Nincs gond az alappal,de ez már így olyan semmilyen gép lesz.Én a helyedben meghagytam volna a gyári kerekeket,és apró dolgokat kellene módosítani.Vagy pedig teljesen az alapról kezdeni.Saját váz,és úgy összehozni.Épp most volt nálam egy régi haver,megnézte a Mustangomat.Kérdezte hogy központi rugó lesz-e benne?Mondtam hogy nem mert az abszolút nem illene bele a stílusba,és az öntött kerék sem.
én a régi star blokkházára feltenném az s50 henger hengerfejét, s50 lámpa, a bölcsővázat megoldanám annyival, hogy ami az endurokon van átkötő, azt feltenném.
persze ez az én agyam, ízlésem. ha építeni akarsz és van rá energiád (idő és pénz), akkor kenjed vágjad a más blokk, bölcsőváz, egykarú lengővilla tárcsafék kombi-nációt. de akkor értelmetlen simsonból kiindulni, mert gyakorlatilag minden alapelem meg lesz szüntetve-szerintem.
a véleményem szerint, amit át akarsz alakítani, az távolodik a cafe racer iránytól. nekem személy szerint nem tetszenek az egylengőkaros tárcsafékes, öntött kerekes, vízhűtéses cafe racer megoldások, főleg abban az esetben, ha a gyári küllős keréktől indulsz el.
én a helyedben egy stilustiszta egyszerű sallangoktól mentes simsont építenék. előrre befűznék egy pannónia nagyfékdobot. polírozva, szellőzőfuratokkal, lecsó által versenykészre munkálva, maratott a hűtöbordák....stb, a régi s50 tankja, mz ts fék és kuplungkarokkal, egyszemélyes ülésidom tittadili repertoárjából, egy szép vékony ülés, a hátsó lengővilla megerősítésére a gpracing.hu oldalon találsz megoldásokat. egy egyszerű fényezéssel. a gyári blokkot meghagynám. kipuffogó egyenes vonalu, volosinovszki pétertől.
nekem tetszik a simo, lehet fiatalságom nyarai miatt.
Sziasztok! Új vagyok a témában, viszont nagyon megtetszett.
Lehet hülyeségnek fog hangzani, de én Simsonból szeretnék Café Racert építeni. A koncepció alapja, hogy ránézésre azért a laikus is azt mondja, hogy ez egy Simson, viszont határozottan Café Racer legyen, és valamennyire menni is fog, hiszen nem Simson erőforrás hajtja majd. Az elképzelés nagy része már megvan, viszont pár helyen még nincs kiforrva a megoldás. Például: ülésre szeretnék idomot, de nem tudom honnan tudnék szerezni, ráadásul ugye minél kisebb kellene, ami passzol egy Simson méretű motorra. Kezdetnek egy képet mutatok, természetesen amint összeállt, szedem szét, és jön a fényezés fázis.
Bölcsővázas lesz végül, fél lengőkaros, központi rugóstaggal, tárcsafékekkel. Kb ennyi. Véleményeket, és elsősorban segítséget elfogadnék.
Itt konkrét folytonossági hiány van!Régen, 94-95körül a Pátkaihoz vittem a ZX-10-es műanyagjait,tökéletesen megcsinálta.Még tenyérnyi hiányokat is kipótolt.Persze kicsit morgott,de tökéletes volt a munkája.2-3éve próbálkoztam vele,de nem vállalta.
Szerintem a lánc mellett nem férne el a 140-150-es gumi. Mielőtt veszel egyet jól mérd meg. A felni se biztos hogy elbírja. Nekem elől hátúl 110-es van, annyi külömbséggel,hogy elől 110/80 hátúl 110/90. Nekem a 130-ast nem bírták felrakni hátra. 120-as meg nagyon ritka 18 colosba(használtba).
a bár a hátsó gumi eléggé virsli én olyan 140-150-es szélességben gondolkozom. a csutak kormányt egyenlőre csinálok egyet de ami linkeltél hasonlóképpen szeretném megcsinálni.
ja a váz kipótlásra szükség azért volt mert eleve úgy vettem a motort hogy ez a rész hiányzott mert a előző tulaj akart építeni belőle csoppert (úristen ebből nem szép lenne :D) és én meg inkább cafét szerettem volna. és aza darabb nincs meg mert kidobták....
De a műszakis haverom szerint így nem lesz gond a kipótlással és átfog menni a vizsgán :) (Remélem!)
nna itt a ígért képek. bár még nincs kész de a tervem szerint tavasszal már szeretnék rajta ülni. :)
amiket csináltam rajta a üléspúp az egy jawa 350-es tankjából lett kialakítva, és egyedi légszűrődoboz lesz rajta mert a gyári eléggé barmolt. a direktszűrőt meg nem akarom mert az elég sok port tudna beszívni.
még hátra van a csutak kormány, meg a elektromosság, újgumik, lámpák. stb....
itt a linken megnézheted hogy most hogy áll a motor.
