Amúgy Megane 3 Grandtour, 2012, 1.5 dCi sötétszürke metál. Vadiúj porlasztókkal. Ár megegyezés kérdése :) Attól függ, segít e a dpf tisztítás. Ha cserés a szűrő, nyilván olcsóbb. 2,4-ért vettem. A 4 porlasztó beszereléssel 620 ezer volt. Januárig garisak.
Jó hogy itt vagy! Kollégámnak valami Smart főfékhenger baja van, általános nagykerekben nem találtunk hozzá. Van valami ötleted? Túl sűrűn cserélhették a folyadékot, megette a karmantyúkat. Cikkszámot csak holnap tudok.
De sajnos milliót biztos nem fogok egy nyomorult alkatrészre kiadni, méág ha lenne ennyi pénzem is tartalékban, de nem fogom magam teljesen lenullázni egy nyomorult dpf miatt. Akkor sajnos valóban az lesz, hogy megy a HaHu-ra és az árából veszek valamit. BENZINEST!
Igen, kár feszegetni ezt a melyik a jó autó témát...az Opelesek sose vennének franciát, a franciák sose vennének VW-t, stb...Nem a kocsi a szar, hanem ez a nyomorult 1.5 dci motor, ahogy előttem már írták, meg ez a nyomorult CommonRail rendszer. 20-30-50 éves dízelekkel semmi gond nem volt!!! Telerakják a kocsikat minden új kütyüvel csak azért ,hogy bexarjon és vegyél másikat millióért!
A szervódobnak semmi köze ahhoz, hogy hogyan és mennyi fékfolyadék jön a munkahengernél.
A szervó pont azért pumpál a szívósor felé, mert van rajta visszacsapószelep. Kénytelen kipumpálni magából a levegőt, ha nyomkodod a pedált. Ha jól működik az csak a szívósor felé lehetséges.
Az csak a gyártó tudhatja biztosra. Valószínűleg arról van szó, hogy megfelel a felsoroltaknak is*, de csak annak az egynek csináltatták meg a jóváhagyását.
* hogy mi alapján állítják az megint egy jó kérdés.
Anno a Hogyan tovább? könyvsorozatban azt írták, ha nem egyforma a három henger keverékeloszlása, mondjuk az 1-es hengerben kormos a gyertya, akkor a szívócső csavarfuratait reszelővel ki kell bővíteni és eltolni. Ezáltal a dús henger szegényedik.
Méretre meg irányra nem emlékszem, de ha kell talán elő tudom keríteni.
Valaki meg tudja mondani, egy nyomorult részecskeszűrőn (Nem BMW, nem MERCI) csak egy sima Renault, mi a fene kerül közel 1 millióba?? Nyilván még nem biztos, hogy cserélni kell, de a szerelő szerint az utángyíártott egy rakás fos, csak a gyárit érdemes venni, ami 900k. Aranyból van??? Egy nyomorult alkatrész?? Egy 10 éves használt autó ára...
Légtelenítő kinyit, fékpedál pumpál > folyadék nagyon lassan jön, (eléggé még van nyitva a legtenenítő) viszont a fék devander vastag csövén durván beletutul a levegő a szívósor felé.
Nem kellene itt egy visszacsapó szelepnek lenni, ami csak a motor felé engedné az áramlást?
Cső ép, nem enged, szivótér felé vákuumolva tartja a depressziót.
Devandert befogva valamivel jobb, de nem az igazi.
Igen, a hagyományosnál engem, is zavart, hogy nagy recsegéseket produkált, mikor odaérintettem valahova.
A digitálisnál az lenne a jó, hogy a potival a hangerőt lehet tekergetni.
Az elem tényleg probléma. Az ilyen ritkán használt műszereknél (nedvességmérő, infrahőmérő, vezetékkereső, fénymérő, stb) én azt szoktam, kiveszem az elemet, csak akkor teszem be, mikor használom.
Médiaáramlás: régen dízelen meghallgattam a befecskendező csöveket, elég rettenetes hangok voltak benne :)
Felhívtam pár Opel bontót, vez. tengely nincs, azt mondják kopik meg törik. Mivel a két új 90eFt lenne, egyelőre megfigyelem.
Szóval nem egyedi a probléma?
Nálam nem törik, mert mikor megvettem, olvastam, hogy típushiba, felhívtam a szervízt, azt mondták, az enyém már nem érintett, de ellenőriztem a csapágyfedeleket, minden csavar laza volt. Onnan jutottam el oda, hogy indításkor visszagyulladt az olajnyomáslámpa. A csavarokat a gyári 8Nm mellett szögre is húztam és beragasztottam. Azóta jó.
Amúgy érdekes még, hogy a vezérműfedél tömítés eléggé meg volt dagadva vízoldalon - a víz még nem fogyott. Állítólag idővel megadja magát.
A szimering pedig 30ekm alatt is beette magát a főtengely szíjtárcsába. 90-nél cseréltem, mert szórta az olajat, akkor is volt kopásnyom, akkor mélyebbre ütöttem, azért van két nyom. Most ugyan nem eresztett, de így nem rakom össze.
Ennek sanyi. :/ Nem a márkás az elsődleges*, akár a Mannol is lehet jó, ha tudja az adott motorhoz előírt minőségi követelményt. Jelen esetben pl. a dexos2-t. Tudták ezt azok az olajak???? Az, hogy 5W-40, az önmagában nem jelent megfelelőt.
2005-ös Astra H Z14XEP motoron cserélek éppen vezérműláncot.
Meglepett, hogy a bütykök megkoptak: 2016-ban 90ekm-nél még csak optikai nyom volt, most 120ezernél 0,15mm mély kopás.
A himbák görgői szépen forognak, olajosak, a 16-ból egynek a felületén látok pittingesedést.
Amire tudok gondolni: a sok rövid távú használat (az is főleg télen mert nyáron bicikli) 2km-re megy a feleségem dolgozni, meg a gyerekeket a városban erre-arra vinni.A futásteljesítménye évente nem sok (4ekm), de a városi nyektetés miatt évente cserélem az olajat.Igaz, szégyellem bevallani, egyszer vettem Aldis 5W-40 olajat, valamint Mannolt.Amúgy Total vagy Elf 5W-40-et szoktam tenni bele, mert az elég olcsó, de mégis márkás. Arra gondolok, össszerakom így, mert nem láttam működés közben problémára utaló tünetet. Persze megfigyelem az olajeböntő nyíláson, romlik-e a helyzet?Vagy mit gondoltok?Köszönöm!
Köszönöm mindenkinek a zár berheléshez a segítséget.Az ajtó kárpit alatti részen egy furat, egészen a mozgató mechanika homlok fogaskerekéig(ebbe bele is durrantottam ,foghíjas lett.)Innét már két kis csavarhúzóval eltekerve a fogaskereket, kinyilt . Valóban szorult.Kap másik zárat .
Ezt a variátort tudod, hogy hol lehetne inkább használni? Szalagfűrész hajtásnál. Ahol nincs ipari áram, ott 230V-os egy fázisú motorokkal kinlódnak. Indításnál is problémás, meg vágás közben is. A bogár elültetve, gondolkodok rajta. Apósnál van egy ilyen fűrész. Hm...
Az a baj a variátorral, hogy lassú. Itt tizedmásodpercek alatt épül fel a nyomás maximumra üresjáratról.
Esetleg a gyors visszajáratásnál lenne valamennyire értelme, de azt meg úgy tervezem meg, hogy egy relatív vastag belső szárú munkahengert keresek. Így a nyomásirányban lesz erő, a visszahúzásnál meg a kisebb térfogat miatt sebesség.
A ferdetárcsásnál (axiáldugattyús) a dugattyúk lökethosszát állítják egy tengellyel szöget bezáró tárcsával. Ezzel változtatják a szállított mennyiséget. Akár nullától maximumig. Nulla a szállított mennyiség, ha a szabályzó tárcsa merőleges a forgástengellyel. Aztán hogy a szabályzó tárcsa szögét hogy állítják, az megint más. Közelítő gépen láttam ilyen hajtást, ott egy rugó ellenében a nyomott oldalról volt egy visszacsatolás.
A fordulatszám variálása szerintem nem jó. Ha jól működik a hasító, akkor percenként 4-8 hasítás is lehet. Ennyit rángatni a dieselt szerintem nem célszerű. ""
pont NEM errol beszeltem.
egy variatoral nem a dizelt rangatnad, (az stabil ) hanem a meghajto oldal sebesseget tenned terheles, es nem > motor < fordulat fuggove ..
Az 50 liter a sebesség miatt kell. Az üres időt kell minimalizálni.
