Már hosszú évek óta azt mondják nekem, Olyan vagyok, mint egy kisgyerek. Belátom, így igaz, én nem lettem komoly, Úgy mint más emberek. Bolondosnak tűnő, furcsa dolgaim, Rossz szemmel nézik oly sokan. De tudom, a szívük mélyén ők is szeretnék, És megtennék boldogan. Bár mondják múlnak a gyermekévek, nincs visszaút, Új mesék nem várnak reánk. Van mégis csillagfényű álomvilág, De azt gyermekünk álmodja tovább. Változnak napjaink, mert minden változó, Nem marad ugyanaz senki sem, Lehet, hogy kivétel csak én vagyok talán, Mégis így jó nekem.
Várok mindenkit, aki már épített kisautót, vagy a rovat által inspirálva építésbe kezd, és persze akinek egyszerűen csak véleménye van (hideg-meleg) azt is várom!
Hízelgő az elképzelésed, de nem elektromos gázról van szó.., bár nagyon jó ötletnek tartom. Egyszerűen arról van szó, hogy az elektromos vezérlés még rajtamaradt a kocsin, amikor a benzinmotor már ráült a farára.
A következő képen már látszik a hátsó "differenciálmű" a magam tervezése alapján, két db ún "babetta racsni" beépítve a külön kerékagyakba, így kanyarodáskor mindig a belső íven forduló kerék kapja a hajtást, a külső pedig csak szalajtva gurul. Ez egy egyszerű megoldás, házilag csak így tudtam megoldani.
(a padlón lévő foltokat nem kell nézni, savbemaródások/RO55/, csavarlazító foltok, hegesztési égésnyomok, egyszóval nem konyhakő, hanem műhelypadló)
Nagyon alapos, nett kiskocsi lesz. Hogy áll az építés? Nem lesz túl erős egy kétéves kisgyereknek első blikkre?
Nem gondoltam sosem hogy egyszer majd publikálom a műhelyem szülötteit, ezért szegényesen dokumentáltam az építési fázisokat. (hogy mégis készültek 'műhelyfotók' az a fotós múltamból eredő örökös fényképezési kényszeremnek köszönhető)
A villanymotoros hajtáson (egyelőre) túlhaladtunk, lekaptam a villanymotort és benzines erőforrást illesztettem a helyére. A képen már előrehaladott fázisban látszik a szerelési állapot.
Megint egy lépéssel közelebb a megoldáshoz. Pár kép amiből látszik hogy működik majd a fék meg milyen lett a kormány. A tárcsafék helyén megint egy fogaskerék lesz csak az még nincs kész. Két motoros ötlet csak később jött.
Szóval a meghajtásról. Jelene pillanatban 1:5 illetve 1:6 áttételű bicigli lánc hajtás lesz. Mivel nem tudok differenciál művet csinálni illetve racsni most a két kerék két külön motor hajtással lesz. Nincs dirrekt kapcsolat. A kerék dupla csapágyas és azért van rá esztergálva az a fehér illesztő, hogy elforogjon a tengelycsonkon. Ma megyek a galvanizáltatott pár alkatrészért. Remélem a héten végre össze tudom rakni nagy részét és akkor rakok fel pár képet amin látszik majd mi hogy működik mert így még a fék se látszik. Egyébként lesz új pedál meg más lesz a kormánymű összekötő kicsit.
nem is difiműre, hanem egyetlen meghajtott kerékre gondoltam volna - azonban ez a túloldalon lévő féktárcsa miatt nem valószínű (persze, a fék is lehetne csak egy kerékre ható, de mintha kétoldali tárcsafékről írt volna Bitokan pajti)
Szuper a járgány már én is gondoltam kellene valahonnan szerezni valami ilyen kasztnit. De mivel nem sikerült maradt a magad uram... Most végre nekiállok hogy összszereljem. Most már ilyesmi állapotban van
Igazán izmosnak hat a váz. Ez már olyan "felnőttes" autónak tűnik. De hát bátraknál a merőkanál, rajta hát, meg lehet zabolázni az ilyen erőgépeket is, én már csak tudom...