Ez en motoromon bal oldalon, a hatso kerektengely vonalaban van elhelyezve. 2 eve igy jarok vele. Eddig meg nem szolt senki. Volt, hogy motorosrendor intett le, de o se szolt. ;)
Az a baj ,hogy van egy tuti HD kormány magasítóm,de ez a kormány kiesik belőle! Tetszik a kormány is meg a magasító is ! Tehát vagy kéne egy "22" -s magasító vagy egy hasonló "25"-s kormány! A kormányt egy 10-ért eladnám ,mert láttam egy hasonló "25"-t eladót!
Érdeklődnék, van e valakinek tudomása arról, hogy Magyarországon ütközik e valamilyen jogszabályba ha a hátsó lámpa a teleszkóp vonalában helyezkedik el a rendszámmal együtt?
Csak azért kérdeztem ,mert a motorcsónakomra mostanában kellene plexit csinálnom. Géza Norbert nevü gyártó 90 ezerért csinálná. Rablás. A technologiát nagyjából tudom. Más. az az idom ami a képen volt ráadásul megázott paplanból készült. Volt nekem is két ilyen gurigám amiről leázott az irező anyag. Vastagitottam szerszámot vele az nézett ki igy. Vastagitani megfelel ,de termékbe nem jó. Meg gipszformába erősiteni is jó.
Hát igen, a szaki az szaki... :-) Nekem gyanús, hogy gél sincs rajta, vagy csak nincs szinezve...? Akkor viszont lehet alapozni vastagon, hogy ne rántsa be az üveg a festéket. Lesz nekem is ilyen cuccom, csak ennek az árnak a harmadáért. :-) Kerítettem egy ilyen tankot, hátsó meg van már régóta.
Ha egyszer feltörök, mint a büdösvíz, akkor lehet beruházok egyre. Van nekem egy barátom, aki nem csak látott, hanem már evett is Morinit, majd megfűzöm, hogy csinálja meg rendesen, nem úgy mint a gyárban. Kapna 2 verseny karbit, meg egy sima kis megszakító nélküli gyújtást, a többi meg menne a levesbe.
amikor megy, kurva jo gep. a pannonian koroztem egy ilyennel par eve, annyira macsos volt, a ducati, amire atultem, ehhez kepest urigyerek. de tobb tulajdonostol olvastam, hogy sajnos vannak gyermekbetegsegei. bar ismerek egy csavot, akinek ilyen is van, meg voxanja is, es ugye, az ket szopobomba szorzata, de meg egyikkel sem volt baja... igaz, amit a vegen ujan arult a magyar forgalmazo valami 1 milla valamennyiert, arrol ok maguk inkabb titokban megsugtak a kollegamnak, hogy ne vegye meg, mert maguk sem tudjak miert rossz mindig... pedig, ha megy, akkor nagyon nagyon...
ferfiak vagyunk, beszeljunk ferfi modjara. ha jol ertem van egy baleset utan lecsupaszitott, burnout egy egykerekezes utan kuplunghibas suzukid muszaki nelkul? nem irigyellek...
Sziasztok,amennyiben valaki tudna eladó cb 650 , vagy cb 750-es komplett blokkot eladót,természetesen jó állapotút,kérem jelezze felém egy üzenetben..Köszi.
2014: egy ideje már elindult az újabb agylövés motor vásárlás/építés képében...ezidáig csak elméleti szinten futott a projekt, mostanra a konkrét terv, a kivitelező és az alap motor is meg lett... ha valakit érdekel, hogy hogyan születik meg egy húsz éves ócskavasból a megálmodott motor, vagy miért kell Indiáig kutatni egy 40 éves benzintankért, az figyelemmel kísérheti az alábbi blogon vagy a https://www.facebook.com/lecou... oldalamon...ha éppen tetszik a sztori, megoszthatod, annak csak örülni fogok...szóval 2014-re fel, új évi fogadalom nuku, csak valóra váltandó álmok Boldog Új Évet Mindenkinek!
Retek klubon (meg a tobbi szar kereskedelmi csatornan) akkor se neznek filmet, ha fizetnenek erte. Egy eleve 2 oras filmbol lesz minimum 3 a sok kicseszett reklam miatt.