A kicsi hasítón jelenleg egy 3,5 kW-os motor van. 20 lovas diesel motort nem nagyon tudja zavarba hozni. 1500 rpm-el megy üresjáratban, és amikor hasít, akkor talán ha 50-100 rpm-et tud fogni rajta. Elég ügyesen tartja a fordulatot az adagolója.
A fordulatszám variálása szerintem nem jó. Ha jól működik a hasító, akkor percenként 4-8 hasítás is lehet. Ennyit rángatni a dieselt szerintem nem célszerű. 1500 rpm környékén leadja a max nyomatékát, ezért a fűrész áttételét is ide terveztem, meg a kis hasító szivattyúmérete is így lett választva.
Ha beleszólhatok; a dugattyús szivattyúk elméletben nagyobbat nyomnak mint a fogaskerekes,De én még nemigen láttam oly szervoszivattyút , amit 200 bár környékére méreteztek. Ott az üzembiztonság fontosabb.Elméletben tudhatja, de valami reccsenni fog benne.
A fahasító lefulladhat , a szervó nem .Szerintem ez egyszerűen nem erre való.
Nekem is van saját építésű hasítom , de ez itt off.
Készítek hozzá cső csatlakozásokat, és átforgatom, akkor kiderül a térfogata.
Ha 10-15 köbcenti lenne, akkor a mostani hasítóhoz is tudnám használni. Az se rossz. Ennek erősebb a tengelye, biztosabban állna a kardánon, mint a kis mtz szivattyú.
Hm... lehet, hogy el kéne adni, és venni valami fogaskerekest?
A sztori az elejéről. Nem lesz rövid.
Vettem egy elektromos-hidraulikus fa hasító gépet. Mivel sok helyen nincs ipari áram, ezért fogtam egy MTZ szervó szivattyút, pár csövet, egy váltó csapot, és rágyógyítottam a gépet a kistraktorra. Így még emelgetni se kell a gépet, csak felkapom a traktorral, és viszem. Az MTZ szivattyú mérete pont akkora, hogy megfelelő a térfogatáram, és a nyomás. Ez egy sima fogaskerekes szivattyú. A hasító kb. 7 tonnát tud így.
Ezt a szezont ezzel a hasítóval fogom végig dolgozni. A megszerzett tapasztalatok alapján viszont szeretnék építeni egy kicsivel erősebb gépet. Ehhez gondolkodok ezen a radiál dugattyús szivattyún. (ezt kaptam, hogy valamire majd jó lesz...) Nem feltétlen ezzel a szivattyúval fogom megépíteni, de egyelőre csak elméleti tervezés szakaszban van.
Néhány bázis szám.
250Bar rendszer nyomást általában tudják a csövek, útváltók csatlakozók, ezért ebből indulnék ki.
Ha 250 bar, akkor egy 80 mm belső átmérőjű munkahenger nyomás irányban tudna kb. 12 tonnát. Ahhoz a sebességhez, amit én szeretnék, kb. 50 liter/perc kellene. A traktor 540, 750, és 1000 fordulattal tudja hajtani a tlt-t.
Nézelődök, hogy milyen beszerezhető alkatrészek vannak ezekkel a bázis számokkal.
Próbálom leírni tömören: amikor odavittem a szerelőhöz (aki egyébként Renault szervízben dolgozott korábban, és köztudotttan igen jó a szakmában...) elindult vele egy kört. Indulás előtt kitörölte a hibát, majd start. Ment vele 5 km-t, hibakód újra jelentkezett. Újra kitörölte. (olajhígulást dobott be) Ezután ment 20-30 további km-t és annyit mondott, 2 regenerálást végzett az autó, és utána már hibát se írt ki és a regen után a hamu érték is visszaesett, de ezt már írtam. Csak akkor tényleg nem értem, hogy...magától???Ilyenben én eddig nem hittem. És ekkor mondta, hogy tisztíttassam ki a re.szűrőt.
Fogalmam sincs,hogy mit mértek vagy mit nem,az biztos,hogy a komplett csere után egy darabig jó volt,viszont az elektronika csere nem oldotta meg a problémát.
Igazából csak egy cégnél dolgozunk én elektronikai műszerész vagyok és megkérdezte,hogy mi lehet a baj.Mivel nem autó villamossági vagyok mondtam neki,hogy nem tudom,de utána érdeklődök.
Nos ennyi a történet,mondom neki,hogy próbálják meg párosítani.
Békén hagynám én, hidd el...de azt képtelen vagyok elhinni, hogy vlami nem működik, kitörlik a hibakódot és bármiféle javítás nélkül újra teszi a dolgát az autó... Gondolom ezt Te sem hiszed el, hogy ilyen van (lenne)...
Okés. Hallgatok rád, akkor ezt a lehetőséget elvetem. Ráadásul a totalcaron olvastam egy cikket, miszerint szigordik a vizsga hamarosan...nem akarom kukába dobni a kocsit.
Elviszem DPF tisztításra akkor. Hátha...
Igen, mentem 300 km-t, és (MÉG) nincs hibakód. De ma pl csak másodikra indult az autó (ilyen még sosem fordult elő) és ahogy írtam, néha észreveszem, hogy magasabb fokozatba kapcsolva kicsit megremeg az autó. Olyan minha tényleg vmi el lenne dugulva valahol...mostmár tényleg csak azon reménykedem, hogy a PDF-ben.
Te voltál aki mindig tök normálisan írt nekem, így tőled kérdezem...tudom meg olvastam a DPF kiiktatásról a szakértői véleményeket. A gyakorlatban érdekel, hogy emiatt valóban azonnal bukás a műszaki? Több ismerőssel beszéltem, akik szerint ezzel a műszakin nem igazán foglalkoznak. HA hozza a kocsi a környezetvédelmi értékeket, és nem kormol, füstöl, akkor átengedik. Másrészt amikor már találgatnak összevissza, csináljam ezt meg azt, és ha pl a szűrő tisztítás sem segít? Sok esetben hallottam, hogy akinek egyszer volt a kocsiján részecskeszűrő probléma, annak utána jó eséllyel újra lesz... Nem tudom, mit tegyek. Te mit javasolsz? Köszi!
Nem tudom. A személyautókban többnyire szárnylapátos pumpák vannak, azok 70bar környéki max nyomást csinálnak. 1000-nél szerintem ezek többet forognak. Audiban volt valaha ilyen dugattyús pumpa, az többet forgott mint a motor, ergo már alapjáraton is több lehetett mint 1000f/min. Hogy egy tgk-ban ez milyen áttétellel van hajtva, az passz.
És amire én emlékeztem, azt még mindíg nem találtam, de biztos ott van az valahol. Szerinted évekkel ezelőtt miért kerestem rá ilyen videókra? Unatkoztam?
Esetleg azt meg tudjátok mondani, milyen diagnosztika kell ahhoz, hogy lemtudjam kérdezni, hány sikeres/sikertelen regenerálás volt a hiba törlése óta?
Komolyan, ilyen lehetséges, hogy kitorlik a hibát, de nem javítanak semmit az autón, de a hiba utána már nem tér vissza?
Hát nem tudom mire vélni...esetleg járt már valaki így? A héten mint tudjátok DPF-szűrő hibával állt az autóm (Renaut Megane 1.5 dCi) Az olajhígulás hiba (amit vélhetően a sok sikertelen regenerálási kísérlet okozott) kitörlése után újra el kezdett sikeresen regenerálni az autó. Most megtettem közel 300 km-t hibakódmentesen azóta. Alkalmanként annyit veszek észre, hogy magasabb fordulatba kapcsolva picit beremeg az autó. De hibakód még nincs. Tudom, látatlanban nehéz...de próbálkozzak egy szűrő tisztítással, hátha sikerül? Ha nagy gond lenne, azonnal visszajönne a hibakód ,nem?
Fél óra múlva indulunk Ørve bonakas-ba. A szállástól kb 70km az út.
25 éves 410ezrer napsütéses km-ert futott, e39 520i automatával. Mondjuk ez mellékes, mert a Seat-al is megtettem már ezt az utat.
Elvisz és vissza is fog vinni. Nem papíron, hanem.valóban.
Minden gyári az autóban, még a téligumik is gyári 15"-os felnin vannak.
Bármi, amit átalakítanak, csökkenti az autó élettartamát, vagy fölösleges javításokat generál. Egyszerűen, mert egy rendszert rendszeridegen alkatrészekkel akarsz rendeltetésszerűen üzemeltetni.
Azt tudom, hogy nem az egészet emeljük, de ugye ha nem enged kapásból pl. illesztés miatt, akkor se szakadjon meg az emelő, bár talán a karon érezni és nem megy szét kapásból.