Eltelt megint egy kis idő, és milyenek a nők?! Új küllem, új csín ami kellett neki. Ezért hát tettem egy (ószerestől szervált) kasztnit a "Fómaegyes" autóra. Így aztán igazán dögös lett a külseje... így készült el az ötödik széria.
Nekem a fék rá va építve a mehajtó acék fogaskerékre. Szóval tárcsafék és mikor lenyom fékpedál lekapcsol addig feszej. Szóval kétoldali tárcsafék van most rajta.
Itt egy első verziós változat azóta más a kormányösszekötő megoldása.
Örökbefogadni?:-)) Hmm, a kérdésedből kiérzem, hogy anno a te szüleid sem kényeztettek el megfelelő technikával.. amint írtam, engem sem..
Igen, ezt a helyben forgatós, ralizós korszakát gyorsan kinőtte, ugyanis lekopott a műanyag kerékről a futófelület, gumit kellett ráraknom, és onnantól a gumi tapadásáshoz gyengusnak bizonyult a meghajtás.
Igen, a fék roppant fontos, sőt.. a legfontosabb, sajnos ahhoz már kevésbé értek, a későbbiekben sokszor meggyűlt a bajom vele. A képen suhanó autó fékje szerencsére "egyszerű" volt. Ugyanis a meghajtás egy 24V-os fúrópisztoly, amiben gyárilag beépített tokmányfék van. Ha leveszi az ember a kezét(lábát) a gázról, a tokmány azon minutában leblokkol. Hogy hogyan, azt nem tudom, nem firtattam, örültem hogy nekem nem kell fékkel görcsölnöm. Tehát kapta az egyik hátsó kerék a hajtást (később majd látszik a képeken..), majd a lányom levette a lábát a gázról és nyomban blokkolt a hajtott kerék az ékszíjon keresztül, és természetesen ebben a pillanatban a kocsi hátulja is megindult.. erre ő újra nyomta a gázt és már perdült is a kocsi 180-360-720 fokot, attól függően hogy miként volt kedve beleszédülni.
(Hová és hogyan tudnék feltenni egy pár MB-os videót? Itthonról semmiképp, hisz gprs mobilnetem van, de E-házba be tudnék menni a cd-vel)
figyi, fék az hogyan van ezen? ha elengedi a gázt akkor esetleg egy söntön keresztül elfűti a motor áramát, és így? bár tudod hogy van.. én mindig azt szoktam mondani, hogy "nem tudom ez a középső pedál mire jó, inkább taposom a jobbszélsőt" :-)))))) valójában ez hülyeség, fékezni is meg kell tanulni. nem vagyok egy biztonságbuzi, de legalább egy bicajos bukót azt nem adsz rá? :-)))) (most épp nem látom a többi képet csak ezt, amire válaszolok. a száguldós képen meg csak egy csík látszik a gyerekből :-)) z
Nem akarsz örökbefogadni? ;-))))))) Én ugyanezen dolgozok (helyben körbefordulás "gázzal", száraz aszfalton is). dehát egy egytonnás autónál, jó gumikkal, erre már igen sokat kell költeni :-). hogy csússzon. :) az benne a jó, ha csúszik. z.
...(a 17.-ben tévesen írtam, az már a 3. autója volt)
Itt a 4. autója, ez is egy bolti járgány felturbózott változata. Egy pedálos kis versenyautó volt, amíg rá nem tettem egy 24V elektromos meghajtást. Ennek a sebessége kb 15km/h volt, azaz már jó futós sebesség.
Ez igazán dögös kis autó volt, remek dinamikával. Videóm(digi) is van róla ahogy hajtja. Pörgette, faroltatta, egy helyben- pörgő hátsó kerekekkel fordult, vagy menet közben 180 fokos fordulattal fordult vissza, egyszóval maximálisan uralta. Akik ismerősök eddig látták a videót, azok mind ámélkodtak, hogy egy 3 éves kislány hogyan tud ralizni, helyben-nyolcasokat leírva döngetni..