Ettol fuggetlenul a film kotelezo darab, sokadszorra is, nem vitas. :-)
Holnap este az RTL Klubbon adják a Leggyorsabb Indian című filmet. Talán 19.55-től. Motorosoknak ezt " kötelező " megnézni. :-) Akkor is, ha már többször látták, mint pl én.
mert idehaza csak a tomegtermelt szarokat ismerik, az igazi finomsagokat megtartottak maguknak, legyen az auto, versenymotor, elektromos gitar, audiotechnika, 130-as skoda N-es futuvel :D a cseheknel meg a faros skodakban sem forr a viz, de ez komoly!
en olyannal mentem, amin kihagyott a hatso henger, szoval elegge gyenge volt, de szerintem ket hengerrel mar van benne annyi dinamika, hogy jol menjen, amugy pofas kis kis joszag, eleg kicsit, kompakt, tul magas embernek nem ajanlom.
Yamaha SRV 250-ről valakinek van tapasztalata? Elég pofás kis járgány, mondjuk nem túl gyakori, összesen egy eladót találtam az országban, elég jó áron, bár az állapotáról fogalmam nincs. Esetleg hasonló motorokat tudtok mondani? Mindenképp valami ilyesmit szeretnék. Kis fogyasztással, városba, 4-500k körül.
Ez kb úgy járna mint az én előző motorom. Felejtős szerintem. Esetleg csak valamilyen külön engedéllyel több milliós tervezési költség után,pedig az én motorom nem is volt annyira átszabva.
Ebből tanúlva a mostani motoromról ami lekerűl, az megy a polcra és majd visszaépítem.
Egy kis érdekesség. Sok embert visszatart az átalakítástól az, hogy mit szólnak majd a műszaki vizsgán. Egy más formájú tank, vagy 10 centis, ülés alatti váz rövidítés miatt. Vajon erre mit mondanának nálunk a műszaki vizsgán? :-)
Kisebb japán 4 hengeresekre van eladó 4-1 rendszerem, holland, BOS. Viszonylag könnyű, szinte az egész rendszer annyi, mint a gyári duplafalú könyök, dobok nélkül. A 4 könyök külön áll, egyenként kell bedugni a közösítőbe, így kicsit lehet szélesebbre, vagy keskenyebbre állítani a távoságukat. Ja, nincs rajta kerámia bevonat, csak hőálló fekete... :-)
Mert biztosan összezavar a sok burkolat, tank, stb... Pedig ezzel sokkal nagyobb élmény szerintem motorozni, mint az öreggel. Komolyabb futómű, fék, teljesítmény.
Az a különleges, hogy szép állapotú és komplett. Ne abból indulj ki, hogy neked van ilyen 3 darab, mert ezzel fel is van sorolva a magyarországon talállható 4 Laverda kerék. :-) Egyébként meg rám is szokák mondani a hátam mögött, " kiskorában komp akart lenni, de nemkomplett".
Sajnos idő és lendület hiányába ismét fontolóra veszem a dolgokat . Feladom a Guzzi építést és felszámolom az alkatrészeimet.
Guzzi motorja ,váltoja , hajtása fúl felújításon esett át ! Adok hozzá még egy blokkot , váltót ,és az eredeti alkatrészeit . Külföldi papírjai vannak elméletileg forgalomba helyezhető !
Üdv! Eladnám a képen látható szinte új láncot.Arany szín,120 szemes 530-as(50). Nekem a suzuki GS 500 E-volt, de a 450-re nem jó. Kb 100 km van benne. En 12000 vettem , várom az ajánlatokat, ki mennyit ad érte.
Értem.Tehát akkor gyakorltilag van készen,nem az van hogy akkor kezdesz papírsablonozni.Ha viszek motort akkor lehet rápróbálni ezek szerint.És gondolom van az a pénz,amiért készre csinálod a tankot,én tuti nem kezdek el olyannal szögelni amihez nem értek :)
Általában 1-2-3 hét alatt elkészül minden. Attól függ mennyire vagyok leterhelve. A másfél év úgy szokott előforgulni, hogy elköveti a megrendelő azt a végzetes hibát, hogy azt mondja " nem sürgős ", most inkább egy piros Morini rövid tank a sürgős... Például... :-) Benzintankot egyébként annyira nem szeretek csinálni, macerás az összeépítése, ezért néha félkészen árulom én is... Nem azért frau a név, mert átoperáltattam magam... http://www.ebay.de/itm/Norton-stil-Kraftstofftank-und-hocker-cafe-racer-Honda-/231093848078?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item35ce44480e
Az a baj, hogy én sem tudom. Elméletileg vicc, gyakorlatilag előfordul, hogy nincs kész másnapra a cucc. Van a műhelyben pár autó motorháztető, csomagtartó, stb. Kb 2 napos munka lenne rajta, 2-3 éve kerülgetem, néha nem látszik a sok dzsuvától, merre van, betemeti... Lehet venni a neten, vagy az Ebayon is ilyesmit, ez tény. De egy hátsó idom általában 80 eur, plusz posta, 30 pénz mire itthon van. Én a harmadáért adom. Első Imola idomot a feléért. Tanknál meg előny szerintem, hogy személyre szabható. Egy csap kell vagy kettő, hol legyen a felfogatás, a végén, vagy alul...