Igen a láncos lenne a legjobb, de sajnos épp, h a gép befér a garázsba, alacsony a plafon így az nem opció.
Előző traktorunkat warchalowskit sokszor széthúztuk, ott dugtunk be a hidraulika karhoz hátulra egy durungot arra kettő hatvan literes vizes ballon és két ember szinte boldogult vele, de ennek van súlya.
Nem elektromos hiba lesz ez. Pár éve találtam róla angol nyelvű videót jutubon. Pontosan megmutatja hol kell megfúrni, utána egy csavarhúzóval benyúlsz a lyukon és nyílik. El is mentettem valahová a gépen, de nem találom bocs. Próbáld megkeresni.
Azt a fehér müabaszt kell eltolni és kinyílik. Nem könnyű hátul hozzáférni és elfordítani nehéz. (azért is nem nyílik, mert a motor nem bírja mozgatni)
Marok maróm van .Utolsó gondolatnak szántam az elektromos birizgálást ,de ennek ellentmond a tulaj; miszerint fokozatosan ment tönkre, eleinte gombbal kioldható volt a zár,ma sehogy.
Merre laksz,élsz hazánkban ?Tudok egyet mutatni , esetleg kölcsön adni , bár többünk közös terméke, tulajdona. Sok trakit , törzscsuklós rakodót vitt már a hátán. (És legkésőbb télen ,de lehet hamarabb, nekem is van egy PTO kuplungozás kilátásban)
Azok a huszonéves kocsik, abban az állapotban, amiben a sógoroknál vannak, már idehaza is X milliós féltendő youngtimerek.
Nincs olcsó nyugati színvionalú mobilizáció ami biztonságos, kevéssé környezetterhelő és gazdaságos.
Elmúlt, elporladt, kiöregedett, lejárt az ideje.
10éve még kevesen értették, mi az ,hogy az autót fenntartani nehéz, nem megvenni.
Egy teljesen más világból könnyű idefelé okoskodni, itt mit hogy kellene, írom mindezt azzal együtt ,hogy az olyan elmebetegektől, akik rögtön kiüttetnek, kiszerelnek, mert ugyan ki tudná fizetni, de hát mennyivel ócsóbb...stb én vagyok a leginkább rosszul.
És igen, idehaza minden kis 2évente jön egy autó sarokra ki van kurva a stoptábla, fél utcával lejjebb lehetőleg, ahol állsz se nem látnak, se te nem látsz semmit, nem is áll meg a stopnál senki sehol, soha, a rendőrautó sem, még ott sem, ahol nagyonis kellene.
Persze: igazából bármit meg lehet indokolni, lehet hozzá ideológiát gyártani, stb. stb.
Ja, és ugyanez az ellenkezőjére is igaz természetesen ;-)
Maradjunk annyiban, hogy valamiért a "jobb sorsú" országokban szabálykövetőbbek az emberek, és nem csak anyagi okok miatt. Ezt fentebb is írtam: pl. a csóró Ausztriában nem ciki valakinek olyan autóval járni (kategória, évjárat, stb.) , amibe otthon a lyukas gatyájú putrilakó Ferike bele nem ülne, mert mit szólnak a haverok? Ez is erősen a probléma része.
Na mindegy, értelmetlen a vita: mert ez már majdnem olyan, mintha azon vitatkoznánk, hogy meg kell-e állni a STOP táblánál (...szabályok betartása ;-)
Nincs olcsó(n fenntartható) kisautó, már 10+ éve közvetlenesek azok is, nagynyomású lesz rajta, turbo lesz rajta, egy szélessávú szonda, egy katalizátor, egy motorfelújítás, pont ugyanaz a nagyságrend, az extrák is hasonlóak, árban, csak kevéssé tartósak, komfortosak, masszívak. Hisz kisautó.
A mobilizációt korlátozná minden valódi szigorítás, ezért pont az megy ezzel is az országban, mint a prostitúcióval, a droggal, meg mindennel, papíron persze, szigorúság van meg hű meg ha, a valóságban meg mindenki tudja, hogy köszönőviszonyban nincsenek a hétköznapok azzal, ami a szabályokban van.
A fél ország csempészcigit szív itt, még az is égeti a műanyagot és a szemetet nyílt lángon, következmény nélkül, aki nem azzal fűt....csak mert olcsóbb elégetni és volt nincs...hagyjuk már tényleg, ez nem (csak) anyagi kérdés, hanem hozáállás, itt ilyen a hozáállás ilyen mobilizáció jut.
(Azért elég kevés embernek van €4000-6000 fizuja.)
De ha €1500 a fizetés, akkor olyan autóval kell járni, amit €1500-as fizuból rendben lehet tartani!!!
A példánál maradva: anyu falujában a csóró huszonéves srácoknak a faluban kocsikázni + hetente 1x-2x a 20km-re lévő városba elmenni bevásárolni miért kell kiherélt lerottyant akármi, bármi, csak 2.5 V6 legyen?!
Hát mert idióták.
Itt az autót rendben KELL tartani. Nincs olyan, hogy nem fussa javításra, úgyhogy adjunk gömbvassal a részecskeszűrőnek - katalizátornak... Pl. amikor kiköltöztünk, és szar melókat csináltam minimális pénzért, akkor is rendben kellett tartani az autót, mert nem ment át műszakin, és pont.
Sőt, a 10 (vagy 12, már nem tudom) évesnél idősebb autókat (akkor olyanunk volt) véletlenszerűen behívják két műszaki között is egy soron kívüli vizsgára - engem pont kidobott a számítógép, pár hónappal a normál évenkénti műszaki vizsga után. 2x húzták meg, mert találtak valami baromságot (nem tökölnek, mindenbe belekötnek) , nem volt kellemes...
De ha meg kell javíttatni, akkor meg kell javíttatni. Vagy ha nem, akkor el kell adni, és másikat venni.
4-6 ezer eurós melós fizetésekkel nyilván itt is egészen más lenne az utcakép.
Ahogyan kubában összeszegelt zsigulikkal meg zsiga alkatrészekkel javított 60éves usa kocsikkal járnak, úgy itt sem lehet azt várni, hogy mindenki pár éves új állapotú szalonautóval szaladgál.
Az a baj a véleményeddel, hogy ebből a premisszából az a hibás konklúzió következik, hogy nem is szükséges a dpf-hez a C-s olaj.
"szamolj. olajbol keletkezo -elégetett !- hamut, es olaj fogyasztast. ha az utobbira 1L/1000km a valasz"
Nem véletlen grammban adják meg a telítettséget és nem kg-ban.. Nem ismerek adatot, hogy mennyivel kisebb a hamutartalom, de ha pl literenként 3 gramm helyett csak egy gramm, az éppen a harmada.Így nézve nagy a különbség.
"akkor ott nem az olajal van a baj.."
Minden jó, de mégse jó esetén ki mered zárni?
"de a tobbseg siman szalad cseretol<> csereig nivo kornyeken.. szvsz mennyi olaj is jut a kipuffba ?"
Ja. Megeszi és gázolajjal pótolja. A gazda meg büszkén dicsekszik, hogy az ő autója nem is eszi az olajat. :) Ha olaj jut a kipuffba, annak má qrva anyja.:)
Írtam régebben, hogy a 2t vackaimba öntök valami motorolajat, oszt jónapot. Mikor először C-s olajat tettem a keverékbe fura volt, mert nem füstölt a fűrész. Meggyőztem magam, hogy biztos elfelejtettem olajat tenni bele. A biztonság kedvéért beletettem mégegyszer az adagot. Azóta ezt használom, mert szinte nincs füstje. Nyilván ez nem laboreredmény, de engem meggyőzött, hogy ugyanolyan körülmények között sokkal tökéletesebben ég el a c-s olaj, mint a többi. Persze ez is csak egy vélemény.
Én meg (szerencsére) olyan helyen élek, ahol a műszakin diagnosztikát akasztanak a járgányra, és ha valami nem OK, már el is zavartak. Akár egy időszakos izzítógyertya hiba miatt is, nem hogy egy csőre cserélt kipufogó rendszerért...
Lesek is sokszor otthon, hogy mik szaladgálnak az utakon!
Mindig arra gondolok, de jó a Németnek - Osztráknak - akármilyen skandinávnak stb., hogy amikor már elért oda az autója, hogy nincs tovább, nem kell fizetnie a bontásért, hanem jön a román - magyar, el is viszi, fizet is érte, és otthon még Qva büszke is rá, hogy micsoda menő járgánya van :-)
Anyu falun él, esküszöm, hogy a gépjárműpark 90%-a füstokádó - huhogó (mert az lényeges) valamilyen fekete 1.9-2.5 tádé óóóódi, esetleg vócvagány!
