Bizony az akkor utánzat volt. De annak is meg kellett volna jönni.
Az Ali is nagyon gondosan ügyel a reklamációkra. Az a kereskedő ami kikerül ilyen miatt az Ali szárnyai és lehetőségei közül, az éhenhal. Azért küldik azonnal a hibás, sérült vagy elveszett helyett a másikat. Ott (is) a reklamációs határidőre érdemes figyelni, mert néha egészen közel van a szállítási határidő és a felszólamlás végső határideje. 60-80 nap körül van.
Ezért ha nem jön a cucc, még az ígért végső határidő előtt 1-2 héttel érdemes az eladónak jelezni a hivatalos email rendszeren keresztül.
Az etsy egy egészen más világ. Saját fizetési rendszerrel. Többen dolgoznak velük, hiba nélkül. A jutalékuk állítólag magas, nehezebb a pénzhez jutni mint régebben, de minőségi gondok nem merültek fel velük.
A vakerás cuccok nagy többsége simán a kínai áruk viszonteladása. Sok esetben még nem is rendelkezik velük, majd a kifizetett pénzemből rendeli. Azt én is meg tudom tenni, fele annyiért.
De nem baj, legyen minél több forrás, lehetőség. Legyen módunk VÁLASZTANI a pénzünkért.
Nekem teljesen már árukörből vannak a tapasztalataim. Elektronikai, kéziszerszám, rádiós mérőeszközök és végtelen sok apró alkatrész, panel, áramkör. Fotós kiegészítők, szórakoztató elektronika. USB töltők, kábelek, WiFi cuccok. Az árukért jó arányos minőség.
Ruhaneműről hallottam, hogy igen hitvány rongyok is vannak. Bár pár dodóért mit várhatunk.
Ezt én is maximálisan alátámaszthatom. Bár nem sok kínai cuccot vettem. De pl. nemrég egy 10 eFt-os napelem töltésvezérlőt vettem (ugyanazt, amit itthon a Conrad árusít-ugyanazokkal a fotókkal, amit a kínai oldalról szedett le, szóval még saját fotó készítésével sem bíbelődtek- 25 eFt-ért). Két hét után megérkezett, egy teljesen más típus. Megreklamáltam. Azt válaszolták, azonnal indítják az eredetileg rendeltet és elnézést kértek. A kérdésre pedig, hogy mi lesz azzal amit küldtek, azt válaszolták, maradjon nyugodtan nálam. Szóval most két töltésvezérlőm van.
De tény, hogy sem az Ebay-nek, sem a Vaterának nem ez volna a feladata. Nem így indult. Mindkét oldal lealacsonyodd egy amolyan webáruház szintjére. Nekem soha nem jutna eszembe pl. a Vaterán vásárolni security mágneskaput közel kétmillió forintért. Amikor a termékfigyelőmben megjelenik rendre, mindig hülyére röhögöm magam.
Evvel maximálisan ellentétesek a személyes tapasztalatok!
Az Ali-n kb. 7-800 rendelésből 3 nem jött meg. Az is jó eséllyel már itt a határon belül tűnt el......
Azt persze ki kell tanulni, hogy mi az amit soha nem veszünk onnan. Pl. pendrive, memória kártya, kozmetikai dolgok.
De az többször előfordult, hogy látszólag elkóborolt termék helyett szó nélkül küldött másikat a csájna. Amikor több hónap után előkerült, nem kérték el az árát. Ha a legkisebb reklamáció volt szállítási sérült esetén, akkor is.
De kinek a pap, kinek a papné.
Sokáig hittem benne és védtem a vakera dolgait, ez mára megváltozott. Akkor már ezerszer inkább a jofogas.
Az ebay megmarad használt cikk vagy régiség, elfekvő készlet, raktár felszámolás, ritkaság vadászterületének. Vagy ezekre piaci áttekintésnek.
Ha meg kínai a cucc, akkor megnézni legalább 2-3 forrásból.
De ha most mindent hanyagol, akkor öt év múlva is kezdő lesz. :-)
No akkor én is beszámolok, az én eladóm annak rendje módja szerint elfogadta a teljes visszatérítési kérelmemet, visszaküldtem, nem tagadta le, hogy visszakapta, nem állított, hogy az objektív helyett téglát küldtem, és három nap után vissza is kaptam az összeget. Szóval normális volt.
Az nem volt normális, hogy ugyanúgy, ugyanazzal a szöveggel és fotókkal már hirdeti is újra. Pedig becsületesebb volna, ha a leírásban kitérne a hibára, amivel visszaküldtem. Ráadásul ez olyan hiba, hogy nem lehet abban bízni, hogy valaki nem veszi majd észre.
A magam.reszerol az irreális jutalék és kretén szabályok miatt hanyagolom. Vevokent is, mert ezek miatt az árak is magasabbak. De neked az a bajod velük, hogy kezdő vagy. Ez a te "hibád". Majd egyszer nem leszel az.
Mint azt ígértem, beszámolok a fejleményekről, a mai napon hajnalban jött a levél, hogy kiutalták részemre az eladási összeget, délelőtt meg is kaptam.
Tehát szinte egy teljes hónapot vártam a pénzemre. A szállítási "ábrán" a vevő még most sem kapta meg a terméket.
El sem tudom képzelni, milyen bonyodalmakkal járhat pl. az, ha mondjuk átveszi a vevő a vásárolt tételt, aztán 1 hét múlva minőségi vagy bármi kifogása merül fel, de lehet ezt többféle módon bonyolítani....
Ügy vélem hanyagolom a továbbiakban az ebay-es értékesítést, nincs erre az idegre szükségem.
Én is pont visszaküldésben vagyok, ma voltam a postán feladni az ebay által küldött visszaküldési címkével. A posta átvette, a visszaküldési postaköltséget az eladó fizeti.
Van egy bizonylati papírom a feladásról - van valami további teendőm? Valahova be kell nyújtani, küldeni a postai visszaküldés igazolást?
Igen, ezeket a határidőket látom. Viszont a visszafizetésre csak annyi van, hogy az eladó visszaigazolja a küldemény átvételét és ettől számított 3 napon belül. Viszont arra nincs kitétel, hogy mi történik, ha nem veszi át.
Nézd meg, ha ott a lehetőség a dispute-ra vagy hogy hívják éppen, akkor próbáld meg. Szerintem várd meg viszont, hogy kiderüljön, tényleg nem veszi-e át. Általában mindenre írnak pár napos határidőket, de visszaküldésnél szerintem viszonylag hosszú időt adnak. Ezeket mind látnod kéne, hogy pl. meddig kell(ett) visszaküldened stb.
Ha nem veszi át, visszaküldik, és akkor lesz egy hibás termékem is????
Milyen határnaptól kezdeményezhetem az eBay-nél a "kényszervisszautalást"? Mert hát az van, hogy leírja az eBay, hogy az eladó nyilatkozik, hogy a visszáru megérkezett hozzá, és az után talán három nap (de ebben nem vagyok biztos). De ha nem nyilatkozik????
Elviekben igen, ezzel nem játszhatja ki az eladó a vásárlói védelmet. Amennyiben nem együttműködő, kérni kell az eBay közbelépését (escalation/dispute).