Ha valóban így van nincs vele semmi gondom természetesen,mert tele van az ebay és 4nap alatt megjön.Csak gondoltam itthon hagynám a pénzem,főleg hogy még közös ismerősünk is ajánlotta.
Ez van, az igazán nagy mestereket nem lehet sürgetni, de mégis muszáj. A Stradivari se következő hétre vállalta a vackait, mégis csodálkoznék ha nem lett volna a nyakán pár folytogatásból eredő véraláfutás. Olvass utána a Dario Pegoretti nevű szintén talján (a puszta véletlen műve) vén hülye buzeránsnak, legjobb ha kishazánk egyetlen grafitemberének billentyűzetéből fakadó valamelyik esszé útján...
Mester, mielőtt (még jobban) lekötné a (nem létező) kapacitásait, gondolom nem kell csontig koptatnom az ujjacskáimat a konkrét kérdés legépelésével, mely egyébként arra próbálna fényt deríteni, vajh mi a náthás faszra (=melyik alkatrészre) is várnak ezek a vasdarabok már egy véleményem szerint túlsgosan is szignifikáns ideje? Őőő, a picsába most mégis legépeltem...
Én minden este pontban 8:00-kor, szigorúan önkéntes alapon becsöngetnék a kevéssé szimpatikus Ezpelata úrhoz csőrikés tangában, bontatlan vazelinnel a praclimban, ha ettől fele annyira megtanulnék motorozni mint a pumukli hajú bohóc. De még ez is csak marginálisan lenne perverz ahhoz képest, hogy egy faluszéli kórónak támasztott szerencsétlen megerőszakolt T5-re verjem ki, mer az olyan fílinges, meg életérzés, meg szabaccsáááág...
...az idióta Rossi meg kikúrja Burgess papát, ahelyett hogy berakna még két Shox-os rugóstagot degresszívre borítva és simán elpicsázzák a 3 Don Quijote -t
Persze,értettem.Egy cafe racernek ez a legfájóbb pontja,kivéve tán az R széria BMW kerekei elfogadhatóak."tatinson" a lelkemre kötötte,hogy tőled vegyek majd idomokat :)
Az lehet, de én azért említettem a Ducati kerekeket, mert annak lehet némi esélye, hogy passzol a Duciba, akár még a tárcsákat is át lehet menteni és hátul is jó a hajtásnál.
Szia! Meggondoltam, jöhetnek az ajánlatok, cuccok, stb. ducatifun72@gmail.com
El akartam adni, de a tavasszal a blokk rendbe lett rakva (nem volt nagy problémája) és úgysem kapnám meg az árát. Ezért inkább átalakítom, mert nagyon tetszenek a cr motorok.
Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon. Van egy 2001-es Ducati 900 ss motorom, amit szeretnék átépíteni cafe racer stílusban. Le szeretném cserélni a tankot, ülést, műszerfalat, lámpát, stb. Esetleg tudtok valami tippet, honnan tudok beszerezni hozzá cuccokat?
Mivel jó az idő, a környéket ellepték a turisták, az autósok, a biciklisek meg a csoportokban támolygó motorosok. Muszáj volt keresni valami néptelenebb utat a GS1200SS-sel- a végén előkerült a dzsekiből a zsebgép is, így lettek fotók. (És az új üvegszálas MDS sisakom is[...] Bővebben!Tovább »
A Jockey Journal fórumfelhőjében találtam ezt a kellemes építést. Tudom, hogy olvasóink nagy része semmibe veszi az egykori szocialista tábor gépeit, feleslegesnek tartja azok átfaragását. A látogatóink másik fele használhatatlannak, túrázásra alkalmatlannak és[...] Bővebben!Tovább »
Nálunk tiltanak, meg bírságolnak... Ukrajnában sok volt a visszaélés a műszaki vizsgákon, ezért megszüntették, ami nincs, azzal nincs gond. Csak a teherautókra, taxikra, stb volt műszaki. Most az unió nyomására vissza kell hozzák. http://www.karpataljalap.net/2013/01/11/furgonnak-kotelezo-muszaki-vizsga Angliában évente több tanfolyamot is indítanak a vizsgáztató szervek, hogy hogyan építsd meg úgy a gépet, hogy jó legyen a vizsgán, miket kell figyelembe venni az építésnél.