És esküszöm, hogy olyan büszkén feszítenek a >20 éves rozsdás lelakott 1M kilométert futott bontószökevényekben a népek, mintha minimum valami autóban ülnének!
Vw bora 1.6 2002 , a hátsó ajtó nem nyílik , nem ugrik fel a zárgombja , feltépni sem lehet .ÍA kárpit leszedve a zárt ajtóról, de az ajtópanel ( rajta az ablak emelővel ,sínnel,) ,még valahogy csatlakozik az ajtó üveghez.
Ez hogyan bontható ketté?Hogyan vehető ki az üveg?
És amikor viszed műszakira az autód, amkkor mindig megválsz tőle és kiviszed a roncstelepre? Mert a műszaki vizsgán a kiiktatott DPF-ért azonnali bukás jár, rendszám leszerelés és forgalmi bevonás!
Értem. Szóval fogalmad sincs, csak szajkózod ezt a királyi propagandát mert az olyan menő. Valahogy éreztem előre, hogy mellébeszélés lesz bármi konkrétum nélkül.
És ezt a nyomás szenzor csövet ha leszerelik a DPF.et, látni fogja az autószerelő? Vagy hogy lehet bevizságlni, hogy lerakódott e benne a hamu vagy nem??
A klímaváltozással kapcsolatosan kialakult pánikkeltés és hisztéria világszerte odáig fajult, csak az autó ipart nézve, be fogják tiltani a belső égesű motorok forgalmazását . A gyártókat pedig eddig is a kibocsátás visszaszorítására kötelezték, ezért beépítésre kerültek olyan rendszerek aminek a fentartása, karbantartása, cseréje, előállítása ....sokkal jobban terheli a környezetet mint maga a kibocsátás. Ez nem csak az autó iparban van így...
Az elektromos autók az élettartamuk alatt gyártásuktól a bontásukig szerintem jobban terhelik a környezetet mint a belső égesű motorral szerelt társaik. Amúgy egy ilyen jellegű hiteles tanulmànyt szívesen olvasnék. Ami manapság fenntarthatónak és környezet barátnak van titulálva elgondolkodtató hogy tényleg az-e. A liberális médiában még a csappból is a klíma hiszti folyik ezért írtam, hogy a túltenyésztett libsik.....
"Csak most ezt a túltenyésztett libsik tultoljak."
Ugye vagy annyira intelligens, hogy azt is el tudod magyarázni értelmesen, ha már így ex catedra kijelented, hogy miért is teszik ezt azok szörnyű libsik. Remélem végre megtudhatjuk a szörnyűségük okát.
Modern autót leültetsz egy minőségi szettel, hasmagasságot és komfortot adtál fel, a kinézet és a sportosság oltárán, ennyi történt.
Ugye nem egy autóból eleve van sportkivitel, még olyan is létezik, hogy 100% ugyanazt a rugót, gátlót, amit megvehetsz bármelyikbe, utólag, szereli a gyár is, amikor a sportos változatot szállítja neked.
Nem kellene ezt is "csak az a jó, ami a szalonból lett kihozva" csőszemüveget felvenni, pláne, mert nagyon hamar oda jutunk, nem is szabad autót javítani, csak gyári "szalon alkatrésszel", mert ami ""utángyártott"" mi van ha rosszabb, gyengébb, nemolyan.
Ennek a kis magyar tuning elmebajnak semmi köze ahhoz a barom dzsipó szemlélethez, hogyha valami elromlik a kocsin, kivágjuk, kidugózzuk, kiheréljük, kitrükközzük, és addig tapossuk neki, amíg megy.
Engem egyáltalán nem érdekel ez a mostanság divatos zöld hiszti nem dölök be a baromsàgoknak. Ha elromlik valami zöld hülyességgel kapcsolatosan az autóban akkor az ki lesz iktatva.
Mióta ki vannak herélve ezek a "gazdaság élénkítők" az autó is könnyebben kipufog és a motorba sincs visszavezetve a "szar".
Ha vki azt hiszi, hogy tesz a környezetért és pár száz ezret rákölt, tegye, én nem fogok.
Lehet pl. a felfüggesztést babrálni "célzottan", de valószínűleg ki fog derülni, hogy bár az átalakítás javulást hozott bizonyos helyzetekben, de más helyzetekben meg sokkal több a kára. Pl. amikor nagyobb terhelésnél (5 személy) kanyarban úthibán elrepülnek, stb.
A motor is ugyanez: néhány paraméter javul, vele párhuzamosan néhány meg romlik, ami a hosszabb távú, és MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTTI használatnál derül ki.
Röviden: lehet piszkálni, hogy nyáron száraz egyenes úton 1 személlyel hasítson a gép ;-) , de a valószínűleg nem hülye alkotói úgy alkották meg, hogy az a járgány a lehető legszélsőségesebb körülmények között is a lehető legjobbat adja.
Ha jól tudom ezért el is kezdték azokat is részecskeszűrővel felszerelni.
Szintén ha jól tudom ;-) a régi "traktor" dízelek korma közel sem volt olyan egészségkárosító a sokkal nagyobb mennyisége ellenére sem, mint a CR dízelek mikroszarja...
Minden ki fog derülni pár évtizeden belül.
Mindenesetre én elvből utálom az autófarigcsálást...
Pl. akik azt hiszik, hogy majd ők jobban tudják, mit lehet és mit nem (rugók - futómű alkatrészek, felni-gumi, stb.) , mint a mérnök a gyárban. Meg az elcseszett tuningok, amik lehet, hogy hoznak valamit bizonyos speciális körülmények között, de összességében kb. minden szempontból vacakabb lesz a motor.
Szerintem egy utcai autó úgy hozza kb. a maximumot, ahogy kijött a gyárból, és akinek az nem elég, keressen az igényeinek jobban megfelelő autót - ennyi.
Amelyik autón meg bármi olyan meg van babrálva, ami biztonságot vagy környezetvédelmet érint, már kapnám is le róla a rendszámot! Mit ahogy Ausztriában teszik is.
És azt is gondolom, hogy akinek nincs pénze egy X kategóriájú autót fenntartani (értsd: ami tönkrement, nem kiherélni belőle, aztán hajtani, amíg szét nem esik, hanem megjavíttatni, ha tönkrement) az vegyen egy X-1 kategóriájú autót, amit megengedhet magának - ez is alap kellene, hogy legyem.
Csak valahogy mi magyarok szeretünk többet mutatni: itt élünk a családdal Ausztriában 11 éve, és érdekes módon itt nem ciki 1.4-es benyás Golffal járni. A kisebbik lányom pasija pl. olyan van, és azt mondja, hogy ezt tudja úgy fenntartani, hogy nem "érzi meg". Milyen igaza van! Vehetne menő autót is - meg használt gumit rá, mert arra már nem telik, ha a részecskeszűrő tönkremegy, helyettesíthetné egy darab csővel, stb. stb., csak szerencsére a legtöbb ember nem így gondolkodik.
A közvetlenes dieselek mikrokormának (ami olyannak képzelhető el, mint valami mikroszkópikus láthatatlan "üvegpor") semmi köze a lippsikhez, meg a klímához.
Mikor áll apuka a kiherélt diesellel a városi dugóban, a járdán sétáló kisdedek szívják a tüdő legmélyere lejutó, ott károsító kőkemény éles szélű nanorészecskéket, és kapnak majd tüdőrákot 40évesen.
Persze amíg egy városban, egy lámpánál, egy idióta áll, addig a hatás mikroszkópikus, jelentéktelen, de ugye nem egy fillérhuszár szeretne 5literrel veretni a 15+ éves gázolajos összetákolt szarjával, hanem sok(millió).
Ez a földnek meg a melegedésnek mindegy, semmi köze hozzá.
A klíma mindig is változott a föld története során voltak hidegebb és melegebb periódusok a mostaninál. Csak most ezt a túltenyésztett libsik tultoljak.
Az autó: Ford S-Max 2014.01 havi, 2.0TDCI, 103kW-os, UFWA motorkódú. 190ekm. van az autóban. Ezen az autón szeretném a vezérléscserét elvégeztetni. Vagyis a vezérműszíjkészletet szeretném cseréltetni a feszítő görgőkkel, a vízpumpát, a szabadonfutót. Illetve úgy tudom van egy lánc is a vezérlésnél, azt is ha szükséges. Továbbá a bordásszíjat is.
Kérdésem hogy ez a lánc csere szükséges minden vezérléscserénél? Ugyanis kaptam a fenti munkákra egy árajánlatot - 366eFt.-ra. Felhívott az árajánlatkészítő, hogy a lánc cserére nem ír elő semmit a gyár, vagyis nem határozza meg hogy hány km. után kell cserélni. Viszont ha azt nem kérem akkor a vezérlés csere anyaggal már csak 207eFt. Azért nem mindegy.
