mozinak... (bár lehet, hogy tud valamit!) Bocsi az OFF-ért!
Ehhez a véleményhez kár helységnevet írni. Országos jelenség ez. Én járom az országot, és van ennél rosszabb állapot is. Őriszentpéterre költözik néhány "Pesti" is, míg sok település konkrétan ki fog halni 10 éven belül. Urbanizáció. Az emberek mennek a javak után. A javak koncentrálódnak a nagy településeken. Egy WHO-s kimutatás szerint, a fejlett világban 2050-re a népesség 3/4-e fog szuper, vagy nagy "polisz"-ban lakni.
A vonal elődje 1980. októberében zárt be a személyforgalom előtt.
Az utasszám csökkenésével magyarázták az intézkedést, de politika volt mögötte, bár el sem tudom képzelni, milyen körök szemében volt szálka a vasúti közlekedés az Őrségben. Az utolsó hónapban párhuzamosan jártak a vonatpótló buszok és a vonatok, majd amikor végleg átkényszerültek a buszokba az utasok, többnyire kevésnek bizonyultak az Ikarusok. Ekkor néhány járat két buszból állt, majd iskolaidőben hétvégén három, négy busz ment Zalalövőtől Bajánsenye felé. Ennyit a "kihasználatlanságról". A "rendszerváltás" után bezártak az üzemek Zalaegerszegen, Körmenden, Zalalövőn, így kezdtek elmaradozni az utasok, majd szerintem a kegyelemdöfést az adta, hogy a Zala Volán több járatot beindított Zalalövőig - és ma már Őriszentpéterig is, hiszen az újraépített vonal őrségi szakaszán Pankasz kivételével lehetetlen helyeken vannak a megállók, főleg a potenciálisan több utast adó Őriszentpéteren és Zalalövőn. Rossz a menetrend is és a busz mindenkinek kényelmesebb, hiszen több helyen megáll. A vonatok ma szinte üresek, és ez nem túlzás!-(( De azt hiszem ebben a topicban a fent leírtakat sokan ismerik.
Ma ugya a vasút aránya a helyközi közlekedésben Mo.-n 13% körül van. Akkor ha most elballagnák a cikkben említett Őriszentpéteri iskolába, megnézhetnék azt a kb. 25 gyereket (a 210-ből) akik majd 25 év múlva 31-39 éves korkban a napi 6 pár vonat utasai lesznek.
Bár a topok címe a teljes 25-ös vonal, most csak a végéről írok.
Talán nem OFF itt. A teljes cikk egész Mo.-ról szól, abból csak azt másoltam ki ide, ami ide tartozik.
Potenciális utasok a 25-ös végén ?
..."....Az őrségi kistérség mondhatja magáénak azt a kétes dicsőséget, hogy az egész országban itt a legsúlyosabb a természetes fogyás. A folyamat már az 1970- es évek óta tart (máshol tíz-tizenöt évvel később kezdődött), így ma már alig 6500 őrségi lakos van, noha a rendszerváltáskor még nyolcezren voltak.
A kistérség a statisztikai adatok szerint átlagosan fejlett, és persze idillikusan szép vidék, komoly (bár idényjellegű) turisztikai vonzerővel, fantasztikus közbiztonsággal. Lassan mégsincs, aki lakja.
Az egyetlen iskola Őriszentpéteren tizenegy település gyerekeit fogadja, de Kósa Mária iskolatitkár elmondása szerint a nyolc osztályt összesen 210 tanuló látogatja.
Ebben már benne van a 2007-ben beolvasztott bajánsenyei iskola negyven alsós diákja is.
A tanulólétszám az elmúlt öt évben stagnált, de az ezredfordulón Őriszentpéteren még 220 gyerek volt, az akkor nyolcosztályos bajánsenyei iskolában hetven-nyolcvan. A gyerekhiányon nem segít, hogy a sulit mintaszerűen felújították pályázati pénzekből, és legalább olyan színvonalas oktatást ad, mint bármelyik burgenlandi település iskolája. ......."
:))) Nem is Te volnál, ha nem fűzted volna ezt hozzá!
Te is tudod, hogy egy vb-s leoldást ki kell bírnia a vonatnak. Sőt, többet is. Attól, hogy a vonatbefolyásoló leold, még nem fog szétszakadni a vonat. Attól, hogy valaki rángatja, vagy nincs összehúzva, és pörög a Tau, már inkább. Vonatszakadásom kb 5 - 6 éve volt utoljára, amikor lógva hagytak egy csavarkapcsot, és Bicskénél a páratlan váltókörzetben felütötte a használt csavarkapcsot. 6300Kw nagy teljesítmény. Ezzel már lehet szaggatni. De te is, meg én is, azért vagyunk, hogy ez ne így legyen.
Szép lesz, ha szétszaggatod a vonatot a játszadozással, hiszen hol máshol, mint koller andor vonatán kell játszadozni egy hivatalosan nem használandó berendezéssel. Főnökeid biztosan értékelni fogják.
Elötte nagyon beszéld le, h ne legyél semminek útba. Mi azért mentünk nem keveset 15-el. És csak egy állomástávot használtuk. Kár, hogy nincs megcsinálva.
Micsoda! Simán műxik! Zalasztgyörgyön átkapcsoltunk, kijáraton fék. No LEU. Átkapcs EVM, +5'. Zalalövőn ismét átkapcs: Pankaszig egy vörös utátjáró (No LEU), illetve Pankasz kijáratán "Vörös Jelző Meghaladása" (NO LEU). Visszakapcs. Egyébként volt több NO LEU, csak ellenkező irányú. Működik ez, csak....