- Jó napot kívánok. Okirat ügyintézés miatt jöttem. - Hogyne. Foglaljon helyet. Tehát kérnék személyi igazolványt, jogosítványt, születési anyakönyvi kivonatot, útlevelet, egy 25 és egy 15.000 forintos illetékbélyeget, 3 óránál nem régebbi AIDS-tesztet, veszettség és szopornyica elleni oltási bizonyítványt, valamint a különleges okiratkérő űrlapot kitöltve két példányban. Ez utóbbit úgy szerezheti be, hogy elrepül Kuala Lumpurba, aztán a Svongana utca hét szám alatt... - Tessék. - Tessék? Mi az, hogy tessék? - Tessék, itt van. Fogja. Ki is van töltve. Malájul is és magyarul is. - És kínaiul? - Természetesen. - Nem felejtette el kézitechnikával rákopírozni az ujjlenyomatát? - Dehogyis. Ott van mind a húsz. A lábujjakat külön bejelöltem, hogy ne legyen gond megkülönböztetni. - Szükség volna továbbá 6x9-es és 9x6-os fényképekre, melyek nyomon követik az Ön egyedfejlődését csecsemőkorától napjainkig legalább félévenként. - Milyet parancsol? Színeset? Fekete-fehéret? - Vegyeset. És, persze, három dimenziósat. - Parancsoljon! - Most megfogtam. Ez hamisítvány. Mikor maga csecsemő volt, még nem is létezett háromdimenziós fotótechnika. Ez egy annyira új eljárás, hogy még most sincs. - De én számítottam rá, hogy kérni fogja, úgyhogy gyorsan kidolgoztam a módszert két szoptatás közt az újszülött osztályon egy lázlap hátára. Úgyhogy ezek a világ egyetlen eredeti 3D-s fotói. Parancsoljon. - Ez nem igaz. Létezik egyáltalán olyan papír, ami nincs magánál? - Hát... Az eredeti családi bárói oklevelünket elvitték a tatárok még 1242 végén. Rögtön be is adtuk a pótlási kérelmet, de még nem értesítettek. Nagy baj? - Jaj, nagyon sajnálom. Hát pont ez a papír nélkülözhetetlen lenne. - Csak vicceltem. Itt van. - A francba. A francba! Hogy lehet, hogy bármit kérek, mindent előad? Egy mobil irattárral közlekedik netán? - Negyvenkét éve készülök erre a pillanatra. Bejövök... Leülök... És nem lehet zavarba hozni, akármit kér. Győztem. Kérem azt az olvasójegy igénylő űrlapot. - Dehát... izé... elfogyott... - Na ne vicceljen. Ott van az a méteres stóc a bal kisujjától három centire, a tetején egy lap, sorszáma No. 00001. Mondja, miért nem akarja ideadni? - Tudja, fogadtam a kollégámmal egy fagyiba, hogy nyugdíjig senkinek ki nem adok egy okmányt sem, akárhogy ügyeskedik is az illető. Még három nap van hátra. Van magának szíve? - Hogyne. Még papírom is van róla. Adjam?
Azért a Laci álltal belinkelt r90 intercreptornak jelenthet. És az is kijön ennyi pénzből (4.700.000.-Ft) , amivel be kell kocogni a márkakereskedésbe, hogy legyen egy tizenkettőegytucat gépem.
Láttam múltkor a TV-ben különböző tolvaj elhárító berendezéseket. Volt, hogy a küszöb alól jött ki egy kar és elkaszálta a verebet, aki a kocsi mellett púposkodott, de volt lángszórós változat is. :-)
Amikor 1000 euro volt egy földön heverő lemezkupac,amire papirral volt ráirva hogy VESPA -ráismerni csak a márka iránt jajongók tudtak volna-akkor arra azt mondom,hogy nekem drága !
:)
Az valószínű,hogy én felkészületlen voltam(elsősorban anyagilag)de a másik négy csapattársam is az én meglátásomat erősítgette.
Akkor ismerősek voltak a linkelt képek !?!
Köszi a Mannheim-i info-t!
Azok a fekete vasak engem kicsit érdelenek,mivel én is használok egyet ebből a gyártmányból....
Hali! Te melyik imolai börzén voltál,:)) mert én PONT most tudtam volna -egyébként tényleg Imola a legdrágább- igen jó áron venni MV 350-t, 350-s makarónit, K2-s morinit. Az MV-t már nagyon bánom:((((. De hoztam 3db morinit meg 1 csomó alkatrészt.(Az tény hogy jöttem haza már úgy, hogy csak 1 kuplungkart vettem.:)) Mihunak tavaly 200 pitypangért új , púpos, igen jó race rucit vettünk.
Mannheim ue. csak kisebb, és tele van fekete germán vasakkal.:)
Egy teherautóval mentünk ki öten,hogy majd jól bevásárolunk ,de egy árva kis '82-es mini Morinit vettem ,mert már nem bírtam a gyaloglást .A többiek semmit nem vásároltak,leszámítva egy kakukkos faliórát!