Van erről valakinek infója, tapasztalata? Kell ezt a láncot cserélni? Mennyit bírhat ez a lánc?
van rendszer ami elindul 450 kornyeken, de a ford -tudtomal - igenyli az 600C koruli felfutest.
szvsz itt lehet hiba a gyakoribb regenre.. "
Nem-nem. Lehet félreérthető voltam. Az adalék előtt is gyakran regenerált. Emiatt tettem bele az adalékot. De csak az lett az eredménye, hogy levitte a hőmérsékletet.
Rönó, 2017, 1.2TCe, az ominózus H5F motor. Hibakód P0420
Nem értem a lambdaszondákat. Az első 0.8-1.1V között billeg alapjáraton. A hátsó stabilan áll 1.25V-on Gázadásra a fordulat lefutásakor lemegy 0.1-0.2V-ra aztán visszakúszik az 1.2V-ra. Az első ilyenkor is 1.0V körül marad.
Na mindegy, holnap felmegyek pályára, nyomok egy bő fél óra egyenletes 130-at neki. Vagy ezzel csak még jobban ártok? Mit gondolsz? Mondom, amíg újra nincs CHECK lámpa, meg ENGINE FAILURE HAZARD felirat, addig nincs gond...addig meg rettegve lesen a műszerfalat.
Inkább az a baj, hogy az új kocsikban legalább látod, mert mutatja hogy épp regenerál és kiírja hogy X km-ig ne állj meg. De egy normál autónál, mint az enyém, észre se lehet venni, mikor végzi (vagy akarja) így meg hiába akarok jót a DPF nek...
Igen ez most tökéletes...de kb 1 százalék esély, hogy így is marad. A szerelő azt mondta, hogy az olajhígulás kód kitörlése után engedte egyáltalán a regenerálást is elvégezni. Viszont ha újra felvillan a check engine )vagy hígulást érzékel vagy a sok sikertelen regen kísérlet miatt) onnantól megint nem fog regenerálni egyszer sem! Úgyhogy azt mondta, használjam, ahogy Te is írtad. Ha meg újra kivillan a check, akkor irány a DPF tisztítás (ahol meg nyilván látni fogják hogy egyáltalán érdemes-e kimosni egyáltalán vagy kuka ,mert el van égve Ezt meg már ott mondták, ahol érdeklődtem a DPF tisztítás után. Csak min 2 hét mire időpontot kapok :( 2-3 napos munka , azt mondta.
Az olajhígulás hiba kitörlése után regenerál is. DE!!! 40-50 km után valamiért regenerálni akar és egy 10 km-es táv alatt 8 ről 23 g-ra nőtt a hamu (vagy korom, már én se tudom...) érték. És ez nem normális.
Innentől még egyszer kérdezem, mi a bubanatos fittyfene lehet OK?? Mi jöhet még szóba??
Igen, fel lett kódolva a 4 vadiúj porlasztó csúcs. Ma meg lett ez is nézve, mint hibaforras, de ez sem ok. Egyeztek a kódok, úgyhogy jól lett betanitva. Ördögi kör... attól tartok, tényleg az lesz az ok, hogy egész egyszerűen kuka a dpf, 161 000 km, ennyit bírt...
Te meg ha csak cseszegetni tudsz, inkább békén hagyhatnál. Szerinted szórakozni járok ide meg trollkodni?? Van elég bajom nélküled is, amikor havi szinten elromlik valami ezen a rohadt Renault-n. Ha már segíteni nem tudsz, legalább ne írj semmit! Köszi!
Ma elhoztam a kocsit. Következő lépés , hogy le lesz szerelve a DPF, aztán kiderül, érdemes-e tisztítani. Ha nem, mert égett a kerámia, akkor muszáj leszek új szűrőt sajnos. Most nincs hibakód, de a szerelő szerint is csak idő kérdése, hogy mikor villan be újra. Mert hiába regenerál, valami olajhígulást magyarázott, és ha azt érzékeli a rendszer, onnantól megint tiltani fogja a regen-t és kezdődik minden előlről. Mostmár abban bízom, csak a DPF-ben van vmi eltömődve, ami miatt nem mindig tud renenerálni. Olyan mintha egy része lenne "lezárva" ,abizonyos hamumennyiség kiürül, de nem mind. Ami még aggodalomra ad okot, hogy 40-50 km után már regenerálni akar. Tipp? Már kezdem feladni :(
Motul csak egy márka. Azon belül a dpf-es motorhoz a C specifikáció az előírás, ami csökkentett hamutartalmú. A felvetés arra vonatkozott, hogy biztosan ilyen lett-e beletöltve?
De úgy néz ki, hogy tökmindegy, mert közben kiderült, hogy az egy átbaszás.
Messze van ez még attól ,hogy kuka legyen, egyszerűen az 1.5dCI is az a kategória idehaza, na ide ne hozza, ilyen nem veszünk, ilyenben izzót se cserélünk, ez egy szar, stb.
Ha meg valahol nagy kegyesen foglalkoznak vele, akkor jön a "beáll a műhelybe, millió lesz uram, ez egy szar motor" című mesemátka.
Azt nem tudja emberünk, a sok százezerért kifizetett állítólagos zsír új injektorokat felkódolták-e.
Most nem is az ,hogy mi van ha igen, mi van ha nem, ...hanem az elv(!).
Forscannel és egy Vlinker bluetoothos kütyüvel szoktam menetközben csekkolni.
Most a nyűgöm, hogy 150-250km.-enként regenerál. Eléri a DPF Load értéke a 80%-ot, akkor szinte azonnal, de max 85%-nál kezdi a regenerálást. És kb. 25-27% ra visszacsökken ez az érték amikor abbahagyja. Volt amikor 500-650 km. után regenerált. És inkább akkor csinálja ilyen hamar, ha tempósabban megyek. Hibkód nincs, de korábban egy Focus kb. 500 km.-enként csinálta.
A Differencianyomás rendbenlévőnek tűnik. Alapjáraton 0kPa., 3 ezres fordulaton 5kPa.
Olajat nem csipegeti, én cseréltem, ezt tettem bele: Total Quartz 9000 Future NFC Fuel Economy 5W-30. Korábban is ezt használtam a Focusnál.
Ha az EGR szelep vacakul működik, esetleg okozhatja ezt a gyors telitődést? Hibakód nincs.
Használtam üzemanyag adalékot. Az levitte a regenerálás hőmérsékletét a korábbi 650°C körüliről olyan 440-450-re. De más változást nem vettem észre.
Gondoltam, hogy fújok be DPF tisztító habot. Használtatok már ilyet, van értelme? Ha igen Ti melyik résznél adagolnátok be? Én az 1 vagy 2-esre gondoltam.
A dpf kiiktatást gondolom te sem javaslod...? A megane 3 grandtourban elég jól el van dugva a kipufogó, jó helyen van. Nyilván nem célom környezetet szennyezni, de amikor már minden végig lett próbálva és nem oldódik meg a probléma...
1 hónapja cserélték köszi mind a 4 új gyári porlasztót. A szerelőm még esetleg arra gyanakszik, hogy nem jól lett "betanitva" a 4 injektor a vezérlővel. De ez nem okozhat ilyen hibát hogy körmök, nem?
Akkor gyere el, csináld meg, három szerelő merte be egy halom modern műszerrel. Minden működik a szenzoroktól kezdve a befecskendezőkön át minden. És valamiért mégis összegyűlik a korom a DPF ben. Magának a szűrőnek.semmi baja az értékek alapján. Egyszerűen nincs más megoldás. Vagy kockáztassak 1 milliót az új szűrőre is vagy jó lesz utána vagy nem alapon? Mert ha az új DPF be is magasabb lesz az érték és kezdődik a regeneráció tiltás meg a check engine lámpa elölről, akkor futhatok a pénzem után...így is vagy 2 millióba van a kiadása ennek a fiának 3 hónap alatt.
vagy marad a B terv...a DPF kiiktatás :( Amikor százezer dolog okozhatja a korom felhalmozódást, nem fogok egyesével kicseréltetni mindent vagy jó lesz utána, vagy nem alapon.
Mennyetek már ezzel át a polidilibe beszélgetni. Nem azzal van a baj, hogy az egyik vagy a másik csapatot szidjátok, hanem az hogy itt. Ha egy sokezeréves törzstagra rászólok akkor egy újoncra is aki esetleg még nem tud róla, hogy ez a KÖZLEKEDÉS fórumcsoport.