Igen két darab fűtésventillátor motor. 3000i/min-es két fokozatú motorok. Egy motorral 13 kilós gyerekkel is megindult elsőre mint a villám. MOst lett kész vázfestés porszórással már csak újra össze kell raknom. 22+2 es acélcsőből készült egy 6,20m es szál elég volt. Képeket igértem már rajta vagyok hozom.
két motor, azta.... milyen fordulatszámuk van azoknak? fűtésmotor mint vízkeringető, vagy fűtésmotor mint ventilátor-meghajtás? hogyan áttételezed le?
Bolsh: weblapkészítés, hát... én webdesign-nal foglalkozom, és ha sima fotó-közzétételről van szó, arra vannak inegyenes weblapok mint pl a tar.hu (kep.tar.hu) meg ilyenek... msn-en, yahoo-n, külföldi site-okon is van erre lehetőség.
Kíváncsi vagyok az eredményre. A várható erejéről máris vannak fogalmaim, ugyanis a lányom egyik(7.) mai autója 2X150w-os, ikermotoros, kétkerék meghajtású erőgép, ember nem tudja lefogni... de ez itt később jön, fontos a sorrend..
Kedvem az lenne, de nem tudom hogy hol és hogyan fogjak hozzá, még sosem próbálkoztam honlapkészítéssel. Természetesen van fényképem bőven. Talán az autóépítés jobban megy:-) Ha van tipped, szívesen fogadom!
Az ötletet én is csak támogatni tudom. Nekem két éves lesz májusban a pici fiam és én is nekiálltam egy terep gokartnak. két 90 wattos 24V-os ikarusz fűtés motor lesz rajta. Hamarosan közlök róla pár képet. A vázat rendes gokartról vázoltam és erős lett annyira hogy még engem is elbírt (100kg).
<<a végén sikeres női autóversenyzőt nevelsz belőle. :o) >> bárcsak úgy lenne! Ez a hízelgő felvetés kezd egyre égetőbb aktualitássá válni.
10-15 kilós lehetet a gyerek, de a súly nem számít, mert kemény betonon kemény műanyag kerekek olyan könnyen siklanak mint a vonat. A 30w-os motor egy komplett gyermekszerelvényt vonszolt maga után. Egyébként a környezetem sem hitte hogy a fúrópisztolyból megfelelő hajtómű kerekedhetne. Aztán még a későbbi években még mennyi mindent lehurrogtak! Mára eljutottam odáig, hogy ha itthon kifejtem az újabb tervemet egy járműre, légyen az bármilyen bizarr kilátás is, most már fenntartások nélkül elhiszik.
A következő szemcsés képen küllemre nem barkácsoltnak tűnő autó szerepel. Ez egy "bolti" elektromos autó, a porséval egyidőben nyúzta. De viszont a gyári 6V-os motorját kicseréltem egy 12V-os motorra, és egy fúrópisztoly tirisztoros elektronikáját is beépítettem a gépben, így egy túráztatható motorú, erős, robosztus, és gyors 10km/h(3m/s) kisautó lett belőle. A képen látható visszapillantó tükrök két napnál tovább nem tudtak az autón díszelegni. Persze itt még nem állt meg a cirkusz, a hetes szériából ez még csak a második autója..
hát ehhez csak gratulálni tudok! :) sose gondoltam volna, hogy egy ilyen fúró elviszi ezt a járművet. hány kg volt a gyerek ekkor? (úgy kb)? a végén sikeres női autóversenyzőt nevelsz belőle. :o)
Legalább boldog volt volt az a gyerek akinek jutott ilyesmi. Egyébként egyszerű a lánctuning. A pedáltengelyre a már meglévő lánckerék mellé egy nagyobb lánckereket kell felfűzni a tengelyre, hozzáhegeszteni a régihez, és máris gyorsabb. Persze fordítva is lehet, tehát a hátsó tengelyre. Esetleg ha lehet akkor a pedálhajtókarokat is meg kell hosszabítani, hogy nagyobb nyomatékkal lehessen tekerni, persze ha mindehhez van hely a kaszniban.