Az árakból,még 10 eurot sem voltak hajlandóak engedni,mindamellet szinte könyörögni kellet,hogy kegyeskedjen az eladó elárulni a portékája árát,vagy egyáltalán szóba álljon velünk.
Minden eladó inkább piknikezett a szép koraőszi időben.
Nekünk méreg drága volt minden !!!
Hogy kivittem-e a kis hondát ? ..... hát nem,de ki kellet volna !
(egyelőre nem eladó,de amilyen árakról ott beszéltek,annyiért talán)
Üres platóval mentünk ki ,de ez nagy hiba volt.Itthon olcsóbbak a cuccok ,mint kint,lehetett volna bizniszt csinálni.
A választék az hatalmas volt,minden elképzelésemet felülmúlt !
Összességében jó buli volt,nem bántuk meg !
Mannheim-et is szívesen megnézném egyszer ,csak az összehasonlítás végett:)
Én egyszer vásároltam ebayen egy ismerős által.Egy digitális fordulatszám és üzemidő mérőt.Idehaza 10ezer körül kapni.Nekem postával együtt volt így 2ezer azt hiszem..
Én egyszer vásároltam ebayen egy ismerős által.Egy digitális fordulatszám és üzemidő mérőt.Idehaza 10ezer körül kapni.Nekem postával együtt volt így 2ezer azt hiszem.
A legérdekesebb, hogy amcsiban szinte fele annyiba kerül egy európai áru, mint európában... Én ezt a részét nem értem, elszállítják, vám, és valahogy mégis olcsóbb. Megveszik nagy tételben a gyártótól?
Ezen azért én mindig el gondolkozom, még mindig olcsobba kerül kintről rendelni bár mit mint itthon meg venni. Vazz ezekkel az áfa bfa céfa défával meg ölik a kereskedéseket. Miért nem lehet ezeket itthon meg venni normális áron, és akkor legalább itt maradna a pénz kis hazánkban.
Ma volt egy kis időm, felraktam az új kipufogódobokat. Ajánlom mindenkinek, nagyon brutális hangja van. Az eby-en kell megvenni nem itthon. Én így spóroltam rajta 15000 ft-ot és egy lépést se kellett tennem ide hozták házhoz.
Nem akarom ezzel a fórumot rombolni, így utoljára írok erről. Tehát, meg van a komplett kasznim, alvázam, felnik, rugóstagok, motor Thema Ferrari 8.32 , műszerfalba órák, stb. Lengőkarokat kell gyártani, gumikat venni a felnikre, kerék agy kell még, motort berakni, vezetékek, tank a küszöbbe, stb... Nagyjából ezt kellene eljátsszam, mint ezen a videón. http://www.youtube.com/watch?v=3Ui2iH29-jc
Nem gond azért van ez a fórum ,hogy okoskodjunk ,és okosodjunk. (:-))) .Való igaz a kialakitások mások mindenhol ,de az elv nagyjából az egy rugó. Mégis első kattanásra nekem a cantilever ugrott be. Talan a korom miatt .Fiatalos 59 vagyok.
Az a baj, semmire sem jut elég időm. Belefogtam 2-3 motorba én is, egyszerre így ezt a szezont is kihagytam, nem tudtam motorozni. Pedig 1 gépet össze tudtam volna rakni, de az túl logikus... Az autómról nem is beszélve, pedig jövőre szeretnék azzal is egy tesztkört gurulni. Még van azon is kis munka. :-)
Mondjuk a régi Tz-nek azért nem így nézett ki a cantilever rugózása, a rugóstag a tank alatt volt szinte, majdnem vízszintesen. A 3D-s képeken majdnem függőleges és tisztán látszik. Egyébként a cantilever a Yamaha elnevezése volt, a kawasaki unitrack, a Honda, vagy Suzuki Pro link-nek hívta. A szisztéma hasonló az összesnél, egy központi rugó hátul, simán, vagy himbákon keresztül. Okoskodok itt én, a szobafestő... Egyébként meg volt nekem az a régi, még fekete-fehér Autó-motor, amiben Drapál úr a kezében tartotta a rugót...
Ok, biztos volt mar CX farokidommal meg csutkakormannyal, de az enyemre megsem lehet azt mondani, hogy errol vagy arrol masoltam. Ennyi erovel az osszes Cafe Racer koppintas a legelsorol. Szoval akkor bocsi, igy ertettem a CX fazon dolgot.
Mindez nem igaz ennel a tegnap belinkelt motornal, amirol kapasbol lesir, hogy az enyemet probalta lemasolni. Csak eppen a finom reszletek maradtak ki es nem utolso sorban a blokkfelujitas.