Jaja, nagyot fordul a világ, nem érdemes elmenni a messzi szigetre.
Elég bármelyik szomszédunkba költözni, (talán szerbia MÉG kivétel) bármelyikban jobban meg lehet élni mint orbánisztánban.
Persze ha az királyi tv narancsködén keresztül nézzük akkor egy másik valóságot látunk. Csak nem szabad boltba, orvoshoz,iskolába,közműszolgáltatóhoz,hivatalba... menni.
Ha valaki olyan hülye, hogy a negyed annyiba kerülőt megvegye ennyiért akkor AZÉRT hülye. Te írtad -asszem- hogy negyed annyi a zsenik világában ott a köd alatt.
Ide pont kár volt keverni az X-elést.
Tehát direkt kiforgatás, félreéretlmezés, tehát polgárpukkasztás.
Vagy a -pszichológiai szálat megragadva- szerintem inkább önigazolás.
Mikor úgy döntöttél, hogy szerencsét próbálsz a szigetlakók között akkor itthon kilátástalan volt a helyzet még azok számára is akik értelmesek, szorgalmasak, dolgozni AKARÓK, képesek.
Azóta nagyot fordult a világ.
Nem kell görcsösen keresned az igazad. Jól döntöttél AKKOR, volt jópár év előnyöd és jól éltél. Mostanában ez az előnyöd fogy, de ez ne zavarjon, neked ettől nem lesz rosszabb.
viszont ezek a mercik mennyire voltak annyira tucat autok mint egy golf I. vagy egy civic, vagy egy colt ?
szvsz vissza rughatunk barmedig teknikai vonalon. (elso wankel ? ) a kerdes az, (volt) hogy ki fejlesztetett.. (es jogos. ) .. ki tette sorozat gyartotta a minoseget ?
na most ha ehez megnezek egy datsunt.. meg egy golfot..90'bol..
legyen mindegy.
onallo szerelokent kezdtem, meg kraz terepvaltot is javitottam.. ( nem HM ) aztan jott ami jott.
Más iskola szerint építkeztek, ezek az elektromos extrák nem találmányok ám. Biztonságos autókat sem japánban fejlesztették például. De a Jendrassik dízelben már létezett Hondához hasonló több szelepbütykös megoldás. Alfában '80-as évek első felében volt veztengely "vanos". Bosch motronic is a '80-as évek elején bukkant fel Alfában, BMW-ben
A benzines vonalnál említettél meg . Csak tévesen. Na mindegy, nem szidtam a japán benzineseket, sok jó van/volt. A Denso befecsi lehet hogy jó, de amiket láttam japán dízelből, az mind időutazás visszafelé több évtizedet. Az a Denso cr porlasztó például, aminek a résolajcsöve fémből forrasztva a szelepdekli alatt van (pl Mazda RF) vicces... De van még sok ilyesmi. Egy Toyota dízel 30-40 lóerős literteljesítménnyel persze sokáig ketyeg, de ezt Eu-ban előbb is tudták prezentálni. Erős és egyben tartós japán dízel sem szokott létezni.
Hááát, a japánok leginkább megvárták míg mások fejlesztenek és ami bevált azt felhasználták. Annyival voltak becsületesebbek az oroszoknál, hogy ők meg is vették a licenszeket.
A 11év és a 200e+km. Mit mond a renault? 160ezernként kell cserélni a DPF-et?
"akkor komolyan mi lehet a baj?"
Az, hogy hiába lett többször elmondva hogy ez nem eltömődés meg hiba, hanem adottság, de tök felesleges ezt neked magyarázni, még mindig ott tartasz mint az elején. most is azt mantrázod, hogy -miért halmozódott fel...miért halmozódott fel-.
A regen után állítólag a szint lement 8 g-ra, és már nem világít a hibakód. Magyarul nincs mit kimosni. Hangsúlyozom, félek tőle hogy ez csak átmeneti. Az okra kb képtelenség lesz innentől rájönni.
Na akkor mostmár tényleg én sem értem. A hamu érték 62 g volt, ennek ellenére mégis sikerült törölni a hibát és hibakód nélkül 2 reg folyamat sikeresen lezajlott (a szerelő mondta)
Esetleg megkérdezhetem, ilyen jellegű javítást (részecskeszűrő tisztítás, szoftveres frissítés stb) te vállalsz? Inkább vinném hozzád, mint a márkaszervízbe, ahol úgyis csak lehúzni akarnak, hogy xar a DPF és ki kell cserélni, hiába jó! Mint írtam, a DPF-nek semmi baja, csak áldozat, szószerint. A hiba oka lenne a lényeg, hogy mitől kormolódik ennyire hamar :( annak ellenére, hogy sokat megyek országúton .
Amit megfigyeltem, hogy a DPF előtt a hőmérséklet FOLYAMATOSAN 580-620 fok, olyan mintha az autó egyfolytában regenerálna. Több szakival is beszéltem, ezen a ponton mindenki a gyári szervizt javasolta. ""
megoldast nem tudok, de par tipp.
regen nelkul nem fog ~350 C fole futeni barhogy taposod is. *
igy.
vagy tenylegesen regeneralni akar, mert mondjuk a dpf press.sensor es/vagy a dpf utani hofok szenzor rossz jelet (dpf full, dpf cold ..stb. ) jelet kuld.
vagy a dpf elott mert (580-620 ) hofok nem valos.*
vagy valami szoftveres meghulyulese van.
* az az 580-620 fok ugyan egy jo regen hofok.. de nem lehet valos.
tippem szerint az alapjarati by pass szelep kokszosodott le, jo japohoz meltoan.
megprobalhatsz -alapjaraton/levett szivo csovel - valami karburator tisztitot fecskendezni az alapjarati rendszer levego inputjaba, ha szerencsed van javul a helyzet, de tenyleges javulast inkabb a takaritastol remelj.
Nem éltem bele magam. De azért idegesít, hogy ha heti szinten 300-500 km-t vezetek országúton, és mégse ment végbe magától a regenerálás jópárszor. Érzékelők rendben, 5. befecskendező mégis rendben, eléri a szükséges 600 fokot a regenerálás megindításához, akkor komolyan mi lehet a baj? Mi okoz(hat) hamu felhalmozódást a DPF-ben??
Köszi szépen. Nos, végül valamilyen rejtélyes oknál fogva miután törölve lett a hibakód, megindult a regenerálás magától. De remélem kiderül mitől gyűlik fel 20-30 km után ennyi hamu a DPF-ben :( mert ez nem normális.
Ma sikerült hozzáértő szerelővel megnézetni. Sajnos valóban...a részecskeszűrő eltömődés már következmény. 3 különböző géppel vizsgálták, 21 g a normális korom érték, nekem 60 felett van a mérés szerint. A hiba mechanikus, az 5. befecskendező (ami csepegteti a gázolajat és közvetlen a DPF felett helyezkedik el) Elvileg ha az ki lesz cserélve, újra magától regenerálódik az autó. Ennek a cseréje munkadíjjal nagyon zsebbe nyúlós? KB? Köszi szépen!
A 2009-es 2.0 TdCi DPF-es Ford Focusom termeli a motorolajat, nő a szintje.
Injektorokat egy erre szakosodott műhelyben kiszedték, bemérték. A négyből 2-őt kicseréltek.
Annak ellenére, hogy a DPF nyomásérték nem mutatott eltömődést a DPF le lett szerelve és ki lett takarítva.
A probléma továbbra sem szűnt meg, nő a motorolaj szintje + többet fogyaszt mint korábban. Hibakód nincs, a motor tökéletesen jár, húz.
Forscan progival egy 2x100km-es autópályás menetnél néztem a ODB2 csatin kinyerhető paramétereket.
Amit megfigyeltem, hogy a DPF előtt a hőmérséklet FOLYAMATOSAN 580-620 fok, olyan mintha az autó egyfolytában regenerálna. Több szakival is beszéltem, ezen a ponton mindenki a gyári szervizt javasolta.
Az autó ~1hete a helyi Ford szervizben van, de nem igazán találják a probléma okát.
Találkozott már valamelyikőtök ilyen PSA motoros DPF-es kocsival 2009 környékéről, aminek ilyen hibája volt? Végül mi volt a hiba oka? Köszi!
Nekem nincs műszerem, eléggé laikus vagyok, mint tudjátok.
Valóban, azt írni is akartam, hogy totál egyenletesen 500 körülinek mutatja az alapjáratot. A fordulatszám mérőre azért nem gyanakodtam, mert a megszokott indulási gázadással (ami évek alatt beidegződött a lábamba) érzem, hogy kicsit visszatorpan a motor.
