A VCDS amikor konkrét referenciafeszről vagy refereciafeszültség-értékről beszél, az leginkább az 5V, amihez minden azonos dobozon lógó szenzornak egy közös kimenő tápja van. Már amelyiknek 5V az alapfesze.
Hát kb. azt az állandó (vagy változó és mért) feszültséget, amihez képest a szenzorból visszajövő, megváltozott feszültség alapján a szenzorjelet értékelni lehet. (Akár kimegy a referenciafesz szenzorra és az ejti le, akár nem.) Mérésnél ez alapján tudja az ember, hogy egy 4.3V mit jelent az adott kimenő jelre vonatkoztatva; már persze ha tudja hogy amúgy mennyi a ref. U és mekkora esés mit jelent.
Pl. a gázpedál vagy légkondi valamelyik potméterére kimenő fesz a referencia és az onnan levett fesz és a referencia fesz közötti különbség adja a szenzor értékét, hőmérséklet dettó.
Ha az alapfesz nem ismert/változó és csak a ki-be különbséget mérjük, az nem referenciafeszültség.
De ezt nyilván te is tudod, szóval mi a trükk? Nem kérdeznél ilyet ha nem lenne mögötte valami.
Köszönöm szépen a válaszod! Tehát a yetivel( mint modellel) van a probléma? Ha jól értem. az újabb verzióju kínai klón jobban kezeli? Én csak saját felhasználásra használom, már régóta, de eddig mindent meg tudott oldani. Lehet itt az ideje újítani egy 23.3.1 verzióra. Tudom, hogy egy kínai lom, de saját “háztáji” felhasználásra, valamivel többet tud, stabilabb mint a 18?
Szerintem a Yeti-t és a Roomster-t ezek a régi kínai klónok nem kezelik. Ezekkel a műszercsoportokkal a hivatalos verzióknak is meggyűlt a bajuk, amíg nem frissítették a csatoló firmware-ét, valamikor 2019-20 tájékán.
A linken van egy videó mert szóban biztos nem egyértelmű amit eddig leírtam. Nehéz így elmagyarázni. Bocsi. Mint látjátok az a problémám hogyha az autóról állítom vissza a szerviz intervallumot akkor teljesen normális módon be teszi magát 15 000 és 372 napra valamint átállítja az olaj minőséget rosszra ez eddig oké viszont ha innen vissza akarom állítani a longlife szerviz periódusra akkor azt már nem tudom és elvileg minden csatornán jó adat van de mégis az autó nem jelez ki semmit. Valamint ha be akarom állítani fixre azok a Csatornák nem elérhetőek. Tehát az alapvető kérdés hogyan tudnám visszaállítani Longlifera?
Azért érdekes számomra, mert előtte ugyanezzel a konfiguracioval egy 2015-os Passatot ugyanezt elvégeztem, a problémás autó, pedig egy 2012 Skoda yeti. Sri resettel le lett nullazva, a minimum km 12500, max 15000-te, a idő pedig 730 rol 365re lett állítva. Majd ezt követően jelent meg a kép a kocsi műszerfalán. A figyelés, mint a másik képen látható reseten van, és nem tudom a csatornát figyelesre állítani, mert a képen látható hibát kapom. Ezt követően a kocsiban a műszerfalon lett visszaallitva, természetes longliferol azonnal 15000km és 372 nap lett, de most már a min/max km és idő csatorna is errort ad.
Köszönöm a válaszod! Az első képen van az a csatorna, ahol elvileg be lehet kapcsolni, de azt a hibauzenetet adja, ami a képen van. Nem engedi bekapcsolni a figyelmeztetest. Most a kocsin keresztül állítottam vissza a szervizt, ilyenkor ugye automatikusan a konglomerátum atvalt 15000km és 372 napra. Visszamenően a Vcds be a szerviz intervallumát figyelés továbbra sem kapcsolható be, és most már errort ír az esi min, max km és időre is, és a fix intervallumát csatornára is. Van valami ötlet, hogy mit lenne érdemes megnézni.
Sziasztok, van valakinek ötlete hogy szerviz visszaállítás után az autó miért ezt mutatja? Valamint a másik kérdésem hogy Beszeretném állítani hogy figyelmeztessen de ez az üzenet jelenik meg. Szerviz visszaállítás után valamennyi időnek el kell telni el? Eddigi autókkal nem volt ilyen problémám ugyan ezzel a programmal ugyanezzel a megoldás. Köszönöm.