De nem baj, sot orulok neki, hogy lesz egy dragabb de kevesbe "finom" darab az enyem mellett a mobilen, ez megint csak az en eselyeimet fogja novelni.
"ez a CX fazon amit kitalaltam" - nem akartalak megbantani, de azert ezt mar reszleteiben es egeszeben is kitalaltak mar elotted. Igaz, a tied is nagyon formas lett, egyseges, letisztult.
Megcsak fel sincs diszitve... Comstar vagy sem... izlesrol lehet vitatkozni, de minek...? :-) Belerakhattam volna ebbol a bordo motorombol a szinten altalam epitett kullos kereket, de felpolirozott raffal annyira beleillett a kepbe a Comstar, hogy kar lett volna.
Azt kell mondjam, ha ez a CX fazon amit kitalaltam, aztan megprobaltak lemasolni (ez sem veletlen) nem is a klasszikus Cafe Racer (soros motor vagy 1 henger, leghutes, lanchajtas, kullos kerek...) , akkor is igen vonzo a vegfelhasznaloknak. Es nem csak azert, mert harmonikus, igenyesen atepitett, hanem talan pont a massaga miatt. Legyen az iranyzat neve pl Fashion Racer, nem sertodok meg :-))) A Modern Talkingot is fikaztak meg a Zambo Jimmyt, ugyanigy rohogtek anno a tudatlanok a Cafe Racereseken.
Klasszikus Cafe Racert mar mindenki latott eleget, szart meg tobbet... Viszont egy szepen megepitett Cafe Racer pl angol vagy olasz motorbol horror (az alapmotor ara miatt), keveseknek megfizetheto es raadasul sosem lesz olyan megbizhato, mint egy japan motor, pl egy tragyapumpa.
Egyszoval sikeres darab. Nem veletlenul van fent meg mindig az enyem is, jonehanyan megkerestek, hogy nekik is kell ilyen.
Apa, onnantól kezdve, hogy se a járókeret vázzal, se a nemzetközi ízlésrendőrség által évtizedek óta körözött comstar kerekekkel nem akar/tud/hajlandó kezdeni semmit az ember (arra gondolni sem merek, hogy valakinek tetszik), ez is csak egy Louis-ból feldíszített trágyapumpa marad.
Ebben egyet értünk, hogy olcsó. Van rajta kb 200 eur cafe racer alkatrész, a két dob, meg a hátsó idom, meg 500 eur a Honda, tehát ez egy 700 eur értékű motor, amit 4500-ért próbálnak elsózni. :-)
Nem akarok találgatni, mennyivel lesz könnyebb, majd lemérem ha elkészül. Könnyebb lesz az biztos, mert sok dögnehéz vas cucc lekerül róla, csomagtartó, a dupla kipufogó, stb.
Én is rágódom, hogy mekkora kerék legyen a Dr-ben. Először 17-eseket akartam, majd a következő gondolat a 18-as kerék volt, a klasszikusabb kinézet miatt. Most viszont újabban megint a 17-es a terv, mivel ahhoz nem kell küllőket vegyek, rakok rá inkább kicsit magasabb oldalú gumikat.
Láttam annak idején kereskedésben kis 80-as hondát,aminek 18-as kerekei vannak.(Mb-80).A tulaj felrakott rá az eredetileg megadott szélességű helyett másfél-kétszeres szélességűt,és mivel a felni keskeny volt,(talán 2.75-ös) a széles (szerintem 4.00-ás) gumi nem oldalra hanem felfelé terjeszkedett.Életemben olyan ocsmány dolgot nem láttam.Az egész motor nagyon magas lett,visli szélességű gumikon.Ehhez jött még a rikító sárga festés.
ha motorozni is akarsz vele jokat, maradj a gyari meretnel. egy cafe raceren amugy is hulyen nez ki a vastag, buflak elso gumi. ha meg bratstyle-t akarsz, ne igy ciganykodj, hanem vagy vegyel rendes ballonos gumit elore, vagy ne is kezdj bele. a szelesnem (plane a hatsonak) tok mas a feluleti radiusza, ettol a bekormanyzas, dontes es iranytartas is elmenne mas iranyba, feltehetoleg negativba.
so wie so mennyi a gyari meret? 2,75? 3? egy jo 3,5-18 meg talan barat lesz a felniddel... annal vaskosabb mar hulyen ulne fol szerintem.
Ha nem ragaszkodsz az új gumihoz, akkor használtba lehet tudsz itt venni elég jó árban. Én is itt vettem, postázni is szokott Bandi úr. www.batszimotor.hu
Igen, amiket láttam átépítéseket, azokon a hátsó váznyúlványt mind megvágták. Hozzám is már farokidom és hátsó sárvédő nélkül érkezett, de még az eredeti lépcsős üléssel szerencsére. Néhány további kép.