Ráadásul szerdán indulnék egy 500 km-es útra, majd vissza. Nem tudom, nem tud-e olyan gond adódni, hogy valahol otthagy a jószág.
500 az nagyon alacsony. Így ha a motor nem remeg nem akar folyton leállni én inkább a fordulatszámmérő műszert venném gyanúba. Nézd meg élőadatban hogy ugyanazt látja-e mint a műszerfal.
Ominózus Honda Hrv. Legutóbbi használatkor még a megszokott, most pedig alacsony alapjárat. Vagy nem is tudom, hogy az eddigi volt-e magas. Mindenesetre, most az eddig éveken át megszokottól eltérően (7 ezer körüli) 5 ezer körüli az alapjárat. Nem pöfög, nem püffög, nem nyekereg, nem rázza a kasznit, de nekem szokatlan. Mi lehet a probléma? Mi történhetett a garázsban álltában?
Met ha senki sem szól neked előbb utóbb megint az lesz, hogy minden második hozzászólásod ilyen lesz, és jön a kétnapos anyázás hogy fejezd már be. Ismét felteszem a kérdést, biztos tudsz rá kulturált választ adni.
Ezek a hangdiagnosztikák olyanok, ha bent ülsz, és te vezetsz, (vagy más) és ezer ilyennel mentél már, néha akkor sem egyértelmű, még a hang iránya sem, nemhogy a fajtája, eredete. Egy felvételen kb zseni, aki egyáltalán tippelni mer.
Indítás után nem sokkal gázadáskor krákogó hangja van a kocsinak Nissan Almera (N16), pár perc után elmúlik. Van valami tipp mi lehet? Felvettem a hangot. https://youtu.be/dhV5GmGeCJ8 Köszönöm!
Nekem úgy tűnik, de akkor jogos, mert ott nem hegesztenek, meg klasszikusan vágnak, toldanak, "kipufogóznak", hanem csak csavaroznak.
Ha a fél rendszernek van egy cikkszáma, félmillióért, akkor azt fogod kifizetni, plusz a teljes mindenség le és felszerelése ami legkisebb mértékben is "útban van"...vagy nincs is, csak a gyári szoftver szerint szedje le, és tegye vissza, így beleszámít az időbe, és számlázni is az alapján fog.
AUTODOC oldalán néztem, JMJ, LRT és hasonló gyártók részecskeszűrői 1.5 dCi motorhoz 170-190 ezer között mozognak. Akkor mi kerül több mint félmillióba??? Nem értem... 40 óra munkadíj?
Kedves buszsoför,a telephelyen rossz tankolopisztolyt vett kézbe és Wcaddybe feltankolta addblue val,amibe 1ebkent sem Kelley volna addblue,ott mindent csereltem az uzemanyagoldalon,nagyon fájt nekik
"Nem szeretnék értetlenkedni, viszont ha se füstöt nem tapasztalok, elsőre indul az autó, nincs gázolajszag, magyarul semmi rendellenesség, akkor is biztos hogy el van tömődve a DPF?"
Pedig lassan jó lenne, ha értenéd. Szó nem volt arról, hogy el van tömődve. A hibakód sem arról szól. !!
A regenerálások során visszamaradt hamutartalomról szól, ami egy számított mennyiség, még csak az sem biztos, hogy bármi köze van a valósághoz. Ez az érték érte el/haladta meg a gyárilag megadottat.
Ha legközelebb új kocsit veszek, az is biztos hogy Common Rail rendszeres 1.5 dCi dieselt az életben többet soha! Értem én hogy érzékeny, de hogy 3 hetente bexarik valami, mostmár nagyon unom!
Inkább az a gáz, hogy ha tönkre megy egy porlasztó, DPF, vagy kettős tömegű, egy kibaxott alkatrész annyiba kerül mint maga a kocsi!! A 600 ezres porlasztók cseréje után pedig nem fogok újabb milliót rálocsolni. Akkor eladom így, ahogy van.
Azért nem is értem az egészet, mert a DPF kiiktatása bűncselekmény, ráadásul attól hogy nem végzi a dolgát a részecskeszűrő, még ugyanúgy tele lesz körömmel és elromolhat az autó. Na majd jövő héten okosabb leszek. De új DPF ez másfél millióért kizárt hogy vegyek. Ha lenne rá lóvé se, de így hogy nincs...
Az előző szerelő, aki megnézte, sajnos azt mondta, hogy a tisztítás esetleges. Vagy jó lesz utána, vagy nem. Elvileg egy másik helyet mondott, ahol ha jól emlékszem, úgy mondta, hogy "kiírják a vezérlő egységből a hibát" ha jól gondolom chipelik. Viszont, akkor utána jól gondolom, hogy át se engedik az autót műszaki vizsgán? De gondolom nem a DPF teljes kiiktatásra gondolt, csak én nem értek ugye hozzá.
Igen, ezt értem, de akkor mi okozhat DPF eltömődést? Melyik alkatrész szokott lenni a bűnös? Az a baj, megint elkezdenek találgatni a szervízben, falnak megyek. EGR szelep nem lehet? Vagy mik lehetnek még?
Nem szeretnék értetlenkedni, viszont ha se füstöt nem tapasztalok, elsőre indul az autó, nincs gázolajszag, magyarul semmi rendellenesség, akkor is biztos hogy el van tömődve a DPF?
Illetve ha eltömődött részecskeszűrővel járok, mi mehet tönkre a motorban, milyen következménye lehet? (nyilván nem akarom így használni, de csak jövő csütörtökön fogadják az autóm :(
Minden esetben telítettséget jelez. Szabványos hibakódok minden autónál ugyanazt jelentik. Semennyit nem kell kikormolni, mert előbb meg kell állapítani a hiba okát.
Nem jófajta VW dízel, mert láncos nagy krumpli motor, talán Antarában van hasonló. De értelemszerűen dízel lehet a leírás alapján, ha DPF-et cseréltek.
CHEVROLET CRUZE 2.0 120KW 2Ö13 automata hiba cod84
Sziasztok
erdekes jelenseg mar 4 muhelyben jartam kicsereltettek a legtomegmerot ,reszecske szurot,gyujtogyertyat de ugyan az a jelenseg
csak miutan a motor felmelegszik kb 20 km utan es csak kint hosszuban a varos kozott nincs semmi baj megy mint a veszet eger ,megjelenik a szerviz lampa es elveszti az erejet kiveszem 0 ba es eltunik utana rendben minden mindaddig mig nem kezdem kergetni pl.a palyan megallok piheni kb 15 percet ujbol tokeletes minden egy jo darabig a diagnosztika mindig a legtomeg merot adja ki hibasnak de az vadi uj, az utobbi idoben kemenyen nyomja a fekete fustot
20eFt-nyi anyag + 2óra meló és egy újszerű állapot az eredmény. A csavaros megoldás 5eFt, az is legalább 1 óra meló és mindig gány kinézete lesz. Lehet választani...
ennek garantáltan minden autó tetökárpitjához pont jó a hossza ? ami mennyi is :-)) mert hiaba klikkelek a "specifications"-re, ott semmi ilyesmit nem látok
és a Megane 1-hez ez a tutti jo hossz (ami mennyi is ?) ?
(elméleti ember vagyok, inkább matematikai tisztaságú oldalról közelítek a kérdésekhez; ...ez itt illetve a valóságban, a valóság sokféleségében, befolyásoló tényezök miatt gyanítom nem a járható, szokásos illetve idegen út, sorry)
Én mielőtt a kárpitgombos megoldás mellett döntöttem megbontottam az 5. ajtó mögött a takaró elemet. Így láttam milyen vastag a filc, amibe beletekerem a felfogató csavart. A filc méretet tudva a megfelelő csavart kiválaszthatram.Nekem az Aliról küldött csavarméret jó volt.
Lenyitott ablakok mellett 90 km/h sebességnél sem pattogtak le a felfogató gombok.
létezik ragasztó amit benyomsz a kárpit mögé és felnyomod a kárpitot szép nem lesz, jó se biztos, mert a szivacs porlad el azt meg hiába ragasztgatod, de van akinek sikerült megoldani vele
akie az auto, Ö hajlik violino1 forumtars karpitcsavaros gomb megoldasara ...leginkabb azert, mert ehhez nem kell lebontani, ami soran - ahogyan cam irta - plane nem ezt a müveletet X-szer mar elvegzett szakember esetén a rögzitö müanyagok könnyen törhetnek
annak realitasat meg sem tudom itelni, amit szölömag forumtars irt: "Gányolással, betekert cuccal a gond, átfúrja a pozdorját, ami így maga is megkókadhat. Plusz, a hegyes vége az önmetszőnek a pőre tetőlemezhez ér, megsérti, kaparja, veri, maga a tető is rohadni kezdhet"
ennek kapcsan gondolatok, javaslatok ?
hangsulyozom: 21 éves Megane-rol van szó, az elvárások ennek megfelelöek (nem uj auto, nem tovabbi 25 evre, ....)
violino: milyen hosszu tetökarpitos gombbal dolgoztal ? milyen szerinted a jo ? (még elegendöen hosszu ahhoz, hogy tartson, de nem tul hosszu ahhoz, hogy a tetön fent kikandikáljon :-)
Mondjuk tekergeted a kormányt és figyeled a fénycsóvát, hová világít? Esetleg menetközben? De tudtommal ködlámpa nem szokik kanyarkövető lenni, szimplán felgyullad az iránynak megfelelően.