Az önindító mint meghajtás iszonyú túlzás lenne, kb 500w teljesítményűek, és olyan nyomatékkal bírnak, hogy pozdorjává zúznák a kisautót.
És fogtam egy 30w-os akkus fúrópisztolyt, szétvágtam, a tokmányára esztergáltattam egy műanyag (metamid?) ékszíjtárcsát, a nyelében lévő gázadagoló kart pedig átbuheráltam a lábrészhez, pedálosra. A hátsókerékhez is esztergáltattam egy ékszíjtárcsát, amelyet két kapupánt csavarral rögzítettem a kerékhez, így az egyik hátsó kerék kapott meghajtást. Ékszíjat pedig lehet kapni a barkácsboltokban. Az autó így gázpedálos lett, lehet "túráztatni" a motorját. A sebesége jó erős gyaloglósebesség, ami jóval gyorsabb mint a boltban készen kapható elektromos kisautók. Célszerű 12V fúró (tesco 4000Ft), ugyanis azt meg lehet hajtani erősebb 12V-os akksikkal, ugyanis a sajátját percek alatt lemeríti.
A lányom roppantul élvezte a porsét, volt hogy 3-4 gyerek nyuszibuszokkal volt utánakötve, és még így is elzörörögtek. Aztán lassan beszélni kezdett és jelezte, hogy neki ez az autó kevés, kicsi, gyenge és lassú. Kénytelen voltam folytatni a barkácsolást. (képeken kissé poros a technika, mivel évek óta parkolópályán van)
az egyik lentebbi hozzászólásomban emlegettem a váltót. szóval nem valódi váltóra gondoltam én ott, hanem csak egy kis tuningra: mindenféle motoros vagy villanymotoros hajtás helyett megtartani az eredeti lánchajtást (már ha az van), de felszerelni egy sima láncváltóval. pedálos autóról mindig az az élmény marad meg bennem, hogy a láb már forog mint a motolla, az autó meg alig halad. a kocsi eleje jobbra-balra megy, mert a gyerek annyira hajt, hogy küzdelmében még a kormányt is rángatja a nagyobb erőkifejtés miatt. :-)
Eredetileg A Zsinór(TM) hajtotta! Nézd csak meg, a kicsi piros autót fűrészeltem fel buggy-vá. A meghajtás pedig; inkább kimegyek, leveszem a motorháztetőt (ami egyben az üléslap), lefényképezem, és majd a fotók alapján elmagyarázom. De biztosíthatlak afelől, hogy ez még csak a kezdet! (nincs műszaki végzettségem)
Telt-múlt az idő, a Zsinór is elrojtosodott. Bár a lányom még beszélni nem tudott, mégis üvöltött az ábrázatáról hogy egy igazi autót, azaz egy önjáró négykerekűt akart! Fogtam hát a leharcolt nyuszibuszt és jó századelős szokásokhoz híven; villamosítottam!
Persze Bolsh benézek majd néha.. az a 750-es mindigis vicc kategória maradt azért :) egy rendes, versenyszabályzatnak megfelelő 100ccm-es kétütemű is olyat megy, hogy az épp elég. :-)
ha rajtam múlna, én valahonnan kerítenék egy békebeli pedálos modellt. volt ugye az orosz, meg volt a "csővázas", kis versenyautó alakú, fasza üléssel, műanyag idomokkal, kézzel behúzható fékkel (hátsó kerékre hatott). A kormányzás rendes függőcsapszeges volt, nem "egytengelyű". a menőbb csávóknak volt ilyenje. namost mivel ez lánchajtású volt, én valahogy rászerkesztenék azért egy váltót, vagy legalább módosítanám az áttételt. Az orosz, az hajtórudas hajtású volt, ott is lehet áttétellel játszani, de váltót már nehezebb rárakni. (nem is tudom hogyan lehetne). Az igazi az orosz autó lenne (autó formája is van), benne babettamotorral....