Kedves Fórumozók! Építési alapnak ajánlom 1990-es gyártásó Honda GB 250 Clubman motorkerékpáromat. 249 cm3, 30 lóeró, léghűtéses, önindítós, egy év műszaki vizsgával. Garázs és szerszám híján nem kezdtem bele. A hirdetés itt található. Megtekinthető Budapesten, megbeszélés szerint. Egy építétt Clubman a bikeexif.com-ról itt.
Gumit keresgélek a gs450 re. Mitől függ, hogy egy gumi előre vagy hátra való? Igazából az érdekelne, hogy fel lehet e tenni egy hátsó gumit előre is? 120 széles gumit akarok előre is.
Nem rossz. Láttam már olajhűtőt a lámpa helyén, de az pályamotor volt és ki volt furkálva azon a részen az idom. Én is gondolkodom a Dr hűtőjén, nem esztétikus látvány oldalt, tehát valószínúleg megy az ülésidom alá, legfeljebb teszek az idom púp részébe egy hűtőventillátort.
"Így normálisan közlekedni is lehet vele..." argentin doggal is lehet korzózni a Váci utcában, csak semmi értelme :-)
Viszont belecsaptam egy nagyobb fajsúlyú plojektbe, kettő már tutira készül belőle, a harmadik olyan 50%, de keresek még értelmes embereket nem befektetőnek, hanem noszogató erőnek. Ha járnál errefelé északon ugorj be, elbábozom.
Ebben a darabban mondjuk az a jó, hogy az öreg púpos vázban az utolsó '92-es lég-olajos erős blokkja, fordított telói, hosszú lengővillája, széles kerekei vannak. A 40-es Dynojet-es karburátorsort ledobtam, kapott egy 38-ast. Így normálisan közlekedni is lehet vele...
Na ilyenkor azé nem hiányoznak annyira a nyócvanas évek...
Micsoda zsákutca. Egyszerűbb lett volna, ha gyárilag drag-nek csinálják meg, úgyis az lett az összesből.
Bár ha jobban belegondolunk ezek az igazi cafe racerek: maximális streetcred (=pénisznagyítás) a járda népének, nulla használati értékkel párosítva és voila kész is volt a legenda. Pár évig békástól a fellegvárig nem számított férfinak aki legalább 2 hónapig nem birtokolt nagy púpost (és túlélte). Fingom sincs miként fogjuk kapufára szépíteni azokat a fényképeket mikor majd az onokák előtúrják...
Meg lehetne csinálni cafe racerre is a Banditot, vagy Inazumát. Ha erre egy kerek első lámpát, csutkakormányt, meg egy vízszinteshez közelibb hátsó idomot raktak volna, hasidom nélkül... Akkor már egy szép racer lenne. :-)
Pedig van. 17x5"-ig kapsz hátra viszonylag olcsón, mondjuk csak alufelnit 2-300 eur-ért és befűzöd a vékonyabb helyére. Ami szélesebb az már egyedi, többszörös áron. Komplett kerekék szettet is tudsz venni pár ezer euroért. :-) Streetfighterekben nem ritka hátul az autó kerék a félkarű futóműben.
A kintről való be hozáshoz , vagy itthoni papirozáshóz néztem járművet és majdnem le estem a székről mikor ki dobta az ocska kalkulátoruk a tételt.Azért kérdeztem rá olyan emberektől akik benne vannak ebben,friss információval rendelkeznek erről a témáról. Soha nem foglalkoztam papirozással, volt egy emberem reggel jött elvitte az okmányokat este hozta le stemplizve. Az soha nem jártam még müszaki állomáson sem. :D
Csak hát mint mindenki ki mendtem dolgozni igy meg szakadt a kapcsolatunk a foszer meg el tünt mint gorilák a ködben.
400- 650 ig néztem a paletát. 650 felé nem akarok menni mert R1 volt és soha nem használtam ki.Ezért is ballagott a háztól. 3 kritériumnak kell meg felelnie : legyen esztétikus,megbizható, strapabiró. Nem szeretnék több motort ezért meg maradna mig nyugdijas leszek. Végig jártam a ranglétrát és annyi otvar volt nállam , nem szeretnék még egyet.
Nem akartam örökké én pesszimistáskodni... de igen. :-) Ha valaki nem márkafanatikus, mint itt 2-3 ember :-) hanem csak egy szép retro kinézetű racert szeretne magának, akkor venni kell egy 2000 körüli évjáratú klasszikus levegős, csővázas motort. Mint pl : Bandit 600, Inazuma, Zephir, Xj, XJR, SRX, Ducati SS, Monster, stb... Kintről 1000 eur körül lehet kapni, nem 30-40 éves lomok, nem kell felujítással kezdeni, ami általában eleve több mint 1000 eur.