"tetőkárpit"-->pozdorja lap, rajta szivacsos hátuljú szövet, átalában durvább szövésű, textúrásabb, vastagabb, mint odahaza a bármelyik rongy.
Gányolással, betekert cuccal a gond, átfúrja a pozdorját, ami így maga is megkókadhat
Plusz, a hegyes vége az önmetszőnek a pőre tetőlemezhez ér, megsérti, kaparja, veri, maga a tető is rohadni kezdhet
Tető kárpitozás főprobléma általában az, szedánból nem, vagy rettenetes erőszakkal jön ki a kárpit az ajtón át, mert szélvédő előtt rakja be a gyár elvileg.
Szokás visszaragasztgatni a szivacstörmeléket lekaparva a szövetet, ha nem lógott évekig, nem szakadt v. elázott és nem vállalhatatlan, némi trükkel ez a helyén is lehetséges.
Egy olcsó párszázezres autóba már a nyers szövet, amit nem is egyszerű beszerezni, és a megfelelő ragasztó komoly összeg, és akkor még jön az, a beltér lebontásánál fognak törni patentok, plusz hogyan jön ki a tetőkárpit az ajtón, ha 4ajtós a gép.
a kérdés is erre irányult - a kerdesböl gondolom, hogy leiras nelkül nem ment -, hogyan lehetne szakszerüen leszedni, B es C oszlopnal illetve hatul a 2 rögzitöt
Sziasztok, ismerösnek van - talán 2002-es - Megane 1-ese, es megereszkedett a tetökarpit, nyitott ablak mellett a szél is lengeti.
A neten maga nem talált Megane 1 tetőkárpit leszedéséhez elég információt.
Leginkább a B és C oszlop kárpit szabályos leszedéséről hiányzik információja illetve a tetőkárpit hátsó részén levő két műanyag rögzítő elem leszedésének módja hiányzik neki.
Kb. 3 évesek a gyertyák. Évi kb. 10 eKm-t hajtom az autót. Olyan 30 eKm lehet bennük. Régen volt, de azt tudom, hogy nem spóroltam a gyertyákon. Valami jobb fajta került bele.
Igen, ez világos. Inkább azt tudom elképzelni, hogy azért jelez katalizátor problémát, mert időszakosan nem volt gyújtás (mert nekem olyan érzetem volt, de mondom, annyit értek az autókhoz, mint hajdú a harangöntéshez), és a sok el nem égett benzin jelentkezett katalizátorhibaként. De ez csak teória, és lehet, hogy alapjaiban hibás.
Már amúgy harmadszor csinálta ezt a be nem indulást, de az előző kettő nagyon rövid volt. 2-3 próbálkozás után indult. Úgy kétévente jelentkezett a "hiba".
A már sokszor idecitát Honda HRV-mel kapcsolatosan lenne kérdésem.
Pár hete történt, hogy a garázsból kiállni akarván, nem indult az autó. Tekert az önindító, de fura, szokatlan volt a hang. Sajnos a garázs fizikai paramétereiből adódóan muszáj volt először kiállni az udvarra, addig a motorháztetőt sem tudtam kinyitni. Kitolni sem lehet, mert ......no kicsit hosszú volna elmagyarázni, tény az, hogy egy ötlettől vezérelve, rükvercbe téve az autót, óvatosan kitoltam önindítóval. Ez azért fontos utólag, mert ebből kiderül, hogy az önindító biztosan forgatta a főtengelyt, tehát nem ilyen jellegű volt a baj.
Kinn aztán az udvaron többszöri próbálkozás után beindult, szürkén füstölve egy pár másodpercig. Ez után aztán minden rendben ment, másnap is egy főtengelyfordultara indult, és azóta is. Azonban az eset után pár nappal, (és kb. 20 km. megtétele után) kigyulladt a cseklámpa. (Igen, igen, ma megyek kiolvastatni) És még annyi, hogy rendszeresen írom a fogyasztást. Ráadásul kizárólag Debrecen-Nagykanizsa közt használom az autót, így nagyon pontos a kattanásig tankolt autó fogyasztásának mérése. Ez az esemény előtt 7,6 liter, az esemény után 7,7. Tehát hibahatáron belül van.
Volna esetleg ötlet, hogy mi lehetett ez a furcsa indítási anomália?
Előre is köszönöm a válaszokat és elnézést a laikus kérdésért. Tényleg nem vagyok szakértő, egyszerűen csak egy kíváncsi ember.
A képen egy utángyártott, immochipnelküi , komplett gyujtàskapcsoló.., Az elektromos betétet kellene kjcserélnünk..,de egyelőre csak gyenge elképzeléseink vannak a kicserélési folyamatról.., saját szakàllunkra ,amit óvatos duhajként nem merünk realizálni...
Ha cserélt már valaki ., akkor elárulná a nagy Barba- trükköt???
most viszont trendszeru, hogy tervezokent felmered hol van a legszarabb helyen..
...es oda rakod.. :@
(van videom, de nem baszkodok feltoltesel..
90 fokot lazitasz az olaj leereszton..
egybol negy helyen dol az olaj. (nemnem az opel ateresz csavarja. ) .ahoz lassan hogy le eresztesnek lehesen hivni, ahoz gyorsan hogy ne basszon ossze minden a retek katranyaval..
erdekes mod.. mas gyartonal ez szinte cseppmentessen is /tud/ mukodik..
hagyom.
egy duct tapebe belefulladna az osszes ' mernok. '
Kuplungpedál néha akadozva de visszajön, viszont csinált olyat is hogy benyomva maradt, a kuplung is kiemelt rendesen, visszahúzva kézzel a pedált, még mindíg kiemelve maradt. Nem is mertem rányomni többet, úgy éreztem, tovább nyomta volna az alsó hengert szétesésig.
Megnyitottam a légtelenítőt, elengedte a nyomást, zárt a kuplung, most viszont normális, kiemel-visszajön!
A kuplungcsövön van egy "bumszli", nyomásszabályzó, vagy mi is, az képes ilyenre?
Főhenger kézzel visszahúzva vissza kellene,hogy engedjen!
Gumicső sem javulna meg, úgy gondolom.
Ilyen hiba nekem még nem jött szembe, másnak már igen?
Köszi, csak először keresem azt, hogy hátha én cseszem el. Nem vagyok autószerelő, ez csak diliből lett megvéve és saját örömre találtam ki, hogy én csinálom meg a karbantartási részét. És mivel nem ez a 43. gázolajszűrő cserém csak ezen a típuson, nincs rutinom abban, hogy milyen is a valódi életben. Mert elvben így kellene menjen:
Van ötletetek, vajh hol ronthattam el? (Ne azt mondjátok, hogy a típus választásnál... :-))
Fiat Doblo 2009., 1.3 multijet 75Le. (Fehér). Egy gazdás, garantált 106e km. Arra gondoltam, hogy a legfontosabb alapdolgokat én megcsinálom.
Szóval cserélem ki a gázolaszűrőt. Mann filter, hozzá járt a gumitömítés is. Ott gyanús lett a dolog, hogy az elvileg kézzel levehető karima letekerésekor a fejem is remegett, de lejött kézzel.
Szűrő be, tömítés fel, visszatekerés olyan jó érzésre feszesre, kézzel. Motor beindít, erre dől ki a tömítés alól a nafta. 4x raktam össze, már teljes erőből meghúztam, akkor is folyt. Viszaraktam a régi szűrő gumitömítését, ezzel kézzel teljes erővel húzva végre OK. De olyan érzésem van, hogy mintha-mintha még izzadna egy egész minimálisat a perem alól (nehezen látom, mert letisztítottam mindig a szűrőház környékét és nem lehet csutka szárazra törölni a kis rések miatt).
Szóval mi ebben, amit elrontok? Szemre, érzésre minden patentül a helyén, de max kézi erővel kellett betekerni. (30Nm van a karimára írva).