Egy 750 cc-s gokart annyira brutál, hogy fegyvervizsga kell hozzá. A Zsinór(TM):) még vissza fog köszönni, remélem még akkor is "itt" leszel. Hatévesen ('78) láttam életem első gokartversenyét. A mai napig valószínűtlenül merész húzás volt a rendezők részéről. Kisvárosunkon áthúzó 51-es út akkor még új volt, ezt lezárták, és rendeztek a belvárosban egy őrült benzingőzös vircsaftot. Hja a régi szép idők, az volt az első és eddig utolsó utcai gokartverseny(bemutató) szűkebb környezetemben. Persze hogy elbűbájolt a benzines cirkusz, melyik hatéves kölyköt nem? De sajnos a szüleim szűklátókörűek voltak, olyan túlzottan féltős' szülők, sokáig (le sem merem írni hogy meddig) még biciklizni sem engedtek. Így benzingőzös álmaim elcsitultak.. de most..
én inkább vagyok gyerek mint felnőtt :-) a babakocsival vigyázz, tapasztalatból beszélek (lásd lentebb). bazi jó a csapágyazása a kerekeknek, gurul mint állat. namost, nem tudom merre laktok, mi a svábhegyen laktunk (újpest után), és hát ott vannak lejtők... namost a rózsaszín pillangóktól körülvéve egymást gőgicsélve kacagva finoman tologatós álomképet nyugodtan hessegesd el. mit csinál a gyerek? megkeresi a legdurvább lejtőt, mert miért is ülünk az autóba? és a lejtő tetején pedig "lökjél meg, legyen kezdősebesség"... :-) száguldáááás :-) szóval féket mindenképp rakj rá :-) régen nagyon vagány pedálos autókat lehetett kapni, ma már csak ezek a műanyag szarok vannak. már amennyire én megnézem a játékosztályt (meg szoktam). z
Csak érdeklődöm az ötlet iránt, idén remélhetőleg elkészül a kocsibeálló, és lesz hely a gyerekeknek. Én egyszerűbb járgányban gondolkodom. Egy játékbabakocsit akarok erre a célra feláldozni, majd a rendes babakocsi következik. A meghajtás abszolút bio lesz, majd egymást tologatják, úgyis tele vannak energiával. Ha van valamilyen olcsó lehetőség, akkor az elektromos is szóba jöhet.
én az egyik legjobb barátomnak megigértem, ha lesz gyereke, építek neki egy gokartot négyhengeres japán speedmotor hajtással (legalább 750cc). Dehát ártani nem akarnék neki, legyen inkább babettamotor, magamnak pedig 750-es :-). Amikor én voltam gyerek, mindenből autót akartam építeni. volt orosz pedálos autóm, de azt kinőttem. Akkor még annyira nem volt forgalom, hogy az általad is szabadalmaztatott Zsinór(TM) segítségével felhúzott az újpesti vasúti felüljáróra (Árpád út vége) majd a túloldalán le. (ekkor hátulról tartott egy másik Zsinór(R) segítségével, és futott velem). Később amikor már önállóan tudtam barkácsolni (kb 8 év) egy lomtalanításon kukázott nagyméretü ("fekvő") babakocsit szedtem szét, és a "futóművére" valami szék szerűséget (szintén lomtalanítás) erősítettem. Meg a műanyag "dömperbe" (védett márkanév ugye) ültünk bele, és a ferde beton garázsbeállón legurulva próbálgattuk az erőcsúsztatást. fék persze sosem volt, csak annyi, mint a szánkón (lábat le...). jelenleg a zsigulimat építgetem, és most is próbálgatom az erőcsúsztatást.. :-) :-) z
Amikor a kislányom még egy éves sem volt, észrevettük hogy az én régi "mecsbokszaimmal" ugyannyit játszott, mint a babáival. Gondoltam miért ne ülhetne egy autóra? Ráültettem, nem volt neki elég a lábbal tologatás, sebességre áhítozott. Ekkor jött az első barkács momentum, egy zsinórt kötöttem a kicsi piros autóra. Innentől kezdve szinte futva kellett húznom ide-oda, sikítozva igényelte a mind feszesebb tempót.
Kedves olvasó, ne ítélj elhamarkodottan, nem álltam meg a zsinórral tűzdelt autónál a barkácsolásban. Van folytatás.